• 62.

    לא רוצה להיות קטנוני, אבל -

    ר, 08/04/08 08:21

    'אנני הול' יצא ב-77 ו-'מנהטן' ב-'79' כך שאף אחד מהם לא יכול להכלל ב'תור הזהב' 76 - 70.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    נגמר התקציב במעריב שמעלים כתבות מלפני שנה? (ל''ת)

    נימרודי, 07/04/08 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    רון מיברג וכולם - אנא כנסו...

    גיא, 04/06/07 03:10

    שכחת שקולנוע קשור להנאה ולא קשור אך ורק לכסף. לא אהבת את 'מלחמת הכוכבים'? סבבה, אל תראה. מישהו הכריח אותך? אם לוקאס לא היה יוצר את 2 הטרילוגיות שכביכול התחילו את התדרדרות הקולנוע האמריקאי, אז מישהו אחר כן היה עושה את זה.

    חוץ מזה, שיותר שווה לשבת ולראות את כל 'מלחמת הכוכבים' ברצף, מאשר לשבת פה ולקרוא את הפלצנות של טמבל אחד שמעולם לא עשה, כתב או ביים סרט.

    אני לא אומר שכל שאר הסרטים שמנית כאן לא היו קלאסקיות מעוררות מחשבה שלא נעשו במסך כחול, אבל 'מלחמת הכוכבים' הייתה הצלחה מדהימה מסוג אחר. אז מה עם היא פונה לקהל אחר של חנונים חסרי חיים? זה אומר שזה לא טוב?
    מה עם כל סרטי הקומיקס שקמו לתחייה בעקבות סרטי לוקאס על ידי אנשים כגון לוקאס? תיכף תגיד לי שגם הם לא טובים.

    בסופרמן הראשון, בקטעים שהוא עף, אז לקחו את הקטע והדביקו את זה על הרקע. אז 'סופרמן' הראשון לא היה קלסיקה? עד היום זה אחד הסרטים היותר מעורכים שיש גם על ידי קשישים שבאותם ימים היו מבוגרים, שהסרט הזה בכלל החזיר אותם לילדות.

    אז אנא, ירון מיברג, אף אחד לא הכריח אותך לאהוב. אבל אל תיקח או תבקר סרטים שגורמים לאנשים כמוני, פשוטי העם, ליהנות מכל היריות, המכות, החלליות והפנטזיה... גם אם זה נעשה על מסך כחול.

    תודה

    הגב לתגובה זו

    • 100%!!! (ל''ת)

      AVIVA, 07/04/08 21:20

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    וואלה יודע לכתוב מיברג הזה אבל...

    אלון, 12/05/07 01:30

    קודם כל תיקון טעות, להאן סולו אין, ומעולם לא היתה, חרב אור. מה שגורם לי לתהות, האם רון האדם הקדמון באמת ראה את הסרטים של לוקאס או שהוא מבסס את דעתו על פי איזה 'ספרות מקצועית' שהוא קרא?

    ולענייננו, הייתי יכול להסכים עם כל מילה של מיברג, סרטים פופוליסטיים ומסחריים, טקסטים רדודים ('לוק, אני אביך') והעובדה שלוקאס באמת לא מתאמץ להסתיר את עניינו המסחרי בקולנוע. רק מה שמיברג שכח זה שקולנוע הוא בידור ולא רק אומנות. אחלה שיש קופולה וסקורסזי אבל בעולם שלנו יש הרבה צורך בניקוי ראש ולוקאס מספק את זה ובגדול, ואל תגיד לי שלוקאס עשה את העולם למה שהוא, זה גדול אפילו עליו.

    אני לא יודע איפה היה מיברג ב- 1977 כשמלחמת הכוכבים יצא לאקרנים, אני הייתי בן שש והרגע שבו יצאתי מאולם הקולנוע בסוף הסרט עדיין חקוק בזכרוני כאילו שהוא קרה אתמול. אולי בגיל שש נדמו לי גם הטקסטים המתורגמים ליצירת מופת ספרותית אבל עוצמת החוויה היתה האפקטים שכמותם עוד לא נראו, פס הקול שזכה לאוסקר ובצדק והפשטות של סיפור מלחמת הטוב ברע.
    לוקאס הוא אולי לא אמן קולנועי לרמתו של מיברג אבל הוא יודע לספק את החוויה, ולא רק לבני השש. ומה אתה מיברג? אני אגיד לך, אתה 'קוטר'. קודם כל לך ותיצור משהו.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    חברה חברה. רון לא חזר אליכם

    י, 12/04/07 16:41

    הוא פשוט ממחזר את אותו מאמר פעם אחר פעם

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/5/ART/938/469.html

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/5/ART/785/970.html

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    ברוך שובך ציפורה נחמדת-רון מיברג!

