• 24.

    שלומי שבן הוא נכס למוזיקה הישראלית

    סתיו, 25/06/07 22:57

    שלומי הוציא סינגל כל כך מרגש בנוסף לקליפ שעוד יותר קורע לב עם קלפטר. אני בטוחה שהאלבום כולו לא יהיה בסגנון כזה.
    היה שווה לחכות 7 שנים ולהתגעגע.

    המשך כך שלומי!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    חייבת להגיד משהו...

    שרית, 03/06/07 18:50

    והפעם רק בעניין ''הבילויים''. קראתי את הביקורת שלך איתי, משהו כמו יומיים לפני שצפיתי בקליפ (ושמעתי את השיר) החדש של ''הבילויים''. ועכשיו באמת, לא הבנתי על מה ולמה ניסית כל-כך ''להנמיך'' את המבריקות המרתקת שלהם. יכולה להגיד בשקט שלא ישבתי מרותקת מול קליפ כזה או אחר כבר הרבה מאד זמן. החברה האלה מבריקים מאד מאד מאד, ציניים במובן החכם של המילה, מרתקים, מעניינים, ואני לפחות, שמחה שהם כאן. בשבילי הם מתנה. אינטילגנציה טקסטואלית-מוזיקלית משובחת שכל-כך חסרה כאן (אה... וגם הקליפ מרתק). לבלות עם הבילויים בילוי איכותי!!!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    היה שווה להציץ...

    מרתפיש, 02/06/07 03:52

    ולו רק בשביל חלק מהטוקבקים הדעתניים.
    בלי קשר לתוכן ואם אני מסכים או לא, דוקא מעניין לקרוא טורבקיסטים שמתפלמסים עם הכותב ביותר ממילה אחת. כן ירבו

    הגב לתגובה זו

    • לגמרי :) (ל''ת)

      ליאל, 08/06/07 13:41

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    הערה לכותב הכתבה

    יורם ק, 01/06/07 23:37

    המושג ''משוגעים'' או ''בתי משוגעים''
    (ראה בכתבה על נעם רותם)
    אינו חלק מהשיח הציבורי הנורמטיבי בישראל. זהו מונח פרמיטיבי וארכאי
    שהשימוש בו בהקשר הזה מוטב שיעלם לחלוטין. אנשים הסובלים ממחלת נפש יכולים להקרא בעברית
    'מתמודדים'. ביטוי זה נותן להם את הכבוד לו הם ראויים כבני אדם.

    (ממש כשם שאתה הכותב מצפה שיכבדו אותך כפי שאתה).

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אוי ואבוי איזה שבוע גרוע

    קיד ג'וניור, 01/06/07 20:02

    נועם רותם - מאכזב בגדול. גונב את כל הלחן בדיוק מושלם ובלי אף טיפת בושה מג'וני קאש מבצע את סטינג (Hung my Headׂ ) בצורה שלא מאפשרת לשמוע את המילים שהוא הלביש על הלחן של סטינג. מדובר במחדל שמבהיר מדוע ישראל נמאת בראש רשימת המדינות שאינן מגינות על זכויות יוצרים. מדובר בשוד מזויין לאור יום.
    לא מדובר בגניבה של מי שגווע מרעב וגונב לחם מהמכולת. כל מי ששמע אותו בשנים האחרונות יודע ש''עזרה בדרך'' הוא שיר מצויין שהפער בינו לבין הפלגיאט הזה רק מגדיל את גודל הבזיון והעליבות שבגניבה בוטה זו.

    הבילויים דוגמים את יפה ירקוני לתוך עולם הצחוק-רוק הפסדו פוליטי שלהם. שלל התחכמויות ונסיונות נואשים כמעט לייצר אמירה משמעותית עם כל היכולת של תלמידי שנה א' בבית ספר לקופירייטרים. התחושה הכללית שעולה מהשיר היא כנס של חבורת ילדים המאוהבים בנפיחות שלהם ולא יכולים להיגמל מהסרחון. ההפקה של השיר באמת לא רעה אבל כל תחתוני המשי שבעולם לא ירככו סרחון של נפיחה מבאישה.

