• 65.

    רשימה מגמתית של הוצאות ספרים- מה קרה השתגעתם?

    סופרת, 18/09/12 12:33

    כמה טיפשים אתם חושבים שהקורא הישראלי יכול להיות. בכלל, עדיף ספרות זרה ולא קומץ סופרים שאתם מריצים שנים....נמאתסם.

  • 64.

    כימים אחדים לפני רומן רוסי??? (ל''ת)

    עדנה, 29/12/07 14:50

  • 63.

    איפה ס. יזהר???

    גלעד, 23/12/07 03:55

    ימי ציקלג - הוא ספר ישראל !

  • 62.

    רביעיית רוזנדורף של נתן שחם

    ספר נפלא, 04/07/07 20:26

    הרשימה דווקא מוצאת חן בעיניי, אבל קצת מגוחך שדווקא לסופרים שכתבו הרבה ספרים טובים, היו סיכויים נמוכים יותר להיכנס לרשימה (כמו אפלפלד, שבאמת בולט בחסרונו, וספריו נכללו ברשימות רבות - רק לא כולם הסכימו על אותו ספר...)

  • 61.

    סמי מיכאל הבחירה שלי (ל''ת)

    אבי, 03/07/07 18:52

  • 60.

    איפה יעל הדיה?

    אנבלה, 13/06/07 12:30

    נכון, האישה כתבה לסדרה הפלספנית ''בטיפול'', נכון הספר האחרון שלה (עדן) היה מיחזור חומרים לא מרענן של הקודמים (שלושה סיפורי אהבה והנפשות הפועלות) אבל הנפשות הפועלות היה חייב להיות שם. ממתי פלצנות של ספר הפכה להיות קריטריון להצלחתו? הספרים של יעל הדיה הם אנושיים להפליא, ויש בהם משהו שאינו מתחסד ואינו סלחן כלפי הפתטיות האנושית. אני נהניתי מאוד מכל דבר יצא תחת כפותיה הל האישה הזאת.

  • 59.

    יצירות מופת

    של ברמן, 10/06/07 10:37

    ע''ע אהבה וזכרון דברים הם מיצירות המופת של הספרות העולמית בכל הדורות, אך שניהם אינם יצירות ל''מתחילים''. ודאי שרשימה כזאת תגרור תלונות וחוסר הסכמה, אבל הטענות על קיפוח עדתי/פוליטי/מגדרי הן מגוכחות. אאמץ את הרשימה כהמלצה חמה.

  • 58.

    למספר 19 ולמי שיוצא נגד ''זכרון דברים''

    גל, 08/06/07 18:09

    ''זכרון דברים'' הוא אחד מיצירות המופת הגדולות של דורנו, ולא רק בארץ, ולדעתי זכה בצדק במקום הראשון. נכון שלא מדובר בספר קל לקריאה, אבל מי שצולח את העמודים הראשונים (וגם, כמובן, את אלה שאחריהם) יקבל חוויה נפלאה של פעם בחיים. זוהי מלאכת מחשבת יוצאת דופן ברמה הלשונית, אך גם ספר מרתק וחשוב שמסכם תקופה, על יחסים שבין אבות ובנים במדינת ישראל של שנות ה-70, ועל המחיר הכבד שמשלם דור הבנים. ''זכרון דברים'' הוא מעין התנ''ך הפרטי שלי, ומדי פעם אני חוזר אליו ומגלה בו דברים חדשים. ואגב, גם ''סוף דבר'' הוא ספר נהדר, וגם אם הוא פחות חשוב וידוע הרי שהוא לא פחות מהנה ומעניין.

    • ו''חמסין'' ברמה של ''זכרון דברים'' (ל''ת)

      שי, ת''א, 09/06/07 01:54

  • 57.

    למה לא נכלל גם הספר של יואב בר-חיים? (ל''ת)

    חננאל, 08/06/07 16:54

  • 56.

    למה ליד הספר ''חמסין וציפורים משוגעות''

    תתבישו לכם!!!!!, 07/06/07 10:14

    לא מופיע שם הסופרת שחיברה אותו, גבריאלה אביגור-רותם.
    חוסר נימוס אלמנטרי!!!!!!!!!
    אולי זה יוצא לכם נורא ארוך,
    אבל כבר אמרו חכמותינו שלא האורך קובע אלא העובי.

    • כי לעיתונאים הקטנים הבזויים נדמה שהם מרכז העולם (ל''ת)

      ככה, 07/06/07 22:45

  • 55.

