• 25.

    עזרא פאונד?

    התוהה, 01/11/06 20:46

    גדול משוררי המאה העשרים הוא עזרא פאונד? זה סוג של חידוש, לא??

    הגב לתגובה זו

    • לא (ל''ת)

      גליה, 02/11/06 17:11

      הגב לתגובה זו

    • הוצאת לי את המילים מהפה

      צ'ה, 31/08/07 07:02

      הוצאת לי את המילים מהפה. עזרא פאונד, גדול משוררי המאה העשרים?
      wtf?
      המשוררת סוג ב'-ג' הזו קבעה - מבלי למצמץ - עובדה: פאונד הוא גדול משוררי המאה העשרים.

      כמו לא היו מעולם בוקובסקי, הרברט, שימבורסקה, גינסברג, רילקה, נרודה, בודליר, אליוט, קוואפיס, ברודסקי, מנדלשטם, וויליאמס והרבה אחרים (ביניהם גם כמה ישראלים).

      נו, מה יש לאמר.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    את בן ובנו אנו הרי מכירים דפנה! לא חדש לך! (ל''ת)

    ברוך פת, 01/11/06 01:23

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ממנחם עד בן

    ללי, 31/10/06 17:32

    הספרון חביב - ותו לא! אין הוא מנומק מספיק ועושה עוול למשוררים ראויים, דוד פוגל ודן פגיס למשל. אי אפשר להכתיר את שלמה ארצי כמשורר הדלות בעוד פוגל הוא נחלת קומץ תלמידי ספרות. דליה רביקוביץ אינה קוטלת קנים, אך מה לגבי זלדה?
    ספרונים מהסוג הזה אינם מוסיפים לספרות כהוא זה: לאוהבי הז'נר הוא מובן מאליו ולא מחדש, ומי שרוצה להצטרף לכת, מקבל טעימות קאנוניות, אך מחמיץ את אברהם חלפי ועוד אילו משוררים בפער שבין שלמה המלך לשלמה ארצי.

    הגב לתגובה זו

    • ספר יפה

      גליה, 02/11/06 17:10

      מאוד התרשמתי מכך שאתה מכיר עוד משוררים חשובים וראויים. יש עוד כמה, לא שמעת עליהם?
      היופי של הספר הוא בכך שהוא מקרב את השירה אל הקורא שנהנה מן הקריאה. הספר כתוב גם בצורה בהירה וגם בצורה מעמיקה.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    מנחם מנחם איכה (ל''ת)

    יוחנן, 31/10/06 02:36

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    היפעמות והתלהבות אינן מספיקות, דפנה.

    תמיר, 31/10/06 01:11

    והן מאבדות את חינן כשלצידן בורות, חשבונאות ומוגבלות אינטלקטואלית. למנחם בן יש רגישות מסוימת בקריאת שירה, בהחלט. ומה מעבר לכך? שינאה לחוקרים אקדמיים, לאחר שנכשל בתחום הזה כישלון חרוץ, חוסר סבלנות לטקסטים מורכבים מדי והחוצפה לפסול אותם באופן גורף כי השתעמם אחרי חמישה עמודים, אי-אילו חשבונות אישיים, ושימוש אינפלציוני במלים נוסח ''היקסמות'', שכבר יצאה מכל החורים. גם הקטילה של 'מוות בוונציה' המופלא איננה עדות לטעם משובח. האיש בנוי על פרובוקציה. מעטות הן הפעמים שבהן מצאתי ערך רב בדבריו. לשמור על ראש פתוח זה יפה, אני מציע לשמור גם על חוש הביקורת ולא להתבלבל בין עומק ממשי לבין קריצות-עין של ''מבין-דבר'' יעני, בגרוש וחצי.

    הגב לתגובה זו

    • צודק לא צודק

      עמירה, 31/10/06 02:31

      נמחם בן נפש מבולבלת מיוסרת מחפשת משמעות נאחזת, מרגיזה, מיסרת, מבקרת, מהדירה, משבחת
      רדודה, סוערת עמוקה אינטואטיבית

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    גם טמבל חינני הוא טמבל

    דודי, 30/10/06 14:09

    אני אהבתי מאד את המדריך לשירה ''מזשיר'' של שמעון זנדבנק.

    את דיעותיו השטחיות של מנחם בן מספיק לי לקרוא בעיתון.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ממליצה למנחם בן לעבור לחולצות חומות

    מביטה בתצלומו, 30/10/06 11:17

    הן משתלבות באופן מושלם עם שיניים צהובות.

