• 60.

    לכי תאכלי תחת!

    גל, 14/01/15 13:56

    רחת לוכום אינו קללה בעיראקית!
    זה ממתק טורקי מדהים!!

    IP: 93.173.61.213דווח על תגובה זו

  • 59.

    ספר מקסים!!!

    תמי, 30/10/06 09:57

    נכון שאפשר היה לוותר על הסצנה הגרמנית, אבל גם כך הספר מקסים ונקרא בנשימה עצורה. דודו בוסי הוא אמן המשחק במילים ורוקם את המשפטים בצורה נפלאה. בקיצור: אי אפשר להניח את הספר מהיד.

    IP: 88.153.33.143דווח על תגובה זו

  • 58.

    טעות ענינית בספר

    מלגלג, 28/10/06 16:55

    בספר מופיעה טעות מזיקה. שמשולבת במסרי הספר.
    גיבור הספר הוא ישראלי מעדות המיזרח.
    חברת ילדות, אהבה הראשונה שלו, היתה אשכנזיה ואבא שלה חיסל את החברות ביגלל הסעיף הזה, לאחר שנים גיבורנו חוזר ארצה וניתקל בפיגוע ושם מנסה לעזור לאנשים וניתקל בחברה לשעבר, פצועה, מתרחש התקף אפילפטי, הוא שובר שיניה במברג כדי לפתוח את הפה ומחלץ את לשונה. בהמשך הוא מחפש אותה בבית החולים, נכנס לחדר, ואז שומע את אבא שלה אומר לה שהשינים לא ניפגעו מהפיגוע אלה ממישהוא שהציל את חיה בזה שזיהה את ההתקף ופעל נכון.
    יש כאן טעות קשה לגבי הטיפול באפילפסיה, אין צורך לפתוח את הפה, הוא לא הציל את חיה אלה גרם נזק נוסף.
    אנו מצפים מסופר לבדוק את החומר הניכתב, במיוחד שהספר מסופר כסיפור עובדתי.

    IP: 89.0.225.12דווח על תגובה זו

  • 57.

    דודו בוסי-אין אחר מלבדו. כנסו!!!

    אורלי ש., 25/09/06 02:19

    דודו בוסי הוא סופר בחסד עליון.
    יש בכתיבה שלו משהו מרגש ויחודי ולא מתחנפן ומשתכנז כמו מר סמי מיכאל היקר שמדבר בשפה שאפילו הסבתא הפולניה שלי ז''ל היתה בטח צריכה למצמץ שמונים פעם כדי להבין למה התכוון המשורר... ולפני שתאשימו אותי בגזענות אז אציין שהחצי השני שלי זה טורקי. ואני פולניה-טורקיה גאה ולא מוכחשת.רק שיש לי בעיה עם השפה של ס. מיכאל וזה לא נאמר מתוך התנשאות אלא מתוך רצון להמחיש מה זה אותנטיות ומה זה לא!!! דודו בוסי זה אותנטיות נקיה שלא מתחנפת לממסד האליטיסטי ולא עושה הנחות...גם לא לסבתא שלי עליה השלום, שתהא מנוחתה עדן.
    אני קראתי את ''פרא אציל'' בנשימה אחת, ואת ''הירח ירוק בואדי'' בנשימה וחצי ולא יכולתי שלא להתפעל מהכתיבה של דודו ומהיכולת הגבוהה שלו להכיל ולבטא מחשבות עמוקות ולהגיע לרבדים כאלו, שהרבה סופרים לא מצליחים לדרוך שם, וכל זאת בכתיבה מרגשת, נוגעת ללב ומעוררת עניין.
    באשר לגב' שחורי, יש לך הרבה מה ללמוד מבוסי. ודבר נוסף: נ וזל לך משהו מוזר מהעין. קחי מגבון לח, נשמה, ותנקי את הדבר הזה שנראה כמו מרירות או תסכול.

    IP: 212.116.179.98דווח על תגובה זו

  • 56.

    יופי של ספר (ל''ת)

    איציק בר-נור, 24/09/06 01:52


    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 55.

    שלמה שלי

    פאוחילה, 24/09/06 00:50

    שלמה , תבין , בן זוגי שכותב למגרה, לא יודע כלום , עלי ועליך . אז צור כבר קשר, אתה רואה איזה סימני פיסוק אני עושה לך. ונשבעת לך שלמה, הראש שלו כל הזמן בכתיבה שלו , ולא רואה אותי ממטר. וזה באחריות שלמה, אז למה אתה חושב לא התגרשנו מזמן? כי שנים לא פגשתי אחד כמוך , שכל כך רגיש לסימני פיסוק. דרך אגב אני לא מפסקת רק במחשב, גם רגליים..........מצפה לתגובה סוף סוף אז בי מותק דבר איתי פאוח.

    IP: 84.94.115.168דווח על תגובה זו

  • 54.

    עברתי לצומת ספרים

    דוד, 22/09/06 18:07

    הלכה למעשה, לא הלכתי לתולעת.וכל זאת בגלל המבקרת הספרותית הזאת, וכל יושבי השולחן שהיא פתחה.אני הולך עכשיו למקום אחר וקורא בשקט ביקורות ספרות מעולות, ולכל מי שמחפש אותי , אני ברחוב דיזנגוף בצומת ספרים.

