• 23.

    מהומה רבה..

    שמעונה מדימונה, 22/08/06 23:12

    על שום מה?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    קובלנץ והפלייליסט

    אבי, 21/08/06 13:55

    לצערינו יש באמת הרבה כתיבה למען הפלייליסט שקובלנץ הוא שמזוהה איתו, אבל יש המון מוזיקה טובה שפשוט לא מגיעה לשם ולכן לא מושמעת. ורק מהסיבה הזאת צריך לבטל את השיטה שקובלנץ הוא מאבותיה. יתכן וצריך להפריד את סוגי המוסיקה להשמעה במסלולים מקבילים כאשר כל אחד מתמחה במסלול שלו וזה ייתן אפשרות להרחיב את המעגל.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    בועז-איכזבת ובגדול (ערוץ 10 קורץ לך

    גילי, 21/08/06 08:40

    לא ציפיתי ממך לדיעה כזאת, אבל
    כנראה שהכל משיקולים של פוליטיקה
    (מנהל בערוץ 10) חבל מאוד, עד עכשיו קראתי באדיקות את הטור השבועי שלך, ולאחר כתבה זו פשוט אין לי חשק. איכזבת אותי ובגדול.

    הגב לתגובה זו

    • צר לי שאיכזבתי אותך, אך לא הבנתי מה הקשר לערוץ 10

      בועז כהן, 21/08/06 18:33

      אתה לא חייב להסכים איתי, אבל לפחות תן לי את הקרדיט שאני כותב את מה שאני מאמין בו, ולא למען פוליטיקה כזאת או אחרת.

      ואפשר להירגע, גילי. אין לי שום שאיפות טלויזיוניות. לא ערוץ 10. לא ערוץ 2. לא אוהב טלויזיה. אוהב רדיו.

      רק טוב.

      הגב לתגובה זו

      • קובלנץ לערוץ 10 = קשרים עולם קטן

        גילי, 22/08/06 11:25

        קשה לי להאמין שאתה באמת חושב
        שהבעיה היא ביוצרים ולא בגלגל''צ,

        מזל שיש את 88 FM - האור בקצה המנהרה.

        אתה מגיש וכותב נפלא, אבל...

        הגב לתגובה זו

        • גילי, תקרא שוב את מה שכתבתי, ואז...

          בועז כהן, 24/08/06 00:18

          מה יקרה, לדעתך, ביום שאחרי סגירת גלגלצ? מה יהיה? יהיה יותר טוב?

          תחשוב על זה בהגיון, רגע. כל היוצרים מסתערים על גלגלצ, כמו על ישועה, או אוצר גדול.

          אבל אלג'יר מכרו 15 אלף עותקים בלי גלגלצ, היהודים מכרו עשרות אלפי עותקים בלי גלגלצ, ואילו אנשים שכבשו את הפלייליסט כמו שי עמר, החשמליות, גלעד שגב, נמרוד לב ואורלי פרל וג'וני שועלי לא מכרו כמעט כלום ואנשים לא מילאו את ההופעות שלהם, למרות שהם שודרו 10 פעמים ביום והיה להם ''להיט בפלייליסט''.

          תעשיית המוזיקה הישראלית צריכה לייצר מוזיקה טובה. הכי טובה. לא שירים בשביל הפלייליסט, אלא שירים מצויינים, לטווח ארוך, הרבה שירים, כדי לבנות קריירה עם אורך נשימה.

          הגב לתגובה זו

  • 20.

    שלום בועז,

    ט.אבן, 20/08/06 17:04

    אחרי שקראתי את הכתבה והטוקבקים, הרשה לי לעצור רגע את מרוצתך (ואת מרוצתם של כמה אחרים), בתור אחד תרח, ששומע מוזיקה מכל הסוגים כמעט כ-45 שנה:
    פופ, רוק, פרוגרסיבי, פאנק, אלקטרוני, אינדי, ישראלי. כמו שאמרתי: הכל (עכשיו אתה יודע מי אני, נכון?).
    עכשיו אצטט מתוך כתבתך: '' אמן שרואה את יעודו במוזיקה צריך לעשות הכל הכי טוב שאפשר....הופעה כובשת....עטיפה מוצלחת לדיסק....סאונד מדוייק, קליפים במוסיקה 24....''
    שמת לב, ידידי, בכמה כסף מדובר?
    כדי לעשות את המינימום - הרי את עצם עשיית הדיסק בכלל לא ספרת..-
    צריך האמן המון-המון כסף, ומניין זה יבוא (בהנחה שאין לו אבא-אמא מליינים שממנים)? ברור שהכסף יבוא מסתם עבודה (מהנדס, רופא, פסיכולוג, מלצר) או מ-????
    כן הרבה אמנים טובים יתיישרו לפי גלגלץ כדי להתפרנס ולהביא מכה (בעזרת השם), שבעזרתה - בכסף שירוויחו - יעשו אמנות הכי טובה שאפשר, בדיוק כמו שכתבת ( או, אולי, יחכו קצת ויעשו עוד מכה, ועוד אחת)......
    לסיכום, בועז, יש כאן בעיה קלאסית של ביצה ותרנגולת, ועדיף היה שניתן היה להתפרנס מאותה האיכות האמנותית מראש, בלי לרדת לזנות אצל קובלנץ ודומיו (הוא הרי לא המציא את השיטה) או לקוות (ולהתחנן), להבדיל, אצל התחנה המשובחת שלכם ...... ועוד משהו קטן לסיום לגבי שדרי וכתבני המוזיקה של היום: כשמשמיעים את ''VELVET UNDERGROUND'', למשל, או את ''LOVE'', כולכם נשפכים מסופרלטיבים. אלוהים עדי, שבזמן אמת והרבה אחרי כן, איש לא הכיר ולא השמיע להקות ''איזוטריות'' אלה בארץ (גם בארה''ב הן לא היו ביג שוס - תברר...), ומרבית חבריהן עזבו אט אט את המוזיקה כדי להשביע רעבונם, למרות הכשרון והאמביציה בנעוריהם. וזה ממש עצוב......

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בועז, זה לא משנה כלום. כן גלגלצ, לא גלגלצ

    הראל עדן, 20/08/06 14:54

    ישראל היא מדינה שלא מאמינה בתרבות. ישראל זו מדינה של רייטינג ושל בידור. מה שלא יהיה ומה שלא יעשו אנשים ירצו פה את הצפוי, המוכר והנדוש. תראה כמה תגובות לא לענין קיבלת פה. אפילו 88 זה לא טוב לאנשים. פשוט לא להאמין.

    תמשיך לעשות את העבודה הטובה ברדיו שלך ותן לנו, המיעוט האזוטרי (כמו שקרא לנו פה מישהו) את מה שאנחנו אוהבים. מוסיקה איכותית. יהיר. מתנשא. מה שרוצים, שיגידו. תמשיך לעשות מה שאתה עושה ושגלגלצ עם קובלנץ, בלי קובלנץ, ימשיכו לעשות מה שהם רוצים.

    עדן

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ישבתי להקשיב לאומניו של בועז

    עודד, 20/08/06 10:05

    בועז כהן נתן רשימה ארוכה של אומנים באחת התשובות שלו כאן.
    הלכתי והקשבתי לכמה וכמה מהם. לא טעיתי. אלה אכן אומנים איזוטריים. ההפקות טובות מאד, אגב.
    אבל מה לעשות- מיסמין אבן ושכמותה, הגם שהיא יוצרת אמיתית וכנה, לא תצא הבשורה. כך לגבי כל, כל האומנים האחרים ששמעתי. מה הקשר בין האנשים הטובים הללו לגבי מייסטרים חזק וברור???
    באמת שהאזנתי רבות וארוכות, כולל לאוספים שונים השייכים לקטגוריה הזאת ( מיירון איזכסון, לאה גולדברג וכו' ). המאפיין את כל זה- חוסר קומוניקטיביות מוחלט, העדר קריזמה בביצוע, לחנים חלשים, קדרות מוגזמת, הפקה מלוטשת אך קרה ומרוחקת מאד, ומקוריות שחוזרת על עצמה לכל רוחב רשימת האומנים, כלומר- העדר מקוריות ממשית. צריך להדגיש-
    איזוטריה אינה מקוריות. אם שמעת שיר שלא נשמע כמו אחרים- הוא מקורי. 2 דוגמאות שבודאי ירגיזו את חובבי FM88:
    ''מי אוהב אותך יותר ממני'', ''אני שר מהלב''. מה לעשות, אלה שירים מאד מקוריים. אך מה לעשות-
    ואלה להיטי ענק? אז מה? זה לא מקורי בגלל זה?
    זאת החוכמה וזה הכישרון האמיתי-
    להוציא להיט גדול שגם יהיה מקורי. נכון שזה עשוי להיות קצר טווח ולעוס לעייפה. אבל אין שום סתירה כאן. והשמות שהזכיר בועז כהן הם כן ארוכי טווח? שטויות. זוהי איזוטריה לחובבי איזוטריה בלבד. אין בעיה, שימשיכו ליצור. אבל להביא דוגמאות כאלה כדי לסתור את ה''תרבות הקלוקלת'' של גלגל''צ? זה רק יחריף את הבעיה-
    העדר אומנים חשובים של ממש ויצירת שני מחנות סותרים :
    איזוטריה מול זיוף ומעתיקנות. בסיכומו של דבר יוצא כי גם גלגל''צ וגם FM88 חוטאים באותו החטא:
    חטא היוהרה.

