• 62.

    יוכי ברנדס עצמה אינה יכולה לכתוב כך

    ספריה משמימים, 07/06/07 11:11

    כל הכבוד על הפירגון. יוכי ברנדס עצמה אינה יכולה לכתוב מעבר לפרוזה משמימה ובנאלית נוסח רם אורן (הגרוע, כי יש לו כמה טובים).

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    שווה לקרוא!

    תמר ג, 15/04/07 03:12

    בחברה שלנו הרבה רווקים הרבה רווקת הרבה שמחה, רצון , תאווה ותסכול.
    שהרה מצליחה לבטא במילים מדוייקות את מה שכולנו אבל כולנו מרגישות בפנים.
    (גם הדוסיות המתחסדות) .

    אין שום קשר לשואה, או לסיטואציה שממנה באה הסופרת.
    השנאה העצמית והכללית, התסכול שנולד משנים של שמירה והסתייגות ממה שכל העולם חווה . מולידה ויוצרת בתוכנו מאגר עצום של אנרגיה שלא משתחררת ורק מזיקה שהופכת אותנו לקשים . שמונעת מאיתנו לאהוב את עצמנו , לסלוח ולפייס במגע שיכול להפשיר את כאב הבדידת והמציאות היומיומית המעיקה. ואולי אפילו מונעת מאיתנו לאהוב באמת ולמצוא זוגיות .

    הגאונות של שהרה היא היכולת
    לבטא טוב מכולנו את התחושות, הרצונות והמאווים הפנימים .

    כולם ידעו שאי אפשר לחיות בחושך אבל רק אחד ביטא בצורה פשוטה את האור - ע''י המצאת המנורה. כולם ידעו שמוסיקה זה מאסט אבל רק אחד המציא את התקליט.

    כולנו יודעות היטב כמה קשה לישון לבד, כמה קשה שהגוף שלך לא יודע מהי אהבה במובנה הפשוט והרך. כמה מעיק צליל חריקת המיטה כשזה לא מגיע אף פעם ממיטתך שלך.

    כולנו יודעות ידוע היטב על מה היא מדברת, ומהו הצורך אבל רק
    שהרה מגישה אותו בצורה היפה והקולעת הזו.

    אנשים חכמים ומוכשרים ראוים להערכה, גם אנשים אמיצים- יזכו לה. שהרה זכית להערכתי על השילוב של שניהם.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    שהרה, חזקי ואמצי. עדיין לא קראתי את ספרך

    דנה, 08/03/07 13:51

    אבל מהמעט שיצא לי ופורסם בעיתונות, אהבתי מאוד.
    תמיד נחמד לראות בחורה צעירה, מוכשרת ודעתנית מצליחה.

    מפרגנת לך!

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    לשהרה המקסימה

    יונית, 08/03/07 01:05

    רכשתי את הספר ואני בפרק השלישי, וכולי רועדת...

    כל הכבוד לך, זה ספר כל כך עוצמתי שאין לי מילים לתאר אותו.

    בהצלחה רבה

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    עוד מניפסט פמיניסטי (ל''ת)

    איפה הביקורת, 04/03/07 01:17

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    איזה ספר, כתיבה מדהימה, (ל''ת)

    אני בעדך, 03/03/07 18:43

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    איזה ספר מעולה! לא ידעתי שאת יכולה

    הפתעת אותי, 02/03/07 10:55

    מדהימה. אני רק באמצע אבל כל הכבוד לך על האומץ והמילים היפות והעצובות. אני מאחל לך בהצלחה גדולה, זה לא פשוט לעבור מעיתונאות לספרות אמיתית כמו שעשית. עלי והצליחי!

    הגב לתגובה זו

    • מה ההפתעה פה? היא תמיד כתבה

      מקסים נורא, 03/03/07 21:05

      בעיקר כאן...
      בהצלחה שהרה את סופרת אמיתית, אל תתני לרשעות לדכא אותך

      הגב לתגובה זו

    • הסיפור סתמי

      קרן, 18/03/07 21:32

      הספר כתוב מאוד יפה אבל מסתיים ממש קיטשי. הרעיון נחמד, אבל הסיפור לא משהו.

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    ספר גרוע ומשעמם. לא הצלחתי לגמור אותו. (ל''ת)

    קוראת כפייתית, 01/03/07 17:48

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    שהרה היא דונה מדונה (ל''ת)

    מדהימה. גבר., 01/03/07 17:46

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מי רוצה לקבל את הגולם שלי? (ל''ת)

    זמין 24 שעות, 01/03/07 17:45

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    שאלה לשהרה

    אירנה, 01/03/07 10:04

    כרגע אני קוראת את ספרה של שהרה בלאו, ושמתי לב שהספר מנותק לחלוטין מהוויה הישראלית בארץ , כל העלילה מתרחשת במקומות סגורים (המון בתוך הבית) הספר יכל להכתב גם בספרד או באנגליה לצורך העניין, אין שום מאפיין ישראלי. שאלה אל הסופרת האים זה מכוון? רציתי גם להחמיא שהספר מרתק ביותר.

