• 110.

    היום רואים כמה צדקתי! (ל''ת)

    מיברג, 30/01/12 14:34

  • 109.

    יאיר, שומע?

    תמיר, 04/06/07 15:07

    נראה לי שמנסים לרמוז לך משהו

  • 108.

    103 את מצדיקה מה אמרו כאן על נשים

    נגה, 01/06/07 12:15

    מספיק שבחור מחייך ויש לו שרירים אז זהו הוא גאון
    צאי מזה אני בעצמי בחורה ויאיר פשוט לא מכשר

    • רון יודע.

      אתי, 02/06/07 23:31

      הבינוניות קנתה לה נחלה והשתלטה על הכל.

      • אתי ונגה

        יודעת, 03/06/07 01:34

        שתיכן לא צודקות בעליל.

  • 107.

    מיברג נכשל

    טחינה גרגרים, 01/06/07 11:10

    התגובות לרשימתו הרדודה של מיברג מעידות על האופי העדרי של החברה הישראלית הבינונית. הן לא מצליחות להסתיר את האמת: מה מיברג עשה בחייו האמנותיים? כתב מאות רשימות חסרות כל ארומה של ''להשאיר אחריהן משהו'', טרף כמה סטייקים וכתב על זה. מעולם לא התמודד באמת עם כשרונו המבוזבז, ואולי זו פסגת יכולתו, להציק פה ושם

    • נגעת בעצב רגיש ביותר

      מגיבה, 01/06/07 13:12

      יפה תגובתך, וטוב לדעת שלא כולם עדרים הם.
      אני גם חושבת שרון אוהב להציק. הוא עושה את זה טוב, ותמיד יפחד להגיש משהו - ספרותי - משלו.

      • זהו עצם העניין (ל''ת)

        רועי, 30/07/07 09:10

  • 106.

    בני יאיר הכי ישראלי, רון, הכי מבין (ל''ת)

    טומי, 01/06/07 10:53

  • 105.

    רון, בלי ספר לא יקדמו את יאיר, תלא מבין?

    לא קרא, 31/05/07 20:41

    הרבה אנשים כתבו ספר.
    לא תמיד כותבים כדי שאחרים יתענגו.
    אפילו לא כדי שיקראו.
    שיהיה. כותבים שיהיה.
    אחרי הכול, מה אכפת מה כתוב שם,
    העיקר שיש ספר עם מספר קטלוגי
    שמופיע בקטלוג הספרות העברית.
    זה מה חשוב - העברית וכול השאר
    לא.
    עכשיו אתה מבין רון?

  • 104.

    המלך הוא עירום

    ספרנית ששששששש, 31/05/07 20:16

    במדינה גרפומנית כשלנו, לא פלא שסופרים וספרים בעלי מערך פרסומי משומן מאחוריהם הם הנכנסים לרשימת רבי המכר. לצערי, ישנם ספרים רבים שכלל לא זוכים לתשומת לב למרות היותם נהדרים ואתה מבקש שלא יעבור הזמן והספר לא יגמר.
    הדבר הגרוע ביותר שניתן לומר על ספר שהוא מ-ש-ע-מ-ם-וזה בדיוק מה שאפשר לומר על ''שקיעה במוסקבה''.
    דרך אגב, גם ספרה של גב' לפיד זכה להכנס לרשימת רבי המכר לילדים רק בגלל השם.
    ומילה למייברג- חבל שאתה לא כותב יותר. מה ברחת למיין הרחוקה? קשה בארץ?תחזור, יהיה קשה לנו ביחד!

  • 103.

    אחורה פנה ....

    גרגרנית, 31/05/07 16:08

    לכל עדת הדבורים שלום

    רק בגלל שיאיר לפיד באמת יפה, חמוד, מנומס ומתוחכם זה לא אומר שמשהו לא בסדר אצלו.
    אתם מתנפלים עליו אחרי שהבריון - רון - בעט בו עם מילים ואתם מצטרפים מאחורה עם אומץ של תינוקות.
    יאיר הוא ג'נטלמן מהסרטים. הלואי עלינו עוד כמוהו, חולצה שחורה או לא.

    רון , אם שמתם לב, הוא גם מאכר של מילים, רק פחות יפה ופחות דברים אחרים....

  • 102.

    סיכום הטוקבקים

    רועי, 31/05/07 15:48

    רון, אתה פשוט כישרון
    ויאיר הוא פשוט חזיר
    ואתה רון באמת ענק
    ויאיר גונב לנו את הארנק
    והראית לו רון... שחבל
    ויאיר הוא ממש מנוול
    אבל אתה רון מה זה חכם
    והבן של טומי חרא בנאדם
    מאמר מזהיר, באמת מזהיר
    ויאיר לפיד שטחי וחזיר.
    ולסיכום רון (איזה כישרון!)
    בעניין שלמה ארצי - תשמע
    מתי תיכנס בשלמה, נשמה?

    • לא מסכים עם אף מילה אבל.. אהבתי (ל''ת)

      לא קרא, 31/05/07 21:10

  • 101.

    פעם אחרונה שהייתי כאן היו 20 תגובות עכשיו כבר מאה

    ההסבר שלי, 31/05/07 13:55

    מעניין כמה הדים רון יצר עם הכתבה הזאת
    טוב בהחלט היתה כתבה מצוינת אבל אולי העם פשוט רוצה להוקיא מתוכו לא רק את נבחרי השלטון אלא גם את נבחרי התרבות

    • יש בזה בהחלט משהו- הציבור מתפקח מהאשליות

      שרית, 31/05/07 16:42

      פעם חשבנו שהעיתונות שלנו היא לפחות וושינגטון פוסט,
      עם כתבים אמיצים,
      וגילינו שיש לנו כאן מערכת פרבדה,שמונעת ע''י כסף ומתיחסת אלינו כאל פלאבאים.
      כל הסמלים של ישראל הנהנתנית,היהירה,חסרת הערכים,
      לא רק מגעילים אותנו,
      אלא גם נראים לנו מסוכנים ומנוכרים
      והכי חשוב,
      אנחנו שונאים כפייה!!!!

  • 100.

    יאיר הוא פשוט אסון ספרותי וחבל שהוא אונס אותנו לקרוא את כל

    ראש כרוב, 31/05/07 13:53

    השטויות שיש לו בראש
    יאיר תעשה שריר ואל תשויץ בראש שלך כי אין בו כלום

  • 99.

    לרון תודה על הכתבה פשוט שחכתי כמה מוכשר אתה

    ברור שכן, 31/05/07 13:51

    תמשיך ליצור בבקשה
    ואל תקשיב לאף אחד אחר

  • 98.

    מיברג-כבוד. כל-כך נכון

    סיוון, 31/05/07 13:51

    הברקת

  • 97.

    אני כבר מזמן ויתרתי על ספריו של יאיר זה פשוט גרם לי למצוקה קשה

    מעייני, 31/05/07 13:44

    איך הוא מקבל היתר לכתוב כל כך הרבה זבל?
    חבל שאין גם על זה ועדת חקירה
    כי הציבור חסר אונים בפני תופעות כאלה

  • 96.

    יאיר הוא בן אצולה ללא כל איכות משלו

    מיכל המתוקה, 31/05/07 13:42

    רק ציטוטים של אחרים
    הוא גנב ספרותי ורון חשף אותו

  • 95.

    פשוט מדהים איך כל מילה ייצוקה בסלע

    רונן, 31/05/07 13:41

    רון מרגש כמה שאתה כותב טוב
    בבקשה תכתוב ספר בעצמך

  • 94.

