• 22.

    ה''שגיאות'' של אלתרמן

    יושב וחושב, 14/11/06 16:17

    הן שגיאות של שלו ומנחם בן

    אצל אלתרמן ''הלילה סחרחר מיונים על השובך''
    והן בשום פנים אינן הומות (על פי מנחם בן) וגם לא ''מעופפות'' על פ י שלו
    הן פשוט נמצאות ''על השובך''
    התמונה שמצייר אלתרמן בשיר זה היא תמונה דוממת חלוטין מוארת באור הירח.
    ואין כאן שום שגיאה.
    המכסימום שיש כאן כאן זאת עוד התחכמות של שני גמדים (שלו + בן)

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    יונים לא יודעות לדבר??

    נוגה, 01/04/06 09:27

    וקירות כן? לאורך הספר המקסים הזה החפצים מדברים עם המספר, ''האנשה'' של הבית, כלי העבודה וכו. הדמויות היפות בסיפור יודעות לומר '' שלום בית'' והן קשובות לתשובתו של הבית. לא, זה לא ריאליסטי- אבל זה אמיתי. ואמיתי ספרותי אינו בהכרח אמיתי הסטורי או ביולוגי. ומנחם בן ודאי מכיר ויודע יותר ממני סופרים וספרים שהדמיון והריאלייה התערבבו בהם בלא שתפגם איכותם או אמינותם. והצורך לחפש את המרכיב האוטוביוגרפי (יחסי הוריו של שלו) זה שייך, במקרה הטוב לכתיבה מדעית על שלו ומקורות יצירתו, ובמקרה הרע למדורי הרכילות.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ''נשים יכולות לחיות... בלי...'': גורר שוב נשים למצבן כ'כוח ויטאלי'

    איזו אימרה, 16/03/06 19:12

    כלומר לא אנושי, כמו שהיה מקובל להציג נשים בספרות הישנה. אבל עובדה שרבים אוהבים חומר מקולקל: ''יונים ב...'', כמה מספרי שלו, 'שבת', ספרי א.ב. יהושע, ע. עוז, 'שום גמדים...' שעושה צחוק מבני אדם הגונים בהתחסדות כזו או אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לא עוד

    עד מתי?, 16/03/06 16:46

    שוב פעם ספרות ארץ ישראלית, נפוחה, על 3-4 דורות המחפים על העדר סיפור.
    שוב ספר שלא ממש כיף לקרוא אותו, שהקריאה בו משולה לארוחה צרפתית - מענגת בתיאוריה, אבל אתה נשאר רעב. או לא מסופק, או מרגיש שעבדו עליך. או יודע שאתה לפריז - לא תחזור.

    הגב לתגובה זו

    • שיש לספר 'סטייל' מזוייף. לצרפתים בכ''ז יש רקע תרבותי אותינטי

      אולי רצית לומר, 17/03/06 13:23

      עמוק, ואצלם אין זיוף גם כאשר זו הונאה. אתה יודע ודאי מה התשובה לכל שאלה: קונים קונים הקופה מנגנת.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ספר מצויין (ל''ת)

    יובל, 16/03/06 12:42

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    סופר גדול ביקורות מחורבנת

    מנחם בן..., 16/03/06 10:22

    שוב מנחם בן מתגלה כמבקר קטן ונבזה, טוב זה לא חדש

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה זו הרמה של הביקורת הזו? (ל''ת)

    רננה, 15/03/06 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    זה סופר טוב שכתב ספר גרוע

    א, 12/03/06 11:24

    זהו מקור הבעיה עם הספר הזה.
    כשרון גדול - יש.
    אבל הספר הזה - הוא לא , הוא על יד, הוא כמעט.
    הסיפור פנסטסטי מידי, דווקא לא היונה המדברת הפריעה לי, אלא המסר שהביאה עימה, וגם חיבוטי הנפש של המספר ושל אימו שהם לב ליבו של הסיפור לא זוכים לדיון מעמיק, וחבל, במקום זה ברברת אינסופית.