    חסות

    אושרת, 06/06/07 21:53

    ספר מרתק במיוחד ומרגש.

  • 54.

    זה לא מזרחי - ימני - דתי - מעודכן - מיושן

    @@@, 05/06/07 22:43

    גבוה - נמוך - רחב - ממוקד - מעניין - קריא - רציני לי מספיק.

    אלוהים ישמור כמה שאתם בכיינים!!!

    כולה רשימת ספרות, מה ציפיתם? שלשופטים באמת תהיה את אותה רשימת העדפות כמו זו שעליה חלמתם?
    עברתי על הרשימה, עם חלקה הסכמתי, חלקה עוררה תמיהה, את החלק השלישי עוד לא קראתי. שמא יש פה מקום לתביעה?

    הלאה הנודניקים!

  • 53.

    מגמתי, מסחרי, כל אחד מקדם את ההוצאה שלו

    מודאגת, 05/06/07 19:59

    שני ספרים של קסטל בלום ואף ספר של אפלפלד?????

  • 52.

    דולי סיטי מקום שמיני? מטלון מקום 12?

    נו באמת, 04/06/07 08:51

    שואה שלנו רק ב-24, וחמסין וציפורים רק 31 ועיר ימים רבים רק 39. ועגנון גם הוא בזנב.
    מי בחר את הרשימה? גלסנר שהספר שלו שכולו סקס מיותר נגרס אחרי שמכר 300 עותקים?

  • 51.

    עגנון עם קסטל בלום ? ליקוי מאורות . (ל''ת)

    לני, 03/06/07 20:39

  • 50.

    איפה הגמל המעופף..... של אהרון מגד (ל''ת)

    יאיר, 03/06/07 15:24

  • 49.

    איפה רם אורן?!!?!?!?!?!?!?!?!?

    רן, 03/06/07 15:15

    סתם.

    אני לא קורא ספרות ישראלית, לא רואה סרטים ולא הולך להצגות.

    רוב הוצאות התרבות שלי הולכות לאמאזון ובארנס&נובל. אז ככה שכל השטויות בשקל שלכם לא מעניינות אותי. כבר נמאס לקרוא על הכיבוש ועל היחס הנורא לפלסטינאים.

  • 48.

    מאיפה לאביגדור פלדמן יש זמן

    רפי, 03/06/07 14:37

    לקרוא ספרים בזמן שהוא מגן על זכויות האזרח (הערבי)

  • 47.

    תסמונת ''הקולנוע הישראלי'' חדרה לספרות

    הקוראים מודיעים, 03/06/07 14:34

    בשנות השמונים חדרה לקולנוע הישראלי ה''הכרה'' כי רק סרטים ישראלים שידברו על ''המצב'' - כלומר ''הכיבוש'', ''הדיכוי'' וכיו''ב, הם הראויים לעלות על מסכי הקולנוע.
    לקח לקולנוע הישראלי 20 שנים ועשרות סרטים מוקרנים מול אולמות ריקים, על מנת להתנער מההשחתה הפוליטית שפשתה בו. מרבית היוצרים עברו לקולנוע התיעודי (שם הם ממשיכים ליצור מניפיסטים פוליטיים משעממים - הפעם במימון ציבורי) או היגרו לחו''ל.
    והנה אותה תסמונת צבועה בגוון פוליטי עז מאוד ומסויים מאוד חדרה בשנים האחרונות לעולם הספרות הישראלית. כמעט כל העורכים של ההוצאות הגדולות (וחלק גדול מהקטנות) באים מאותו רקע חברתי, פוליטי, וגיאוגרפי. על רקע זה ניתן להבין כיצד זיכרון דברים של שבתאי ''זכה'' למקום הראשון (לא פחות) ברשימה הנ''ל.
    המרמן, מירסקי, ויס-ברקוביץ, מנהיים, משעני, צבעוני ושורק הם הפנים של הספרות הישראלית - זו שרואה בגיבוריה את יצחק לאור ואדוארד סעיד, שמעדיפה ספרות פלצנית תוצרת צרפת על כל דבר שמריח אמריקה (אלא אם כן מדובר בחומסקי, נעמי קליין/וולף ושאר ''חתרנים'').
    כך יצאה רשימה שבה לקסטל בלום יש יותר ספרים ממגד ומשמיר ואותה מספר שהכניס עגנון.
    זה מה שיוצא כאשר נותנים לפרח(ח) אקדמיה בן 32 (משעני) לבחור את הספרים הטובים ביותר.
    לצערי נכונו לנו בשנים הבאות הרבה קסטל בלומים ומטלונים ופחות עגנונים, שמירים ומגדים.
    להמתין בסבלנות - זה עבר לקולנוע (העלילתי) זה יעבור גם לספרות.