    למי יש כך לקרוא את הספרים של יאיר זה עוד כמה שעות חסרות משמעות

    קורה שלא קורא, 31/05/07 13:39

    עדיף כבר לישון או לדבר בטלפון עם מישהו שיש לו מה להגיד

  • 93.

    תמיד חשבתי כך על יאיר אבל מודה שלא העזתי להגיד כי כולם כל כך

    טלי, 31/05/07 13:37

    הולכים אחרי העדר
    מעולם לא שמעתי על הכותב כאן אבל הוא מאוד מכשר
    מעכשיו אני אקרא כל מה שהוא כותב
    רון אתה נדיר

    • באיזה שנה נולדת, 2002?

      נועה, 31/05/07 17:40

      תחזרי כמה שנים אחורה, תחפשי בגוגל ''רון מייברג''.

  • 92.

    כן רון הוא איש יקר חבל שהוא קשה כל כך על עצמו

    אלון, 31/05/07 13:35

    רון אוהבים אותך רק אל תפסיק ואל תתן לבינוניות להפחיד אותך

  • 91.

    רון כל הכבוד מילים כדרבנות תמשיך ככה בקשה

    לרון, 31/05/07 13:34

    זה נהדר להרגיש שיש עוד אנשים אכותיים במדינה

  • 90.

    חברה דיי לכתוב שטויות כאן אתם גורעים מחשיבות המאמר של רון

    נטע, 31/05/07 13:32

    רון אתה כותב נאמר דברים חשובים ביותר מקוה שזה ישנה כמה דברים במדינתו השוקעת לקרת השרטון כאשר רב חובליה הם אנשים כמו יאיר לפיד במחלקת הבידור של האונייה

  • 89.

    אני לא חושבת שהוא סקסי מי אמר שהוא סקסי? הוא גוץ

    נטשה, 31/05/07 13:30

    עם מי הוא בגד עם מירב מיכאלי?

  • 88.

    אני לא קראתי את הספר אבל קראתי טורים שלו ושירים שכתב וסדרה שכתב

    בהחלטיות, 31/05/07 13:29

    יאיר באמת צריך לקחת חופשה מכתיבה זה לא בשבילו
    עדיף שינחה ויהיה נחמד לכולם
    מי שאין לו עומק עדיף שיחייך ויהיה נחמד כמו דני רופ הפודל

  • 87.

    קראתי את הספר דווקא לא נורא אבל אכן אי אפשר לומר שיאיר מכשר

    ברבי, 31/05/07 13:26

    אני מקבלת את זה הוא פשוט בסדר בכל מה שהוא עושה כנראה שיש אנשים שאין להם את היכולות שיש לגדולים באמת
    מה לעשות? אז מה שישבו בבית? טוב אולי אבל כנראה שהוא אוהב לכתוב אז שיהיה בריא

  • 86.

    וואייוואייוואוו בחיים לא ראיתי כל כך הרבה תגובות שליליות

    גברת אשכנזי, 31/05/07 13:24

    אפילו פנינה רוזנבלום לא מקבלת כל כך הרבה שנאה אנשים הגזמתם קצת לא?
    דרך אגב ראיתי פעם סרטון של יאיר עם פנינה משהו טלנובלי מחריד טוב הם באמת מתאימים בהרבה מובנים היפיוף הבלתי פוסק והמבטים למצלמה ... אין מי שעושה את זה יותר מחריד במדינה מהצמד הנל

  • 85.

    יאיר ממורמר בחייו עם אשתו אלה לא נישואים שמחים

    אחת שמבינה, 31/05/07 13:20

    עזבו אותו הוא גם ככה מושפל ע'יי רון דיי והותר
    לא שיש לי כלום נגד הכתבה ברור לי שרון מוכשר כמו שד אבל זה כמעט לא חכמה נגד יאיר לפיד זה כמו לקחת ממתק מילד

  • 84.

    ליאיר יש אולי הרבה ג'ל בשיער לחפות על כך שאין כלום מתחתיו

    נעמה, 31/05/07 13:17

    מתיפיף חסר כל עומק

  • 83.

    ומה עם הסדרה העלובה שכתב יאיר? זה לא מביש?

    מאור, 31/05/07 13:16

    זה לא חולני לכתוב דבר כל כך רדוד?
    ולהכריח אותנו לראות את זה למה?
    כי יש לו קשרים בכל מקום?
    יאיר מקיף את עצמו בעשירי הארץ כמו ארנון מילצ'ן וכך אי אפשר לגעת בו
    נראה אותו רץ לפוליטיקה אזי הוא יבין כמה העם באמת אוהב אותו... אז זהו שלא

  • 82.

    יאיר מעליב לי את האינטליגנציה אין דרך אחרת לומר את זה

    סתווית, 31/05/07 13:12

    פשוט בושה הספר הזה

  • 81.

    מייברג- אני עפר לרגליך

    נועה, 31/05/07 12:49

    כל כך הצחקת אותי עם השנינות הדקיקה והקטילה המחוכמת במסווה של מחמאות. כל הכבוד.
    לצערי נתפתיתי גם אני לספרו של לפיד (אולי מתוך מזוכיזם או אובדנות) ואני חייבת לציין שלמרות שספרי-טראש הם ז'אנר מבורך, לפיד הגזים הפעם בעלילה מופרכת, בלתי עקבית, דמויות שטחיות ובעיקר עליבות.

  • 80.

    ל75 יאיר משלם לך על זה? או שאתה יאיר?

    75 זה יאיר, 31/05/07 11:43

    אתה לא רואה שרון עושה טוב לכל כך הרבה אנשים?
    אז כולם מפגרים כאן?
    כולם לא מבינים
    ?
    כולם משתעממים?
    אתה במיעוט הסטרי לא רון
    כי אתה ויאיר ועוד כמה לא יוצלחים חיים באשליה שאתם נהדרים
    ושאר האנשים סובלים מכם אז אל תנסה להפוך את היוצרות אף אחד לא משלם לי להגיד את זה אבל רון הוא גאון אמיתי ולא מתחזה מלוקק חסר בטחון כמו הבוס שלך

    • תקרא את המשך הטוקבק שלי. קפיש? (ל''ת)

      עודד, 01/06/07 09:59

  • 79.

    הגיע גואל לציון כל הכבוד רון אתה גאוני ויאיר פשוט בינוני

    יאיר הנאלח, 31/05/07 11:38

    לא צריך לומר יותר

  • 78.

    יצא לי מלף רציתי לכתוב מלך אבל חשבתי על כמה יאיר מלפפון וזה מה שיצא (ל''ת)

    רון היקר, 31/05/07 11:36

  • 77.

    רון אתה מלך אמיתי לא כמו המלף יאיר הגוץ שרוצה ליהיות ערום

    רון היקר, 31/05/07 11:34

    אבל עדיף שיישאר מכוסה באיזה פינה נדחת מבלי רחוק מאיתנו

  • 76.

    רון ביקורת , צרות עין או קינאה ?

    os, 31/05/07 10:39

    ביקורת ככלל היא כלי נהדר ללמוד , להשכיל ולשפר. רון , פרסום הכתבה כביקורת ספרותית כמעטה לביקורת אישית נגד המחבר אומנם מושכת קוראים אך גם סלידה. נחמד לקרוא איך כשרונך ככתב ''מטעה'' את הקורא המייצר לעצמו דמיון פרוע נגד לפיד ולא כביקורת ספרותית. אם יש לך משהו נגד לפיד , פתח לעצמך ''ביצים של שור'' וכתוב בנושא.