    הגב לתגובה זו

    • דוד שלי שלמה שלי אייכה

      פאוליקה, 30/10/06 18:39

      איפה כולכם זה מה שחסר זה מה שקרה נפלתי בין הכיסאות
      התפלקה לי הברירה ומה עכשיו לבד בסך בלי לילה ובלי יום רק כך
      אז תודיע כבר איפה.ארומה תולעת סוף דבר הרחובות האלה המלאים ריק של פרידה

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ספר הקוסמים

    אלחנן, 30/10/06 09:57

    אני לא מכיר את התרגום של מנחם בן ל''ארץ הישימון'', אבל ספר הקוסמים שלו, ספר לילדים קטנים, מדהים.
    רוב הספרים לילדים היוצאים היום הם פשוט דידקטיים פסיכולוגיים ללא כל השראה. הספר הזה, ספר הקוסמים, כמו הספרים לילדים של לאה גולדברג הענקית (דירה להשכיר, למשל) הם ליגה אחרת. אל תזלזלו במנחם בן.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    התרגום ל'ארץ הישימון' משובח ומרגש

    מירית, 30/10/06 07:47

    לא קל לתרגם יצירה חשובה זו (ולעניות דעתי התרגום החדשני יותר לוקה באנמיות רבה ודלות שפתית) כך שלמרות היותו שנוי במחלוקת ואינני מסכימה בהכרח עם דעותיו, אני סבורה שיש מקום לכישרון ולתרומה שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    נו באמת?

    א., 30/10/06 04:14

    רוב הזמן את אישתי יותר טוב מהכניסיני?

    הגב לתגובה זו

    • השוואות

      אורלי, 30/10/06 07:00

      בטוח שזאת שורה מקורית ומעניינת. אשר להשוואות, נראה לי שהן מיותרות. זאת תכונה גברית מטופשת קצת לעסוק בהשוואות. כל אחת משורות אלה יפה כשלעצמה.

      הגב לתגובה זו

      • אורלי, תרבות בנויה על השוואות ודרוגים.

        תמיר, 31/10/06 01:12

        את זה אפילו מנחם בן יודע.

        הגב לתגובה זו

        • לא נכון

          אורלי, 31/10/06 10:34

          תרבות לא בנויה על השוואות ועל דירוגים אלא על יצירות. אתה לא מודד תגובות על יצירות בכלים מידתיים. והתגובות הן גם שונות בין בני אדם שונים. בכל אופן, ההשוואה אינה העיקר כאן. מה יפה יותר, כלנית או רקפת? מה מרהיב יותר, אדם או סגול? ברור שלאנשים שונים העדפות שונות על פי טבעם השונה.

          הגב לתגובה זו

          • ודאי שלאנשים שונים העדפות שונות. אבל דיברנו על תרבות.

            תמיר, 31/10/06 22:06

            ותרבות בנויה על הערכה יחסית, מה טוב יותר מהאחרים, מה ראוי יותר. יש על כך ויכוחים, וכל העת מתרחשים שינויים - התרבות אינה סטטית. אבל על מה מתווכחים? בדיוק על כך: מה טוב ממה, מה ראוי ממה. כלנית ורקפת אינן יצירות תרבות ולכן אין שום משמעות תרבותית לשאלה מה יפה יותר, כלנית או רקפת. אבל יש-גם-יש משמעות תרבותית לשאלה מי משורר טוב יותר, ביאליק או שלמה ארצי.

            הגב לתגובה זו

  • 15.

    בן הוא כותב מרתק

    מירב, 29/10/06 23:36

    לפעמים אני לא מסכימה איתו, לעיתים אני חשה בחילה עקב דעותיו החשוכות - אולם הוא תמיד מעניין ומשעשע והבנתו בתחומי הספרות והשירה באמת גדולה.

    את ספרו החדש בוודאי שאקרא.