    הגב לתגובה זו

    • צריך הוכחה. לא הוכח כשרון בספריו. אינו היחיד שהוא 'פוטנציאל'

      לכולנו יש כשרון, 13/03/06 13:01

      רוב סופרינו כך, וגם רוב בני האדם. לפחות 'הרוב השקט' אינם כופים עלינו את הפוטנציאל 'הטמון בהם'.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    ראליזם

    יורם, 12/03/06 02:25

    בתנאים מסוימים, הראלי הופך לפנטסטי. נכון, זה לא מתאים לכל קורא, אבל לא צריך לפסול צורת ביטוי לגיטימית.

    הגב לתגובה זו

    • לגיטימי. אבל שאלה איך. למרות דעת המבקר, הספר הזה לדעתי גרוע .

      מר יורם, 12/03/06 11:07

      בטח שיהפוך לרב מכר, על זה אני לא מערער. גם ספרו של סמי מיכאל... גם אחרים, אם זה נמכר טוב לא צריך בקורות, ראו מכירות.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    טוב שאני רחוקה ממגיבה מס' 1

    מית נמש, 11/03/06 19:56

    את קצת סתומה, חבל

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''המילה ''שובך'' צריכה להיכתב

    קורא משועמם, 11/03/06 19:36

    עם קמץ או (בסמיכות) עם פתח בכ''ף הסופית ולא עם סגול...''

    - מישהו יכול להסביר לי מה כתוב כאן? מנחם בן באמת מתכוון שהמילה שובך צריכה להיכתב כך: שובכָה/שובכַה?!

    מעניין לאיזה ''אוסף נדיר של עובדות פלאיות מהוויית העולם ובחוכמה ארצית שימושית מכל מיני סוגים'' משייך מנחם בן את ההארה הנ''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ילד הפלא ערום והומופוב

    סיגלית, 11/03/06 19:24

    אני מתכוונת למנחם

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ותודה למנחם בן על הספוילר

    יונתן, 11/03/06 19:20

    אחרי שגילית את דבר הסוד שנושאת בכנפיה היונה, באמת אין טעם לקרוא את הרומן

    הגב לתגובה זו

    • אוי ואבוי

      יושב וחושב, 06/08/09 09:43

      אוי לאותו רומן שאין טעם לקרוא אותו בגלל ספויילר

      קל וחומר לגבי יונה ונער שאותו אין טעם לקרוא גם לפני הספויילר

      תתארו לכם ספויילר מהמשפט של קפקא
      תחשבו טוב
      זה יכול באמת לקלקל משהו מהקריאה בו?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    לי אפשרות להעריך כרגע. דרוש שאני קצת אשב בשקט לאחר שקראתי ורק אז

    אפשר גם לומר:, 11/03/06 19:11

    אכתוב ביקורת. אבל לא, להפך: הביקורת מרצה הן את המו''ל, והן את הנשים חובבות הרומאן הרומאנטי שיעוטו על הספר 'ברשיון'. מה באמת יש פה? ריגוש בשיטת הספרות הערבית המודרנית, של העלאת כל דבר לספירות מיתיות (לא אמיתיות). הסופר 'השתלב במרחב' כפי שהוא שואף. מין (לחברות מהר. הרומאנטי)+ ז'אנר אנטי ישראלי- מל' השחרור ממש לא מעניינת את הדמויות, מלבד הטעות של הצעיר הרץ להילחם מפני שהוא ילדותי ומנוצל (ע''י מחרחרי המלחמה. אין חשש שאלה הערבים) + הקשר הסכסואלי/פריוני של הזוג שהמלחמה המיותרת כמעט הרסה, וזו גם זעקה נגד המלחמות באשר הן (כביכול). העלילה לא מחוברת ו 'מודבקת' בתשוקה מינית אנמית. הדמויות כביכול מתענינות רק במין (כמובן 'תקנ'י כי זה לפריון) מעין גיל נעורים טלויזיוני (נוער לא מדוכא מתענין בהרבה נושאים). הצגת צעירים מלפני עשרות שנים בישראל כמי שקיימו יחסי מין היא שיכתוב המציאות. זה לא היה מקובל.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בדיוק סיימתי את 'בביתו במדבר'...