  • 75.

    מי יציל את המיברג שלי?

    עודד, 31/05/07 10:25

    מיברג-תופעה, אין ספק.
    לפי תחושתי- הבן אדם חולה נפש, מתוסבך ברמות על, מתוסכל במימדי ענק. מה שלא מובן לי, זה המקום שניתן לו כדי להביע את ריגשותיו האגוצנטריים אל שנואי נפשו , ולפזר את הגיגיו הבלתי-נגמרים. מה? לא חבל על מאות השורות הללו? כמה בני תמותה יכולים לקרוא את המאמרים בעלי-האורך-הפנטסטי שלו בלי להזדקק לעירוי דם?
    כשאני רואה את השם ''רון יברג'', אני מייד מתחיל לרדת ולרדת עם הסקרולר, כדי לחפש את הסוף. והסוף רחוק, רחוק.
    עצתי לעורך, אם יש דבר כזה- תן לו לכתוב כאוות נפשו ואחר כך-
    פרסם כל שורה שניה או שלישית. נראה אם מישהו בכלל ישים לב.
    קן הקוקיה, אשכרה.

    • דרך אגב

      עודד, 31/05/07 11:29

      אין לי שום דבר בעד יאיר לפיד, בחור מוכשר מאד, ששוכח בדרך כלל לעשות משהו בעל ערך אמיתי.

      • מי לא יציב? הוא מוכשר ולא עושה דברים בעלי ערך?

        רון לרוה''מ, 31/05/07 13:13

        אתה מוזר וסכיזופרן

        • אתה הבנת מה כתבת ? אני לא.

          עודד, 01/06/07 10:02

          בכל מקרה- הרי הוספתי שאין ךי משהו בעד יאיר לפיד. כל מה שאמרתי קשור לרון מייברג עצמו, בחור מוכשר לכשלעצמו. אבל כישרון לא סותר מצב נפשי. לדעתי מייברג מתוסבך מעל הראש ויותר חשוב- חסר חוש מידה. הרי זה בסך הכל ספר של יאיר לפיד, לא פסק דין של בית משפט או משהו. פשוט טרוף האורך הזה.

  • 74.

    וואו

    דנית, 31/05/07 10:24

    וואו, וואו, וואו. לקרוא את השחיטה הזו זה פשוט תענוג צרוף. יפה מאוד מיברג לא חושש להתכתש עם מלך המיינסטרים

  • 73.

    יאיר בדיוק כמו שלמה ארצי מוכר רק בגלל שיש ציבור של נשים

    האמת, 31/05/07 09:14

    שיקנה כל מה שהם יפרסמו וזה בגלל שהן מכורות להם באופן רגשי,
    בדיוק כמו שיש ציבור נשי בארהב שיקנו כל מה שאופרה נוגעת בו או כל מה שפאביו מוכר,
    אבל יאיר לא מבין שכמו שלמה ארצי וכמו אופרה וכמו בון גובי וכמו פאביו וכמו בארי מנילו ההסטוריה תזרוק אנשים אלה לפח הזבל האומנותי בבוז מחלט , האם זה מה שיאיר לפיד רוצה?
    יאיר כדאי שבמקום ספר בשנה תכתוב ספר אחד בעשור אבל שיהיה באמת טוב כי כרגע אין לך אפילו יצירה אומנותית אחת ששווה את הדף עליה היא מודפסת

  • 72.

    רון אתה קרן אור שחושפת כמה חולצתו של יאיר לא שחורה באמת

    נועה וטל, 31/05/07 09:05

    כל הכבוד איש יקר

  • 71.

    ל59 נכון גם אני ראיתי את יאיר אצל לונדון קרשנבאום

    למבינים בלבד, 31/05/07 09:03

    הם ירדו על לפיד בלי שהוא בכלל הבין כמה הם סולדים מיכולת הכתיבה שלו
    בעיקר לונדון שקשה לו להסתיר את הבוז כלפי אנשים לא מוכשרים,מה שמעניין שבמועד אחר שבא להתארח באולפן עמוס עוז גם קירשנבאום וגם לונדון פשוט זרחו פניהם מהתרגשות
    ליאיר אין את האינטלגינציה להבין את ההבדל בין הכתיבה שלו לסופרים המכשרים באמת
    וגם אין לו את היכולת להבין התנהגות אנושית אחרת היה נעלב עד עמקי נשמתו מירון שאמר לו בעצם שספריו לא מעמיקים ולא מתחכמים

    • אבל הספר של לפיד הרבה יותר טוב

      יהודית, 31/05/07 11:08

      מהאחרון של עוז, ככה שלא בטוח עד כמה אתה בעצמך מבין. כן בטוח שההבנה שלך מסתמכת על הבעות הפנים של לונדון.

  • 70.

    סוף סוף מישהו חובט בילד התפנוקים

    של טומי, 31/05/07 08:59

    יאיר לפיד הוא בעיני תופעה מגעילה. הבן של טומי במלוא מובן המילה, רק מה, בניגוד לאביו-ובגללו, הוא למד איך לא להציג את עצמו. למרות שאני מאמין שבמהותו הוא זהה כמעט לחלוטין לאביו טומי, להוציא הבדלים סמנטיים, הוא יודע איך להציג את עצמו בצורה המנוגדת.

    צרכן הטלוויזיה הממוצע, שאינו ביקורתי, לעיתים ראשו (בעיקר ראשה) אינו בדיוק ראשו של גאון (ושבנשים עסקינן די בחיוך-צחקוק וניפוח שרירים אחד וקערת ג'ל בינונית כדי להמיס את לבן) רואה בלפיד דמות חיובית-אני לא.


    לפיד הבן, כמו אביו-אוהב להזכיר את קשריו עם אנשים רבי עוצמה, הוא בעל אג'נדה שמאלנית-חילונית מובהקת וכ''ו.

    מייברג לא תוקף את לפיד על כך, אבל הוא כן תוקף את הזיוף שקשור בו. לפיד הבן הפך למותג, בזכות העוצמה האדירה של אביו, אבל מאחורי המותג הזה אין שום דבר.

    חוץ מ'' לאלף נמר'' ו''אהובת הספן'' שגדולתם, לפחות לגבי ''אהובת הספן'', היא בלחן ולא במילים בכלל (ואת הלחן לא עשה לפיד)-אין ליאיר שום הישג אינטלקטואלי-ספרים הם יבשים, משעממים ולצערי זוכים לכותרות אדירות כדי לקדם את המותג ואת הרייטינג.

    זה יותר זול מבושם או מקו אופנה ע''ש בריטני ספירס.

  • 69.

    רון הכתיבה שלך פשוט מדהימה

    ליאתוש, 31/05/07 08:49

    אתה מכשר אמיתי אולי אפילו גאון כדאי שתכתוב ספר כי כולם רוצים עוד ממך
    ובכך תראה את ההבדל בין הדבר האמיתי למתחזה כמו יאיר לפיד

  • 68.

    יאיר המלך ע'י ייחוסו ולא עי העם ורון מבצע מהפכה

    שני, 31/05/07 08:47

    כתבה מדהימה

  • 67.

