• 22.

    כריכת הספר יפה מאוד (ל''ת)

    אהבתי התמונה, 06/05/07 12:48

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כתבה הוגנת חלוטין

    אחת, 17/02/06 12:04

    מספיק לחפש בעיות בכל מקום. אם מישהו מהמגיבים הזועמים היו קוראים את הביקורת הם היו מגלים שבסך הכל יש כאן מידת אובייקטיביות מניחה את הדעת.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מינימום אתיקה

    ת., 14/02/06 01:25

    לא מוזר שאדם שפרסם ספר בכתר ונערך על ידי שמעון אדף ייכתוב ביקורת על ספר אחר שיצא באותו סדרה שבה הוא עצמו יצא?

    הגב לתגובה זו

    • המינימום הוא יחסי

      רם גורן, 15/02/06 21:11

      אחרי שיוסף סוכרי, שעליו כתב נ' ברעם במוסף זה רק לפני מספר חודשים אץ לכתוב עליו ביקורת בתרבות וסיפרות של הארץ, נפרצו כל הסכרים. כרגיל: הון ושילטון.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    ימי המשיח הגיעו

    ימי משיח, 12/02/06 16:06

    ללא פרסום כבד ובשקט בשקט יצא ספר חדש '' ימי משיח '' של סופר בשם אילן יבלברג, חובה לקרוא.

    הגב לתגובה זו

    • ענק

      אורן, 13/02/06 13:59

      צודק, ספר גדול, מי זה אילן יבלברג בכלל?

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    על הקשר בין ברעם וגלסנר

    4, 12/02/06 14:18

    ניר ברעם פרסם מאמרים של גלסנר בספר בעריכתו - אדוני התרבות, ולשניהם יש את אותו עורך [שמעון אדף]
    כל מה שנכתב על ברעם מסריח מעסקנות

    הגב לתגובה זו

    • הטירוף של הקנאים גובל במחלה

      יורם, 12/02/06 14:50

      גלסנר הוא מבקר הספרות מקור במעריב. הוא כותב על כל ההוצאות כולל כתר. זכורה קטילתו על עמוס עוז ספר שערך שמעון אדף. גלסנר ידוע כמבקר הגון מאד, קשה, וחריף. תפסיקו להטיל רפש-מופרעים.

      הגב לתגובה זו

      • ליורם מכפר סבא

        ג'ינג'י, 12/02/06 17:46

        אל תזדרז לפסוק הבחנות קליניות. הקשר בין ברעם לבין המבקרים השונים שכתבו ביקורת על ספרו בהחלט שווה תחקיר בעובדה. יש הרבה מאוד תמיהות בעניין הזה. מכל מקום, ההיסטוריה תשפוט בסופו של דבר את הספר כך שבינתיים מדובר בסערה בכוס מים מעט דלוחים

        הגב לתגובה זו

        • צודק - כתיבה פלצנית ואיומה (ל''ת)

          די כבר, 15/02/06 16:52

          הגב לתגובה זו

  • 17.

    כל הברנזה הספרותית חיכתה לגלסנר

    מיקה, 12/02/06 07:48

    אחרי כל דברי השבח שקיבל ניר מכל המבקרים, כבר שבוע אני שומעת אנשים שמתפללים שגלסנר שידוע בטעמו הראליסטי, הייתי אומרת אפילו המשמים-הרי הבחור אהב את השיעממון הזה ''עדן'' של יעל הדיה- יעשה לכולם את העבודה. והנה גם הוא אהב את הספר של ניר ברעם. אני ממש מודאגת למצבם הנפשי של שונאיו של ברעם.

    הגב לתגובה זו

    • טוב שלא הגזמנו

      שפי, 12/02/06 11:16

      ''כל הברנז'ה חיכתה לגלסנר?'' האם הטוקבק הזה נכתב בידי גלסנר?

      הגב לתגובה זו

      • אכן, גלסנר מבקר בינוני מאד

        בקר את המבקר, 12/02/06 12:07

        ובד''כ מה שהוא אוהב - אני שונא ולהיפך. (לא במקרה הזה, אגב).

        הגב לתגובה זו

        • המבקר'=אותו אדם. מה אתה מתעלק בפרסומת סמויה. (ל''ת)

          גב' 'מיקה', 12/02/06 13:09

          הגב לתגובה זו

      • לא, בידי ברעם (ל''ת)

        ביש גדא, 12/02/06 18:54

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    אבל למה לגלות לנו את הסוף?????