    הגב לתגובה זו

    • דעותיו של מנחם בן אינן חשוכות

      שון, 30/10/06 06:58

      דעותיו אינן חשוכות. כשהוא מל את ילדיו בדרך חדשה היו רק שנים או שלושה בארץ שלא ביצעו חיתוך בגוף ילדיהם. כמה יש היום, את יודעת? בכל אופן, חשוך זה לא, אלא מקורי ומואר. ואני לא חבר של מנחם בן, פשוט נמאס לי לקרוא אנשים מוגבלים.
      ובאשר לדרווין. הוא היה חדשן בזמנו, היום תנועת התכנון התבוני אינה חשוכה, אלא להיפך, קוראת תיגר על תיאוריה נאורה כביכול שאינה באמת מבוססת ולא הוכחה אף פעם, אלא רק העלתה אפשרות, ולדעת רבים היום, לא הדתיים דווקא, אינה הגיונית. ולא שמנחם בן שייך לתנועת הת''ת, אבל יש רבים הדומים לו בהשקפתם.
      ועוד. ועוד. הדבר האחרון שאפשר להגיד על מנחם בן שדעותיו חשוכות. גם באשר להומואים, דיעותיו נאמנות לקו התורה, והוא אינו היחיד שמאמין בתורת ישראל ובאמיתותה. בכל העולם וגם בישראל יש חזרה לאמונה ולרוחניות, ומי שאינו מבין מהי רוחניות כדאי לו שיבין. זוהי הנאורות האמיתיח וזוהי התקווה היחידה.

      הגב לתגובה זו

      • ''ומי שאינו מבין מהי רוחניות כדאי לו שיבין''?...

        גאה, 31/10/06 01:14

        מה רצית להגיד בזה?

        הגב לתגובה זו

        • רוחניות

          שון, 31/10/06 10:07

          רציתי להגיד שמצב רוחני הוא מצב שיש לשאוף אליו. זאת חוויה שבעזרת השם יש אנשים שמצליחים לחוות אותה, ויש אנשים יותר רוחניים ופחות רוחניים, כלומר, ככל שאדם נמצא יותר זמן במצב רוחני של התודעה, כלומר, אינו עבד לעצמו ולטרדותיו, הוא רוחני יותר. אפשר לדבר על זה הרבה, ויש ניסוחים שונים, ויש דרכים רבות. אבל בכללי, מניסיוני, ככל שאדם מוסרי יותר הוא זוכה למתנות רוחניות גדולות יותר.

          הגב לתגובה זו

          • והומוסקסואלים הם בעלי רמה רוחנית נמוכה?

            גאה, 31/10/06 13:58

            ולעומת זאת, מנחם בן רמתו הרוחנית גבוהה? עדיין לא הבנתי. אולי כי חשוך כאן.

            הגב לתגובה זו

            • גאה, הוא מתכוון לרוחני במשמעות של ''עושים רוח''

              צ'ה, 31/08/07 19:43

              תקן אותי אם אני טועה..

              הגב לתגובה זו

  • 14.

    אמנם לא ידענית אני כמו מנחם בן...

    לל, 29/10/06 22:15

    אולי זוכרת מילים של שיר פה ושיר שם, ולפעמים הגיל מקרב את השיכחה... וזאת לא בושה, תמיד
    יש את השיר הכתוב.

    אבל, ''התאבו דעת בשל מה אהבתי...
    אני אהבתי בשל תפוח, כי אין יודע נתיב הרוח...''

    את זאת דווקא זוכרת, וגם את:
    ''פה ושם באינטרנט כתוב: לנצח ואהבת אמת''...


    וגם: ''היית אומרת: יש כספת, וכולנו שם''...

    והאמת מסתתרת לה אי שם בין ביאליק ל-''הו ארצי מולדתי, הר טרשים קרח...'' (כה אמר טשרניחובסקי).

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    שרביט קסמים?

    מנחם מנדל, כפ''ס, 29/10/06 21:44

    להשוות את ארצי לביאליק?

    זה כנראה תוצאה של קוניאק זול או חומר גרוע במיוחד?

    אגב - זה טרנד חדש. מבקר שמבקר ספר של מבקר אחר...?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    רואים שמשוררת כתבה את כל זה

    מעריץ את דפנה, 29/10/06 21:37

    אי אפשר להתווכח עם זה. מבקר מן השורה לא יכול לה
    פיוט של ממש
    מעריץ אותך דפנה

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''יהיה לי תוכי'' ?

    נחמן שעיה, 29/10/06 20:43

    חלפי כתב, בצדק, ''אקנה לי תוכי''. האם זה מוגזם לבקש ממבקרי ספרות לצטט כהלכה?

    אולי לשחורי יש יומרות לשכתב את חלפי?

    הגב לתגובה זו

    • מי שיבש את השורה?

