• 83.

    גם אם אני לא מסכימה לגמרי - יש כמה דברים נכונים במאמר (ל''ת)

    לימור, 03/04/08 20:52

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    למרות חילוקי הדעות יש משהו במה שכתבת

    ערן, 15/05/07 12:30

    הדבר הנורא מכל הוא לגזול ממשהו תקציב לעשיית סרט בגלל דעותיו הפוליטיות.

    זה יחזור כבומרנג לאנשי ימין קיצוני שירצו בעתיד לעשות סרט אחר

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אנטישמי הוא נקרא ונחשב הרבה לפני הסרט ה''הספציאליסט'' (ל''ת)

    אוהד, 09/05/07 06:07

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    גם לי נמאס

    R.S.H. Tryster, 06/05/07 23:21

    מר גת היקר,

    אינני ''כל לאומני חסר ידע אודותיו'', אינני לאומני בכלל, אבל אני יודע, בגלל שהייתי מעורב אישית, שכמעט כל דבר שאייל סיון אמר וכתב על ''הספציאליסט'' אינו נכון. גרעין קטן של אמת יש בעניין השרותים, אבל מדובר בשטח שבעבר שימש כשרותים. אם לא הייתי אומר לו, סיון מעולם לא היה מנחש את היעוד המקורי של החדר בו הסלילים אוחסנו, ובחלקו הקדמי משרדי כסגן מנהל הארכיון. הסלילים לא הוזנחו, לא נשכחו, עברו העתקה, זכו לשימוש. סיון לא שימר אותם, אלא הפריע לפרויקט שימור שהחל לפני שניסה באיומים להשתלט עליו. החומר שסיון טוען שהוזנח יותר מ-33 שנים הגיע לידי הארכיון בשנת 1972. תעשה חשבון. מעבר לכך, הסרט אינו דוקומנטרי בשום פנים ואופן, אלא פיברוק מלא בזיופים. ובנוסף, טענות סיון אפילו לגבי מה שביצע טכנית לא עומדות במבחן אמת. אתה ראית סרט, קראת מה שהיוצר כתב עליו. אני יודע מה התרחש עם החומר וביצעתי אישית את ההשואות עם החומר המקורי. תכתוב שוב אחרי שתעשה קצת שעורי בית. במקרה זה, אתה זה שכותב בלי ידע מוסמך. ואגב, המכון שהעניק לו את הפרס בגרמניה ראה השוואות והודיע שיש לבדוק האם לשלול אותו ממנו.

    ר.ס.ה. טרייסטר, לשעבר מנהל ארכיון שפילברג

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד על חשיפת האמת הכתבה שיקרית (ל''ת)

      גת תתבייש, 09/05/07 06:10

      הגב לתגובה זו

    • בעצם הצדקת את כל מה שגת כתב.... (ל''ת)

      יעל, 15/05/07 12:29

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    מסכימה. גם מהכיוון הימני צריכה להיות סובלות יותר לאומנות

    קורן ל, 02/05/07 22:40

    לא כל סרט צריך להפוך לאיום על קיומה של ישראל

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    קשה לי להחליט מהי התכונה המאלפת יותר אצלך

    יוסי, 02/05/07 04:57

    השנינות או הנאורות.

    אני רק מקווה שאתה ושכמותך תמצאו דרך לנתב את ההרס העצמי שלכם לאפיקים צרים עד כמה שניתן, מבלי לגרור איתכם את יתר המדינה בעוד אתם מאבדים את עצמכם לדעת (ואגב כך משביחים את מאגר הגנים הישראלי).

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    מאמר עם דברי טעם. מצליח לפצח את הקרב של ימין מול שמאל (ל''ת)

    רוני לבין, 30/04/07 19:58

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    מילים כדוברנות! (ל''ת)

    ארז, 30/04/07 18:10

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    הימין בישראל חושב שמהדינה שייכת רק לו

    צחי, 30/04/07 15:17

    ויסתום את הפה באלימות לכל מי שיתנגד

    הגב לתגובה זו

    • הימין אוהב את המדינה והשמאל שונא את המדינה וזה ההבדל! (ל''ת)

      יחי ההבדל הגדול, 02/05/07 22:44

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    כל כך נכון! חייבים לעשות את ההפרדה גם כשמדובר בבמאים (ל''ת)

    ליאור, 30/04/07 15:16

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    המדינה העבירה מליונים להתנחלויות, אז שתעביר גם לסרטים שמאלניים (ל''ת)

    ארנון, 30/04/07 15:15

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    מקצועיותו אינה הנושא.גם ריפנשטל היתה מקצועית מאד.

    אנדרסן, 30/04/07 08:54

    איך מעניקה מדינה שהמקצוען הזה מגדיר את הקמתה כ''טעות'', כספים לעידוד סרט פוליטי שיעמיק עוד ועוד את הטינה כלפיה?
    למר סיון שמורה הזכות לביים סרטים מקצועיים לביסוס השקפותיו, כאוות נפשו. חופש הביטוי, וככה.
    אבל מי שבית משפט צרפתי קבע שהגדרתו כ''אנטישמי'' אינה דיבה, מקבל כספים מן הקרנות המדולדלות של המדינה (היהודית) המתועבת בעיניו?
    אכן מקצוען!!