    הגב לתגובה זו

    • איזה שטויות אתה מדבר, עודד!!!!

      אורי, 20/08/06 13:33

      מה יוהרה, מה? 88 משדרים מוזיקה מתוך יהירות? איזה קשקוש זה? ממתי
      לשדר מוזיקה טובה זו יוהרה?

      הגב לתגובה זו

    • כל מה שלא מתאים לך לקונצפציה אתה קורא לו ''יהיר''...פחחחח

      עוקב אחריך, 20/08/06 13:45

      הנימוקים שלך לא משכנעים. מה זו אזוטריה? שטויות. הכל תלוי במידת החשיפה. פלסבו זה אזוטריה עד שערוץ 2 שמים אותם בפרסומת לFOX ואז זה נהיה אבא של המיינסטרים. אותו דבר ניק דרייק. עד הפרסומת לפולקסווגן מי ידע מי זה ניק דרייק? זה היה הכי אזוטרי בעולם.

      הגב לתגובה זו

    • חברים יקרים

      עודד, 20/08/06 14:14

      היוהרה היא בהנחה שמה שמשדרים בתחנות מהסוג של FM88 ומהסוג שעיתונאים כדוגמת שי להב ובועז כהן מקדמים- זה מוסיקה טובה, ואילו גלגל''צ המשדרת כביכול להמונים בוחרת בטעם נמוך ו''המוני''.
      אינני חושב שהמוסיקה הלא-קומוניקטיבית-במיוחד שאתם אוהבים היא בהכרח טובה. מה שבהחלט נכון-
      יש אומנים שאופיים הבסיסי אינו מיינסטרים פר-סה ובכל זאת הם חילחלו לשם על ידי חשיפה תיקשורתית. אין חוקים מוחלטים, כמובן. אבל אלה דוגמאות פרטיות שאינן מעידות על הכלל. רוב השוליים הם אכן שוליים ובכל מקרה, גם ניק דרייק וכו' אינם ממש מיינסטרים, אלא שוליים שקיבלו חשיפה גדולה. אני יודע שמה שארני אומר נשמע כמו כפיית הטעםהאישי שלי על הדיון הזה, אבל זה לא כך. זהו ניתוח שלי לטענות העולות כאן, שנובע מנסיון חיים ארוך. אינני חושב שרק לי ניתנה החכמה. חס ושלום! אבל אני מאמין בכל ליבי לטענה הבסיסית שהיא:
      אי אפשר לייצר מיינסטרים רחב ממוסיקת שוליים, אלא רק דגימות.מיינסטרים, בעקרון-זה דפוס יצירה המובן מאליו. לייצר מיינסטרים שהוא גם מקורי,גם איכותי ביותר וגם חולש על קהלים רבים זה עניין ליחידי סגולה. ואלה, לצערי, לא נמצאים ברשימות של בועז כהן. ובאלה של 88.

      הגב לתגובה זו

      • עודד, התבוסס לך בטעם הקלוקל שלך, והנח לנו לנפשנו

        המאזין הקבוע, 20/08/06 14:57

        שמע בגלגלצ שלך את המוסיקה שאתה אוהב, את עידן יניב ואת בריטני ספירס ואת עמיר בניון, והנח לנו ליהנות מהאזוטריה שלנו ב-88fm

        מדינה חופשית. ראבאק. צ'מע מה ש'תה אוהב, תן לנו לחיות בשקט. אתה הרוב. אתה גלגלצ. ניצחת. די. תהיה רגוע.

        תן ליהנות מאלטרנטיב איכותי של בועז וחבריו ב-88, מבלוז וג'אז ואלקטרוניקה וישראלים שעושים דברים שחורגים מהקונצנזוס.

        יאללה, בייי

        הגב לתגובה זו

        • עידן יניב. בריטני ספירס.שמע, זה טוב.

          עודד, 20/08/06 15:48

          גם עמיר בניון זה חרטא של גלגל''צ?
          אני בכלל מעדיף לשמוע קלאסי ב-CD של האוטו . אבל אני מניח שבטהובן וסטרבינסקי ורקוויאם של מוצרט זה קצת קלוקל מידי בשבילך.
          וזה לא יהיר, הה?
          ידידי- לך לך להנות מכל טוב הארץ האלטרנטיבי, כדרישתך.
          יום נעים.

          הגב לתגובה זו

  • 17.

    חברים יקרים, מתהום הנזק שמשאיר אחריו קובלנץ אפשר רק לצמוח ולפרוח

    אופטימי, 20/08/06 04:34

    אנחנו בתקופה של רוק, של רצון לשינוי, וזה מתבטא חליפות גם אצל בני נוער. עם הקברניט הנכון, גלגל''צ תוכל לטפס למעלה מהתהום שנפלה אליה ורק להשתפר. לפתוח קצת את הראש עם מוזיקה חדשה שמסתובבת בעולם (אני כמובן מדבר אך ורק על חומרים שקבילים לשידור פלייליסט) כמו גם מוזיקה קצת יותר איזוטרית ומאתגרת למעוניינים. אני, חבר'ה, מרכיב את המשקפיים הורודים.

    הגב לתגובה זו

    • לאופטימי: ולמה לא, פשוט, להפסיק לשמוע גלגלצ - וזהו?

      בני, 20/08/06 08:33

      זה לא נראה לך פתרון יותר הגיוני וקל?

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ''השובבים''

    הדבר הבא, 19/08/06 23:54

    מוסיקה מקורית.מופע מדהים ומצחיק בשם ''החיים על פי הטבעת''. השובבים מופיעים רק במקומות קטנים ואינטימיים. בלי טלוויזיה מסחרית. אין סיכוי לשמוע אותם בגלגל''צ. אגב, כל ההופעות עד היום היו בחינם. אסף,ליאור,אלמוג ונטע-פשוט מהממים.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ישיבת פלייליסט

    זו ששרתה בגלגלצ, 19/08/06 23:08

    אמנם לא הייתי עורכת מוסיקלית , אלא מפיקה, חשוב שתדעו איך מתנהלת ישיבת פלייליסט: יושבים כל העורכים המוסיקליים (אזרחים וחיילים), שומעים את *כל*, אבל כל מה שמגיע לתחנה, ומצביעים הצבעה דמוקרטית והוגנת. סה טו.
    ובתור מישהי שמאזינה דווקא לרוק ולא ללהיטי-רוני-סאבלימינל, גם לדעתי גלגלצ יצרה מיינסטרים שהוא איכותי יחסית.
    האמנים שכותבים ''להיט'' רק כדי שיושמע בגלגלצ- אכן פה נמצאת הבעיה! ובכך שהם לא נאמנים לעצמם.
    אגב, בועז, יש להקה מעולה ששרה באנגלית בשם אפטרשוק, דווקא ציפיתי שב-88 תתנו להם במה.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד בועז על מה שכתבת, בניגוד לדעה הרווחת והמטופשת

      אורי, 19/08/06 23:40

      גלגלצ תחנה מגעילה בעיני.
      אלדד קובלנץ איש שוטה, בעיני, עם טעם חרא.

      אבל אם אנשים רוצים לאכול חרא, מי ישכנע אותם לא לאכול חרא?

      זו ארץ דמוקרטית. הרדיו דמוקרטי. כל אחד יכול לשמוע מה שבא לו. מוסיקה קלאסית או מוזיקה ערבית, טראנס או מזרחית.

      אני שונא את גלגלצ המגעילה ואני שומע תחנות רדיו אחרות. 106, גלי צה''ל, 88. מה שבא לי. רק לא גלגלצ.

      אם כולם היו ככה, אז הכל היה אחרת.