      תנחום, 30/10/06 09:14

      אני מכיר את מנחם בן הרבה שנים, והוא כמעט תמיד מדייק בציטוטים, ואם לא, הוא מציין שהוא מצטט מן הזיכרון, או שהציטוט הוא בערך, לא מדויקת. כך שיהיה ברור, אולי התכוונת שיש כאן שיבוש בציטוט, אבל מיהו מבקר הסיפרות ששיבש? התכוונת לכותבת דפנה שחורי או למחבר הספר מנחם בן? האם אתה עוד אחד שמחפש כל תירוץ כדי ליפול על בן? בכל אופן, אפשר להתווכח איתו, אפשר להסתייג מהפרובוקטיביות שלו, אבל לא כדאי להמעיט בידע השירה שלו.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ארצי איננו ביאליק

    מיכל, 29/10/06 20:38

    בפרפראזה על שאלתו של איוב: ''והחוכמה מאין תימצא ואי -זה מקום בינה...'' הייתי אומרת שבדרך כלל באמצא ולא בקצוות, כפי שיעץ לנו הרמב''ם, בעקבות אריסטו. כך גם בין שני הקצוות שלפנינו בביקורת השירה, ובעצם בכל אומנות: מצד אחד כל הפתיחות שבעולם (ובלשון הכתבה - לבוא נקיים מדעות קדומות,
    ולהשאיר את הבית מאחור...) ומצד שני ובאותו זמן עצמו, לשפוט איכות על פי אמות מידה הנטועות בתפיסה
    אסטטית-ערכית.
    אם נטה עצמנו לאחד מן הקצוות -
    נפסיד: שהרי אם הכל שווה ואין הבדל בין טוב לרע (ואשמח לקרוא את הספר עצמו כדי להאמין שארצי הוא ביאליק) הרי אנו חוזרים לכאוס
    חסר אבחנות. ואולם אם הכוונה בספר היא להפתיע עם משהו שעדיין לא נאמר, במסגרת התפיסה העולה מן הספר שהחדש הוא הנכון יותר, או במסגרת ההיסחפות הפוסט -מודרניסטית מטשטשת הגבולות וההירארכיות,
    או אם מטרת הספר היא סתם לעורר סערה בעיירה, בבחינת ''והעיר שושן צהלה ושמחה'' -
    אז לא כדאי להשקיע עצמנו בדיון הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אלתרמן היה חרזן חצר מפא''י

    יוסי פרלשטיין, 29/10/06 20:36

    מגילת אסתר היא ביטוי לחזונו המרחיק ראות של רעיונאי וודסטוק. אירוע מפוקפק ממהדורה מוכשרת של אלף לילה ולילה. התחלה טובה עם סוף רע ועילה לשונאי ישראל להשיב לנו כגמולנו שספק אם אכן בצענו אותו אי פעם לפי הכתוב- משהו עובדתי כמו הקיקיון הקמל בן לילה וחותם את יונה הנביא לנוע במישורי טגיקיסטאן כפרומתיאוס או כולדימיר ממחכים לגודו.

    בן ירש את יבי, משפץ, מיפה ומרחיב את המקור

    שירה ומציאות הארץ הזאת הם שני קווים מקבילים שלא יפגשו .

    המשורר האחרון האמיתי בארץ הזאת היה זאן בורדייט והוא כהן בה כשגריר צרפת, קתולי אולטמונטאני. אבידן, וולך וכל עוף למינהו, כולל אני, הם רק קולות נפץ רפים של בלבולי ביצים הנטרפים למרחשת.

    משורר איננו אטלס שנושא את העולם על גבו, לא הרקולס ולא שמשון ואפילו לא ברוס לי. משורר איננו גם שווארצנגר שכבר בגן הילדים הבין שהעולם הוא יותר מורכב מאשר אכזר אבל חובה עליו, בשם ערכה המוסף של השירה להרים קולו כעורך דין של המילה הזאת שצוררת בכנפיה רק סבל וכאב ומי שחי אותה זקוק לו כדי להשתמש בה נגד משתמשים אחרים, מרושעים וזדוניים אבל הם המתפרנסים ממנה במציאות הנשכנית ורק המשורר מסוגל לסכור את לשונם המקצועית, המומחית והאימתנית במשהו.

    המילה נותרת טהורה ופאול צלאן יבלה את כולנו.

    הגב לתגובה זו

    • ''כוכבים בחוץ'' ו''שמחת עניים'' הן חרזנות חצר???

      מגיב, 30/10/06 20:36

      ''כל עוף למינהו'' כולל גם את הקוקו.
      מה עם התרופות, פרלשטיין?

