• 58.

    אני קוראת את הספרים שלו מסיבה אחת - הלהטוטים שהוא עושה עם השפה

    הדר, 30/07/06 16:11

    העברית!
    ממש לא מעניינת אותי האישיות שלו, ולא, אני לא אקנה את הספרים אלא אשאיל אותם מספרייה או מחברים.
    אינני מחבבת את אישיותו של מאיר שלו, ואינני אוהבת את העלילות המפותלות של ספריו. אך כשאני מתחילה לקרוא ספר שלו, אני לא מניחה אותו מידי עד שאסיימו.
    מאיר שלו יודע איך לשחק עם השפה ועל זה אי אפשר להתווכח...

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    תכלס, מארקס מזה משעמם... (ל''ת)

    י, 30/07/06 15:44

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אקנה לי תוכי , לא יהיה לי!!

    אסופית, 30/07/06 14:49

    שוב ושוב, עד שתקלטי ותשני את שאת כותבת על עצמך למעלה.
    זה בסיסי לפני שמתחילים לכתוב משהו אחר, כמו מאמר.

    הגב לתגובה זו

    • עד מתי

      אסיף, 30/07/06 16:00

      עד מתי אסופית קטנה והאב והאהבה והתוכי והיוסי לא יהיה אז קדימה צאי אל הנחל שם יפות דמעות האל

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    בכלל לא משעמם!!!

    נטע, 30/07/06 12:50

    אומנם אני רק באמצע הספר אך אני נהנית מכל רגע של קריאה, ומחכה לחזור לספר. איך אפשר לומר כי הספר הזה משעמם, מי שאומר זאת הוא חסר דימיון לחלוטין.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    בכלל לא משעמם!!!

    נטע, 30/07/06 12:50

    אומנם אני רק באמצע הספר אך אני נהנית מכל רגע של קריאה, ומחכה לחזור לספר. איך אפשר לומר כי הספר הזה משעמם, מי שאומר זאת הוא חסר דימיון לחלוטין.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אורלי קסטל-בלום שולטתתת!

    עידן, 30/07/06 10:09

    ''טקסטיל'' של אורלי קסטל-בלום הוא ספר נפלא, מצחיק ומצמרר בו זמנית. מומלץ!

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר

      תמר, 30/07/06 11:17

      מה הקשר עכשיו לאורלי קסטל בלום

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    הספר ר-מכר

    נינה, 29/07/06 19:53

    כי הוא טוב וקריא בעיני הרבה מאוד אנשים. זכותה של הכותבת לא להתלהב ממנו, אבל להציג את דעתה בנחרצות כזאת תוך דילוג על מעלותיו הקיימות של הספר (הרי גם היא לא נטשה אותו באמצע), זו התלהמות.
    גם את הקוראים יש לכבד.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    מאיר שלו

    רותם, 29/07/06 16:15

    מאיר שלו הוא סופר ילדים נפלא המבקרת שכחה לציין את זה יש לי את כל ספרי הילדים שלו מהכינה נחמה ועד אבא עושה בושות בנותי מאיה ורוני נהנות מהם מאוד וקוראות אותם שוב ושוב דעתי היא שמאיר שלו סופר ילדים מושלם!!!

    הגב לתגובה זו

    • רותם יקרה הצדק איתך

      דפנה שחורי, 29/07/06 22:07

      מאיר שלו הוא אכן סופר ילדים נפלא.
      גם אני ושתי בנותיי אוהבות מאד את 'אבא עושה בושות' שהוא ספר רווי הומור וחן.

      הגב לתגובה זו

    • הכינה נחמה ממש לא מדבר לילדים!!

      איל, 29/07/06 23:47

      ספרי הילדים של מאיר שלו פשוט גרועים. הם בעצם כתובים למבוגרים מפגרים (אני לא חושב שילד בין שלוש אמור להבין בהצבעות בכנסת ועוד דברים מסוג זה). אבל זה נהיה כל כך אופנתי שכל סופר רואה לעצמו חובה לכתוב גם משהו לילדים...וחבל שכך!

      הגב לתגובה זו

      • אותי זה מרגיז

        שמש, 30/07/06 01:02

        זה מאוד מרגיז שהסופר משתמש בילדים כדי לקרוץ למבוגריםיש בזה תחושה שמזלזלים בילד ומדברים מאחורי גבו

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    את רומן רוסי של שלו קראתי בהנאה, את כל השאר לא הצלחתי לגמור

    חמוטל, 29/07/06 11:38

    ניתוח מצוין של שחורי.
    בסט סלר אמור להיקרא בכיף, ואילו ספריו של שלו די משעממים. נראה שסוד הצלחתו המסחרית הוא בשיווק מוצלח, לצד הסיבות ששחורי פירטה.