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    תמונות מ''JAFFA'' - ההיסטוריה שלנו בקיצור

    א.ציוני, 30/04/07 06:56

    תמונת פתיחה: עיר חרבה. הריסות. חתול רזה נובר בתילי האשפה. אשה מקוננת בין הריסות. סתם שכונה שלווה בביירות השלווה, שהקלגס הישראלי החליט, סתם כך, שהיא מיותרת.... קלגס בהיר שיער זולל בתאווה (אפשר מנת קרב).....
    ....... אם שכולה בוכיה מאשימה את ראש הממשלה המושחת , שר הבטחון הטיפש והרמטכ''ל היהיר במות בנה, בעוד 4 אמהות אחרות דורשות להחזיר את אוקראינה וספרד לפלשתינים כדי להחזיר את הבנים הביתה.... ואח''כ תמונת חומת ההפרדה, כשקלגסים ישראלים מכים מפגינים תמימי דרך ויורים על ערבים תמימים. ואח''כ השוטרים הרוצחים תכולי וירוקי המדים, שיורים על מפגינים ערביים שלווים בואדי ערה, ו.. ו.......... שנמשיך אחורה?????
    זה הסרט ה''דוקומנטרי'' שתקבלו, כשהבונוס יהיה - קטעים דוקומנטריים שביים מוחמד בכרי בג'נין.....

    הגב לתגובה זו

    • שכחת את הערבים השלווים שעוסקים במסיק זיתי שלווים (ל''ת)

      רר.פפ, 30/04/07 08:02

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    אני מודה שלא ידעתי את כל הפרטים שכתובים כאן. זה קצת משנה את העניין

    מוטי, 30/04/07 03:54

    היה נראה כאילו סיון הוא איזה מרגל או משהו כזה לפי מה שכתבו עליו.
    אני אישית לא מצביע לא לימין ולא לשמאל אבל נראה לי שהקיצוניים פה פספסו את המטרה. זה מוציא להם שם רע

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    העובדה שנותנים לאדם שיוצא נגד מדינתו קרנות לעידוד הקולנוע הישראלי

    שחיתות, 30/04/07 03:53

    זה חלק מהשחיתות וחבל שאתה לא מבין את זה.

    כשקלילה מצומצמת וקיצונית השתלטה על משאבים ומקצה אותם בהתאם לעמדותיהם וליצירות שמעודדות אלימות כנגד אזרחי אותה מדינה- מדובר בשחיתות מסוכנת.

    עכשיו לפחות קיבלתי הסבר למבול הסרטים האנטי ישראליים שיצאו ממדינת ישראל. הציבור הישראלי מוקיע ובצדק את ההשתלטות המושחתת על כספינו למטרות הסברה שחותרות נגדנו.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    נושא טעון וכתבה חזקה. מוערר כל כך הרבה מחשבות (ל''ת)

    עופר, 30/04/07 03:52

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    הסרט על פרופסור לייבוביץ' באמת יוצא דופן

    חיים, 30/04/07 03:49

    יש להם שם שיחות מסעירות רוויות קונפליקטים. אפשר ללמוד מהפרופסור המנוח הרבה

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    הימנים כבר ממילא אוהבים להשתמש בטלאי הכתום שלהם. לא פלא שהם מסיתים (ל''ת)

    אורן, 30/04/07 03:46

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    אבל הוא כבר הוכח כאנטישמי בבית המשפט.

    לילו, 30/04/07 00:59

    אז מה בדיוק אתה רוצה? לתת לשונא-ישראל מובהק לעשות סרט במימון המדינה? אולי תיתן אותו לאחמדינג'ד, אני בטוחה שגם לו יש חזון מעולה לתסריט על ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    צודק בכל מילה. (ל''ת)

    אורן, 29/04/07 22:50

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    אני ממתין בסבלנות לתגובות מהשמאל שיבדילו אותו מהשמאל הקיצוני....... (ל''ת)

    עין צופיה, 29/04/07 22:44

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    דווקא מבקר קולנוע ועיתונאי צריך לדעת שמטרת הקולנוע היא להשפיע, ולכן

    מור, 29/04/07 22:43

    מחלק את ירושלים וכו'... אלא הוא יוצר לגיטימצייה לכליונה של מדינת ישראל ביצירת שנאה כלפיה בכל העולם. אז למה שאנחנו נממן את זה?

    הגב לתגובה זו

    • זאת אומרת ש''ספרות זולה'' זה סרט שאמור להשפיע על כולנו לרצוח? אדיוט

      שחר, 30/04/07 03:47

      לא הבנת כלום

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    לייבוביץ' החזיק מסיון. נתן לו להיות צמוד אליו. לכן יצא סרט חזק

    אביאל, 29/04/07 22:39

    יצא סרט באמת טוב

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    nrg, התגובה ששלחתי לא קשורה ליהונתן גפן במיל. (ל''ת)

    סקופידון, 29/04/07 22:37

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    השמאל עיוות את הלך רוחו של פרופ' ישעיהו לייבוביץ,

    סקופידון, 29/04/07 22:31

    וניצל את היותו אחד מגדולי ההוגים של העם יהודי לצרכיו הפוליטיים. אז יונתן יכול לכעוס מהיום ועד להודעה חדשה, לא רוצים במאים לא ישרים.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    צודק. ''אנטישמי'' הפכה למילה כל כך זולה. זו פגיעה בכבוד הניצולים (ל''ת)

    תימור, 29/04/07 21:27

    הגב לתגובה זו

    • לא. היצירה של סיוון היא הפגיעה בניצולים - בכולנו! קפיש!!! (ל''ת)

      מעמיד דברים, 29/04/07 22:41

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    איל סיון באמת במאי ענק. תראו את הסרטים שלו במקום לכתוב טוקבקים (ל''ת)

