• 13.

    פסיכולוגיה בפרוטה

    רותה, 24/03/06 09:27

    למאיר שלו יש כשרון, יש יכולת, ויש סיפור חיים מעניין. אבל עדיין אין לו האומץ האישי לחבר ביניהם. אני מקווה שהוא ימצא בקרוב את האומץ לכתוב על בן שמאוהב ללא תקנה באמו, ויש לו יחסים מאד קשים עם אביו. אין לו האומץ לכתוב על מערכת אדיפאלית אלימה, הכרוכה בגבולות עדינים של גילוי עריות, אע'פ שכך כנראה, היו חייו במציאות. נמתין לך, עד שתתעשת, וזו תהיה יצירת המופת שלך.

    הגב לתגובה זו

    • של חיי אדם. את זה את תכתבי. אגב: כמעט לא ניתן להניח שמפרנס משפחה

      רומנטיזציה, 27/03/06 10:30

      באמת יכתוב אמנות בלי פשרות.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מאיר ועתיד הסיפרות העברית.

    אראל חקלאי, 15/03/06 22:33

    מאיר הוא האור של הספרות העברית. מאז ומעולם לא היה כמוהו במוכשרים (ואני כולל את נביאי התנ''ך גם), למעשה אלמלא פירסם את ספרו זה, היה ראוי לפרס נובל. אולם, ספר זה הוא גרפומני ומאהוב בעצמו. ומעבר לכך הסימבוליקה הזולה מעט של היונה, כבר נוסחה ונוסחה מחדש בספרות העברית מאז אלתרמן ועד קורצק. אני מבקש מכל חובביו ומכריו של מאיר שלו, להפציר בו לכתוב טוב, מאחר שהוא הנכס החשוב ביותר אי פעם לתרבות העברית.

    הגב לתגובה זו

    • אנשים שנראים לגמרי 'תקינים' אוהבים את ספרי שלו

      מאוד לא ברור:, 17/03/06 13:17

      האיש אינו מצליח לחבר עלילה, הוא כופה חיבורים בכוח, באלימות. אולי זו הסיבה שהוא 'רודף שלום'- לאחר החיסולים שהוא מבצע בעלילותיו.
      מבחינת 'פרס נובל'- סופרים שקיבלו את הפרס חלשים, ו'מחוזקים' בפרסום ולחץ מטעם, אז למה לא שלו.

      הגב לתגובה זו

      • מאוד לא ברור.

        אראל חקלאי, 17/03/06 18:40

        מי שלא מכיר בערכו של מאיר שלו, הוא אדם חסר טעם. מאיר הוא מאור ומעורר הסיפרות העברית. הוא לא חושב על כלום בעצמו, אלא מחזיר את הטקסט הת''נכי לכבודו הראוי לו. ולכן, אם הוא כופה עלילה, הרי גם משה רבנו (שכתב את התנך על הרסיני כידוע לכולנו) הוא כופה? די, די לשנאה העצמית. די. די לאוטואניטשמיות. תאהבו את עמכך. די לשמאל.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    מאיר שלו - בקרוב אקבל ספרך כאן בניכר

    מית נמש, 15/03/06 18:29

    יש לי חברה טובה שתשלח אותו בדואר. אני מעריכה אותך כאדם ונהנית מספריך לאין שיעור! עלה והצלח. אנא, נסה לשלב את סיאטל בנסיעותיך בעולם!

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    תעודת עניות לציבור הישראלי

    חמי, 15/03/06 14:33

    הצלחתו של שלו עם ספרי הכאילו שלו, מהווה רק תעודת עניות לציבור הישראלי, ומצחיקה את הסופר עצמו שצוחק כל הדרך אל הבנק.
    הסופרים הישראלים ברובם קשקשנים, ספרות רדודה ומחופשת, ללא תובנות, ולא פלא שלא מגיעה לשומקום בעולם.
    דווקא מתאים שספר כזה מצליח בפורים, זמן התחפושות. הספרים הישראלים מתחפשים לספרים, מעמידים פנים, משתמשים בטכניקות, אבל אין לנו סופרים איכותיים.
    פשוט אין.
    ממליץ רק על ספרות זרה, ולא בתרגום כיון שגם התירגומים אצלינו רדודים ברובם הגדול.