    הגב לתגובה זו

    • מובן שמכוון. שאפשר יהיה לתרגם לשפות רבות

      ספר אוניברסלי, 01/03/07 17:44

      אבחנה שלך נכונה ומעניינת. למעשה -זה גם גדולתה של המחברת המוכשרת.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    גיבורה טראגית

    רני, 01/03/07 00:10

    שרה כן אני יודע שאת קוראת את התגובות. מה שמאפיין גיבורים טראגיים זה שהם יודעים את סופם פרי חולשותיהם ואף על פי כן לא מסוגלים למנוע אותו. די, בהחלטה של רגע הוספת אות לשם והפכת מאז להצטדקות מהלכת בכל הנוגע אליו לא הגיע הזמן לעצור להודות לשנות ולהתחתן? לא עם גולם אלא עם בשר ודם שאולי (בטוח) גם הוא נעצר רגע לפני שהפך לגולם (וזה לא אני)

    הגב לתגובה זו

    • מה בוער לך?

      מיטל, 01/03/07 09:56

      למה כל כך דחוף לך שהיא תתחתן? חשבת אולי שלא כולם רוצים להתחתן, אולי חתונה זה לא בסדר העדיפויות שלה, למה היא צריכה להיות כמו כולם, אולי פשוט בא לה לשבת להתמקד בכתיבה, להתחתן כולם יכולים לכתוב ספרים לא! אבל לא אנשים לא ירגעו עד שהיא לא תתחתן, נו באמת! כמי שמכירה את שהרה לא הייתי מציאה לך לחכות

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    ספר חזק מאוד, אבל לא ציפיתי ממך

    למשהו אחר, 28/02/07 17:00

    כל הכבוד תמשיכי לכתוב ולהצליח,
    ממני,
    קוראת מסןרה כבר כמה שנים

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אחד שמכיר היטב את הכותבת

    אני, 28/02/07 15:28

    בחורה מבריקה. אין שניה לה. בניגוד לכל הבנות המשעממות שנראות אותו הדבר , מתלבשות אותו הדבר ומדברות אותו הדבר וחושבות אותו הדבר. בחורה מקורית ומרתקת , תענוג לדבר איתה, היא כל כך חכמה ושונה. אל תשתני, תשימי זין על כל האפסים המרושעים שיש כאן . את יודעת, המקסימום שהם יכולים לכתוב זה טוקבק. שיהיה לך בהצלחה עם הספר.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מציע לך לעזוב תקשורת ולהתרכז

    בכתיבה בגלל ש.., 28/02/07 15:17

    בסופו של דבר מה שנשאר זה הספר, בתור אחד שהוציא שני ספרים שאולי לא כל כך הצליחו אבל בשבילי זה הכל. בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    שהרה היקרה מאוד! מזל טוב ענק. אני רצה לקנות את הספר

    לירון, 28/02/07 11:37

    עם כישרון כמו שלך, אני בטוחה שהוצאת יצירת מופת.

    הגב לתגובה זו

    • לא כישרון ולא נעליים: רק יחסי ציבור (ל''ת)

      שרה שרה שיר שמח, 28/02/07 11:55

      הגב לתגובה זו

      • קרא את הספר בייבי, תדבר אחרת (ל''ת)

        בדוק, 28/02/07 12:26

        הגב לתגובה זו

      • יחסי ציבור זה דבר חשוב מאוד, אבל לשהרה יש גם כישרון אדיר

        לירון, 28/02/07 12:30

        וזה לא פחות חשוב!

        הגב לתגובה זו

  • 46.

    מלכה לב שחור

    מילי, 28/02/07 09:23

    מדהימה שכמותך, יצא לך ספר מדהים, מדויק ואכזרי.אהבתי.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    נשמע מעניין מאוד, אבל ספרים כל כך (ל''ת)

    יקרים בימנו, 28/02/07 09:13

    הגב לתגובה זו

    • נכון. מה עם ספריות? פעם היתה ''סיפורת לעם''. (ל''ת)

      טל, 28/02/07 14:13

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    מצאה מינה את מינה... (ל''ת)

    גולם, 28/02/07 07:49

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הגולם שלי הוא הגולם החרדי הקטן 20% שאותו המדינה מזינה

    כל אחד והגולם, 28/02/07 06:15

    וכבר עכשיו ניתן לראות את פוטנציאל האלימות והמסוכנות של הגולם הזה.ברור לכל כי זה רק ענין של זמן עד שהגולם יתחזק דמוגרפית ויקום על יוצרו.......

