• 24.

    נכנסתי לכתבה כי חשבתי שהכותב ראה את הסרט אבל קיבלתי פילוסופיה בגרוש

    אנה, 25/02/07 11:06

    בלי להעליב את הכותב ואת כל מה שכתב, אבל נמאס לי מהניתוחים המרובים ע''י כל מי שלא ראה את הסרט
    יותר מעניין אותי לדעת אם הסרט אמין ואם השחקנים משחקים בו טוב
    זה מה שייקבע עבורי אם ללכת לצפות בו בקולנוע, ולא כל הויכוחים ה''מוסריים''

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    שיקחו אנטישמי לגלם ניצול שואה- זה אותו דבר.

    שונא משתמטים, 25/02/07 03:41

    זה לא מקרה רגיל. אושרי כהן ואיתי טיראן מגלמים את כל מה שאני מתבייש בו.
    לגלם חייל זה לא כמו לגלם זונה. בזמן שאיתי תו'רגמן למד משחק בת''א ושיחק דוקים עם שריי גבעתי חיילים בגילו הגנו על האורח חיים שלו. בזמן שמשתמתים קיבלו קמפיינים ושיחקת בסרטים והרוויחו הרבה כסף חיילים בגילם עבדו במועדפת בתחנת דלק מסריחה. וכשאתם עושים כסף מגילום דמותו של חייל שמת בלבנון ותוך כדי כך פוגעים במשפחה שלו אתם משתינים עליי מהמקפצה. אתה השתמטת. אתה לא נתת שלוש שנים למדינה. לא כל אחד יכול לשרת בצבא אבל כל אחד יכול לשרת בשירות לאומי- מצידי תחליף לזקנים חיתולים בבית אבות או שתעזור לידים מעיירות פיתוח עם השיעורי ביית במשך 3 שנים. אבל אתה את השלוש שנים שלך תיתן למדינה כמו שאני נתתי ורק אז תהיה לך לגיטמציה להתפרנס ולקבל כבוד. לפני 20 שנה הית מתבייש להראות את הפנים שלך ברחוב ועכשיו את מודל לנוער? ואם כולם ינהגו כמוך לאן נגיע? לכן אני מתחנן מכולם להחרים את הבופור- כי הוא מבזה חיילים. המלהק היה יכול למצוא שחקנים ששירתו בצבא. אבל הוא היה חייב להתחכם. חייבים להפסיק את הקטע הזה שמשתמטים הם מודלים לנוער. נורא חשוב ללמד אותם דרך הכיס. להחרים חברות מסחריות שמשתמשות במשתמטים בשביל לפרסם מוצרים שלהן ועל אחת כמה וכמה סרטים בגילומם. אם המדינה לא דואגת לכך שתשלם כפול מס הכנסה אני אדאג לזה שיהיה לך קשה להפרנס. אלא אם כן אתה מכריז שתתרום את כל ההכנסות שלך מהסרט הזה לליבי אתה אושרי כהן איתי טיראן וכל אלה שאמא שלהם לא צריכה לדאוג בלילה כי הבן שלהם נמצא בברקפסט כשאחי אבא לשני ילדים היה בפאקינג בינת גב'ל.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    פשוט מדהים

    מאור, 22/02/07 16:11

    הספר (ומניח שגם הסרט) מראה איך חיילים מתמודדים עם מצב בלתי אפשרי אליו המדינה הדמוקרטית שלהם שלחה אותם- לא מהו תו''ל נשיאת אלונקה, איך פותחים ציר ואיך נערכים לכוננות עם שחר. וויכוח שנשאר ברמת ''האם חייבים לעשות צבא בשביל המדינה'' מתעלם מהוויכוח ''מה המדינה חייבת לעשות עם הצבא'' שהוא המהותי כאן.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    גדוד 9 חטיבה 623 צנחני המילואים מאחוריך דוד (ל''ת)

    שמעון זפרני, 21/02/07 21:05

    הגב לתגובה זו

    • אחרי מה שהוא אומר לא בטוח שיהיו מילומניקים !!

      גד, 24/02/07 00:07

      כולם יפרשו וישתמטו !

