• 34.

    מאוד ממליץ לקרוא הספד מאוהב על יזהר -

    יעקב כהן, 01/09/06 14:28

    קראו את
    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART1/473/183.html

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מי שקרא את ימי צקלג מהתחלה עד הסוף שיקום!

    חול בעיניים, 27/08/06 15:33

    אפילו מהתחלה עד החצי..

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    להשוות אותו עם סופר גדול באמת כמו עגנון,יזהר בטל בשישים (ל''ת)

    יזהר=לא גדול, 22/08/06 08:09

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    עשו לעצמכם מתנה וקיראו את יזהר

    אריה יאס, 22/08/06 08:03

    הגדול והבכיר והמיוחד מכולם.
    קחו את צדדיים, את גילוי אליהו, מקדמות , צלהבים, וגלו את יזהר.
    הרווח כולו שלכם.
    מותו הוא ההפסד הגדול של התרבות הישראלית

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    יש לו מזל

    מוטי חיפה, 22/08/06 07:06

    מי חי היום עד גיל 90? בחורים בראשית חייהים נהרגים במילחמות על עצם קיומינו בארץ, אז בבקשה לא לעשות מיכך עיניין

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מה קרה לתגובה שלי בעניין

    מוטיצביאלי, 22/08/06 06:48

    נפש-יחידה?
    וגם האחרים שהזכירו פסוקי תנ''ך,מה קרה?
    מעריב! NRG
    לכלכתם בגדול!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    שס

    עש, 22/08/06 00:18

    בתחילת דרכו לפחות לחם בפלמ''ח לעומת אנשי שס שבתחילת דרכם לחמו על מקום בתור בארמאני

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    head of soneii Israel

    gad, 21/08/06 23:55

    LIER
    KAZBAN
    STARTED THE LEFTIST IN ISRAEL
    KOL KELEV BA YOMO!!!!!!!!!!!!!!!
    BARUCH SHEPETARANU

    הגב לתגובה זו

    • I WISH YOU JOIN HIM SOON!! (ל''ת)

      dan, 22/08/06 07:58

      הגב לתגובה זו

    • you're jealous

      danny, 22/08/06 08:42

      you wish to achieve a half of what he achieved, and you with you had a tenth of the brain that he had

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    דליה רביקוביץ' ז''ל

    עומרי, 21/08/06 23:42

    בדיוק היום לפני שנה ידעה התרבות
    הישראלית טרגדיה קשה. המשוררת
    דליה רביקוביץ' שמה קץ לחייה בגיל
    69. היא הותירה אחריה 26 שירים.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    באשר ל''מנהיגותו'' של פרס-תגיד לי מי המנהיג/הגבור שלך ואומר לך מי אתה (ל''ת)

    יהודי מא''י, 21/08/06 23:02

    הגב לתגובה זו

    • לאו דווקא. (ל''ת)

      יהודי, 22/08/06 03:35

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    ס. יזהר סופר דגול וזכותו להחזיק בדעות פוליטיות כרצונו הבעיה היא עם

    מנחם, 21/08/06 23:00

    ציבור הקוראים שמייחס חשיבות יתר לדברים שנאמרים ע''י סופרים ואנשי רוח. העובדה שאדם יודע להביע את דעותיו אם ע''י יכולת כתיבה או בדיבור או בשירה לא הופכת את דעותיו לנכונות יותר מדעותיו של ירקן בשוק. לפני כמה זמן אמרתי למישהו בעל דעות שמאלניות שביילין הוזה בהקיץ והתשובה שקיבלתי היתה, אבל הוא מדבר כלכך יפה. אני אישית מתאבל על מותו של ס. יזהר למרות שאני לא מסכים לדעותיו.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    יחיד בדורו אבל חלק מענפיו,שלא באשמתו רקובים

    אחד שיודע, 21/08/06 22:44

    היה יחיד בדורו, אדם משכמו ומעלה, חבל שלא הכיר במהות האמיתית של העולם,היה מגיע עוד יותר רחוק. בכל אופן, חלק מענפיו, לא במישרין, סובלים מהפרעות אישיות ומסתובבים בארץ חופשי ופוגעים באנשים. חבל, שמו ''מתלכלך''.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הרב עובדיה

    יעקב, 21/08/06 22:40

    כתב חיבור יותר ארוך מימי צקלג שיותר אנשים קראו והוא ודאי יהיה משפיע יותר על העם העם היהודי בפרספקטיבה של 200 300 שנה הבאות ולא הקישקוש הציוני הכאילו-פציפיסטי של יזהר. הרב עובדיה לא היה מתבטא ככה כלפיך.