    הגב לתגובה זו

    • צר לי, הבנתי כי אינך מצליחה לגמור. (ל''ת)

      ואידך זיל גמור, 22/09/07 22:37

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    שלו, עוז, יהושוע, גרוסמן וכו' נמאס מהם

    emanuel, 28/07/06 20:44

    הם והצלחתם המסחרית הידועה מראש, הם שורש הסירוס של סופרים חדשים ורעננים שאינם מצליחים לצאת לאור.
    באירופה, כמות הסופרים השייכים ל''דור הצעיר'' עולה לאין שיעור על הוותיקים (החלודים), יש שפע של יצירה מעניינת.
    שמות כמו מישל וולבק, פרדריק בגבדה, חוויאר מריאס, ארי דה לוקה- שהתגלו לפני שנים לא רבות ומאז ''מפציצים'' ביצירות מעולות.
    כל עוד אותם שמות ''קבועים'' של הגברדיה החלודה השולטת, תמלא בכל פעם מחדש את רשימת רבי המכר-לא נזכה לשמות רעננים של ממש.
    חבל.

    הגב לתגובה זו

    • תפנו מקום

      זיו, 29/07/06 01:11

      תפנו מקום לסופרים חדשים נמאס כבר מהפרצופים הבלים המאוסים של הספרות המגויסת אז סלוטה סלוטה תנו מקום

      הגב לתגובה זו

    • למה אחד על חשבון השני?

      אני, 29/07/06 08:27

      אודה ואתוודה שאני לא קוראת כמעט בכלל ספרות ישראלית. ולא קראתי אף ספר של מאיר שלו. ניסיתי פעם לקרוא סופרים ישראלים והספיק לי. אני לא מבינה אבל את תגובתך. איך בדיוק הסופרים הוותיקים באים על חשבון הצעירים, ולמה הם צריכים לפנות מקום לצעירים? מה זה, ג'וב נחשק היכנשהו שרק אדם אחד יכול לאייש אותו?

      הגב לתגובה זו

      • תתחיל לקרא

        זיו, 29/07/06 10:48

        תתחיל לקרא ויהיו לך תובנות גדולות יותר פשוט הסופרים הותיקים בשל היותם מפורסמים מופיעים כל הזמן ותופסים במות ולא נותנים מקום למתחילים

        הגב לתגובה זו

      • באותו ''ג'וב נחשק'' יש הרבה קשרים

        emanuel, 29/07/06 17:03

        וותק, (כמעט ''וועד עובדים'' הסתדרותי, מיושן וחזק) פוליטיקה ומעמד....ומי ש''ניחן'' באותן תכונות (מפוקפקות) לעיל, סביר שיגיע לפרסום ומכירות ומעמד וחשיפה תקשורתית , שתביא לו מכירות, פרסום ומעמד.......
        ואיזו הוצאת ספרים לא תחשוק באותה תרנגולת מטילה ביצי זהב?
        וזה יבוא אוטומטית על חשבון יוצרים צעירים ו/או לא מוכרים, שלהוציא לאור את כתבם יהיה תמיד הימור מסויים.
        זו נוסחת המלכודת הבסיסית!

        הגב לתגובה זו

    • החדשים האירופים בינוניים לכל היותר. כן, גם דה-לוקה לא מגיע לרמה

      אך יחד עם זאת, 31/07/06 01:42

      גבוהה. אפשר לומר שפשוט כותבים חלש מאז מחצית המאה הקודמת עד היום. אבל לציין כמה מספריה הנהדרים של ק. בלום (לא כולל טקסטיל). דה לוקה למשל לא מגיע בשום אופן לרמת ספריה הנהדרים האלה. וגם לא 'הגברדיה' שהוזכרה.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    מה זה משנה שהמבקרת לא אהבה את הספר ואולי עוד כמה אנשים

    שלו - טוב כרגיל, 28/07/06 17:15

    הרוב הגדול אהב וכנראה מסיבות טובות. יש אנשים שהאג'נדה שלהם היא להיות תמיד יוצאי דופן . שיבושם להם.

    הגב לתגובה זו

    • הרוב הגדול לא חכם

      מיוחד במינו, 29/07/06 01:07

      העולם התקדם תמיד בזכות השונים ויוצאי הדופן רק ככה באות מהפכות לעולם

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    מאוד אוהבת את הספר

    לירון, 28/07/06 10:16

    קראתי את הספר והתרגשתי כל כך ישראלי

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    זאת מבקרת ?

    שלמה, 27/07/06 09:21

    איר שלו , הכתיבה שלו היא הנאה צרופה. מ''רומן רוסי'' שהוא קלאסיקה מדהימה.
    בספר אני מחפש להנות. את מה שמאיר שלו כותב, שום מבקרת שמפועלת מקנאה כנראה, לא תיקח מאיתנו .

    הגב לתגובה זו

    • לא תרתע מלכתוב את האמת על סופרים פופולארים. (ל''ת)

      אני מקווה, 28/07/06 00:40

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    במקום להשתמש במילים גבוהות:

    שי, 27/07/06 09:11

    אפשר פשוט לומר:
    דפנה את פלצנית חסרת כישרון!
    וכיאה לדור שחיטת הפרות בוא ניטפל למאיר שלו...

    ספר נפלא,בנוי היטב, מרגש
    מאיר התבגר נפלא והעיז להיות בוטה יותר ומתוחכם יותר.

    ולכל מי שכתב שהוא לא סובל אותו,
    פגשתם אותו? דיברתם איתו?
    אדם מקסים, נחמד, פתוח ומזמין.

    תפסיקו לזיין את השכל ותתחילו לקרוא ספרים.