    אלון, 29/04/07 21:23

    הגב לתגובה זו

    • איזה במאי ענק?! סתם פרובוקטור שקרן (ל''ת)

      אילאיל, 29/04/07 23:06

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    כל הכבוד. מספיק עם הזילות של המושג ''אנטישמי'' בישראל! (ל''ת)

    חנן, 29/04/07 21:11

    הגב לתגובה זו

    • מדוע הזילות של המילה פשיסט לא מפריעה לך? (ל''ת)

      יסמין, 29/04/07 21:16

      הגב לתגובה זו

    • בית המשפט הצרפתי אישר למעשה שסיוון אנטישמי

      אלי, 29/04/07 21:21

      בתביעת הדיבה של סיוון נגד אלאן פינקלקראוט, הפילוסוף הצרפתי שכינה את סיוון אנטישמי -- סיוון הפסיד, שוק על ירך.

      לכן, אין כאן כל זילות, כי אם משפט חיווי לגיטימי:
      סיוון הוא אנטישמי יהודי.

      הגב לתגובה זו

      • ואתה מחזיק מהצרפתים פתאום?

        ארז, 29/04/07 22:35

        הם האנטישמים האמיתיים
        תתבייש שאתה תומך בהם ובאיך שהם התעללו בבמאי הישראלי הזה

        הגב לתגובה זו

        • לא, אני נסמך על הפילוסוף היהודי הציוני אלן פינקלקראוט

          אלי, 30/04/07 02:32

          פרופ' פינקלקראוט הוא זה שטען - ובצדק - שמר סיוון הוא יהודי אנטישמי.
          בית המשפט הצרפתי רק אישר את דבריו, ע''י דחיית תביעת הדיבה של האנטישמי.

          אם אפילו הצרפתים מודים בכך שה''אנטי-ישראליות'' של סיוון היא עמוקה וחולנית עד כדי היותה אנטישמיות של ממש, הרי שלא ניתן בקלות לבטל טענה זו.

          יום טוב

          הגב לתגובה זו

  • 55.

    אכן כתבת באופן מפוקח ומופקד, אבל סיון נתפס בציבור כדמות קיצונית מדי

    שמואל, 29/04/07 21:10

    הוא מדבר באופן שמעורר בציבור סלידה ולכן קשה לאחרים לעשות את ההפרדה הנכונה בין הקולנוע שלו לדעות שלו.
    למרות שעקרונית אתה צודק

    הגב לתגובה זו

    • לא הוא לא צודק. כל ''היצירה'' של סיוון היא פוליטית!!! (ל''ת)

      ולכן יש למנוע, 29/04/07 21:17

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    הוא כנראה באמת יוצר דגול אבל מתגרה פה בציבור אל תשכח (ל''ת)

    ירון, 29/04/07 21:06

    הגב לתגובה זו

    • יוצר בינוני, שולי וזניח

      אייל, 29/04/07 21:22

      חוסר כישרון מוסווה היטב ע''י אג'נדה פרו-איסלאמית.

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    באמת נמאס מהאשמות כלפי כל אומן את עמדתו

    יאיר, 29/04/07 21:05

    וזה לא משנה אם לשמאל ולימין

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אני לא ימני אבל אני מתעב את המגיבים שתומכים בטרור השמאלני (ל''ת)

    חילוני אדוק, 29/04/07 21:01

    הגב לתגובה זו

    • מעבר לזה שאתה ימני קיצוני אתה גם פחדן ושקרן (ל''ת)

      ענת, 29/04/07 21:12

      הגב לתגובה זו

      • ונגיד שהוא ימין קיצוני מה ההבדל בינך לבינו שאת מקבלת כסף והוא לא

        כמה טמטום, 29/04/07 21:56

        את יכולה לעשות סרטים והוא לא.
        לא כל מי שהוא אנטי שמאלני הוא בהכרח ימני.

        הגב לתגובה זו

  • 51.

    אתה דמגוג,שלא ראה את הסרטים של סיון.

    רק אמת., 29/04/07 20:39

    אתה משתמש במילים מפוצצות ומליציות ללא הבחנה. גם לא נראה לי שראית את הסרטים שלו. בסרט על אייכמן ,הוא שם ללעג את גידעון האוזנר,ואת אייכמן הוא מוציא אדם מאוד מאוד נחמד,קורבן של היהודים. אני ראיתי את הקטעים האלה. כבן לניצולי שואה אתה צריך להיות חרד. יש נושאים שאין עליהם חופש אמנותי אין סופי. יש רק אמת או זיוף. אייכמן לא היה נחמד!!שאל את הוריך.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    האמת שהספציליסט באמת סרט מעניין (ל''ת)

    ענת, 29/04/07 20:17

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אהבתי את הסרט על ישעייהו ליבוביץ'. סרט מרגש (ל''ת)

    אבי, 29/04/07 19:56

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    ''הספציאליסט'' - סרט מעולה! מאוד מוזר שתקפו אותו על זה

    גבריאל חיפה, 29/04/07 19:55

    סרט מצמרר שמראה כי אייכמן ממש לא היה רק ''בורג קטן במערכת'' כפי שהיתה טענתו

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    בהחלט מעורר מחשבה אם לא תלו כאן משהו מוקדם מדיי

    אולג, 29/04/07 19:47

    בארץ אוהבים לקבור משהו מאוד מהר בלי לברר מי ומה

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שלא קלטת. זהו שור מועד (יודע מה זה?) (ל''ת)