    דניאל סלמון - שמישהו יקרא למשרד הבריאות האיש הזה הוא פצצה מתקתקת וסכנה מהלכת לכל חולי הסכרת בארץ . עוד פעם אותו מהלך אקורדים שחוק עם''הטוויסט'' המינורי שהיה חדש ורלוואנטי לאחרונה אי שם בשנות השבעים המוקדמות. עם טקסט כל כך רדוד שאפשר לעשות ממנו בצק עלים. הגשה קולית שמתחרה רק בקשקשתא ברמת האמינות. וכמה שזה גרוע אני בטוח שסולומון משוכנע שהוא מוזיקאי לא רע.
    באמת שצריך לנקות את האוזניים ולשמוע שוב ושוב את הפזמון המחליא עם מתקן הזיופים האוטמאטי שלא עבד כל כך הרבה שעות נוספות מאז ''מכונת הלהיטים'' של חמי רודנר. לא להאמין שאף אחד עוד לא לקח אותו הצידה ואמר לו - תשמע דניאל, אתה באמת בחור ממש נחמד. תבין, דניאל מוזיקה זה לא ממש הקטע שלך. חשבת להיות כוורן ? משלוחי פרחים? יצרן שוקלד?

    ואם זה לא מספיק - שלומי שבן רודף אחרי דניאל סולומון היישר אל שדות הדבש לנצח. מדובר באכזבה כפולה כי ''זמן לאהבה'' הוא באמת שיר לא רע. למעשה אם דניאל סולמון היה חתום עליו, היינו יכולים להגיד שחלה התקדמות בהתפתחות הילד והוא יכול לצאת מארגז החול ולעלות סוף סוף לכיתה א'. אך אבוי לנו אם אחד הגאונים הגדולים ביותר שצמחו פה מתחיל להשמע כמו אחד המוזיקאים המוגבלים ביותר שצמחו פה.


    דודי לוי הוא תופעה. בחור מוכשר גיטריסט אדיר, מפיק מעולה אך הכל נעלם ברגע שהוא מגיע למוזיקה שלו. השירה שלו השתפרה לאורך השנים מזוועת אלוהים לסביל איכשהו. אך מרוב שהוא מנסה לדחוף אותה קדימה, יוצא לו משהו שמתחרה ברמת האמינות רק עם הנסיונות של אולמרט, להגיד שנצחנו במלחמה האחרונה.
    מעבר לכך ''מים'' הוא שיר דחוס כל כך שפשוט אי אפשר לשמוע אותו מבלי לחוש מועקה פיזית. אין לי מושג על מה מדברות המילים כי אין סיכוי שאני אשמע את השיר הזה עוד פעם מרצוני.תעבירו את השיר הזה אל חוקרי השב''כ הם כבר ידעו מה לעשות איתו. וכשילמדו לעשות תקליטים לא בדיסטורשן שאפשר לשמוע מבלי להחנק, נדבר.

    גם יהודה עדר הוא תופעה. מלמד ברימון את הסדנא לכתיבת שירים אבל מישהו זוכר שיר שהוא כתב? הביצוע שלו לדילן עמוק כמו להקת תיכוניסטים שמבצעים את Knocking on Heaven Door בפעם המיליון. חסר הפקה, חסר הכוונה, חסר אמונה, חסר מוזיקה.
    עם תרגום חסר כל קשר למקור שנדמה כמשהו ששרבטו בזמן שלקח לשיר המקורי להתנגן. ''הקשיבו למנוע, צלצלו בפעמון, רכבת מתגלגת באש הגהנום'' חבל שמר עדר לא הקשיב לרכבת שכן בגהנום יש מדור מיוחד למחריבי שירי דילן. הסר דאגה מליבך יהודה, מקומך שם מובטח.

    הגב לתגובה זו

    • אולי הבעיה אצלך

      יעל, 01/06/07 23:03

      אם לא יכולת למצוא מילה טובה אפילו על שיר אחד.
      היה לך באופן אישי שבוע קשה ואי לכך הכל נראה לך שחור.

      הגב לתגובה זו

    • צודק בכל מילה

      ל, 02/06/07 01:59

      אנחנו בבעיה עם גם אלו שאמורים להביא יצירה מקורית נשמעים כמו כל חבורת רימון המשובטת. אלוהים, אין טקסט אחד מעניין במדינה הזו? כל הלחנים נשמעים אותו הדבר, הטקסטים תמיד על אותו הדבר, וזה מהחבר'ה שנחשבים איכותיים.

      בחיי, בכוכב נולד כבר אפשר לשמוע זמרים טובים יותר. אבל הקולים ימשיכו להתנשא.

      הגב לתגובה זו

    • ריבונו של עולם, מה שמו לך באוכל?