    רון לראשות הממשלה הצדיק היחידי בסדום

    עדי אש, 31/05/07 08:45

    פשוט ריגשת אותי בכל כך הרבה צדק בכתבה ראשונה כנגד הזבל שאנחנו חווים כל יום מצד ערוצי הטלויזיה בפעם הבאה עשה טובה תראה לארז טל מאיפה משתינה הפרה עדי דגן

  • 66.

    רון צודק יאיר לוזר מושלם רק מכוסה במסכה של הצלחה

    רב אלוף רון, 31/05/07 08:44

    כל הכבוד רון אתה גאוני

  • 65.

    רון צר לי לאכזב אותך מי שיש לו בייצי שור זה אתה

    ענק בגנו, 31/05/07 08:43

    האדם היחידי בכל המדינה שמוכן לעמוד מול מכונת הרייטינג,לכמה אנשים כבר יש אומץ כזה?
    כמה אנשים יצאו מול צביקה הדר? יואב צפיר? שלמה ארצי? אביב גפן? כל הבינוניות המחרידה הזאת מתי יהיה לה סוף?

  • 64.

    עם או בלי ביצים ?

    פרי, 31/05/07 08:11

    ''ליאיר לפיד יש ביצים של שור'' - משמעותו שבעצם אין לו ביצים...
    יאיר לפיד היה פר לפני הכתבה המעניינת,אך אתה,מייברג,סרסת אותו והפכת אותו לשור.
    שנאמר : להפרות ולהביא חדש לעולם הוא כבר לא מסוגל,אבל שימשיך לעבוד ...

  • 63.

    במדינת ערוץ 2 גם אפילו צל של גמד נראה גדול,יאיר לפיד

    green sleev, 31/05/07 07:44

    ראוי למדינה שראויה לאולמרט שראויה ''לגיבורי תרבות'' כאלי יצאפן וצביקה הדר..
    כוחו של העם היהודי הוא ''ברוח''
    ''ויפח באפיו נשמת חיים'' (בראשית ב, ז)
    זו הפעולה הראשונה של אלוהים..כשיצר את האדם..נתן לו ''רוח'' קרי..תבונה..ויכולת להשתמש בה..
    ''אתם'' ראוים לו והוא ראוים לכם.
    במדינה שגובניק ללא תואר אקדמי גרוש פעמים...וכול זה עד גיל 40 שכתב כבר 7 ספרים וספק אם יש אחד בארץ שמכיר או יודע 3 שמות של ספריו..הוא ''גיבור תרבות'' עם טור בעיתון תוכנית רדיו ,תוכנית טלביזה...
    בהחלט יש ''רוח'' אבל מסוג אחר...

  • 62.

    תגידו -חיים רק פעם אחת.הזמן מוגבל,אז לבזבז שעתיים על קריאת ספר כזה

    ? כל מה שנכתב, 31/05/07 06:02

    מי הטמבל שגם משלם כסף, וגם מבזבז זמן יקר מחייו לקרוא ספר של איש באמת אומלל שעסוק כל היום במה חושבים עליו וכמה להיות בסדר ע ם כולם. מה כבר יכול להוציא תחת ידיו ''סופר'' כזה?

  • 61.

    מיברג

    ג'ון דו, 31/05/07 06:00

    בכיר העיתונאים רון מיברג חזר,והאושר פשוט אין סופי

  • 60.

    לרון מייברג

    קוראת נכבדה, 31/05/07 06:00

    רון יקר,

    מעל פני השטח אתה נשמע רציני ואכפתי. כואב לך שאנשים כמו יאיר לפיד מביאים אותנו לרמה כל כך פלאסטית, בלי תוכן וכדומה...

    אבל בינינו, אתה סתם מקנא בו. לו יש את זה ולך.....איך להגיד במילה פשוטה - אין. נקודה. אז מה כל הסיפור פה? מה אתה מנסה לרמות אותנו עם כל מיני מילים יפות? אני לא קונה את מרכולתך.

    גם אם אתה צודק בקשר לאיכות הספרותית שלא קיימת אצל לפיד, עדיין לא ברור לי מאיפה אתה שואב את כל הרוע שיש לך נגדו.

    לך יש כוח מילולי שלא קיים אצל אחרים - ות'אמת? אתה מכריח אותנו להאמין לך, לקבל את דבריך. ואיך אתה עושה את זה? על ידי עלבונות. אתה מאמין שלמילים שלך יש כוח מאגי, ואתה יודע קצת ביטויים מהשפה האנגלית, ומשם אתה מביא לנו כאילו ידענות.
    שוב, אני לא קונה את מרכולתך.
    זהו. אמרתי את זה בשיא הפשטות.

    • His English sucks big time (ל''ת)

      No kiddin, 31/05/07 06:43

  • 59.

    ראיתי את יאיר לפיד אצל לונדון קירשנבאום

    שלי, 31/05/07 05:23

    האם יאיר לפיד לא חכפ מספיק לראות את הבוז הגדול שהיה להם לספרו בעיקר ירון שאמר בגמגום :'' אממ יאיר זה ספר יותר מתחכם מאיך שאתה כותב בדרך כלל''
    אני חשבתי שזאת פשוט השפלה רצינית וישירה, ויאיר כל כך שקוע בעצמו ובזחיחותו שאמר תודה על המחמאה
    זה היה נורא לראות כמה הוא עיוור למה שאנשים חושבים עליו

  • 58.

    לטומי לפיד מ46 אתה גם הרבה יותר מוכשר מבנך

    נטשה, 31/05/07 05:09

    אין מה לעשות יאיר אומנם עשיר אבל אין בו טיפת כשרון וזה מאחת שקראה את הספר מתוך סקרנות וקוראת את הטור שלו לפעמים מתוך סקרנות
    הוא פשוט כותב איום ונורא אין בעולם פופוליסטיות יותר מעיקה ומלאת אהבה עצמית כמו התופעה ששמה יאיר ,יש לי הרגשה שלא רק כתיבתו חלולה אלא גם נישואיו ונראה שהוא בורח מאשתו כמה שהוא רק יכול

  • 57.

    יאיר הזחוח לא מבין מאיפה זה בא לו חשב שכולם אוהבים אותו

    אהובת הספן פחח, 31/05/07 05:02

    ותראו מה עם ישראל חושב 98 אחוז מהתגובות רואים שהמלך הוא ערום
    זה אחוזיותר גבוה מההצבעה בשביל בשאר

  • 56.

    Its all good bro -- so good to have you back! (ל''ת)

    RB, 31/05/07 02:46

  • 55.

    בול בין העיניים

    אריאלה, 31/05/07 02:21

    הורדת את ההצלחה המטאורית של יאיר לפיד לברכיים. הוכחת בצורה הכי יפה שתכנים חלולים לא מקובלים עלינו - ושאנחנו מצפים ליותר, הרבה יותר.
    ככה זה גם בפוליטיקה. צריך להכניס להם עד שיבינו . נמאס מהבינוניות.

  • 54.

    רון אתה חייב לבקש סליחה גדולה מיאיר

    רחלה, 31/05/07 02:14

    אתה כותב בבטחון רב ש: ''הדבר האפל ביותר בחייו של יאיר לפיד הפומבי הוא התלבושת השחורה שלו.''
    זה לא נכון עובדתית! הידעת שאחותו נפטרה בתאונת דרכים טראגית? הידעת??? יש לך מושג מה שזה עושה לבנאדם?
    האם אתה שופט את הספר - הטקסט - או את יאיר? הרי מאז מתמיד לא חבבת אותו.
    אז זה דבר אחד להעביר ביקורת, אבל בחייך, עשה שיעורי בית לפני שאתה משמיץ.