    עילם, 11/03/06 18:11

    ושוב אני מלא ברגשות מעורבים מהולים בבלבול ובחוסר הבנה איך איש שמיטיב כל כך לכתוב ושמצליח לסחוף אותי בקריאה מדהימה רצופה בפרצי צחוק וגעגוע, איך מחבר של סאגות מדהימות ורומנים שמימיים מתמיד לצלול מדי שבת בשבתו אל צואתה העיוורת של הקצה הכי שמאלי שיש מעל דפי 'מוסף ידיעות'.
    איך אדם כזה מסוגל גם להיות כה מוכשר וגם לשנוא כל כך הרבה אנשים. ולמה לעזאזל, אפילו בתמונה בטור הזה, הוא נראה בהפגנת שמאל רדיקלי.

    הגב לתגובה זו

    • כבר כתבתי את דעתי, אך אני לא מסכים שהוא יודע לכתוב.

      מצטער, 11/03/06 19:26

      ניסיתי לקרוא את ספריו. אני מוצא שהם דלים ולא אמינים. לעיתים דוחים. מצטער, לא הצחיק אותי שאדון אחד, בשעה שקיים יחסי מין במרכבה דוהרת עם גברת, שלף חרב בעד החלון והרג אוייב. אני מבין שיש אנשים שהקיטש הזה נחשב בעיניהם מאוד. צריך להבין, מי שלא קרא, שהתמונה הזו לא מתחברת לשום סיפור עלילתי לפניה ואחריה. הכל מנותק. איני מוצא בו צבעוניות ותעוזה, אלא אפור שאינו חי, כאילו חוורון מוות נסוך על עלילותיו. כך גם בספר החדש, אנמיות עלילתית, ודמויות דחליליות.

      הגב לתגובה זו

      • זה עוד הרבה יותר מופרך

        יושב וחושב, 06/08/09 09:50

        הגיבור שלף את חרבו תוך כדי האונס והרג את אחיה של הנאנסת

        רק שתבינו עד כמה זה מופרך

        אבל מה יש כאלה שצורכים את הסחורה הזאת
        עובדה שזה מוכר

        הגב לתגובה זו

    • מוכשר ולא שונא

      יוסי, 11/03/06 21:14

      מאיר שלו כמו רבים אחרים מתעב גזעניםת,פשיסטים וכל מי שאינו מה''מחנה'' היהודי המתנשא שלנו.
      מאיר שלו הוא אחד מרשימה ארוכה של סופרים מהשורה הראשונה שחושבים אותו דבר...
      תסיק מסקנות לבד,אולי אתה השונה השונא?

      הגב לתגובה זו

      • אתכם הוא לא שונא. רק את ישראל. (ל''ת)

        מר ''יוסי פ''ת'', 11/03/06 21:50

        הגב לתגובה זו

        • ואתה ישראל,איש קטן שכמוך? (ל''ת)

          יוסי, 11/03/06 22:34

          הגב לתגובה זו

          • את פיצול האישיות שלך: אתה גם חמאס וגם מחזיק ת.ז. כחולה.

            מר ''יוסי'', 11/03/06 23:36

            אז לא הצלחת לעבוד על אנשים. תראה מה קורה, יש עוד המון יהודים בחיים.

            הגב לתגובה זו

            • תגיד,מתי קראת ספר לאחרונה אם בכלל?

              יוסי, 12/03/06 11:02

              אין לי ספק שגם אם תנסה את מאיר שלו,עמוס עוז וכל השאר לא תצליח

              הגב לתגובה זו

  • 7.

    נשמע כמו המדריך ליגאל אמיר ולריסה. (ל''ת)

    פירקל פיט, 11/03/06 15:38

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מדהים! ממש הצלחת לקרוא ספר עד הסוף?!

    חרתבונה, 11/03/06 13:36

    כל הכבוד מנחם חמוד, עכשיו תנסה עוד. יש מלא מלא ספרים בעולם, אם תקרא עוד כמה ממש עד תומם, עד המלה האחרונה, הכל הכל הכל עד הסוף, אולי תגלה כל מני דברים שלא ידעת קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מה הופך את מנחם בן למבקר? (ל''ת)

    כלום, 11/03/06 13:22

    הגב לתגובה זו

    • גדול ! (ל''ת)