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    מכיר את הקצין הזה והוא קצין מצוין דוגמה ללוחם

    חיים, 21/02/07 21:04

    ובתור קולנוען הוא גם מכיר את הדילמות. התגובות כאן הן כה רדודות שמחטיאות את הדיון כולו. כלוחם בגדוד מילואי הצנחנים של דוד אני מסכים לכל מילה. איפה אתם ביום יום כשרק 5 אחוז מאזרחי מדינת ישראל הכשירים עושים מילואים. פתאום קפצתם. הסרט הוא מצוין, מעורר ומוציא אותך עם תהיות בסופו. אני הייתי בבופור ובטייבה ובראס בייאדה וראיתי את הסרט ואושרי כהן וטירן וכל היתר מעוריים כבוד לדמויות אילהן הן נכנסו

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    השתמטות היא אנוכיות.גם הבן שלי רוצה לשחק בסרטים כמו אושרי ותורגמן.

    אמא של חייל, 21/02/07 19:10

    השתמטות משירות חובה במדינה כמו שלנו היא סופר אנוכיות.אני יודעת שאפשר לשחק חייל קרבי גם בלי לשרת,אבל במדינת ישראל מוכת המלחמות,שבה רק מיעוט עושה שירות קרבי, ראוי היה שהבמאי יעדיף לקחת מישהו שלפחות עשה צבא כדי שלא נראה בטלנים רודפי תהילה כמו אושרי ותורגמן מזייפים זיעה ופחד על תפאורות קרטון.עלוב.
    אבא של נועם ברנע,שאת דמותו מגלם אוהד קנולר אמר בראיון שהוא שמח שאת בנו מגלם שחקן ששירת בצהל.עובדה שזה חשוב!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לשאלה המוסרית אין משמעות אומנותית??

    שמאלני לשעבר, 21/02/07 12:57

    מעניין.
    תנסה לספר את זה לחברים שלך בברנז'ה במיוחד לסובול, שחורי וגרבוז, שישמחו להסביר לך על ה''חובה המוסרית של האמנים להלחם בכיבוש בלה בלה...''

    יש משמעות מוסרית לגבי החברה שמובילי התרבות שלה הם משתמטים. בדיוק כמו שיש משמעות מוסרית לכך שמובילי התרבות הם מושחתים, בעלים מכים או עבריינים.

    כנראה שכדי להבטיח את עתידך כבמאי אתה מוכן למכור את הדידיאלים שלך כדי לקבל חותמת כשרות מפוסט ציוניים כמו שחורי וגרבוז.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הבעיה האמיתית היא שאושרי כהן נחשב בכלל שחקן (ל''ת)

    א., 21/02/07 11:25

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    למה שלא תשלם גם מיסים עבורם?הם שחקנים טובים ,לא? (ל''ת)

    נתת להם 3 שנים, 21/02/07 06:33

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לא יאמן על איזה שטויות קופצים פה

    אריה, 21/02/07 01:05

    זה שבכנסת ישראל מכהנים חברי כנסת העושים יד אחת עם מנהיגי טרור ומסיתים את מצביעיהם לאלימות ושנאת המדינה, עובר אצלכם בשקט.
    כשהיועץ המשפטי לממשלה מסרב לתבוע לדין את החכ''ים שבגדו עפ''י חוקי ישראל וחוקי כל דמוקרטיה אחרת לו היתה במצבנו, אין לכם מה להגיד. על זה חברי כנסת מכל המפלגות שותקים על המצב הזה גם כן שתיקה מוחלטת.
    רק על ענין שהוא אומנותי לחלוטין גורם לכם לילל? אתם פאתטים דפוקים ובגללכם המדינה נראית כמו שהיא נראית.

    הגב לתגובה זו

    • איזה אומנות מדובר פה בתופעה שניראת השתמטות שחיתות (ל''ת)

      אוהד, 21/02/07 08:58

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    עלינו לצאת מהסרט בו אנו חיים--כולל ''הבופור'' (ל''ת)

    א מ רול, 21/02/07 01:01

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הבעיה האמיתית היא חטיפת הכספים הציבוריים על ידי השמאל העילג (ל''ת)

    3% מטורללים, 21/02/07 00:36

    הגב לתגובה זו

    • נקמה על זה שחטפתם את המדינה לפני 30 שנה (ל''ת)

      מנחם המתחיל, 21/02/07 08:28

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    כנראה שלא לעשות צבא זה הפשע הכי גדול במדינה הזאת

    רוני, 20/02/07 23:25

    יותר מהתמכרות לסמים ואלימות כלפי אחרים

    נגיד זהר ארגוב ... הבנאדם היה שמוק רציני אבל ברוב הכתבות עליו אף אחד לא ממש מתייחס לעובדה הזאת (הטוקבקיסטים) וזוכרים לו רק את הלהיטים ...
    זהר ארגוב אגב גם לא עשה צבא ...