    • את רצינית?אם כל אדם שכול במדינה הזו היה מסתובב בשחור.....

      מה הקשר?, 31/05/07 05:58

      זה שלפיד איבד אתה אחותו לא אומר שזה ''משהו אפל'' בחייו. מה הקשר בין אחותו ז''ל למשהו האפל ?

      והשחור מעיד על חוסר בטחון של יאיר לפיד , לא יותר זה הכל . רק ילדות מתלהבות מהטמטום הזה

  • 53.

    meiberg for President (ל''ת)

    :), 31/05/07 01:26

  • 52.

    תגובה ל- 46

    ירדנה אלון, 31/05/07 01:18

    א. קראנו גם קראנו
    ב. מפני שמיברג הרויח את לחמו את הכתיבה שלו ביושר
    כלומר בזכות הכשרון העתונאי שלו
    לא בגלל שהוא הבן של...
    ומחיאות הכפיים למיברג על הבקורת שלו לא באות ממקום של שינאה כלפי יאיר לפיד אלא הן באות ממקום של מחאה של מרד נגד כל הבינוניים שהגיעו לאן שהגיעו בגלל הפריבילגיות שהמוצא המשפחתי וכוח ההשפעה המשפחתי הביאו אותם לאן שהביאו
    לא בטוח שיאיר לפיד היה מקבל דריסת רגל כזאת משמעותית
    נתח בשר עסיסי כזה בתקשורת הישראלית אלמלא היה הבן של...
    אף אחד שכותב,מתבטא,כמו יאיר לפיד לא היה מקבל כזאת עוצמה תקשורתית תוך הפגנת יכולות כל כך בינוניות ועם עולם כל כך רדוד ושטחי כפי שיאיר לפיד מציג בתקשורת
    על זה המחאה
    ובגלל שיש את רון מיברג יש אפשרות לערוך השוואות כי אם לא היה מיברג לא היה עם מי ועם מה להשוות
    ואז יתכן מאוד שהיינו מקבלים את יאיר לפיד כאושיה תרבותית ותקשורתית שהכשרון הכתיבתי בגנים שלה
    אבל מאחר ויש מקום לערוך השוואות ומאחר ורון מיברג מציב סטנדרטים גבוהים מאוד של כתיבה
    למה שנסכים להתפשר על פחות?
    אנחנו מעריכים את עצמנו אנחנו חושבים שמגיע לנו משהו טוב כמו מיברג
    ולא רדוד ושטחי כמו לפיד
    וזה לא בא ממקום של שינאה או קינאה ביאיר לפיד
    זה בא ממקום של מחאה
    יש הבדל.

    • מ הסטנדרטים הגבוהים שאותם מציג רון?

      דרור, 31/05/07 09:47

      לא שאני משתגע על הכתיבה של לפיד, אבל מה חדשני, מניין ומקורי בכתיבה הזו? רק ירידות על בן אדם נחשבות איכותיות?

      הביקורת הזו מתמקדת באיש ולא בספר.על הטורים, על הייחוס, על חייו הבורגניים. כאילו לא היו סופרים, כמו גתה, שבאו מבתים טובים.
      לצאת נגד איש ולא נגד אישיו זה מהדברים המלוכלכים ביותר, כמו הסנטדאפיסטים שמרוויחם את לחמם מירידות על אחרים.

      בכל מקרה, על מה הספר?

      • הכתיבה שלו לאורך השנים ,זה לא רק

        ירדנה אלון, 01/06/07 00:37

        המאמר הזה, אני מתייחסת לכתיבה של רון במשך שנים רבות ולמרות שלא תמיד הסכמתי עם הדברים שהוא כותב בעיקר לא תמיד עם הניתוחים שלו את מוסיקת הרוק והבלוז שכנראה שניינו מאוד אוהבים אבל הטיעונים שלו מכבדים את הקורא
        ויש בהם אמת פנימית
        לעומת יאיר לפיד שאת הכתיבה שלו מעולם לא אהבתי למרות העברית המשובחת
        ליאיר לפיד אין אמת פנימית,הוא מעין פוסטר של יאפיות ואם יש לו אמת פנימית הרי שהוא מעולם לא חשף אותה כי מאוד דחוף לו להיות ה-''מותק'' של הקונצנסוס הלאומי
        ואחד הדברים שמאפיינים כותב טוב, וסופר טוב, ואמן טוב בכל תחום זה שהוא מגלה וחושף אמת פנימית שהיא לא רק אישית שלו היא הופכת לאוניברסאלית
        חוץ מזה שאני לא משתגעת על האופן שבו יאיר לפיד החליט להיות ה-''סלקטור המימסדי,'' מעין '' שומר הסף'',
        הדרך בה הוא התנפל על ארקדי גאידאמק , רק בגלל שגאידאמאק הוא ''האחר המובחן,'' לא מצאה חן בעיני
        ובאשר לספר שלו

        אתה רוצה לדעת על מה זה?
        לך תקרא בעצמך
        בסטימצקי יש כל כך הרבה ספרים שהם אפילו מוכרים אותם
        אני בטוחה שהם ישמחו למכור לך את הספר החדש של יאיר לפיד והם יעשו זאת באדיבות ובנחמדות שהם עושים תמיד

        • כאמור

          דרור, 01/06/07 21:13

          האנשים לא מעניינים אותי. יש בעולם אנשים שכתבו רק ספר מצוין אחד, כמו ג'וזף הלר. אז מה?
          ביקורת ספרותית חייבת להיות עניינית, לומר על מה הספר, לא לתת קווים של ביקורת כללית ולא פסיכולוגיה בגרוש של אישיות. לא אכפת לי מה יאיר מייצג או לא מייצג. אני כמעט לא רואה טלוויזיה, לא קורא את הטור שלו, אבל הביקורת הספציפית הזו לא טובה.

          המגיבים פשוט מהללים את מיברג.בשל ההיסטוריה שלו. גם לא אכפת לי אם כל מאמריו הם למופת. אני מגיב לכתבה עצמה

          אז כל ההלל כי הוא יצא כביכול נגד הקונצנזוס? עשיתי את זה בכיתה ג' כשארגנתי מר דנג מלכת הכיתה. זה ילדותי לא פחות

  • 51.

    שמיין לובסטר: למה לא כתבו על אוכל?

    אני, 31/05/07 01:06

    אתה לעומת זאת כותב על אוכל ורואים עליך כל ארוחה שאכלת!

  • 50.

    ב''ידיעות'' ודאי מזועזעים מהיקף המיאוס כלפי המניפולטיביות של לפיד (ל''ת)

    גם הוא לא ידע, 31/05/07 00:06

  • 49.

    יאיר לפיד הוא סמל הבינוניות שקיימת כבר בכל, העולם שייך לבינוניים

    ארי, 31/05/07 00:02

    ולא לטובים ועמוקים כמו מייברג, מה לעשות, זה הוא העולם - עלמא דשיקרא. תחתונים למעלה ועליונים למטה...

  • 48.

    מייברג,אתה בן אדם עלוב אבל אני חולה עליך (ל''ת)

    יענקל, 30/05/07 23:31

  • 47.

    בקורת גאונית

    rasta, 30/05/07 22:54

    הכי טובה שקראתי

  • 46.