      שרית, 03/06/07 23:13

      קיד ג'וניור... עצה שלי, שנה תזונה או הרגלי אכילה, או תנוחות שינה או מקום עבודה... תעבור דירה, תחליף עיר, תחליף מערכת או את אוסף הדיסקים, תחליף ת'חברה/ת'אישה, ת'חברים, ת'הורים, ת'שכנים... וואלה, לא יודעת - אבל תעשה משהו.
      אתה חייב למצוא דרך להיות קצת פחות שלילי. אז יאללה, תעשה איזה בדק בית - מה בדיוק גורם לך לראות את הרע כמעט בכל דבר...

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    ההפקה של השיר של נועם רותם נשמע כמו שיר רוק ישראלי גרוע מהאייטיז (ל''ת)

    גילי, 01/06/07 00:34

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    שבן גאון!

    יניב, 01/06/07 00:12

    מי שלא אוהב , פשוט לא יודע להעריך
    מוזיקה אמיתית.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    שבן גאון ושימותו הקנאים!!!!

    יניב, 31/05/07 23:26

    לכו תגדלו לכם טעם ואז תבינו את הגאוניות שלו, טפשים שכמותכם,
    רק ''נטיבס'' לא יכולים להעריך איכות
    מהי.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כל הרוק הישראלי דרעק (ל''ת)

    d, 31/05/07 21:02

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    דווקא הבילויים הכי מיוחדים (ל''ת)

    גיא, 31/05/07 20:28

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ''מוכן לאהבה'' שיר מעולה. (ל''ת)

    הילה, 31/05/07 19:55

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    נועם רותם- שיר יפה באמת , ומרגש , אבל

    סטינג, 31/05/07 18:56

    הוא נשמע בדיוק, אבל בדיוק כמו החידוש של ג'וני קאש לשיר I HUNG MY HEAD של סטינג.

    אבל עדיין, זה עובד

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    שבן החדש די מאכזב

    חלוץ, 31/05/07 16:19

    חיכינו 7 שנים (?) והאמת צריכה להיאמר, הסינגל הראשון של שבן לא משהו. הוא וירטואוז פסנתר וכשהוא מנסה להיות זמר נטו, זה קצת צולע. השיר חביב, אבל מזכיר קצת את זכיתי לאהוב של עברי לידר (שגנב אותו בעצמו מ-clem snide). גם הסולם לא הכי יושב בגבוהים. נקווה לסינגלים טובים יותר בהמשך. מבין שאר הסינגלים פה, הרוב, לטעמי, בנאלי ומשעמם, אבל מגיע צל''ש לבילויים. לחבר'ה האלה יש גם שכל וגם כישרון. ואחלה הפקה בתור בונוס. אהבתי.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

      גלית, 31/05/07 20:01

      הגב לתגובה זו

    • נכון

      רונית, 01/06/07 11:11

      הייתי לא מזמן בהופעה של שלומי ונורא התאכזבתי מהשירים החדשים שהוא עשה שם.... לא דומה בכלל לדיסק הראשון שלו.... ההפסקה לא עשתה לו טוב והסינגל פה מראה את זה. גם ראיתי את הקליפ והוא סתם. מנסה בכח לרגש. אני עוד איכשהוא מקוה שהדיסק יהיה בסוף טוב..... אבל ממה ששמעתי.. לא נראה לי.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    חבר, יצאת ממש מעפן עם hurt. כל ילד בן 9 יודע שזה חידוש ל-NIN (ל''ת)

    אחרית הימים, 31/05/07 15:38

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    זה היה הסינגולר הכי איכותי מבחינה מוזיקלית שראיתי מזה חודשים !!!! (ל''ת)

    אריאל, 31/05/07 15:36

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    השיר של נועם רותם..

    נעם, 31/05/07 15:31

    זה לא בהשראת ג'וני קאש כפי שציין איתי שטרן, זה לחלוטין לחן של גו'ני קאש
    ואת הפזמון נועם רותם כתב
    אז אם כל הכבוד לנעם רותם
    אני לא מבין למה זה לא נכתב
    כשאתה אומר בהשראה של משהו
    המשמעות היא רעיונית ברגע שאתה משתמש בלחן שמשהו אחר כתב
    זה צריך להיות מצוין בקרדיט אחרת זה ניכוס של מנגינה שלא שיכת לך.

