• 109.

    בורג - פאשיסט שמאלני

    לביא, 24/07/07 21:13

    יש פאשיזם ימני ויש פאשיזם שמאלני.
    בורג הפך (ואולי תמיד היה) לפאשיסט.

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    טעותו הבסיסית של אברהם בורג

    יעקב נאור, 11/06/07 13:44

    מדינת ישראל לא קמה כמקלט בטוח לעם היהודי. היא קמה כמימוש של חזון שיבת ציון הישן בלבוש מודרני.
    אני חי פה לא בגלל רמת הביטחון שמדינת ישראל מעניקה לי אלא בגלל שהיא קיימת בארץ ישראל. גם מגילת העצמאות אינה מדברת כלל על ארץ מקלט אלא על ארץ ישראל. היא מתחילה בארץ ישראל.
    את זה בורג אינו מבין ואינו רואה ולכן כול הניתוח הפסיאודוהיסטורי שלו מצוץ מן האצבע.
    יהודי ארה''ב חיים אמנם (לפי שעה) ביותר ביטחון ורווחה מאיתנו אך הם חיים על אדמת נכר בסביבה זרה, נוצרית ברובה חיים שיש בהם משום זיוף ושקר כשהם מנותקים משורשם בארץ ישראל. יהודי שחי בגולה ואפילו אם הוא חי חיי תורה ומצוות חייו הם חיי שקר וזיוף כי הוא יודע בתוך תוכו כי אין זה מקומו.
    אברהם בורג הוא יהודי מזויף, אומלל ועלוב נפש אם אינו מבין את האמת היסודית של הקשר בין העם היהודי ודת ישראל לארץ ישראל.
    וכול השאר דברים בטלים.

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    אברום,איך אומרים אצלכם בצרפת: האק נישט קיין צ'יינינג (ל''ת)

    שולם עלייכם, 10/06/07 19:21

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    אנשים מפחדים מהמשמעות של מילותייך

    אביב, 10/06/07 15:02

    כשאני קורא את הכתוב אני חש כאילו קם סוף סוף הילד וצעק 'המלך הוא עירום'.

    הגב לתגובה זו

    • תאוריה גרמנית

      101, 10/06/07 16:22

      שנקראת ''הקורבנות של הקורבנות'' שגורסת שישראל קיימת בגלל רגשות האשמה של העולם על מה שקרה בשואה ובגלל זה הם נתנמו לישראל לקום ולהפוך את הפלסטינים לקורבנות שלהם.
      התאורייה הזו, שנועדה להקל על רגשות האשם של הגרמנים, מאמינה שהעולם לא מעניש את ישראל בגלל שישראל משחקת כל הזמן על עניין השואה.
      בורג פה מרחיב את התאורייה כדי להראות שגם הישראלים מתנהגים כך בגלל השואה.

      לא מיותר לציין, שעצם התאורייה הזו חותרת תחת הזכות הלגיטימית של היהודים להגדרה עצמית. התאורייה הזו מתעלמת מכך שהתנועה הציונית קמה הרבה לפני השואה והייתה קרובה להקמת מדינה עברית אפילו לפני מלחמת העולם ה2.
      התאורייה הזו בוחרת לערוך השוואה בין סבלם של הפלסטינים לסבלם של היהודים בשואה דבר שהוא אנטישמי לחלוטין ובורג נותן לכך תמיכה.
      למרות שכולם יכחישו, התאורייה הזו נגועה באנטישמיות.

      הגב לתגובה זו

  • 105.

    בשיטוטיו בעולם נתקל נער השמנת

    רוני, 10/06/07 09:37

    בשועי עולם ששאלו אותו: מה פתאום מדינה יהודית, אין יתכן שאתם מפלים דתות אחרות, למה לא לנסות Win-Win עם אויביכם? והנער לא חשב עד הסוף ואמר: אוי, אתם צודקים, זה לא דמוקרטי, מה פתאום חוק שבות רק ליהודים?!
    אבל התשובה פשוטה, כאן זה לא גבול גרמניה-הולנד, ולא מדובר באויבים רחוקים כמו ארה''ב ורוסיה, או ארה''ב ויפן. ישראל מוקפת, היא נמצאת בים של ערבים שרוצים להשמיד אותה ולהקים כאן עוד מדינה ערבית, Win-Win לא עובד כאן, כי הם פשוט לא מעונינים בהסדר. השקפות כמו זאת של בורג רק מחזקות את אחמדינג'אד, שלא מפסיק לאיים והנה הוא רואה תוצאות.

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    בורג הפך לעוד יהודי מחמד של אנטישמים

    נטול דרכון, 10/06/07 09:22

    אין לי אופציה לדרכון זר ולכן מה שנשאר לי לעשות עפ''י בורג הוא להמתין עם ילדי לרחמיו של אחמדניגא'ד ושאר הנאורים (אולי להצעת פיתרון סופי מטעם ארגון המרצים הבריטי?)...
    האיש פשוט לא חי איתנו על אותה פלנטה...

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    להחרים את מוצרי ויטה פרי הגליל-בורג יו''ר הדירקטוריון (ל''ת)

    בני, 10/06/07 09:16

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    אכי המושחתים והקומבינות

    דוד, 10/06/07 09:07

    דור ההמשך של אבי המושחתים והקומבינות משפ בורג
    יש לזקוף לזכותם את כול השחיטיות במדינת ישראל ובכנסת
    תן וכך כך ותן מי
    הרבנות הראשית ועד בתי הדין הרבניים
    בושה וחרפה

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    אין פה חדש - סתם מנסה למצוא חן בעיני תאוריה גרמנית

    מוטי, 10/06/07 09:00

    שנקראת ''הקורבנות של הקורבנות'' שגורסת שישראל קיימת בגלל רגשות האשמה של העולם על מה שקרה בשואה ובגלל זה הם נתנמו לישראל לקום ולהפוך את הפלסטינים לקורבנות שלהם.
    התאורייה הזו, שנועדה להקל על רגשות האשם של הגרמנים, מאמינה שהעולם לא מעניש את ישראל בגלל שישראל משחקת כל הזמן על עניין השואה.
    בורג פה מרחיב את התאורייה כדי להראות שגם הישראלים מתנהגים כך בגלל השואה.

    לא מיותר לציין, שעצם התאורייה הזו חותרת תחת הזכות הלגיטימית של היהודים להגדרה עצמית. התאורייה הזו מתעלמת מכך שהתנועה הציונית קמה הרבה לפני השואה והייתה קרובה להקמת מדינה עברית אפילו לפני מלחמת העולם ה2.
    התאורייה הזו בוחרת לערוך השוואה בין סבלם של הפלסטינים לסבלם של היהודים בשואה דבר שהוא אנטישמי לחלוטין ובורג נותן לכך תמיכה.
    למרות שכולם יכחישו, התאורייה הזו נגועה באנטישמיות.

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    קבלו את האזרח הצרפתי החדש: אברום בורג! (ל''ת)

    אולי שיציק לצרפ, 10/06/07 08:55

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    אנשים מפחדים לחשוב לכן הם מתעצבנים (ל''ת)

    שרון, 10/06/07 08:49

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    גנב בן גנב אם לא היה אשכנזי היה בבית סוהר על הגניבות בכנסת חלאה אשכ (ל''ת)

    יהודי, 10/06/07 08:30

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    מכיר אותו מילדות

    מכיר מילדות, 10/06/07 08:18

    כאחד שמכיר את אברום בורג מילדות, ולאורך התחנות השונות בחייו, ניתן לקבוע בוודאות גמורה שמדובר בבן אדם ריק מתוכן, בעל פוזה, שיודע לעשות רושם של חכם, מתון, ובעל מחשבה, אך למעשה הוא תועלתן, ריק מתוכן ומעש. כילד בשכונה, כחייל וקצין בגדוד חמישים, בפעילותו ב''שורשים, כפוליטיקאי ברמות שונות, ואף כיו''ר הסוכנות, הדבר בלט. ידע מה לאמר על מנת להראות מרשים (''הדתי המתון והיפה''), אך הלכה למעשה -- חסר מעש, חסר יכולת, וריק מתוכן!
    אין צורך לקחת את דבריו ברצינות - מדובר בגמד משחבתי - שכבר הראה את ''חוסנו המוסרי'' בצורה שהוא מתייחס לכספי ציבור (ואף בחשד לשחיתות וניצול מעמד לצרכים עסקיים).
    הוא מצטרף לשורה ארוכה של בני עמנו שבחרו להפלט מהמחנה - מפנחס דרך שבתאי צבי, ועד נעם חומסקי.
    הבעייה היחידה - איך שוב החברה שלנו בחרה בהנהגה פוליטית כה רדודה!

    הגב לתגובה זו

    • אכן כן. צריך אבל להוסיף, שהתפוח נפל לא רחוק וכו' (ל''ת)

      t, 10/06/07 23:57

      הגב לתגובה זו

    • צודק

      יעקב, 24/07/07 23:33

      האדם הזה לאורך כל שנותיו הפוליטיות לא עשה רושם של מי שראוי לכל התפקידים שבהם כיהן.ולא היתה סיבה נראית לעין להצלחתו .מה שמעיד על מפלגת העבודה שכמעט מונה לעמוד בראשה.מי שמחליש את כח עמידתו של העם אל מול כל האיומים העומדים מולו. זו לא דמוקרטיה זאת הפקרות.

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    משנאייך ממך יצאו! לך חזרה לגולה ואל תחזור! (ל''ת)

    רוני, 10/06/07 08:03

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    כמה נכון כמה כוא ב (ל''ת)

    עניה, 10/06/07 07:44

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    התפוח נפל רחוק מהעץ והרקיב

    יעל, 10/06/07 07:27

    איך אדם בעל דעות כאלו לא התבייש לכהן בראשות ההסתדרות הציונית? עוד הוכחה לצביעות של מרבית הפוליטיקאים שמחפשים רק ג'ובים. אין כמו לקח השואה והאנטישמיות של היום, ללמדנו שרק מדינת ישראל עם כל בעיותיה היא ביתו (הנהדר והטוב ביותר) של העם היהודי.
    נראה שהספר של בורג יוכל לשמש את יוצרי הסדרה האירנית החדשה על ה''פתרון'' לבעיה היהודית.

    הגב לתגובה זו

    • נכון. התפוח עף שנות אור מהעץ ונחת בגנון של חלם (ל''ת)

      חבל על הנייר, 10/06/07 08:41

      הגב לתגובה זו

    • התפוח רקוב וגם העץ היה רקוב, רק חכם יותר.

      יודע, 10/06/07 08:48

      יוסף בורג האב היה מושחת ומניפולטור ולימד את בנו במיטב המסורת המקיאבליסטית. רק הבן
      הוא בנוסף להיותו מושחת, גם טיפש וחוצפן.

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    העיקר שיש לו מכונית שרד ונהג לכל החיים

    שמאלני לשעבר, 10/06/07 07:24

    הוא נלחם על הזכות ''הפנסיונית'' הזאת שלו בבית משפט.
    זה בלי להזכיר את השחיתויות בבחירות מפלגת העבודה.
    אנחנו יודעים בדיוק מי זה בורג. אינטלקטואל מצפוני הוא לא.

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    תחזיר כבר את הג'יפ (ל''ת)

    אורן, 10/06/07 06:53

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    ילד מטומטם.

    אופיר, 10/06/07 06:37

    היטלר רצח יהודים למרות ההתבוללות, וגם זו שלך לא היתה מצילה אותך.