  • 46.

    רשימה צפויה

    שוש, 03/06/07 12:24

    רשימה בנאלית, לא ממצה ולא מאוד מענינית. אבוי לנו אם אלה הם ה'ארזים'. היכן נתן שחם? היכן חנוך ברטוב? היכן צלקה? וסופרות ראויות עם ספרים כמו 'כביסה' של סוזן אדם' או 'מחר יקרה לנו משהו טוב' מאת אסתי ג. חיים, ותפוחים מן המדבר של סביון ליברכט ואלאורנורה לב עם היום הראשון בגן-עדן, כולם ספרים ראויים מאוד, של סופרים וסופרות נחבאים יותר אל הכלים ולא מייחצנים עצמם או משתכשכים במי האפסיים של הברנז'ה

  • 45.

    al tiknu klum be zed (ל''ת)

    assaf, 03/06/07 11:34

  • 44.

    אורלי קסטל בלום

    רונית, 03/06/07 10:53

    טקסטיל - (חדש) ספר מקסים

  • 43.

    חמסינים וצפורים משועות

    אסתר, 03/06/07 10:43

    ספר שהוא יצירת מופת להווי הישראלי בשנות החמישים שישים

  • 42.

    חסרים מאד

    א.ג., 03/06/07 10:15

    כל ספריו של אהרון אפלפלד

    הסופרת החדשה יחסית תמר גלבץ
    ( מקופלת)

    ואורית שחם-גובר
    (ובאתי על החתום)

  • 41.

    רשימה שמוכתבת מלמעלה איננה רצינית! (ל''ת)

    אסף, 03/06/07 08:48

  • 40.

    ברגע שדרגו את ימי ציקלג, הוכיחו שהרשימה לא רצינית

    Ronen446, 03/06/07 08:31

    מעטים האנשים שהצליחו לסיים את ימי ציקלג. ספר מתיש, לא מעניין ובעיקר בלתי קריא בעליל,

    מה שכן, זהו ספר נחשב משום מה, אלף עמודים של תיאורי נוף מעיקים.

    לדעתי הרכיבו את רשימת הספרים הנחשבים ולאו דווקא הספרים הטובים.

    • זה שאתה לא מסוגל להתמודד עם איכות

      קראתי, 04/06/07 08:55

      זה שרוב הקוראים הם המון סוער לא מוריד מאומה מהמופתיות של ימי צקלג.
      מה עושה שם קסטל בלום. זה לא מובן.

      • אולי יש כאן משהו

        נדב, 04/06/07 11:01

        אם מצד אחד נכנסים ברשימה הזו על זה שהיא גבוהת מצח מדי, ומצד שני נכנסים בה על זה שהיא מתחנפת לרייטינג, כנראה שהבוחרים הצליחו למצוא את 'דרך הזהב', כמו שהמליץ אריסטו.

      • מצטער אבל ספר צריך להיות קריא

        לא צלחתי, 13/06/07 13:52

        אני לא רואה עצמי כ''המון'' קראתי יותר מספר אחד או שניים בחיי, ועדיין את ימי ציקלג לא צלחתי.

        יתכן שמדובר ביצירת מופת אבל אם היא מיועדת ליחידי סגולה היא אינה יכולה להיות ברשימת הספרים הטובים ביותר.

  • 39.

    גרוסמן

    זאב, 03/06/07 07:49

    הוא אכן אחד הסופרים החשובים של הספרות העברית. עם זאת, לא ברורה לי הבחירה בספרים הקשים והבלתי קריאים שלו, שעה שיש לו ספרים מדהימים דוגמת מישהו לרוץ איתו ויש ילדים זיג זג.

    • זאב, כי אלה שני הספרים הטובים היחידים שהוא כתב (ל''ת)

      כבש, 04/06/07 08:54

  • 38.

    שכחתם את ''הממונה'' מאת מיקי בר קיקי.

    שמש, 03/06/07 07:42

    פלצנים.

    • קניתי אך טרם הספיקותי לעיין בו (ל''ת)

      אחד, 04/06/07 11:42

  • 37.