    הגב לתגובה זו

    • תיקון קל הלחן הוא לא של ג'וני קאש

      שלמה, 31/05/07 20:44

      אלא של טרנט רזנור מניין אינץ' ניילז.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    דודי המלך!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מורן, 31/05/07 15:12

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    את שרי המלחמה של שי גבסו

    נימי, 31/05/07 15:02

    צריך לפרסם עוד ועוד , זה שיר חובה לתקופה זו ,מצ''ב קישור לשיר :
    http://www.gabso.com/new/index.asp

    הגב לתגובה זו

    • שיר מהמם, חובה לשדרו (ל''ת)

      גבסוסית, 01/06/07 18:37

      הגב לתגובה זו

      • גם אני שמעתי אותו

        עידן, 03/06/07 15:29

        איזה שיר !
        למה שי לא מוציא אותו לרדיו ?

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    כמה אנשים בארץ טיפשים נכון שבן כותב מילים בסדר אבל המנגינות

    יסמין, 31/05/07 13:48

    כן המנגינות איומות,
    לאף אחד לא אכפת?
    ילד בגיל 7 יכול לכתוב כאלה מנגינות מכניות אין לו שום כשרון בהלחנה,
    אז שיכתוב פואמות אבל אל תקראו לו מוזיקאי

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאת צודקת!

      אייל, 31/05/07 16:51

      עם כל הכבוד לנגינתו הבאמת מדהימה ווירטואוזית, הלחנים שלו מאוד רדודים ומשעממים. ''אריק'' למשל, זה שיר בכלל? מאוד התאכזבתי מהדיסק הראשון שלו מבחינת לחנים, וגם הסינגל החדש לא ממש מעורר תקווה. עוד שיר (בינוני).

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    HURT הוא של ניין אינץ' ניילס במקור, ג'וני קאש רק חידש אותו (ל''ת)

    ילד טבעוני, 31/05/07 13:45

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מסכים עם עודד

    המסכים הלאומי, 31/05/07 13:22

    איתי שטרן ביזיון!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אני מתה על שלומי שבן -

    ורד, 31/05/07 13:12

    הלוואי והייתי עמוק כמו שאני יומרני - גדול !!!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    שפה מייצרת תודעה איתי

    עידן, 31/05/07 13:04

    ''אין הרבה מקום למחלות (גוף ונפש) במוזיקה הישראלית,פעם אחרונה שקיבלנו תיאור כזה היה מהאשפוז של גבריאל בלחסן בבית משוגעים'' ,לא פלא שאנשים לא ממהרים לחשוף את עצמם כשאתה משתמש בביטוי ''בית משוגעים'' ולא מחלקה פסיכיטרית,לא מדובר פה בפוליטקלי קורקט קטנוני אלא הרבה מעבר לזה,השפה חבר מייצרת תודעה בייחוד שאלפים קוראים אותה.אגב רק שיר אחד באלבום הזה של גבריאל מדבר על האשפוז עצמו.
    בקשר לשיר של נועם,השירה ממש דומה דווקא ביצוע אחר של קאש שבו הוא עושה קאבר האנג מיי הד של סטינג ולא את הרט שציינת.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד עידן

      יעל, 31/05/07 14:00

      אח''כ מתפלאים למה אמנים כותבים על כלום כדי למכור. בגלל מבקרים שטחיים וחסרי מעוף כמו מר שטרן, נותר לנו האמנים להתבייש ברגשותינו העמוקים שעלולים לחשוף, חס וחלילה, את העובדה הפשוטה שאנחנו - אנושיים.
      כמה כייף להיות רוני סופרסטאר....