    הגב לתגובה זו

    • גסות רוח

      אמיר, 27/07/06 10:09

      אתה דוחה וגס רוח המילה פלצנות מעוררת בחילה שמור אותה לעצמך

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    ברגע שיש קשרים אז מוציאים לאור את הספר שלך. ולא, תמשיך לכתוב למגירה (ל''ת)

    יוסקה, 26/07/06 20:33

    הגב לתגובה זו

    • גם אני כותב למגרה

      דוד, 26/07/06 23:02

      חייב להודות כותב למגרה אין לי קשרים אני כותב מעולה אבל אני בחור מה שנקרא ביישן ומלבד זוגתי שתומכת בי מאוד ומעודדת אותי לצערי אין מי שיקרא את כתבי

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    אני נדהם

    שאול, 26/07/06 14:25

    אני נדהם כל כך הרבה בלה בלה שאנשים מקשקשים אולי תקראו ספר טובבמקום לקשקש תגובות חנטריש קוקוס

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    אמת לאמיתה

    alon, 26/07/06 13:58

    כל הכבוד לך , דפנה

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    פעם שלו היה כותב מוצלח. בספר

    פעם היה טוב, 26/07/06 12:41

    ''במדברר'' הוא החל להדרדר למרות שהספר היה לא רע, ו''יונה ונער'' בפירוש משעמם. הוא נחשב לסופר טוב ונחשב, אז כולם קונים את הספרים שלו בציפיה שזה יהיה מוצלח, אבל זה כבר לא.

    הגב לתגובה זו

    • נכון (ל''ת)

      קורא ספרים, 30/07/06 10:07

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    מוכר הספרים מקאבול

    דני, 26/07/06 12:23

    זהו אחד הספרים המצויינים שקראתי בזמן האחרון ,ושמעתי שי יצא ספר חדש לפול מקרתני-מישהו מכיר?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    דפנה, ממליץ לך לקרוא את ''עד הרצח הבא''!!

    עמיהוד, 26/07/06 08:11

    קיבלתי את הספר במתנה במהלך שבוע הספר, ובכלל לא התכוונתי לקרוא אותו, כי ספרי מתח זה לא בשבילי, מה גם שקראתי עליו ביקורת שאמנם המליצה עליו אבל גם הגדירה אותו כ''מתח-הארד-קור'', שזה כבר מעל לכוחותיי.
    והנה יצאתי לי למילואים של שבוע, לפני המבצע בלבנון, ודחפתי את הספר לתרמיל. שיהיה.
    באחד הלילות התחלתי לקרוא אותו, ופשוט לא עזבתי אותו מהידיים. ארבע שעות. יש שם עלילת מתח, אבל זה הרבה יותר מזה. זהו רומן על בחור ישראלי כבן שלושים, גרוש ומבואס מחייו. הרבה יותר מעניין וסוחף ממאיר שלו. ממליץ לך לקרוא!

    הגב לתגובה זו

    • גם אני קראתי, אבל אין מה להשוות את זה ל''הנסיעה'', ספרו הראשון של

      ליאור, 26/07/06 15:20

      גם אני קראתי, אבל אין מה להשוות את ''עד הרצח הבא'' לספרו הראשון (אני חושב) של יורם מארק-רייך - ''הנסיעה''.
      ''הנסיעה'' הוא רומן רחב יריעה עם סממנים אוטוביוגרפיים, בעוד ש''עד הרצח הבא'' הוא ספר מתח לכל דבר. ספר מתח מעולה אומנם, אבל עדיין מותחן ולא רומן.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    האדון הסופר הגדול

    יעל, 25/07/06 14:22

    הספר יונה ונער הוא אחד הספרים המרגשים (והעצובים) שקראתי מזה זמן רב, הנושאים ששלו עוסק בהם ''ישראליות ושורשיות, אהבה ומשפחה, מלחמה ומוות כשלהם נלווה תדיר שובל של נוסטלגיה אישית ולאומית'' הם בדיוק מה שהופכים את עלילת הספר למרגשת. אכן מארקס הוא סופר גדול אך אני לא מוצאת את הדמיון בין שני הסופרים, שליו אינו בורא עולם הזויי בעל חוקיות משל עצמו הנע בציר זמן פרטי כעלילות רבים מספריו של מראקס שגם הוא סופר נוסחתי (משום מה אוהבים להשוות סופרים לאדון הסופר הגדול לא תמיד עם סיבה ראויה) הוא מספר את סיפורו בתוך מציאות (של עבר הווה) המוכרת לכולנו ונגישה לנו. ואולי דווקא סגנונו המרוחק מעט המסופר כמעט כדיווח נותן לנו הקוראים את האפשרות למלא את החללים שבין המילים ברגש עדין ועצוב משלנו, והרי זהו כל הקסם, לא?