    אז ההפרדה הזאת בין האומן לשחקן היא חשובה וראוייה ... כששחקן הולך לאודישן הדבר האחרון שהבמאי צריך לחשוב זה אם הוא היה בצבא כמה סוכר הוא היה שם למפקד שלו בקפה ומה הוא עשה אתמול בלילה הדברים האלה לא רלוונטים אם יש כישרון ...
    הם פשוט לא חשובים ...

    צ'רלי שין שיחק חירנ''יק בויטנאם ולא זכור לי שהוא היה שם
    טום הנקס שיחק ריינג'ר בנורמנדי ולא זכור לי שהוא היה שם
    יהורם גאון שיחק את יהונתן נתניהו דמות סמל ומופת במדינתנו ולא זכור לי שהוא השתתפף במצבע אנטבה
    ג'ון וויין אותו דבר
    בקיצור הרשימה מאוד ארוכה

    אין שום קשר בין יכולת משחק לבין הקריירה הצבאית של השחקנים

    ההטפלות הזאת לא נראית לי כבאה ממניעים ציוניים
    ההתקוממות הזאת באה כי אנחנו חברה ביטחוניסטית צרת אופקים
    וכי המנהג הישראלי הנורא מעצבן הזה של למצוא פאקים קטנים בכל דבר כשרואים ישראל אחר מצליח ...
    תפרגנו אשנים לא יהרוג אותכם ...

    הגב לתגובה זו

    • קשקשן. תקרא עיתונים אולי תלמד משהו

      אביחי, 21/02/07 10:56

      בעיר מסויימת רצו לקרוא רחוב על שמו של זוהר ארגוב.
      זה ירד מהפרק בגלל עברו הפלילי של זוהר.
      בכל כתבה על זוהר ארגוב מדברים גם על הסמים. בכל כתבה.
      יותר מכך, כל פעם שמראיינים אדם שהכיר את זוהר שואלים על הסמים.
      הנה לך דוגמא נהדרת לכך שלא ניתן להפריד בין האומן לאדם.

      צ'רלי שין לא שרת בויאטנם בגלל שלא נולד אז. כך גם במקרה של טום הנקס.
      חוץ מזה, השניים לא ברחו משרות.
      תראה איך מפשפשים בציציות של מועמדים לנשיאות - לא רק אם שרתו אבל גם איך ואיפה.

      אין קשר בין יכולות המשחק לשרות הצבאי, זה נכון.
      אבל לא מלהקים רק בגלל יכולות משחק.
      הליהוק הוא אמירה אומנותית, חברתית ופוליטית.

      האמירה בליהוק משתמטים לסרט ספציפי זה, מעוררת בי בחילה.

      הגב לתגובה זו

      • אם הליהוק מעורר בך בחילה, אז לך להקיא

        אורן, 21/02/07 22:47

        יעבור לך... הבעיה הרצינית היא מחלת הנפש שאתה סובל ממנה...

        ששומעים זהר ארגוב חושבים על זמר מזרחי לא נרקומן. הסמים הם הטרגדיה שלו. איפה שמעת שלא מוכנים לנגן את המוזיקה שלו בגלל שהוא לא עשה צבא? בגלל שהשתמש בסמים?

        ליהוק זה לא אמירה חברתית. זו השמת כוח אדם בתעשיית הקולנוע!

        הגב לתגובה זו

        • זהר ארגוב השתרבב לדיון בעל כורחו

          שוש, 21/02/07 23:39

          אתה לא חושב שהיה מגוחך אם זהר ארגוב היה משחק בסרט בעל אמירה נגד סמים...? אבל זה בסדר שמשתמט גאה משחק לוחם. כנראה שליהוק הוא בכל זאת גם אמירה חברתית

          הגב לתגובה זו

        • תלמד קולנוע וגם הבנת הניקרא לא תזיק

          אביחי, 23/02/07 13:19

          לא כתבתי שלא מכונים להשליע מוזיקה של זוהר ארגוב אלא שלא מוכנים לקרוא רחוב על שמו בגלל עברו הפלילי.

