בניגוד למולהלנד דרייב שנעשה בשני מישורים, אינלנד מתפרס על פני ארבעה מישורים. הראשון הוא המישור האמיתי אליו מדגיש לינץ' זמן מסך של בערך 5 דקות , בו הוא מציג אשה אשר עברה טראומה בזוגיות עם בעלה שהובילה לרציחתו על ידה (זוהי האשה שבוכה אל מול מסך הטלויזיה).
בדומה למולהלנד דרייב ואפילו יותר לכביש אבוד , מנסה הדמות לשחזר את רצף הארועים שהביא אותה לנקודה זו תוך כניסה לדימיונה המפותך הנובע ממצבה הנפשי , הלא הוא בעצם דמיונו של לינץ'.שלושת המישורים מהווים עבר, הווה ועתיד בנסיונה של הדמות להסביר או לתרץ את השתלשלות המקרים.
כל זה בכלל לא משנה כי אין צורך להבין את העלילה לתומה , זה לא מטרתו של סרט לינצ'י טיפוסי כמו זה .
אני לא מתיימר להבין את הסרט לתומו וגם את מה שהבנתי או אני חושב שהבנתי לא אחלוק פה כי זה פשוט ייקח יותר מדיי זמן ואני מת כבר לישון.
אבל בלי ספק יש בסרט הזה הרבה מעבר לסידרה של סצינות הזויות.
זה בלי ספק הסרט המורכב ביותר שעשה אי פעם.
ולאחר שראיתי את הסרט כבר שלושה פעמים אני יכול להגיד בודאות שלכל סצינה כמה הזויה שתיהיה יש משמעות עמוקה מכפי שנראה בפעם הראשונה.
אני פשוט לא מבין את הצורך שלך להבין כל טייק וטייק . תנסה להנות מהסרט בתור חוייה רגשית ותנסה להיסחף לתוך עולמו של לינץ' ,במקום לנסות להבין אותו.
בתור חובב קולנוע אני חושב שזה בלי שום ספק הסרט החשוב והטוב ביותר שנעשה בשלוש השנים האחרונות.
הגב לתגובה זו