    IP: 84.94.113.27דווח על תגובה זו

    • אתה לא מענין אף אחד

      פנה, 23/09/06 00:06

      למה אתה מציף אותנו בתגובות המטופשות שלך,? את מי מענין לאן אתה הולך, ומה אתה קורא, ואת מי אתה אוהב.

      IP: 84.94.113.27 דווח על תגובה זו

  • 53.

    שתמצוץ לדודו

    דוד, 22/09/06 00:45

    זה מה שאני מאחל לה

    IP: 84.94.110.230דווח על תגובה זו

    • אתה חולה רוח דוד-אתה מופרע (ל''ת)

      בוסי, 22/09/06 02:13


      IP: 88.155.224.99 דווח על תגובה זו

  • 52.

    כל הכבוד לדפנה

    שרון, 22/09/06 00:11

    ביקורת חודרת, אמיתית, ולא לוזרית. דפנה באמת כל הכבוד

    IP: 84.94.110.230דווח על תגובה זו

  • 51.

    אי אפשר להמלט מפניה

    דוד, 19/09/06 23:16

    הערב, החלטתי לחזור למסלול שלי. עליתי על הבגדים האדומים, חיממתי את הגלגלים, ואיך שאני מגיע לפרק, תנחשו? כבוד המבקרת עמדה שם. אני נשבע לכם, בקרנות רחוב לא היית רואה דברים כאלה. תכלס, אתם יודעים מה אני מאחל לה ? שדודו בוסי יאנוס אותה

    IP: 84.94.140.102דווח על תגובה זו

    • אתה דפוק, או מה?

      שמעיה אנג'ל, 20/09/06 03:17

      מה בדיוק רצית לומר?

      IP: 84.108.237.159 דווח על תגובה זו

    • אתה חייב לעשות פרסומות! נולדת לסחוט אשכוליות אדומות. (ל''ת)

      לדוד מהשמורה, 21/09/06 15:12


      IP: 217.132.250.181 דווח על תגובה זו

      • אשכוליות אדומות?

        דוד, 22/09/06 00:09

        אני מהשמורה?מה הקשר לאשכוליות ולפירסומות, מה השטויות האלה?

        IP: 84.94.110.230 דווח על תגובה זו

  • 50.

    אי אפשר להמלט מפניה

    דוד, 19/09/06 23:00

    הערב, החלטתי לחזור למסלול שלי. עליתי על הבגדים האדומים, חיממתי את הגלגלים. ואיך שאני מגיע לפרק, תנחשו? כבוד המבקרת שחורי עמדה שם. אני נשבע לכם, בקרנות רחוב לא היית רואה כאלה דברים. תכלס, אתם יודעים מה אני מאחל לה? שדודו בוסי יאנוס אותה.

    IP: 84.94.140.102דווח על תגובה זו

  • 49.

    דודו בוסי מביך ומאכזב (ל''ת)

    ס''ט, 19/09/06 17:05


    IP: 88.152.42.195דווח על תגובה זו

  • 48.

    דפנה שחורי מביכה

    דוד, 19/09/06 13:20

    חבל שכל אחד רשאי לכתוב ביקורת.הביקורת לא עניינית ,לא מתייחסת לדמויות לאווירה אלה מנסה להיות מגניבה הפוך על הפוך.דפנה,כשאת רואה את בוסי ברחוב.את צריכה לנשק לו את הרגליים.קצת כבוד אה?לא יזיק.

    IP: 84.94.144.107דווח על תגובה זו

    • דפנה שאת אומרת לבוסי פוס למה את מתכוונת (ל''ת)

      קושקוש, 19/09/06 16:57


      IP: 84.94.197.71 דווח על תגובה זו

    • למה למה עוד פעם ''הכבוד ''האבוד

      מרסל, 19/09/06 17:03

      דוד היקר והטיפש-בשביל כבוד צריך לעבוד. מה קרה? אין נפח בדמויות של בוסי. הסיפור משעמם. שחורי לידעתך
      מוכשרת בטרוף. גם איירה ספרים של אבידן, כתבה ספרים בעצמה, רצינית ולא שטחית--אז מה הבקשה לכבוד או לנישוק רגליים---דרך אגב מאיפה המנהג הזה אצלך, מהבית?

      IP: 88.152.42.195 דווח על תגובה זו

      • שחורי, התגובות שלך מעוררות

        מלכת הכיתה, 20/09/06 03:12

        בי רחמים וגיחוך בעת ובעונה אחת. יאללה, מותק, עופי מהחיים של עצמך, מכוערת ומתוסכלת, ואני בטוחה שלא יפרסמו את התגובה.

        IP: 84.108.237.159 דווח על תגובה זו

    • ספרו של בוסי זה שמאלץ אחד גדול

      מתבוננת, 19/09/06 17:05

      על המזרחיות . יש כל כך הרבה יופי בכל עדה ועדה ואת זה בוסי לא הצלחי להראות. כמו שהמבקרת אומרת הוא שבוי בסטריוטיפים ולא רואה את היופי הנושם של אותה מציאות
      ההוצאה צריכה להתבייש בפרסום הזבל הזה

      IP: 84.94.197.71 דווח על תגובה זו

  • 47.