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה איתך בעינין הסופר הגדול

      מיכל, 25/07/06 17:02

      גם לדעתי אין כל סיבה להשוות בין מרקס ההזוי לשלו בין מרקס החושני עד כדי להתפקע בין מרקס הענק לשלו המונוטוני

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    עיזבו אתכם מיונה ונער. הניחו ידכם על

    ללי, 25/07/06 12:02

    ''רעש מלחמה''. ספר ישראלי ענק. מותחן אמיתי. תסריט שמתרחש ב--2010 והוא בכלל בכל לא דימיוני אלא מציאותי למדי. יכניס את הקורא למתח יוצא מהכלל, כמו שקרה לי. גמרתי את הספר, בלילה וחצי יום. נהדר לימים אלה, שאין כל כך חשק לצאת החוצה. לא תתאכזבו.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    גם אני סופר

    אלון א, 25/07/06 11:47

    ונהיר לי כי מאיר שלו הוא אחד הסופרים הקטנטנים ונטולי הכישרון שקמו בשנות השמונים
    חבל שטעמו של הקהל הישראלי עלוב כה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה סופר עלוב

      ש,ש, 25/07/06 13:34

      א,א אתה סופר עלוב הספרים שכתבת מבישים את הקורא אל תחזור

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני ובן זוגי

    פאולי, 24/07/06 22:58

    אנחנו מאוד אוהבים את מאיר שלו ובכלל ספרות ישראלית בן זוגי כותב אף הוא אך למגרה עדיין ואנני יכולה לתאר לעצמי מה היה מרגיש אם מישהו היה מבקר אותו באכזריות כה גלויה דפנה שחורי איפה הרחמים מאשה שתומכת מאוד בבן זוגה הכותב

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    והתקשורת המושחתת: אתם לא אחראים לדם שנשפך בלבנון ובישראל? 'תודה' על

    4 המכשיפות, 24/07/06 13:27

    מאמציכם הבלתי נלאים למנוע מישראל את הזכות להגנה עצמית.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    terrible mistake. although

    androphile, 24/07/06 10:35

    this is one more of those irrelevant articles one comes across in our media. It is a sign of our little culture to let people write whatever, whenever it suits them.It is a mistake to let articles like these be published....although it is refreshing to see that she doesn't give a shit about untouchables of the kind of Shalev. Too refreshing.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אחד הספרים המדהימים

    רחלי, 24/07/06 09:03

    עוד לא קראתי את הביקורת אך הבנתי את רוח הדברים ואני באמת משתוממת מיד שסיימתי את הספר ניתקפתי בעצבות גדולה ''מה אעשה עד שמאיר שלו יכתוב עוד פעם??'' ומצאתי את עצמי צולחת ספר אחד שלו שעדיין לא יצא לי לקרוא
    ספר מענג פשוט כך.

    הגב לתגובה זו

    • עוד רומן למשרתות משודרגות. (ל''ת)

      קידום, 24/07/06 12:59

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    בקורת על בקורת

    מ.צ, 24/07/06 03:57

    גם הכותבת הצליחה לקשקש מספר לא מועט של מילים!

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    בקרן זוית

    דוד, 23/07/06 22:50

    זה מדהים אותך גם מהפינה של הרחוב איך זה יתכן סופרים גדולים כדוגמת עמוס עוז ומאיר שלו נופלים לציפורניים של ביקורת שולית ומקבלים תגובות רוטטות אני אדם מהישוב לא מפורסם יושב בזוית ונדהם מרשה לעצמי לאמר כך הוא הדבר

    הגב לתגובה זו

    • מספיק

      חצופונת, 23/07/06 23:58

      יש לנו די צרות במדינה חוץ מקרני הרחובות שלך ומספיק לקבץ רגשות כמאמר המשורר זה מה שחסר לנו במדינה הזאת קבצנים ריגשיים ושאר חוצפות יאלה צא מהזוית להבין מה זה ביקורת

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    חוצפה של ממש

    פאומינה, 23/07/06 22:37

    אני מהנדסת בסולל בונה ועובדת קשה מבוקר עד ערב מפרנסת את בן זוגי ובתי ובשבת זה הזמן היחיד בו יש לי פנאי לקריאה ודפנה שחורי מזלזלת באנשים שעובדים קשה ומפרנסים בני זוג וילדים זו חוצפה של ממש

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אם אתם מחליטים לפרסם ביקורת ספר, עדיף שמישהי שבאמת מבינה משהו תבקר.

    הגר, 23/07/06 21:47

    ביקורת איווילת לגמרי, אני אישית וגם בני משפחתי נהנו מאוד מהספר.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לא אוהבת את הספר

    נעמה, 23/07/06 14:23

    דווקא ספריו האחרים טובים יותר ועשירים בתוכן את הספר הזה לא הצלחתי לסים

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    חוצפה

    א''ב ישו, 22/07/06 15:25

    עם כל הכבוד למבקרת (ואין כבוד), הדבר הכי קל הוא להשפריץ עלבונות וחסרונות במחי מקלדת ולפרסם את זה בעיתון. את לא חייבת לאהוב את הספר כמובן, אבל אפילו היה זה ספר נוראי, תפקיד המבקר הוא בזוי פר-הגדרה, כי הוא יכול בכתבה מצ'וקמקת ודלה להוריד את המים על יצירה שהושקעו בו מאמץ וכשרון רב. לכן זה לא הוגן ואף נחות.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מטומטם

      שושי, 22/07/06 17:53

      הרי הספר הוא רב מכר לא? והרי ישנם הרבה מאד אנשים שחושבים אחרת מהמבקרת. למה אתה כל כך כועס ולשווא. זוהי זכותה לאמר את דעתה. אני מאד אוהבת את גברת שחורי היא חכמה ויפה.