    השכן ממול, 12/04/07 16:09

    מצפה ומייחל לטורים שלך על מוזיקה,מסעדות ומה לא...

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אני רק רוצה להעיר משהו: להאן סולולא היה חרב לייזר הוא לא ג'די!!! (ל''ת)

    מישלה קצב, 12/04/07 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מייברג, מה אתה עושה פה? הקהל שלך מת!!! (ל''ת)

    זומבי, 11/04/07 16:26

    הגב לתגובה זו

    • דבר בשם עצמך

      ראומה, 12/04/07 12:16

      האחרים חיים מאוד, ורוצים לשמוע ממייברג.

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    אני דווקא חושב שאלה סרטים נחמדים

    Mersey Red, 10/04/07 17:59

    ואני אמשיך להחזיק בדעה הזאת. שלושת הסרטים הישנים של מלחמת הכוכבים (ששניים מהם לא בוימו ע''י לוקאס) הם סרטי הרפתקאות לבני הנעורים, ללא עלילה משמעותית אבל עם הישגים ויזואליים חלוציים - והכל באמצעי אולפן די פשוטים, ללא כל גרפיקה ממוחשבת.

    חבל להכביר מלים על הכתבה. אחרי שאצפה בפעם ה 600 ב''מלחמת הכוכבים'', עם אנטוני דניאלס וקני בייקר הנהדרים (הם הכוכבים האמיתיים של הסרטים), בוודאי לא יפריעו לי כמה מלים שאמר עיתונאי ישראלי, מוכשר כל שיהיה.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    ברוך שובך- רון יקר

    קוראת נאמנה, 10/04/07 00:55

    יופי שחזרת, ויופי לנו ששוב אפשר לקרוא עברית משובחת, גם אם היא מאוד קליפורנית בנשמתה. כאחת שגרה בסנטה קרוז, קליפורניה (אלא מה) רציתי לדעת אם אי פעם אכלת בשה-פניז, המסעדה של אליס ווטרס. ומתי תחזור לבקר מסעדות?

    ממש התגעגעתי אליך.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אני שונא אנשים ששונאים את מייברג

    איתי, 10/04/07 00:29

    ועוד יותר כאלה שכותבים את השנאה שלהם בתגובות.

    הוא עיתונאי מוכשר וחכם, עם אג'נדה משלו, אהבות ושנאות, הוא כותב כתבות ארוכות ומעורפלות בשביל אנשים (כמוני) שאוהבים לקרוא אותן.

    אתם לא אוהבים אותו, אל תקראו, התגובות שלכם מסריחות מרוע.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מתחרה הציפר של ''הארץ'' בקשקשת ופרובוקציה לשמה

    גל, 09/04/07 23:01

    והכל באריזה זולה ופופוליסטית של אנטי-אמריקה, אנטי ליבראליזם (ע''י תמיכה בפנאטים).

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מה שנקרא אקרובטיקה אנטילקטואלית קולנוע ואידאולוגיה (ל''ת)

    דש, 09/04/07 19:23

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    רון, תודה. זה תענוג מפלצתי ומרהיב.

    גג, 09/04/07 15:15

    האין אתה ג'ורג' לוקאס של המלל?

    רהב פטפטני ונהדר, עתיר פירוטכניקה.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    כתבה שהיא לא יותר מקנאת הנמושות במצליחנים כפי שהיה מגדיר זאת קישון (ל''ת)

    ל.ס., 09/04/07 14:02

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    שמחה שאתה בארץ.

    ברוך הבא., 09/04/07 14:02

    יש לי סימפטיה אליך ואתה גם כותב יפה ומעניין.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לכל דבר אשר (ל''ת)

    אבסינט, 09/04/07 13:53

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    האמת? הציטוט של פיטר ביסקינד הספיק...

    ליאור, 09/04/07 13:15

    כל שאר 385936535 המילים הם חזרה, בהפרזה, על אותה פסקה מזוקקת שמתמצתת את העניין בצורה הרבה פחות מתלהמת מזו של מיברג.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מבריק!