      רק המאזינים נתנו לקובלנץ את הכוח. מה לעשות שהעם דפוק ואוהב לאכול חרא ולשמוע חרא של מוסיקה כמו קרן פלס ושאקירה? זה מה שהעם אוהב וזה מה שקובלנץ נתן לו.

      תתעוררו, אנשים. יש עוד תחנות. ! מה נדבקתם לחלחלצ המגעילה הזו?!!!!

      וכל הכבוד בועז על רשימה אמיתית ומדויקת. צודק במאה אחוז בכל מלהה!

      הגב לתגובה זו

    • הצחקת אותי........

      רוני קרחוני, 20/08/06 08:04

      תגידי, את רצינית??????
      כבר נכתב בעבר, איך כל מיני יח''צנים, מנהלים אישיים ומאכערים בוחשים שם בקלחת. ומה עם חברות התקליטים הגדולות????,,,, (למה כל מי שחתום אצלן משודר בגלגלץ?). ומישהו לחש ''מתנות קטנות'' וארוחות?.... (ש..ש..שוחד, רחמנא ליצלן).

      הגב לתגובה זו

      • ''נכתב''... אה, אז זה בטוח נכון! (לא)

        אותה אחת, 20/08/06 21:50

        תשמע,
        יש סיבה שאולי נסתרת מעיניך ל-למה בגלגלצ משמיעים רק (על אף שזה לא מדויק) אומנים שחתומים בחברות הגדולות: דבר ראשון, בד''כ אלה אומנים שהם כבר מוכרים יותר ובעלי שם. דבר שני, בתור תחנת מיינסטרים- בהגדרה, העורכים בוחרים מוסיקה שקולעת להגדרה זו, ושלרוב מגיעה מחברות התקליטים הגדולות.
        היו וישנם מקרים רבים מאוד של אמנים קטנים מלייבלים קטנים ש*כן* נכנסו, בלי שום דחיפה ושום מעכרים (לא יודעת מאיפה הבאת את זה).
        הבעיה היא אנשים כמוך, שמדברים בלי לדעת, ואומנים שמתפשרים על המוסיקה שלהם בשביל להיות מושמעים. הדג נחש למשל- לא עשו דבר מכל אלה, ובזכות זה הגיעו למה שהם היום!

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    בועז זה חבר של הגר כהן? (ל''ת)

    ד, 19/08/06 20:07

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    2 שירים מתוך ''רסיסים'' של יסמין אבן (את זה לא תשמעו בגלגלץ)

    מעריץ של יסמין, 19/08/06 15:07

    1. איש עירום מאהבה / איש לבד /
    מצייר לו יד אשה / על כף היד /
    ואותה הוא יאחז /
    ויאהב /

    איש אתמול או איש מחר /
    איש בלי זמן /
    הוא והלבד שלו / עדיין כאן /
    ואוחז יד אשה / קו פחם


    2. אחר צהרים, עקבים, ירכיים /
    שני כסאות ואתה ואשה /
    לא זאת שהבטיחו לך

    אחר צהרים, סוכריה בשמיים /
    שניים קפה וסוכר ושיחה /
    לא מה שרצית לשמוע

    הבטיחו יום אחר במקום אחר /
    אתה תהיה שם איש אחר. /
    שלא מוותר, הקפה ישאר

    אחר צהרים, אדום צפורניים /
    שתי כריות וגב ושריטה /
    בבוקר נשארת איתה

    אחר צהרים, רחוב ושמיים /
    שניים קפה, סוכר ומילה /
    לא מה שרצית לשמוע

    הבטיחו יום אחר במקום אחר /
    אתה תהיה שם איש אחר /
    שלא מוותר... והקפה ישאר

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בועז קיבלת תוכנית בערוץ 10 ?

    שי, 19/08/06 14:01

    אחרת לא יאומן פשוט לשמוע ממך את דברי ההבל ןהסנגוריה על האיש שהינדס גנטית 90 אחוז מהאומנים בארץ.
    בועז איכזבת אותי בגדול ,תקרא את הטור של רענן שקד ,שם נמצאת האמת המוחלטת.

    הגב לתגובה זו

    • אמנים שרצו להיות מהונדסים, הונדסו. זה הכל. הם בחרו בכך מרצונם

      בועז כהן, 19/08/06 21:20

      אמנים ישראלים תאבי-קריירה צריכים ליצור תיק עבודות מרשים. ליצור מאסה קריטית, שאי אפשר יהיה להתעלם ממנה.

      אלדד קובלנץ קיבל את המנדט לעשות תחנת להיטים ישראלית עממית. לא יותר ולא פחות.

      את הכוח נתנו לגלגלצ המאזינים שלה. מאות אלפי מאזינים אוהבים בדיוק את מה שהם מקבלים שם.

      אז החליפו את קובלנץ. אוקיי. את העם לא החליפו. העם ימשיך לאהוב את מה שהוא אוהב.

      הגב לתגובה זו

      • אם כך בועז ,היכן מעריצי הקצה

        שי, 20/08/06 10:19

        אותם אנשים שעמדו על הרגלים האחוריות והתחננו לשמירה על שמורת הטבע החשובה וההכרחית הזו ,אותם אנשים שנפגשו עם קובלנץ פנים מול פנים ושטחו בפניו את בקשתם הצנועה להמשך שידורה של התוכנית המופתית הזאת. גם הפעם המאזינים הם האשמים ולא קובלנץ התמים שמשמיע לאנשים הנחותים מוזיקה נחותה בדיוק כמו שהם אוהבים לשמוע ?
        אני אישית מכיר שני אנשים שהיו צרכני פלייליסט קבועים שהפכו לאוהבי ומכורי הקצה עם השנים(לא רק בגלל המוזיקה ,גם בגלל ההגשה של קוואמי שכה היתה חסרה בשאר שעות היום בתחנה הרקובה הזאת) ,אני בעצמי התאהבתי בסמיתס לאחר שנים רבות של בוי ג'ורג וניק קרשאו.
        בקשר לאומנים, רמי קליינשטיין לדוגמא ימשיך להיות מלך במדינת קובלנץ על אף ביינוניותו משום שרמי קליינשטיין הוא אומן פלייליסט והוא כותב לעצמו ולאחרים שירים שיקלעו בול למרכז הפליליסט ,אני מאמין שאם קובלנץ לא היה יוצר את המדינה הזאת שלו, היה ניתן לשלב בין מיינסטרים ולהחדיר כמה תוכניות או רצועות שהמאזינים הנחותים שלך אולי ישמחו לשמוע או ללמוד מהן. בפועל קובלנץ רצח את המוזיקה הישראלית באמצעות הכוח הרב שניתן לו ובאמצעות הכסף שהוזרם מציבור משלמי המיסים ורצח את הקצה ,תוכנית הרדיו הטובה והמשפיעה של השנים האחרונות.

        הגב לתגובה זו

        • קובלנץ רצח את המוזיקה הישראלית???

          עירית, 20/08/06 13:35

          הוא ל א רצח שום מוזיקה. אני שומעת אחלה מוזיקה ישראלית ורואה הופעות במעבדה ובסינדרום וקוראת עיתונים ומתעדכנת באינרטנט ...

          למה החלטת שגלגלצ זו האופציה היחידה בעולם לבן אדם שרוצה לשמוע מוזיקה ישראלית טובה??!!

          לא מובן לי הטקסט שלך בכלל.

          הגב לתגובה זו

          • עירית חמודה, אני אסביר לך

            רוני קרחוני, 20/08/06 16:09

            האמנים שאת שומעת ברשתות אחרות ורואה במעבדה ובסינדרום צריכים לפעמים גם לאכול. אולי לשלם שכר דירה או משכנתא, ואולי, אבוי, לפרנס איזה ילד-שניים......
            מה שאני רוצה להסביר לך בפשטות זה שאומן צריך להתפרנס ולהרוויח, על מנת להמשיך (עברו כבר הזמנים שאומן היה רעב וטוב לו), ואם לא - בשלב מסויים הוא ''נחלש''.....
            דרך גלגלץ מקבלים חשיפה ומוכרים אלבומים, מקבלים חשיפה ודופקים הופעות, מקבלים חשיפה ו...מתפרנסים. זה שאת, אני והוא שומעים , חלקנו קונים דיסק (כמה דיסקים את קנית? האמת?), והולכים למועדון-פאב ותמורת 20-30 ש''ח (או לרוב הזמנות) רואים הופעה, עדיין לא מפרנס את האומן. עכשיו הבנת?