      הגב לתגובה זו

      • סחטיין על התגובה

        א''ב, 22/07/06 18:45

        ברור שזכותה לומר את דעתה, לא צריך ישר לקרוא לאנשים מטומטמים..

        הגב לתגובה זו

      • ביקורת מצוינת

        מתוקי, 22/07/06 23:30

        הביקורת מעולה דפנה תמיד אומרת מה בלב שלה מה לעשות הבן אדם נתן תנשמה ויצא חרטה ברטה לדעתי דפנה היה לה אומץ כל הכבוד

        הגב לתגובה זו

        • ממש לא ביקורת מצויינת....

          דונה ג'ו, 23/07/06 21:49

          סילחו לי אבל ''400 עמודים של שיעמום'' היא בקושי ניסוח והסבר ובטח שלא ביקורת מכובדת שיש לכבדה.
          הביקורת שלי למבקרת (שהיא בטח סופרת ממומרמת שאפילו ספרי הילדים שלה לא נמכרים) היא : ''400 שורות של ביזבוז''

          הגב לתגובה זו

  • 25.

    למה במקום לבזבז זמן וכח ומילים על התנגחות בשלו

    נועה, 22/07/06 13:20

    את לא ממליצה על אותם ''ספרים טובים אחרים שישנם ושלא זכו להמולה תקשורתית ולתשומת הלב הראויה'' ? על ''יונה ונער'' נכתב ונאמר מספיק, ומי שמכיר את שלו מספריו הקודמים כבר גיבש על הספר דעה עוד לפני שקרא אותו. במקום להוציא אנרגיה על ביקורת לעוד ספר ברשימת רבי המכר הייתי רוצה לראות אותך חושפת בפנינו את אותן פנינים שלדעתך לא זכו למספיק יח''צ.
    לתשומת ליבך ולתשומת לב העורך.

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי את התגובה שלך (ל''ת)

      יעל, 22/07/06 18:14

      הגב לתגובה זו

      • גם אני אהבתי. (ל''ת)

        חמוטל, 29/07/06 11:52

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    אהבת מולדת

    דודו, 22/07/06 01:52

    כמה אני אוהב את השלו הזה זו ארץ חמדת אבות דפנה את לא הבנת מה זה לאהוב את לא חשת בעצמותייך את אהבת האמת של האיש אל ארצו השחצנות עולה לך לראש מה קרה לך מאיר שלו זה לדעת לאהוב מדינה ונערים של ארץ ישראל והיונה צאי נא דפנה וראי הכלו המים

    הגב לתגובה זו

    • אל תמכור לי אהבת מולדת

      יגאל תלמי, 22/07/06 17:56

      אל תאמר לי שהיא מעל היחיד הפרט. אל תעמיד לי את הממלכתיות את הלאומיות מעל אהאהבה הפשוטה הרישית של האנוש.

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה רוצה

        הוהו, 23/07/06 01:58

        לא מבינים מה אתה רוצה לא ענית
        לעניין לא מובן

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    אני מתעב את כתיבתו של שלו

    רוני לוי, 21/07/06 16:25

    בשם חופשת הביטוי וחרות המחשבות נא הדפיסו תגובתי המתלהמת דנן (שהרי גם למתלהמים זכות הדיבור ניתנה):

    יש בו משהו מקומם, מקומם מאוד, במאיר שלו ,שגורם לי לתעב את כתיבתו. ואני קראתי את כל ספריו בלי יוצא מן הכלל - שני דפים ראשונים בלבד בכל ספר וספר. שני דפים, לא יותר, ולא קניתי שום ספר מספריו, ולא אקנה, הנה אנכי מבטיח לעצמי.

    יש אחרים, יש רבים, יש פחות ''אנינים'', יש פחות ''פוליטיים'', יש פחות ''שורשיים'', שהם סופרים איכותיים, עם מילים וסיפורים ומעשים שאינם מעוררים בי תחושות קשות.

    כבר בשורה הראשונה, עם העברית המלוקקת והמוחנפת של מאיר שלו, עולה לנגד עיני דמותו הממושקפת, והתנהגותו הצינית והחוכמולוגית כמו משתקת אותי. הוא בלתי נסבל בעיני, מותר לי, הוא אנטיפת גמור, הטור שלו בידיעות חשף אותו בפני לא פעם כאדם בעל תובנות בלתי הגונות בעליל, לדעתי, וכבעל רצון עז לנגח שוב ושוב דת ודתיים וימנים ומתנחלים ושטחים, בלי כל קשר לעובדות ולמציאות, לדעתי כמובן, הכל לדעתי. וכבר בשורה השנייה אני נזכר בגסויות המלוכלכות שלו מן העבר, וביטני - קבס אחז בה. איני יכול לשכוח איך הוא תיאר פעם איזו הזיה של אוננות בהיותו חייל שנפצע. פשוט מגעיל ודוחה. מותר לי, עובדה שנגעלתי.

    וכך עם יונה ונער. לא אקנה ולא אקרא! עובדה!