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    שהרה בלאו, תקראי את ''נושאי החותם'' של דינה ורדי

    בת של ניצולים, 28/02/07 02:27

    ספר חובה לכל מי שקשור משפחתית לשואה. אני לא יודעת אם את קשורה, אבל אם כן, זה ספר פוקח עיניים.

    והאם ידעתם, שהרבה מבני הדור השני לשואה לא נישאו ולא הביאו ילדים? זה נורא. בעצם הם בפוסט טראומה כמו ההורים. אבל אף אחד לא עזר להם ברצינות. יש איזו הזנחה איומה. כי יש את השואה כמיתוס. מיתוס מכובד. עולמי. ויש בני אדם סובלים ומוזנחים.

    גם הניצולים עצמם שחיים בארץ וחלקם במצב כלכלי קשה, בלי כסף לתרופות, וגם דור שני במצבים לא פשוטים. אני הכרתי בשנים האחרונות הרבה דור שני שלא בנו את חייהם. ובעצם אין הרבה מי שידאג להם. כאמור, יש תעשייה שלמה סביב השואה - תרבותית, הסטורית, וכו'
    כל מיני אנשים מתפרנסים ממחקר ותיעור וטקסים ועניינים, אבל מי דואג לשרידים הסובלים?
    (ואל תזכירו כאן את ''עמך'' כי הרבה התאכזבו מהם).

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    נשים יקרות, תצאו מהקליפות, תלמדו חסידות. בקדושה דווקא

    הגיע זמן הגאולה, 28/02/07 01:30

    ולא באקדמיה

    ולא בחברה מעורבת

    ולא בכזה כאילו מעורבב

    בקדושה

    אתן זוכרות לימוד כזה? נקי.

    לפני שנהיה ''יהדות כאן ועכשיו''...

    לפני הפמיניזם הדתי...

    לפני, לפני.

    והכי מדהים זה לגלות את ה''חילונים'' שאתן מנסות להידבר איתם, חוזרים מבית חב''ד בהודו עם אור בעיניים ועולים לצפת, למשל, ללמוד בקדושה.
    (ואפשר גם בתל אביב ובכל מקום).

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    בטוח מדובר בספר מעולה

    לפי הכותבת, 28/02/07 00:34

    אם רמת הכתיבה היא כמו במאמרים שלך. דייני

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    חבל שאת ''ההסכמה'' לספר נתנה יוכי

    המדונה, 27/02/07 23:56

    חבל שאת ''ההסכמה'' לספר נתנה יוכי ברנדס. הספרים לה בינוניים ובנאליים עד כדי שעמום. ספרי מטוס שאתה שוכח את העלילה ברגע שסיימת את הספר שלא לדבר על העדר נקודות למחשבה. ברכתה של ברנדס מעלה בי ספק לגבי רצוני לקרוא את הספר של שהרה. אולי כדאי למצוא מליצי יושר ראויים יותר. סןפרים אמיתיים ולא וואנא-בי למיניהם...

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מת עליך שהרה!

    מושיקו, 27/02/07 22:52

    לא שמה זין על אף אחד, עושה מה בראש שלה. תמשיכי לתת בראש וליהנות מהחיים, הבנת? שיהיה לך בהצלחה עם הספר החיים , נראה משו משו!

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מלכה! מלכה! (ל''ת)

    בהצלחה לך, 27/02/07 20:54

    הגב לתגובה זו

    • למה לא מלכה המשיח לעולם ועד? (ל''ת)

      גרוס, 27/02/07 22:03

      הגב לתגובה זו

      • לפי בלאו בטח המשיח הוא בחורה (ל''ת)

        שמנדריק, 28/02/07 09:56

        הגב לתגובה זו

  • 36.

    מה לברנדס וליהדות ????? (ל''ת)

    יהודי, 27/02/07 20:26

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ספר מצוין! אני באמצע

    דני, 27/02/07 19:43

    והעלילה פשוט מהפנטת. שהרה כותבת כאילו היא רוקמת ושוזרת, במהלכים קטנים ומפתיעים.
    את הספר השני שלה אני כבר בטוח אקנה

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    חשוב לציין את 'קאבלייר וקליי' על הגולם שייסד את סצינת הקומיקס (ל''ת)

    איש, 27/02/07 18:50

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בין אגדת הגולם ל''מאווייה'' מעיד על נתק מכל תרבות אותיניטית.

    סליחה??, 27/02/07 16:46

    מובן לגמרי שהציבור המנותק מאפשרות למציאת נתיב תרבותי אמיתי, ומנותק מעצמו, יתלהב מרעיון חיבורי כזה שהופך את המסורת היהודית האגדתית ל''מובנת ונגישה'' לו. דומני שזה מעלה שאלה לגבי כותבת המאמר, ובמידה ידועה גם בהתיחס לסופרת המדוברת במאמר: האם יתכן שחזרה בשאלה קשורה לטעם רע, להעדר מובנה של תרבות אותינטית, והעדר מקום פנימי הנקרא עצמיות?