    זכות המבקרת לאמר את דברה

    יוחנן, 19/09/06 01:40

    הספר יחיה או ימות במבחן הזמן. זכות המבקרת לאמר את דעתה

    IP: 88.152.192.5דווח על תגובה זו

    • נכון, זכותה לקשקש את דעתה

      גלית לוי, 19/09/06 13:41

      אבל אני בספק אם כותבת הבקורת ביקרה פעם באזורים מהם המחבר המוכשר והמוערך מוצא את השראתו.
      בוסי הוא חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים. ספרו הקודם היה בין המועמדים הסופיים לפרס ספיר. לכן הפסקה האחרונה בביקורת ממש לא רלוונטית. ראוי לומר שלמרות הכיבודים הממסדיים, בוסי כותב באומץ לב ועדיין שומר על צניעות, אינו מכנה עצמו סופר אלא כתבן. .

      IP: 84.108.237.159 דווח על תגובה זו

  • 46.

    לגור-61

    דוד, 19/09/06 01:34

    תקנה את 'שבו' האחרון תראה שירה מצויינת של שחורי. תקרא במעריב או מקור ראשון על הבקורות האמיצות שלה. תראה את עתון 77 או ספריה בחנויות הספרים.זכותה כמבקרת לאמר את דעתה המנומקת.וזה מה שהיא עשתה עם דודו בוסי. ועשתה זאת ברגישות גדולה. לענין 'הרחת לקום' היא משתמשת בציטוט מהספר::''היה לה רחת לוכום על השפתיים. הרגשתי היא רוצה אותי כמו אני רוצה אותה''(עמ' 19) בעוד בנם עובדיה כמו 'הצליח יותר מידי במשימתו' ומחק לגמרי את מבטאו, והוא מדבר בלשון גבוהה מידי שמתאימה יותר לנער בן טובים מרמת אביב ג': ''הבחירה בגרמניה היתה פרוזאית לחלוטין''(עמ' 55) הוא מספר לחברו.
    זה ציטוט מהספר שאתה לא קראת.
    בנוסף, לך תקרא את הספר מר רגיש
    לפני שאתה תוקף כמו רוטווילר נגוע בכלבת שגעון הזמן.

    IP: 88.152.192.5דווח על תגובה זו

    • מה יהיה עם שגיאות הכתיב פה?

      לימור גור, 20/09/06 08:04

      גם אתה כנראה סובל מבעיית הבנת הנקרא. קראתי את הספר, לא כמו גב' שחורי שדפדפה בו כדי שיהיה לה מספיק רעל וארס לסוף שבוע. בנוסף, חביבי, אל תענה לי בשגיאות כתיב! תלמד אצל בוסי כתיבה יוצרת ואז תגיב...

      IP: 84.228.113.210 דווח על תגובה זו

    • אפרופו ביקורת

      לימור גור, 20/09/06 08:08

      דפנה שחורי היקרה. נבצרו ממני התארים והמעמד של מבקרת. אולם, השכלתי הצנועה נתנה לי את הכלים הבסיסיים כדי לומר לך את דעתי על שירתך ועל כתיבת הביקורת שלך:
      שירה משעממת, יומרנית, אינה נוגעת לקורא ואינה מותירה בו כל רושם. באשר לביקורות שלך על אחרים, מוטב היה כי תבדקי את עצמך קודם!

      IP: 84.228.113.210 דווח על תגובה זו

  • 45.

    מי את דפנה שחורי?

    לימור גור, 18/09/06 23:13

    הייתכן כי את סובלת מבעית הבנת הנקרא? איפה את חיה שצמד המילים ''רחת-לוקום'' מזכירות לך קללה בעירקית? באיזו שכונה גדלת? רמת אביב גימל? איך קראו לשכן שלך ממול? ד''ר אפלבוים? מה את יודעת על החיים מחוץ לקניון רמת אביב? דודו הוא קודם כל ישראלי. זה שהוא בוחר לכתוב על נוף ילדותו אינה הופכת אותו לסופר מזרחי. כולי תקווה שאת משכורתך את לא מקבלת מכיסו של משלם המיסים...
    נ.ב. תזכירי לי בבקשה איזה ספר או שיר כתבת לאחרונה? אשה כמוך ראוי לה שתפנים תכנים לפני שהיא מחצינה נבערותה!

    IP: 84.228.113.210דווח על תגובה זו

    • בחמש משפטים הבהרת איך NRG

      לדפנה שחורי, 19/09/06 02:34

      מסוגלים לחסוך משכורת ממטומטת בועתית שההבנה שלה בהוויה הישראלית כל כך מצומצמת, מקובעת, אנרכוניסטית, בלתי מפותחת, לוקה בעיוורון. את פשוט לא רלוונטית! ונראה אם NRG יפרסמו
      את זה!

      IP: 84.108.237.159 דווח על תגובה זו

      • בעברית אומרים''חמישה משפטים'' ולא חמש

        בן קיש, 19/09/06 14:54

        לימור גור או מי שאת-אתה--לך לטיפול. קח תרופות. תרגע! בוסי לא שווה את זה. לא יעזור. ספר רע.

        IP: 88.152.42.195 דווח על תגובה זו

  • 44.