    הגב לתגובה זו

    • לא הכרחי שתקרא

      ד, 21/07/06 22:55

      כלל וכלל. לפחות בדבר זה אין כפייה בארצנו

      הגב לתגובה זו

      • לא הכרחי?

        רוני לוי, 22/07/06 12:19

        מה אתה רוצה, מה?
        למה אתה מציק ביום חמסין?
        מישהו טען שהכרחי לקרוא את שלו?
        מישהו רמז על כך?

        אלא מה, הכרחי להגיב, לכתוב, להתבטא, שיידעו, שיבינו, שיפנימו.

        הגב לתגובה זו

        • נורא מצחיקים אותי

          רחל, 22/07/06 18:10

          אלה שלוחמים על זכותם
          ל א ל ק ר ו א. כאילו מישהו מכריח אותכם. דפנה קראה והשתעממה. יכלה לעזוב באמצע, אבל היא רצתה לכתוב ביקורת, אז המקצוע מחייב. אבל אתה, רוני? הסברת מה מרגיז אותך במאיר שלו. בסדר. ואילו עשרות אלפים ממש אוהבים אותו ואת כתיבתו - וגם זה מרגיז אותך. חבל, באמת... פשוט תתרחק ממנו, וזהו.

          הגב לתגובה זו

          • אנשים מתלוננים על רמת הכתיבה, כי הבעיה שהרמה הכללית יורדת בעטיה

            רחל מצחיקונת, 23/07/06 12:53

            . כולנו (טוב, מלבד איטרסנטים ועוזריהם) מעונינים בספרות מקומית ומתורגמת ברמה אמנותית ראויה לשמה, ומתנגדים לכל חוליה חלשה בנדון, כי זה משפיע על ההרכב כולו.

            הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם כל מילה

      יהודית, 22/07/06 07:16

      השחצנות של מאיר שלו, הדמות הכללית שלו, כפי שהיא נתפסת גם בעיני, יוצרת מחסום וירטואלי בפני שלא לקרוא את ספריו. גם אני, תולעת לא קטנה, לא קראתי ולו ספר אחד שלו.

      הגב לתגובה זו

    • נכון, נכון, נכון!!! (ל''ת)

      קורא, 23/07/06 14:42

      הגב לתגובה זו

    • איזה אלוף...

      נמרוד, 25/07/06 09:16

      אתה, רוני: קראת בכל ספריו של שליו שני עמודים, כדבריך - ואתה יודע שהם גרועים??? שמע, אתה שד משחת. אתה גם כנראה מתעניין מאד מה צורת משקפיו של הסופר, ומה הן דיעותיו הפוליטיות. וזה בסדר. אפילו בסדר גמור. כי חבל לבזבז עליך כישרון כתיבה: העיתונים מלאים בכתבות - חלקן תומכות בדעתך, חלקן כנראה לא, ומרגיזות אותך, כך שיש לך מספיק מקורות רוגז, ואין צורך שיבזבזו עליך ספרים.

      תהיה בריא. ורגוע. ותקפיד על שניים: לא לקרוא, וכן לכתוב על זה.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    חבל על כל דף לבן שהושחת, למזלנו יש מיחזור (ל''ת)

    יוסף, 21/07/06 13:55

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שלו לא מרטיט את פיטמותי

    יוכבד, 21/07/06 13:35

    גם בסצנות האינטימיות חסרה התשוקה הרעד שאני מרגישה בקראי את פוגל או אחרים.הוא טכני מידי וזה לא עושה לי טוב בכיפת האהבה

    הגב לתגובה זו

    • תשוקות

      נחום, 22/07/06 10:12

      בעיה שלך רוחמה לי זה כן הרעיד בכיפה האינטלקטואלית האהבה האפלטוניטית זה גדול דווקא פוגל נו טוב הוא בעיקר שירה רומנטית צאי רוחמה אל איבי הנחל כי שמך כמדומני רוחמה ואגב זה הולם לך מאוד כלאמר כמה ידעתי למות בעדך וכמהלא ידעתי לחיות זוכרת

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    אומרים

    אורי, 21/07/06 09:37

    מי שמפנה אצבע אחת של בקורת צריך להפנות שלוש אצבעות לעצמו.
    ומה הכוונה ? לנסות לקבוע באמצעות תיאוריות לא מבוססות ודמגוגיה למה ספר כזה או אחר הוא רב-מכר, זה לא רציני.
    כמו שיש מגוון אנשים כך יש מגוון טעמים.

    שלו אכן סופר מוצלח מאוד לטעמי וקראתי את כל ספריו. האחרון שבהם אומנם הוא הפחות מוצלח מכולם, לדעתי פשוט מכיוון ששלו רצה לבדוק את הגבולות שלו, שלב בספר מילים תנכיות, ספק ארכאיות, עשה ניסויים ומותר לו.
    כן, קניתי את הספר בגלל שאהבתי את שאר ספריו, והייתי צמא לעוד, כן קצת התאכזבתי הפעם. אבל בכל זאת זה היה ספר טוב, פשוט לא ברמה המאוד גבוהה של השאר.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    שלו כותב כמו מהנדס לגו

    רון, 21/07/06 07:58

    פיסה אחר פיסה. מילה נישאת על מילה. אני יכול לראות את המנוע השקדן טוחן אות אחר אות. עייפתי כבר אחר הספר הראשון, אך אני קורא הכל וניסיתי גם את ''יונה ונער'' החדש. אולי אני מגזים בביקורת, שהרי מדובר בהשקעה אדירה של מאמץ, אך אני מצפה מיצירה שתבוא על כנפי הרוח ולא מתוך יסורי הדיוק של סופר-סתם.