    שכחתם את

    מירה, 03/06/07 06:11

    א ב יהושוע? ''הכלה המשחררת'' ספר מופלא! יונה ונער/מאיר שליו- פשוט ספרות יפה.

    דירוג מיותר בעיני.
    כמו להעדיף ילד אחד על אחר.

  • 36.

    Incomplete List

    Miri, 03/06/07 04:27

    A.B Yehoshua's absence is felt strongly! The list is incomplete without mentioning his fabulous 'Hamasa el toch Haelef''.

  • 35.

    מסע יחצנות לקראת שבוע הספר. רוב הספרים נלעסו עד זרה.

    פרובינציאליות, 03/06/07 02:02

    ימי צקלג ועוד כמה ספרים ברשמה נלעסו עד זרה לבגרות ואי אפשר לקרוא אותם.
    פרובינציאליות ישראלית רדודה ויחצנית לקראת שבוע הספר.

  • 34.

    הקליקה משתכשכת בביצה (ל''ת)

    מצחיק, 03/06/07 01:08

  • 33.

    רשימה לא מרשימה

    איתמר, 03/06/07 01:04

    ישנם ספרים ישראליים רבים שאינם ברשימה, ועולים בעיניי על אלה הכתובים כאן. רשימה חלקית: יהושע קנז אמנם מיוצג כאן, אבל לא בספריו החשובים והאיכותיים (מחזיר אהבות וקדמות, אחרי החגים וכו'), והוא הדין בנוגע למאיר שלו (עשו, כימים אחדים, יונה ונער), או אתגר קרת (צנורות). כמו-כן, ישנם סופרים מצוינים שככל אינם מופיעים כאן: סביון לברכט (סינית אני מדברת אליך, סוסים על כביש גהה), מירה מגן (פרפרים בגשם). גם שמו של הסופר אהרן אפלפלד נפקד מן הרשימה החלקית והמוגבלת הזאת. ואני מסכים עם הצורך להיפטר מהכותרת ''כל מי משבין משהו'', זה דוחה ביותר

  • 32.

    שיספרו לסבתא שקראו את ימי צקלג (ל''ת)

    פלצנים אחד אחד, 03/06/07 01:00

  • 31.

    איפה חיים סבתו הענק??? (ל''ת)

    נועם, 03/06/07 00:59

  • 30.

    כל הפלצנים חברו יחדיו (ל''ת)

    מורה לספרות, 03/06/07 00:57

  • 29.

    מה עם ליצני החצר של אביגדור דגן? (ל''ת)

    ספר, 03/06/07 00:45

    • ליצני החצר - יצירת מופת!

      זאב, 03/06/07 07:45

      ראויה להכנס לעשיריה הראשונה. וכדאי גם לא לשכוח את בינת השכוי של אביגדור דגן.

  • 28.

    מה, עוד לא שמעתם?

    אריה בן מרדכי, 03/06/07 00:24

    הנה זהו הספר החשוב ביותר:

    סולם למלכות ישראל היעודה, מאת שבתי בן דב.

    מה, עוד לא שמעתם?

    תרימו טלפון...

    להזמנות:

    02-9973875

  • 27.

    ספרים נורא תרבותיים -חשוב שיהיו בבית על

    קורא כפייתי, 03/06/07 00:23

    כן קונים אותם ואת רובם לא קוראים.זו רשימה 'נפוחה'.

  • 26.

    למי שלא קרא עדיין

    לא עו''ד, 03/06/07 00:18

    אל תטרחו. רשימה זו מוכיחה עד כמה עלובה הספרות במקומותנו. טוב שיש ספרות מתורגמת.

  • 25.

    יהודית קציר

    מיקי, 03/06/07 00:01

    יהודית קציר? נו, באמת!
    היא לא גרועה אבל היא סתמית ופופוליסטית בעיקר
    רומן עם מרצה, רומן עם מורה, לסביות, גילוי עריות
    כל הנושאים שמעוררים את הסקרנות המציצנית שלנו ומסייעים לצלוח ספר
    קשה לשפוט סופר שחומרי העלילה שלו הם בנאליים כל כך

  • 24.