    הגב לתגובה זו

    • חחח, הרב עובדיה, מתבטא בצורה הרבה יותר זולה.. (ל''ת)

      אהרן, 22/08/06 03:36

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    טובים ממנו הלכו (ל''ת)

    ישעיהו, 21/08/06 21:58

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אולי מישהו מכיר

    שחר עינת, 21/08/06 21:22

    בשנות החמישים המוקדמות,בהיותי ילד,קראתי ספר ושמו ''בצפורני הדרקון''. אני חושב שהמחבר הוא ס. יזהר. מי מכיר מי יודע?

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    היה איש דגול

    יוסי כהן, 21/08/06 20:56

    ס.יזהר נימצא בן רשימת הסופרים הדגולים שהלכו לעולמם היה איש מישכמו ומעלה שנכבה אל הכילים ותרם בתבונתו הרבה למען המדינה עוד בהיותו צעיר יהיא זיכרו ברוך

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    איבדנו טובים ממנו. אל תיסחפו באבלכם. (ל''ת)

    מאיה, 21/08/06 20:52

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    באבוד רשעים רינה (ל''ת)

    יהודי, 21/08/06 20:25

    הגב לתגובה זו

    • כל מי שאינו ''יהודי'' מרושע פנדמנטליסט כמוך עולז היום? (ל''ת)

      אתה פנאט מרושע, 21/08/06 23:09

      הגב לתגובה זו

    • Idiot (ל''ת)

      Moises, 22/08/06 01:20

      הגב לתגובה זו

    • ו'עמך כולם צדקים' אחרי מות קדושים אמור. (ל''ת)

      יהודי יהודי, 22/08/06 03:36

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ממליץ לקרא אחד מספריו האחרונים 'צדדיים'. מקסים. (ל''ת)

    נשה בודק, 21/08/06 19:26

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אחד הענקים-חבל על דאבדין ולא משתכחין

    משה בודק, 21/08/06 19:25

    גדלותו כסופר חיפתה על שמאלניותו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ל-12 חצופה אחת

    איה, 21/08/06 18:47

    אם אין לך משהו חכם להגיד- אז תסתמי.
    אל תתאבלי אבל למה להצהיר בריש גלי? כדי להתגרות?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    חירבת יזהר

    אחד משלנו, 21/08/06 18:44

    יזהר התרחק למחוזות הזויים ביותר עם כמה מספריו ומוקצנותיו של דעותיו,
    מ''הצבר האידיאלי'', החולם -לוחם המדריך הנערץ בבןשמן, לא נותר דבר. סיפרו ''על החינוך'' ממש זיעזע אותי!
    שם הוא מתגלה כאנרכיסט מושלם שדרכו היא שלילת הכל וסתירת הכל!.
    הוא נמנה על דור סופרי ה''פלמ'ח'' שנאבק בתנאים ומציאויות שהשתנו במהירות -ולא יכול להם.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אינני מתאבלת.לא היה משלנו.עבורי עוד אחד שהלך.... (ל''ת)

    חיה, 21/08/06 17:16

    הגב לתגובה זו

    • גם אנחנו לא מתאבלים כשאחד משלכם הולך

      משולם, 21/08/06 18:13

      אני גם לא מתפלא שהתגובה שלך מנוסחת כפי שהיא מנוסחת. קריאת ספרות עברית היא מאמץ אינטלקטואלי גדול מדי עבורכם. גם כתיבה ללא שגיאות.

      הגב לתגובה זו

      • לא מתפלא ? ממתי י שלאנשי נשמאל פליאות ? הם הרי בעלי משנה סדורה.

        מאיה, 21/08/06 20:56

        הם לא טועים ולא תמהים על דבר.
        הם גם אף פעם לא אחראים לשום מחדל....