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הספר הוא חידוש מהבחינה הספרותית

    אסופית, 27/02/07 16:26

    לא מהבחינה הלמדנית.

    להגיד שהספר חולל מהפך בעולם בית המדרש, זה כמו להגיד ש''צופן דה וינצי'' חולל מהפך בחקר ההיסטוריה.

    איזכור של מקורות יהודיים אלה ואחרים לא הופך ספר לפרשנות תלמודית או מקראית.

    (ואין כאן שלילה אוטומטית של מה שאינו אורטודוקסי שמרני. הנה למשל, הספר ''לא כך כתוב בתנ''ך'' - זו תפיסה מהפכנית למדנית. אם היא נכונה או לא - אפשר להתווכח).

    התפיסה של ''יהדות כתרבות'' גורסת שהמקרא, התלמוד וההלכה כמו סיפורים מיתיים וטיגון לביבות בחנוכה - לכולם מעמד שווה וכולם נכרכים יחד תחת הכותרת ''תרבות יהודית''.

    אני מסכימה עם יוכי שהספר כתוב מצויין, שהתיאורים מדוייקים ובשלים, ושיש בו חידוש רב - לעולם הספרות. לא לעולם בית המדרש.

    הגב לתגובה זו

    • 'חידוש ספרותי'? חחחח את חייבת לנמק גב' קשקשני. (ל''ת)

      איזה חידוש, 06/03/07 07:06

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    רק ''דתיים'' מפרסמים במקום שהכותרת הבאה בדף הבית היא:

    גיגי, 27/02/07 15:30

    ''עשרות קילוגרמים נוטפי שומן של בשר טחון, גבינה והרבה קטשופ''


    אתם דתיים אתם?
    מחללי שם שמיים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    עשו פרק כזה כבר בthe x files

    יחד, 27/02/07 15:19

    מי שלא ראה תיקים באפלה בו יש די דמיון למה ששהרה בלאו כותבת עליו-אישה שיוצרת גבר -גולם בדמות בעלה-תחפשו בסביבות העונה ה4 או 5
    פרק שווה ביותר -אפילו יש קדיש בסוף

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כריכת הספר שלך

    דפנה, 27/02/07 14:44

    שהרה קראתי את הספר שלך ואהבתי מאוד, (אם כי עלי לציין שהוא לא ספר של כ-ו-ל-ם, כי הוא מאוד אפלולי דרמטי וסוער ) רציתי לשאול אותך מהיכן התמונה המקסימה של הכריכה, אהבתי שבניגוד לספרים אחרים הכריכה כל כך מדוייקת ומתאימה לעלילה. הפרחים האדומים,שמלת הגשם,האישה שמשקה את האדמה, וגבר האדמה שעומד בצד. אשמח אם תעני לי. הספר שלך מקסים.

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת, תגידי שאת ציירת אותה וזהו (ל''ת)

      טל, 27/02/07 16:41

      הגב לתגובה זו

      • העטיפה באמת יפה! טרם קראתי את הספר

        מיכל, 08/03/07 13:50

        אבל גם אני הבחנתי בה.

        פשש...כמה נשמות טובות כותבות פה!

        הגב לתגובה זו

    • הסתכלי בשובל של הכריכה האחורית (ל''ת)

      נעמי, 27/02/07 20:29

      הגב לתגובה זו

    • איזו היפוך. האשה אמורה להיות האדמה והגבר אמור להיות הגשם

      הגיע זמן הגאולה, 28/02/07 14:24

      כנראה שהגענו לאחרית הימים ו''נקבה תסובב גבר''. האשה בבחינת משפיע והגבר בבחינת מקבל?!.........

      העניין הוא, שכדי להגיע לאחרית הימים באמת, כל הבחינה הזו, שאכן עתידה להתרחש, צריכה להיות בקדושה. ואו אז - ''אשת חיל עטרת בעלה'', במובן הזה שתתגלה מעלת האשה על האיש...

      תלמדו פנימיות התורה. ה''פמיניזם'' הכי רדיקלי נמצא שם...

      הגב לתגובה זו

    • קראתי בראיון איתה ש הציור הוא...

      ע, 12/06/07 11:30

      של אמן בשם רפאל אולבינסקי מאתר של פוסטרים פולניים לאופרה. והיא רכשה את הזכויות להשתמש בתמונה.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    בלה בלה בלה... (ל''ת)

    בלה, 27/02/07 14:04

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אין עליך שהרה!