    להחליף את חבלים של חיים באר ב ''עת הזמיר''

    מיקי, 03/06/07 00:00

    חבלים הוא אכן ספר מרגש ומרתק אבל אני חושב (ולא אתפלא אם גם חיים באר עצמו חושב כך, נו שיגיב כבר) ש ''עת הזמיר'' היא יצירה שלמה יותר ובטוח חזקה יותר.
    הבעיה שמי שלא גדל בחינוך דתי (כזה או אחר) לא יכול לרדת לעומק היצירה. עוד הוכחה לכך שלהבנת יצירה יש צורך גם ברקע מסויים

  • 23.

    רשימה מופרכת. חד מימדית

    משעממת., 02/06/07 23:00

    חסרת ברק ולא מפתיעה בכלל

  • 22.

    כשברשימת המדרגים ריכוז כזה של שמאל קיצוני, לא פלא שמלך בשר ודם 20

    מימי, 02/06/07 22:37

    רוב המשתתפים במשאל מזוהים כאנשי שמאל קיצוני או לחלופין בעלי עמדה בכירה בהוצאות ספרים בעלות סדר יום שמאלני קיצוני. יש אנשים שעיסוקם כלל אינו ספרות אך עמדתם השמאלית קיצונית הכשירה אותם כנראה להיכנס לרשימה. איך זה שאין פה אפילו נציג אחד ממוספי הספרות המעולים של מקור ראשון או נתיב (למעט גלסנר, איש מרכז-שמאל בדעותיו, שכותב גם במקור ראשון אך נכנס לכאן כאיש מעריב)?
    לא פלא שספר אדיר כמו 'מלך בשר ודם' נכנס כאן למקום ה-20, מתחת לכמה ספרים לא רעים אך גם לא מזהירים ביותר.
    ובקשה קטנה מעורכי האתר - ההפניה בעמוד הבית, המבשרת ש''כל מי שמבין משהו'' השתתף במשאל, היא מביישת. בעיקר אתכם. אז אנא. תודה.

    • אין גבול לרגשי הנחיתות (ל''ת)

      של הימין, 03/06/07 01:41

      • מה הקשר של אביגדור פלדמן לספרות

        אחד, 03/06/07 09:19

        באותה מידה ניתן היה לשאול עשרות רבות של עו''ד, רואי חשבון, כלכלנים או סתם צווארון בינוני או/ו כחול שהם גם אנשי ספר.

  • 21.

    שאול ויוהאנה - נעמי פרנקל (ל''ת)

    בולט בחסרונו, 02/06/07 21:54

  • 20.

    ''ספר השקרים הישראלי'' שמעתם? (ל''ת)

    תציצו בסטימצקי, 02/06/07 20:32

  • 19.

    הספר המשעמם ביותר

    הקורא להנאתו, 02/06/07 20:28

    לא לחינם בחרו הזרזירים את הספר המשעמם ביותר . שאלה לקוראי פיהוקון המופת שנבחר: כמה משפטים יש בספר ומה מספר המשפטים הממוצע בעמוד ( רמז-השאלה המדויקת יותר הייתה צריכה להיות כמה עמודים יש בכל משפט ) .

  • 18.

    אני לא קראתי אף ספר מהרשימה. (ל''ת)

    אור, 02/06/07 20:25

    • גם אני. (ל''ת)

      בו, 02/06/07 23:22

  • 17.

    פרופ. שוורץ? ראש המחלקה?

    נוגה, 02/06/07 20:25

    ממתי פרופסור שוורץ הוא ראש המחלקה לספרות עברית באונ' בן גוריון?
    יש מצב שהיה סבב מינויים במטכ''ל ולא ידענו?

    • נוגה, מה הזלזול?

      יגאל, 04/06/07 08:48

      יגאל שוורץ ניהל את המחלקה בסבב הקודם.
      הוא שהפך את המחלקה בב''ג ממחלקה בקולג' שכוח אל באמצע המדבר למחלקה מובילה.
      אז שתי כוס מים קרים ותרגעי

  • 16.