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    כרגיל השמאלנים בורחים שמאלה כדי שלא נתפוס אותם

    עידן, 10/06/07 05:57

    כל פעם שהתאוריות של השמאל מתרסקות אז במקום לעשות חשבון נפש איפה הם טעו אז הם מוצאים את הפתרון ה''נוח''. לברוח יותר שמאלה . שם קשה יהיה להשיג אותם.
    כך היה בהסכמי אוסלו. אמרו לנו שאחרי היריה הראשונה נחזור לאותם מקומות מהם נסוגנו בלי למצמץ. בפועל לאחר אין ספור פיגועים השמאל הלך שמאלה והסביר לנו שזה בגלל הכיבוש הנמשך והמחסומים ומדיניות נתניהו וכו' ואז הם התחילו עם האג'נדה של הנסיגות החד צדדיות (לא לפני שהבטיחו שאם יקרה משהו אז נגיב באופן ''חריף ביותר'') וכך פינינו שטחים גירשנו אנשים והרסנו בתים. בתמורה קיבלנו טילים וחטופים. אבל תסמכו על השמאל שבמקום לעשות חשבון נפש הם יאמצו בקרוב את התאוריות של בורג.
    ומילה למר בורג
    אם הערבים לא היו מנסים לגמור את מה שהנאצים לא הספיקו באירופה אז אולי הייתי יותר רגוע.

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    זה ילד שגדל על שמנת ושוקולד.....

    סלונים, 10/06/07 05:51

    האמת היא שהוא איש די ממוצע, בינוני ומטה אבל בזכות אביו הגליציינר שעלה לגדולה בזכות שנינותו הריקנית, הוא חי בלי דאגות, קיבל הכל בבית, ואח''כ ''סידרו'' לו קצונה בצה''ל, התחנפו אליו בכל מקום, קיבלו אותו למפלגת העבודה למרות שהוא רחוק מסוציאליזם, ''סידרו'' לו יושב ראש הסוכנות ויו''ר הכנסת וכמעט שאפשרו לו (לולא מבקר המדינה) להפוך למיליונר בעשת אשקלון.

    עכשיו הוא יורק עלינו ובועט בנו ''וישמן ישורון ויבעט''

    הגב לתגובה זו

    • זה בסדר, מפלגת העבודה כשלעצמה רחוקה מסוציאליזם... (ל''ת)

      ברק ואזן, 10/06/07 06:47

      הגב לתגובה זו

  • 88.

    פלשבק- טענות משכילי גרמניה היהודים ערב מלחמת העולם השניה.

    דוסלי ''סופק, 10/06/07 05:40

    מי שקרה מעט על השואה ולא רק למד על המלחמה לבגרות, יודע כי אלו בדיוק היו הטיעונים של היהודים ה''נאורים'' עם עליית היטלר לשלטון. אותם משכילים טענו כי כל שנאת היהודים נובעת מהיהודי וכי בכך שהוא מתעקש להתבלט ו/או להצליח הוא מושך כלפיו את האש. הם טענו כי היהודים צריכים להשתחרר מהכלל של ''עם לבדד ישכון'' ולהתערבב בגויים. טענו כי היהודים מתנהגים כמו בימי הביניים ובטוחים שכולם רוצים להרוג אותם. וביום שיתנתקו מתחושה זו כל עמי אירופה יקבלו אותם כשווים. האנטישמיות הייתה מעולם הסיבה לכל התירוצים ולא להיפך. כשהיהודים היו נראים כיהודים והתפרנסו מעבודות אדמה, טענו כי הם גוזלי אדמות, כשהחלו לעסוק במסחר לאחר שניטלה מהם הרשות להחזיק בקרקע הואשמו כי הם עושקים ומלווים בריבית, כשהחלו לרכוש תארים טענו כי הם מנסים להשתלט על העולם והוציאו אותם מהאוניברסיטאות, וכשניסו להקים לעצמם מדינה זרקו אותם ממקום למקום. ישנם שבע מקומות על פני הגלובוס שיועדו למדינת היהודים הפרוסים על פני ארבע יבשות. השואה רק המחישה שלא משנה איזה יהודי אתה ואיך אתה נראה ומהי השכלתך או תרומתך לחברה אתה נידון למוות!!! ישנה אימרה יהודית ידועה שאומרת ש''כל אנטישמי גדול מחזיק לו יהודון קטן בכיס''. אברום כנראה התחכך עם כמה שועי עולם שאמרו לו את המשפט ''אם כל היהודים היו כמוך...'' וזה עשה לו קצת קרקורים בבטן והוא החליט שכנראה היהודים באמת לא בסדר. אברום אתה לא הראשון ולא האחרון כמוך קמו לעם היהודי מאות במהלך 3320 שנות קיומנו כעם. וצאציהם ללא יוצא מן הכלל אינם נמנים בהגדרה יהודי (כולל הרצל חוזה מדינת היהודים) כל נביאי השינוי למיניהם שטענו כי הבעיה נובעת מהתנהגות היהודי או תורתו או צורתו נעלמו בדפי ההסטוריה והתבוללו לחלוטין! כאדם דתי לשעבר אתה צריך לדעת כי התורה אומרת בפירוש מה צורתו של יהודי ''כי אתם המעט מכל העמים'' ''לא תלכו בחוקות העמים'' ''לא תקיפו פאת ראשכם ופאת זקנכם לא תגלחו'' ''והייתם לי עם סגולה'' ''קדושים תהיו''. וכפי שאתה יודע איני נוגע בפרשנות כדי שלא תאמר כי מדובר בפרשנים אינטרסנטים, אני מדבר על הפשט. ליהודי יש צורה ויש לו זכות קיום רק בגלל צורתו. וברגע שהוא שוכח את צורתו אלוקים עומד בדיבורו כפי שהם מופיעים בפרשת בחוקותי ועוד. ''כל ישראל ערבים זה לזה'' ו''בנינו ערבים בעדינו'' וממילא כשחלק מעם ישראל חוטא עם ישראל כולו לוקה. כשאתה מנסה לשנות את פרצופו של העם היהודי הכוון אותם אל המקורות. ביום שיהודי יבין את ייעודו בעולם הוא לא ישאף לכח ושררה אלא לחכמה וחסד. כל הצרות שבאו עלינו לא באו בגלל שעמדנו על זכותינו כעם וגם לא בגלל שהיינו שונים. אלא בגלל שהפרנו את זכותינו הבסיסית להחשב כעם. שכחנו את מעמדנו המיוחד וניסינו להיות ''ככל הגויים'' וממילא איבדנו זכות קיום ככלל והפכנו להיות פרטים טורדניים ושתלטנים!
    אברום וכל שכמותך ההיסטוריה חוזרת. ואם אתה רוצה לראות אותה בראי, פתח ספר ישעיה ותקרא בזמנך הפנוי (אם יש) פשוט תתחלחל לראות כמה שדמינו לעצמינו לפני 2500 שנה. אותה התנהגות אותה התנהלות מדינית אחד לאחד.
    ''הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע שמים חושך לאור ואור לחושך מר למתוק ומתוק למר'' (ישעיה ה,כ)
    ומה שמעניין שבסוף ספרו הוא פונה אל ה''חרדים לדבר ה''' ומבטיח להם כי יסיר מעליהם את הנידוי שקראו עליהם אחיהם... מומלץ לקרוא פשוט גלגל חוזר!

    הגב לתגובה זו

    • ''וכשניסו להקים לעצמם מדינה זרקו אותם ממקום למקום''

      אבל ציון, 10/06/07 06:10

      למה אתה מתכוון?
      ללא שום קשר - תגובה לענין.

      הגב לתגובה זו

      • הוא מתכוון לזה שהציעו לנו כל מיני מקומות כמו אוגנדה וכ''ו (ל''ת)

        לך תקרא קצת, 10/06/07 07:26

        הגב לתגובה זו

    • אתה צודק במאה אחוז , התגובה שלך

      אורן, 10/06/07 06:52

      התגובה שכתבת צריכה להיות מאמר בפני עצמו ....

      הגב לתגובה זו

    • הסבר אלטרנטיבי לאנטישמיות

      חילונית, 10/06/07 07:22

      אתה מסביר את האנטישמיות כעונש על כך שהעם היהודי סוטה מהייעוד המיוחד (כולל מראה) שאלוהים תכנן עבורו. לי כחילונית יש הסברים אחרים לאנטישמיות. אני לא מאמינה באלוהים (לפחות לא האלוהים מהתורה) ואני לא מתלבשת כמו חרדית. (מוזר, אני בטוחה שגם בתקופת דוד ושלמה נשים יהודיות לא התלבשו כמו החרדיות היום). האנטישמיות נובעת לדעתי מסיבות רבות. גם שנאה של נוצרים על רקע דתי - היהודים רצחו כביכול את ישו, וגם לדעתי המראה הפיזי של היהודי ,ששייך כידוע לגזע השמי. נכון שיש יהודים שנראים כמו שבדים, אבל במקור או רוב היהודים אינם נראים כמו אירופאים נוצרים מבחינת תווי פנים וכ''ו. אני תוהה אם הייתה אנטישמיות בצורתה הנוכחית אם היהודים היו גבוהים, בלונדינים עם עיניים כחולות וכ''ד. כמו כן, יש לדעתי סטריאוטיפ לאופי יהודי. אני אומרת את זה בזהירות. יש כמובן כל מיני יהודים. אבל הסטריאוטיפ הוא של מישהו שמנסה כל הזמן לרמות, תאב בצע, שאפתן מאוד, ''פושר''. בלי ''דיגנטי''. שוב, לא הנורדי המאופק. כל עוד קיים סטריאוטיפ כזה, כל עוד יהיו מספיק יהודים שיראו שונים פיזית (ושוני שלא נחשב כיתרון), כל עוד היהודי יתפס כמי שרצח את ישו תהיה אנטישמיות. אני לא חושבת שאם כולנו נחבוש קפוטות ונלך עם פאות, ונכסה עצמנו מכף רגל ועד ראש בחמסין, ונשמור באדיקות את כל המצוות, גורלנו יהיה טוב יותר.

      הגב לתגובה זו

    • אתה טועה, היהודים תמיד רימו ותחמנו וחמדו

      מ. שדה, 10/06/07 07:44

      הם עשו זאת גם בינם לבין עצמם, אמנם יהודי גרמניה יחסית הצטיינו ביותר יושרה, אבל הבט על היהודים הפולנים רומנים הונגרים צ'יכים אל לה אשכנז,

      היהודי הצטייר כעלוקה, לך וקרא כיצד התנהלו חיי היהודים בגטו לודג', לא היה הבדיל בין התקופה של לפני המחמה לבין התקופה הנאצית.

      היהודים, היו חייבים לעזוב את סיר הבשר של אירופה לכל מקום שם הם יכולים להיתקיים ולהיתפרנס מיגיע כפיים.
      הם העדיפו לחיות כמו עלוקות בארופה.

      תיקון : נכון ש כ 30% היו בסדר גמור אבל המסות היו עלוקות והם אלה הנתנו את הטון.
      כמו פה, בוודאי שיש ערבים רבים שמבקשים לחיות בשלום, אבל הרוב , הרוב מתהלך וחרב באמטחתו.

      אז , אין צורך להטיל הכל על הגויים, היהודים באירוםפה היו אשמים לא פחות מבהגויין שנאת היהודים.

      אשר לא מעט מהם הזנו את המילה יהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    בורג ,גורל העם היהודי נחרץ בארועים

    יעקב, 10/06/07 05:37

    המתוארים בספר בראשית פרק ו פסוקים ב עד ד.
    ההתבוללות תביא לסיומה של התופעה החבויה ביהודי.

