• 36.

    אתה אידיוט. (ל''ת)

    אני, 13/09/09 14:00

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    שיר מעולה, לא הכל צריך לגרד א הפינות.

    איתמר, 06/08/07 16:49

    יש שירים שנועדו לפנות לקהל יותר רחב, שנועדו להעביר מסר אדיש ולאו דוקא מסר של כסח עם מה שיש, מה שמביע השיר הזה הוא ניוון של אנשים שמסכימים עם הבינוניות והאינטליגנציה הדפוקה בחוץ, שאותה מייצג ה''דובר'' בשיר.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אריק ברמן- תיכנסו ותבינו

    רועי, 17/06/07 21:32

    בשיר הראשון שלו הוא כבר הצליח להביא משהו שונה, הוא מיוחד, יש לו סגנון שונה ולדעתי הוא גדול, השיר מאוד חמוד שיר נחמד...
    שיר מצוין שלו זה: ''אתה אומר זה רק ילך ויסתדר מחר בבוקר נתעורר ליום חדש נפלא'' (אלבום מצוין !)

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אין טעם לבזבז אנרגיה על ניתוח שיריו (ל''ת)

    אני, 12/06/07 01:02

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    פלצן

    ליבנה, 04/06/07 09:31

    רוגל,
    רואים שאכן הקשבת קשב רב לשיר (היחידי??) של אריק ברמן וניתחת אותו במשך כל המאמר בצורה ממצה מאוד.
    לא ברורה לי הנטייה לשפוט זמר על פי שיר אחד שלו.
    אריק ברמן הוא יוצר מוכשר מאוד ומעבר לאלבום המאוד מוצלח (לדעתי) ניתן לחוות זאת גם דרך שירים שהוא כתב ליוצרים אחרים כדוגמת מירי מסיקה.
    ממאמרך מתקבלת התחושה כאילו היית עסוק יותר בלהתנסח גבוהה גבוהה מאשר באמת להקשיב לאלבום ולהעריך את האומן בצורה אובייקטיבית.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ברמן הוא שוב תוצאה לבחור נחמד עם הורים עשירים שעושה מה בא לו (ל''ת)

    איילת, 01/06/07 12:17

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מאמר שנון ביותר

    רעות, 26/05/07 22:46

    בניגוד למאמרי ביקורת אחרים באתר, הכתב לא מנסה להשמע אינטלקטואל ומתוחכם, ודווקא בגלל זה הוא שנון ומעניין ומאוד לא פלצני.
    כתוב לנו עוד.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אריק ברמן מאפן ברמות על!! (ל''ת)

    בני, 26/05/07 21:36

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    רוגל אלפר אפילו לא בינוני

    יוצר ענק, 26/05/07 14:46

    סתם קם אדם שמתפרנס מכתיבה ומשלמים לו גם כשהוא כותב שטויות . אז הוא לא הבין ו/או לא יודע על מה הוא כוצב , אז מה . לא ישלמו לו?
    קצת קשה ל''מלכלכים'' האנשים הבינוניים עם ההצלחה של אומנים צעירים , אז הם מקשקשים בשכל ויורדים כמה נמוך שאפשר - זוהיא הטריטוריה של הבינוניים ומטה.
    הקהל שזה אנחנו והרוב אוהב את מה שהוא שומע וזה מפריע לפלצנים .
    נו שויין
    מי שמע על המבקר , אף אחד ,אם לא הביקורות אף אחד ךא היה מגיע אליהם.
    נקודה למחשבה : מי קרא את הכתבה השניה של אותו מבקר באותו עיתון על שלושה עמודים: תשובה : אף אחד
    חג שמח ושבוע טוב

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה פופ באריק ברמןןן ?@?@?@

    שייי .., 26/05/07 13:13

    פופ זה רוני, דניאל זילברשטיין, גיים בויז, דניאלללל ואלו רק מהארץץץץץ !!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שיר מצוין של זמר מצוין (ל''ת)

    משה, 26/05/07 13:01

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    שיר גרוע של אמן גרוע (ל''ת)

    רפי, 26/05/07 13:00

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הופעה מעולה, רוצו לראות

    הולי גולייטלי, 26/05/07 11:59

    הייתי בהופעה של ארקי ברמן בזאפה בערב שבועות, למרות שלא נמניתי עם מעריציו המושבעים, ולאחר המלצה . הופעה מעולה, שואו מושקע, בחור מקסים משעשע ( וסקסי ).לרוץ לראות!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מה אתה מקשקש?