            הגב לתגובה זו

            • וואלה? דרך גלגלצ מוכרים אלבומים? הצחקת אותי לגמרי עכשיו

              ., 20/08/06 18:36

              כמה אלבומים מכר שרון הולצמן מ''סיכוי קלוש''? כמה דיסקים מכר שי עמר מ''באושר ובעוני''? אתה יודע? לא אתה לא יודע. כי אחרת לא היית כותב את השטויות האלה ..כמה דיסקים מכר אורי בנאי מהפרפרים שלו? כמה אנשים באו להופעה שלו? ו''ימים של שקט'' של להקת לולה, שהיה להיט גדול, כמה עותקים מכר? כמה מכרו האחיות פיק מהדיסק המעפן שלהם עם ''השיר הזה''?

              אם להיט בגלגלצ היה מוכר דיסקים חברות התקליטים לא היו מתמוטטות ואמנים לא היו במצב כזה גרוע כלכלית. להיט בפלייליסט לא מוכר כלום

              הגב לתגובה זו

            • ל- .,

              רוני קרחוני, 21/08/06 07:09

              אני מבין שאתה קופאי בחברת התקליטים, או שאתה עומד בפתח המועדון וסופר את הבאים (נניח שאול מ''בארבי''). אז כו, איני יודע כמה מכרו הולצמן או עמר או פיקיות (רק מההופעות שלהן בטלוויזיה אפשר היה לבנות איזה בית קטן, חמוד שלי), אבל באמצעות גלגלצ שטוחנת אומנים אתה מגיע לידיעת ציבור המאזינים , ולא נותר אלמוני שאפילו בעל מועדון בגדרה -תחתית לא סוגר לך הופעה......

              הגב לתגובה זו

            • בעל מועדון בגדרה סוגר לך הופעה ו...מי בא להופעה הזאת בדיוק???!

              אחד, מהתעשיה, 21/08/06 18:41

              אתה מקשקש בשכל בצורה שלא תיאמן. מה אתה חושב, שאנשים ישמעו להיט שלך בגלגלצ ויבואו בהמוניהם להופעה שלך ?! תשאל בעלי מועדונים כמו שאול מזרחי מבארבי או עמיחי כץ מסינדרום בירושלים או איתי ממרתף 10 והם יספרו לך את האמת על הופעות קהל וההשפעה (?) של להיט בפלייליסט על הקהל שבא להופעות.

              הגב לתגובה זו

  • 11.

    למרות שיש מה לשפר גם ב-88fm גלגלצ זאת לא אופציה בשבילי

    ענת מ, 19/08/06 10:12

    אני שומעת גלגלצ רק בלילות, כשאין ברירה או כשיש ''הקצה''..(אין כל כך כבר, בעצם...)
    גלגלצ זאת לא אופציה לאוהבי מוזיקה. ולמרות שיש בהחלט מה לשפר גם ב-88 (יותר דיסטורשן! יותר אנרגיה!!) זו עדיין ה=תחנה הכי שפויה ברדיו

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    88fm היא הפתרון הרדיופוני למי שנשבר לו ממוסיקה לעוסה ומגעילה

    בני, 19/08/06 09:11

    גל אפלרויט המלך. אבנר גורלי התותח. יש שם אנשים שמשדרים אחלה מוזיקה (גם ישראלית טובה ובכלל). מה איכפת לי מגלגלצ בכלל...

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני פשוט הפסקתי לפני שנתיים לשמוע גלגלצ ועברתי ל-88FM וזהו..

    רות, 19/08/06 09:06

    אני משתעממת מגלגלצ אז עברתי ל 88 FM ואנישומעת אותם לאורך כל היום עד שמתחיל הג'אז המנג'ס

    מה הבעיה עם גלגלצ? זה כמו ערוץ 2. לא אוהבים, אל תשמעו ואל תראו. תשמעו תחנות אחרות. תראו דברים אחרים. זה עולם חופשי, אנשים

    ובועז כהן, אתה נהדר ברדיו ואני שומעת כל ערב את התכני שלך

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בום פם

    לא חשוב, 18/08/06 23:13

    רוצים משהו מרענן? משהו יוצא דופן ומעולה עם ניחוחות של חו''ל

    תקשיבו לבום פם!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    גלגל''צ כראי הרקבון והרדידות

    עמנואל ב., 18/08/06 21:25

    רקבון בדר''כ מתחיל מנקודה מסויימת, אבל טבעו להתפשט לכל כיוון, עד כדי איכול והתפוררות טוטאלים.
    ילדי ונערי ישראל חצי אנאלפבתים, לא קוראים ספרים, חסרי מעוף ונמצאים במוד של ''לקבל'' חומר הנשפך אליהם מכל מדיה אפשרית, על חשבון יצירה והתפתחות.
    אפשר לראות דוגמא מעולה בפרסומת לשוקו ''בוקר שוק'', בה מופיע נער רצוץ, עייף ומבולבל ומבט חלול אופייני נשפך משתי עיניו.
    מעין נציג קלאסי של מתבגר שנות ה-200 בישראל/במערב.

    הרדידות והבינוניות מופגזות ללא הרף: ערוץ 2, כוכב נולד, טלנובלות אין-סופיות, גלגלץ, פופ מערבי עלוב של כל מיני כוכבי אינסטנט על חשבון פופ/רוק איכותי, פופ מזרחי עלוב על חשבון יצירות מורכבות של יאיר דלל, בוסתן אברהם וכו'.
    הכישלון הוא גדול ורחב יותר מהמוסיקה, זהו כישלון תרבותי קולוסאלי, פשיטת רגל יצירתית.
    וגלגלץ בראשותו של קובלנץ היה רק ממבשריה הראשונים.

    והמלצה רצינית: ישנם הרבה מאוד כשרונות בפריפריה (פריפריה גם במובן בהחברתי ולא רק הגיאוגרפי), שלא מצליחים לפלס את דרכם כיוון שהיא חסומה.
    וכיצד היא חסומה?בשני הערוצים העיקריים: ערוץ המוכשרים עאלק- כל יוצאי רימון ותלמה-ילין למיניהם שגם באוזן בילתי מזויינת אפשר לשמוע את ''מצע הגידול'' שלהם, מכאן לא תצא הישועה.
    ערוץ הכוכבים לייט: כוכב נולדים למיניהם + דוגמניות/דוגמנים שעשו הסבה מהירה לכיוון זימרה קלילה + ''משחק'' בטלנובלות.
    ואמן פריפריאלי אמיתי וכן, עם אמת אומנותית, צריך ראש קשה כיהלום לקדוח בכל המחסומים הנ''ל ואלת מזל גדולה במיוחד לצידו.

    הגב לתגובה זו

    • כל מה שאתה כותב נכון, אבל זה לא קשור לגלגלצ

      בועז, 19/08/06 09:01

      המוזיקה המזרחית הוחרמה בכל תחנות הרדיו בישראל עד אמצע שנות השמונים ותכניות כמו ''על הדבש ועל הכיפאק'' - ועדיין היו אמנים שהצליחו מאוד גם להביא קהל וגם במכירת קסטות ותקליטים.

      אמנים, באופן כללי, צריכים להיות מוכנים לעבודה קשה וארוכת טווח. אין לזה שום קשר לגלגלצ.

      להיט בפלייליסט יכול לעזור, אבל הוא לא אמור להיות מטרת כל הקריירה המוזיקלית שלך.

      הגב לתגובה זו

      • גלגלץ כחלק ממבשרי בשורת הרדידות

        עמנואל ב., 19/08/06 13:23

        כפי שכתבתי הבעיה היא רחבה יותר, עמוקה יותר והיא כשלון תרבותי חרוץ.
        בסה''כ בכל תחום צץ המבשר של הרדידות, של האינסטנט-וגלגלץ בישר את תחום המוסיקה, זה הכל.
        גלגלץ אינו אשם, הוא ראי החברה.
        במקום להשתמש במעמד הרדיו כמנוף שימשוך תרבותי למעלה, בחר גלגלץ להסחף למטה.

        הגב לתגובה זו

        • בדיוק ככה. גלגלצ בחרה למשוך למטה ולא למעלה, אבל זה הכל

          בועז כהן, 19/08/06 21:21

          מי שרצה ורוצה לשמוע דברים אחרים, יכול לעבור ל-106FM או ל-88FM או לכל המוזיקה, או סתם לשים לעצמו דיסק

          הגב לתגובה זו

  • 6.

    www.rbsmusic.com

    עידן נאור, 18/08/06 18:39

    השאלה שאתה כעיתונאי צריך לשאול היא איך ייתכן שגלגלצ בוחרים לא לקדם אמנים בעלי כריזמה כמו נמרוד לב ולהחרים את פעילותם. כנס לאתר של לב ותראה כמה כריזמה יש לו: היא נמצאת בכל העולם. שלא לדבר על כך שפעילותו היא ענפה הרבה יותר מאשר אתה בבורותך מגיע. מה עם ימים טובים, כדורים פורחים, צ'יינה? איפה לס וגאס שהעלה את הבעיות האמיתיות על סדר היום?
    מסתבר בעז שאתה וחבריך בבועה מתעקשים להמשיך בעיתונות האתרוגיזם. יש כאלו בפוליטיקה ויש כאלו בתרבות.