    הגב לתגובה זו

    • אבקש תגובה: מה דעתך על כמה מספריה של קסטל- בלום? האם לא התרשמת

      היות ואני, 15/03/06 18:29

      שבשונה מאחרים, היא סופרת איכותית, נפלאה? (לא כל ספריה).

      הגב לתגובה זו

    • חמי , לך ותוציא את המקל שתקוע לך בתחת (ל''ת)

      עומא, 15/03/06 18:38

      הגב לתגובה זו

      • על מר ''עומא''. אבקש את חוות דעתך, כאמור. (ל''ת)

        מר חמי, 15/03/06 21:20

        הגב לתגובה זו

    • אני חושבת שאתה טועה

      רות, 16/03/06 16:30

      יש לנו סופרים מעולים ומאיר שלו הוא אחד מהם שפשוט תענוג לקרוא. את הספר החדש שלו עוד לא יצא לי לקרוא, אבל את רומן רוסי קראתי גם קראתי, עשו מעולה, פונטנלה, כימים אחדים וכו'. מאיר שלו תמשיך, אני מחכה לספר הבא שלך.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אין ספק שספרות אתנית מוכרת טוב, במיוחד אם היא אשכנזית (ל''ת)

    מרוקאי תורן, 15/03/06 14:06

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אין ספק שספרות תאנית בישראל מוכרת, במיוחד אם היא אשכנזית (ל''ת)

    מרוקאי תורן, 15/03/06 14:04

    הגב לתגובה זו

    • מתחזה!! מרוקאי במדור תרבות? (ל''ת)

      אין לך איזה, 15/03/06 20:45

      הגב לתגובה זו

      • אתה לא במקרה פרובוקאטור בשכר. עוף מפה. (ל''ת)

        מר מתחזה סכין, 15/03/06 21:20

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    מדהים כתמיד - אני עדיין קורא (ל''ת)

    גל, 15/03/06 13:52

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מאיר אני מתה עלייך, תעשה לי ספר :)))

    חיפאית, 15/03/06 13:41

    הולך ומשתבח עם השנים...

    לצערי את החדש עוד לא קניתי.
    בקרוב.

    הגב לתגובה זו

    • שמך במקרה ליהיא ? (ל''ת)

      עומר, 15/03/06 13:59

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    רינה שלו - אישתו של מאיר היא

    מלכת הטאקי, 15/03/06 12:03

    הפרסרית הכי הזויה באל על!!

    הגב לתגובה זו

    • מלכת הטאקי, אין לך שכל. איך קשור מה שכתבת לכתבה?

      מית נמש, 15/03/06 18:25

      את לבטח אדם רע...

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    מסע יח''צני צנוע??????

    מיכל, 15/03/06 11:10

    כתבה בערוץ שתיים ביום שישי בערב זה צנוע???????

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    רומן רוסי הוא ספר לא קריא.

    סילבי, 15/03/06 10:38

    אחד בא ואמר שרומן רוסי זה ספר מצוין, האחר לא רצה להיראות טיפש וממש כמו בבגדי המלך החדשים אף הוא הזדרז לומר שרומן רוסי הוא ספר טוב, למרות שבכלל בקושי קרא מחצית ממנו. אבל אמר לחבר שלו שזה ספר טוב.

    וכך מפה לאוזן נמכרים להם אלפי עותקים מבלי שאיש אוהב את הספר
    אבל הוא רוצה להיראות מתוחכם
    כי אתה יכול להיראות סופיסטיקייטד, אם אתה מדבר על ספר של מאיר שליו, בעל המראה האינטלקטואלי.

    אם כל כך הרבה אנשים קראו את רומן רוסי, שמישהו יקום ויספר את עלילת הספר.