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    פתאום קם אדם בבוקר ומגלה

    קומפורטי, 10/06/07 05:30

    שהוא לא יוסף בורג, ואפילו לא ישעיהו ליבוביץ, והוא עבר את תקופת השיא בחייו, והוא כבר לא יהיה ראש ממשלה ואפילו לא יעמוד בראש מפלגת העבודה, וחוטף דיכאון.
    אפשר לנחש שאילו נבחר אברהם בורג ליו''ר מפלגת העבודה, כל התרגיל הילדותי והמביך הזה של ''לנצח את היטלר'' היה נמנע מאיתנו .

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    אז מה אתה רוצה מאיתנו?! כלך!

    א.נ, 10/06/07 05:12

    לא טוב לך, מי עוצר בעדך? לא אכפת לך, תעזוב אותנו בשקט. אמריקה מחכה לך לא לנו. אך לא, אתה רוצה להזיק, לגרום לעוד ועוד שכול יהודי ליהודים, למה? משפחתך עברה שואה, למה אתה רוצה להעביר זאת עלינו?

    איך אתה מעז בכלל? מי אתה?! מי שמך עלינו? מה אתה אלוהים?

    אנחנו נשאר בארצנו! צבוע שכמותך, לך מתאים להיות רפורמי, או איש מפלגת הבונד, מה לך ולנו?

    מה אתה מבקש רחמים? ואתה מגדולי האומה היהודית? בושה וכלימה אם זה מה שמסוגלת להנפיק לנו מפלגת העבודה המפוארת, זאת שהקימה את המדינה, זאת שהצילה חיי יהודים ונטעה בנו את התקוה. אפילו אחד מתוכה איננו פועל, או עובד אדמה, אחד שהיה יודע להעריך מהי אדמה, מהי ארץ מולדת. זהו העתיד שלך ושל ילדך? להיות בורגני בארץ זרים ואנטישמים. כה ראוי אתה לזאת!

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    אברום ?! נפלת הרחק מהעץ בעל הגזע מר כבודו יוסף בורג ז''ל (ל''ת)

    @רצית @קיבלת, 10/06/07 04:09

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    ניתוח ראוי, הסקת מסקנות שגויה

    רועי, 10/06/07 04:02

    אני מסכים עם הניתוח של בורג את המציאות.
    ניתוח -
    התרבות הישראלית היא כוחנית, מיליטריסטית, ולעומתית. כמובן שפנים אחרות של אהבה וסובלנות מתגלות בה אבל יש מידה של אמת בכך שהכוחניות היא חלק משמעותי בתרבות שלנו.
    נקודות למחשבה -
    - האם ראוי לתת לכוחניות מקום בישראליות?
    - מהו הפיתרון?
    דעתי -
    לנוכח המציאות המאיימת שקיימת במדינה שלנו, אומה החפצה בחיים חייבת להכיל בתוכה אלמנט של כוח. יש מקום בחיים בריאים של מדינה מאויימת לתפיסה של ''מקלט בטוח''. אך יש כאן גם נקודת תורפה. אסור לנו לתת לתפיסה הלעומתית להוביל את תרבותנו. אני סבור שמתוך ריקנותה של הרוח הישראלית, מתוך חסך תרבותי כלשהוא, הכוחניות באה והפכה להיות אלמנט מרכזי בתרבות שלנו מסוף המאה ה - 19 עד ימינו אלה. אך מה שהיה נכון מאוד במהלך עשרות שנים, היום כבר מוטל בספק. העם היהודי בישראל התבגר ועכשיו דורש משהו אחר. מה שמילא את החלל התרבותי בעבר הינו רכיב חלש בתרבות של היום. אני סבור שאלמנט הכוח נחלש מתוך כך שמראש הוא לא תפס את מקומו הראוי. חלק מהעם היהודי מתרעם על כך בצורות שונות (בורג, ''שלום עכשיו'') לא מתוך חולשתו של העם היהודי אלא מתוך עוצמתו. אנחנו רוצים משהו חזק יותר.
    למה אנו שואפים?
    לתרבות אחרת, לחיים עם איכות פנימית שונה.
    אם אנחנו באמת אחראיים לחיינו כקבוצה, אנשי הרוח שבנו צריכים לעמול קשה כדי לתת לנו פתרונות קונסטרוקטיביים לרעות החולות שבתרבות שלנו. לא לשלול את התרבות שלנו אלא לשלול ולתת פתרונות.
    אני מאוד מקווה שמתוך הריק התרבותי אליו נקלענו, ינבטו מתוכנו כוחות שכאלה.

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    ''שבכל דור ודור קמים עלינו...''

    ש, 10/06/07 03:58

    אני מסכים עם כל מילה שכתבת כאן.
    ואף יותר.

    אך הפאטליזם היהודי הזה - הכמיהה הזאת לשואה - קיים עוד הרבה לפני.

    אני למשל איני מרשה לילדי לשיר שורות אלו בסדר פסח. זוהי נבואה שמגשימה את עצמה. ואני לא מוכן שילדי יגדלו לחשוב או להאמין כך.

    כשכל איום או עימות מתפרש כניסיון לזרוק אותנו לים אין שום סיכוי שבעולם שנדע להתמודד איתו או לתמרן סביבו.

    אתה תאכל המון חרא על מה שכתבת מר. בורג ואני מוריד את הכובע בפניך על התעוזה והתעצומות הנפשיות לעמוד אל מול גל השנאה שאין ספק שספר זה יעורר כלפיך.

    רק אמת בפיך

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אם היה חי בגולה היה מבין כמה שהוא טועה

    אבנר, 10/06/07 03:57

    בורג ,כאחד שלא חווה את חיי היהודים כמיעוט בגולה ואת האנטישמיות (הקיימת גם כיום מתחת לפני השטח בארה''ב) . ואם היה מכיר אולי יותר מקרוב את העמך של יהודי ארה''ב אז בטוח לא היה כותב ספר כזה.

    רק שחיים בגולה יודעים להעריך את מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    בית הדין קבע כי קבלת פרשנותו של בורג לחוקה תיצור תוצאה בלתי סבירה ל

    גם מושחת בורג, 10/06/07 03:43

    בית הדין קבע כי קבלת פרשנותו של בורג לחוקה תיצור תוצאה בלתי סבירה לכאורה, שבה הסוכנות מממנת לו נהג שמשמש אותו בעיקר לצורך הפעילות העסקית הפרטית שלו לתקופה של עשרות שנים. ''תוצאה זו מנוגדת לנורמה ערכית שנקבעה על ידי הכנסת ולה יש משקל אף כחקיקה'', נקבע.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    השואה נפקדת מחיי

    הארי, 10/06/07 02:57

    אני בן 38, בן עדות המזרח, משכיל ומבוסס, השואה לא היתה מעולם חלק מחיי, בניגוד לנטען פה, כלומר הכותב מדבר מנהמת ליבו.

    אני לא חי לעומתית לשואה, לא מתעניין בשואה ובאושוויץ. אבל אני גם לא מתעניין בארה''ב או אירופה של היום. טוב לי בישראל, נחמד לי לחיות ולחשוב בעברית, ואין לי שום כוונה ללכת מפה. גם אם יגדלו הסיכונים.

    וכן, הערבים מאיימים על קיומנו הפיזי והלאומי, צריך להיות דביל כדי לא להבין זאת.

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרתה !!!

      רנה, 10/06/07 04:26

      לדעתי בורג עובר משהו אולם אני מקווה שהוא ימתן את הקיצוניות שאחזה בו.

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    תגובות 1, 4, 7, 13,14 ודומות מצדיקות את מה שבורג כותב

    dk, 10/06/07 02:54

    ''אנשים חכמים'' אלו ודומיהם מצדיקים את הכתוב בספר. שונאי ישראל רבים גרים בישראל וקוראים לעצמים ישראלים ואולי אף ציונים, אך הם שונאים דתיים/חילונים/אשכנזים/מרוקאים/תימנים/רוסים/פולנים/
    עניים/עשירים ומה לא.
    ה''פוליטיקאים'' שלנו ברובם או בחלקם, גם הם זן פרימיטיבי אשר רק דבר אחד מעניין אותם, והוא לא - טובת האזרח ו/או המדינה אלא טובתם הם בלבד.
    מי שיעמיק אפילו רק בתגובות לספר של בורג
    ויחשוב אובייקטיבית, ייגלה ויזה את ''בני האדם''
    עליהם אני מדבר, מה שנקרה בשפתם של ''יוצאי אירופה'' - ''אובר-חוכם'' - הם אלו שהם תמיד נגד הבעד ובעד הנגד!!!
    הם בעד המדינה ונגד עזיבת המדינה, אבל כל הזמן מקללים ובאים בטענות ומקטרים, ושונאים. וחלקם הם אלו שעוצרים בכביש ו''דופקים מכות'' לנהג שחתך אותם ברוב חוצפתו.
    אנחנו גרים במדינה דמוקרטית. את הכתוב בספר אפשר לקבל או לא לקבל, לאהוב או לא לאהוב, אבל אברהם בורג, ואני לא חסיד שלו ולא תומך שלו, עשה ותרם למדינת ישראל יותר מכל פישר טיפש שמנסה כאן להביע את
    חוכמתו, שהיא רחוקה מאוד מחוכמה.
    וזה חלק מהבעיה הישראלית-ערב רב של בני אדם מתרבויות שונות, אשר חיים במדינה אשר לא משקיעה מאמץ בתיקון המצב, בחינוך ובעזרה, כי ''מנהיגיה'' עסוקים גם הם
    במלחמות/מריבות/קללות והתנגחויות, במקום
    לתקן את המצב הגרוע במדינת ישראל אשר גרמה וגורמת להרצל והחבר'ה שלו שחלמו על מדינת היהודים, להתהפק כל דקה בקברם.
    כואב הלב עליך ישראל, שאלו הם כותבייך...

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    Burg - You are correct

    alon, 10/06/07 02:28

    Living in Canada gives a person perspective. The longer I live here the more i realize how close minded and militaristic and closed minded Israelis are. Israeli hilonim need to connect in one way or another to Judaism or some kind of spirituality as the ''Jewish people''.

    All the best Mr. Burg!!!

    הגב לתגובה זו

    • Actually you are both wrong

      Avi, 10/06/07 04:18

      I've seen many that tries to justify their coward behavior by ''criticizing other

      stay in canada and don't preach to us from their.

      lmao''

      הגב לתגובה זו

      • Your English sucks

        ABC, 10/06/07 09:26

        many that tries?
        coward behavior?
        from their?

        LMAO? What's so funny here?

        הגב לתגובה זו

        • content wise

          AAA, 10/06/07 15:59

          As for the content he is right .

          ABC you might want to become an english teacher, just stay away from thinking and politics.


          lol

          הגב לתגובה זו

  • 76.

    מה לא אותנטי?

    מוצי יוגב, 10/06/07 01:22

    האספסוף תמיד שונא את ה''אחר''. והדת היהודית היא ''אחר'' בהגדרה לגבי הנצרות, אבל היא אחר שתמיד קיים כל עוד הנצרות קיימת. לא?

    בכל מקרה לחבר לשעבר אם למישהו יש דעה אחרת משאתה מוצא לראוי לגבי המציאות זה לא עושה אותו לחסר אותנטיות. דווקא הטענה לגביי חוסר אותנטיות היא בעייתית כי מי קובע מה אותנטי???.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    תחזיר את הגיפ ותפסיק להטיף מוסר (ל''ת)

    דני, 10/06/07 01:17

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    48 ו-69 - חובה לקרוא! (ל''ת)

    ליאור, 10/06/07 01:04

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    מי שקורא את הדברים ואת הסגידה למוות יכול להבין את הכאב

    אליO.K, 10/06/07 00:30

    הטלת המוות על כל גבעה ועיר שמות של רחובות כמו גינות 'גינת השמונה' רח' '' הרוגי המלכות'' עוטפים את האזרח בימי שואה וזכרון עם .. משרד החינוך תתעשתו

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    בורג -בומרנג

    דן, 10/06/07 00:19

    השפה והמבט התמים כבר לא עובדים
    רק הפנסיה קובעת

    עבדת על כולנו
    אחד שמבין

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    למה אני צריך לשלם כדי לקרוא הגיגים של גבר בן שישים שכרגע עובר את

    גיל ההתבגרות?!, 10/06/07 00:14

    ולמה העם צריך לסבול אותו בכלל?!