    ניר, 09/04/07 12:34

    בימים בהם התקשורת הישראלית מוצפת בכותבים עילגים, בורים וחסרי השראה, תענוג לקרוא מאמר מקיף, רהוט ואינטיליגנטי כל כך. לא פלא שמיברג נטש את המעברה שנקראת ישראל.
    בתור חובב קולנוע אני מסכים עם כל מילה. בשנים הארונות הציף אותנו הקולנוע האמריקאי בזרם של זבל תרבותי.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הי רון התגעגעתי ציצלצתי בחג אבל לא היית זמין

    אבי גנור, 09/04/07 12:28

    היום כבר מימונה ואנחנו נוסעים ליוקנעם, לכבד את קובי שעובד איתנו.
    מה קורה?
    מתי בא?
    ד''ש למשפחה

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    בורותו של 'האינטלקטואל'

    הרמן ג, 09/04/07 12:15

    העובדה שסבו של מייברג ברח מן ה'אנשלוס' הגרמני על פולין כשהוא מזגזג תחת 'השטוקות' [ שאגב לא עשו שימוש במכונות יריה אלא בפצצה בודדת בלבד, מלמדת אכן על 'התבנית הגנטית' של מייברג.
    'אנשלוס' לא קשור לפולין ולכן גם לא לסבו של האינטלקטואל בגרוש.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    בשם הזכות להנות

    צ'ובאקה, 09/04/07 11:54

    אוי רון רון
    לו היית מביט מהצד וקולט כמה עייף ומייגע אתה נשמע אני נוטה להאמין שהיית מוותר על התענוג בכתיבת הטור המיותר הזה.
    מותר לנו לפעמים גם להנות בלי לשבור את הראש יותר מדי ובלי לעשות את החיבור האוטומטי לנאצים, לפלסטינים ולשחיתות סדרת מלחמת הכוכבים היא מאסטר פיס, יצירה שגרמה לנו הנאה התרגשות ועונג במשך שנים ועל כך מגיעה ללוקאס כל ההערכה והכבוד שבעולם, אנא ממך טיפה חוש הומור ולא, ציניות זה לא אותו הדבר

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    טעות - הקשר הצרפתי 2

    zivlaz, 09/04/07 11:41

    זהו סרט של פרנקנהיימר ולא של פרידקין

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    געגועים לרון הקדמון

    גלן פריי, 09/04/07 11:17

    טוב לראות שחזרת מכפור השתיקה.
    החבר'ה כבר לא קראו כמה דקות על דווין אולמן (באמת, מה עם איזה טור על האולמנים?!), לנרד סקינרד או הנשרים.

    אגב, בוב דילן מוסר ד''ש ומבקש טור על סם פקינפה וכן מתכון להכנת טקילה סנרייז (לא, לא השיר של הנשרים, הדבר האמיתי - זה שזרם לפקינפה בורידים) על הבוקר.

    בקיצור ולעניין (שזה אצל רון, ידידנו, לא פחות מ-5457412 מילים):

    ה-ת-ג-ע-ג-ע-ת-י

    תמשיך לכתוב גרינגוס יקר שלנו, כולנו רוצים להרגיש לפעמים בברקלי, או מינימום בברוקלין.

    אוהב אותך הרבה,
    רוני ואן זאנט.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    רון מיברג

    double o nothin, 09/04/07 10:06

    יצא לי לעבוד פעם בבית של הדפקט הזה. כשנכנסתי לא ידעתי שזה הבית שלו, אני לא אשכח איך עוברים אצלו מלא אנשים והוא מסתכל עליהם, חצי לבוש, במבט של הלם מעורב בטימטום. אתם יודעים את מי הוא הזכיר לי, קצת את ג'ף ליבובסקי (שהוא בטח מעריץ), ומשהו בין עצלן לאורנגוטן.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    אני חושב שאתה

    ברי, 09/04/07 08:45

    סתם מגזים. אפילו על גבול הטפשות.

    ניתן לקחת כל אומן ולהגיד שהוא בעצם גרוע. סרטים יקרים היו גם לפני לוקאס.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מי זה מייברג?

    אדולוף לוקאס, 09/04/07 08:44

    מאיזה בוידם הוצאתם את הגרפומן האובססיבי הזה? מי זה?
    אולי אנו צעירים מדי מכדי להכיר? גם התמונה לא ואמרת לנו דבר, והטקסט? נורא ואיום; מי בכלל כותב כך היום ומדוע כל הרבה מילים לעזאזל!