    הגב לתגובה זו

    • סתומה. אן דרך אחרת להגדיר אותך. (ל''ת)

      בלה בלה, 15/03/06 10:59

      הגב לתגובה זו

    • רוצה משהו לא קריא? תקראי את המסה של קונט, לא הוגן להשמיץ את רומן רו

      וידר, 15/03/06 11:07

      עלילת הספר די ארוכה, כך שיהיה די קשה לתמצת אותה כאן... בכל אופן, אני מאוד אהבתי את הספר, ובמיוחד את שלל תיאורי הטבע בו. גם הדמויות הן ממש מיוחדות בעיני. בכל אופן , מה שאני מנסה לומר הוא שזה לא נכון שהספר איננו קריא, אלא שיש אנשים שאינם יודעים איך לקרוא אותו. ודרך אגב, אני לא מחשיבה עצמי כאדם מתוחכם במיוחד, וגם לא הגעתי ממקום שכזה, אני פשוט אוהבת לקרוא ספרים

      הגב לתגובה זו

      • סילבי את צודקת זה לא משהו (ל''ת)

        עובד, 15/03/06 11:46

        הגב לתגובה זו

    • סילבי יקרה , את טועה

      עומר, 15/03/06 11:12

      אני קורא כרגע את רומן רוסי (בערך בחצי) כשבעבר קראתי את בביתו במדבר , שהוא בתורו ספר ענק!!.
      והספר פשוט מרתק , ולמרות שהוא קופץ אחורה בזמן , קדימה בזמן או לפעמיים גם לצדדים .. הוא עדיין מצוין וקריא למדי , ואני לא רוצה לתת תשובה מעכשיו כי לא גמרתי לקרוא אותו אבל עוד יומים שלושה אני אהיה מוכן להסביר לך את קו העלילה.ולמאיר שליו אם במקרה אתה קורא תגובות אז במילים סיפרותיות גבוהות... אתה תותח!!!
      וגם אופנוען בלב ובנפש למקרה שמישהו לא יודע

      הגב לתגובה זו

    • רומן רוסי הוא יצירה נהדרת

      ערן, 15/03/06 11:13

      עדיין, למרות שעברו כמעט 15 שנים מאז הפעם הראשונה, אני עדיין חוזר אליו, אל ברוך והפתקים הנחבאים והזיתים המרירים וקוביות הסוכר

      הגב לתגובה זו

      • רומן רוסי

        רות, 16/03/06 16:35

        ואת הסלט אני מקפידה קודם לחתוך בצל , אח''כ עגבניה ואח''כ את השאר.

        הגב לתגובה זו

    • סילבי, הצניעי את טמטומך בבקשה

      אבישג, 15/03/06 11:55

      כי אין סיבה להתגאות בו.
      העובדה שאת באופן אישי לא מצאת נקודות חיבור אל הספר המופלא הזה לא מעידה על אנשים אחרים.
      ''רומן רוסי'' הוא ספר מופלא, הכתיבה מושכת את הקורא (את הקורא שאינו סילבי, כלומר) אל תוך עולם מלא בדימויים, ריחות וצבעים, והסגנון מזכיר את גבריאל גרסייה מארקס המופלא (וזו מחמאה גם למאיר שליו וגם לגבריאל גרסייה מארקס, כנראה).
      רוצה תקציר של הספר סילבי ?
      אני מציעה שתסתפקי בתקצירים של ''שלגיה ושבעת הגמדים'' בינתיים.
      כשתגדלי, עברי לספרים של מבוגרים.

      הגב לתגובה זו

    • רומן רוסי - ספר ספר

      שושי, 15/03/06 11:57

      סילבי, עם הצלחה בכלל לא צריך להתווכח. כשהייתי חיילת קראתי את הספר הראשון בחיי וזה היה רומן רוסי, או אז ראיתי את האור כמו שאומרים הדתיים, ומאז אני קוראת ספרים בכלל ואת של מאיר שלו בפרט

      הגב לתגובה זו

      • כשהייתי בצבא קראתי את 'אמריקה' של קפקא...