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למגיב

        מגיבה, 31/10/06 10:28

        לעג היא מידה מגונה, והוא עלול לחזור אליך באופן בלתי צפוי

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    עוד לי מומחיות אפילו פסוק פשוט הוא לא יודע במילואו

    lkj, 29/10/06 20:03

    ועל זה הוא מנע מבניו את חופש בחירתם שלא מל אותם.

    הפסוק הוא ומלתם את ערלת לבבכם וגו'

    הגב לתגובה זו

    • שיבוש בציטוט

      קוראת, 30/10/06 09:07

      אי אפשר לסבול את התוקפנות הגברית. הטעות היא של הכותבת דפנה שחורי, ואין הבדל במשמעות, וזאת לא טעות חמורה. אבל למה להפיל על מנחם בן, מצאת תירוץ לנצח אותו, ולהראות שאתה יותר חכם?

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ומה עם דוויד דפנה? (ל''ת)

    טלי, 29/10/06 19:45

    הגב לתגובה זו

    • מה איכפת לך

      דפנה, 29/10/06 20:17

      סתם. אני לא דפנה. אבל אתה טיפש

      הגב לתגובה זו

    • לאיזה דוד אתה מתכוון????

      ד, 29/10/06 20:21

      ולמה שני וו ולמה הי??

      הגב לתגובה זו

      • דוד אבידן או דויד אבידן או דוויד אבידן?

        45, 30/10/06 09:05

        ככה כותבים היום דויד. אבל אפשר גם דוויד, ואפשר גם כמו פעם בכתיב חסר דוד.
        אם אינך מומחה ללשון, למה סתם להגיב?

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    רוצים תחליף לביאליק? התחדשות של נעמי שמר

    רשימה דפוקה!, 29/10/06 19:22

    הטקסטים של ארצי כאלו מתוסבכים ולא מובנים אפילו לעצמו שאין סיכוי שיוכל אי-פעם להכנס לנעליו של המשורר הלאומי
    לעומת זאת שיריה של מלכת השירה העברית כל כך חודרים ישירות ללב ולמוח בפשטות וישירות ומה מתאים יותר לעכשיו מאשר השיר הנפלא שכאלו כרגע נכתב על מצבנו הפרטי -אחרי החגים יתחדש הכל???

    עייפות בלתי מוסברת
    פיק ברכיים לא מובן
    זו שעה שלא חוזרת
    לעולם – אבל
    בליבך אתה יודע
    שמעבר לפינה
    אהבה חדשה
    ממתינה

    אחרי החגים יתחדש הכל
    יתחדשו וישובו ימי החול
    האוויר, העפר, המטר והאש
    גם אתה, גם אתה תתחדש

    בגנך פורחים לפתע
    בערבוביה גמורה
    עץ החלומות
    ועץ הדעת טוב ורע
    הסתכל על כליך
    שהשארת בחצר
    הפטיש, הסולם, המעדר

    אחרי החגים...

    במסע שלא נגמר
    בין שדות הצל ושדות האור
    יש נתיב שלא עברת
    ושתעבור
    שעון החול, שעון חייך
    מאותת לך עכשיו
    למד-דלת, למד-הא, למד-וו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מנחם בן הוא הוכחה נוספת לנצחון הבינוניות

    יב''ג, 29/10/06 19:01

    עצם העובדה שרוב אימרותיו על ''תחושות בטן'' בלבד, עצם קיומם של חורים גדולים בהשכלתו הספרותית, עצם היותו -כן, הומופוב גאה.
    כל אלו כעיסה דמגוגית אחת גדולה מעידים שאולי, מנחם בן צודק. הרי אם ביאליק הפך לארצי, כולי תקווה שכאשר יפרוש המבקר המהולל לפנסיה, מחליפו יבחר בס.מ.סים.
    ''מבקר נולד'', הקוראים אפילו לא ירגישו ממש בחילופי הדורות. מנחם סקעת בשבילכם.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ענקית - אתה הנבחר שלי למבקר הספרותי הבא

      הרחל, 29/10/06 19:27

      מצאתי בתגובות יותר עומק מבכתבה

      הגב לתגובה זו

      • מצאתי בתגובות לתגובות את שיא החוכמה (ל''ת)

        מיכל, 29/10/06 20:16

        הגב לתגובה זו

        • מצאתי ביב''ג איש תמים ונפוח (ל''ת)

          גבי, 31/10/06 13:11

          הגב לתגובה זו

    • תגובה לעניין, אבל השם ''סקעת'' ממש לא במקום.