    מטר, 27/02/07 13:59

    עושה מה שבא לך, מצליחה בכל מה שאת נוגעת, הספר מעולה, אי אפשר להוציא מהידיים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בררנדס כותבת על סהרה. הלך העורב אצל הזרזיר (ל''ת)

    מתחר''דל, 27/02/07 13:53

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    איזה מח נשי? איזה מח יצירתי?

    המהר''ל מפרג, 27/02/07 13:52

    זה מח של אישה שיש לה כשרון מסוים לכתיבה, רעב גדול למין,
    וריחיים דתיים על הצוואר שכובלים אותה בבתוליה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    למה ליצור גולם?

    דילדו, 27/02/07 13:49

    יותר זול לקנות ויברטור, לא?
    מה את אומרת שרה?
    או שהההההההההרההההההה

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    '' פלצניות מפרכסות זו את זו''.... (ל''ת)

    יהודי שמבין, 27/02/07 13:47

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    יצר לב האדמה רע מנעוריו. זה המשך הפסוק בו ''טעה'' הבורא? נו באמת...

    Yo, 27/02/07 13:41

    יצר לב האדם רע מנעוריו ....ואעשה לו עזר כנגדו.
    ואם לא. אז נשאר רע, והכל רע...כמ''ש על ער.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הפתעת אותי!

    אלישבע, 27/02/07 13:40

    הספר מדהים, בעבר לא אהבתי את סגנון הכתיבה שלך אבל קראתי את הספר והוא פשוט מעולה, עמוק ,מטלטל, עם סוף יפהפה שלא מניח לך. כל הכבוד לך עלית מדרגה את סופרת מוכשרת , תעזבי את כל עניין התקשורת והשטויות ושבי לכתוב ספרים, זה הייעוד שלך, שיהיה לך בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שהרה תמיד כתבה נהדר

    סוף סוף עשתה, 27/02/07 13:19

    מה שהיתה צריכה מזמן. מזל טוב עלי והצליחי

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מה קורה שסופרת והגיבורה מתאחדים

    המהר''ל מפראג, 27/02/07 12:49

    קראתי את הראיון עם גב' בלאו במוסף סופהשבוע האחרון של עיתון הארץ ולצערי, היא יצאה שמה מאוד רע. הסאבטקטסט של הראיון הזה היה להראות למין הגברי ( הדתי והחילוני) הנה שהרה בלאו היא מוכשרת, יפה , אפילו כתבה ספר,בואו גברים ותראו מה אתם מפסידים, מה שיצא מזה שמדובר בבחורה שאינה בשלה למערכות יחסים גרה בגיל 33 עם ההורים מתעסקת רב היום בנושאים מורבידים ( השואה) ובעיקר מאוד מאוד מבולבלת. ( מטריד מאוד שבחורה כל-כך מוכשרת ויפה בכל זאת נמצאת במצב הזה)
    אני חושב שהספר הזה הוא מאוד אישי ומדבר על חוויות של הכותבת ואין בוא ערך מוסף שניתן לקורא ,למרות השפה העשירה והתיאורים המתוחכמים, אין רעיונות מסרים וכ'ו חדשים שאמורים לתת לי כקורא איזה שהוא מטען שאני לוקח מהספר , מה שמעלה את הספק אם יהיה עוד ספר בכלל ,כי הכותבת נתנה את כל מה שיש לה בספרה הראשון, וקשה לשאול האם היא יכולה לכתוב עוד ספר עם ראיונות קצת יותר רחבים מעולמה האישי.
    הרעיון המזעזע, לדעתי, של הפיכת בן הזוג לגולם ,פשוט מרדד את הגבר לאלמנט פאלי, ורק מדגיש את הבעיה של הכותבת ליצור מערכת יחסים, העדפת הגבר כגולם מעידה על כך שכותבת/ גיבורה אינה מבינה שגם לגברים יש עולם פנימי עשיר ומורכב לא פחות ממנה. ועולה התחושה שבעיינה תפקידו של הגבר הוא רק לספק את מאוויה ורצונותיה שלה, זו היא גישה שהיא על גבול הנרקסיזם בלשון המעטה, אין שום סיכוי שהכותבת יכולה להכיל עוד אדם, היא בקושי רב מתמודדת עם עצמה ועם השנאה עצמית שלה, שאגב ממש לא ברורה למה היא קיימת.
    גברת ברנדס היא סופרת ברמתם של סופרים כמו רם אורן עם תפיסת עולם דו מימידית, וחושבת שזה אוונרגד לכתוב על סקס, הביקורת שנכתבה פה זה הדבר האחרון שהספר של גב' בלאו היה צריך.

    הגב לתגובה זו

    • יפה כתבת

      יואב, 27/02/07 13:22

      2 הערות קצרות וחשובות כיצד תמצא הכותבת את בחיר ליבה:

      1. קחי חופשה מהשואה. חופשה לשנה שלמה, ועשי בה משהו שכולו חיובי ותמים: הדריכי טיולים בארץ, היי גננת בגן ילדים (שם יש תום) או מצאי דרך אחרת להפסיק להתעסק ברע ולעסוק בטוב.