      א.ציוני, 29/04/07 19:59

      הגב לתגובה זו

    • מה זו התמימות הזו. הבן אדם הצהיר שאין למדינה זכות קיום!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      עכשיו הוא צריך, 29/04/07 20:03

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    יאללה ימניים קיצוניים תתחילו להגיב: (ל''ת)

    נעמי, 29/04/07 19:33

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מאמר מרתק אבל סיון עדיין שמאלן קיצוני (ל''ת)

    ארז, 29/04/07 19:30

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    יונתן גת. אתה לא כל כך חכם.......(ובטח לא צודק)

    הגאון מוורשה, 29/04/07 19:18

    ראשית אני ממליץ לכולם לקרוא את מס' 30 (אביחי). הבחור טרח רבות, ומכיע לו הרבה כבוד.
    אני אתייחס אך לקטע קטנטן אך חשוב במאמר:
    כשקדישמן מצייר כבשה, או משלח את כרסו קדימה, ממש לא איכפת לי אם הוא שמאלן קיצוני, בלם או שוער.
    כשאהרוני מבשל ואני נהנה, ממש לא איכפת לי אם ''כהנא חי'' או מת, וזה לא ממש משפיע על הטעם. גם כששלמה ארצי שר ומרביץ דחקות עם סינגולדה ומאיר ישראל, מצידי שיהיה ''חד''ש'' או ישן. לעומתם, אייל סיוון הוא יוצר דוקומנטרי, הכותב בסרטיו את ההיסטוריה (ויש אומרים ''משכתב''). הוא ניזון בעיקר מהעניין הישראלי-פלשתינאי, כשעמדתו, ליבו וכישרונו הופנו עד היום אך ורק לכיוון ברור אחד, עליו הוא מצהיר בראש חוצות. לכן, לא בחכמה עשה הכותב כשהישווה את סיוון לאמנים אחרים, ואם אכן אינו שמאלני קיצוני, כפי שהצהיר במאמרו, תמה אני איך הוא לא קולט שאדם כזה אינו ראוי, מלכתחילה.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא כתוב בחוכמה רבה. אולי לא צודק אבל בהחלט נבון (ל''ת)

      אייל, 29/04/07 19:32

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    יש לזה סיבה פשוטה...

    שוקו, 29/04/07 19:00

    הדיעות הפוליטיות מאוד רלוונטיות משום שהן באות לידי ביטוי בסרטים שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    אומנם המאמר כתוב מעולה ומנומק אבל לא מסכים שסיון יתוקצב על חשבוני (ל''ת)

    ישראל, 29/04/07 18:01

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    יש משהו בדבריו. אני ציוני פטריוט ואני סקרן מאוד לראות מה יביים סיון (ל''ת)

    פטריוט, 29/04/07 17:59

    הגב לתגובה זו

    • עליך נאמר : ''הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל''. (ל''ת)

      יושקו, 29/04/07 18:12

      הגב לתגובה זו

    • אתה שקרן (ל''ת)

      זה הכל, 29/04/07 18:26

      הגב לתגובה זו

      • ואתה ימני קיצוני חסר חיים (ל''ת)

        ארז, 29/04/07 18:56

        הגב לתגובה זו

    • גם אני סקרן. שיעשה סרט על חשבונו ויציגו בסיוע מרעיו. קאפיש ??? (ל''ת)

      רוני קרחוני, 29/04/07 19:55

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    האמת שמעולם לא ראיתי שום סרט שלו. בזה הוא צודק (ל''ת)

    ארז, 29/04/07 17:59

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    כל מילה בסלע! (ל''ת)

    ארז, 29/04/07 17:58

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    כל הכבוד שמשהו סוף סוף אומר את האמת. ועוד אחד שהוא לא מהשמאל (ל''ת)

    גלעד, 29/04/07 17:54

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    כתבת דברים חשובים ונכונים...

    אורי, 29/04/07 17:11

    אבל כפי שאתה ודאי יודע, הרבה ישראלים לא מוכנים להסתכל במראה.

    הגב לתגובה זו

    • איך אפשר להיסתכל במראה כשאנחנו צריכים לשמור על הגב שלנו??? (ל''ת)

      מאייל סיוונים, 29/04/07 17:37

      הגב לתגובה זו

    • ואתה - אתה נהנה מבבואתך ?

      גומולקא, 29/04/07 18:03

      המאמר הזה הוא דמגוגיה .
      סרטיו של סיוון אינם אספקלריה מציאותית אלא מכשיר תעמולתי.
      אם אינך מבין זאת להוותי ,אתה או טיפש או תועמלן או שניהם כאחד.

      ובבאותך אינו משהו שיש להשתבח בו.

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    מילים כדורבנות

    יובל, 29/04/07 16:53

    מספיק עם העליהום. תראו את הסרטים שלו הם מרתקים...

    הגב לתגובה זו

    • להפך , העליהום הזה ימשיך. די לבזבז את כספי כדי לסייע למבקשי נפשי. (ל''ת)

      גומולקא, 29/04/07 18:03

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    שמעתי שמאות תגובות נגד סיוון צונזרו בYNET בסוף השבוע!!! (ל''ת)

    בושה וחרפה, 29/04/07 16:50

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    למה כל האנטישמים נאחזים בחופש הביטוי??? (ל''ת)

    אנליטי, 29/04/07 16:39

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    למה מועצת הקולנוע המתקצבת את הקרנות לא משמיעה את קולה??? (ל''ת)

    האם גם שם, 29/04/07 16:21

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    המקרה של לני ריפנשטאל

    צור שפי, 29/04/07 16:20

    הגברת ריפנשטאל היתה דוקומנטריסטית ענקית ונאצית עד שורשי שיערותיה. אני מניח שיכולותיה המקצועיות לא היו עומדות לזכותה אצל הוועדה (אבל אולי גם זה כבר לא בטוח). אייל סיוון אולי איננו אנטישמי אבל הוא כופר בזכות הקיום של ישראל כמדינה יהודית. לדעתי די בכך כדי לפסול אותו.