    הגב לתגובה זו

    • מתברר שלא הבנת את הטענה העקרונית שלי

      בועז, 19/08/06 08:59

      גלגלצ אינה בונה קריירה של אמן.

      אלג'יר מכרו 15 אלף עותקים בלי גלגלצ. היהודים עשו קריירה שלמה ודיסקים מצליחים בלי גלגלצ. גם ג'ירפות מילאו הופעות 5 שנים וגם אמנים אחרים מצליחים ליצור להם קהל בלי שיר בפלייליסט, אלא בזכות אותנטיות, מקוריות ועקשנות.

      הגב לתגובה זו

      • אני מסכים

        עודד, 19/08/06 10:30

        אבל זה נעשה יותר ויותר קשה והפז''ם דופק...

        הגב לתגובה זו

      • אלג'יר? - בוא נודה על האמת, בועז....

        רוני קרחוני, 19/08/06 11:09

        את אלג'יר אתה דחפת חזק מאד ב-88 (ועזרו לך אח''כ הקולגות), בלי קשר לכך שהם באמת טובים (היום כבר יש פרספקטיבה).
        לגבי ההופעות המלאות של הג'ירפות (או כהנא). נו, באמת...... זה מה שסיפרו לך ???.... (פעם הם באמת מילאו הופעה ב-32 איש, כי זה מה שנכנס).

        הגב לתגובה זו

        • דחפתי חזק כל מה שהאמנתי בו

          בועז כהן, 19/08/06 21:26

          את אלג'יר ומאד בליס, את ''אסטה'' ואת רות דולורס וייס, את הדרה לוין ארדי ואת פטריק סבג, את ג'ירפות ואת דויד פרץ, את צוקי ואת פרוייקט הגומיה, ואת ווקי טוקיז, את מריונטה סול, את יפעת בן דרור ואת ורד קלפטר, את יסמין אבן ואת קרני פוסטל, ועוד עשרות רבות של אמנים ישראלים שלא קיבלו הזדמנות בגלגלצ.

          מצד שני, אצלי לא מושמעים המון אמנים שגלגלצ מאמינה בהם. יש בזה הגיון. שתי תחנות שונות, טעמים שונים. כיוונים מוזיקלים שונים. מי שרוצה, מאזין לגלגלצ, מי שרוצה משהו אחר - יכול לפתוח 88fm

          שתי התחנות זמינות למי שרוצה. שתיהן משודרות באינטרנט. יש בחירה חופשית.

          העובדות בשטח מעידות שרוב רובו של הציבור הישראלי מעדיף את גלגלצ. זה מה שרוב הציבור הישראלי מעדיף ואוהב.

          הגב לתגובה זו

        • דווקא הקולגות לא עזרו בכלל. לא הצלחתי לשכנע אותם בענין אלג'יר

          בועז כהן, 19/08/06 21:39

          העובדות היבשות לגבי אלג'יר מראות שאף אחד משדרני 88fm לא הצליח להתאהב בלהקה (שהיא בעיני) החשובה ביותר שהיתה כאן מאז ''תמוז''.

          חוץ ממני איש לא שידר את אלג'יר. אם מדברים על עובדות יבשות. תבדוק את הנתונים שלך, יקירי.

          הגב לתגובה זו

      • אלג'יר הושמעו בגלגלצ והועפו מהפלייליסט מהר. היה רעש מזה. זה עזר להם (ל''ת)

        זוכר ולא שוכח, 19/08/06 12:07

        הגב לתגובה זו

    • איך ייתכן שגלגלצ בוחרים לא לקדם אמנים בעלי כריזמה

      איתי גרין, 19/08/06 09:09

      בגלגלצ יש וועדת פלייליסט. הוועדה בוחרת דברים שהיא חושבת שהציבור הרחב רוצה לשמוע.
      ''איך ייתכן שגלגלצ בוחרים לא לקדם אמנים בעלי כריזמה כמו נמרוד לב'' - זו שאלה טובה מאוד.
      אפשר לשאול אותה על עוד 30 אמנים (שדווקא בועז כהן וחבריו ב-88 מקפידים להשמיע ולשדר הרבה).

      זו גלגלצ וזו מהותה. תחנת להיטים קלים לעיכול. 88 היא שונה ואחרת ונותנת דברים אחרים (גם בלוז, וג'אז, ואינסטרומנטלי, וישראלים ששרים באנגלית)

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מאמר נכון. נושא מורכב מאד ו-..

    עודד, 18/08/06 17:56

    צודק רוני קרחוני בפנייתו אל כותב המאמר, בועז כהן וכל דומיו, כמו שי להב ממעריב, או אבי אפרתי מ''תל אביב''. אתם, בועז, מחזיקים, בעיני עצמכם, בעמדת ה''איכות''. כמות השטויות שעוברות את המסננת שלכם כ''מוסיקה איכותית'', ''מוסיקה ראוייה'', ''כתיבה מדוייקת'' ועוד פנינים ( אבי אפרתי כתב השבוע בביקורת על זמרת אחת ''מובחן ויפה''. מובחן??? הה??? ), היא מפליאה ממש. אתם בגחמנות המלומדת והמתנשאת שלכם ( אסף אמדורסקי, למשל, הוא בסך הכל חנטריש. מה אתם מהללים אותו כל הזמן ? ), גורמים למפולת בוץ שיינקינאית, מחונטרשת ורופסת. כך, בין השאר, מתנהל כאן דור של יוצרים רעים ו/או משעממים ( סיוון שביט היא בסדר, בודאי לא יותר מזה ) לצד הפלסטיקה של כוכב נולד. ומה חסר לנו כל כך?
    איפה המתי כספי של היום?
    מי יתפוס את מקומם של ארצי, פוליקר, רביץ, חנוך, איישטיין והיוצרים הענקיים של העבר-נעמי שמר, סאשה ארגוב?
    מה זה כל ה''בצפר'', יוני בלוך, ג'ירפות וכל שאר ה''מוסיקה הבועטת'' המחורבנת הזאת? כדי שתיווצר מוסיקה גדולה, צריכה להיות תרבות תואמת, אווירה תואמת, עיתונות ללא פלצנות אידיוטית, טלוויזיה שלא מוכתבת אך ורק משיקולי רייטינג, וניהול שנותן גב לאומנים רציניים ולא פועל על פי אינטרסים זרים ( אפרת גוש ) וגחמנות ( פוץ', שמעתם עליו?! ).
    נא להתחיל אצלכם,בועז. משהו בטעם שלכם, באינסטינקטים שלכם, באופי הכתיבה המתנשא שלכם- פגום מאד.אתם, כל אחד בתורו, רושמים מאמרים מקטרגים על תעשיית המוסיקה, ואחר כך מייד חוזרים לסורכם בהעדפות המוזרות וחסרות השדרה שלכם. תמשיכו לעודד את זה- ותקבלו מוסיקה גלגלצית כקונטרה. לרוב האנשים אין סבלנות ל''רוק הישראלי'' המעצבן. רוצים רוק? תביאו רוק אמיתי. עד אז-
    זה מה שנקבל כולנו.
    נא לחשוב בבקשה.

    הגב לתגובה זו

    • ב88 חברים משמיעים חברים

      ירון, 18/08/06 22:28

      וחברי להקות מפרגנים לעצמם.
      חוץ מסוג המוזיקה אין הבדל ממשי בין 88
      לגלגל''צ.

      הגב לתגובה זו

      • חוץ מסוג המוזיקה, אין הבדל בין גלגלצ לבין 88FM

        בועז, 19/08/06 08:55

        זה נכון, וטוב שככה.

        גלגלצ משדרת מיינסטרים מסויים, 88fm משדרת דברים אחרים, הרבה מעבר למה שמקובל לתפוס כמיינסטרים.

        שתי התחנות אינן צריכות לשדר את אותם חומרים וטוב שהן שונות.

        לגבי ה''חברים-משמיעים-חברים'' : אתה טועה, אבל הטוקבק סופג הכל.

        הגב לתגובה זו

    • לעודד!!! - ממליץ לך.... שווה!