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    שאלה לאיתי

    עודד, 31/05/07 12:30

    כשאתה כותב, האם אתה אדם פרטי?
    כי אינני מרגיש שאתה כותב כפרסונה מיקצועית. אני לא בטוח שאתה יודע מהי ''הפקה טובה'', מהו ''שיר גדול'', מהי ''הגשה מדוייקת'', מה זה ''כבש את הרדיו''- מסוג הביטויים שאתה משתמש בהם בנדיבות כל העת.
    שלומי שבן מחונן. נכון. אבל הוא לא ''כבש את הרדיו''. הוא הושמע יפה. זה הכל. בשיר הזה הוא מאבד את עצמו ואינו שר מדוייק בכלל, טכנית, אלא מזייף, כי אינו זמר.
    השיר של דילן לא נשמע גדול בכלל, אלא סתמי לגמרי, ורק איזכור שמו של דילן מעורר אותנו מהתרדמה. רודנר, אגב, עשה את מה שהוא יודע לעשות- וזה מעט מאד למי שמתהדר בתואר ''מפיק''. רודנר פשוט סתמי ושוב- נשאר רק השם. המוצר דלוח וקלישאי לגמרי.
    דודי לוי בהפקת רוק רעה במיוחד ( מה זה סאונד התופים הכל-כך מקומפרס הזה שבא לצעוק??? ), שיר בינוני למדי המבוצע בצורה הכי לא רוקית שאפשר. פשוט אין לו קול רוקי. נקודה. אין לו אפילו נוכחות קולית כמו לאהוד בנאי, למשל. אגב- השיר מזכיר קצת את בנאי. בנאי פשוט הרבה יותר מעניין מזה. ''מפוצץ מאנרגיות חשמליות''- איפה מצאת את זה בשיר הכל-כך לא מרתק הזה?
    דניאל סלומון- עוד להיט מבית מדרשו. שיהיה. למה לא? אבל ''מופק לעילא''? סתם הפקה נחמדה שבה השירה יוצאת החוצה, כאילו אין חשיבות לפלייבק בכלל. מיקס לא טוב. בסדר- זה לא עד כדי כך חשוב, אבל מדוע להגיד ''לעילא'' ( לדעתי לעילא ולא לעילה ), כאשר ההפך הוא הנכון?
    וכאן אני מגיע לשני השירים הראשונים. הנה 2 דוגמאות נפלאות לאיך עושים מוסיקה ואיך לא עושים מוסיקה. לא הבנתי את הקונטקסט של שירו של נועם רותם- אבל השיר עם הביצוע שלו הצליח למרוח ולהרוס כל כוונה אמיתית להעביר מסר. לחן לא-לחן, טקסט עמוס מידי, ביצוע סתמי ועיבוד שלא-קיים.
    לעומת זאת- הבילויים מרתקים כל שניה בשיר שלהם, מצחיקים, מאיימים, מפתיעים ויוצרים עניין תמידי. כל זאת, למרות השירה המאד לא מהוקצעת. הנה דוגמא לכך שלא צריכים להיות זמרים בעלי קול כדי להיות מבצעים בעלי משמעות. ההפקה, אגב, מעולה ומלאת השראה.
    איתי שטרן הצליח להפוך את היוצרות-
    לשבח את רותם המשמים וךהנמיך את הבילויים המבריקים-באמת.

    האמת- NRG צריכים לחשוב מעט מי המבקר שלהם. כל אחד, עם יכולת כתיבה ממוצעת, כל אחד, אני מדגיש, יכול לעשות את עבודתו של איתי שטרן. מגיע לקוראים קורטוב של מיקצועיות, עם כל הכבוד, ויסלח לי שטרן על אמירותי אלו-
    כקורא מתמיד באמת נמאס לי למצוא שמחד גיסה מבקרים פשוט אינם מקצועיים, ומאידך נדרש מהאומנים עצמם להיות כאלה. זה לא הוגן, לא סביר ואפילו מקומם.
    בשורה התחתונה- כן ירבו אומנים מהסוג של הבילויים, בלי קשר לטעמי האישי.

    הגב לתגובה זו

    • אל תשכח שאיתי אהב את ''הם לא מכירים אותו''

      אלי-גבעתיים, 31/05/07 12:40

      של מויאל. מאז לא מחשיב אותו כמבקר אלא כיחצ''ן של מישהו או משהו. אולי כאן הוא בא לתקן את המחדל משבוע שעבר ומתיימר לאהוב את ''האיכותי'' אבל תן לנו להחליט איתי ותן לנו להקשיב לדעתם של אלא שלא אוהבים שירים רדודים, כוכביים ופתאטיים.

      הגב לתגובה זו

    • איתי כתב ''לעילא''. טעיתי. (ל''ת)

      עודד, 31/05/07 12:42

      הגב לתגובה זו

    • כל כך שקוף שאתה מלהקת 'הבילויים', מה לקחת קשה? חחחחחחח (ל''ת)

      אני, 31/05/07 15:43

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה לגבי הבילויים - מרתק ומקסים!

      טל, 31/05/07 22:59

      אבל אצל שלומי שבן לא שמעתי זיופים.

      בכל אופן כיף לקרוא אותך, ובאמת מתקבל הרושם שאתה מבין יותר מאיתי.

      הגב לתגובה זו

      • תודה! (ל''ת)

        עודד, 01/06/07 13:09

        הגב לתגובה זו

    • כל מילה בסלע. איתי שטרן הביתה (ל''ת)

      מלכת העולם, 18/07/07 15:21

      הגב לתגובה זו