    ביקורת, 26/05/07 11:51

    השיר הזה הוא חלק מהדיסק הראשון שלו. הוא נכתב, הופק והוקלט הרבה לפני שמישהו בכלל שמע את ברמן ברדיו והרבה לפני שבתודעה העצמית שלו הוא נהיה זמר. הוא לא מנופח ומלא בעצמו כי עוד לא היה לו ממה להתמלא אז. בסך הכל קצת הרהורים של מישהו שעוד לא יודע אם יצליח לפרוץ או לא.
    קל לשפוט, הרבה יותר קשה ליצור, ואני מאחל לכל זמר דיסק ראשון מעניין וצבעוני כמו זה של אריק ברמן.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני דווקא אוהבת את השירים שלו לרבות השיר

    ליאת, 26/05/07 08:39

    המדובר. למעשה, הוא היחיד מ''כנופיית רימון'' שאני אוהבת. אם כבר מדברים על בינוניות במוזיקה הישראלית - קרן פלס מתאימה להגדרה לדעתי. עוד פעם שאני שומעת את ''שמעון השכן'' אני מתפוצצת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לחלוטין לא מסכימה עם רוגל

    קרנית, 26/05/07 02:37

    אריק ברמן הוא יוצר מוכשר בחסד, שיריו יישארו כאן עוד שנים רבות, בעוד הדף עליו מודפסת הביקורת הזו יעטוף דגים וללינק לאתר יהיה כבר קשה ביותר להגיע כי יקדימו אותו אינספור לינקים לכתבות אחרות.
    זה נראה לי בלתי מקצועי בעליל לשפוט שיר אחד, מבלי להתייחס לארבעת השירים הקודמים שיצאו לרדיו וכבשו את הקהל, מבלי להביט טיפה לרוחב וללמוד שהקהל מציף את אולמות ההופעות, ושר את השירים בעל פה (ולא רק את החמישה שנכנסו לפלייליסטים אלא את האלבום כולו).
    חשוב מכך - ראוי היה לתהות בביקורת מסוג זה, מדוע הקהל מחבק כל כך את אריק ברמן, הגם ששירו הנוכחי אינו נושא חן בעיני המבקר. אילו רוגל אלפר היה בוחר לעשות זאת (הרי הוא מבקר tv ולא מוזיקה, בואו נעמיד דברים על דיוקם) אולי הייתה יוצאת תחת ידיו רשימה מקצועית יותר, בעלת תוקף.
    במקום זאת בחר המבקר להשתלח בלי סיבה מנומקת באמת ביוצר. חבל.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אריק ברמן

    דניאל, 26/05/07 02:07

    מה אתם מזיינים את השכל.
    ברמן זמן ענק. אחד התותחים.
    כל שיר במקום.
    אני נהנה מכל רגע!!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    באמת שיר מאד בעייתי של זמר מלא בעצמו (ל''ת)

    צודק, 26/05/07 00:55

    הגב לתגובה זו

    • שיר באמת בינוני

      ל, 26/05/07 01:39

      לכל אדם בר דעת יש את הרגע בו הוא מבין שהחיים האנושיים הם בינוניים. אי שם בתחילת ההתבגרות, אצל ילדים רגישים במיוחד אפילו קצת קודם.
      בא ברמן, וכותב על זה שיר מאד בנאלי. טקסטים מרגשים בנושא נכתבו ע''י אלתרמן ומשוררים אמיתיים.
      ברמן כותב נחמד ושר נחמד. אבל בחיי שכנראה ''רימון'' סתם להם את המוח, כי הכל בקלישאות. כך גם השיר שכתב למסיקה (עכשיו אתה חוזר בחזרה).