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    תגיד, את הג'יפ כבר החזרת????

    יפה, 10/06/07 00:05

    אל תבלבל את המוח

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    מי אתה? כנראה שאיבדת את עצמך לדעת

    חבר לשעבר שלך, 09/06/07 23:57

    כן. אתה צריך טיפול פסיכולוגי מעמיק. כי אתה לכוד בתוך שקרים עצמיים. מי אתה? אתה בודאי לא יודע את התשובה.
    אתה נוכל שמרמה את עצמו. עצמך צריך לתבוע אותך לדין על מרמה.
    אתה מציג את עצמך משוחרר ומשתחרר. אך בעצם אתה לפות בצורה מתוחכמת על ידי עצמי שאיבד את עצמו לדעת.
    שיקרת לעצמך אך גם האמת שלך שכה שאפת לחזור אליה אינה קיימת. היא מצוצה וראוותנית. היא אכלה אותך. אתה הראווה של עצמך אך להשתקפות הזאת אין דבר להשתקף בו. אתה מסתכל על המראה ורואה אד עולה. לא בן אדם.
    אם אתה רוצה לחזור לעצמך, הפסק להכחיש את המציאות שלך. אתה זה אתה. זה כל כך פשוט.
    אתה לא לייבוביץ'.
    אתה לא שמעון פרס.
    אתה לא עוד הרבה אנשים שכל הזמן ניסית להיות כמוהם. שינית את כוון הערצה ברציפות ובבהילות אינטנסיבית.
    זה כל כך פשוט. אתה זה אתה.
    הישראלי שבך, היהודי שבך, הבן של בורג שבך. תפסיק להתכחש לכל הדברים הללו. הם אתה.
    נכון שיש קשיים, נכון שיש סכונים מעבר לסיבוב. נכון שהאידאל שחשבנו הוא לא זה. אבל אל תשכח שהחיים האמיתיים הם לא אסתטיים. הדיקטטורה אסתטית. החיים האמיתיים הם אפורים ומכוערים. אך הם יפים באמיתיות שלהם. במורכבות שלהם. תאהב את הכיעור הישראלי. זה המסר שלי אלך מר בורג.
    כי אם תלך את האסתטי הצרפתי תגלה את הגועל, השחיתות, האלימות, האדישות לאנושיות מתחת לחליפות והשמלות. מתחת למפת השולחן הצחורה. בישראל זה על השולחן עם הטלפון הנייד, הארנק והמפתחות של הגיפ. אצלהם זה מוסתר. אך הוא אכזרי יותר. הוא נקי אך אכזרי יותר.
    תאהב את הכיעור הישראלי. הוא אותנטי. אתה לא אותנטי. תהיה חלק מאיתנו. כי אתה חלק מאיתנו. לאן שלא תלך אתה חלק מאיתנו. חלק מאיתנו יושב אצלך חזק. אי אפשר לגרד. אל תגרד. לא תגלה שום דבר מתחת. היהודים שאתה מעריץ? הם היו מכוערים. בחנפנות שלהם, ובהסתדרות שלהם. הם היו מכוערים. שנאו אותם. אל תעשה אותם יפים פתאום. אך הם היו יפים בכיעור הזה. בחוסר השלמות שלהם בגולה.
    שכח מזה.
    אין מדינה מתוקנת. תראה לי אותה. אין עם נקי ויפה. בכל עם יש כיעור מוסתר או גלוי. אך אתה, צריך לרצות לתקן מבפנים. אתה רקוב מבפנים. תקן את עצמך. הבע חרטה וענווה. כן. ענווה. בקש סליחה מכל בעלי הסוברו שיושבים בראשון לציון ומצביעים שרון. כי הם לא פחות מוסריים ממך. חתיכת נוכל של עצמך.
    שיקרת לעצמך בעבר ואתה ממשיך לשקר לעצמך היום.
    צא מזה. חזור לפשטות. חזור לענווה של היות. ואז לא תטיף לנו מוסר. אלא תחזור לעזור לנו לנסות לעשות טוב יותר את מה שעשינו עד עכשיו.

    הגב לתגובה זו

    • לא מכיר אותו ואותך אבל.....

      מריח טוב, 10/06/07 06:29

      התשובה שלך אמיתית אלף אחוז.

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    הספר הוא קניית כרטיס לארופה האנטישמית

    המבין, 09/06/07 23:52

    בלעדיו בורג הוא פרסונה נון גרטה שם, בקיצור לא רצוי, ספר כזה הוא כרטיס הכניסה שלו לחוג
    השמאלני-גזעני בארופה.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    מה כולם מצטעקים לדברי בורג?אך שהאמת כואבת היא לא הרגה עדיין איש (ל''ת)

    alex, 09/06/07 23:40

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    להחרים את הספר כי בורג עושה כסף על חשבוננו (ל''ת)

    רבקה, 09/06/07 23:33

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    בורג המשווק

    מרק, 09/06/07 23:25

    בורג תפרסם את הספר בחו''ל הרי
    המלצתה שנוציא דרכונים וניברח מיכאן מענין מדוע אתה עוד כאן

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    כמה מוזר שאדם שנחשד בפלילים מטיף מוסר (ל''ת)

    יאיר, 09/06/07 23:24

    הגב לתגובה זו

    • מזכיר את ביבי. (ל''ת)

      tbh, 09/06/07 23:33

      הגב לתגובה זו

      • התכוונת לאולמרט??? כי כנגד ביבי אין כלום (ל''ת)

        יפתח, 10/06/07 00:01

        הגב לתגובה זו

      • העיקר לצווח ''ביבי ביבי'' בכל מקום? (ל''ת)

        יוני, 10/06/07 06:38

        הגב לתגובה זו

  • 63.

    פרי הביאושים של השמאל הישראלי. (ל''ת)

    יוני, 09/06/07 23:20

    הגב לתגובה זו

    • פרי באושים של התמוטטות החלום/

      פוסט שמאלני, 09/06/07 23:58

      אני מסכים איתך. החלום של פלסתינים מסכנים ששואפים לשלום התמוטט. חלק מהשמאל התמוטט נפשית.

      הגב לתגובה זו

    • עוד איש שמאל שחצה את הקווים אחרי בשארה

      אלי, 10/06/07 00:29

      למה כולם מתעלמים שגם בשארה היה איש שמאל? רק בגלל שהוא ערבי? גזענים !

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    עוד אחד.

    ישראלי, 09/06/07 23:19

    נתחיל מהנקודה בה המשוגע צודק: אנחנו יותר מדי חיים בתודעת השואה. אנחנו חושבים שזכות קיומנו פה היא רק כי זה מקום בטוח שלא ישמידו אותנו.
    זו טעות.
    אבל... לא מהסיבות עליהן מר בורג מדבר, אלא כי ישתלנו תפקיד מעבר ל''להתקיים'', אלא להיות מדינה של מוסר וצדק בארץ שלנו.
    ועכשיו לעיקר דבריו של מר בורג המשוגע: זה בסדר, הוא עוד אחד. אם קוראים קצת בהיסטוריה כל פעם קם ''חכמולוג'' שאומר ש''היום כבר לא רוצים להשמיד אותנו, זה סתם פחד של יהודים. היום העולם השתנה. נאור. מתקדם.'' למזלנו... הזיכרון של רוב היהודים לא קצר כמו של מר בורג...

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מוציא את תסכולי 'עשות אשקלון'-אל תקנו את הספר-אנטיציוני (ל''ת)

    תמיד ציוני, 09/06/07 23:07

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    לא לקנות את הספר\\בורג האידיאולוג של שלום עכשיו-יעקב א.-עפרה (ל''ת)

    לא לממן אותו, 09/06/07 23:00

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    חטא המרגלים

    הדס, 09/06/07 22:59

    להיות בן של ניצולי שואה אינו נותן זכות להיות עוכר עם ישראל וארצו. אדם המוכן לוותר על הארץ בכזו קלות, ממש מעורר כעס. לא טוב לך פה? לך תחיה בחו''ל. אולי שם שפת ההבנה וההבנה תתן לך חיים של שלווה. מעניין אם יהודי התפוצות החווים אנטישמיות דשות לבקרים יסכימו איתך

    הגב לתגובה זו

    • אין כל קשר לחטא המרגלים

      מגיב, 10/06/07 03:30

      איני מסכים לעוכר ישראל אברום אבל אין כל קשר לטעותו ולחטא המרגלים.תלמד הפסוקים בענין חטאם ותבין.


      הגב לתגובה זו

  • 58.

    תיארתי לעצמי:הוצאת ידיעות ספרים.... (ל''ת)

    סרג'נט פפר, 09/06/07 22:55

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    הגלותיות של אברום בורג הגיע לשיאה עם עזיבתו את הכנסת

    ש.לוין, 09/06/07 22:52

    ככל הניראה אברום בורג שינה את עורו את ציבעו את דעותיו מעין מטהמורפוזה, ממש שינוי תהומי באישיות שלו. אין ספק שמה שקרה לו לאברום בורג זה תהליך מתמשך של הנתקות מערכים ציוניים יהודיים ולאומיים. האיש פשוט יצא מדעתו הקודמת ונכנס לאטרף של דברים אחרים. כניראה ההשפעה היא מאוד חזקה מהילדות שלו שקיבלה ביטוי חזק מאוד בעת האחרונה, מה שהשפיע עליו מאוד לכתוב ולהתבטא קשות כנגד המדינה ועתידה.
    אדם כמוהו שרואה את אושוויץ כדבר שלא צריך לדבר עליו לחנך ולהזכיר , מי שרואה את מצעד החיים בגיא ההרגה ההוא כדבר לא רצוי מי שרואה את הנרצחים בשואה כדבר שלא צריך להזכיר ולזכור הוא אדם שיצא מדעתו לגמרי -תרתי משמע.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    בעיקרון הוא עיוור שמאלני - הערבים בטוחים שיכולים להשמיד את ישראל!

    שגוי מהיסוד, 09/06/07 22:48

    לכן כל מה שיהיה כאן ב 10 - 20 שנה הקרובות זה מאמץ ערבי למחוק מדינת ישראל

    רק לאחר שיתברר שזה לא הולך יהיה מקום לשיחות כיצד להשמיד את ישראל בדרכים אחרות


    לכן יש בישראל לחזק היהדות כשורש למדינה
    להסביר שזהו בית ליהודים והשאר אורחים
    ולפעול להעביר מכאן בדרכים יצירתיות את הלא יהודים למדינות אחרות
    [ובכל מקרה של מאבק כוחני - להשמיד אוכלוסיית האוייב]

    זה בעצם חוקי אלהים שהסבירם ליהושוע - כיצד לנהוג בארץ ישראל

    נראה לי שזה חוקים נצחיים שישתנו רק בבוא המשיח ומהפך העולמי הכללי....

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    קידום מחירות

    יונתן, 09/06/07 22:46

    ארי שביט- בשביל זה הראיון?
    באמת לא שמענו מבורג הרבה זמן

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    בגדול, הוא צודק

    שלח, 09/06/07 22:22

    התמונה שהוא מצייר, גם אם רוב האנשים לא אוהבים אותה, היא המציאות הנוכחית בארץ. מי שבאמת איכפת לו מוזמן לקרוא את הספר ולפתוח בויכוח לגיטימי על הדרך שבה העם היהודי צריך ללכת. אבל נראה לי שרוב מי שהגיב כאן לא מוכן להקשיב באמת, וזו אחת מהנקודות שבורג מצביע עליהן.