    חלאס

    שאול ביבי2, 18/09/06 17:02

    אותנטיות ב4 שקל
    לך תגלגל לאפות

    IP: 83.130.106.106דווח על תגובה זו

  • 43.

    אני קורא את בוסי מדי שבוע בהעיר

    יוסי בנטוביץ, 18/09/06 02:27

    כתיבה יוצאת מן הכלל שקלתי לא פעם להגיב על הסיפורים להחמיא ולא מצאתי אומץ. בוסי כל הכבוד לך אתה כשרון בלתי נתפס.לא קראתי את הביקורת על ספרך לא זקוק לה אקח את הספר ברגע שיגיע לספריה בטוח שאהנה ממנו המשך לכתוב

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

    • צודק בכל מילה על איכויותיו של בוסי! (ל''ת)

      אלדד, 19/09/06 12:23


      IP: 84.228.188.249 דווח על תגובה זו

  • 42.

    דפנה ב3 מילים:ביקורת קולעת ולענין (ל''ת)

    ברוך פת, 17/09/06 16:24


    IP: 62.0.131.179דווח על תגובה זו

  • 41.

    ספר חובה.

    קוראת מרחובות, 17/09/06 15:00

    קראתי את ''אמא מתגעגעת למילים''. לבוסי יש יכולת ייחודית לעורר מחשבה, לרגש ולגעת. מפתיע שכגבר הוא מצליח לכתוב בקולה של אישה, של אמא - ולשכנע. הוא מבין לליבה של אם, לליבה של אישה במשפחה עיראקית דאז, מבין את האמהות באשר היא. נזימה היא דמות שתשאר עם הקורא הרבה אחרי שהספר מונח בחזרה על המדף.
    בוסי גם מגדיל לעשות כשמראה לנו דרך עיניו של בנה של נזימה את החיים כילד כנער וכגבר במשפחה עיראקית במדינתנו הקטנה והמאד לא מושלמת. מרתק.
    השימוש בשפה הוא אוטנטי מבריק ואמין. אפשר כמעט לשמוע את הבעת המילים של הדמויות השונות, את המבטאים השונים, הדגשים השונים. תענוג.
    מומלץ בחום.

    IP: 85.130.165.144דווח על תגובה זו

  • 40.

    משעמם

    די כבר, 17/09/06 08:53

    עד מתי ימשיך בוסי להעיק במובן הרע של המילה. כמו פארודיה על קובי אוז, כמו תשדיר תעמולה של ש''ס.
    עוד פעם עיראקים, עוד פעם אנשים חמים ועוני, עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם - חסר דמיון, שבלוני.
    סתם אחד גדול.

    IP: 212.25.81.189דווח על תגובה זו

  • 39.

    תתבייש דוד

    פאובחילה, 17/09/06 00:11

    אתה חזיר לבן מגודל ודוחה.ועם אף כמו שלך לא הייתי יוצאת מהבית.צודקת פאובושה שאמרה מה שאמרה. נזם זהב באף חזיר.?.?
    אתה החזיר והיא מנזמת אותך .....

    IP: 84.94.120.238דווח על תגובה זו

  • 38.

    נשארתי בבית

    דוד, 16/09/06 10:41

    ןלא הגעתי ביום שישי לחנות הספרים, שבה היא דורכת כף רגלה.אני נשבע לכם שכל עוד היא בתולעת , אני מחוץ לתולעת, וכף רגלי החפה, לא תדרוך יותר בזו החרפה .

    IP: 84.94.120.238דווח על תגובה זו

  • 37.

    הגזמת. ארי דה לוקה,מול בוסי? (ל''ת)

    אלמונדא, 16/09/06 09:19


    IP: 217.132.71.174דווח על תגובה זו

  • 36.

    יש סופרים מזרחיים גדולים

    סופרת, 14/09/06 20:41

    לא כולם ברוח ריבה מתוקה מתקתקת קיטשית

    IP: 84.94.199.251דווח על תגובה זו

  • 35.

    ''רחת לוקום'' זה לא קללה

    שלום יבין, 14/09/06 08:51

    כי אם ממתק. ''הבחירה בברלין היתה פרוזאית'' היא לא אמירה של בן רמת אביב ג', אלא של ישראלי בן תרבות. המבט של שחורי מיושן ונגוע באותה סטריאוטיפיות שהיא מנסה לייחס לסופר המבוקר.

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 34.

    משהוא אחד שאני מסכים איתו.

    אפריקאי לא יהוד, 14/09/06 08:48

    לא צריך להיות שחור בשביל להיות אומלל, אבל זה עדיין לא עוזר לשחור, הוא נשארה אומלל ככה וככה, המזרחי הוא באמצע של החום, אז בכל זאת הוא לא אומלל עד הסוף, במקום טוב באמצע

    IP: 83.130.187.206דווח על תגובה זו

  • 33.

    ההבדל בין לחשוב ולהרגיש

    העוזב, 14/09/06 08:37

    מה הגדלות שבסופר, עומק הרגש שהספר מביע או עומק המחשבה המתוכננת שבו כמו שעון שויצרי מורכב עד לפרט הקטנטן האחרון, הכל תלוי בטעמו של הקורא ובניסיון הרגשי והחשבתי שיהוא עבר, לסיכום על טעם וריח אין מה להתווכח, ספרות זה לא מדע מדויק

    IP: 83.130.187.206דווח על תגובה זו

  • 32.