    האקדוחן החמוץ והמשעשע שלף על

    יונה, 30/05/07 22:37

    הפוסטר הענק של יאיר לפיד, וקלע כמובן, ועשרות קנאים ושונאים שלא קראו מילה מהספר מוחאים כפיים בהתפעלות. כי איזה כיף לשנוא את ''בני יאיר'', המצליחן הישראלי הברלנטיני המעצבן.
    ומה גם שיאיר לא כתב על המאכלים במוסקבה, וזו, מבחינת האקדוחן השמנמן, באמת שערורייה שראויה לעוד ירייה. הבלתי נסלח.
    לא שמיברג לא כותב יפה ממש. הוא כותב. ולא שהביקורת הזאת איננה צפויה מאין כמוה. היא צפויה לגמרי. אבל חגיגת שנאה קטנה, למה לא? כמה חגיגות כבר יש לנו בישראל או במיין, מאן.
    יש כאן מישהו בסביבה שניסה לקרוא את הספר בלי טינה מראש?
    אאוץ', מישהו יורה גם עליי.

    • הכי מעצבן בטוקבקים

      דרור, 30/05/07 23:57

      זה שאומרים נכון ולא מוסיפים דבר חדש ויצירתי.
      אבל נכון.

      • הכי מעצבן בטוקבקים זה-

        עודד, 31/05/07 10:09

        שיש טיפוסים מהסוג של ''יותר מתאים לך'' . ''לך תראה ''רוקדים עם כוכבים'' הוא שולח בזלזול את ''יונה''.
        אז הנה, עצה משלי למר ''מתאים''-
        לך לברז הקרוב ושטוף את פיך השחצני. ואל תשכח לקחת סבון.

        • זה לא אני זה אתה

          יותר מתאים לך, 31/05/07 17:13

          הבעיה היא לא הפה המתנשא שלי אלא רגשי הנחיתות שלך.
          הביקורת המצויינת של מיברג עברה מעל הראש שלך לגמרי. אז המשך לטמטם את עצמך עם תרבות מזובלת ולהתרגז על ''המתנשאים'' ששמים מראה מול עיניך הבוהות בכלום.
          וכפי שאמרתי: לך לראות רוקדים עם כוכבים, זה קיים בזכותך ובשבילך.

    • עזוב, לך לראות ''רוקדים עם כוכבים''

      יותר מתאים לך, 31/05/07 00:57

      הפער בין רמת הכתיבה והדיון של מיברג לבין אלה של לפיד הוא תהומי. אבל אל תתאמץ לנסות ולהבין, גדול עליך, תן למוח שלך לנוח מול ערוץ 2.

  • 45.

    ווי, ווי, איזו הפשטה למערומים. הגיע הזמן (ל''ת)

    בן, 30/05/07 22:21

  • 44.

    אתה דומה מאד בכתיבתך ליורי

    חבר של יורי, 30/05/07 21:36

    חבל רק שאותו הוציאו מהעסק בגלל AGE SEX RELIGION AND POLITICS AFFILIATIONS.

    תכתוב פעם על התופעה הזו שאתה רואה פה לפניך שעם-הארץ הישראלי פתאום גילה את כישרונך כשאתה כותב לנגח מישהו. (ובצדק). לא קיבלת כל כך הרבה תגובות, ו''סחטיינים'' כשאתה כותב על ''רוק אנד רול'' ו''אוכל'', שבעיני הם שפתיים ישק.

    שא ברכה.

    • איפה יורי?

      טלי, 30/05/07 22:59

      מחפשת את יורי ינובר - מישו יודע? שלמד עם רון בתיכון?

      • חזר בתשובה (ל''ת)

        ש, 31/05/07 05:56

  • 43.

    מיברג מלך המקלדת. מלך. (ל''ת)

    דני, 30/05/07 21:11

  • 42.

    מייברג צודק- ספר גרוע!!

    ציון, 30/05/07 20:34

    רון יקר, ברחת לארקדיה, יפה שם. גם אם אתה לא חוזר, תמשיך לכתוב.

  • 41.

    תפסתי את מיברג בשגיאה! האח!

    א. (שם בדוי), 30/05/07 20:29

    הספר השני בסדרת עלילותיו של הבלש ארקדי רנקו הוא Polar star. כדאי לקרוא, מיברג, הוא מהטובים בסדרה.
    אני הקטן תופס את מיברג, רון מיברג, בשגיאה. האושר, האושר.

  • 40.

    ביקורת בונה

    לאה שומרון, 30/05/07 20:24

    למרות, שגם בלעדיה אין חשש שאקרא ספר של לפיד

    • ביקורת בונה? נראה יותר כמו ביקורת הורסת. חחחחח (ל''ת)

      בן שלי יאיר, 30/05/07 22:56

  • 39.

    רון כל הכבוד לכשרון הכתיבה שלך,אבל

    ספינר, 30/05/07 20:14

    גם אתה תודה שלפיד הצעיר אינו מלבה שנאה בין יהודים כאביו הפיסי והג'נטלמני-אירופאי בעיניו.
    אם הכתיבה שלו מעוררת הנאה באילו מצבורים -מי אנחנו שניתווכח.אבל שנאה ליהודים ויד ושם להנצחתה - אין פה.וזה הישג גדול

  • 38.

    תענוג

    אזרח מודאג, 30/05/07 20:10

    נדמה שככל שמעריב שוקע, עוד סנטימטר ועוד סנטימטר לתוך התהום הבלתי נמנע, כך הולך ומזדקק כשרון הכתיבה של רון מיברג. אכן, מילים יכולות להרוג, ואלה של מיברג גורמות לגסיסה כואבת. אם התוכן לא עושה לכם את זה, תצטרכו לפחות להודות שהסגנון חסר תקדים. hapiness is a warm gun. שלא ייגמר.

  • 37.

    יאיר הוא סמל של כל מה שחולה ורע במדינה

    אהוד ורותי, 30/05/07 20:08

    אין באיש שום איכות או כשרון ולכן רון אתה פתאום נראה לי כמו המשיח
    אני אמנם מגזים אבל ממש לא ציפיתי וגם לא אישתי שפתאום יבוא מישהו עם כל כך הרבה כשרון ואומץ ויגיד מילים כה נוקבות

    • משיחיסט צא בחוץ (ל''ת)

      חנון, 30/05/07 22:21

    • תגיד לא הגזמת???

      אלעד, 30/05/07 23:03

      אני קורא כאן את התגובות ולא ממש מתפלא, כרגיל כולם ''שונאים'' את לפיד אבל משום מה כולם רצים לראות אותו ולקרוא אותו, אבל הגעתי לתגובה שלך ו...
      סמל של כל מה שחולה ורע...???
      לא נסחפת קצת? אני אישית לא צופה או קורא של יאיר לפיד אבל בחייך... זה נשמע כאילו הפכת אותו לארכי-פושע. מה עובר כאן על אנשים?

    • הוא אמר סמל ולא אשם פיזית אתם מבינים את זה?

      לינוי, 31/05/07 04:58

      גם משיח זה סמל אף אחד לא חושב שרון הוא המשיח באמת, לא פלא שאתם מגוננים על לפיד אתם לא מבינים מטאפורה מה היא גם אם תנשוך בישבנכם לא תדעו לזהות כתיבה טובה מלא טובה

    • יאיר בהחלט סמל לבינוניות במדינה

      רון למשיחות, 31/05/07 05:13

      אנחנו לא מדינה רעה אבל פעם היינו מצויינים והיום אנחנו כוכב נולד וחברי כנסת שלא עושים עבודתם ושר בטחון שמחרטט ויאיר לפיד נותן לכל אלה במה בתכניתו ועוזר להם לצאת מצרתם בתוספת בידור זול וחסר ערך מסביב ,הוא המלך של כל זה

  • 36.