    איזה ''כוכב נולד'' ספרותי.מה זה הדבר הזה? יש פרס? איך הגעתם לתוצאה ה

    כרמלה שלומי, 02/06/07 17:55

    מופרכת.פשוט מופרכת.שלא לדבר על חלק מהשופטים שזקוקים לקילומטרז' קצת יותר ארוך בחיים כדי שתהיה להם חוות דעת מגובשת.רנה ורבין?? משעני?? לא צריך לגדול קצת? לגבש איזו 'דשימת חיים' שמתעדכנת במהלך השנים,גורעת משהו,מוסיפה,סלחנית לשגיאות עבר פופולריות? נקיה משיקולי 'אני עובד ב..ומכיר את...ולא נעים מ...ואולי בכל זאת... מה קיבלתם? רשימה לא מייצגת,נגועה באליטיזם מתייפייף ואפילו מרגיזה.רשימה שבה הבוחר ער לעובדה שכאן נבחן הוא עצמו לא פחות מאשר הסופר בו בחר.הרי אהבת ספר היא כל כך אישית! לו הייתם פונים לחתך של מאה איש,למשל.לשבץ גם כמה אנשים מהרחוב ולא רק מומחים בעיני עצמם.הרשימה שלכם עלובה ולא מייצגת.כנגדה אפשר להציג עוד כמה וכמה רשימות שונות ולא פחות טובות.

    • אכן,כוכב נולד. חסרים רק מרגול,צביקה פיק ורקדניות בטן

      מסכים, 03/06/07 16:24

      מה עם מאיר שלו,דוד פוגל,סמי מיכאל,יואל הופמן,אפלפלד.בכלל,מה זה השופטים האלה.כל כך לא מייצג,בחירות כל כך מודעות לעצמן.ממש חצי עבודה.טוב שלא הכנסתם לרשימה את דנקנר.בכל זאת,הוא המממן,לא?

  • 15.

    ממתי אביגדור פלדמן הוא סמכות ספרותית? (ל''ת)

    רעות, 02/06/07 17:24

  • 14.

    סמי מיכאל???? שרה שילה???

    קוראת, 02/06/07 16:24

    יש משהו מוזר ברשימה המצ'קמקת הזאת, המזוהה עם הפולניות התל אביבית המבחילה למדי של ''זכרון דברים''. איפה ''ויקטוריה'', ''לילה בערפל'', ''חצוצרה בואדי''?? איפה אלי עמיר, אגב, ושרה שילה?????

    • סמי מיכאל חשוב ונפלא איפה הוא ברשימה? (ל''ת)

      טלי, 02/06/07 18:05

      • סמי מיכאל, אחד הסופרים היותר אומללים לטעמי.

        אני, 02/06/07 19:39

        סופר ואינטלקטואל בעיני עצמו ועוד מיני הזויים, השואב את כוחו בספרות הישראלית מעצם היותו מחזיק בתפיסת עולם פוליטית 'נכונה' ואף מייצג זאת באופן קיצוני בספריו.

        אין בספרים שלו עלילה שואבת ומותחת, אין שנינות ורהיטות, דמויות חסרות כל עומק ועלילה שקופה וברורה, עוד מתחילתה.

        לצערי, קראתי ספר אחד שלו(''חצוצרה בואדי'') וזה הספיק לי. במתחילתו ועד סופו השתעממתי, אך היה בכוחי לצלוח את הסבל הכרוח בספרו, והצלחתי להגיע לסופו, באפיסת כוחות של ממש.

        פשוט סופר גרוע.

        • סמי מיכאל

          זאב, 03/06/07 07:41

          קראתי כמה וכמה מספריו, ואני מסכים איתך. מדובר בסופר רדוד ומשמים, שלא ראוי להתכבד ברשימה זו. אבל איפה אלי עמיר?

  • 13.

    רשימה די עלובה (ל''ת)

    אלון, 02/06/07 13:31

  • 12.

    רוב הספרות העברית בעצמה איזוטרית

    דרור, 02/06/07 11:57

    פרובונציאלית ואינה עוסקת באמתבנפש האדם.
    ספרות שמחליפה עיתונים. ובכלל תחרויות ספרים, משל היה זה כוכב נולד, היא דבר מטופש.

    • צודק. זה פשוט מה שקורה כשהצפרדעים

      ע.ג. נון, 02/06/07 23:07

      בביצה מתחרים מי קופץ יותר רחוק...

  • 11.

    השפעת הזיכרון הקצר

    צבי, 01/06/07 20:55

    מבין שני ספרי עמוס עוז המופיעים ברשימה, אין ספק ש''מיכאל שלי'' עולה בהרבה במקוריותו ובעוצמתו על ''סיפור על אהבה וחושך''. לכן הייתי מחליף בין הספרים שבמקום ה-5 וה- 15.
    הבחירה השגויה נובעת מהנטיה לזכור טוב יותר ספרים שקראנו לא מזמן.

  • 10.

    מה עם רון לשם??? (ל''ת)

    אבי, 01/06/07 19:27

    • נו, באמת....