      2. נסי לחפש את המשלים לך ולא בבואה של עצמך.

      (הדברים היו נכתבים באופן זהה גם לו הייתה הכותבת גבר. אין כוונה להעליב במקצוע הגננות-''מלמדי תינוקות'' אלא דווקא לצד החיובי והתמים שבעבודה עם ילדים).

      הגב לתגובה זו

      • שהרה מטפלת בילדים. בילדים שלי!

        יעלי. אחות של, 27/02/07 15:38

        לפני שאתה נותן עצות כל כך מחכימות לשהרה כדי שתדע קצת יותרעל אופיה והתנהגותה ביומיום. פעם בשבוע שבועיים שהרה קופצת אלי (קפיצה מבני ברק לירושלים)לעזור לי ומטפלת בשני ילדיי באופן מופלא ממש, היא ממציאה להם סיפורים ומשחקי דמיון , היא משעשעת ומצליחה להעסיק אותם שעות, בקיצור אל תיתן עצות טפשיות שמבוססות על חוסר מידע!

        הגב לתגובה זו

        • שהרה בלאו תעשי לי ילד!!!

          גולם מצוי, 27/02/07 16:17

          גם יפה גם מוכשרת וגם מטפלת ככה בילדים, מה עוד גבר צריך לבקש.

          הגב לתגובה זו

          • אם תהיה נחמד, אולי גולם. (ל''ת)

            גולי, 27/02/07 17:32

            הגב לתגובה זו

        • כן אבל למה היא לא מגיעה לבקר אותי באותה הזדמנות

          שרונקה, 27/02/07 20:32

          לא יפה, שהרה
          נמאס לי מהטלפון

          הגב לתגובה זו

        • אחות יקרה

          יואב, 27/02/07 21:46

          לא טענתי שהיא אינה מסוגלת או אינה עושה. טענתי הייתה שרוב עיסוקה ברוע. היא עצמה כתבה שהיא כותבת מתוך כאב. אני בטוח שהיא אדם משכיל, חכם, וטוב לב, שהספר נהדר ויכולותיה רבות. שני האירועים שעיצבו את תפיסת עולמה (ע''פ מאמריה) הם השואה ורצח רבין (ששינה משום מה את תפיסתה הפוליטית). לדעתי ראוי לעסוק קצת יותר בטוב.

          הגב לתגובה זו

    • לא הצלחתי להבין אפילו אם אדוני קרא

      ברכה, 27/02/07 13:40

      את הספר או שכל האינפורמציה הזו נובעת מקריאת הכתבה (שלא קראתי עדיין.)

      הגב לתגובה זו

      • למהר''ל מפראג

        מיכל, 27/02/07 14:18

        גם אני קראתי בתדהמה מסוימת את הראיון הנרקסיסטי ב''הארץ'' ושאלתי את עצמי האם זהו (רק) חלק ממערך השיווק של הספר ושל הסופרת, הממצבת עצמה כערפדה הבני ברקית בעלת העבר המתקתק וההווה האפל והמסובך, או שמא זוהי האמת שלה ולבסוף החלטתי שזה בעצם בכלל לא משנה.
        מה שמשנה זה שאת הניתוח הפסיכולוגי שלך עושה שהרה בעצמה בראיון, רק ביתר רהיטות וחדות ממך, וסלח לי אבל היא לוקחת בגדול.

        מה שמשנה ומטריד זה שהראיון בחר להתמקד בסופרת ולא בספר - אולי -שוב- זהו חלק ממנגנון השיווק המשומן של ההוצאה - אבל זה חבל מאוד. לא קראתי את הספר רק התעצבתי על ההתמקדות העצמית ועל ההתמקדות העתונאית בכל נפתולי הנפש השהרית במקום להאיר מעט את הספר ואת תוכנו.
        בכל אופן - בהצלחה לכותבת וכל הכבוד על האומץ.
        ואתה המרה''ל - או שתרקח לנו גולם להושיענו מצרותינו או שתשב לכתוב ספר בעצמך. בהצלחה גם לך.

        הגב לתגובה זו

        • אממ.