    הגב לתגובה זו

    • צור , אני מסיר את כובעי בפניך.

      גומולקא, 29/04/07 18:06

      בידיעתי את דעותיך הפוליטיות ואת מה שקורה בקיבוצך - אני מתפלא לראותך בין אלו שנמאס להם מהאורווליזם.
      כל הכבוד לך.
      יישר כוח.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    קובץ המטורללים השמאלנים שהגיבו כאן קיבלו זימון להגיב מראש (ל''ת)

    גיורא עייני, 29/04/07 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    כרגיל, מאמר מתנשא

    אביחי, 29/04/07 16:17

    לשיטתו של הכותב, הביקורת של השמאל תמיד תהה עיניינית ואילו הביקורת של הימין תמיד תהה תוצאה של שטיפת מוח, בורות והזיה.

    אז ככה, צריך לשים את הדברים על השולחן.
    אייל סיוון התבטא בצורה קיצונית פעמים רבות נגד מדינת ישראל.
    לא נגד פעולותיה אלא נגד עצם קיומה (טעות היסטורית).
    די בזאת כדי לשלול ממנו את הזכות לקבל מענקים מהמדינה.
    אין שום מדינה אחרת שמעניקה כספים למי שפועל נגדה.
    כי ברגע שאדם מייצב עצמו כאויב אין לו שום זכות לבקש ולדרוש דבר.
    לשיטתו, הביקורת של השמאל תמיד תהה עיניינית ואילו הביקורת של הימים תמיד תהה תוצאה של שטיפת מוח, בורות והזיה.

    אז ככה, צריך לשים את הדברים על השולחן.
    אייל סיוון התבטא בצורה קיצונית פעמים רבות נגד מדינת ישראל.
    לא נגד פעולותיה אלא נגד עצם קיומה.
    די בזאת כדי לשלול ממנו את הזכות לקבל מענקים מהמדינה.
    כי ברגע שאדם מייצב עצמו כאויב אין לו שום זכות לבקש ולדרוש דבר.

    בנוסף לכך, אייל סיוון ירד מהארץ ומתגורר בעשרים השנים האחרונות בצרפת.
    אם היה מדובר בישראלי, ניחא.
    אבל כשמדובר באדם שלא חיי כאן, לא משלם מיסים ורק מנגח בקיצוניות את המדינה אזי זה כבר מוגזם.

    באותה מידה כבר ניתן לממן סרטים של אנשי חמאס וחיזבאללה.
    אחרי הכל, הם לא תושבי המדינה, הם מתנגדים לקיומה של מדינת ישראל ובסופו של דבר מדובר ב''חופש אומנותי''.

    בנוגע ליצירתו.
    עיקר הביקורת היא על הסרט ''דרך 181'' אשר בעקבותיו הוא הואשם באנטישמיות.
    אייל סיון הגיש תביעת דיבה והפסיד.
    אתם מבינים? בית משפט בצרפת קבע כי לקרוא לאייל סיוון אנטישמי אינו מהווה דיבה.
    האם גם הצרפתים הפכו לימנים?
    ואם כבר מדברים על ''הספציאליסט'' הבעיה איננה אם המסר אלא אם הדרך.
    אייל סיוון ערך בצורה שקרית ומגמתית את הסרט כדי שיתאים לתזה שלו.
    זו בדיוק הבעיה עם אנשים כמותו.
    לא מדובר באומנים אלא בתועמלנים.
    הם מסמנים מטרה פוליטית ואז כל הדרכים אליה כשרות.

    ולכותב המאמר, הניסיון שלך להגחיך את הנושא וע''י כך להגחיך את המבקרים והביקורת הוא ניסיון מתנשא ודמגוגי.
    אף אחד לא טען שמדובר באסון לאומי.
    כן דיברו על כך שזה מהווה רק דוגמא אחת מיני רבות לאופן בו ממומנים סרטים בארץ.
    השליטה של השמאל הקיצוני שמהווה אולי 8 אחוז (וגם זה ביום טוב) מהאוכלוסיה במוסדות וכספי האומנות בארץ מחליאה.
    אתם מפחדים שברגע שאייל סיוון ידחה אז כולכם תתחילו להפגע.
    זה הפחד האמיתי שלכם, הפחד משיוויון אומנותי וכלכלי.

    השיטה שלכם ידועה - קודם כל לומר שההחלטה עוד לא התקבלה ולהתחבא מאחורי טיעונים בירוקרטים.
    אח''כ להגחיך את הנושא ובסוף (אם עדיין מתעקשים) לדבר על חופש האומנות.
    אם באמת היה מדובר על חופש אומנות מדוע רק אומנים המזוהים אם השמאל הקיצוני מקבלים תקציבים?
    מה הכשרון נמצא רק בצד שלכם?

    הגב לתגובה זו

    • צודק לחלוטין

      עוזי, 29/04/07 18:24

      נמאס כבר מהמאפיה השמאלנית ששולטת בקרנות התרבות.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה מנומקת היטב, יסודית, וחכמה. (ל''ת)

        י.ר., 30/04/07 08:43

        הגב לתגובה זו

    • חבוב, אתה מציף!