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אוף, איזה שטויות

    ענת, 09/04/07 08:24

    כמו בכל עסק יש תקופות טובות יותר וטובות פחות. הסרטים שנעשו בשנים 76-70 לא היו יוצאי דופן במיוחד . סרטים טובים נעשו לפני כן ואחרי כן ,סרטים גרועים נעשו תמיד, והוליווד תמיד התנהלה למטרות רווח.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ה''אנשלוס'' מיוחס לסיפוח אוסטריה. פולין חטפה ''בליצקריג''. (ל''ת)

    מתקן, 09/04/07 08:22

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בהשראתו של התליין הטקסני?

    USA1, 09/04/07 06:10

    ''הוצאתו להורג של סדאם חוסיין בהשראתו של התליין הטקסני''? עונש מוות לרוצחים היה בטקסס הרבה לפני שבוש היה שם מושל. הוצאות להורג יש גם בקליפורניה ואפילו בניו יורק יש עונש מוות. חבל לך שסאדאם הוצא להורג? אתה מתגעגע לטילי סקאד ולחדר האטום? אתה יכול רק להודות לבוש.
    אשר לארה''ב, אתה חסר כל מושג, אמנם למדת כאן לפני 30 שנה וחזרת כתייר, אבל עדיין אין לך מושג, מי שסופג את הידע שלו מהטלויזיה והסרטים הוא עדיין חסר-מושג, גם אם הוא מאזכר את מחוז מארין ואת הפרסידיו. שכחת רק להזכיר את הגרייטפול דד ואת בוב דילן.

    הגב לתגובה זו

    • מיברג, רצוי שתענה

      אלי, 11/04/07 02:01

      למה קראת לבוש ''התליין מטקסס'' אם עונש המוות שוב הופעל בטקסס החל משנת 1976, הרבה לפני שבוש נבחר למושל. גם בקליפורניה ''שלך'' יש מאות אסירים ב Death Row , שפוטים למוות.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    כמה זה זקן להגיד- פעם היה יותר טוב

    דני, 09/04/07 02:00

    חביבי, סרטים טובים יש גם היום וזה לא רק נהג מונית מול טיטניק.

    אפשר להינות מאינדיאנה ג'ונס או
    סרטי אקשן אחרים אם הם עשויים כהלכה, ואפשר גם להינות מסרטים דרמתיים (חיים של אחרים, למשל, מיס סנשיין הקטנה) או סרטי פשע (יש שפע סרטי פשע מצויינים בשנים האחרונות).

    אגב, נהג מונית זה לא סרט כזה ''גדול''.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    רון חזר

    עש, 09/04/07 01:30

    ברוכים השבים
    מי שם על לוקאס בכלל-הוא בקטגוריה של ספיידרמן ואגב שכחת את מייקל צימינו המעולה- שעומד בכבוד מול קופולה ועולה על סקורסזה -אבל בינתיים יש חגיגה השבוע grindhouse
    של טארנטינו ורודריגז עולה-אז עזוב אותי מלוקאס -מי מתייחס אליו בכלל חוץ מאולי chase morgan

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    שאמפול

    זליג, 09/04/07 01:28

    מאז שהקופה עזבה אותי אני שבור הרוס ומפורק רגשית. הכלבלבה ימימל לא ממש מצליחה לשמח אותי אבל זושא הכריז על אהבתו אלי. אולי אצליח להתנחם בכך. וד''ל+הולי מולי

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    טוב שחזרת! (ל''ת)

    צפריר, 09/04/07 01:09

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    זו ההוכחה.

    עידו הראל, 09/04/07 01:04

    שימו לב כמה מהתגובות מתייחסות למיברג
    וכמה ללוקאס.


    מיברג הוא ההוכחה לכך
    שאפשר להביא עיתונות לדרגת אמנות.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ברוך שובך, רון, כל מילה בסלע ויותר...

    בועז ריין, 09/04/07 00:36

    קשה היה לדייק יותר בפרטים מכפי שמייברג עשה כאן, רק להוסיף שבאותה תקופת לימודים מופלאה, כשהוא מוקף באריות קולנוע כמו פרנסיס ומליוס, לוקאס היה הנער שמפורר להם פרמזן מעל לספגטי, זה כתוב אגב יפה בספר החובה של פיטר ביסקינד שגם עליו לא חסך רון שלנו, בכל מקרה לוקאס היה הסמרטוט שמוציא מהמקרר יין זול מאתמול בלילה, המסע שלו הוא מסע נקמה של הפוץ הבלתי מוכשר, ההוא שנוקם בבני דורו שאלוהים חנן אותם באותה מתנת חסד, הכישרון לדבר את השפה. והוו...הו...ועוד איך נקם החנון של הכיתה. פירות הביאושים של הנקמה הזאת תקועים לנו בגרון עד עצם היום הזה, הסרט הראשון בטרילוגיה שלו הוא בלי ספק ארון הקבורה של הקולנוע האמריקאי