      ספר גברים, 30/10/06 20:28

      המגיב הנכבד מבין מן הסתם בספרות, אבל הראל סקעת היה מגיע לאן שעוד יגיע בלי שום קשר להשתתפותו ב''כוכב נולד'', פשוט כיוון שנולד להיות אמן מבצע ענק.
      אין ספק שמנחם בן נסחף מאוד בהשוותו בין ארצי לביאליק, אבל הפתיחות שלו למוסיקה שמחוברת למלים היא נקודה מאוד גדולה לזכותו.

      הגב לתגובה זו

      • אתה צודק ואני מצר על איזכור סקעת

        יב''ג, 31/10/06 00:16

        אבל סקעת כפרפרזה לכוכב נולד, וגל הבינוניות שהיא מביאה איתה.

        אגב, אני מאוד אוהב את הקול שלו. לסטות מהנושא, אני בטוח שאם סקעת היה מצליח אחרי חרישה של מקומות קטנים ברחבי הארץ, בניית קריירה בצורה עקבית ולא בפריצה בין לילה לתודעת בציבור, הוא גם היה מוציא אלבום עם חומרים משמעותיים ולא מנגינות נוסח סן-רמו וטקסטים נלוזים לילדות בנות 12.
        אבל זה כבר לדיון אחר.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    שיעור לדוגמא

    למנחם, 29/10/06 19:00

    רוב הזמן את אשתי/וכשילד ניטע בך/חיכינו תשעה חודשים/בתשיעי ילדת בעצב.

    אם כן תלמידים, על פי המשורר הנועז, ההריון נמשך תשעה חודשים ובסופם האישה יולדת בעצב. נכון שקשה לקבל תפיסה חדשנית כזו, אבל זהו כוחה של שירה גדולה, לומר דברים מקוריים כאלו.
    בשבוע הבא נדון בהרחבה בשורה: ''תרקוד, היא אמרה לי, תרקוד''.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד (ל''ת)

      נהניתי מהשעור, 29/10/06 20:41

      הגב לתגובה זו

    • ניסוח שנשאר בזיכרון הקורא

      יובל, 30/10/06 07:17

      מי שאינו מבין את יופיה של השורה רוב הזמן את אשתי אינו מבין עומק של יחסים ואינו מבין מהו ניסוח של הרגשה אמיתית שקיימת בחיי נישואים. זהו ניסוח מקורי, מעניין שנטבע בנפש הקורא.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    שאלה

    שאלה, 29/10/06 18:39

    האם הוא באמת חושב שספר שירים של שלמה ארצי בלי המלודיות המלוות יעניין כמו ספר שירים של ביאליק? קשה לי להאמין שמי שיש מעט שכל בקודקודו יחזיק בדעה כזו

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הוא גדול הוא גדול הוא גדול. מנחם, אין על התנך, וגם עליך אין. (ל''ת)

    מרוקאי עצבני-1, 29/10/06 18:28

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תיקון ביאליק

    מנחם בן, 29/10/06 17:48

    תודה לדפנה שחורי על רשימתה הנדיבה והמוארת. לא עם כל מילה אני מסכים, אבל תמיד טוב לתת ספר על שירה בידי משוררת שמבינה את העניין מבפנים. ובכל זאת ,עניין אחד אני חייב לתקן מייד: לא הצעתי בשום אופן להוציא מתכנית הלימודים את ביאליק , שחלק משיריו נפלאים, אלא רק להפוך את אלתרמן למשורר המרכזי

    הגב לתגובה זו

    • לכל חובבי אלתרמן ו''הו'' למיניהם

      צאלה כץ, 29/10/06 18:57

      מש''ל.

      הגב לתגובה זו

      • גברת צאלה,

        אגודת חובבי הו, 29/10/06 19:41

        לא ברור מתגובתך אם אנחנו מזוהים עם מנחם בן או לא, אבל אם כן - אז לא.

        הגב לתגובה זו

    • כתוב הסבר לאבולוציה מנקודת מבטך המלומדת

      צ'ארלס די, 29/10/06 22:17

      עצם העובדה שקיבלת פרס ממלכתי כלשהו מעידה שאבולוציה לא מתקיימת. לא על כל האנשים.

      הגב לתגובה זו

      • אבולוציה

        דרווין, 29/10/06 23:42

        ומה אתה חושב? עליך היא מתקיימת?

        הגב לתגובה זו