    הגב לתגובה זו

    • בגדול, זהו גיבוב עצוב של שטויות שרק יהודי שמתאבל שנולד (ל''ת)

      יהודי יכול להגג, 09/06/07 23:57

      הגב לתגובה זו

      • אמריקה היא חלום ה win win שלו. גלותיות צרופה של מי שנסע עד חדש ברכב (ל''ת)

        של ראש הסוכנות., 10/06/07 00:17

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    חזרנו לגולה בלי לזוז מילימטר. (ל''ת)

    גל, 09/06/07 22:19

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    מוסר יהודי ?

    חומי, 09/06/07 22:17

    אין ''חיה'' כזאת שנקראת מוסר יהודי. יש תריג מצוות ומתוכן יש מצוות עשה ולא תעשה הנוגעות לחיי מוסר בין אדם לחברו ובין אדם לגר תושב אבל גם איך להתייחס לאויב הבא להלחם נגדך. וגם מה צריך לעשות ב- 7 עממין (אשר בדורינו אינם ידועים לנו). רחמים בסיטואציה מסוימת הם אכזריות בסיטואציה אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    הוא רק שכח שהאויבים שלנו

    הסבר פשוט, 09/06/07 22:09

    לא מעונינים ב ''ווין ווין''.
    אדם ללא עמוד שידרה ומלא שינאה עצמית.
    אסור לקחת אותו ברצינות. הוא בושה
    לעמו.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    אברהם אתה ניקלה בעיני ואיש לא ישר ולכן כל מה שאתה כותב הוא לא ישר

    דניאל, 09/06/07 22:04

    עד שתוכיח מה קרה ב''עשות אשקלון''
    ...אתה לא ישר בעיני ולכן אין לך שום בסיס ואני לא מאמין לך לכלום.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אברהמל''ה מלמד

    ג.מור, 09/06/07 22:03

    ההתנתקות קשה על משפחת בורג לדורותיה.
    האבא,ד''ר יוסף ,לא היה יכול להתנתק מהכיסא המיניסטריאלי גם לאחר עשרות שנות ישיבה ממושכות ונטולות מעש של ממש, ולא היה אכפת לו מה חושבים על כך מימין ומשמאל.
    לבן ,אברהמל 'ה , קשה היה להתנתק מהג 'יפ המאובזר שקיבל בשעתו בהיותו יו''ר הסוכנות היהודית, ולא החזירו כדין עם סיום תפקידו.
    רק אם ההתנתקות נוגעת באחרים ולא בו עצמו - אברום בעד.
    מה אכפת?!


    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מדהים. ממש כמו בני ישראל שהעדיפו את סיר הבשר במצרים

    גיא, 09/06/07 21:59

    עזוב אותנו באמש'ך (אבש'ך בטח מתהפך בקברו).

    לך לצרפת, ארצך החדשה. יש שם קרואסונים טובים יותר והיא בטוחה יותר ליהודים...עד שישרפו את בית הכנסת בו תתפלל (אם עודך מתפלל), כפי שכבר עשו לכמה בתי כנסת באירופה בכלל ובצרפת בפרט, בשנים האחרונות, ואז תחזור ותבקש מקלט. כצרפתי אתה בטח יודע מהם מימדי העליה לארץ - שאל אותם מדוע הם עולים ורובם יאמרו לך שהסיבה היא האנטישמיות המתעוררת.

    עלוב.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    נכון צודק הכל פה כוח אחד נגד כולם כולם נגד האחד (ל''ת)

    רמפול, 09/06/07 21:57

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    כמה נלעג. גם בגרמניה חיו תחת דמוקרטיה נאורה ותרבותית (ל''ת)

    גיא, 09/06/07 21:52

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    הוא חי חיים כפולים. כל זמן שיכול היה לחלוב מאתנו כסף תנאים כבוד

    צלילה., 09/06/07 21:51

    וכוח הוא חיי חיים כפולים ורימה את כולנו. כשזממו להיות ראש ממשלה לא יצא לפועל והמונים לא צבאו על ביתו ''אברום חזור אלינו'' ''אברום איך נחיה בלעדך'' הוא יצא מן הארון ועכשו הוא מגלה לנו שהיה בעצם סוכן רדום של האנטישמים בעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הסיבה להיות בארץ ישראל

    בורגול, 09/06/07 21:39

    הסיבה להיותנו בארץ ישראל, אינה משום תועלת כלשהי, אלא משום שזו ארץ ישראל. אנו לא נמצאים כאן כי כאן יותר כיף או בטוח, אלא מפני שזו ארצנו היחידה והאהובה.
    איננו נמצאים כאן משיקולי תועלת, ובוודאי שלא משיקולי נוחות.
    מי שמחפש נוחות ותועלת -ניו יורק מחכה לו (כל עוד הוא לבן ועשיר).

    הגב לתגובה זו

    • דברים נכונים וראויים. כיוונתי לדעתי !!

      יעקב נאור, 11/06/07 13:53

      את זה בורג אינו מבין. וכאדם דתי לשעבר (כיום מי שכותב דברים כאלה אינו דתי גם אם הוא עדיין חובש כיפה או מקיים מצוות) דבריו מעוררים פליאה.

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    וזה היה יו''ר כנסת ישראל מהעבודה?בושה וחרפה!!! (ל''ת)

    בן גוריון, 09/06/07 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מרגל מודרני

    G, 09/06/07 21:20

    בדיוק בשבוע שקראנו (ואולי גם בורג קרא ) בתורה את פרשת המרגלים מופיע לנו כאן מרגל מודרני - לאחר שלקחו לו את הנהג והג'יפ הוא איבד את האינטרס האישי להיות חלק מאיתנו יהודי ציוני ושלא לדבר על דתי
    נקווה רק שיתעשת ואחריתו לא תהיה כמו עשרת המרגלים

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    36יש לך אומץ לזרוק את הת''ז היהודית? כנס

    ירון, 09/06/07 21:10

    הודה לאללה שלך שאתה נתין (עלוב נפש ומושפל) במדינה הזאת ולא אזרח באחת המדינות שלכם שמתייחסים אליכם כמו אל כלב נעשה הכל כדי לא להפסיד את המדינה הזו כמו חקיקת חוקים ''גזעניים'' נמשיך להיות פרנואידים כי למעשה זהו הנשק האמיתי היחיד שנותר לנו בכדי להגן על המדינה הזו מהגולם (אתם) שמנסה לקום על יצרו לא ניתן לך ושכמותך את ההזדמנות להשתלט ברגע של שאננות מצידנו כי לא תהיה כזאת
    נ.ב על כל חוק שתצליחו לבטל יקומו עשרה חדשים .

    הגב לתגובה זו

    • הנאצות (קללות) שלך מראות כמה אני צודק...

      36, 09/06/07 21:28

      קשה לך שאני מבקש שיוויון ?

      מדוע אתה משווה אותי לערבים החיים במדינות עלובות ? וצריך להודות לך שאני חי כאן ?

      אני לא היגרתי משום מקום אחר ....

      אני רוצה ''כערבי'' לחוש שווה כמו שערבים חיים כשווי זכויות בהרבה מדינות .. כמו קנדה.. דרום אמריקה.. ארה''ב.

      הבנת את זה ?? אני בטוח שלא

      הגב לתגובה זו

      • 36 כנס

        ירון, 09/06/07 22:16

        לא מעט פעמים אני כותב את ערעורי ליבי משיקולי פחד (במצב הנוכי זה טבעי) ולא משיקולי היגיון וכשיוצא לי להיתקל במישהו כמוך אני מרגיש צער ולא שלם במאת האחוזים אם הדברים שכתבתי אולם אתה חייב להבין שלפחד שלי יש כיסוי ולא תוכל להכחיש זאת תוכל לשבת איתי או אצלי לישתות קפה ויהיה לנו נחמד ביחד אולם זמן מסוים לאחר שניפרד הפחד והחשד (בעל הכיסוי)יחזור שוב ושוב תחזור להיות הערבי שאין בו אמונה ואל תאשים אותנו בגישה תאשים את אחיך ואולי גם אותך אי אפשר לדעת הרי בכם אין אמונה.

        הגב לתגובה זו

        • לי שי חברים יהודים הרבה יותר ממך... כנס

          36, 09/06/07 22:38

          לעומתך אני מאמין ליהודים לא בגלל שהם יהודים אלא כי אני לא מתייג אנשים ואין לי דעות קדומות.

          אנשים כמוך.. לצערי הם מפוחדים כי כך חונכת.. ואני לא מאשים אותך...

          אני למדתי בביה''ס יהודי ואני יודע בדיוק איך ''מייצרים'' את היהודי הפחדן-חשדן שאינו מאמין ''בגויים'' ובטח שלא בערבים.

          הפחד שלך נובע גם מהעובדה שעמוק בפנים אתה יודע שאתה חי על חורבות עם אחר שנזרק לעזה ולירדן ושבטח ירצה לחזור לאדמתו.

          אגב: אני מאמין שכאן בישראל -פלסטין יש מקום לשני העמים וההיסטוריה של 2000 שנות חיים עם הערבים מוכיחה זו.

          אם אתה חיפאי באמת.. כמוני אתץה יודע שכן אפשר לחיות ביחד.

          בברכה
          ערבי חיפאי לא שונא

          הגב לתגובה זו

          • ההגירה הערבית לארץ ישראל

            ג, 10/06/07 01:24

            היתה ברובה בעיקבות פיתוח הארץ ע''י היהודים. לפני כן רוב הארץ היתה ריקה כך שלטעון שהעם היהודי חי כאן על חורבות עם אחר זו דמגוגיה.

            הערבים הם אלה שפתחו במילחמה ולא קיבלו את תוכנית החלוקה ולכן אין להם להלין אלא על עצמם.

            אני יודעת שאי אפשר לחיות ביחד אחרי שישובים יהודיים שלמים הין במצור באוקטובר 2000, לא שמעתי אז קולות ערביים שיצאו נגד הפרעות, אבל שמעתי הרבה קולות המתלוננים על כך שבעת השלטת הסדר נהרגו ערבים. להזכירך ערבים אלה נהרגו כי פעלו נגד אוכלוסיתה היהודית של מדינת ישראל.

            הגב לתגובה זו

            • And because they murdered a Jew. (ל''ת)

              Yaniv, 10/06/07 05:02

              הגב לתגובה זו

        • עוד משהו.... כנס

          36, 09/06/07 22:46

          כתבת ....
          ושוב תחזור להיות הערבי שאין בו אמונה......

          למדת היסטוריה ?

          מה היה מצב היהודים באירופה ?
          מה היטה מצב יהדות מדינות ערב ?

          למה שלא תסמוך על אלפיים שנות דו-קיום ??

          אני יודע שהיו פרעות נגד היהודים בחלק ממדינות ערב ובחברון... אך זה היה קשור לסכסוך הפוליטי ובעקבות התחושה של הערבים שגוזלים להם את פלסטין (ציונות.. עלייה לארץ.. וכדומה)

          אל תבין אותי לא נכון ... אני מאמין בזכויות ההיסטוריות של היהודים על הארץ הזו אבל גם אנו שהיינו כאן מאז ומעולם הינם חלק מהמולדת הזו

          בברכה

          הגב לתגובה זו

  • 40.