    הסיפור שלו על ליאור דיין

    נאווה, 14/09/06 08:32

    קרע אותי לגזרים. צריך לשמור על הילד הזה, ליאור, ולגמול אותו מהריטלין. דודו בוסי נוגע באומץ לב ובנחישות בפצעים המדממים של החברה הישראלית. מדורו בהעיר יוצא מן הכלל, כתוב לעילה. אקרא את הספר.

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 31.

    די,קצת פירגון,אפליה מתקנת,בסוף גם עגנון

    לינור, 14/09/06 01:00

    יעמוד בתור לקבל אוטוגרף.

    תיכנסו לאתרים שלהם.
    הכל בפנים.
    האיש גמר את הקריירה מאז שנחטף ע'י החונטה היהודית-ערבית שדפקה לו עם פוקו-דרידה-באבא-שנהב-יונה-שירן-שוחט-סש''ש.

    IP: 88.154.141.233דווח על תגובה זו

  • 30.

    מבקרת טפשה

    היושב בקפה, 14/09/06 00:54

    זה מה שקורה שבחורה מתוסכלת שמנסה להיות צעירה ולא מבינה רגשות אמיתיים מנסה להיות מבקרת שלא באמת מבינה מה זה להרגיש.
    אני קראתי הספר והוא הוריד אותי למטה והעלה אותי למעלה ,בכיתי, צחקתי וגם התאכזבתי מזה שהסוף לא תמיד נעים.
    צריך עומק רגשי בשביל לכתוב ביקורת על ספר כזה מה שכנראה אין למבקרת זאת.

    IP: 62.0.190.143דווח על תגובה זו

    • האינסטלציה הריגשית בספר סתומה

      האינסטלטור, 14/09/06 09:00

      וצריך אומץ לומר אותה

      IP: 88.152.175.60 דווח על תגובה זו

  • 29.

    כל הכבוד לאומץ ליבה של דפנה שחורי.

    ערס אשכנזי, 14/09/06 00:05

    משוררת ומבקרת ספרות גדולה. עושה עבודת שטח. יורדת לעומק. מכירה את רובדי ומרבצי הספרות הקסומה שיש לנו כאן מישראלים
    על כל גווניהם. לא מפחדת להתמודד עם האמת הפנימית שלה קבל עם ועדה. גם אני , ערס מצוי חושב שמארג כתיבתו משעמם. שימוש רדוד בשפה , ללא עיבוי דמויות והתרחשיות אישיות-עומק ורוחב. החוויה דלה צרה ולחוצה. השם שבחרה המערכת והמבקרת לבקורת הוא אותו השם שדודו
    בוסי נותן לגיבורו. זהו אפילו ראש פרק בספר.'' ערס עם אז'נדה''!!!
    וזל דיל גמור

    IP: 88.154.196.30דווח על תגובה זו

  • 28.

    נזם זהב באף חזיר

    פאובושה, 13/09/06 23:38

    מאז מעמד הר סיני, לא נתקלתי בהערצה שכזאת למבקרת. למה מתחושב שהמבקרת זה עגל זהב? תתעורר ותראה את המציאות בסך הכל ביקורת בינונית על עוד סופר בינוני מקומי . ואגב , אני חייבת להודות שאין רגע שבו אני לא מחכה לשלמה שיאותת לי כבר עם או בלי סימני פיסוק , והלחיים שלי שהיו סמוקות כשתי כלניות ,נובלות , ובן זוגי שיחייה , כותב גם ברגע זה , ואותי לא רואה ממטר . פאובושה וחרפה שהגעתי למצב כזה.

    IP: 84.94.136.203דווח על תגובה זו

  • 27.

    נשבע לכם

    דוד, 13/09/06 23:28

    העור שלי אם לא הייתי מתביש להתפשט,לבן כמו שן של פיל. ומה לעשות? אני גאה בו וגם גאה באשכנזיות שלי.ואפילו שוקל לשים נזם על האף ולקחת חבל ולקשור את עצמי אל דעותיה של המבקרת המהוללת הזאת .

    אמן.

    IP: 84.94.136.203דווח על תגובה זו

  • 26.

    אנו מצהירים בזאת קבל עם ועדה

    דודילה ופאוחשק, 13/09/06 23:22

    אנו מחזקים את ידיי המבקרת, שמה לעשות, הפכה למורת הדרך שלנו בחודשים האחרונים. ועם אותו כסף שהיינו מוציאים על קניית הספר של בוסי ,אנחנו יוצאים להשתולל ולעשות חיים.

    IP: 84.94.136.203דווח על תגובה זו

  • 25.

    דודו גבר עאלק-יעני ערס

    ניצה, 13/09/06 23:16

    כולו ילד טוב ישראלי מעוך בין מזרחיות לישראליות לתקשורת למעמד למשהו. רוצה להיות סופר ולא יוצא. אין בשר סיפרותי. יש בשר
    על האש. יש בשר על ברך טובה של אישה . זוכר?
    חי לו אכלה. וגם בשאנטי מקבל ביקורות מקבל פרסום. מה רע.
    לכתוב ספרות---הוא לא יודע. ספורים
    רכילותיים מחייו-כן.
    שיהיה בריא.
    מהשכונה לשעבר.