      מעריץ של יסמין, 19/08/06 11:00

      אני מבין שקראת את הביקורת של אבי אפרתי ב''תל אביב'' על האלבום החדש ''רסיסים'' של יסמין אבן.
      עזוב אותך מהמילים המפוצצות שהוא כתב ואתה ציטטת.הביקורת היתה מצויינת- וזה נכון. (למרות שאני לא אובייקטיבי כבר). האלבום שווה-שווה-שווה!!!!!!!
      זו מוסיקה במיטבה , ואת האיכות הזו אתה כנראה מחפש (זה אתה שהזכרת בנשימה אחת קודם את כספי, חנוך, ארגוב ושמר,נכון?)

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    הבעיות של המוסיקה הישראלית

    סטפן בולצמן, 18/08/06 16:34

    אפשר למנות אלף סיבות למה העשיה המוסיקלית בארץ כושלת. את זה שישראל היא פרובינציה והיא לא מתכתבת עם מוסיקה בעולם, שהיא ישראל מפגרת ב3 שנים אחרי הפופ העולמי, שההפרדה הגסה בין מוסיקה ישראלית לבין מוסיקה לועזית תוקעת את המוסיקה הישראלית עוד יותר, שלאמנים (וליחצ''נים) אין את המנטליות המתאימה, ושחברות התקליטים שלהם שמרניות עוד הרבה יותר, ובלה בלה בלה. אני חושב שהסיבה העיקרית היא שהגודל של ישראל הוא בסה''כ כמו של עיירת שדה בארה''ב, ואני בטוח שגם שם מוסיקאים לא חולמים להתפרנס מהעשיה שלהם. יש את הסופרסטארים, אבל הם כבר בונים על שוק הרבה יותר נרחב (השוק הכל-אמריקאי).

    הגב לתגובה זו

    • בולשיט פרובינציאלי

      עודד, 18/08/06 19:54

      עד שבאו חבר'ה כמוך שטוענים שאנחנו מפגרים אחרי ''הפופ העולמי'', הייתה כאן מוסיקה נפלאה. יש לך מישהו בעולם שנשמע כמו מתי כספי?
      נעמי שמר? שלום חנוך? סאשה ארגוב? מה אתה מנמיך את המוסיקה האמיתית שהייתה כאן? באיזה זכות? מהרגע שבאת אתה וכל שונאי עצמם, ירדה המוסיקה הישראלית פלאים. פשוט- כי מעתיקנות לא תצלח אף פעם. רק האותנטיות תשרוד. זאת אחת המסקנות החשובות ביותר שצריך להסיק-
      להחזיר את התרבות הישראלית לישראלים.

      הגב לתגובה זו

    • המ...בדיקה קצרה תוכיח לך ש

      אסף, תל איוב, 19/08/06 13:55

      רוב המופיעים היום, אלו שממלאים אולמות ועושים כסף, זה לא רוני וידידיה, - אלא יהודית רביץ, שלום חנוך, פוליקר, מתי כספי (שמופיע פעם בשבוע לפחות מאז שחזר לארץ), אלון אולארצי'ק, קלפטר, שם טוב לוי, ריטה, גידי גוב והרשימה עוד ארוכה (ועוד לא הזכרתי את השוק הים תיכוני שממלא אולמות בכל העולם - גדסי, חיים משה, שרית חדד, מרגלית צנעני, ציון גולן, דקלון, אייל גולן, אבי פרץ וחבריהם).
      כל אלה מתפרנסים יפה מאד...

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    סינגל אחד בגלגל''צ+יחצנות = 2000 עותקים

    שלא יעבדו עליכם, 18/08/06 14:22

    אבל זה לא מספיק לקריירה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    גם אתה, בועז וחבריך ב-88 אינכם חפים

    רוני קרחוני, 18/08/06 13:10

    אז נכון. היוצרים כותבים זבל לקובלנץ, כדי שיושמעו בגלגל''צ , והורסים כל חלקה טובה . אבל אתם ב-88, בראשותה של טל השילוני, לא בדיוק צדיקי הדור.......... כולכם, כך נדמה, מריצים תמיד מישהו (חברים? מכרים? היחצנים שילמו?). פתאום כל השדרים והעורכים ב-88 מתאהבים באותה הסחורה, כאילו שלכולכם אותו הטעם. דוגמאות? יש כאלה עשרות. רק תחשוב על אחד המקרים האחרונים -פרוייקט השירים המשעממים והמדכאים של אלי מגן (מילים של המשורר המשעמם והלא כל כך קומוניקטיבי מ.ח. איזקסון), שנטחן אצלכם כמו קרן פלס את איה כורם בגלגלץ, עד שהיה לזרא.

    הגב לתגובה זו

    • רוני קרחוני, אתה מדבר שטויות חסרות שחר

      בועז כהן, 18/08/06 18:31

      88FM זו התחנה היחידה בישראל שמשדרת מגוון עצום ורב של יוצרים ישראלים, שהשירים שלהם מושמעים רק - ואך ורק! - ב-88FM

      כל היוצרים הישראלים שכותבים ושרים באנגלית משודרים רק ב-88. כל האמנים שמוגדרים כ''אלטרנטיביים'' משודרים רק ב-88. זו התחנה היחידה שמשמיעה את פטריק סבג, גיא בוקאטי, עמית ארז, הדרה לוין ארדי, רות דולורס וייס, בלובנד, ווקי טוקיז, גבריאל בלחסן, תמר אייזנמן, מיקי שביב, מאד בליס, צוקי, פרוייקט הגומיה, מריונטה סול, ועוד עשרות אחרים.

      הגב לתגובה זו

      • לא בזבזת רגע , בועז

        עודד, 18/08/06 20:01

        הנה הוכחות לטענות שלי נגדך והקולגות שלך. כמעט כל השמות שמנית שייכים לחוג מצומצם מאד של קהל. ולא בגלל הרדיו. בגללם. הם פשוט כאלה. גבריאל בלחסן, שעכשיו אתם מדברים עליו המון, אין מה לעשות. הוא אינו מתאים לחתך מספיק רחב. ממנו ושכמותו לא נוושע. יש לו מקום, אין ספק. אבל הרבה יותר חשוב למצוא את ממשיכיהם של אומנים שהזכרתי בטוקבק שלי. מיקי שביב? נחשב בעיניך, אולי, כמוסיקאי גדול. בעיני-
        לא כל כך, בהמעטה. תאמין לי, בועז- עם טעם איזוטרי כמו שלך לא תגיע המוסיקה הישראלית לשום הישג משמעותי, אלא תשקע בים הבינוניות מהעבר השני של הכביש. אנחנו צריכים מיינסטרים איכותי ביותר. רק ממנו, תצא הבשורה.

        הגב לתגובה זו

        • מיינסטרים זה יופי

          בועז כהן, 19/08/06 08:51

          רק שההגדרות שלנו ל''מיינסטרים'' הן שונות לגמרי.

          בעיני כל מה שאני משדר נכנס להגדרה של ''מייסטרים איכותי''.

          המיינסטרים שלי רחב ידיים והוא איכותי מאוד. יש הרבה מאוד יוצרים ישראלים טובים, שאין להם צ'אנס לדרוך על מפתן גלגלצ.

          88fm נותנת להם הזדמנות להישמע.

          הגב לתגובה זו

          • מיקי שביב ובלחסן אינם מיינסטריים!

            עודד, 19/08/06 10:28

            מה קורה לך? מיינסטרים איננו כזה בעיני המתבונן.הוא כזה כי תפס נישה כזאת ויש לו אופי כזה. דוגמאות למיינטסרים איכותי בישראל נתתי.
            הפינק פלויד הם ללא ספק מיינסטרים איכותי עם דגש על המיינסטרים. לכאורה, הם לא,אבל אלבומים שמוכרים בעשרות רבות של מיליונים הם מיינסטרים, נקודה.
            כדי לאזן את האינטסנט-מיינסטרים צריך הרבה הרבה יותר מהשמות שאתה משדר. ותבין-אין לי משהו נגדם. נהפוך הוא. יש לכולם מקום. אבל ההדגשה שלהם על ידך מחזקת את הנתק שיש לקהל הערל עם איכות.וכך, אנחנו נשארים עם איזוטריה-יחסית מול יחצנות אגרסיבית וללא מייסטרים איכותי ברור וניצחי ( שוב, עיין הדוגמאות שנתתי ).

            הגב לתגובה זו

            • המרחק בין שוליים למיינסטרים הוא לפעמים קטן ומזערי מאוד

              בועז כהן, 19/08/06 21:31

              ערן צור נחשב ב-1991 לשוליים קשים. כרמלה גרוס ואגנר, כמו נושאי המגבעת, היו שוליים אזוטריים.