      נכון, 11/03/06 20:10

      הגב לתגובה זו

    • מבקר זו דעה של איש אחד

      קוראה, 09/04/06 08:47

      זכרו את זה. כמספר הקוראים כך מספר הדעות. זה לגיטימי.
      שלו סופר מוכשר ואגדי ושימותו המלעיזים והקנאים

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    קראתי, נהניתי, אבל

    א, 11/03/06 13:18

    החלק האחרון באמת היה קלוש מאוד.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ספר מתיש ומתייפייף גם בלי החלק הרביעי

    יוסף, 11/03/06 13:09

    שלו חוזר על סגנונו המוכר והפעם מעייף מתמיד. האיש לא מתחדש ולא מחדש דבר. הסגנון המתייפייף הגדול מהחיים כבר מעייף. הגיע הזמן לסופרים רעננים יותר, ולא להפוך סופרים כמו שליו לאנדרטה מהלכת.

    הגב לתגובה זו

    • צודק נסה ספר חדש שנקרא

      ניבי, 16/03/06 16:47

      שלושה דברים לאי בודד.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אהבה יש רק אצל גברים

    שני, 11/03/06 12:58

    ובעיקר בדמיון.
    תמונה של אשה אחת מעורטלת במידה היא עבורם עולם ומלואו שאותו אפשר גכם לממש בבעילה לא מחייבת, והנפש לא תצא שרוטה ומלאת רגשי אשמה כמו שקורה בדרך כלל אצל נשים.

    הפנטזיה שלי - להיות גבר סטרייטי מיני ונאה רק לכמה חודשים. אח איך הייתי רוצה.....

    הגב לתגובה זו

    • שני כל מילה שלה חקוקה בסלע

      עלית, 11/03/06 13:45

      I'll couldn't agree with you more!
      אני גם שותפה לפנטזיה שלך.
      טוב לדעת שאני לא לבד
      עלית

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לעלית ושני (מס' 2 )

        רונית, 11/03/06 14:29

        אני מצליחה להגשים את הפנטיה הזו אבל רק לזמנים קצובים...
        אני פוגשת גבר שברור לי שאין לי סיכוי להתאהב בו all the way
        ואז במקום להפרד ממנו בכאב לב, אני מחליטה להנות מכישורי המיטה שלו (במקרים שזה קיים, ויש כאלו דווקא לא מעטים) ואז אני מאפשרת לעצמי להיות ''אישה נותנת''- נותנת הוראות איך לפנק אותה...והפראייר התורן (שבעיניו מרגיש ורואה עצמו בר מזל שזוכה בחסדי) משקיע בי, ואני נהנית מבלי להתאהב בו....
        נכון, זה מצליח לי בערך מקסימום שבועיים...אבל יותר טוב מהמצב השני של ההתאהבות וכל הבלה..בלה..בלה...

        הגב לתגובה זו

        • נסי ויברטור..או מלפפון..לא מוחמץ (ל''ת)

          חרמן, 11/03/06 15:54

          הגב לתגובה זו

          • חרמן הרסת אותי מצחוק (ל''ת)

            צוחקת אחת, 11/03/06 20:09

            הגב לתגובה זו

  • 1.

    האם אני היחידה שלא הצליחה להתמיד באהבה (ל''ת)

    וחושך?, 11/03/06 12:13

    הגב לתגובה זו

    • 'אהבה ו...'. חברתי המבינה הסבירה: המחצית הראשונה של הספר הזה

      אני לא יכולתי, 11/03/06 20:20

      ירודה ביותר, אך המחצית השניה היא סיפור לירי יפה. זה ממש מופרד לחלוטין לשני ספרים. אני אישית לא אקח את הספר לניסיון שני. המבקר הדגול קורצווייל ניבא שבישראל נטולת הרקע האותינטי יוכלו לכתוב פרוזה לירית, אך לא אפית. כלומר לא ממש פרוזה, אלא מעין קורות חיים אמנותיים. זה גם מה שמנחם בן אומר שיש סיכוי ששלו יוכל לכתוב, וכללית אני מסכים איתו, שרק לכך יש לו סיכוי, שזה לא רע, אבל מוגבל.

      הגב לתגובה זו

    • לא. את לא לבד (ל''ת)

      גם אני לא גמרתי, 11/03/06 20:23

      הגב לתגובה זו