      ל, 29/04/07 19:21

      הבנו את עמדתך, אתה כותב כאן המון טוקבקים מאד דומים בסגנונם, עד שברור שהם נכתבים ע''י אותו אדם (אם כי בשמות שונים).

      הגב לתגובה זו

      • אני תמיד מזדהה באותו שם

        אביחי, 29/04/07 20:54

        ניראה לך שיש לי זמן וכוח לכתוב מגילות ארוכות מבלי אפילו לקחת קרדיט עליהם.

        חוץ מזה, אין מה לעשות.
        הטענות הן אותן טענות וזה לא משנה אם אני או אדם אחר יכתוב אותן.
        כל עוד לא יענו עליהן בצורה ראציונלית ולא מתנשאת הן ימשיכו להתפרסם.

        הגב לתגובה זו

  • 29.

    חלק מהתגובות פה הם התגייסות המאפיה השמאלנית להגן על אחד הגנסטרים... (ל''ת)

    ללא דעה, 29/04/07 16:14

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    העיקר שהכיסוי הוא מכל הכיוונים השמאליים

    אכמעט אובייקטיב, 29/04/07 16:00

    מוזר שהקישור מהעמוד הראשי קובע שבחרתם לכסות את הנושא מכל הכיוונים האפשריים ומה שמתגלה בטור עצמו הוא דעה אחת נחרצת על ''גדולתו'' של סיון, אשר נמצא אנטישמי בהליכים משפטיים בצרפת. הברנז'ה שומרת על בניה וכל מי שמעז לומר ''עד כאן'' מתוייג כימני מתלהם או בור וחסר הבנה קולנועית. לו היו המבקרים אחראים על יצירת ומימון סרטים היה הקולנוע הישראלי נראה כמעט כמו היום רק בלי סרטים שאינם מציגים את ישראל כמפלצת ובטח שבלי סרטים שאינם פוליטיים.
    האישיו כאן הוא לא רק יצירותיו (הנאלחות יש לומר) של סיון אלא גם האדם עצמו והסיבה שבגללה אינו ראוי לקבל תקציב ממשלתי או ליצור סרט כחלק מחגיגות ה- 60 למדינתנו, כאשר כפי הנראה, מניסיון העבר, יהא סרט זה עוד טיפת פרופגנדה אנטי ישראלית.

    הגב לתגובה זו

    • הרגע הוא כתב שהוא מתנגד לדעותיו הפוליטיות של סיון (ל''ת)

      רותם, 29/04/07 18:08

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    שנוי במחלוקת

    יעקב, 29/04/07 15:57

    מאחר ודעת אחרים שונה משלך. יש מקום לתת ליוצר זה לפרוח על שלא על חשבון הקופה הציבורית.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    יופי של כתבה, מצפה בקוצר רוח לראות

    הדסה, 29/04/07 15:53

    את הסרט. בהצלחה לאייל סיוון.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    למרות שלא אוהב את הבמאי הזה, הטיעון כאן נכון (ל''ת)

    נועם, 29/04/07 15:52

    הגב לתגובה זו

    • ממש לא. זו דמגוגיה. ''מקצוענות במקום יושרה'' אינו טיעון נכון. (ל''ת)

      גומולקא, 29/04/07 18:07

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    ישראל מתעללת ביוצריה (ל''ת)

    צחי, 29/04/07 15:46

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הוא לא הבמאי הראשון שמתירים את דמו.

    ארז, 29/04/07 15:35

    במאים תמיד סופגים האשמות על דעותיהם הפוליטיות. הפעם זה כבר באמת מוגזם!

    הגב לתגובה זו

    • ובקצב הזה גם לא האחרון - עם לעם ישראל יש שכל!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      ניטשה, 29/04/07 16:18

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    יש בזה משהו. ממה שכתבו עליו אפשר היה לחשוב שהוא כבר איזה מחבל

    טל, 29/04/07 15:30

    הניפוח של התקשורת בכל דבר פשוט מעורר גועל

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אייל סיוון- לא מדובשו ולא מעוקצו

    דני נגר, 29/04/07 15:25

    הדבר האחרון שאנו זקוקים לו ,זוהי המלצה של עוד עיתונאי אחד שמתהדר בתואר מבקר תרבות. די לנו מעיתונאי שהוא גם מבקר תרבות, שמשום מה אבל כמעט תמיד עומד בצד האנטי ציוני והאנטי לאומי של התרבות שלנו. די להביט ברשימת האנשים אשר ישבו בוועדות השונות שבחרו את אייל בסיוון כדי להבין מה האג'נדה שלהם , ועד כמה הם באמת רגישים לתדמיתה ולעתידה של ישראל , ולנוכח המציאות עימה היא מתמודדת.
    אז תודה רבה לך ולהמלצותיך הנאורות והמשכילות, אני משוכנע שיש
    עוד כמה יוצרים רגישים ,מבריקים אך גם אוהבי ישראל והציונות שיושיעונו במשימה זו.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מאמר הלל לאנטישמי. רק מחשיד מה הכותב חושב על עמו?

    יוסי, 29/04/07 15:20

    בית המשפט בצרפת הוציא את סיוון אשם באנטישמיות.