    IP: 88.154.196.30דווח על תגובה זו

    • עארס פרושו מתריס...

      עארס פואטי, 14/09/06 08:52

      במקור עארס לא חייב היה להיות אלים או גס ומחוספס, אתה יכול להיות עדיין מתוחכם ציני ומתחכם ולהישאר עארס, שפירושו הוא יוצר בעיות, מעין אאוט סיידר, שלא מסתדר בחברה שהוא חי, כמו זאב בודד, המושג בארץ קוצץ רק לתחום אחד בגלל הזלזול במושג העארס

      IP: 83.130.187.206 דווח על תגובה זו

  • 24.

    ספר גרוע!!!!!!!!לא שווה אפילו תגובה (ל''ת)

    ישעיה, 13/09/06 23:10


    IP: 88.154.196.30דווח על תגובה זו

    • אז למה הגבת? אידיוט! (ל''ת)

      י, 14/09/06 10:42


      IP: 84.108.237.159 דווח על תגובה זו

  • 23.

    היא באמת מתווה אותי

    דוד, 13/09/06 22:08

    שיניתי את כל המהלכים שלי,, ואני הולך כרגע בדרכים הסלולות שהיא סוללת לי , הכוונה אני נמנע להלך בשבילים בשעות שהיו שלי ונהפכו לשלה. הכוונה לא דורך כף רגלי, אתם יודעים איפה, בתולעת של יום שישי וגם לא בטבע בשעות הערב

    IP: 84.94.136.203דווח על תגובה זו

  • 22.

    דודו בוסי הוא ''מזרחי בכיין מקצועי'' לא יותר. כתבן בינוני מאד. הוא

    אלי מזרחי, 13/09/06 21:44

    יודע שללא ''המזרחיות'' שלו, הוא שווה מעט מאד

    IP: 84.94.156.91דווח על תגובה זו

  • 21.

    ערס עם אג'נדה היא כותרת מתוך הספר (ל''ת)

    ד, 13/09/06 20:15


    IP: 84.94.195.220דווח על תגובה זו

  • 20.

    הקודמים)- למד מק. בלום ואצלה זה הרבה יותר נכון ובמקום.

    מה שטוב בו, 13/09/06 20:06

    היא נפלאה נפלאה בספריה הטובים, אין כמוה. הולך ופוחת הדור... אז מה אם היא לא אשכנזיה בכלל? אה, ז''א שהטענה לאפלית סופרים על רקע מוצאם לא בדיוק תקפה?

    IP: 89.138.99.192דווח על תגובה זו

  • 19.

    מסכימה

    תושתוש, 13/09/06 20:05

    מסכימה עם דפנה שחורי שאיכות הכתיבה במקום הראשון למרות הכל, הלואי עלינו ארי דה לוקה ישראלי

    IP: 217.132.150.96דווח על תגובה זו

  • 18.

    ספרות הבורקס (ל''ת)

    ק, 13/09/06 19:28


    IP: 62.0.180.6דווח על תגובה זו

    • והבורקס

      לאונרד מהמערב, 14/09/06 08:56

      כמוהו, שמנוני מדיף ריח מושך, בא בטעמים שונים, פריך זהוב, משביע ולא עולה לך ביוקר, אולי זה לא רע דווקא ויכול לתקן ול''השביע'' את החברה שלנו

      IP: 83.130.187.206 דווח על תגובה זו

  • 17.

    הספרים שלו מדהימים עד כה

    מיכל- ארהב, 13/09/06 19:13

    מקווה לא להתאכזב מזה
    אבל אני אקרא בטוח

    IP: 199.184.176.10דווח על תגובה זו

  • 16.

    ספרים מדהימים

    אפרת, 13/09/06 19:07

    קראתי את 2 הספרים והם בין הספרים הטובים שקראתי.

    IP: 88.155.55.10דווח על תגובה זו

  • 15.

    ביקורת בנוייה היטב!!!

    יעלה, 13/09/06 18:40

    ממש כמו גוף האדם בנתה שחורי את הביקורת מהראש ועד הרגליים. כל הכבוד לך!!!!!!!!!

    IP: 84.94.195.220דווח על תגובה זו

  • 14.

    ביקורת מרגיעה

    אפרים סגל, 13/09/06 18:20

    בתחילה, במבט ראשון, חשתי שהספר הוא אכן מעדן, אבל משהו היה לי חסר, משהו לא הרגיש טוב.
    בקריאה שנייה חשתי שאני יודע מה הבעיה: זו הדיכוטומיות. לא הייתי בטוח עדיין אם זה אני או היא, אבל בקריאה שלישית הבנתי. זו הדיכוטומיות שבעייתית כאן. התחלתי לפנות אל מכריי ולבקש מהם לקרוא את הספר (לפחות שלוש פעמים). כשסיימו שאלתי אותם: ''נו, ואיך הדיכוטומיות?''
    כולם הנידו עפעף או פילבלו בעיניהם או חיטטו באפם או כחכו בלשונם ואיש לא פצה פיו ואמר: ''עו''ד סגל, הבעיה היא בדיכוטומיות''.
    הייתי בטוח שזה רק אני. ואז קראתי את הביקורת של דפנה שחורי והבנתי שבמבט עמוק יותר הדיכוטומיות שבספר מאכזבת ביותר.
    וזוהי השורה התחתונה:
    אמא מתגעגעת למילים, אבל אני מתגעגע לדיכוטמיות.