          המהר''ל מפראג, 27/02/07 14:41

          אני מסכים עם כל מה שכתבת, היא כותבת הרבה יותר טוב ממני ובטח בלי שגיאות כתיב, אבל אני כתבתי משו ב 5 דקות תוך כדי ארחות צהריים בעבודה, אינני סופר ומעולם גם לא התיימרתי להיות, אבל גולם אני כבר בעצמי :)
          ובהצלחה גם לך

          הגב לתגובה זו

        • הגדרת זאת יפה מיכל

          רעות, 27/02/07 14:48

          גם רת, כמו שהרה, מתנסחת ברהיטות ובחדות

          הגב לתגובה זו

      • ירושלים

        המהר''ל מפראג, 27/02/07 14:25

        אני קורא אותו עכשיו, אני חייב להגיד שהוא ספר מאוד נוח לקריאה כלומר אני לא מוצא את עצמי קורא פיסקאות שוב ושוב ולא בורח למקומות אחרים, אבל עדין אני מרגיש שאת כל הרעיונות האלו שנכתבו נאמרו על ידי הכותבת ואחרים אומנם בפורמט פובליציסטי, אבל עדין אין בהן חדש, יכול להיות שהספרים הבאים יביאו תובנות חדשות אני מאוד מקווה שאני טועה...כי בגדול שהרה בלאו עד עכישו מדברת לעניין, כגם בענייני השואה היא מעלה שאלות שאין מה לעשות אבל מישהו צריך לעשות אותם. בקשר לבן הזוג יכול להיות שהייתי חריף מדי וכנראה שהכותבת כבר מותשת מכל המרדף כמו שהיא מעידה בעצמה בראיון במוסף הארץ, אני מאחל לה שתוכל מצאו מישבהו שיתן לה קצת לנוח. באמת ובלי ציניות בחורה מוכשרת שמדברת לעניין.

        הגב לתגובה זו

    • מי ביקש ממך להיות הפסיכולוג שלה בכלל? (ל''ת)

      שי, 27/02/07 13:42

      הגב לתגובה זו

    • תגובה מרתקת אבל מה עם קצת רחמים (ל''ת)

      טל, 28/02/07 01:33

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    מה פתאום תמונה של כותבת המאמר ולא כותבת הספר

    שדכנית צמרת, 27/02/07 12:38

    תמונתה של שהרה אומנם כבר התפרסמה בכל מקום אפשרי
    ועדין לא נמצא החתן המתאים
    אבל אולי דווקא כאן היה מתאהב במבטה הניבט מהתמונה איזה חתן פוטנציאלי

    הגב לתגובה זו

    • זו לא היא שעל הכריכה???

      ..., 01/03/07 08:28

      ...

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מוח פרשני? - אולי חולני? מודה, עדיין לא קראתי (ל''ת)

    xxx, 27/02/07 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בושה

    נקדימון, 27/02/07 12:06

    מאווים מיניים ? חושניות פראית? הזוהי י ה ד ו ת ?

    הגב לתגובה זו

    • ע''ע שיר השירים ותגובה 2. אגב, הדת המתנגדת למאויים מיניים היא הנצרות

      אותו כנ''ל, 27/02/07 17:01

      , לא היהדות. קצת התבלבלת, אחי.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מתאים לשהרה. כבוד

    שמרית, 27/02/07 12:01

    שווה ביותר אחותי

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עדיף על הגברים שמצויים היום, שהם ילדים קטנים, שרוצים ציצי ולאונן

    אורית, 27/02/07 11:54

    המצב עגום. אין גברים בסביבה. אין על מי לסמוך - וצריך ללמד נשים ליצור להם גלמי אהבה כי אפילו גולם שכזה עדיף על הגברים שמצויים היום, שהם ילדים קטנים, שרוצים ציצי ולאונן בתוך הנרתיק שלנו. ולא יודעים איך לחבר מין ואהבה.
    ראיתי את הספר החדש של דויד דיידה ''דרך גבר'' (בהוצאת דופן www.dofen.co.il) והוא העניק לי תקווה מסויימת. זהו מדריך לגברים שמלמד אותם איך להיות מאהבים כמו שתמיד חלמנוץ אבל אם הם לא הולכים ללמוד ולממש אותו 0- אולי נלמד אנחנו איך ליצור גולם טוב שכזה שיעשה לנו טוב באמת?

    הגב לתגובה זו

    • לאורית-

      ע., 27/02/07 13:30

      כמה כעס על כך שהעולם שם בחוץ לא מתאים לאיך שאת מפנטזת שהוא 'צריך להיות'. רק שיקראו ב'מדריך' של דיויד איך 'הם' 'באמת' צריכים להיות, ואז הכל יהיה בסדר, בדיוק כפי שנדמה לך שאת צריכה. מה עם קצת רכות? אולי דווקא זה יעבוד ולא גישה תובענית, משנה, דורשת?

      הגב לתגובה זו

    • אין גברים כיון שאתן רוצות להיות ''הגברים''. אז תסתפקו

      Yo, 27/02/07 13:38

      בגולם. כי גברים לא תהיו.
      עוד משהו. מה שטוב לגוים בטח שלא טוב לנו.