      עידן, 02/06/07 20:16

      תגיד חיים סבתו אבל רון לשם? הלוואי עלי לכתוב כמו לשם, באמת, אבל אין מה להשוות לענקים האחרים, שמשום מה סבתו לא ביניהם.

  • 9.

    לא דייקתם, בעשרת המקומות הראשונים נבחרו 11 ספרים

    ערן, 01/06/07 18:47

    את המקום העשירי חולקים 'בכפיפה אחת' של כהנא-כרמון ו'מר מאני' של יהושע. לפי סופשבוע 'מר מאני' אינו במקום ה-11 אלא במקום העשירי.
    באמת ספר נהדר, אחד האהובים עלי! מכל ה-11 יש לי הסכמה גמורה על 'סיפור על אהבה וחושך', 'ספר הדקדוק הפנימי', 'מולכו', 'שירה' ו'מר מאני'. בעניין שבתאי: אישית אני מעדיף את 'סוף דבר' הנפלא, המרגש והמצחיק (שהגיע למקום 22). איך מישהו יכול לחשוב ש'זה עם הפנים אלינו' או 'מעברה' טובים ממנו?

  • 8.

    רשימה יפה ומכובדת, כל הספרים בעשירייה מצוינים

    טליה, 01/06/07 18:12

    ברור שאפשר להתווכח על מיקום של ספר זה או אחר ברשימה, אבל כללית אנשי הספרות גיבשו כאן רשימה שיש להתכבד בה. נוכחות בולטת לספריה החדשה, יש לציין.

  • 7.

    אני בעיצומם של ''ימי צקלג''

    פאול בוימר, 01/06/07 18:00

    וחוויית הקריאה היא כה עזה וסוחפת (לא יאמן עד כמה הספר הוא אנטי מלחמתי ועד כמה עמוקות וביקורתיות התובנות של גיבוריו) עד שלא נותר אלא להכריע שמתוך השישיה הראשונה,שאת כל ספריה קראתי - ''ימי צקלג'' הוא פשוט מליגה אחרת.
    אני שמח ש''התגנבות יחידים'' הנפלא של קנז נמצא במקום ראוי אך מנגד תמוה מיקומו הנמוך יחסית של ''חדר'' של יובל שמעוני,ספר שראוי לחמישיה הראשונה.
    אני רואה את ''ימי צקלג'' כמי שהוליד את ''התגנבות יחידים'' שהוליד את ''המנורה'' מתוך ''חדר''.

    ההחלטה על בחירת ספרים שנכתבו לאחר קום המדינה היא מלאכותית ואיך אפשר לוותר על ''תמול שלשום'' של עגנון או ''שכול וכישלון'' של ברנר או ''חיי נישואים'' המרגש והמופלא של פוגל.

    • נכון, 'חיי נישואים' בולט בחסרונו (ל''ת)

      אורנה, 02/06/07 11:12

      • חי נישואין נכתב לפני 48 ולכן לא נכלל

        פרופ' עוזי, 02/06/07 22:46

        חסרים גם תמול שלשלום הנפלא של עגנון אך זו רשימת הספרות הישראלית ולא העברית

  • 6.

    את כל ערימת הסופרים הסמולנים בעבור

    קודם יהודי, 01/06/07 13:46

    סטיינבק או עגנון אחד.

    • אוי ואבוי

      אפרת, 02/06/07 12:08

      יש לך שגיאות כתיב וסטיינבק לא ישראלי

      • לגבי שגיאת הכתיב- את לא מעודכנת .

        רוחמה, 02/06/07 15:37

        יש שמאלנים- המינוח המוכר והידוע לנטיה הפוליטית המסויימת. מונח שלא טעון פרשנות או הבעת דעה.

        ויש סמולנים - מונח די נפוץ בטוקבקים ובאינטרנט בכלל המשלב בין שמאל פוליטי למילה האנגלית סמול= קטן .
        זהו מעין כינוי גנאי למחזיקים בדעות השמאלניות.

        • התחכמות טפשית ומיותרת (ל''ת)

          יפה, 02/06/07 23:20

          • ממש לא מיותר, ראי ההתעקשות של הסמול להשתמש רק בכינוי ימין קיצוני

            אורי, 03/06/07 06:23

            לא נראה מוזר שבארץ אין ולא היה אף פעם ימין? כל ימין הוא בעיני הסמול ימין קיצוני, זה לא מיותר?

    • מה קרה? חסר לך ברשימה ''ברוך הגבר''? (ל''ת)

      רביבו, 08/06/07 14:48

  • 5.