    עומרי, 11/02/06 17:05

    ועוד בלי אזהרה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    פניה נרגשת לגלגמש

    כוסית אמיתית, 11/02/06 11:05

    לגילגמש
    בוא נתערב שאת הסטנדרטים הגבוהים שלך אתה מקיים אך ורק בין האונה השמאלית לימנית. אנשים יהירים ואיסטניסטים כמוך לא מסוגלים לנהל מערכות יחסים, ופוגשים ציצים מדוייקים אך ורק בגרסת הכרומו שלהם. במקום לשמור על סטנדרטים גבוהים תשמור על האנושיות שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שטויות

    מיקי, 10/02/06 21:13

    סנטימנטלי מדי ?
    מתי ואיך ?

    נדמה כי הביקורת הזו
    נכתבה לא על הספר כי אם מתוך הראש של הכותב...

    הספר הוא יצירת מופת!

    הגב לתגובה זו

    • מופת בתחת שלי (ל''ת)

      למיקי, 15/02/06 16:53

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    REM

    גווינת, 10/02/06 20:29

    לא קראתי את הביקורת, כי בסוף הכל מסתכם בזה שאין כמו בחורים חתיכים שיודעים לכתוב יפה. מה לעשות שכל לילה לפני שאני הולכת לישון אני מתה שניר יבוא ויגנוב ממני קצת חלומות?

    ראיתי אותך ב''הארץ''. החלפנו מבטים. לבשתי חולצה ירוקה ומשקפיים עם מסגרת תכלת. צור קשר בת.ד 90210

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    נא להזדרז, אומרת דמות תל אביבית עכשווית

    גיל, 10/02/06 20:21

    המרקם הוורבלי של הביקורת מותיר על הלשון תחושה מתכתית, גבשושית, שלא כמו הרומן של ברעם; עכשווי, גלסנר, אינו קולח יפה לצד תל אביבי. הפיוז'ן האקראי שאצבעותייך מקלידות אינו משתווה למרקחת של ''מחזיר החלומות''. לעומתך, המילים נוזלות לברעם מהיד, מתערבלות תחת החך וזולגות לקיבה.

    קצת על עצמי - יש לי סטנדרטים גבוהים. מעולם לא יצאתי עם בחורה שאינה כוסית עם ציצים מדוייקים ועיני תכלת. ובנוגע לסופרים ישראלים, אני נוהג איתם במצוות הנידה, ומשתדל לווסת המינון. באשר לברעם, לבד מביקורות פוליטיות, לא שמעתי ולא קראתי את האיש, שנדמה בעיני תמיד שובב מכדי להיות אינטלקטואל, ובוודאי לא איש מילים. הספר ניתן לי מידיי חבר לפני יומיים; כשפתחתי בעמודו הראשון, לא ציפיתי שהבטן תתבשל לי בהתרגשות כמו שהמילים הראשונות של הספר גרמו לי. ואני ממשיך ובוחש בו. זה זמן שלא נהניתי מספר כך, וגם הכוסית שלי מתפנקת על הכריכה היפה. תיסלם, ברעם, כמו שאומרים אצלנו בירושלים.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    סיימתי היום

    מיכאל, 10/02/06 19:08

    סיימתי היום לקרוא והקסם עוד לא פג. ספר מעולה ומרתק שרוחו שורה עלי עדיין. שנים רבות לא קראתי ספרות עברית ברמה כזאת, מענג.

    הגב לתגובה זו

    • מיכאל, עיין יונה ב-3 (ל''ת)

      סמי, חדרה, 10/02/06 23:00

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    ספר הורס, ספר הורס

    רויטל, 10/02/06 18:51

    אני קראתי עד כה רק חצי ספר, אבל אני סבורה שזוהי יצירה מרתקת. גם את הראיון עם ניר קראתי בהארץ, ובעיקר אהבתי את התמונות. הצטערתי לגלות שיש לו חברה. ובכל זאת, ניר, בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ספר מעולה. ביקורת מעולה

    יוכי, 10/02/06 18:42

    ביקורת ספרות כזו עושה חשק לקרוא שוב מדורי ספרות. ניתוח מעניין, לא מתלהם, לוקח נקודה אחת בספר ומפתח אותה. גלסנר עושה את דרכו להיות מבקר ספרות חשוב.(למרות שאני חולק על טעמיו), לא במקרה בחרו בו להיות מבקר הספרות הישראלית במעריב. יפה

    הגב לתגובה זו

    • למה הספר הגרוע הזה

      אביאל, 10/02/06 23:04

      מוצף בליקוקים מכל כיוון? אפשר להרגיע רגע את מקהלת השקר? קצת שקט בבקשה?
      תנו זמן לנגב את אדי החנופה מהזכוכית.