    הגב לתגובה זו

    • שטויות במיץ

      אביתר, 24/06/07 02:37

      מעולם לא קראתי בכל ימיי כל כך הרבה גיבובים של דברי הבל ורהב כמו שקראתי בביקורת הזאת על לוקאס. כאחד שגדל על הסרטים האלה משנות ה70 אני שמח לומר שהם פשוט יצירת מופת שריגשה אותי. והיום אחרי שראיתי את כל העבודה שנעשתה מאחורי הקלעים של ההפקה הזאת ואת כל ההשקעה אני עוד הרבה יותר מעריך את זה. זה הרבה יותר משתי טרילוגיות יש כאן משמעויות עמוקות ומדהימות ודברים מאוד חשובים שאפשר ללמוד על אופיו של האדם ועל הפוטנציאל שלו לטוב ולרע. זה לא רק בידור הנאה ואפקטים הסרטים האלה. ממליץ בחום על הראיון שנעשה עם לוקאס ושנמשך שעה. רק למי שיודע אנגלית כי אין תרגום. בקיצור אני אומר ללוקאס תודה רבה. וכל המבקרים טיפשים בורים וקנאים.

      הגב לתגובה זו

    • לך תראה איזה סרט איראני עם שתיקות ותעזוב אותנו בשקט (ל''ת)

      ארז, 08/04/08 11:51

      הגב לתגובה זו

  • 26.

     (ל''ת)

    בועז ריין, 09/04/07 00:30

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כתבה סנובית ואליטיסטית

    אילנה, 09/04/07 00:18

    זוהי כתבה סנובית ואליטיסטית, של אדם התקוע בקונצפטים מיושנים, ואינו מסוגל להסתגל לחדש.
    מזכיר לי את הסיפורים על הקהל הוינאי שמחה כנגד יצירותיו של בטהובן בזמנו, בטענה שהן מרעישות וולגריות.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    טוב שחזרת!! תמשיך לכתוב!!!!!!!! (ל''ת)

    אורי, 08/04/07 23:18

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    לא ידעתי שמופז הצטלם למפגשים מהסוג השלישי! (ל''ת)

    מושון, 08/04/07 21:58

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מיברג, קשקשן היית וקשקשן נשארת

    חוליו, 08/04/07 21:33

    חבל שחזרת, לא חסרת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כתוב ותן לאחרים למות מקנאה (ל''ת)

    שולמית, 08/04/07 21:27

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ברברן בר רב מלל

    יודה, 08/04/07 21:21

    ושוב הוכיח רון מיברג שהתשלום עבור הכתיבה הוא לפי מספר המילים. הגרפומן שבצעירתו ניסה להרשימנו בעובדה שהוא אכן היה בארה''ב כשהכניס למשפט את ''הביא הביתה את הבייקון'', שוב ממחזר תיאורית אויליות על סרטי קאובוי שהוכנסו לחלל. כל אלה כמונו שפשוט נהנים לראות את האן ( אולי המיברג מזהה צליל נאצי בשם הזה) מכסח את הרעים ומנשק את הנערה בזים לך, קשקשן.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כתבה מעולה

    barbook, 08/04/07 20:40

    מישהו היה צריך לכתוב את זה ממש ככה
    ההתרשמות הכבירה מיצירתו והצלחתו הקולנועית של לוקס היא כתוצאה מכך שרבים טועים לשער שהסרטים האלה מהווים סוג של נבואה בעוד שבפועל סרטים אלו יוצרים אותה
    והתוצרת פשוט מחורבנת ומחרבנת.
    דברים מעין אלו אמרתי בזמנו לשחור המככב כ ''קליניאנג'', שלהפתעתו בכלל לא ידעתי מי זה בסדרה, פעם כשפגשתי בו בבית של זונה ישראלית, שמזיינת כוכבים ולא נתנה לי כי אני צנר עכשווי עם אוזניים רגילות.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אנשלוס

    אזרח, 08/04/07 19:35

    ה'אנשלוס' התרחש בעת סיפוח אוסטריה לגרמניה הנאצית ולא בעת תקיפת פולין, שם התרחש 'בליצקריג' (מלחמת בזק).

