• 19.

    וון איים סיקסטי פור...

    שמעונה מדימונה, 18/06/06 22:33

    אני שייכת לצד של של ג'ון.. וזה לא אומר שלא אוהבת את פול... אבל ג'ון זה ג'ון.. אני זוכרת כשהייתי בת 11 או משהו כזה.. מאוד אהבתי את השיר ''וון איים סיקסטי פור'' הקטע הוא שלא כל כך הבנתי אנגלית.. ונורא רציתי לשיר את השיר כמו שצריך.. אז שמתי את התקליט על הפטיפון וכל שורה עצרתי וכתבתי את המילים בעברית אנגלית וכן הלאה וכן הלאה... וככה היה כתוב לי במחברת:
    ''וון אי גט אולדר, לוסינג מיי היר
    מני ירס פרומ נואו..
    וויל סטיל בי סנדינג מי וולנטיין בירסדיי גריטינג בוטל אוף וויין..
    איף איי בין אואוט טיל קורטר אסרי ווד יו לוק דה דור.. (רגע.. אני לא זוכרת איך זה ממשיך מכאן..)
    סנד מי אפוסט קארד דרופ מי אליין.. סטייטין פוינט אוויו.. אינדיקייט פרסיסטלי ווט יו מין טו סיי .. (אוף! שוב פעם שכחתי..)
    (אה) יור סינסירלי...
    טוב, אני כבר זקנה, הזכרון לא משהו... אבל מה שאני כן זוכרת שאחרי השיר הזה בא השיר ''לובלי ריטה'' נכון?
    מזל טוב לפול מקרטני!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לבועז

    אמיר, 18/06/06 18:34

    קודם כל ממש יפה לראות שאתה מגיב לטוקבקים בכזה אופן יפה..כן ירבו כמוך...
    כפי ששמת לב...החברה פה דיי חושבים שדיי קטלת את פול...קצת חבל לדעתי....
    עדיף שמוזיקאי יעשה הרבה שירים טובים והרבה שירים רעים מאשר שום דבר...לדעתי פול וג'ון הם הכותבים הגדולים בהיסטוריה של המוסיקה וחבל שדיי הוצאת את פול קטן

    הגב לתגובה זו

    • פול מקרטני הוא יוצר ענק

      בועז כהן, 19/06/06 01:30

      זמר נפלא, יוצר ענק. חתום על כמה מהשירים הגדולים בהסטוריה.

      לא הוצאתי אותו קטן. ציינתי את הדברים הנפלאים והפחות נפלאים שלו.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    ב''וואלה'' השוו את מקרטני להיטלר

    פיט בסט, 18/06/06 18:26

    הכתבת חשבה שזה נורא מגניב, מצחיק, שנון והביעה צער על זה שאף אחד עדיין לא הרג את פול.
    חולני, דוחה, מיותר....

    כמה טוב שיש אתרי אינטרנט שניתן למצוא בהם כותבים ראויים כמו בועז כהן שיודע להעביר ביקורת גם בלי להתלהם כמו ילד בכיתה ז'

    הגב לתגובה זו

    • הרמה שלה לא כמו של כיתה ז'

      עמית, 18/06/06 19:05

      אל לך מלהשוות כל בן אנוש לרונה זילברשטיין.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא רע בשביל

    ד''ר קנק, 18/06/06 18:09

    אחד שד''ר קוטנר קבע את מותו כבר לפני 20 ומשהו שנה

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בועז אחלה כתבה

    שרון שרון, 18/06/06 17:42

    גם אני לא מסכים לגבי סטיבי וונדר ומייקל ג'קסון.
    דבר רע נוסף שהוא עשה זה לתבוע את הלהקה וגם להכריז על פירוקה. הוא תמיד נחשב לחרד לתדמיתו. מעבר לכך אי אפשר להוציא מההסיטוריה בן אדם שחתום על למעלה מ 40% של השירים של הביטלס. בכל אופן אחלה כתבה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    פול האמיתי מת לפני שנים, זה כפיל! (ל''ת)

    Eva, 18/06/06 17:27

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    פול מקרטני

    ע.א, 18/06/06 15:37

    מתי איזה מפיק על ייקח את היוזמה להביא אותו, להופעה בארץ?