    שוב פעם כמו תמיד בחיים האמת יוצאת לאור

    אלכס, 30/05/07 20:05

    אולי לא מאוחר מדי לעם הזה להבין שאנחנו בדרך הלא נכונה כאשר רון אינו בטלוויזיה והאיש המזויף יאיר כן וכל זה למה?
    בגלל שליאיר יש מראה יותר טוב?
    אני נראה יותר טוב מיאיר ועדיין מבין את הכאב בחוסר הפייריות של החברה שלנו .

  • 35.

    רון אתה נהדר כל מה שחשבתי על יאיר אמרת כל כך יפה

    הכבש ה17, 30/05/07 19:54

    ממש מרגש לראות מישהו נוסף שסובל מהחוסר כשרון של יאיר וחבריו שלמה ארצי וצביקה הדר ואביב גפן וארז טל וכל עלובי התרבות העברית

  • 34.

    הכי מצחיק שיאיר לפיד מתרגם מאנגלית...

    דוד, 30/05/07 19:53

    וכך הוא תרגם: היה סיפור על Forefathers באנגליה, אצל לפיד זה תורגם לארבעה אבות...אוי

  • 33.

    myberg is back in town

    bob, 30/05/07 19:52

    and it's good to have him back

  • 32.

    צר לי עליך...

    גולן, 30/05/07 19:52

    צר לי עליך רון על כי שוועתך לא נשמעת. אולי, אם היית זועק ממרומי הערוץ הקובע. אך שם צריך בלורית גבוהה וידיים מסוקסות או לחילופין להיות חסר בושה. כמדומני, אינך מתהדר בתכונות הללו. אולי תתנחם בכך כי רבים סוברים כמותך בענין אותו לפיד.

  • 31.

    רון אתה אדם יקר אם תמשיך ככה תהיה גורו של האנשים הטובים כאן

    בהחלט, 30/05/07 19:48

    כן

  • 30.

    רון אתה איש יקר ומוכשר מאוד

    מירי, 30/05/07 19:45

    אולי תכתוב ספר ותראה ליאיר ולכל הבינוניים מה זה כבוד לאומנות הכתיבה ומה זה כשרון אמיתי

  • 29.

    היום לצערנו כישרון לא מספיק בתקשורת (ל''ת)

    אבנר, 30/05/07 19:44

  • 28.

    קראתם את המילים לשירים שיאיר כתב לריטה? זה איום ונורא

    יפית, 30/05/07 19:42

    אשת הספן?
    יאיר חושב שהוא לאונרדו זה וינצי שידו בכל והוא מכשר בכל
    טוב שרון העמיד אותו במקומו
    האמת היא שיאיר לא מוכשר בכלום
    ומדובר בבלון נפוח שסופו להתפוצץ
    אני אישית חושבת שיאיר גם חסר בטחון , ומי שלא רואה את זה ....אין לי מה לומר למי שלא רואה את זה

    • מה רע בשיר אהובת הספן? (ל''ת)

      דרור, 31/05/07 00:02

  • 27.

    מייברג אתה כותב יפה

    איתי, 30/05/07 19:39

    תכתוב עוד על הסופרנוס, בבקשה

  • 26.

    אוהבים אותך

    גבי, 30/05/07 19:38

    תמשיך לכתוב. ואל תתבאס יותר מדי מהמציאות הישראלית. אחרי הכל אתה חייב לה את הכתיבה שלך...

  • 25.

    אחת הכתבות הכי חשובות מאז קום המדינה

    מנצח, 30/05/07 19:37

    הכשרון האמיתי זוקף את ראשו כנגד מנהיג הבינוניות והרייטינג
    ורון מנצח בגדול

  • 24.

    זה מה שקורא שמישהו מוכשר כותב על מישהו לא מוכשר

    שירי, 30/05/07 19:35

    פתאום כולם מבינים את ההבדל בינהם
    כל הכבוד רון יש לי הרבה הערכה אלייך ולכשרונך הרב

  • 23.

    יאיר, תורך להגיב

    מוטי, 30/05/07 19:25

    הרי לא תעבור לסדר היום על מאמר כ''כ חריף, לא?

  • 22.

    סחתיין רון

    טל, 30/05/07 19:24

    אחת הכתבות המוצדקות שלך בשנים האחרונות.
    חד, שנון, מצחיק, מדויק, כשאתה במיטבך הכתיבה שלך מענגת לחלוטין.

  • 21.

    מייברג שולתתת!!!!!11111

    גורנישט, 30/05/07 19:22

    אתה חייב לכתוב.
    אנחנו מחכים!!

    אתה פשוט מלך!

  • 20.

    יאיר לפיד הוא יותר דוגמן מאומן

    ברוריה, 30/05/07 19:15

    וכפי שדוגמנים מעולם לא הצליחו ביצירה גם יאיר נחות מבחינה יצירתית
    ליאיר יש מחשבה אחת בראש כל החיים בכל רגע נתון...עבדתי קשה על הגוף התגברתי על הנומך עם שרירים חדשים ועכשיו אני חייב להראות שאני לא טיפש ,כן זה כל מה שנשאר אז אני אצטט סופרים ואכתוב ספרים ואתחבר עם האנשים הכי פופלאריים בישראל,עד שכולם יבינו שאני לא נמוך אלא יפה וגם חכם ואולי למרות הכל יאהבו אותי בכל זאת.

  • 19.

    כל הכבוד הנה אחד שלא מפחד להגיד את האמת

    כן, 30/05/07 19:07

    עכשיו מי יעז להגיד שיזהר אשדות הוא אסון למוסיקה ואביב גפן גם
    ושהסרטים שלנו הם חיקויים עלובים לקולנוע הצרפתי ולא מקוריים כמו שנהוג לחשוב.

  • 18.

    איך זה שמיברג מוכן להתייחס ל''ילידים''

    אבי, 30/05/07 19:07

    מיברג המבין בכל דבר מטעם עצמו הגיע בשלה כלשהו למסקנה שאנו, ה''ילידים'', לא קהל מספיק אנין לכשרונותיו הברוכים ולכן עקר לארה''ב שאותה הוא מעריץ כל כך.דע עקא, כנראה שגם בארה''ב לא השכילו להבין את עומק הגותו וכנראה שגם שם לא בדיוק קנו בשקיקה את הגיגיו ולכן כנראה הוא שב ומעטיר עלינו מחוכמתו אחרי שהיה לנו שקט ממנו תקופה קצרה (קצרה מדי).

    • לא נכון , יאיר (ל''ת)

      יענקל, 30/05/07 23:37

    • תשמע אבי, אתה מה זה גרוע...

      איימי, 31/05/07 00:31

      בעידן האינטרנט אין שום משמעות לשאלת מיקומך הגיאוגרפי, ואם מייברג מצא את השקט להברקות שלו רחוק מביצת הבינוניות המקומית, מה זה קשור לאיכות המעולה של הכתיבה שלו?