    מה עם תיאום כוונות של סבתו?

    אחלה ספר!!!!!!!, 01/06/07 13:41

    בגלל שהוא דתי לא הכנסתם אותו, הא?

    • לי אין מושג מי זה הסבתו הזה. אחפש בגוגל (ל''ת)

      אמירה, 01/06/07 16:14

      • חפשי מהר לפני שהחור בהשכלה יהיה גדול מדי... (ל''ת)

        זוכה פרס ספיר, 01/06/07 17:51

    • סבתו מופלא (ל''ת)

      סימי, 02/06/07 22:50

  • 4.

    ''פלא אדם'' של יוסף רבי הבחירה המדהימה שלי! (ל''ת)

    הילה, 01/06/07 12:38

    • אפשר בבקשה פרטים על הספר? (ל''ת)

      ציפי, 02/06/07 23:58

      • הנה מה שמצאתי בגוגל על הספר

        נעים, 03/06/07 10:53

        http://www.livecity.co.il/15410/הספר_פלא_אדם

  • 3.

    רשימת ה''מבקרים'' -- נון באמת, אלה אנשים אזוטריים לגמרי

    אבי, 01/06/07 12:26

    איפה דן מירון, אריאל הירשפלד, חנה נוה, מיכאל גלוזמן, דרור בורשטיין. . . במקומם שמתם את אריק גלסנר? יש גבול לחובבנות

    • לא איזוטריים תגובה ל-3

      מיקי, 01/06/07 14:55

      פרי, שוורץ, שביט, איזוטריים? לא הייתי אומרת
      נראה לי שהתבלבלת בין לא איזוטריים/חשובים
      ובין ברנז'אים ....

      • נו באמת, ויס-ברקוביץ, מנהיים, גל\סנר, דואניס -- מי אלה בכלל? (ל''ת)

        א פרוש, 02/06/07 22:49

    • הרוב לא אזוטריים כלל וכלל, אבל נכון שהשתרבבו כמה לא-רלוונטיים

      דפנה, 02/06/07 11:10

      אין ספק שדרור בורשטיין, מיכאל גלוזמן ודן מירון ראויים יותר להשתתף במשאל כזה מאשר למשל עידן צבעוני ועדי שורק. יש כאן יותר מדי מו''לים ופחות מדי חוקרי ספרות.

  • 2.

    חמסין וציפורים משוגעות - גבריאלה אביגור רותם!!!!! (ל''ת)

    למה אין שם?!, 01/06/07 12:17

    • דווקא כן נמצא

      נושי, 01/06/07 17:10

      מקום 31

      • וזה מפתיע שהוא לפני מאיר שלו.

        ספר משעמם, 01/06/07 22:42

        רומן רוסי ספר ענקקק!

        • ויש כמה משתכנזים, בעוונותינו.... (ל''ת)

          דנדוש, 03/06/07 08:47

        • ובכלל לא מפתיע שהוא לפני כל ספר של מאיר שלו

          ספר מרתק, 08/06/07 08:52

          שחוזר על עצמו כמו תקליט שרוט.

      • הספר נמצא, אבל לא כתבו את שם המחברת, זה קצת מבייש שלא כותבים! (ל''ת)

        מירי, 02/06/07 12:40

  • 1.

    כל הועדה הבוחרת אשכנזית, וכך גם הזוכים! (ל''ת)

    אבו טבול, 01/06/07 12:09

    • צודק בולט בחסרונו אלי עמיר (ל''ת)

      אפרת, 02/06/07 12:10

      • כיינים (ל''ת)

        תרבות המגיע לי, 03/06/07 06:25

    • לבדוק לפני שמתלהמים -

      עופר, 02/06/07 19:53

      אולי כדאי לבדוק לפני שמתלהמים -
      הטענה לאשכנזיות ברשימת הסופרים אינה מדויקת: אורלי קסטל בלום, א''ב יהושע, רונית מטלון ושמעון בלס - כל אלה אינם אשכנזים. (ואת אנטון שמאס מיותר אפילו לציין בהקשר זה).
      אינני מתעלם מההטייה האשכנזית שאולי קיימת ברשימה, אך כדאי להיות יותר זהירים לפני שמכריזים הכרזות פופוליסטיות מטופשות ומיותרות.
      אגב - גם ברשימת המבקרים והעורכים ישנם לא אשכנזים - צא ולמד.