    אך כמובן השמאלני המטורלל טומן ראשו ומביא לחורבנו האישי.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כלל פשוט: מי שמתנגד למדינה לא יכול לקבל תקציבים ממנה

    מ.מ., 29/04/07 15:15

    רק דוגמא אחת:
    ייתכן שיש באיראן מומחה גדול לטילי נ''ט. האם ראוי שמדינת ישראל תתייעץ איתו בתחום הגנת טנקי המרכבה כנגד טילי נ''ט?
    אני לא חושב. ברור שיש לאדם כזה קושי עצום להפריד בין שנאתו למדינת ישראל לבין היעוץ האובייקטיבי הנדרש.
    אותו הדבר בדיוק חל גם כאן.
    יכול להיות שסיון בחור מבריק, איש קולנוע מעולה ובעל פרסים רבים מאד.
    הבעיה הקטנה הינה שהוא: אנטי ישראלי, חושב שהמדינה בטעות יסודה ולא בחל עד כה מלשרבב לתוך הסרטים הפסודו-דקומנטריים שלו גם קטעיים ''אומנותיים'' (במילים אחרות, דברים שלא היו ולא נבראו). אגב, לא רק שהסרט ''המהולל'' אודות אייכמן נגוע בבעיה הזו אלא שיונתן גת עצמו אומר שסיוון ''טורח תמיד להזכיר [שהיצירה שלו, מ.מ.] לא חפה מעמדתו הסובייקטיבית של היוצר''. מה יותר ברור מזה?
    אז נכון שהמדינה לא תתרסק אם ניתן לסיוון כסף בכדי שישמיץ אותנו. אבל בשביל מה זה טוב? חסרים לנו אנשי קולנוע טובים בארץ שעמדתם הסובייקטיבית האוהבת את המדינה תשתקף ביצירתם? אנחנו צריכים לממן דווקא את ''עמדתו הסובייקטיבית'' של סיוון?

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הוא אנטישמי

    שמאלני, 29/04/07 15:09

    קבע את זה בית משפט צרפתי.
    האו קבע כי ישראל היא טעות היסטורית וכולנו יודעים מה המשמעות של תיקון טעותזו.
    אבל להנות מכספיה של היישות הזו זה בסדר. כפי שקבע אספסיינוס קיסר - לכסף אין ריח !!!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מעריב אתם משלים את עצמכם העם אמר את דברו 400 תגובות אצלכם 400

    לא יעזור הגזר, 29/04/07 15:05

    ו400 באתר המתחרה YNETועוד 400 שצינזרתם ועוד 1000 שהם צינזרו כי הם אלופים בזה כשנוגע לבקורת על השמאל המטורלל.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    באמת קצת הגזימו עם המתקפה עליו...

    לירון תא, 29/04/07 15:03

    מה הוא הולך להיות ראש הממשלה:?

    הגב לתגובה זו

    • לא. הוא סתם מרעיל בארות עלוב נפש. (ל''ת)

      וזה מספיק..., 29/04/07 16:19

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    סוף סוף קול שפוי ולא מתלהם (ל''ת)

    ירון, 29/04/07 15:00

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    סרטיו של סיוון הם פוליטיים!!! איך אפשר להפריד את האיש מסרטיו??? (ל''ת)

    שלא לדבר על, 29/04/07 14:58

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לפחות סיוון הוא לא אריאל זילבר המטורלל של הימין הקיצוני (ל''ת)

    חגי, 29/04/07 14:57

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    צודק. הגיע הזמן שיפסיקו לתלות אומנים על הדעות הפוליטיות שלהם (ל''ת)

    אלון, 29/04/07 14:56

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מי אתה בכלל יונתן גת? מדוע אתה חושב שדעתך מענינת אותנו?

    אזרח, 29/04/07 14:50

    את הערצתך או אהבתך לסיוון הזה תשמור לעצמך אל תסנגר עליו, אתה רשאי לראות את סרטיו בנחת
    בפרטיות בביתך אנחנו לא מפריעים לך, אותנו תעזוב בשקט.

    הגב לתגובה זו

    • הוא סה''כ מלקק לחבר'ה

      אביחי, 29/04/07 16:30

      אך אתה חושב שהוא קיבל את העבודה כאן?

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    חשוב לציין שהפרשנות אודות הרוע הבנאלי

    ערן, 29/04/07 14:49

    היא של חנה ארנדט ואילו סיון רק יישם את התיאוריה בצורה מעניינת.

    הגב לתגובה זו

    • רק אידיוט נתלה בארנדט!!!!!!!!!

      ישראלה, 29/04/07 16:17

      שהייתה יהודיה שונאת עצמה שכל חייה התאבלה שהמאהב הגרמני שלה פרופסור מרטין היידיגר זרק אותה קיבינימט עם עליית הנאצים לשלטון בעבור משרת רקטור אוניברסיטת היידלברג.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אוי כמה שאתה לא מבין על מה הדיון בכלל?