    הגב לתגובה זו

    • אתה חושב שאכפת לו? אנשלוס נשמע לו יותר טוב ופלצני זה הכל. (ל''ת)

      דר. בלשצאר, 09/04/07 02:57

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    בכל מקרה,מיברג כותב הכי טוב בעולם !! (ל''ת)

    אלוף ,פשוט אלוף, 08/04/07 19:12

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    היתה תקופה טובה של שקט

    אבי, 08/04/07 18:55

    היתה לנו תקופה של שקט המלל הפלצני של רון מיברג שיודע הכל מטעם עצמו. לתומי חשבתי וקיוויתי שהוא ירד לו לארה''ב שהיא עבורו האוטופיה בהתגלמותה - שם הכל טוב ובסדר ורק כאן בארצנו הקטנה הכל לא בסדר בעיניו ובתובנותיו יודעות הכל. אבל, כמו במקרים אחרים, גם תקווה זו דעכה שכן שוב זכינו שהאדון מיברג יעטיר עלינו את הגותו החכמה (בעיני עצמו לפחות).
    לכל הדברים הטובים יש סוף. גם לשקט שהיה לנו.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מייברג, זה לא אישי וטוב לקרוא אותך שוב

    מור, 08/04/07 17:38

    לוקאס שייך, כמוך, לדור שזוכר לפחות מיד ראשונה עדויות אין-ספור ממלחמת העולם השנייה. גם אם הוא אינו חולק את הטראומה באותה מידה, הוא בהחלט מצביע על כך שההיסטוריה חוזרת ולמעשה תמיד יימצא אויב מאורגן לדוגלים בחופש.
    למעשה, אני מעריך שהוא עשה את הסרט בהשפעת המלחמה הקרה ואימת הגרעין.

    לגבי ההשפעה וציון סרטים כמו קינג-קונג כמושפעים - השכחת סרטים כגודזילה היפניים שהיטיבו להדהים את הקהל הרבה לפני מלחמת הכוכבים?

    לגבי ענין הדמים הנשפכים, הקולנוע ההונג-קונגי, כמדומני, הקדים את כולם בבוטות שלו. החל בסרטי הקונג-פו והמשך בסרטי פשע שלמדתי לאהוב מג'ון וו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מצטרף לתגובתו של 6/אנדרו ואף מוסיף

    רמיקס המואר, 08/04/07 17:34

    תהיה משלי.
    מר מיברג הנכבד, מדוע לא התייחסת בכתבתך זו לתופעת הפיגמאות ההוליוודית המוארת המארחת צפוניים על עקרון פלגייאטיזם ולנטיני חף מזהב למינגיזם ואולי אף סמימיזם.

    חוסר התייחסותך מצטייר מעט רע לנוכח התופעות השדופות והנוברות שהזכרתי לעיל.

    הגב לתגובה זו

    • שטויות

      זהבה פלג, 08/04/07 22:02

      אינני יודעת מי הוא. רמיקס ואולי. הוא בכלל בת. כל מה. שאני יודעת למדתי בבית החולים של החיים. מי שהיתה כוח עזר. שם. כבר יודעת הכל......

      הגב לתגובה זו

    • רבותיי! דרכם אינה דרכנו. (ל''ת)

      קוראת נלהבת, 08/04/07 22:28

      הגב לתגובה זו

    • גמע סודה קאוסטית, או או קשישא (ל''ת)

      אנדרו האמיתי, 08/04/07 23:23

      הגב לתגובה זו

    • מצטרף

      זליג, 09/04/07 02:02

      ומעלה תהיה משלי. הנחמה היחידה שלי מאז התפרקותי עת ננטשתי ע''י הקופה היא הצהרת אהבתו של זושא אלי. מעניין מה לוקאס היה אומר על זה.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    welcome back!!

    קריזה, 08/04/07 17:08

    welcome back!!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    למה הלכת, ולמה חזרת?

    בני בום, 08/04/07 16:26

    ברוך הבא

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    התגעגתי, טור מצויין (ל''ת)

    אביחי, 08/04/07 14:59

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    להזכירכם לוקאס לא היה הראשון ולא האחרון שעשה סרטי ראווה

    עמרי, 08/04/07 14:43

    להזכירכם לוקאס לא היה הראשון וגם לא האחרון שצילם סרטי ראווה בקולנוע ההוליוודי. הוא גם לא הראשון שעשה B-Movies עתירי תקציב, הוא גם לא הבמאי הראשון (ובטח שלא הבולט ביותר) שאין לו שום שמץ של יכולת בימוי.
    אבל הוא מטרה קלה, בדיוק כמו ששמעון פרס הוא מטרה קלה לתדמית הלוזר.