    עוד נכנס להיסטוריה כמקום בו קמה מדינת 1984 של אורוול. (ל''ת)

    הלך עלינו, 09/06/07 20:59

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אנחנו עובדים כמו חמורים,ואתה עושה מיליונים בקומבינה

    שיא החוצפה, 09/06/07 20:29

    שיא החוצפה האיש הזה,מאיפוא לך המיליונים?

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    כנסו כנסו

    נביא, 09/06/07 20:27

    השפעתו של אדם כזה בעל מוניטין ועמדות פוליטיות יותר חמורה בטווח ארוך מבגידה של מדען או אישיות ביטחונית בכירה לאויב. הייתי מרחיק לחת ועומר שביעני השפעתו של אדם זה על מורל האנשים שחיים כאן הרסנית ארבה יותר מ10 מחבלים מתאבדים בו זמנית. לצערי אין למדינה דמוקרטית קילים יעלים להתמודד עם בוגדים מסוג הנחות ביותר. במלחמת ששת הימים במצריים עבדו תחנות רדיו ששידרו תעמולה כנגד מדינת ישראל. תוצאה ישירה הייתה צניחת המוראל במדינה. אין לי שום ספק שבמקרים מסוימים חופש הביטוי ייגנז לטובת ביטחון המדינה. בלי שום קשר אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש ולחשוב איך אדם כזה מצליח להגיע לרמות השלטון הגבוהות ביותר. בסופו של דבר הכול מתחיל באידיאולוגיה וחינוך. אם אנחנו לא נפסיק לסגוד לקניונים וכוכב נולד סופינו יהיה קרוב. אגב אני בכלל לא חושב ששלטון שלנו יותר גרועה מבוכרים בו. אנחנו אלה שביסודות שלנו סוגדים לאידיאלים לא נכונים ושלטון בסה''כ נגזרת ועולה מהבסיס שאנו מייצרים.

    הגב לתגובה זו

    • תאורטית אתה צודק מעשית מה קרה, עוד אנטישמי אחד

      מ.ל., 09/06/07 21:57

      נוסף על המיליונים שיש. די זניח.
      הבעיה היא אנחנו שאיננו לומדים איך לבחור לנו מנהיגים כמו למשל השימוע שעושים בקונגרס האמריקאי במקום שיחצ''ים מקבלי משכורת ידבררו לנו אנשים לא אמיתיים שחיים כמו בורג ח''חיים כפולים''.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    רגע לפני שהוא אולי בורח מהארץ הוא עוד מנסה להרוויח מהספר שלו וגם ..

    עודד, 09/06/07 20:26

    שיממנו לו הוצאות של משרד מזכירה וכו - האיש משתדל לסחוט עד הטיפה האחרונה את הקופה הציבורית . ממש יורק לתוך הבאר ממנה הוא שתה ושותה עדיין עם ספר מלא עזרה לשונאי ישראל. לא היה אולי מזה עידן ועידנים איש שצייד את שונאי ישראל באמירות כל כך בוטות נגד הישראלים היהודים . הראש שלו כבר נימצא באיזור החלומות של האיחוד האירופי הוא כבר מצוייד בדרכון צרפתי וכבר השתתף בבחירות לצרפת- פשוט מדהים- האיש שהיה ח''כ כנסת כאן יו''ר הסוכנות יו''ר הכנסת ושרצה להיות ראש הממשלה שלנו- הולך עם כל מיני תרוצים ומצביע ומתכונן לקראת צרפת ואירופה הפחד הוא העיקר המניעים שלו ולא האיחוד האירופאי הניפלא שנירקם לנגד עינינו - אזרח העולם הוא מכנה את עצמו- בסך הכל הוא פחדן העולם- ומחכה לו ולילדיו אחריו הפתעה - צרפת כמעט מוסלמית וכך גם אירופה .מה ההבדל בינו לבין עזמי באשארה ? כמוהו הוא חושב שהמדינה לא צריכה להיות יהודית כמוהו הוא ''מטווח'' את ''טילי ''=שינאת האוייב אלינו באמצעות הספר שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    תוספת: בישראל יש 72 חוקים ותקנות גזעניות.. כנסו

    עו''ד ערבי, 09/06/07 20:23

    ישראל הרשמית-ממלכתית היא גזענית מאוד.

    אין באף מדינה כיום חקיקה נגד קבוצות אתניות מלבד בישראל.[

    למשל:
    1.חוק עידוד השקעות: מיעד לעזור לאיזורי פיתוח (כיסוי.. ליישובים יהודיים).

    2.חוק האזרחות: אני שנולדתי כאן כמו אבות אבותיי , ובמקרה שאקבל אזרחות זרה ואוותר על אזרחותי הישראלית.. אז אבקר בארץ כתייר ואילו היהודי יקבל ת''ז בנתב''ג)

    2.חוק הרבנות: שמקנה לרבנות מעמד ותקציב ממשלתי בניגוד לשאר הדתות.

    בנוסף האפלייה במדיניות וחלוקת התקציב..

    למשל.. תלמיד ערבי מקבל ששית ממשרד החינוך.

    לכם זה ברור .. כי זו מדינה יהודית שצריכה לדאוג ליהודים בעיקר....

    זה כל כלך מוטבע ברובכם שמגיע לכם זכויות יתר...

    זו היא הגזענות בהתגלמותה..

    פעם התגאיתם ביוהרה של ''עם הספר'' ''העם והצבא המוסריים ביותר בעולם''?????

    הבל הבלים... צה''ל אף פעם לא היה כזה... 4 מיליון פצצות מצרר על אוכלוסייה אזרחית בלבנון הם אחת ההוכחות לכך..

    נהפכתם לעם לא מוסרי .. נהנתן שבז לכ ערך אנושי.

    הערה: הכוונה שלי היא לישראלים ... לא כל הישראלים.. ובטח ובטח לא ליהודים כיהודים.

    שבוע טוב

    הגב לתגובה זו

    • אזרחות וזכויות למי שנאמן למדינה. ולא למי שנאמן לאוייבי ישראל.

      נאמנות, 09/06/07 20:46

      לדעתי מי שלא משרת בצבא הגנה לישראל, כולל יהודים דתיים או משתמטים יהודים וערבים, יש לישלול מהם את האזרחות, כיון שאינם נאמנים למדינה ורק רוצים שהמדינה תעשה בשבילם, והם נצלניים דו פרצופיים.

      הגב לתגובה זו

    • ערבי,כנס

      ארז, 09/06/07 21:25

      מדינת היהודים ,שייכת רק ליהודים,
      במשך אלפיים שנות גלות,אתה ואבי אביך הסתננתם לפה,אך כמו שידוע לך,אתה ובני עמך האספסוף ,לא יצליחו להכות שורשים,מיכוון שאתם זרע שלא מתאים למקום,אז תגיד תודה לעם היהודי ,שאתה חיי במדינתו,ואם רע לך,תחזור למקום שממנו ברחת,שם יהיה לך בטוח וטוב.

      הגב לתגובה זו

      • אנו זרע לא מתאים לכאן: איתיופי ואוקראיני יותר מתאימים ?

        36, 09/06/07 21:55

        אגב.. האם כתבתי משהו נגד היהודים ??

        התייחסתי למדיניות הממשלה ולאתוס ''הציוני'' שהוא גזעני ויש מיליון הוכחות לכך.

        תתעמת איתי מוסרית ולא דרך שליחתי לארץ אחרת.

        ארז... אין לי ארץ אחרת
        גם אין לי פספורט אחר

        אני מלח הארץ

        הבנת את זה..?? להערכתי לא

        הגב לתגובה זו

      • אוי, כמה שטוב להם

        א.נ, 10/06/07 07:42

        והם בטוחים מכל רע, הרבה יותר מאשר ליהודים החיים במדינת היהודים. תבין להיכן הגענו.

        הגב לתגובה זו

    • בוא תסתכל על כל חוקי אירופהת ארה''ב ומדינות ערב

      Zach, 09/06/07 21:39

      ואז נדבק

      הגב לתגובה זו

      • יאללה תתחיל...... תוכיח לי שגזענות זה דבר טוב והומני. (ל''ת)

        36, 09/06/07 21:56

        הגב לתגובה זו

    • יש לך ברירה להגר לירדן.שם אין חוקים גזעניים נגד ערבים (ל''ת)

      סרג'נט פפר, 09/06/07 22:57

      הגב לתגובה זו

    • את פרעות אוקטובר 2000 לא נשכח ולא נסלח

      אלי, 09/06/07 23:37

      איך המון אספסוף ערבי אחז נשק וקם למרוד במדינה.
      מאז אתם אוייבים שלי, ממש כמו החמאס. הייתי שם בואדי ערא בתור אזרח, לא אשכח ולא אסלח.
      אני אפלה ערבי בכל מקום, בעבודה, בתרבות, בכלכלה ובזכויות.
      באוייב שניסה להרוג בי רק כי אני יהודי יש להלחם בכל הכוח כולל חוקים גזעניים.
      יש לבער את האיסלם מתוכנו.

      הגב לתגובה זו

      • ב 2000 המשטרה רצחה אזרחים שחשבו שהם חיים....

        36, 09/06/07 23:47

        במדינה דמוקרטית.

        משטרה הרוצחת את אזרחיה שייכתת למשטר חשוך וגזעני...

        ועל זה מדבר הספר ...

        תתמודד עם האמת ותשנה את עצמך מהקצה.

        לילה טוב

        הגב לתגובה זו

        • ב 2000 המשטרה הגנה על יהודים

          א, 10/06/07 01:15

          מפני פורעים ערבים.

          הגב לתגובה זו

        • In Oct. 2000 Citizens murdered a Jew!

          Yaniv, 10/06/07 04:57

          The same citizens who thought they live in a democratic state.

          הגב לתגובה זו

    • לעו''ד - מקצה תיקון שגיאותיך

      אבי, 09/06/07 23:49

      1. הערבים כן מקבלים כסף מהמדינה כולל תקציב.
      2. חלק מהכסף שהולך לרבנות מגיע מתרומות המיועדות ספיציפית לכך מחו''ל, כמו שהערבים מקבלים תרומות מארצות ערב למיניהן.
      הבעיה שהערבים מבזבזים את הכסף על טרור
      ועל שחיתויות (ראה גנבות עאראפת ובנק שוויצרי)
      3. המוסלמים בעלי מספר מאוד מרובה של ארצות וליהודים זו האחת והיחידה.
      4. ארצות ערב לא מאפשרות חופש דת ומונעות
      בכוח בניית כניסיות לנוצרים ובתי כסף בניגוד לארצות אחרות שכן מאפשרות למוסלמים לבנות מסגדים.

      להמשיך ?

      הגב לתגובה זו

    • לעו''ד ערבי

      יובל, 09/06/07 23:49

      תומך בך לשוויון זכויות מלא לכל תושבי ישראל.
      אבל מדוע אתם לא נאבקים על כך, כל השליחים של הציבור הערבי בכנסת לא משרתים את האינטרס של הציבור שלהם.
      אם הגישה שלהם איתה כמו הגישה שלך, ענינית ולא מתלהמת, אוהדת ומסמפטת ולא מאשימה ומתלוננת אז תאמין לי שרבים רבים מהיהודים היו מצטרפים למאבק שלכם ולהערכתי הוא כבר היה מתרחש ממזמן.
      כי רק מאבק לא אלים יכול להביא תוצאות.
      תודה לך

      הגב לתגובה זו

      • אני מעריך את תגובתך

        36, 10/06/07 07:29

        אגב, אני חי בשכונה ערבית יהודית ומשה וחיים הם החברים הטובים ביותר שלי

        ההתרסה שלי היא מנקודת ראות של אזרח שכואב לו ולא נגד היהודים כעם

        הגב לתגובה זו

    • הבעיה שלנו

      הבעיה שלנו, 10/06/07 03:06

      הבעיה שלנו היא לא איתך כאינדיבידואל קרוב לודאי נחמד, אלא איתך כחלק ממיעוט שמאיים להפוך לרוב ולשנות את הסטטוס קוו.