      הגב לתגובה זו

      • מה את קוראת אלתרמן?

        גילי, 26/05/07 09:21

        מעניין זה לא ניכר בסגנון הכתיבה שלך

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    ראוי ביותר

    משה, 25/05/07 22:00

    דיסק יפיפה, הרבה מעל הממוצע לדיסק ביכורים של זמר
    ראוי לקנייה וראוי מאוד לשמיעה

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    דיסק מאכזב!

    חיים זאטלוי, 25/05/07 20:25

    הנה אני רץ בדילוגים לרכוש את הדיסק ומרגיש שמשהו חדש עומד לפרוץ מבעד לתרבות התל אביבית המסריחה. השירים שיצאו לרדיו יפיפיים כוללים טקסטים כל כך מענינים שגרמו לי לחשוב גדולות על אריק. אבל מלבד השירים שהוצאו על סינגלים לרדיו כל השירים הם שיעמנום אחד גדול! שום דבר שאתה מתגעגע אליו. שום כלום. (ציון 5 בסולם זאטלוי).

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    השיר שפירסם אותו מדהים (ל''ת)

    עדו, 25/05/07 18:35

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אני חושב שלא ממש הבנת את הרעיון מאחורי השיר !

    אורי, 25/05/07 18:25

    ביקרת את ברמן על כך שהטקסט לא מתעמת עם הלעג שהוא משמיע לגבי הבינוניות . זה בדיוק העניין !!!
    ברמן רואה את עצמו כאחד מאותם בינוניים להם הוא לועג . לכן הוא מכנה את את עצמו ''בינונימי'' .

    בין היתר רשמת שברמן נישאר עם הרבה אוויר ביד כשהוא מנסה לתפוס את המציאות ושהוא מתאמץ להיות הילד הרע .שוב פעם לדעתי לא הבנת את העיקרון . ברמן לא מנסה להיות הילד הרע, אלה מציג את המציאות כפי שהיא או יותר נכון כפי שהוא מבין אותה ולדעתי הוא די מצליח לעשות זאת בדרכו .

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    צודק ביותר. תוצר נוסף של תרבות החנופה למיינסטרים החלול והריק מתוכן

    איתמר, 25/05/07 17:50

    אריק ברמן ודומיו מסמלים את החנופה הבלתי-נסבלת למיינסטרים נטול האופי וחסר ההשראה ששורץ במקומותינו. חבורת קרן-פלס-אריק-ברמן-איה-כורם-שירים-בחמש-דקות-בע''מ נמאסה, או צריכה להיאמס על כל שוחר תרבות בישראל. צריך לומר את האמת: בי''ס רימון, הנקרא ,בי''ס לג'ז טולמוזיקה בת זמננו'' צריך להתבייש בארבעה בוגרי בית הספר שמשווקים לרדיו כבר למעלה משנתיים שירים זהים כמעט לחלוטין, משתפים פעולה אחד עם השני רק מתוך שאיפה למלא את הפלייליסט ולא מחדשים דבר. הצורך העומק והאמיתי בתרבות ובמוזיקה בפרט הוא צורך נפשי ואילו בישראל כיום זהו עניין מסחרי בלבד, כך נוצר רצף משמים של שירים בינונימיים מהסוג הזה, שמילא זה שהם לא נחוצים לאף-אחד; הם גם מזיקים וחוסמים את האפשרות שיווצר משהו אמיתי כאן, שאם הוא נוצר, הוא לא מגיע לאוזנו של אף-אחד בגלל עוד שיר של מירי מסיקה

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר לרימון?