    אין דבר רע בקולנוע פופולרי או סרטי ראווה המתבססים על קלישאות קולנועיות מוכרות היטב, שכן ל תשכחו שבסופו של יום קולנוע זה גם בידור.
    הבעיה היא כאשר יש חוסר איזון באספקטים השונים של הסרט.
    סרט גרוע עם תקציב של 3 מליון דולר לא מזיק כי אף אחד לא יראה אותו, מסרט גרוע עם תקציב של 300 מליון כבר קשה יותר להתעלם

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מה עובר עליך?

    יובל, 08/04/07 14:39

    זה שלוקאס במאי לא משהו (וזה ברור גם לו, לכן שפילברג הוא זה שביים את אינדיאנה ג'ונס), זה לא אומר שהוא לא יודע ליצור סרטים.
    יתרה מכך - גם ''שר הטבעות'' שאתה (וגם אני) התמוגגנו ממנו, לא היה נוצר בלי המהפכה של לוקאס.

    להגיד שמלחמת הכוכבים לקולנוע זה כמו משמר המפרץ לטלוויזיה זה טמטום מוחלט, ומראה על חוסר הבנה משווע בהשפעה האמיתית של מלחמת הכוכבים. אתה מדבר על זינוק בעלויות ההפקה ועל מרצ'נדייזינג, כשבעצם המהפכה האמיתית של מלחמת הכוכבים הייתה להוכיח לכולם שאין דבר שאי אפשר לעשות בקולנוע, עם או בלי מסך כחול.

    כל האפוסים הגדולים של השנים האחרונות, מלב אמיץ ועד גלדיאטור, היו נזרקים מכל מדרגות האולפנים עקב עלויות שהיו מזכירות את ''קליאופטרה'' הנודע לשמצה, אלמלא חברות האפקטים ש-ILM, החברה שעשתה את מלחמת הכוכבים, הייתה להם לאור ומופת.

    לגבי ''60 תוכניות טלוויזיה ב-200 מיליון דולר לעומת סרט קולנוע אחד'', זה נכון, אבל זה לא ציטוט של לוקאס. זאת ועוד - זו המגמה שהולכת וצוברת תאוצה כרגע בכל הוליווד (לא כולל ג'רי ברוקהיימר) - הולכים ליצור הרבה יותר סרטים קטנים, וכל אולפן יפיק רק כ-3 סרטי ''ענק'' בשנה.

    ממליץ לך לקרוא את זה - http://www.sikurmemukad.com/sikurim/economics/hollywoodatwar.html

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא הבנתי כלום? (ל''ת)

    כוכב, 08/04/07 14:36

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מלחמת הכוכבים

    גלעד, 08/04/07 14:21

    לוקאס אף פעם הכוח שלו לא היה בתור במאי
    למרות אמריקן גרפיטי שהוא עשה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אחלה רון

    אנדרו, 08/04/07 14:20

    הכתבה, באורח המייברגי הזכור, אינה חפה מאבחנות תמוהות. כך, למשל, אתה קושר כתרי רגישות וחקרנות פסיכולוגית לסטיבן ספילברג איש פארק השואה, ומאידך שופך חמתך על לוקאס, אותו אתה מדמה למכונאי-רכב נקלה. בקיצור: שווה לקרוא.

    הגב לתגובה זו

    • נפח נשמתך המסואבת, סמי. מתחזה נקלה (ל''ת)

      באמת אנדרו, 08/04/07 23:22

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מה, רון מייברג חזר ? (ל''ת)

    איש מרכז, 08/04/07 13:56

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אודה ולא אבוש

    שי, 08/04/07 13:49

    אתה רון מיברג אחראי להתפתחות המוזיקלית שלי.
    עודי זוכר את אחת הכתבות שלך בעיתון ''העיר'' (או שזה היה ''תל אביב''?)שם כתבת על האחים אולמן.באותם ימים אהבתי להקות כמו רובים ושושנים ופרל ג'ם, אבל אחרי ששמעתי את האחים אולמן ובעקבותם את לד זפלין, לינרד סקינרד, האיגלז, ג'ון לי הוקר, רולינג סטונס, המי, מולי הטצ'ט, אלביס, תחיית מים זכים, והרשימה ממשיכה. כל להקה גרמה לי לחקור יותר ולהגיע לעוד להקות.
    למרות שלפעמים הביקורות שלך ארוכות, ואני אל מסכים איתך לגבי הסרט ''300'' (סרט מדהים) אני מודה לך על הכיוון המוזיקלי שאתה מתמיד בו.
    החלום שלי זה לעשות איתך תוכנית רדיו ששנינו נשדר ונדבר על המוזיקה הנפלאה ההיא.
    חג שמח

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    פשוט תגיד שאתה אוהב סרטים משעממים

    רן, 08/04/07 13:32

    יש אנשים כמוך שאוהבים לראות סרטים צרפתיים מעודנים. זה גם לגיטימי.