      הגב לתגובה זו

      • מכונה משומנת של יחסי ציבור

        חגי, 11/02/06 14:15

        פועלת יומם ולילה, מימין משמאל, כדי להעלות את ערך המניה של המותג נ''ב. בלשון בורסאית קוראים לזה ''ניפוח'' או ''הרצת'' מניה.

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    חוק איסור ביקורת שלילית

    רון, 10/02/06 17:45

    שמעתי שיצא חוק שאסור לכתוב ביקורת שלילית על ניר ברעם

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    sounds interesting (ל''ת)

    miki, 10/02/06 17:35

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    למה לא הבאתם את הביקורת של מנחם בן

    יוסי כדורי, 10/02/06 16:29

    מנחם בן חושב על הספר דברים אחרים לגמרי, שהספר פשוט עלוב

    הגב לתגובה זו

    • אולי כי גלסנר מבקר רציני (ל''ת)

      שלמה, 10/02/06 17:19

      הגב לתגובה זו

      • יאללה יאללה

        מנשה, 11/02/06 02:29

        לא נמאס מנסיונות הדלגיטימציה למנחם בן?
        קראתי את הביקורת שלו במעריב (המודפס) והוא רהוט ומנומק, ומבין דבר או שניים בכתיבה.

        ראוי לפחות להביא את הביקורת שלו כקונטרה.

        הגב לתגובה זו

        • גלסנר-מבקר הספרות הבכיר במעריב

          ראול, 11/02/06 03:05

          ועל ספר מרכזי כמו של ברעם הקורא רוצה לשמוע מה יש לו לומר. ולא למנחם בן הליצן שקורא 30 עמודים מיצירה.

          הגב לתגובה זו

          • ראול, כושר ההבחנה שלך רעול (ל''ת)

            סמי, 11/02/06 18:15

            הגב לתגובה זו

    • דא

      בילי, 10/02/06 17:46

      תחשבו לבד זה לא ממש קשה

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    קראתי הספר

    נועם, 10/02/06 14:25

    והרי התוצאות:
    אחלה ספר!!!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    צריך גם טבעיות. החלום שהוא זוכר- קטע טוב- הוא של אביו- זה לא טוב.

    אני יודע שהוא, 10/02/06 14:05

    יש פתרונות כתיבה סווינגים מדי, שאותם אסור לקחת: החלום החי והמסוייט צריך ויכול להיות רק שלו. מה המשמעות חלימה כזאת את חלום אביו? תשובה: זה כה בלתי טבעי, ודוחה בכך שלדמות אין חיים משלה, שכותב לא יכול לבחור בפתרון כזה. אין בחירה כזאת. זה סוף לכתיבה. כי לא רק כושר הביטוי קובע, אלא הרעיונות העולים ממנו לא צריכים להיות דחויים עד כדי כך. דמות כל כך רצוצה היא לא ענין לספרות.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ספר חזק

    שלומית, 10/02/06 13:24

    אני רק באמצע אבל לא התאפקתי. רוצה שכולם ידעו

    הגב לתגובה זו

    • עוד יחצ''נית

      יונה, 10/02/06 18:19

      קל לזהות אותם וקל להקיא מהם, ואיכשהו בביקורות על ניר ברעם הם נמרצים במיוחד. הם תמיד השתכנעו מהביקורת ורצים לקנות, במילים אלה או דומות.
      בעעעע

      הגב לתגובה זו

      • צודקת יונה - שלומית = ג. שלומית (ל''ת)

        די כבר, 15/02/06 16:53

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    מסכימה ולא מסכימה

    ניצניצ, 10/02/06 12:17

    ביקרות מעניינת. אני קוראת עכשיו את הספר, ובכלל לא מסכימה עם הגדרת הז'אנר של המבקר. עדיף למבקרים להפסיק לתחום יצירות בתוך ז'אנרים ולבחון כל יצירה בפרספקטיבה אחרת. הספר הזה פשוט לא דומה לשום ספר אחר שקראתי בעברית, זה נכון, אבל אולי המבקר במקום לעשות לעצמו עבודה קלה, היה צריך לחשוב קצת יותר לעומק. הספר הוא יותר דיס-אוטופיה מאשר ראליזם פנטסטי. הוא יותר דומה ל''אדון החצר'' של אגולף מאשר למארקס ודומיו.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ביקורת מעניינת, ספר חשוב (ל''ת)

    מוקי, 10/02/06 11:57

    הגב לתגובה זו