• 8.

    מזדהה עם הכתבה. היום כל אחד חושב שהוא משורר...

    גולן עזאני, 14/04/08 12:13

    ולכן השירה איבדה מזוהרה.
    צודק מנור ואלתרמן.
    להחזיר את השירה הישנה והטובה.

    http://blog.tapuz.co.il/golanazani

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    דורי מנור

    קורא שירה, 29/10/05 15:45

    שירי זך הם נפלאים בעיני. גדלתי עליהם ואני חוזר וקורא בהם, ולטעמי ליחם לא נס.
    אבל במקביל אני חייב לומר, שבעיני דורי מנור הוא היום המשורר הצעיר היחיד שכותב שירה שנוגעת, בעלת עומק רגשי ועניין פואטי.
    דורי מנור הוא משורר של ממש. לא עולה בדעתי שם נוסף של משורר צעיר שאני לזכות אותו בתואר הזה. ואני מכיר את רובם.

    הגב לתגובה זו

    • יש ויש!

      חפציבה, 29/10/05 18:26

      טובים. רק לדוגמה ספרו של מנחם לוברבוים, דרור בורשטיין, אדמיאל קוסמן - שירה עברית במיטבה.

      הגב לתגובה זו

    • צר לי, אך מדבריך ניכר

      המשועשע, 29/10/05 19:19

      שקראת עד כה, משורר אחד בלבד - זך.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    שמיר אדם מראשו ולמעלה. הס לכם (ל''ת)

    סטודנט לשעבר, 29/10/05 12:37

    הגב לתגובה זו

    • מי שמשלם מס, בל יקרא ''הס'' (ל''ת)

      המשועשע, 29/10/05 13:19

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    האם זה מובן זיוה?

    המשועשע, 29/10/05 11:46

    לא פעם ולא פעמיים, נאמר בחוגי הספרות, שאנשי אקדמיה חוקרי הספרות העברית בשנים האחרונות, הם במקרה הטוב מומחים בנקרופיליה. זאת משום שאת המקסימום שהם מיצרים - אשר אינו משמעותי במיוחד בתרומתו לספרות העברית- הם מיצרים בחקר שירתם של משוררים מתים; כשבמקביל, אין להם מושג ירוק (או צהוב או כחול) בשירה עברית עכשווית.

    זיוה שמיר הוכיחה את חציה הראשון של טענה זאת שוב ושוב במחקריה על ביאליק; וכעת, בכתיבת מאמר זה - היא מוכיחה את חציה השני.

    אין לנו אלא להסתמך על מנחם בן, על אף לא נעט הסתייגויות לא מטענותיו, מוכיח ברשימתו על אותו מושא ממש - מנור - שאין לנו בספרות העברית, צורך בפטרוזיליה, ובוודאי שלא בשמיר, אלא בחושים בריאים בלבד.

    להלן שני ציטוטים של מעט שכל ישר מרשימתו של בן ''גם הומוסקסואליות בוטה וגם חרוזים משעממים'' המתייחסת למנור, שהתפרסם במקביל באחד ממוספי מעריב:

    ''ובאמת, קשה ממש להבחין, למשל, בהבדל כלשהו בין שירו של רמבו ''אחיות החסד'' בתרגומו של מנור (בשיתוף עם משה סקאל) לבין שיריו של מנור עצמו. ''

    ''ואני שואל: למה לנו מנור, אם יש לנו כבר את ורלן? אותה הומוסקסואליות, אותם חרוזים, ואצל ורלן הם איכשהו משעשעים יותר.''

    האם זה מובן זיוה?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    על מודרניזם ורומנטיקה

    מירה, 29/10/05 10:53

    שמיר מפגינה בעצמה ''חוסר ידע היסטורי בסיסי'' כשהיא דוחה את אפיונו של זך כרומנטיקון, במקום כמודרניסט. על הקשר ההדוק בין הרומנטיקה למודרניזם היא כנראה לא שמעה. העיקר לתקוף. את מי? כנראה את מי שמאיים על קיומה שלה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הו דורי

    אריק, 28/10/05 19:24

    הספר החדש של דורי מנור מקסים ביותר

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הפרופסורית החדה והרגישה

    אריאל, 28/10/05 17:02

    ''אבל סבתא לא בבית / היא נטלה למעשה / את נפשה באמצע שיט / באגם המהוסה'' - אכן שורות מאוד סוגסטיביות. לא סנסציוניות, לא ברוטאליות, מלאות רגישות כלפי הסבתא וביחס ללשון השירית (''למעשה'' - לעומת מה? לעומת ''הלכה''?) איזו אוזן חדה יש לפרופסורית המדופלמת לספרות!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תגובה לזיוה שמיר

    א, 28/10/05 13:28

    השירה של דורי מנור, כמו רוב השירה הישראלית [לצערי] היא נרקיסיסטית וחסרת עומק אינטלקטואלי או רגשי.
    חרוזים או לא [שני שיעורים ברדידות בחרוזים קיבלנו לא מזמן ממאיה ארד] מה זה משנה?

    הגב לתגובה זו