        הגב לתגובה זו

      • התכן קודם לסגנון ותכנו היה רפש מבחינת היהדות גם אם ידע לכתב יפה.

        יהודי מא''י, 21/08/06 22:28

        למעשה, התכן שלו היה גרוע מרפש - היו מקרים של שקרים בוטים (חירבת חיזעה). ולשקר זה כזה דבר חמור שאסורו מופיע כאחד מעשרת הדברות באותו ספר שיזהר כ''כ מקפיד להזכיר ש''למד'' ושנמצא על מדפיו.

        באשר לאי ההתאבלות מול אי ההתאבלות:
        אז כמו שאמר אלברט איינשטיין - הכל יחסי. שניכם לא מתאבלים ובכל זאת זה לא אותו הדבר. כי ממתיונים מודרניים כמו יזהר וכמוך לא ישאר כלום ורק צאצאי היהודים ימשיכו להתקים.
        לך תבדוק כמה דורות שנחשבים יהודים, לפני התבוללות סופית, נשארים מאנשים כמוכם. 3, 4 מכסימום 5. אתה גם יכול לעשות את התרגיל ההפכי - ללכת אחורה מכל מתיון של היום ולראות שלא תוכל להרחיק יותר ממספר קטן מאד מבלי שתגיע ליהודי (שמאמין בדת ישראל, מבלי להכנס לפרטים של איזה זרם דתי).

        ולא, לא היה לי ''קשה'' לקרא עברית בה היתה לי שליטה מלאה.

        הגב לתגובה זו

        • מעניין איזה יהודי אתה נחשב, לא יהודי של הגמרא ולא מבני אברהם

          יהודי, 22/08/06 03:39

          שמשתדלים לקרב יהודים ולא לרחק,

          הרי גם אלו שאתה קורא להם ''מת.. '' הם בני אברהם יצחק ויעקב,

          הגב לתגובה זו

      • מסכימה איתך ועם דברי ס. יזהר המובאים בכתבה

        משולמית משלהם, 22/08/06 07:10

        אוי ואבוי לנו שהאלו - אוהבי האדם ואוהבי הערבים...- הולכים מאיתנו. נעשינו גסים, בהמיים, חזיריים, מפחיד ממש!! היש בתוכנו עוד כאלו מאורות? תאמרו לי היש תקנה לחברה הישראלית בישראל?

        הגב לתגובה זו

    • משלנו זה חיזבליסט שקורא לעצמו ''יהודי''? הבנו! (ל''ת)

      סיוט פנדמנטליסט, 21/08/06 23:11

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    למה לא התייחסו לאבגידור דגן?

    המומה, 21/08/06 17:11

    לפני מספר חודשים נפטר הסופר הדגול אביגדור דגן, לא ראיתי אפילו ידיעה מזערית בנושא. למה? פיספסתי משהו או שהוא כתב את כמה מהספרים החשובים והיפים בספרות העברית (''בינת השכוי'', ''ליצני החצר'')....

    הגב לתגובה זו

    • מי זה? (ל''ת)

      מישהו, 21/08/06 20:21

      הגב לתגובה זו

      • מי אתה? סתומי, פתחת פעם ספר? או רק ''לאשה'' (ל''ת)

        מית נמש, 22/08/06 07:12

        הגב לתגובה זו

    • את גדולה

      המום, 22/08/06 01:18

      המומה, הצלחת לעשות לי טוב ביום חם, לח ודוחה. קראתי את ''בינת השכווי'' ומאוד נהניתי. קנית אותי, צרי קשר דרך אתר זה

      הגב לתגובה זו

    • למה? כי בארץ המחורבנת הזאת לא יודעים להעריך אנשי רוח. &^&^&^&^&^&^&

      כנסי וקראי, 22/08/06 09:59

      מרטין בובר,
      פרנץ רוזנצוייג,
      גרשם שלום
      ש''ה ברגמן

      ראית רחובות על שמם? בתי ספר? כבישים?
      לא, רק על שם פוליטיקאים וגנרלים.
      רק החרדים יודעים להעריך עדיין את אנשי הרוח השלהם, וזה אולי סוד כוח השימור שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    משך.