    • מיברג

      מיקי, 31/05/07 05:29

      ככל שהוא מתגולל על לפיד הנער, הרי הוא אינו שונה ממנו בהרבה גם הוא איש של מילים והרבה קטנוניות, בנו בכושל של אופה מוצלח שנטש את אביו לאנחות ולמותו והאשים שחורים פרנקים במקום לקחת אחריות, דירדר את המגזין מוניטין לתהום תחתיות, השתלח באריק שרון ברמת אשפתות ולימים אכל את הכובע.
      הוא פשוט מקנא בלפיד - שאינו מנסה להנשים אויר פסגות את קהלו, אלא נשאר ראוי לקהלו וקהלו ראוי לו ואין זו מחמאה או אפילו בכיוון מדובר בפשטות בכסף שלפיד עושה ומיברג לא.

  • 17.

    אין, אין עליך, רון

    אורית, 30/05/07 19:01

    שמחה שחזרת ובגדול!! התגעגעתי...

  • 16.

    הוא הצליח לדחוף גם מחזה לקאמרי

    עדנה, 30/05/07 18:58

    עכשיו יאיר לפיד הוא גם מחזאי. הבחור יודע לעשות כסף, אין ספק.

  • 15.

    במאמר איכותי מידי, אתה מבכה את נצחונה של הבינוניות. בוקר טוב אליהו

    רונה, 30/05/07 18:40

    כשאני קוראת את לפיד אחת לחודש, עולה בידי לקבל דו''ח מקוצר של מצב ה''מיין סטרים'' לאורך ציר אשקלון-נתניה.
    להבנתי, יאיר לעולם ישא את לפיד החציון המתימטי המדוייק של הלך הרוח האיזורי - תכונת הישרדות נפלאה שמאפשרת לו שיוט רגוע במימיה המבעבעים של האנושות. תכונה שאגב, מבחילה כל אדם שיושר אינטלקטואלי ואחריות ציבורית הינה נר לרגליו.
    נחמד לקרוא מידי פעם מאמר של אדם חושב ואמיץ כמוך וגם אם לפיד מגחח בחמלת שבעים, יש בזה משום נחמה.
    נ.ב.
    אני כן זוכרת מקרה בו יאיר לפיד רמז בערך מילה רעה על מישהו.
    פעם לפני הרבה שנים הוא הביע את מיאוסו כלפי ציבור מסויים המנסה לחבל באשרם של קהל המבקרים בקרקסי חיות. למיטב זכרוני הוא נטר למי מאלו הטוענים שפילי הקרקס, הינן חיות נבונות, רגישות ובעיקר מדוכאות.
    וזאת ללמדך רון, שאנשים עם נפש רגישה כלפיד, מבקשים לבלות שעת איכות בקרקסי חיות, אוהבים את הפילים שלהם שמחים...''נו מטר ווט...''

  • 14.

    רון מיברג

    Nurel, 30/05/07 18:40

    אין לי ספק כי אתה כשרוני, מר רון מברג. לא יוצא לי לקרוא הרבה ספרים בעברית כך שאני מפקשש ספרים הרבה ספרים של היום, מחר ואתמול.
    בזכותך יש לי עכשיו רשימת ספרים לקניה בביקור הבא שלי בארץ.
    תודה, נוריאל Bruges - Belgia

  • 13.

    בראביסימו! (ל''ת)

    ק, 30/05/07 18:32

  • 12.

    כל מילה אייזן בטון

    ניסים ביצר, 30/05/07 18:31

    טוב שיש צדיק אחד בסדום שלא דופק

    חשבון לאליל המיינסטרים הישראלי

    מאז ספרו הראשון והמשובח -ראש

    כפול הבחור פשוט לא חוזר לעצמו

    קניתי את הספר האחרון ולאחר 40

    עמודים השלכתי אותו בזעם לאח -איזו

    נפילה!

    ואתה מייברג - שלא תעז להעלם לנו

    אתה אי של שפיות בין כל המסעודות

    שצצו כאן

    תמשיך לכתוב ולנפץ מיתוסים בגרוש

  • 11.

    לפיד מאמין ש''הציבור מטומטם והציבור ישלם''

    שרית, 30/05/07 18:30

    דוקא שלום חנוך כותב שירים בחסד..

    • ולפיד צודק: הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם(בשביל לקרוא את לפיד) (ל''ת)

      אנטי לפידיסט, 30/05/07 19:31

  • 10.

    יאיר לפיד כותב בגרוש.

    רציונליסט, 30/05/07 18:30

    צודק רון מיברג. אסור לתת לסופרים ב''כאילו'' כמו לפיד, שמצליח רק בגלל פרוטקציה של אביו , להשחית את התרבות ולסלפה. אדם שאין לו די הידע , כישרון הכתיבה ,והעומק ,אסור שיכתוב . כל חובבן יכול לחקות את השפה של צ'נדלר ,האמט ,מיקי ספילאן, פיטר צ'יני ואחרים.
    לא כל סכל מצפון ת''א יכול להיות סופר של הז'אנר HARD BOILED.

  • 9.

    זהו התאשפזתי בגלל צחוק

    עמיר, 30/05/07 18:29

    ובקשר ליאיר לפיד, כשאני מדבר עליו עם חברים ואני מדבר עליו כי הוא מופיע בתקשורת הוא שגור בפי כ
    יאיר ''וונה בי'' לפיד
    תמיד מצטט, תמיד רוצה להיות מישהו אחר במקום להמציא משהו חדש. הוא עושה את זה טוב, אבל לא ברמה של ילד יפה ולא יותר

  • 8.

    לפיד כותב חוברות לא ספרים

    יגאל, 30/05/07 18:27

    כבר נמאס שכל אחד כותב חוברת וחושב שבוא סופר.
    הספר הקודם שלו :''האשה השניה''-
    200 עמודים וכל עמוד יש בו 2-3 שורות.

    יאללה חאלס לזלזל באינטיליגציה שלנו.

    לא מתקרב לספרים שלו יותר.

  • 7.

    הביקורת יותר טובה מהספר

    ירדנה אלון, 30/05/07 18:16

    מיברג ,
    צא מהדיכאון הקיומי
    או אולי כנס אליו יותר עמוק
    what ever gets you through the night
    is all right
    שב וכבר ותכתוב ספר
    הוא יהיה טוב
    אתה כותב מצויין
    מהטובים שהעיתונות הישראלית ידעה
    ''דאוואי''

  • 6.

    מיברג בבקשה תיכנס!!!!!!

    אבנר, 30/05/07 18:15

    אני מתחנן בבקשה תחזור לכתוב על אוכל אין כותב אחד במדינה הזאת שקרוב ליכולת הכתיבה ההבנה והניתוח שלך בתחום הזה כול אלה שכותבים הרסו את התחום הזה לחלוטין והפכו אותו לצהוב איפה הימים שמסעדות הצליחו או כשלו בזכות יכולת הכתיבה המופלאה שלך
    רון דנקנר וכול מישמחליט שם במעריב תרימו את הכפפה !!!!!!

  • 5.

    צודק (ל''ת)

    קרן, 30/05/07 18:13

  • 4.

    ענק!

    ראובן, 30/05/07 18:12

    ביקורת מעולה. ככה צריך לכתוב. כל הכבוד למיברג על הניתוח המבריק

  • 3.

    אאוץ'... ביקורת דוקרנית משהו, אבל שקיעה במוסקבה באמת משמים ומייגע.. (ל''ת)

    זאק הקוזאק, 30/05/07 18:07

  • 2.

    וואו.. לא קראתי ספר אחד מכל המוזכר פה ובכל זאת:

    kobi, 30/05/07 18:05

    לפיד תתבייש!

  • 1.

    נהניתי מאד. מייברג מוכיח שעוד לא נס ליחו. (ל''ת)

    טומי, 30/05/07 17:58