    הגב לתגובה זו

    • לרון, יפה כתבת. (ל''ת)

      חמוטל, 29/07/06 11:46

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ''צועדים בסך אחרי רב-מכר''

    רחל, 21/07/06 07:21

    נו באמת... אוהבים את מאיר שלו - זה הרבה יותר נכון. ביקורת שחצנית המייחסת טמטום ועדריות לכל מי שטעמו שונה מטעמה של גב' שחורי.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    שלו בונה על כמיהתו של הישאלי להירואיות

    איציק, 21/07/06 02:05

    לא בכדי ספריו לא נפוצים מחוץ לישראל . אין להם ערך אוניברסלי שצריך להיות לספרים טובים (עמוס עוז, אפרים קישון ועוד). מי שרוצה מרקס יקרא את המקור העדיף בהרבה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    איזה רועה

    אגי, 21/07/06 00:51

    הבקורת נובעת מרועה.קנאה.שום דבר ענייני.

    הגב לתגובה זו

    • התכוונת אולי לרוע?? (ל''ת)

      מזועזעת, 21/07/06 08:51

      הגב לתגובה זו

      • רועה-רוע

        agi, 21/07/06 19:10

        ממה בדיוק את מזועזעת? משגיאת כתיב?
        בעיניי ,גסות רוח והתחסדות חמורים פי כמה.

        הגב לתגובה זו

        • בורות היא לא דבר שיש להתגאות בו. (ל''ת)

          מזועזע, 22/07/06 11:36

          הגב לתגובה זו

          • יתרונות הבנת הנקרא

            agi, 22/07/06 13:26

            אילו לא היית לוקה בהבנת הנקרא היית מונע מעצמך את הזעזוע. מצד שני ,לך תדע מה עושה לך את זה...

            הגב לתגובה זו

    • מכיוון שהיא חזרה על ''רועה'' פעמיים אין פה עניין של טעות.

      אכן מזעזע, 29/07/06 08:31

      אלא אם כן מדובר בעולה חדש/ה.

      הגב לתגובה זו

      • רועה במובן של עדר

        oded, 30/07/06 21:23

        הכתבת אמרה שכולם קוראים כמו עדר מטומטמים, אז המגיבה אמרה ''איזה רועה'', כלומר איזה מזל שיש לנו רועה כל כך שווה שיודעת להנהיג את עדר הדבילים

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    גם בקרנות רחוב

    דוד, 21/07/06 00:40

    גם בקרנות רחוב לא הית רואה כאלה דברים ושהיא תטווה לי את הדרך

    הגב לתגובה זו

    • ארכאי

      פאוזינה, 21/07/06 11:17

      אתה ארכאי דוד קרנות רחוב מה קרה היושן עלה לך לראש ודפנה שחורי תטווה אותך ישן נושן

      הגב לתגובה זו

      • ארכאי לא לא

        דוד, 21/07/06 18:12

        בקרנות רחוב ביטוי יפיפה אבל דפנה שחורי לא היא תטווה פה טעם פאוזינה ושלו סופר אלוהי ד

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    השתעממתי

    יעל, 21/07/06 00:31

    אני מסכימה עם כל מילה של דפנה שחורי פשוט משעמם וזה הכי גרוע עזבתי באמצע כל הכבוד לדפנה על כנותה

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לא ברמה של ''רומן רוסי'' או ''כבימים אחרים''

    דנה, 20/07/06 22:46

    חסרה לי השפה העברית העשירה והנפלאה של הספרים המוקדמים וגם הדמויות המיוחדות שנשמרות בזיכרון לאורך שנים.

    הגב לתגובה זו

    • ''כימים אחדים'' אם כבר (ל''ת)

      מירב, 23/07/06 12:58

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    די צודקת לגבי ספר זה.

    אשר, 20/07/06 19:01

    אני מאוד אוהב את שלו .אבל בספר הזה יש איזה הידלדלות של מחוזות הדמיון. הספר פשוט לא ממריא.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אולי זו נוסחא החוזרת על עצמה-אך בצורה

    טליה, 20/07/06 19:00

    מוצלחת ומרגשת,כמו תמיד אצל שלו
    כל ספריו תענוג צרוף והלואי שרק ימשיך.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    סקס עם קונדום?? לא יכלת למצוא דימוי (ל''ת)