    רומי, 21/08/06 17:03

    אולי חיו בשנות חימשים בקיבוץ של עפולה לא בל מיאנה ששון זכות וחבה.
    בגרני רדף בצע . כתבת חיים אחרים את במקום שלו . שלאה ניצול מתחילה חברות , אולי מקום טוביותר לכתב בסםריה

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ל 8 איך הם לא יצנזרו תגובות כמו כלב שמירה של הטרור

    אברשקה, 21/08/06 16:14

    בושה שיש בעם שלנו אנשים ששונאים אותו בגלל שהוא היה נגד המדינה

    הגב לתגובה זו

    • אז לפי דעתך צריכים לאהוב אותו בגלל שהוא היה נגד המדינה?

      כנס, 21/08/06 17:27

      אני חושב ששמך הוא לא אברשקה אלא איבראהים.
      או שאתה טיפש כמו נעל.

      הגב לתגובה זו

      • תודה - נהניתי לקרא תגובתך. (ל''ת)

        יהודי מא''י., 21/08/06 22:30

        הגב לתגובה זו

      • אולי שתיהם.? (ל''ת)

        עוד א', 22/08/06 03:40

        הגב לתגובה זו

      • לא הבנת את תגובתי (ל''ת)

        אברשקה, 22/08/06 07:53

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה קרה לעשרות התגובות

    אורי, 21/08/06 16:00

    מה קרה לעשרות התגובות שהיו בצהריים בשולי המאמר על ס' יזהר? לאן הן נעלמו. מה קרה? מעריב החליט להתחיל ללכת בין הטיפות?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מייצג את הדור השפוי של מקימי הארץ

    ליאור, 21/08/06 15:58

    לעומת האינדיאנים הריקניים של ש''ס

    הגב לתגובה זו

    • לפי איך שנראית המדינה-יודעים

      דוד, 22/08/06 00:05

      מי הקים אותה ולאיזה כוון היא הולכת מדינה של כופרים חילונים שמאלנים הולכים בחוקות הגויים. נערים מסוממים (נאורים) אלימים (אבל פציפיסטים) מסיבות אסיד כמו במדינות המערב(הגויים) שלא לדבר על דור המנהיגים הממשיכים-נגועים בשחיתות. ליאור-זו הארץ שלה ציפית? תתבייש לך!

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    המצא מנוחה נכונה

    Shir, 21/08/06 15:54

    ס. יזהר תרם רבות לחברה הישראלית ולתרבות הישראלית. יצירתו הספרותית היא מאבני היסוד של הספרות הישראלית בתקופתינו. יהי זכרו ברוך!

    הגב לתגובה זו

    • פן ישרוף את עדת חסידיו השוטים. (ל''ת)

      ייזהר המשחק באש, 21/08/06 20:58

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    זכרונו לברכה

    אבלה, 21/08/06 15:53

    אחד הסופרים הגדולים באמת
    תודה לך ותהיה נשמתך ברוכה

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    סופר גדול

    עברי דובר עברית, 21/08/06 15:43

    לא הסכמתי פוליטית עם יזהר סמילנסקי, ששמו הספרותי היה ס. יזהר, אבל אין ספק שהיה סופר עברי גדול, אדם בעל מצפון רגיש וסופר שידע לתאר מלחמה בצבעים אפורים, לאו דוקא בשחור ולבן.
    חבל על דאבדין.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    משום מה לא ציינתם

    ארי, 21/08/06 15:41

    א.את ''יצירתו'' הגדולה חירבת חיזעה ששודרה אפילו בטלויזיה הירדנית, לא משום שהיתה יצירת מופת.
    ב.את החוצפה לנסוע ל''לימודים'' בחו''ל בזמן שהיה חבר כנסת.
    באמת אישיות דגולה !

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לעומת הרב יוסף.

    dan, 21/08/06 15:37

    אתה כלום,גם אלף העמודים של ימי צגלג לא שווים מאומה.

    איזה מן אבות מייסדים טיפשים היו לנו.

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      צודק, 21/08/06 22:35

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    חירבת חיזעה (ל''ת)

    קיבינימאט, 21/08/06 15:30

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק כך!

      אליקו, 21/08/06 22:34

      שמאלנסקי עזב אותנו, ישנם עוד כמה פה!

      הגב לתגובה זו