      רימונאי לשעבר, 26/05/07 02:04

      כל האמנים שציינת הם לא בוגרי רימון אלא עברו שם - בסה''כ למדו שם תקופה ואכן גם הכירו שם.
      כולם חתומים מזמן בחברות תקליטים ומשרדי ניהול שונים ולרימון אין כל קשר לפעילותם והתנהלותם.
      כל שנה יוצאים מרימון כשרונות גדולים. חלקם אנשי מאחורי הקלעים- נגנים, מפיקים, אנשי סאונד וכו' וחלקם יוצרים/פרפורמרים שמן הסתם, מי מביניהם שמעז לא לעשות מיינסטרים- כנראה שלא תשמע עליו, מה שנכון לכלל האמנים, ללא קשר למקום שממנו הגיעו.
      שלטון המיינסטרים הוא תופעה כללית בעולם ובעיקר בארץ ומקורה בעיקר באמצעי התקשורת והתחרות ביניהם, שמובילה לפנייה למכנה המשותף הנמוך. בארץ זעירה כמו ישראל, השוליים, מבחינה מספרית, הם כמעט אפס ולכן הבעיה כאן חריפה יותר.

      ולגבי כל האמנים שציינת- כל הכבוד להם שהם מצליחים לחיות מהמוזיקה שלהם. אפילו אם חלקם נאלצים להתפשר על אמנותם למען ההצלחה ולהיות יותר מסחריים, עדיין קשה לבקר אותם על כך. הם רוצים להתפרנס כמו כולם. זה בודאי עדיף מלהיות תפרנים (''למען האמנות'' ) או לעבוד בעבודות שרחוקות מנטייתם.

      לסיכום:מי שירצה שישמע, מי שלא- שיעביר תחנה/לא יקנה את הדיסק.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לא משכנעת במיוחד

        איתמר, 26/05/07 23:41

        כל שטענתיה הוא שאותם בוגרי רימון שעליהם שומעים לאחרונה, ואריק ברמן הוא אחד מביניהם, (בניגוד לעבר, שבוגרי רימון הוא אנשים כמו אתי אנקרי וערן צור) הם זמרים וכותבים בינוניים ביותר, שאינם תורמים דבר למוזיקה הישראלית. אם כדי להצדיק את הפנייה שלהם למוזיקה בעל אופי שבלוני כל-כך אתה מצדיק רק מסיבות כלכליות, שזהו ההסבר הרווח בתקופה האחרונה לכל הצטמצמות התרבות, כנראה שאינך מבין שהרושם שהמוזיקה שלהם יוצרת - וגם דרך ההתבטאות שלהם בתקשורת, שזה בולט מאד, היא פנייה לכיוון הזה לכתחילה ולא בדיעבד, מתוך ידיעה ברורה ומעצרת שזו הדרך היחידה ליצור משהו מוזיקלי במדינה הזאת, וזה די מוצא חן בעיניהם, וזה לא משתמע ויתור (כך בפירוש התבטאה איה כורם בעניין הזה).
        כמובן שיש בוגרי רימון מצוינים, ואני פוגש בתלמידי רימון במסגרת הלמודים שלי, אבל אני מרגיש שמאחורי השם הגדול של רימון כרגע נותר בעיקר השם

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    מי של שמע את הדיסק המלא או היה בהופעה לא יכול לבקר את האמן. נקודה. (ל''ת)

    חני, 25/05/07 17:03

    הגב לתגובה זו

    • זו ביקורת סינגל. נקודה. פסיק, סימן קריאה!

      סימן שאלה, 25/05/07 21:08

      ואת חומד לא בינונימית ולא בינונית, את מתחת לסטנדרט.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    רק אני שם לב לזה

    מתהפך בקברו, 25/05/07 16:11

    שברמן לחלוטין מחקה את מאיר אריאל? הסגנון, הכינורות, הדאווין...
    ברמן פשוט מיותר, עדיף להקשיב למקור.

    הגב לתגובה זו

    • לא, הוא רק תופס על זה טרמפ. זה לא מתקרב לחיקוי (ל''ת)

      טרמפיסטית, 13/06/07 11:58

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כבר עלה לו השתן לראש

    מוכשר, 25/05/07 15:50

    מאז השיר השוביניסטי שלו האחרונות המתוקות.., אני לא יכולה לסבול אותו ואני לא מעידה על עצמי כפמיניסטית.