    הגב לתגובה זו

    • יש כמה עורכי דין

      א, 19/06/06 13:17

      שמתכוננים להרוס את הסיכוי הזה - הם קראו את כתבת הזבל בוואלה והם מתכוונים לשלוח אותה לעורכי הדין שלו. אני מתחננת בפניהם כבר יומיים שלא יעשו את זה. רוצה להצטרף?

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    פול ולנון היו בצעירותם גויים של שבת

    סקופ!, 18/06/06 15:11

    הנה פרט לא מוכר בביוגרפיה של המופלאים: בהיותם נערים צעירים ועניים עבדו ג'ון לנון ופול מקרטני כ''גויים של שבת'' אצל משפחות יהודיות דתיות בליברפול!

    הגב לתגובה זו

    • והבנים של שאול מקרטני הם יהודים

      קובי הקאובוי, 18/06/06 16:41

      אשתו של שאול מקרטני, הלא היא
      לינדה ז''ל, היתה יהודיה.
      לכן, עפ''י עקרונות היהדות ועפ''י
      החוק במדינת ישראל, יהודים המה.

      ושאול ?
      בלועזית פול, או פאול, או פבל, או
      פאולוס או פאולו או פאבלו
      (כל השמות הללו הם בשפות שונות
      אותו שם בדיוק, אבל בדיוק יוק יוק)
      הם בעברית : שאול.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    ג'ורג' האריסון נפטר לפני 4 וחצי שנים

    קובי הקאובוי, 18/06/06 14:49

    ולא לפני שנתיים, כפי שכתבתם !
    הוא, כאקט ציוני ממדרגה ראשונה,
    נפטר בכ''ט בנובמבר 2001.
    כלומר, כמעט וחמש שנים.
    ממש אבל ממש אבל ממש ממשי
    הממשים לא לפני שנתיים !

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. האריסון נפטר ב-2001

      בועז כהן, 18/06/06 15:41

      29 בנובמבר 2001

      הגב לתגובה זו

      • מיהרת להתנצל,למה?הרי כתבת שהוא ניפטר לפני 5 שנים. (ל''ת)

        Rנב, 18/06/06 16:50

        הגב לתגובה זו

    • 5 שנים, כדאמרינן. (ל''ת)

      זה עודכן, 18/06/06 18:30

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    פול מקרטני הגדול

    אהרן דומב, 18/06/06 13:40

    מילדות אהבתי אותו ,תמיד הוא נראה לי כחלק היפה של הביטלס. כמובן לא נשכח את ג'ון לנון. אבל לנון השתולל קצת יותר מדי .

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לינק חוקי לשיר WHEN IM 64 בלחיצת כפתור

    לכבוד היומולדת, 18/06/06 13:38

    http://www.delta.ro/beatles/beatles/whenimsi.wav

    הגב לתגובה זו

    • לא חוקי בכלל בכלל (ל''ת)

      יאיר, 18/06/06 14:11

      הגב לתגובה זו

      • זה שידור STREAM ולא הורדת קובץ למחשב (ל''ת)

        כן חוקי, 18/06/06 14:44

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    בועז - אני לא מסכים עם הכתבה

    יונתן, 18/06/06 13:35

    סטיבי וונדר הוא גאון, ומקל ג'קסון היה נפלא וחדשן. יש הרבה חוסר צניעות ובורות בניסיון שלך להציג את שיתוף הפעולה איתם כדבר נחות.
    כל קריירה של מי שעושה דברים מלאה בטעויות, אבל לא זאת הדרך לשפוט.
    לא כל דבר צריך להציג בצורה ''מאוזנת'' - מקרטני הוא גאון (שלא כמוך כנראה...)

    הגב לתגובה זו

    • מקרטני הוא גאון. אני לא

      בועז כהן, 18/06/06 14:22

      מקרטני הוא יוצר ענק, שעשה דברים מופלאים - אבל גם הרבה דברים רעים.

      הגב לתגובה זו

      • לבועז

        אלעד, 18/06/06 15:44

        הבעיה בכתבה שלך היא שמצטייר ממנה שהדברים הרעים שפול עשה כמעט מאפילים על הטובים בעוד שלטעמי ולטעם רוב האנשים שמכירים ומתעניינים התרומה האדירה שלו למוזיקה וכמות השירים הנצחיים שלו הופכים אותו בצוותא עם לנון לגדול כותבי מוזיקת הרוקנרול ומותירים בצל את האלבומים הלא מוצלחים שלו (וללא ספק היו כאלה).