          דוגמא נוספת לכך היא שמוליק קראוס.
          אין רבים שתרמו כמוהו לתרבות הידראלית אך כשהגיע הרגע להעניק לו את פרס שר החינוך רבים כעסו על כך.

          אם אתה חושב שליהוק אינו בעל אמירה אומנותית וחברתית אז אתה בור בכל הקשור לקולנוע ואומנות

          אגב, הקולנוע בארץ אינו תעשייה והוא ממון בחלקו הגדול ע''י המדינה.
          לכן, לי כאזרח יש הזכות לחוות את דעתי ולהתערב בכך.
          גם אם אני לא קונה כרטיס אני בכל זאת ממן את הסרט בעל כורחי.

          הגב לתגובה זו

    • רוני המשתמט משחזר תגובות

      שמאלני לשעבר, 21/02/07 13:01

      זו כבר הפעם ה 20 שאני קורא את התגובה הטיפשית הזו תחת שמות שונים.

      כנראה שהשמאלני הטיפש לא מבין או מתעקש לא להבין:
      אף אחד לא אומר שמשתמט לא יכול לשחק חייל.
      הבעיה שלנו זה עם זה שהתרבות והחברה הישראלית מקדמת ומעודדת משתמטים.

      הגב לתגובה זו

      • שמאלני לשעבר עלק...

        גלעד, 21/02/07 19:28

        בדיחה מצויינת
        יש לך עוד?

        הגב לתגובה זו

      • הבנים השמאלנים שלי קרביים.סליחה שזה שובר לך את התיאוריה,טמבל! (ל''ת)

        שמאלנית, 24/02/07 17:43

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    שאלה אישית לסרן (מיל}

    דני, 20/02/07 22:42

    תגיד לי קצין צנחנים במי''ל יקר .
    אם לועדה לעידוד סרטים יגיעו שני במאים מוכשרים לקו הגמר בעניין תקציב לסרט הבא .ויבחר זה שיותר מנוסה במקצוע בגלל שלמד ועבד שלוש שנים יותר ממך בגלל שהוא השתמט משירות בצה''ל.והנסיון במקרה הזה הוא הקרטריון היחיד .
    גם תכתוב כזאת כתבה מפרגנת ומנומקת למען התעשייה ?
    לצערי הכתבה שלך נראית ככתבת אינטרס שקופה או במילים פשוטות
    ''תעזרו לי להכנס לברנז'ה''

    הגב לתגובה זו

    • ואם יגיע אדם ששוחרר מצה''ל בגלל סרטן?

      אורן, 21/02/07 22:39

      שאלות היפוטיות שמעידות על חוסר עוצמה אישית.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    תודה סרן צנחנים היה יותר ישר וקל לכתוב למה לא לראות את הסרט (ל''ת)

    לא רואה את הסרט, 20/02/07 22:07

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    נו מה

    לוחם שוויון, 20/02/07 21:47

    עוד מעט ישימו בסרטים שחקנים ערבים שמגלמים לוחמים
    לא רואה את הסרט

    הגב לתגובה זו

    • כבר היו שחקנים ערבים ששיחקו לוחמים

      אביחי, 20/02/07 22:47

      למשל מכרם חורי שיחק קצין בסרט חיוך הגדי.
      לעצם העניין, אין בעיה מהותית בכך ששחקן שלא שרת בצבא ישחק לוחם.
      בדיוק כמו ששחקן לא צריך להיות רופא כדי לשחק רופא.

      א ב ל !!!!

      בליהוק יש הכרזה, הליהוק מבטא אג'נדה אומנותית, פוליטית וחברתית.
      כשמלהקים ערבי לשחק קצין או ישראלי לשחק חמאסניק יש בכך אמירה.

      מה האמירה בליהוק אושרי כהן?
      מה האמירה בליהוק אדם שהשתמט מחובתו כדי לקדם את הקריירה שלו?

      צריך להדגיש, זה אינו מחזה של שייקספיר או צ'כוב.
      זה לא סרט על מלחמת ששת הימים.
      הארועים המוצגים בסרט התרחשו רק לפני מספר שנים, הפצע עוד מדמם.
      בזמן שהאורעים האלה התרחשו והחיילים אשר עפ''י סיפורם נעשה הסרט הקיזו דם, אושרי כהן וחבריו עשו כסף וישבו בבתי קפה.