    הגב לתגובה זו

    • ההפך הוא הנכון.

      שני, 25/05/07 16:52

      ברגע ששומעים את כל הדיסק, או לחילופין הולכים להופעה מלאה, מבינים שהשיר ''המתוקות האחרונות'' בעצם לועג לכל אותם השובינסטים-צעצוע, שמרשים לעצמם להתייחס ככה לבחורות.

      הגב לתגובה זו

      • ברור

        לילו, 25/05/07 23:36

        שצריך להקשיב לכל האלבום כדי להבין שהוא בעצם גבר רגיש, הרי מספר שירים שובינסטים שנטחנו ברדיו לא מעידים על בנאדם בכלל, מה?

        למה נראה לך ששיר אחד משנה תפיסת עולם שלמה של בנאדם? הוא לא מדבר על שוביניסטים-צעצוע, הוא בעצמו אחד כזה.

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    אני חושבת שלא הבנת

    נועם, 25/05/07 15:06

    אני דוקא חושבת שהשיר מדבר על רגשי נחיתות שהרבה מאיתנו חווים בעולם תחרותי שכזה, שבו עדיף להתהלך עם טייטל של עובד היי-טק מאשר להגיד שאתה זמר, או שאתה עוד לא יודע מה אתה רוצה לעשות, כולנו לא רוצים לחשוב על עצמנו כעל בינוניים או ממוצעים, בעוד שסביר שרובנו כאלה.אהבתי מאד את השיר!!

    הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך

      גל, 26/05/07 09:31

      מסכים איתך

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    דווקא ההפך....

    גילי, 25/05/07 14:37

    בתור אחד שבאמת עוקב אחרי המוסיקה הישראלית... אריק ברמן הוא טיפת אור בין הרבה הרבה דברים ממוחזרים...
    בינונימי הוא שיר מצוין.. משחק מילים מצוין ציניות וחדות לשון שמעלה חיוך על השפתיים... יחד עם לחן שונה סוף סוף... שילוב מעניין של אקוסטיות וכו'...

    תשמעו ותהנו...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שיר מעולה - ביקורת בינונימית

    סיוון, 25/05/07 12:23

    שיר מעולה , על פי היוצר אתמול בהופעה בשנטיפי - מעולה לכל הדעות- השיר ניכתב לפני 8 שנים - לכן כל הביקורת על פלי ליסט וגלגלץ אין להם שום משמעות -- ביקורת בינונימית לכתב אלמונימי - שיר מעולה - הופעה מעולה ודיסק מעולה - פשוט ענק- אריק ברמן מלך

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    למה כל מבקר/ת

    התוהה, 25/05/07 12:14

    איך כל מבקר\ת נראים רע בד''כ וממורמרים (כתוצאה מכך)?
    זה מן הסתם משליך על ביקורתם ה''עניינית'' וה''אובייקטיבית'', וממקומם בחיים הכל נראה רע (סוציולוגיה בסיסית).
    למה אני בתור אדם אינטילגנט מן הישוב אמור לקבל ביקורת של מבקר, שבניגוד לאומן שניזון מתפרנס ומצליח בזכות עצמו, מצליח בזכות התעלקותו על כאלו שמנסים ומצליחים, ומה שמניע אותו אלו מניעים לא עניניים?
    מוגש כחומר למחשבה ע''י דובר הציבור המפוכח והלא פרייאר, בדרישה למבקרים עניניים מזן אחר.

    הגב לתגובה זו

    • שטויות. ביקורת היא דבר חשוב

      ע, 26/05/07 01:35

      כל ביקורת - פוליטית או תרבותית אינה התעלקות, היא פרשנות ודעה.

      הגב לתגובה זו

    • פעם אחת שמעת ביקורת טובה על משהו? זה בגלל ש

      פעם, 12/06/07 23:31

      כמו רוב בני האדם, גם מבקרים מדברים על הדברים שצריך לשפר בשיר/בסרט וכו', וכולם כמובן שליליים, בגנות האמן. אם יסבירו למה הם אוהבים את היצירה, יגידו עליהם שהם מתחנפים לאמן. הם לא יעדיפו לא לשמוע את התגובות לביקורות הטובות שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    וואו , איזו ביקורת גרועה!!!