    קופץ ונופל, 29/04/07 14:32

    קולנוע זה לא עניין לטפשים תחזור למוזיקה ותלמד פיתוח קול כי אתה מזייף

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא שיכנעת אותי

    גלעד, 29/04/07 14:31

    קודם כל אתה מגזים בתיאור העליהום על סיון ותוהה על כך בתמימות די ילדותית הייתי אומר, כאילו שבמדינה אחרת יוצר שהיה מערער על עצם קיומה של אותה מדינה היה זוכה בכבוד, אז ממש לא! אני מבטיח לך ששמו בכלל לא היה עולה כמועמד.
    גם אני נהניתי מהספציאליסט ואני גם חושב שמדובר באיש קולנוע מוכשר (אך לא מוכשר כמו שאתה מתאר).
    הטיעון שלך לגבי הנאה מיצירה בין אם היא שמאלנית או לא (או שהיוצר שלה הוא שמאלני), פשוט מפספסת את כל הויכוח. משום שבנקודה הזאת אתה צודק ביותר! אבל... לא זה הויכוח...
    הויכוח הוא, האם אזרחי ישראל צריכים לשלם מכספם (מדובר הרי בכספי ציבור) ליוצר שמשתמש בשמו ובכספו על מנת לקעקע ולפגוע במהות קיומם של אותם האנשים שמשלמים לו. זכותך לחשוב שאנחנו טועים ולהסביר לכולנו קצת על מהות וקיום ובלה בלה בלה... אבל באותה מידה זכותנו לחשוב אחרת ממך.
    ובפשטות... לא בא לי לממן את מי שפוגע בי ובאינטרסים שלי, בטח שלא בעזרת הכסף שלי.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה למופת - מדויקת מנומקת מוחצת!!!! (ל''ת)

      מסיר את הכובע, 29/04/07 18:59

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    יונתן גת במקום לכתוב שטויות תתרכז בפיתוח קול אתה מזייף בשירה ...

    my space, 29/04/07 14:14

    חבל שאתה מפרסם את המוזיקה שלך כך זה פשוט לא יאה גם לשמאלן שמפרגן לאנטישמים

    הגב לתגובה זו

    • אתה מבלבל בינו לבין הבסיסט של פנקייק

      חגי, 29/04/07 18:05

      זה לא אותו אחד

      הגב לתגובה זו

      • סליחה אבל זה פה מזייף עוד יותר (ל''ת)

        תודה, 29/04/07 18:26

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    קרנות הקולנוע הפכו למפיקות הגיס החמישי ומסתתרים מאחורי המנטרה של...

    לא לאפשר, 29/04/07 14:08

    חופש ביטוי

    לסגור מייד או לעשות רפורמה עמוקה

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לדון בסרטיו של סיוון זה כמו לדון בציוריו של היטלר - והמבין יבין!!!! (ל''ת)

    ישראלה, 29/04/07 13:54

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תמיד יש שמאלן אנטישמי שמספר שהוא בן לניצולי שואה

    סוף עונת השמאל, 29/04/07 13:47

    כמו שהנאצים תמיד אמרו ,מרבית מחברי הטובים הם יהודים מה אתם רוצים ממני?

    הגב לתגובה זו

    • מי כתב שבחים לאנטישמים- מי ששונא את עצמו . תמיד היהודים התפלשו בעפר (ל''ת)

      נאוה, 29/04/07 16:28

      הגב לתגובה זו

    • מה אתה לא יודע לקרוא? הוא כתב שדעותיו רחוקות מהשמאל (ל''ת)

      ייעל, 29/04/07 17:56

      הגב לתגובה זו

      • בטח...

        קובי הקאובוי, 01/05/07 16:39

        אם המרחק בין השמאל לימין הוא,
        כמשל בלבד, המרחק בין אילת לתל חי,
        הרי שהמרחק בין יונתן גת לשמאל
        הוא בערך כמו המרחק בין הרצליה
        לקיבוץ גליל ים או כמו המרחק
        בין נתניה וצומת השרון (צומת בית ליד)
        או כמו המרחק בין חיפה לקרית
        אתא...

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    מדוע הכתבה בעילום שם? מה זה? עיתונות קנויה? (ל''ת)

    פרצופכם האמיתי, 29/04/07 13:45

    הגב לתגובה זו

    • זה שכתוב יונתן גת פעמיים זה לא מספיק לך? (ל''ת)

      יוסי, 29/04/07 17:16

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אולי באמת כדאי לנהל דיון על בזיזת כספי ציבור בקומבינה על ידי יושבי

    לא תעבדו עלי, 29/04/07 13:44

    הקרנות הציבוריות שמעבירות כל זבל פוסט ציוני כיצירת אמנות של המילניום
    פרויקט אחר פרויקט.

    כתבה ברוח שמאלנית שמעוותת את הדיון לא תצליח לגנוב דעת וכאילו להעביר את הדיון לפסים של דיון על הסרטים ולא על מקבלי ההחלטות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תודה!

    בוב הבנאי, 29/04/07 13:44

    לא יכולת לכתוב טוב יותר! זה בדיוק כך. אייל סיוון במאי ענק! הצפייה בסרטים שלו מרתקת... יוצר דגול, דוקומנטריסט מופלא.

    הגב לתגובה זו

    • אם הוא כל כך גדול אז למה הוא נזקק לנדבות

      גיל אזולאי, 29/04/07 16:38

      ולמה הוא רוצה לשתות לבאר שלתוכה ועליה הוא יורק.

      הגב לתגובה זו

      • כי...

        בוב הבנאי, 29/04/07 20:37

        זו הדרך היחידה ליצור בארץ. הקולנוע הישראלי (רובו ככולו) מקבל תקציבים מהמדינה (שהיא דמוקרטית כאמור). הוא בסך הכל רוצה לקבל את מה שמגיע לו עצם היותו אזרח. זה כמו שהמדינה תקצץ בקצבאות לאנשים שלא חושבים כמוהה. בעצם זה לא כמו, זה בדיוק אותו דבר. הבנת את זה גיל?

        הגב לתגובה זו

        • מתוך המערכת ,הקרנות הם מתקצבות את השמאל הקיצוני מן קומיסרים סטלניסט (ל''ת)

          אוהד, 05/05/07 02:18

          הגב לתגובה זו