      הגב לתגובה זו

      • ליהוק משקף אג'נדה חברתית???

        אורן, 21/02/07 22:41

        לך תקיף את השופרסל...

        כולה סרט עשית מזה תנואת מחאה חברתית... אתה ממש חי בסרט

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    קם בבוקר שחיתות בממשלה בצהרים במשטרה ובערב מלא מושחתים באומנות (ל''ת)

    לא רואה את הסרט, 20/02/07 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אתה צודק אנחנו במגננה מול השחיתות של המושחתים המשתמטים (ל''ת)

    לא רואה את הסרט, 20/02/07 21:31

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לקחו אותם בגלל שהם שחקנים מעולים אנחנו לא ניראה אות ם בגלל שהם (ל''ת)

    מושחתים, 20/02/07 21:28

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    השאלה פשוטה או שאתה בעד או שאתה נגד ?

    דני, 20/02/07 21:26

    למה להסתבך בפילוסופיות ?
    אם אתה בעד השתמטות לצורכי קריירה והעסקת משתמטי שרות צבאי בסרט על חיילי צה''ל תלך לסרט תקנה כרטיס ותהנה.
    אם אתה נגד התופעה תחרים את הסרט !

    הגב לתגובה זו

    • אנשים כמוך לא ראויים לדיון בכלל...

      אורן, 21/02/07 22:37

      כמה חרדים לא משרתים בצבא? האם אתה בעד או נגד הדת?

      אין לי שום בעיה ששחקן לא שירת בצה''ל. גם לא מענינת אותי הסיבה. הוא שחקן קולנוע ואני כחייל קרבי מסוגל לעשות את ההפרדה הזו בשקט ובקלות. הבעייה היא שכל מי שטוען אחרת כנראה שירת באיזה יחידה עורפית... ויש לו נקיפות מצפון אז הוא תוקף את זה שמתחתיו. מזכיר לי את הכניסה לבאקו''מ שאלו שהגיעו באוטובוס 5 דקות לפניך עושים לך בזזזזזזזז...

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    חבל שסרן בצנחנים חוטא ומחטיא (ל''ת)

    לא רואה את הסרט, 20/02/07 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מדובר במושחתים ובאמת כבר לא מעניין אם הם משחקים טוב או לא כי אני לא

    לא רואה את הסרט, 20/02/07 21:18

    רואה את הסרט .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    עוד שמאלן מגויס שהחשוב בכתבה זה חשיפתו שעושה סרט כנראה גם שמאלני

    שמאל מטורלל, 20/02/07 20:14

    כנראה גם קיבל את המימון מקרן רבינוביץ הפוסט ציונית מכספי כלל הציבור

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    נכון, אבל...

    סירפד, 20/02/07 20:01

    אתה קצין קרבי ויודע שמי שלא היה שם פשוט לא יודע מה ''זה''. כשרואים נשיאת פצוע על אלונקה תחת אש והחיילים רצים בבה-סבבה, אתה יודע שהם בחיים לא ידעו מהי ריצת-אמוק מבועתת כשפצמ''רים נופלים מטרים ספורים ממך.
    לא ככה?

    הגב לתגובה זו

    • בשביל זה יש במאי

      דודו, 20/02/07 20:39

      וסידר גם שירת בצנחנים

      הגב לתגובה זו

      • השאל הישראל חטף את כספי קרנות הקולנוע הציבוריות זו הבעיה (ל''ת)

        רפורמה בקרנות, 20/02/07 20:52

        הגב לתגובה זו

        • אההה, אז השמאל אשם...

          אורן, 21/02/07 22:32

          קוראים לזה מחלת הרדיפה. ישנם פסיכיאטרים מצויינים בארץ. גש לטיפול ותהיה בריא.

          הגב לתגובה זו

      • השמאל הישראלי חטף את כספי קרנות הקולנוע,זו הבעיה כל השאר זניח (ל''ת)

        רפורמה בקרנות, 20/02/07 20:53

        הגב לתגובה זו

    • מה קשור?

      מומו, 20/02/07 22:21

      וב''טואי ריאן''
      השחקנים עשו צבא במרינס?

      הגב לתגובה זו