    אחד, 25/05/07 09:03

    האמת שהביקורת הזאת כל כך לא עניינית ולא מעניינת שהיא אינה שווה התייחסות, אבל בכל זאת, לכל המבקרים שלא דואגים לשמע דיסק מהתחלה עד הסוף , או רחמנא ליצלן, ללכת להופעה של האמן אותו הם מבקרים- אתם חוטאים בתפקידכם.
    פשוט לא רציני.

    הגב לתגובה זו

    • זו ביקורת סינגל תפנים. (ל''ת)

      רותי, 25/05/07 09:21

      הגב לתגובה זו

      • זו לא ביקורת

        סיוון, 25/05/07 13:55

        בביקורת אומנות צריך ה''מבקר'' לחפש משמעויות בתוך המילים או היצירה ככלל
        רוגל אלפר אכן ''מבקר'' בינונימי והשיר כנראה נכתב על שכמותו
        במקום לבקר ה''מבקר'' מצטט שורות מיתוך השיר ,, זו אינה ביקורת זו עבודה בינונית של כתב עצל שאינו מבין את עבודתו

        הגב לתגובה זו

        • את קראת את מה שהוא כתב??

          לילו, 25/05/07 23:32

          חמש פיסקאות הוא מחפש בשיר תוכן, נובר בין כל מיני ציטוטים (וכי מה חשבת? שהוא יילך להסתכל על עטיפת האלבום?) מהשיר , והגיע למסקנה המתבקשת - אריק ברמן הוא אמן בינוני, עטוף בתואר ה''ילד הרע''. ואני מסכימה עם כל מילה.

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    בינוני זו מחמאה בשבילו (ל''ת)

    דוד, 25/05/07 08:49

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מה שטוב ואיכותו והקהל רוצה לשמוע לא משדרים זה נשלט עי'' חברות המוזיק (ל''ת)

    ריקי, 25/05/07 08:47

    הגב לתגובה זו

    • שליטה? נו באמת

      הבחירה, 12/06/07 23:37

      סליחה, אבל את בוחרת אם להאזין לגלגל''צ או ל-88 FM למשל (תהיי בטוחה ששם ישמיעו רק דברים איכותיים). ואף אחד לא שולט עלייך ולא על אף מאזין בארץ. הבחירה בידיכם!

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אני לא מסכימה שאין אמירה

    g, 25/05/07 08:40

    אפשר לבקר את אריק על הרבה דברים: לחן, הגשה אבל לא על אמירה. מילים הן החלק החזק אצל אריק

    הגב לתגובה זו

    • את מחפשת ''מניאק'' לירי

      סוף, 25/05/07 09:19

      כי תמיד הרגשת נורא מיוחדת, נכון g?

      הגב לתגובה זו

      • אתה מחפש להיראות מניאק

        ז, 25/05/07 14:17

        וחכם ושנון אבל אתה פחדן וממורמר
        שעונה לבחורות רק שהוא מאחורי מקלדת.

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    הדיסק של ברמן לא לשמיעה אלא להקשבה

    שלומלו, 25/05/07 08:11

    כל מילה שם,שיר!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אכן בינוני

    לייבוץ, 25/05/07 06:12

    סוף סוף האמת יוצאת לאור אנו כישראלים הוכחנו שהשארנו את תפארתנו בעבר והחלטנו לפרוץ אל עתיד נטול מחשבות והרבה בינוניות

    הגב לתגובה זו

    • אני חושבת שהוא כותב טקסטים לא רע אבל זמר הוא לא

      רונה, 25/05/07 13:34

      הוא לא שר רק מדבר עים מנגינה ברקע

      הגב לתגובה זו

      • זה סגנון של שירה. ע''ע בוב דילן או דני ליטני, לא שאני רוצה להשוות (ל''ת)

        סגנון, 12/06/07 23:33

        הגב לתגובה זו