    הגב לתגובה זו

    • בגלל שבסרטים צרפתיים יש הרבה ציצים (ל''ת)

      גל צרפתי, 08/04/07 14:51

      הגב לתגובה זו

    • הסנדק משעמם?

      אביחי, 08/04/07 15:02

      פני צלקת, אפוקליפסה עכשיו, נהג מונית, קן הקוקייה, אי טי, רשימת שינדלר...
      זה רק חלק מהסרטים שאותם רון מזכיר כסרטים טובים וראויים.
      חבל שקראת רק את הכותרת...

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ביקורת מרתקת

    עדי, 08/04/07 12:21

    לא בהכרח מסכים אתך לגביי הכל. כלומר, אני לא חושב שיש להטיל את האחריות למצבו של הקולנוע האמריקאי על כתפיו הבלעדיות של לוקאס, אבל אין ספק שיש לו חלק נרחב בזה. כמו שאומרים - הדרך לגהנום רצופה בכוונות טובות.

    מצחיק לחשוב שהסרט הכי נאהב במלחמת הכוכבים, האמפריה מכה שנית, הוא הסרט היחידי בסדרה שלא בוים על ידי לוקאס. כנראה שהמונח ''אוברייטד'' תפור עליו כבמאי.

    הגב לתגובה זו

    • גם 'שובו של הג'די' לא בוים ע''י לוקאס

      אבי, 08/04/07 13:22

      אבל אני מסכים שהוא במאי בינוני ומטה.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    בשם ההפרזה העיתונאית-ספרותית...

    יוני, 08/04/07 12:10

    אפשר וצריך לכתוב מאמרים להוטים ולוהטים כאלו.עדיפים 100 מייברגים עם משהו לומר מיוני אחד שמחפש בנרות. אבל יחד עם זאת קצת מופרך לתלות את האשם כולו על כתפיו השמנמנות של לוקאס. התפקיד שלוקאס ניכס לעצמו במהלך שלושת העשורים האחרונים והאבולוציה שדומה(עפ''י הכתבה)שלוקאס יצר היו תהליך טבעי ומתבקש בתעשייה שמבקשת להישאר רלוונטית. קבוצות מיקוד, תקציבי עתק מתנפחים והסכמי סינרגיה עם בורגר קינג ומק'זובי היו בלתי נמנעים. לוקאס הוא סממן של תקופתו, לא הכוח המחולל שמאחוריה, וידו של שפילברג במעל בדיוק באותה רמה. בעיקרון, אפשר ללכת רחוק יותר, ולמקם ברשימה הסמי-מפוקפקת הזו את ריי הריהאוזן, ג'ורג' פאל, ויקטור פלמינג, רוברט וויז ואפילו ז'ורז' מלייס. כל מי שניסה, בשלב כלשהו של הקריירה הקולנועית שלו, לברוא עולמות של פנטזיה והשתמש בחדשנות טכנולוגית כדי להביא יצורים ועולמות מופלאים לחיים, קידם בצורה כזו או אחרת את ההשחתה בה לוקאס-באופן בלעדי-מואשם ביצירה זו. תעשיית הלוואי שנוספה לסרטי הפרנצ'ייז בעשוריים האחרונים-מרצ'נדייזינג וה-הוהא שמסביב, הם חלק טבעי לגמרי מהאבולוציה הזו. לוקאס לחלוטין לא חף מאשם. מה שאני טוען הוא שאין ממש אשם, ואם יש אז הוא במדיה במובן הרחב ביותר שלה, ובצרכניה, תושבי חצי הכדור המערבי כולו. לבוא ולומר שהשמנמן ממודסטו הוא האנטיכרייסט בכבודו ובעצמו..קצת מוגזם.הוא בסה''כ קולנוען לא מאוד מוכשר, וחבל שלא פנה בעצמו לקריירה של יינן.

    הגב לתגובה זו