        הגב לתגובה זו

        • להיפך, אלעד. להיפך

          בועז כהן, 19/06/06 08:20

          כתבתי במפורש:
          ''מקרטני למזלו נוסע על קרדיט כה ארוך ומשמעותי שכמעט שום דבר לא יוכל לפגוע בו''...

          הגב לתגובה זו

    • יונתן, תראה איך אתה מתלהם ומעליב את הכתב, והוא עונה לך יפה (ל''ת)

      תתבייש יונתן!, 18/06/06 16:40

      הגב לתגובה זו

    • הם גם גדולים

      מרים, 18/06/06 18:43

      מסכימה לכול מילה

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מזל טוב לגדול מכולם

    הדס, 18/06/06 13:17

    ממש עכשיו אני מאזינה להופעה חיה של wings -וחוגגת לפול יום הולדת!
    אז מי אמר שהמוסיקה לא משהו???
    לא יפה....

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כמה שאני אוהב אותו (ל''ת)

    aaaa, 18/06/06 13:01

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מזל טוב למלך...ושכחת משהו

    ערן, 18/06/06 12:42

    לא לשכוח, בתחילת הדרך ניגן פול בגיטרה, אבל בגלל אילוצים שונים הוא עבר לנגן באס. השינוי הזה, שינה למעשה את התפיסה של הנגינה על הבאס. הוא בין הראשונים שהפכו את הבאס מכלי שמייצר קצב מוסיקלי, לכלי נגינה לכל דבר. חוצמזה, הבחור שר באופן פנומנאלי, בלוז, רוק, פופ, בלדות ועוד. הוא מנגן על רשימה ארוכה של כלי נגינה . מלחין בחסד עם אושר מוסיקלי שלא נגמר, וכותב מופלא. בקיצור הדמות המרכזית בלהקה הכי חשובה שידע כדור הארץ מאז ומעולם. אהה... ועוד דבר, קריירת הסולו שלו ידעה לא מעט שירים גרועים אבל שיאים שלא מביישים גם את ימיו הגדולים בביטלס.
    מזל טוב!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • ערן מי?

      הליברפולי, 18/06/06 21:12

      כל מילה בסלע

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    יש אנשים שלא יודעים לפרגן עד הסוף

    Goodman, 18/06/06 12:30

    הם תמיד ימצאו משהו רע

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה. אני מפרגן לו ואוהב אותו

      בועז כהן, 18/06/06 14:23

      אבל מקרטני עשה הרבה טעויות ושטויות בקריירה שלו.

      בסופו של דבר נזכור אותו בזכות הדברים הנפלאים שהוא העניק לנו, וזה מה שחשוב.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מייקל ג'קסון

    הגדר, 18/06/06 12:10

    נכון שג'קסון מאוס, אבל גם כתב כמה שירים לא רעים. בלי קשר, מה רע ליצור ביחד עם אומן מרקע אחר וסגנון אחר? מה רע להעשיר את עולם הפופ?
    די לשעמום

    הגב לתגובה זו

    • אתה מודה בעצמך ש''מייקל ג'קסון מאוס''

      בועז כהן, 18/06/06 14:56

      אז איפה בדיוק הבעיה?

      הגב לתגובה זו

      • גם ''מיקי מאוס''...

        פיני, 18/06/06 18:29

        סתם...

        הנקודה שאולי חסרה לך בועז זו התיחסות על ציר הזמן.
        הכתבה שלך (גם על המודי בלוז) מסתכלת מנקודת מבט של היום.
        אז היום מייקל ג'קסון הוא מאוס על המון אנשים, והקריירה שלו כבר לא ממש קיימת.
        אבל בתקופה שפול כתב איתו שיר, הוא היה בשיאו המוסיקלי , אחרי THRILLER, אבל אם תשים בצד את אישיותו המתוסבכת (היום אנו יודעים הרבה יותר לע כך מאשר אז) אז תוכל לראות שהיה פה שיתוף פעולה חד פעמי, מפגש לשיר אחד בין שני אומנים גדולים בתחומם, מפגש אשר מגשר פער של שני דורות של מוסיקה, ושני תחומי מוסיקה: הפופ מול הרוק, ובעיני דוקא זאו דוקא חסרון אולי אפילו מעלה.