        אכן הבדל, 15/03/06 13:39

        אז עוד למדו את עגנון בביה''ס, ולא היה ע'2 שמירר את חיי הקטינים וקרא להם לקיים יחסי מין עם קטינים ועם מבוגרים ללא אבחנה... אז מתי יש זמן לקרוא ספר. לא התכוונתי לפגוע בה, אולי התמודדה נגד ע'2 ודומיו ע''י קריאת ספר שלא ממש מתמודד, כי הסופר הנוכחי כדומיו, חי לחלוטין בשלום עם עולם ערוצי הטלויזיה.

        הגב לתגובה זו

    • טוב מקודמיו. עדיין זה לא. אבי אמר: 'הוא מחבר קיר עם קיר'

      מסכים עם סילבי, 15/03/06 13:30

      כלומר לא מצליח לחבר באמינות, ולמי שחשב שאולי הספר לפחות היסטורי, אז אבי התכוון שהוא לא תפס את המימד ההיסטורי, ולא את רוח הדברים. זיוף.

      הגב לתגובה זו

      • ש'רומאן רוסי' טוב מהבאים אחריו, אבל הוא ממש בינוני ביותר. (ל''ת)

        סליחה הכוונה, 16/03/06 12:43

        הגב לתגובה זו

    • רומן רוסי הוא ספר מעולה

      עידית, 15/03/06 20:57

      קראתי אותו פעמים רבות, ודרך אגב הוא גם מאד קריא לטעמי

      הגב לתגובה זו

    • וואלה צודק

      צילי, 22/03/06 23:20

      יומרה מטופשת ולא קריאה, אני הפסקתי מזמן לנסות לקרוא את ספריו,

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    דווקא התאכזבתי

    רות, 15/03/06 10:31

    נראה יותר כמו אוסף תחקירים. למרות שהעלילה מכמירת לב והדמויות מעוררות אהדה עדין החיבור של הספר כולו לוקה וחבל.
    ואני אוהבת כל כך את כל הספרים האחרים.

    הגב לתגובה זו

    • גם אני - שלו חלש ביותר בעשור האחרון. (ל''ת)

      ששון, 15/03/06 10:41

      הגב לתגובה זו

    • זה לא שיעור סיפרות

      אבי, 15/03/06 12:10

      ספר מהנה, שתענוג לקרא,
      ועכשיו חבל שצריכים לחכות עו 4 שנים לספר הבא

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    מגיע לו!

    תולעת ספרים, 15/03/06 10:16

    הגיע הזמן שיקבל הערכה אמיתית פה -
    סופר מדהים ששובה את ליבנו מחדש בכל ספר.
    הפעם... אין מלים. לא מתוחכם אולי כמו רומן רוסי או עשו - אבל קריא, אמיתי, וכרגיל עם כושר ההמצאה והיחס המדהים לדקויות שיש רק אצלו.
    תעבור להפסקות של שנתיים - קשה לנו פעם ב 4 שנים!

    הגב לתגובה זו

    • ספרים גרועים לא חסר, ולא חסרים להם קוראים, מסתבר. (ל''ת)

      הכל בסדר, 15/03/06 13:32

      הגב לתגובה זו

      • גם לא חסרים מתנשאים

        צפון, 15/03/06 13:51

        שיבואו ויזרקו חצי משפט מלגלג וילכו להם...

        הו, הגדולה...


        כל אחד והטעם שלו. קאפיש? נקסט..

        הגב לתגובה זו

        • יש קריטריונים לאיכות אמנותית, אבל כשהם לא עולים בקנה אחד עם מכירות

          זו הטעות שלך, 15/03/06 18:24

          - דורכים עליהם. אף אחד לא עשה לך טובה גדולה כאשר אישר לך שספר גרוע הוא איכותי כביכול, כדי שתוכלי ליהנות בלי 'ייסורי מצפון'...

          הגב לתגובה זו