      הגב לתגובה זו

    • אשה אמיתית

      גבר מחונך, 28/02/07 19:12

      חלק מהכשרון של אשה אמיתית זה ''לחנך'' את הגבר שלה להתנהג אליה כמו שצריך.
      כנראה שאין לך את זה.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    לא מופתעת, שהרה תמיד ידעה לכתוב (ל''ת)

    מזל טוב, נפלאה, 27/02/07 11:53

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ספר מדהים. חזק מאוד.

    אורי, 27/02/07 11:47

    ספר שחשוב לקרוא, לדעתי.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    זה אכן אחד הספרים הכי מסקרנים

    ברכה, 27/02/07 11:43

    שקראתי בזמן האחרון. חזק מאוד, מלא עוצמה ונשיות קמאית.
    ממליצה גם אני,
    ברכה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ''עד לא מכבר''? עוד רחוקה הדרך.

    נרקיס, 27/02/07 11:40

    נכון, יש נשים שלומדות ומפרשות וכל זה אבל בתכלס, נראה לך אי פעם שיהיה שוויון בהלכה?
    נראה לך שאישה תוכל להיות רב ראשי? (הרי אין אפילו הגדרה למילה הזו בלשון נקבה כי ''רבנית'' זו אשתו של הרב). נראה לך שאישה תוכל להשתתף במנין? או לנהל בית כנסת על טהרת הנשים שבו הן יעלו לתורה, יהיו חזניות, גבאיות וכל השאר?
    נראה לך מתישהו?
    הרי היחידים שעושים את זה זה הרפורמים ותראי איזה יחס הם מקבלים מהאורטודוכסים שאת שייכת אליהם..

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כמה חיכיתי לספרך שהרתי! (ל''ת)

    הכותבת האהובה, 27/02/07 11:37

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מדהימה! שנים הערצתי אותך

    וזה משתלם, 27/02/07 11:29

    תודה

    הגב לתגובה זו

    • להעריץ את בלאו? מה עלמה? (ל''ת)

      השתגעת לגמרי?, 27/02/07 12:04

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אם יוכי ברנדס אוהבת אז הלך הספר (ל''ת)

    אין לנו אותו, 27/02/07 11:23

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    למה התגובה נכנסה ליהדות? מקומה בתרבות! (ל''ת)

    שיקולי עריכה, 27/02/07 11:21

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    קראתי. ספר מצוין (ל''ת)

    טל, 27/02/07 11:20

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    פלגיאט

    מיקי, 27/02/07 11:14

    עם כל הכבוד לפרגון שרוחשות יוצאות הדת זו לזו בבחינת ''יד רוחצת יד'', כבר זכינו לראות בעולם התרבות ''גולם'' שנוצר על ידי אשה.
    את מוזמנת לעיין ב''תיקים באפלה'' (X Files בלעז) שם יש פרק שמעלה את הרעיון הנ''ל.
    מה לעשות שלא כל מאורות החכמה נתנו בידכן, ואפילו לא כל מאורות החדשנות.

    הגב לתגובה זו

    • קרא את הספר, תדבר אחרת... (ל''ת)

      חובבת שהרה, 27/02/07 11:54

      הגב לתגובה זו

    • יש ספר אמריקאי חשוב

      תולעת ספרים, 27/02/07 12:18

      ועטור פרסים - יצא לפני שנתיים בערך בעברית בהצואת עם עובד -
      הסיפור המדהים של קוואליר וקליי - שעוסק בזהות יהודית מודרנית ובגולם.

      אבל זה לא אומר שאי אפשר לקבל השראה ולכתוב משהו חדשני בכל זאת, כבר היו דבירם מעולם.
      רק לא ברור לי איך כולם הספיקו לקרוא כ''כ הרבה עמודים בכמה ימים. משונה קצת.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא ספר מאוד ארוך, וקשה מאוד להפסיק (ל''ת)

        שי, 27/02/07 13:41

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    נשמע מרתק וחדשני!

    קובי, 27/02/07 11:13

    כל הכבוד שהרה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    בלאו= חזרה על עצמך עד מוות+גסויות

    ממש מעניין..., 27/02/07 10:46

    למה מישהו חושב שמעניין לשמוע שוב את ההגיגים ללא תוכן של שהההההרה בלאו?
    כולה רוח וצילצולים מתובלים בקצת גסות ועוד קצת שואה...
    נו באמת...

    הגב לתגובה זו

    • מותק היא כתבה ספר מעולה (ל''ת)

      ואתה טוקבק נבער, 27/02/07 11:30

      הגב לתגובה זו

    • ''גסויות''? קראת את שיר השירים לאחרונה? אם לא, עוד מעט פסח! (ל''ת)

      לא מבין את, 27/02/07 11:41

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    נשמע ממש מעניין וחדשני (ל''ת)

    אני רצה לקנות, 27/02/07 10:25

    הגב לתגובה זו