      בדיוק כמו שלצרפתים יש בעיה עם האלג'יראים שבאים ומתרבים ומנסים להפר את האיזון הדמוגרפי, לשלול את השפה והתרבות העשירה.

      אנחנו רוצים מקום תחת השמש לחיות בו בשפה העברית ולגדל ילדים בעברית, לא באנגלית ולא בשבדית.

      וזה יהיה קשה להיעשות אם הערבים יהוו פה 40-60%. אז שום דבר אישי, אבל עדיף שתתארגנו על איזה מדינה פלסטינית קיימת ותעברו לחיות שם, בשלום איתנו.

      הגב לתגובה זו

      • אתה מציע לגרש אותי מארצי... זמנן שכמותך עבר... (ל''ת)

        36, 10/06/07 07:30

        הגב לתגובה זו

    • תפסיק לבכות!

      א.נ, 10/06/07 07:35

      אם היהודים היו יודעים שהערבים בארץ נאמנים למדינה היהודית הם היו חיים עוד יותר טוב משהם חיים היום.
      אבל אתם צבועים ופחדנים. אחד בפה ואחד בלב. אתם מפחדים להיחשב בוגדים אי שם בארצות היסוד שלכם, ארצות ערב האסלאמיות. תלמדו מהדרוזים, אלה אנשים שהיהודים מצדיעים להם בצבא. הם כרתו עמנו ברית דמים. אתם?! רובכם כפויי טובה אשר מעדיפים לחיות במדינת זבל עם אחיכם מעזה.

      הגב לתגובה זו

    • זה לא עו''ד ערבי - זו פעילה של מרצ יקרועים! (ל''ת)

      אל תפלו בפח הזה, 16/06/07 04:21

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אולי על הירח או המאדים - מר בורג לא תהיה אנטישמיות ???

    אורי דרור, 09/06/07 20:22

    ''ועם זאת חובה להודות: יש לישראל הקיימת ולאורחות חייה תרומה מסוימת לעליית קרן השנאה המתחדשת ליהודים בעולם. האחריות לאנטישמיות איננה שלנו, אבל עצם קיומה של ישראל כקוץ ''.
    אני מתבייש באדם שהיה יו''ר הכנסת אשר כותב משפט אומלל כזה.
    אז מה הפתרון שלך ???
    כן. כן. גם הרצל עבר את השלב ההכרחי של החשיבה שאם נתבולל בגויים , או נאבד את הדבר ה''שולי'' שנקרא דת אז...יאהבו אותנו, יכבדו אותנו, יחבקו אותנו, או פשוט מזה... יחשבו עלינו כעל בני אדם ולא אחרת.
    ראיתי את הראיונות האחרונים שהענקת בטובך לטלויזיה. התביישתי מאופן הצגת הדברים שלך... ובעיקר מאופן הצגת הדברים ה''כאילו'' מלומדת..כאילו לא ''ישראלית'' נחותה.. אני צפיתי בנחש צפע המתפתל בין גערותיו של ירון לונדון
    ( פטריוט ישראלי מובהק ) לבין מבטו המזלזל של המראיין ביום ו' האחרון הערוץ 2.
    בורג יקר : בדרכך - אתה גורם לדעתי ל...אנטישמיים להרים ראש. הם שוב רואים את היהודי זוחל על גחונו אל הגולה....
    והדרך - קצרה ל '' סופה''...

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הרבה טעויות וסילופים בספר

    די לקשקוש, 09/06/07 19:47

    לימוד מראה שהתבוללות באר''ב רק גדלה
    באופן עיקבי.

    הראב לי מדינה אחת בה יורים על אזרחיה
    והם מבליגים או פועלים בעדינות כזו?

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אל תקנו את הספר (ל''ת)

    שי, 09/06/07 19:42

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ועוד הערה

    חילונית, 09/06/07 19:39

    להזכיר לבורג שהתנועה הציונית קמה לא כתוצאה מהשואה , אלא כתוצאה ממשפט דרייפוס. אותה אנטישמיות שלא גבתה חיים אבל הבהירה ליהודי מתבולל כמו הרצל שיהודים לעולם לא יתקבלו ע''י האומות הנוצריות - הדמוקרטיות (צרפת להזכירך). אותה השפלה של היהודים, אותה חשיפה שרירותית לאפלייה, לאנטישמיות היא שהפכה לבלתי נסבלת להרצל. אם לא תהיה קיימת ישראל. אם לא יהיה יותר ליהודים מקלט בטוח לברוח אליו. האם הם לא יהפכו שוב לבני ערובה מושפלים וחלשים של האנטישמיות?

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    סוף סוף אדם נבון במדינה העיוורת הזו

    מעריצים את בורג, 09/06/07 19:38

    שלא מפחד להגיד את האמת, לא מתחבא אחרי סיסמאות

    הגב לתגובה זו

    • שכחת להגיד שאתה שתול של החיזבאללה. (ל''ת)

      כן כן, 09/06/07 20:48

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    כמה הערות...

    חילונית, 09/06/07 19:34

    1. אולי מדיניות ישראל מחזקת את האנטישמיות כפי שכתבת, אבל איך אפשר לחשוב שבלי ישראל לא תהיה קיימת אנטישמיות? מדינת ישראל קיימת רק 60 שנה לעומת אלפי שנות אנטישמיות.

    2. אני לא חובבת את מה שקורה במדינה. אבל דבר אחד אל לבורג לשכוח. קיום המדינה מאפשר לו לדבר ולהתנהל מול הגויים בביטחון שלא היה להם ואולי גם לא יהיה לולא מדינת ישראל. לולא התקיימה המדינה, אני מניחה שהיהודים היו חוזרים למצבם הגלותי של חוסר ביטחון וחולשה מול הגויים. בורג שם את כל יהבו על ארה''ב. מעניין מה תהיה מדיניות ארה''ב כלפיה היהודים האמריקאים לולא מדינת ישראל. אני חושבת שגם כיום בארה''ב יהודי שחי כיהודי עדיין נחשב בעיני רבים מאזרחיה הנוצרים של ארה''ב כלא ממש שייך. השאלה אם אנחנו רוצים לחזור למצב שבו יהודים יחששו ממה שילד יום, יחששו מתנודות ביחס הרוב הנוצרי (או המוסלמי) כלפיהם. האם באיזה שהוא שלב לא תתחיל להרגיש לא נעים לחבוש כיפה ברחובות טקסס? האם באיזה שהוא שלב לא תחשוש שילדיך יחבשו כיפה?

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    לצערי, מר בורג צודק. עצוב, עצוב, עצוב ומי יושיענו (ל''ת)

    מית נמש, 09/06/07 19:30

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    צודק. מדינה שמקדשת את המות ולא את החיים

    צודק, 09/06/07 19:25

    צודק. מדינה שמקדשת את המות ולא את החיים.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    בעוד 25 שנה תבינו שהאיש צדק

    ירמיהו, 09/06/07 19:08

    כנסת ''ישראל'' בעוד 4-6 כנסות: רוב לחרדים ולערבים, פרי הבאושים של מכונות ההרבעה החרדיות והערביות נתמכות הביטוח הלאומי, גאוות החזון הציוני.
    וזה כבר לא התחלת הסוף, אלא הסוף בכבודו ובעצמו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה יודע בדמוקרטיה הרוב שולט גם אם זה לא אתה (ל''ת)

      צבוע, 10/06/07 08:05

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    ישר כח על אומץ הלב לאמר את האמת

    ח. סלע, 09/06/07 19:03

    דעתי כדעתך עוד משנות השבעים,חולשתינו היא בעוצמתינו,וההפך.הכל מתחיל בשקר הרוחני אותו אנו סוכבים בדמות כדושתינו,'' ואתה בחרתנו''. הדמוקרטיה הינה מפגע אקולוגי חברתי אשר נותן לכל בר בירב לצאת בססמאות נבובות ולסחוף המוני חסרי דעת להגשימם חלומות בלהה.וברור שאני מתכוון לגוש הימני והפונדפטליסטי.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לך תמכור את הספר שלך בצרפת

    יואב, 09/06/07 18:55

    אני מתבייש על שתמכתי בך בעבר.
    אתה לא ראוי.
    נקודה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    בורג הפוסט ציוני חברם הקרוב של אולמרט ופרס הפוסט ציונים

    ענת, 09/06/07 18:51

    אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. רק חבל ומסוכן שאלו שולטים במדינת ישראל ברגע הקריטי ביותר שלה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    פרק ילדותי , מנסה בכוח לבנות חיאוריה, תחילה מציב מטרה ואז יורה!!!! (ל''ת)

    נ, 09/06/07 18:42

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    תובנות של איש 4X4

    חייפ, 09/06/07 18:38

    ממליץ לבורג לכתוב תסריט חדש לסרט - בעבור חופן דולרים בחסות הסוכנות הציונית

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    העמותה של בורג לסיוע לניצולי השואה לא עונה לטלפונים

    עמותה שממותה, 09/06/07 18:27

    בכל פעם שאני מתקשרת כדי לקבל סיוע לאמי ניצולת השואה, הטלפון של עמותת בורג תפוס. הטלפון הזה בעצם תפוס נון-סטופ כדי שאף אחד לא יבלבל להם את המח עם בקשות לסיוע. כל הכסף מהתרומות ומהמדינה הולך אתם יודעים לאן...

    הגב לתגובה זו

    • לא הרויח מספיק מהם ולא גנב מספיק מדרך צלחה (ל''ת)

      חסר מעצורים, 09/06/07 20:41

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    את בורג מעניין רק כסף ונהנתנות אישית. נקודה. (ל''ת)

    יובל בורג, 09/06/07 18:26

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    העתונות בשרות הפצת ספר של הנאלח בורג??

    ישמעאל, 09/06/07 18:24

    למה לשחק לידיו ולשנן פרקים נבחרים מפיו הנוטף רעל?עתונות המכבדת את עצמה ,כעתון המופץ בישראל צריכה להטיל חרם איפול על ספרו ועל דעותיו הפסיכופאטיות!!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מי שמדבר (כותב)

    צביקה, 09/06/07 18:15

    אברהם בורג האיש שדאג לאזרחות שניה צרפתית והצביע לא נכון, האיש שמגיע לו גיפ + נהג לכל חייב על חשבון עם ישראל. האיש אשר מיצג פושעים בנסיון לרכישת אשד אשקלון ממך אין לי מה ללמוד ואתה באמת לא מבין את העם הזה אשר הסכים לסבול אותך ולשלם את משכורתך אז וגם היום זה מגיע לנו אנשים כמוך היורקים לבאר שממנה הם שותים.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לא מתכוון לקרוא הגיגים של חסר חוליות! (ל''ת)

    א, 09/06/07 18:13

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אמת דיברת. המניפולציות הלאומניות של השואה מקוממות (ל''ת)

    ברוך, 09/06/07 13:57

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    the $$$ got the best of him

    AAA, 09/06/07 13:35

    his greed knows no limits,
    he is willing to sell you guys like Olmert

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    האיש שטחי להחריד. כל אינטלקטואל מתחיל יכול להפריך את טענותיו. (ל''ת)

    חבל על הזמן, 09/06/07 12:16

    הגב לתגובה זו

    • לך תסביר לאנשים כמו 16

      שמתופעה שלילית, 09/06/07 14:19

      הטוטאלית , הסדורה כביכול ,דגש כביכול,--המרחק רב.

      והערה צינית-ממתי לא זכאים למשהו (התקבצות לאומית במקרה הזה) אם לא נחמדים..