        פיני

        הגב לתגובה זו

        • מייקל ג'קסון ופול מקרטני - מפגש אומלל

          בועז כהן, 19/06/06 08:23

          אין שום מקום להשוואה בין יכולת הכתיבה הפנומנלית של פול מקרטני, בין העומק והפיוט שבו - לבין הפופ המסחרי הרקיד (והמופק היטב) של מייקל ג'קסון.

          להשוות ביניהם זה כמו להשוות מוסף ספורט שנראה טוב לבין ספר של צ'כוב

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    גם כשיהיה בן 94 - עדין יהיה המלך

    We love you, 18/06/06 12:05

    עד 120

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    פסחת על כמה דברים

    פיני, 18/06/06 12:03

    קרירת הסולו של פול מקרטני עם להקת כנפיים וגם לחוד היתה המוצלחת מבין שאר חברי הביטלס.
    ועד האלבום לונדון טאון היתה גם מאוד מוצלחת מוזיקלית (עם עליות וירידות בין אלבום לאלבום)
    מקרטני ביחד ולחוד עם להקת כנפיים הוציא המון סינגלים טובים שלא הופיעו באלבומים שהוציא.
    האלבום להקה במנוסה הוא האלבום הכי מצליח שלו, והוא מאוד מוצלח גם מוסיקלית, מתקרב ברמתו (אם לא משתווה) רק לראם.

    הגב לתגובה זו

    • נכון פיני גם האלבום המצוין..כנס

      אייל, 18/06/06 13:34

      back to the egg עם המתופף
      בונהם של לד זפלין מאד
      מעניין ומשופע סגנונות אפילו שאינו מושלם.
      לכו על השיר הגאוני המדהים שם:
      arrow through me

      הגב לתגובה זו

    • להקה במנוסה זה חזק פחח...

      שיר-אל, 18/06/06 13:39

      תן לשיר בקול גדול :
      band on the run ! band on the run !
      עלק להקה במנוסה... עם דן כנר...

      הגב לתגובה זו

    • WINGS סבלה מתסמונת הכל מכל

      בועז כהן, 18/06/06 14:25

      שירים נפלאים, לצד שירים חסרי-ערך.

      כשג'ון לנון היה לצד מקרטני, היה מי שאיזן וסינן את פרץ היצירה שלו.

      כשהוא יצא מהביטלס, כבר לא היה מי שיגיד לו ''לא'', ולכן לצד שירים אדירים, יש למקרטני הרבה נפילות מביכות.

      אני, בכל אופן, אוהב מאוד את הדברים הטובים שלו. ויש לא מעט כאלה

      הגב לתגובה זו

      • מסכים עם חלק מדבריך

        פיני, 18/06/06 16:52

        כשהיו פול וגון ביחד אז כל אחד כתב כ 50% מהחומר לאותו אלבום.
        ובנוסף
        כל עוד היה בינהם שיתוף פעולה, אחד עזר לשני ותרם רעיון או מעבר או בית כך שהשלם היה יותר משני החצאים יחדיו. (והדבר נכון גם לגבי גוהן לנון).
        אם תשווה את הקרירה וההשיגים המוסיקליים של פול לעומת גוהן, תראה שלמרות הדברים הסתמיים שהשתרבבו לפול בהליך היצירה, הוא עלה על גוהן בכמות החומר המוצלח שלו וכן סבל מפחות שטויות לעומת גוהן. (ואישית אני חושב שגון היה בעל יכולת יצירה יותר טובה מפול).
        כך איך שלא תראה זאת, פול הצליח יותר מגון, ואינני מדבר על הצלחה כספית ופופית, אלא ממש בתקופה ששניהם פעלו עדיין כיוצרים, משהו כמו עד שנת 1975 (בה גון לקח הפסקה בת כמה שנים)

        פיני

        הגב לתגובה זו

        • פיני היקר, אנחנו חלוקים בדעותינו...

          בועז כהן, 19/06/06 08:25

          אני חושב שגם ג'ון לנון וגם פול מקרטני עשו דברים יפים מאוד בין השנים 1970-1980.

          הבעיה היא, שוב, שפול מקרטני לא ערך סלקציה קפדנית מדי בנוגע לחומרים שלו (בניגוד ל-לנון).

          וכך, בדיסקוגרפיה של מקרטני יש 20% של איכות טהורה מול כ-80% תקליטים ושירים בינוניים.

          הגב לתגובה זו