    IP: 212.179.72.62דווח על תגובה זו

    • לא היבנתי את הבדיחה ומה ברצונך לאמר

      כל אחד, 13/09/06 20:04

      האם אתה בעצם מתגאה בכסילותך ובזה שאינך מבין את משמעות המילה דיכוטמיה?
      האמת - גם אני לא הבנתי, אז פתחתי מילון לועזי ומצאתי. ''דיכוטמיה = חצוי לשניים.
      קנה כזה מילון. לא עולה הרבה.

      IP: 84.108.61.151 דווח על תגובה זו

      • קרעת אותי מצחוק - תותח על (ל''ת)

        סכגאעידכגאעי, 13/09/06 20:57


        IP: 85.130.135.107 דווח על תגובה זו

        • מסקרן

          שווה זהב, 13/09/06 23:41

          מדוע אתה מדבר בצפנים?

          IP: 84.94.136.203 דווח על תגובה זו

      • הוא הבין את העניין

        צחי, 14/09/06 08:45

        והכסילה זה את שלא הבנת את כוונתו, דיכוטומיות לאו דווקא ניוצרת ספר גרוע הבנת.

        IP: 83.130.187.206 דווח על תגובה זו

  • 13.

    אהבתי מאוד את שני הספרים שלו

    יוחנן, 13/09/06 18:09

    הם ריגשו אותי מאוד. אשאיל את החדש ברגע שיגיע לספרייה. מקווה שגם הוא יעשה לי את זה.

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 12.

    בוסי למד כלל חשוב-קיראו

    ע, 13/09/06 18:05

    שבני הדור השני והשלישי יכולים לשכתב את ההיסטוריה המזרחית בשם אותו דור יצירתי וגאון שתרבותו נגזלה ממנו , ורק על כך מגיע לו פרס ישראל. בוסי הוא סופר ישראלי שכותב על המזרחיות ולא סופר מזרחי ובכך טעתה המבקרת היא בילבלה בין הדברים

    IP: 84.228.137.122דווח על תגובה זו

    • צודק צודק צודק (ל''ת)

      מעיין, 13/09/06 20:28


      IP: 85.250.123.146 דווח על תגובה זו

      • מה גיזעני בזה?

        חיים, 14/09/06 08:29

        לחשוב שאתה יותר טוב מאיש כזה או קבוצה כזו זה גיזעני, לכל קבוצות שונות של בני אדם יש בעיות דומות ובינהם גיזענות.
        הוא מצא אלגוריה שנועדה להעביר מסר או מוסר השכל באמצעות סיפור, בין ההתייחסות של האשכנזים למזרחי ושל האריים ליהודים, בבסיסה זו אותה התייחסות, של אחר נחות ומאיים, השאלה עד לאיזה דרגת קיצוניות אתה לוקח זאת, לגרמנים היה יותר קרות רוח וחישוב שאין לעמים אחרים.
        במקום להתגונן כל הזמן כמו אמא פולניה, תתקנו את עצמכם, המזרחים פה באו להקים את המדינה לא פחות מאף יהודי, מאירופה או אמריקה ולא בתור אויבים שמנסים להשתלט, כמו היהודים בגרמניה, בניגוד למוסלמים שהמטרה שלהם היא לסלק מי שלא מאמין במוחמד...לא רק יהודים דא''ג

        IP: 83.130.187.206 דווח על תגובה זו

    • מה הפילפול דיוק מיותר שלך

      יוסי, 13/09/06 22:57

      ברור שבוסי הוא ישראלי. אבל זוהי עובדה שבוסי הוא ממוצא מזרחי וכל הספר שלו על הנושא עקב גדילתו ונסיון חייו. זה שהוא זקוק לטיפול פסיכולוגי על כך שהוא משווה את האשכנזים לגלוחי הראש בגרמניה. זוהי גזענות במיטבה.האמת נמאס עם הרגשי נחיתות העצמיים האלה. בכל חברה ישנם מיעוטים סובלים ומהגרים. כתיבתו איננה משהו. אין הוא דומה בכשרון כתיבתו לסופרים ישראלים מזרחים אחרים . הוא יותר מין סוג של עיתונאי שכונתי-רכילותי.

      IP: 88.154.196.30 דווח על תגובה זו

  • 11.

    המזרחים מעולם לא קופחו, זה הכל עלילה אחת גדולה

    משה, 13/09/06 18:01

    אני לא מבין מה הם מתבכיינים, אף פעם לא הפלו אותם על שום רקע, הם סתם בכיינים מלאים ברחמים עצמיים. לכו לעבוד, עצלנים!

    IP: 62.90.54.38דווח על תגובה זו

    • ואתה עוד אומר שהם אף פעם לא קופחו?

      אני, 13/09/06 19:37

      הרי אתה ישר מסיק שהם בטלנים ולא עובדים.