              ברגע שהכניסו אותם למחזור הדם הרדיופוני, הם הפכו לחלק מהמיינסטרים הישראלי. כמו ''איפה הילד?'' וכמו דברים רבים אחרים.

              חלק מהשירים של גבריאל בלחסן (או של פטריק סבג, או של יפעת בן דרור, או של גליה ירון, או ''אחד חלקי אחד'', ועוד ועוד) יכולים להיות להיטים גדולים, אם יתייחסו אליהם ככאלה בערוצי התקשורת המרכזיים (ערוץ 2, גלגלצ, ידיעות אחרונות).


              הגב לתגובה זו

            • בועז. אתה שוב טועה בהגדרה

              עודד, 19/08/06 23:35

              ערן צור איננו המיינסטרים שאני מדבר עליו. קבל תיקון- הוא אינו מיינסטרים!
              נכון שערן צור, כדוגמא כמובן, יצר לעצמו שם מסויים. אבל זה רק תנאי הכרחי. ודאי לא מספיק. שוב, יש לו מקום. יש לו כישרון לא מבוטל. אבל מיינסטרים? מה בינו לבין המיינסטרים שהידגמתי בטוקבקים האחרים בכתבה הזאת?
              ו''נושאי המגבעת''? השקר הגדול הזה רץ כבר שנים. זה מיינסטרים?
              זאת בדיוק ההוכחה שיש כאן בועה תרבותית שמזינה את עצמה, מדברת על עצמה, מהללת את עצמה ומנכסת לעצמה מעמד מזוייף, למשל ''מיינסטרים''. לקרוא ל''מגבעת'' מיינסטרים, זה לתת את התואר הזה גם ל''יחידה לטיפול נמרץ'', ''די אמ אקס'' ועוד קישושים כאלה. אם לא תצא מהבועה הזאת , ולא תשתחרר מהשקרים בנוסח ''המגבעת'', לא תוכל להתגייס למערכה לשיפור המוסיקה כאן. אנחנו צריכים אומנים גדוליםבאמת שימכרו, ישודרו, יופיעו בפני קהלים גדולים ויצרו את המוסיקה ההמונית שקודמיהם יצרו. רק כך יהיה מקום סביר גם לאומנים קטנים שאתה משדר, ושתבוא עליךהברכה על כך. ושים לב-חלק ממה שאתה טוען שאתה משדר הוא טוב רק בעיניך ועוד כמה מאות אנשים.
              אני חושב שדברים רבים שנחשבים לאיכות הם לא יותר מבינוניים. רונה קינן איננה כזה כישרון, לדעתי. ראיתי אותה בפסטיבל השירים של ערוץ 2. הנחמדה הזאת פשוט לא קומוניקטיבית ומעניינת מספיק. לדחוף אותה כאילו היא האלברשטיין של דורנו, זה לשקר לעצמנו.
              ולסיום-ללהיטים גדולים אמיתיים יש אופי כזה. אדרבא, תן כמה שמות של שירים מהאומנים שהזכרת,שלדעתך הם להיטים גדולים בפוטנציאל. נשמע, אולי פספסתי משהו.

              הגב לתגובה זו

      • לבועז, אני רואה שלקחת את זה אישית..

        רוני קרחוני, 19/08/06 10:48

        ..ולא היא. כי דווקא אתה קצת שונה מרוב הקולגות שלך ב-88, ולא התכוונתי דווקא אליך, למרות שכתבתי בלשון רבים.
        אז קח לדוגמא את שעות הבוקר ב-88 (ורטהיים ואפלרויט בדרך כלל): כל כך צפוי וכל כך ידוע , כולל החדשים. אתה רוצה שמות של כאלה שכולכם משמיעים בלי הכרה, כאילו שלמדתם באותו בית ספר לטעם? בבקשה: אהוד בנאי, 1 חלקי 1, אלי מגן, אהוד בנאי, רוטבליט, רונה קינן, הבילויים, אהוד בנאי, מאיר אריאל, אהוד בנאי, מידלייק, אלג'יר.. אהה.. ואת אהוד בנאי הזכרנו??.... (יש חברים שכבר הרימו וילות מהתמלוגים של 88).
        אז נכון שיש כאלה שרק אתה משמיע, או דן שפיר ורחמני (בלילות), אבל האמת היא, שגם לאוהבי האינדי, השונה, המיוחד ואפילו הביזארי, ורד קלפטר אינה מספקת, למרות שהיא אולי חברה של טל השילוני......
        ועוד משהו קטן, בועז: 88 הפך בתקופה האחרונה למשרד יח''צנות של כל מיני הרכבים - טובים וגרועים -
        שהשדרים נוהגים להמליץ על הופעותיהם . רק אחרי שנפלתי פעמיים-שלוש, נפל אצלי האסימון (אני פשוט קשה קליטה והבנה).

        הגב לתגובה זו

        • רוני קרחוני יקר: רק על עצמי לספר ידעתי...

          בועז כהן, 19/08/06 21:37

          אני חושב שאתה כותב בהכללה לא מדוייקת ולא הוגנת.

          די מעייף כל פעם לחזור על רשימת עשרות האמנים הישראלים ששידרתי בשנה האחרונה, ומדובר בעשרות רבות של אמנים, ששיריהם שודרו אך ורק ב-88fm

          המלצות על הופעות? אני שומע את הדר מארקס בגלגלצ ממליצה לעתים קרובות ובהתלהבות רבה על הופעות שהיא ראתה.. . אני לא חושב ש-88fm יוצאת דופן במובן הזה. אם ראיתי אמן ישראלי נהדר, מדוע שלא אמליץ על הופעתו? !

          לא הבנתי את נקודת המבט שלך. הרי אף אחד לא ישדר שיר של (נניח) מאד בליס וימליץ על הופעה שלהם חוץ מ-88fm נכון?

          הגב לתגובה זו

      • אם כל כך עודדתם את האומנים האלה אז איך תסביר את העובדה שאף אחד מהם

        ארז, 20/08/06 10:25

        אם כל כך השמעתם וועודדתם ואת הדרה לווין אדרי וחברותיה איך תסביר את העובדה שאף אחד מאומנים אלה לא הצליח לפרוץ לתודעת הציבור עקב החשיפה הזאת? אולי לא בחרתם את האומנים הנכונים. אולי ההימור שלכם לא היה נכון. שדרן רדיו טוב תפקידו לגלות שירים שעשויים לקלוע לטעם הקהל ולא רק לטעמו האישי. השיקול להשמיע משהו רק בגלל שבאף מקום אחר לא משמיעים אותו הוא מוטעה. החוכמה היא להשמיע שיר שלא משמיעים בגלגל''צ אך עשויי לתפוס ולא סתם שיר שברור שאין לא שום סיכוי לתפוס ולהגיע לציבור המאזינים.

        הגב לתגובה זו

        • לארז מהרצליה

          רוני קרחוני, 20/08/06 11:29

          כנראה שחבל להסביר לך דברים, שממילא לא תבין. גלגלצ זה בשבילך.

          הגב לתגובה זו

          • אז גם אתה חוטא בחטא היוהרה.

            עודד, 20/08/06 13:48

            תגיד לי מה זה צריך להיות?! מה התנשאות הזאת כלפי ארז, שאמר דברים בהחלט נכונים? מה הוא לא יבין? השתלחות מהסוג הזה לא מתאימה לדיון רציני וטוב כמו שיש כאן. חשוב על כך.

            הגב לתגובה זו

            • אתם פשוט מתעקשים לחשוב חשיבה צרה וחסרת מעוף

              רדיו דיגיטלי, 20/08/06 14:51

              מה קרה לכם, תוך שנה יהיה פה רדיו דיגיטלי. מי יספור בכלל את גלגלצ. מה גלגלצ עשתה למוזיקה הישראלית? שידרה להיטים מוכרים. סו, ביג פאקינג וואט? בועז נתן דוגמאות לשירים שהיו להיטים עצומים בגלגלצ ולא עשו כלום טוב לאמנים ששרו אותם. תפסיקו לחשוב צר. תחשבו בגדול. מי סופר את גלגלצ בכלל?
              רק אנשים שלא מבינים מה זה רדיו ומה זו מוזיקה טובה.!

              הגב לתגובה זו

        • כל האמנים הישראלים שמשודרים ב-88FM היו יכולים להיות גדולים, רק אם..

          אביתר, 20/08/06 13:39

          זה מאוד פשוט:

          אם בגלגלצ ובערוץ 2 יחליטו מחר שהדרה לוין ארדי היא הדבר הבא, היא תהיה גדולה ומיינסטרים והכל.