    קצת יותר ספרותי, 20/07/06 18:35

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ממש לא מסכימה

    ענבל, 20/07/06 17:04

    בעיקרון - אני בעד שמבקרים יכתבו על משהו שהם אוהבים. לקרוא שהשתעממת לאורך כ-400 עמודים, זה לא חשוב, וזה מעליב את אלה שכן נהנו. אם דפנה שחורי באה לחקור את תופעת הרב-מכר, זה לא המקום, לדעתי. משום מה היא בטוחה שגם אלה שקנו את הספר השתעממו כמוה - וזו הנחה ממש חצופה. אני נהניתי מהספר, גם אם יש לי ביקורת פה ושם על אי-אלה ''תכסיסים''- אבל אהבתי את הדמויות, את ההומור, לעתים את הדיוק, את האיפיונים. עברו כמה חודשים מאז קראתי את הספר ועדיין עולות אצלי תמונות וסיטואציות ממנו.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ספר מעולה

    שגיא, 20/07/06 14:15

    מאת סופר מעולה. התמוגגתי מכל אחד מספריו שקראתי (נו טוב, חוץ מבביתו במדבר שהיה משעמם), וזאת למרות שברור לי שבכולם יש את אותו סיפור.
    פשוט סוחף ומרגש.
    למה הוא רב מכר? כי כנראה יש יותר אנשים שחושבים שהוא סופר טוב, ויותר אנשים שממליצים על הספר, וכל זאת בניגוד לדעתך ה''מלומדת''.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא מסכימה

    סמדר, 20/07/06 14:06

    אני קוראת הרבה ספרות ישראלית ומחו''ל ולדעתי יונה ונער הוא ספר מרגש שקראתי כמעט בלילה אחד.
    מעבר לכך הוא מתכתב עם מקורות רבים שאולי המבקרת לא חשה בהם ובמשמעויות המרגשות שהספר מעורר.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    בקורת אמיצה-כל הכבוד לאמת

    ישעיה, 20/07/06 13:41

    מאיר שלו אומנם רב מכר ובקונצנסוס של סופרי ישראל החדשה אך אין הוא פוגל או גנסין . הביקורת נכונה. יש לו שפה וורטואוזיות כתיבתית עם יכולת מחקרית אך אין בו נשמה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    האמת לאמיתה

    ל. אמבין, 20/07/06 13:23

    אכן, עם כל כרך נוסף מספריו שפתו שלו נוסקת כיונה הפותחת את ספרו, לגבהים חדשים, בשעה שהתוכן נשאר על אותו מישור שטוח מאז ספרו הראשון או השני.
    אני מסכים כמעט לכל מילה, פרט להשוואה הלא מחמיאה - כן לא מחמיאה לגרסיה מרקס, שברגע שאנשים ישתחררו ממקסם השווא שלו ייטב לכולנו, אולי יחדלו אז ניסיונות החיקוי. שלו כן מעניק - כפי שציינה המבקרת, הרגשה של בקיאות, אהבת הארץ ושרשיה, דבר שנעדר לחלוטין מכתבי סופרים אחרים, אך כנראה הכמיהה לו לא נעדרת מלבבות הצופים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה טוען שהסיבה ל'רב מכר' היא שאנשים מחפשים די נואשות משהו

      אהה., 20/07/06 22:09

      ישראלי אותינטי, ונופלים כנראה לסכימה של 'כאילו'. הם לא כ''כ חשים בהבדל כנראה... בין יהלום לזכוכית...הלא גם זכוכית די קשה לייצר...אז הם חושבים, ניחא.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ממש לא

    גל, 20/07/06 13:06

    אני ממש לא יכול להסכים עם מה שנכתב בביקורת!! קראתי את הספר לפני שבועיים ופשוט לא יכולתי להניח אותו מהיד!! מדובר בסיפור מרתק ומרגש שמסופר בכישרון רב.

    הגב לתגובה זו

    • מחזקת! (ל''ת)

      הגר, 23/07/06 21:51

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    סינתטיות

    אורי, 20/07/06 12:12

    אני מסכים לנאמר כאן.
    תחושת הפלסטיק קיימת גם בספריו הקודמים של שליו.
    תמיד אמרתי כי מאיר שליו הוא איש הסיפור הקצר, ואולי המאמר בעיתון,( שאני אוהב מאוד).
    ואולי כדאי שיתרכז בזה כי כל כתיבה בצורת תרשים זרימה טכני נידונה לכישלון

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא יאומן כי יסופר

    מאירה, 20/07/06 11:56

    בזמנים שבהם לצאת נגד האדון שלו זה כמעט כמו לצאת נגד צה''ל אני מאושרת לראות שדפנה שחורי שמה קצוץ על הפאקינג קונצנזוס הישראלי.

    הגב לתגובה זו

    • אני בעד צה''ל בכל ליבי, ומופתעת לטובה מהביקורת דוברת האמת הזו. תודה

      שטויות, 20/07/06 21:46

      לצה''ל. רק שישובו בשלום. רק בזכותם בכלל יש לנו בקורת וקוראיה. לעולם לא תהא די הכרת תודה לחיילי צה''ל על פועלם המבורך, על סיכון חייהם למעננו. דומני שמי שלא מעריך הקרבה כזו, אפילו לא בזמן אמת, נוטה לחבב ספרות מלאכותית. ובהקשר הבקורת, תודה למבקרת שהפתיעה הפעם לטובה. עצוב שקהל הקוראים ברובו מעדיף ספרות סינטיתית.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    סחטיין על התמונה

    דפי, 20/07/06 11:40

    גם יפה וגם אופה

    הגב לתגובה זו