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    זקוק לאישפוז מידי

    שבי, 09/06/07 09:24

    אומרים סייג לחוכמה שתיקה
    בורג הבן נחשב בעיני במשך שנים
    לאדם חכם ושמחתי שהוא במפלגה שלי.
    מרגע שהוא פתח את הפה בספרו
    הנוכחי הוא עשה מעשה לא חכם
    בוגדני ומלא שיטנה לעמו למולדתו
    וזאת לאחר שינק מטוב הארץ נהנה
    מחסדיה וחי חיי עושר ופשוט בועט
    בדלי החלבשהארץ הזאת העניקה
    לו.
    אולי האיש מרגיש בודד וזועק לעזרה
    ולכן הוא זקוק לטיפול פסיכיאטרי דחוף

    הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך האיש פשוט זקוק לעזרה

      דורון, 09/06/07 16:35

      לא קל להיות בן לניצולי שואה

      הגב לתגובה זו

    • אם תקרא כמו שצריך תופתע

      rציונלי, 09/06/07 21:42

      יש כמה וכמה נקודות שהוא מעלה ואשר ראויות למחשבה. עם זה, אני בהחלט חושב שהאיש חצה פה קווים. זו כמעט אוטואנטישמיות.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מאוד לא ברורה תחושת הwin win בחו''ל-

    כי הוא אורח?, 08/06/07 17:44

    כי הוא נפגש עם דיפלומטים ומתנייד בין רם מעלה למישנהו?

    כי לא מבקשים ממנו מסים שם?

    כולנו מכירים את התחושה הנעימה של ''להיות בחו''ל ''-למה בדיוק הוא מתכוון?

    הגב לתגובה זו

    • ולחש/וב שהוא היה יו''ר הסוכנות, ויו''ר הכנסת- ביזיון לכולנו. (ל''ת)

      המטיף, 09/06/07 20:23

      הגב לתגובה זו

    • זו תחושה כללית שלא צריך להוריד מישהו כדי לעלות (ל''ת)

      שרון, 10/06/07 09:11

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''התוכן היהודי'' המפוזר ולא אחיד מפריע לו- (ל''ת)

    האחדות השיעית, 08/06/07 17:36

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    להרבה יהודים בארה''ב עצם קיום ישראל חשוב

    כתחושת בטחון, 08/06/07 17:24

    ולא ניתן לדעת על תחושות כל היהודים בעולם בלי הקמת מדינת ישראל, למרות שהרבה בחרו לחיות מחוצה לה, שאין שום רע בזה, ההיפך.

    פשוט בלתי אפשרי לדעת.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אחרי התאומים לא היתה תגובה אלימה?? (ל''ת)

    מה עם אבגניסטאן, 08/06/07 17:16

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בורג טוען שאין לנו זכות קיום לאומית. לא ידוע לי טענה כנ''ל

    כלפי אף לאום, 08/06/07 17:12

    אפילו אם אנחנו ''לא נחמדים''...

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    יותר בטוח בירושלים מאשר בניו יורק

    איש ביטחון, 08/06/07 16:13

    עם עיניים סגורות או פתוחות


    בפיגוע בתאום נהרגו לפחות 3000 בני אדם.

    בכל שנות הפיגועים ב 20 שנה נהרגו בירושלים כמה מאות בני אדם, בטוח שלא אלף.

    אז כן, בירושלים יותר בטוח.

    תפסיק לזרוע פאניקה.


    בחישוב אחר, בניו יורק יש 6 מליון בני אדם עם 3000 שנהרגו בפיגועי טרור מאז שנת 2000. בישראל באותה תקופה נהרגו 1000 אנשים בפיגועי טרור.

    והאנשים אולי לא מדברים בניו יורק אבל הרבה מהם ברחו למקומות אחרים ויש הרבה שחרדים מפני פצצת אטום טרוריסטית בניו יורק. וגם רבים מאוד לקו בחרדה. או סובלים מסיבוכי נשימה בשל הפיגוע.

    ותודה למעריב שהבאתם לנו פרק אחד מהזבל הזה כדי שנדע לא לקנות את הספר. ממש קישקוש של ילד בן 8 והוא משווה את עצמו ללילבוביץ'? קצת פסיכי לא? הכסף עלה לו לראש?

    הגב לתגובה זו

    • זה כבר קשקוש

      רוני, 09/06/07 20:52

      בארה''ב היה פיגוע אחד ועוד נסיון קודם ב WTC בזמן שבארץ היו מאות פיגועים באוטובוסים, ברחובות, במסעדות ובשווקים. פיגוע היה צפוי בכל מקום ובכל רגע, להבדיל מארה''ב.

      הגב לתגובה זו

      • ובכל זאת ירושלים

        ישראלי, 09/06/07 23:15

        אולי בניו יורק אין פיגועים, אבל בכל זאת בירושלים אפשר לשלוח ילד ברחוב לבד בערב ובניו יורק לא.
        תחשבו על זה..

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    בעצם זה הפוך-אם תיקח את ''השואה'' מבורג

    כל התיזה, 08/06/07 15:55

    הוא ניסה לגבש קול משמעותי על יהדות/ישראליות מהי וכשלא הצליח-
    הגיע ל''אני קוסמופוליטן יהודי'' ושכולם יקפצו..

    הציונות הפכה קטנה עליו , והוא בעיני עצמו יושב על כסא בינלאומי ומטיף כ''יהודי'' .
    (למה לא כאברהם בורג??).

    ה''יהודי אזרח העולם'' שמאס בישראל הוא כרטיס הביקור לתשומת לב בינלאומית- הוא לא כותב אל הציבור הישראלי, הוא (בעיני רוחו) ה''קול החשוב'' שהעולם ואשתו משחרים לפתחו..
    ________________________
    בלי קשר אם יש או אין (אני בטוח שיש) תופעות רציניות אמיתיות שהוא מצביע עליהן.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אכן אתה חי חיים כפולים. הסבר...

    משה, 08/06/07 13:47

    מר בורג צודק.
    הוא חי חיים כפולים.
    הווה אומר הוא חי בשקר.
    הבעיה היחידה שהוא עדיין לא מבין שגם עכשיו אחרי כתיבת הספר, הוא עדיין ממשיך לחיות בשקר.
    להזכירכם, בורג שמצפה ל'קבל מהסוכנות היהודית אחרי פרישתו ממנה נהג צמוד בעלות חודשית המסתכמת בסך של 22,000 ₪ לחודש, למרות שהסוכנות ביטלה תנאים אלה. הוא אומנם אדם משכיל , אבל מסתבר שאמנם הוא שם את כל יהבו על השכל, אבל בדרך הוא שכח את אלוהים.
    אותה כיפה שעל ראשו אמורה היתה להזכיר לו (ורק לו - בטח שלא לי) , ואפילו הוא כתב בעבר טורים בנושא יהדות בכל מיני מקומות, אבל מסתבר שהגישה השכלתנית רבנית הזאת, מתכלית היום הזה במלו מערומיה.
    מתגלית הצביעות והעמדת הפנים.

    העובדה שהטון של בורג היום הוא טון של תוכחה כלפי המדינה, וטון של הפחדה כלפי מי שחי בו, עובדה זאת לא משנה את מי שמסתתר בתוך ''אברהם בורג''. מי שבפנים נשאר אדם צבוע ורב פנים.
    אדם ששיכלו ממשיך להטעות אותו.

    צְבוּעִים! הֵיטֵב נִבָּא עֲלֵיכֶם יְשַׁעְיָהוּ בְּאָמְרוֹ: 8 'הָעָם הַזֶּה בִּשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי. 9 וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה'.''
    10 הוּא קָרָא לָעָם וְאָמַר לָהֶם: ''שִׁמְעוּ וְהָבִינוּ! 11 לֹא הַנִּכְנָס אֶל הַפֶּה מְטַמֵּא אֶת הָאָדָם, אֶלָּא הַיּוֹצֵא מִן הַפֶּה - זֶה מְטַמֵּא אֶת הָאָדָם.''



    הגב לתגובה זו

    • אין לו תואר ולא השכלה (ל''ת)

      משכיל בגרוש, 10/06/07 00:07

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    נקווה שהשמאלנים יאמצו את קריאתו של בורג לעזוב

    שמאלני לשעבר, 08/06/07 13:46

    רק טוב יצא מזה לנו הציונים שישארו פה.

    הגב לתגובה זו

    • ומי בדיוק ישמור על המדינה?

      יוסי, 09/06/07 03:02

      החרדים עזי הנפש או המשתמטים למיניהם שבאים בעיקר מחוגי הימין ?

      הגב לתגובה זו

      • אתה חי בסרט ?

        שמאלני לשעבר, 09/06/07 09:45

        אנשי השמאל הקיצוני לא תורמים כלום למדינה ואינם משרתים.
        המשתמטים הם מהאליטות והשמאל.
        הצבא הלוחם מוחזק ע''י רוסים, תושבי פריפריה ודתיים לאומיים. עם עוד קצת קיבוצניקים ציונים.

        הגב לתגובה זו

        • קצת קיבוצניקים???

          רז, 09/06/07 18:48

          כן,היה קשה להוציא מפיך את העובדה שקיבוצניקים משרתים,לא נוח לך הרעיון ששמאלני משרת את המדינה??מה זאת אומרת קצת קיבוצניקים??שיעור הקיבוצניקים המשרתים ביחידות קרביות הוא גדול מיזה של תושבי הפריפריה והרוסים,אז אנא ממך אל תסלף את המציאות ,כי לא מתאים לך..
          ישנו ויקוח אידאלוגי בין שמאל לימין,תפסיקו לזלזל בלגיטימציה של השמאל המתון...

          הגב לתגובה זו

          • בורג ממש לא שמאל מתון כפי שיכולת להיווכח במאמר הנ''ל (ל''ת)

            ז, 09/06/07 19:21

            הגב לתגובה זו

          • הקיבוצניקים המשרתים הם לא בשמאל הקיצוני של בורג

            שמאלני לשעבר, 09/06/07 22:17

            אני חושב שאם כיום תעשה בחירות ביחידות הלוחמות של צה''ל - גם מרצ לא עוברת את אחוז החסימה. לא לדבר על חד''ש.

            הגב לתגובה זו

          • הכוונה היא שהקיבוצניקים הם אחוז קטן מהאוכלוסיה

            דווקא ימני, 10/06/07 02:23

            ולכן הם ''קצת''.
            זה לא סותר את העובדה שמה''קצת'' הזה 90% משרתים בקרבי.

            הגב לתגובה זו

          • קצת קיבוצניקים.

            יר, 10/06/07 07:05

            אתה כותב היסטוריה

            הגב לתגובה זו

    • אנשים כמוך מוכיחים שבורג צודק ב-200%,בושה שאתה קורא לעצמך ציוני (ל''ת)

      אלקס, 09/06/07 23:31

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    גם בתימן חיים יהודים

    ר. התימני, 08/06/07 13:19

    מיהו יהודי? מהי החוויה הכי חשובה בתולדות העם היהודי? קראו בספרו של בורג

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    איש שיווק נפלא ,אדם מחורבן. (ל''ת)

    סופרסוניק, 08/06/07 11:48

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כתוב טוב ומעניין.

    אמירה, 08/06/07 11:44

    מעניין מאוד. לולא הראיון בהארץ הייתי כותבת שזה ספר מענין. יש הרבה בדבריו. אבל אני לא מרגישה מספיק פתוחה , בגלל המציאות הפוליטית של ישראל, לקבל את הדעות שלו. כי אכן המדינה הזאת וקיומה וקיום עמנו כאן הרבה יותר חשוב לי מכל מה שבורג כותב.

    הגב לתגובה זו