          88 היא תחנה קטנה למיעוט שאוהב מוזיקה אחרת (ולא אוהב את החומרים של גלגלצ).

          ההשפעה של גלגלצ (ושל ערוץ 2) היא ענקית.
          ההשפעה של 88 (ושל ערוץ 23, נגיד) היא קטנה מאוד.

          מה לעשות שרוב האנשים בארץ לא קוראים ספרים, לא רואים ערוץ 23 ולא שומעים 88fm

          רוב הציבור בארץ קורא ידיעות אחרונות, רואה ערוץ 2 ושומע גלגלצ. זו האמת המרה ואין מה לעשות.

          הגב לתגובה זו

          • יהדרה לוין לא תגיע לקהל רחב גם אם תושמע כל שעה

            תמי, 20/08/06 16:09

            זאת טעות גדולה. הדרה לוין ארדי לא תגיע לקהל הרחב גם אם תושמע כל שעה בגלגל''צ או בערוץ 2. מה שכן אם גלגל''צ אכן יחליטו לשמיע אותה ואומנים דומים לה בתדירות כזאת איש לא יאזין לגלגל''צ וגם היא תהפוך לתחנה איזוטרית, לא רלבנטית וחסרת השפעה כמו 88 fm. מסקנה: אם 88fm רוצה להפוך לגורם משמעותי בתרבות המוזיקה הישראלית היא חייבת להקפיד יותר בבחירת האומנים הישראליים החדשים המושמעים בה ולנסות לגלות כשרונות חדשים איכותיים אך קומוניקטיביים ולא אומנים חסרי כריזמה רדיופונית שאיש לא רוצה לשמוע אותם באף מקום. 88fm אינה פח זבל. היא תחנה ציבורית. על כן עליה לשרת חתך רחב ביותר של מאזינים משלמי אגרה ולא להסתפק , כפי שהיא כיום, בפלח קטן ולא משמעותי של קהל ''צפוני'' מתנשא, שחי בבועה ומנותק באופן טוטאלי מהמציאות הישראלית של שנות האלפיים.

            הגב לתגובה זו

            • לתמי'לה: הסי, פתיה (או: כשהגדולים מדברים הקטנים שותקים)

              רוני קרחוני, 20/08/06 17:53

              ראשית, אני מחולון ולא צפוני מתנשא. אני מבין שאת מוזיקאית דגולה ואנינת טעם, ולא נעים לי לחרוג ממנהגי ומנימוסי, ולכן לא אקרא לך בשמות...... במחשבה שניה, ואחרי הסיומת של דבריך, אני חוזר בי: את בסך הכל בהמה קטנה.
              ממליץ לך (בחורף הקרב עלינו לטובה) להכנס למיטה עם איזה ספר טוב, ולשים משהו באמת שווה בקומפקט (לא, פתיה, לא הראל מויאל ולא קרן פלס. לא, אמרתי). פעם-פעמיים-שלוש - גם טעמך ישתפר ולפתי יפקחו עייניך......

              הגב לתגובה זו

            • תמי, אל תקשיבי לרוני הדוחה

              עודד, 21/08/06 00:42

              את צודקת. לחלוטין.
              מה שחשוב להוסיף-
              יש מקום גם לאומנים בשוליים, כל עוד המיינסטרים באמת במרכז והם בשוליים. אז תחנה כמו גלגל''צ היא מאוזנת. אני בהחלט מציע לקברנטי רשות השידור לחשוב חשיבה נוספת על היעוד של FM88, כדי שלגלגל''צ תהיה תחרות אמיתית.

              הגב לתגובה זו

            • לרוני קרחוני . תגובתך התוקפנית, ילדותית מעידה

              תמי, 21/08/06 09:30

              לרוני קרחוני. תגובתך התוקפנית , ילדותית והלא מנומקת מעידה כי אין לך שום תשובה לדברים שציינתי. זה אומר שאתה יודע שאני צודקת ואינך מוכן להודות בכך . אז לא צריך להתעצבן . תפסיק להיות כזה מתנשא(יש צפוניים מתנשאים גם בחולון ואפילו בבת ים. התנשאות לא קשורה לגאוגרפיה). מותר גם לך להודות שטעית. חוץ מזה. את האלבום של אייזקסון כבר קנית?

              הגב לתגובה זו

            • לתמי'לה

              רוני קרחוני, 21/08/06 12:37

              תתפלאי, אבל את סימנים של מ.ח.א. יש לי מזמן (כי השתתפתי בו...), ואת האלבום המשעמם של אלי מגן אין לי כל כוונה לרכוש.

              הגב לתגובה זו

      • RBS הלהקה של נמרוד לב שרים באנגלית ולא מושמעים

        רפי נוי, 23/08/06 13:00

        ב88 כי הם ''לא בחבר'ה שלכם''? נכנסתי לאתר של נמרוד לב וRBS וראיתי שהשירים שלהם נמצאים בתחנות רדיו בכל העולם. אז מה אתה מקשקש בעז כולכם מושחתים באותה המידה.

        הגב לתגובה זו

    • בועז לפניי שאתה מתלהם ומגן

      דיברנו על זה, 19/08/06 22:26

      על 88 fm תחשוב . טל השילוני רחוקה מלהיות ישרה. הכל אצלה קשרים אישיים בגלל זה השעתיים שלה לא מצליחים להביא ריטיינג . מה עוד שהיא עורכת את הלילה ושם כולם חברים שלה. כמה אפשר לשמוע את אלון אולארצ'יק? כמה את אמדורסקי? כמה את אהוד בנאי? המון כבוד יש לי לאומנים האלה אבל חאלס היא לא ישרה ואתה יודע מזה.

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. הפרויקט של אלי מגן ואיזקסון מבאס ומיותר

      מיקי, 20/08/06 10:15

      הפרויקט של אייזקסון ומגן הוא אחד הפרויקטים המשעממים, המיותרים והמבאסים ביותר במוזיקה הישראלית לדורותיה. אלי מגן זמר נפלא אמנם אך הטכסטים ארכאיים ויומרניים, הלחנים פושרים ובכלל שום שיר בפרויקט הזה לא מגיע לקרסולי הקרסוליים של כל שיר שתבחרו באלבומים החדשים של איה כורם או קרן פלס וזה בהחלט תמוה ביותר שבתחנה ''איכותית'' כביכול כמו 88 אף אם נותנים במה לפרויקט זה ומשדרים אותו שעה אחר שעה. זה בהחלט מבאס ומעורר רצון לחזור לגלגל''צ כי עדיף לשמוע קרן פלס כל שעתיים מאשר לשמוע אייזקסון. הבעייה היא שחוץ משירים אלה יש עוד כמה שירים לא ממש מבריקים ומיותרים לא פחות של יוצרים ישראליים ''כאילו אלטרנטיבים''(אך רוב הזמן פלצניים) שמושמעים בלי סוף אצל בועז כהן וחבריו(''בסוף העולם'' של שלום גד למשל) ובהחלט פוגעים בהאזנה לתחנה. בכלל בחירת השירים העיבריים החדשים המושמעים בתחנה לא מוצלחת בד''כ עובדה שהתחנה (למרות הפלייליסט המוסווה לאיזקסון ודומיו) לא הצליחה עד היום ביותר מעשר שנות קיומה לגלות אף לא להיט משמעותי אחד שישפיע על שוק המוזיקה המקומי.

      הגב לתגובה זו

      • 88fm גילתה לעולם את קולדפליי! גל אפלרויט, ליתר דיוק...

        המאזין הקבוע, 20/08/06 13:43

        גל אפלרויט גילה את קולדפליי לפני כל תחנה אחרת בארץ. הרבה הרבה לפני גלגלצ הוא שידר את ''ילו'' שלהם.

        רוני ורטהיימר שידר בשנות ה-90 את פורקיופיין טרי, וכך גרם לאביב גפן להתאהב בלהקה ובסופו של דבר לחבור לסטיבן ווילסון ל''בלאקפילד'' (מה שנהיה בפלייליסט של גלגלצ )

        גם עידן רייכל שודר ב-88 אף אם הרבה הרבה לפני ש''בואי'' נהיה להיט בגלגלצ!

        אלה העובדות.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    מה כזה בעיה בגלגל''צ?

    שרית, 18/08/06 12:46

    כולם מתלוננים על התחנה הזאת, והם אכן טוחנים שירים בפלייליסט מתמשך, אבל בתכל'ס הם התחנה הנורמלית היחידה שיש לצעירים. (אלא אם כן את שומעים 99..או רשת ג'..).

    הגב לתגובה זו