      IP: 88.153.7.63 דווח על תגובה זו

      • תסתכל במראה...

        לא מזרחי, 14/09/06 08:43

        ותראה שד חיוור או רוח רפאים בדמות עצמך, כסיל, את הטעות הזו עשינו עם הערבים ב-67 היינו צריכים להעיף אותם לכל הרוחות, או לתת להם זכיות מלאות, בענינים של שחור ולבן אין התחכמויות, למרות שבמריבות של היהודים זה לא שחור ולבן הכל מעורבב ופה הבלגאן השד העדתי הוא בעצם לבן כמו רוח רפאים

        IP: 83.130.187.206 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ביקורת טיפשית על סופר גרוע (ל''ת)

    שבתאי, 13/09/06 17:59


    IP: 62.0.180.6דווח על תגובה זו

  • 9.

    למה רק על כתיבה שנוגעת למזרחיות צריך להתנצל?

    שניר, 13/09/06 17:53

    למה כתיבה פוליטית אחרת לא נמאסת ורק כשמזרחים כותבים על המציאות הפוליטית שלהם אז ''נמאס כבר''?

    אפשר להגיד אותו דבר על ז'אנרים שלמים של ניצולי שואה, חיי ההוללות עם רינה ודינה ממהקיבוץ, הלומי קרב ועוד ועוד. על כל אלו לא יגידו מספיק, די, אין לנו כוח לזה. ההערות מהסוג הזה שמורות אך ורק לעיסוק במזרחיות.

    מה כל כך מפריע לכותבת בנושא הזה? אולי באמת הגיע הזמן שתשאל את עצמה.

    IP: 84.228.4.229דווח על תגובה זו

    • נכון במאה אחוז! השד עדיין מפחיד אותם (ל''ת)

      שונאת צבועים, 14/09/06 07:30


      IP: 84.95.112.60 דווח על תגובה זו

  • 8.

    בוסי: אחד הסופרים הרדודים, קיטשיים

    אנאבל, 13/09/06 17:37

    וסנסציוניים לחינם שקמו כאן. יורק אש שלא אומר בסופו של דבר כלום. כתיבה רעה וצעקנית.

    IP: 89.1.247.158דווח על תגובה זו

  • 7.

    יערה

    ח, 13/09/06 17:34

    בהקשר זה- נכתב ספר מצויין, שגם הוא כולל נושאים רבים -מזרחיות, גרמניה, שואה והומוסקסואליות.
    דודה פרהומה לא היתה זונה של יוסי אבני.
    דווקא הספר הזה מערב בצורה חכמה, רגישה ו- ספרותית בין הנושאים הטעונים הרבים.
    מומלץ

    IP: 88.154.156.186דווח על תגובה זו

  • 6.

    רצה לקנות את הספר. בוסי מלך! (ל''ת)

    טלי קחימה, 13/09/06 17:26


    IP: 212.150.13.3דווח על תגובה זו

    • בוסי, תפסיק לכתוב לעצמך טוקבקים (ל''ת)

      פלי טחימה, 13/09/06 17:46


      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

  • 5.

    בוסי כותב פנטסטי

    דורית, 13/09/06 17:16

    אני קוראת את המדורים שלו ומתמוגגת כל פעם מחדש. אני באמצע קריאת הספר, והוא מרגש בצורה יוצאת דופן. לטעמי, הביקורת לא עניינית ונובעת מיצר אפל.
    אגב, אני אשכנזיה.

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 4.

    בגלל הטור של בוסי

    א, 13/09/06 17:00

    אני מרים את העיר מהרצפה. שחורי מקשקשת שטויות. שום דבר לא חדש אצלך.

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 3.

    בוסי, אתה מעולה

    נירית, 13/09/06 16:56

    אל תתייחס לדברי ההבל של המבקרת המתוסכלת הזו. מדי שבוע אתה מוכיח במדור שלך בהעיר שאתה מהכותבים המוכשרים ביותר שיש לנו כאן.

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 2.

    בוסי הוא אחד הכותבים היותר טובים.

    אבי, 13/09/06 16:43

    שחורי, כדאי לך לקחת ממנוקורס . קראתי את הספר בנשימה אחת ולא הפסקתי לצחוק ולבכות לסירוגין. את כותבת את הביקורת מתוך קינאה עיוורת ביכולת הכתיבה המופלאה שלו. בוז לך, בוז בוז בוז

    IP: 84.108.237.159דווח על תגובה זו

  • 1.

    הגיע הזמן.

    כתום עז., 13/09/06 15:59

    נמאס כבר מכל החנפנים.
    בוסי כותב מדם ליבו וכאילו אפשר אחרת.
    סחתיין עליך יא בוסי,תכתוב בלי פחד את כל מה שאנו חושבים,עוד יבוא היום וספריך יעמדו ליד ספרין של עמוס עוז ללא בושה.

    IP: 62.0.115.214דווח על תגובה זו

    • ממש הבנת את הבקורת, מה? (ל''ת)

      כבוד למזרחים..., 13/09/06 16:26


      IP: 89.0.121.166 דווח על תגובה זו

    • מחר אני קונה את הספר (ל''ת)

      איזה כיף, 25/06/07 22:40


      IP: 88.154.143.119 דווח על תגובה זו