• 23.

    בורגנים מרוכזים בעצמם

    שפרה, 19/06/09 12:19

    לכל המגיבים כנגד,
    1.לטיטול רב פעמי לוקח להתקלות כ500 שנה.
    ואני לא אזכיר פה את כל החומרים הכימיים שמוחדרים לטיטול והגוף הקטן של התינוק שלכם סופג במשך שנתיים וחצי.
    לעומת זאת, לטיטול רב פעמי אקולוגי לוקח להתקלות 20 שנה. הבדל משמעותי, אבל לא מספיק טוב.
    2.להורים העסוקים של היום אין זמן לילדים שלהם. זה מתחיל בזה שהם שמים להם את הטיטולים הכי יקרים בשוק, ממשיך בזה שאמהות בוחרות לא להניק, כי זה לוקח מהן המון.
    עובר לזה שהורים שמים את הילדים שלהם בגיל שלושה חודשים בידיים אחרות, כי האמהות חייבות לחזור לעבודה (ונציין פה, שלרובן יש רגשות אשם מאוד קשים בעניין, ואני לא בטוחה שהן מרגישות שהן ''מגשימות את עצמן'')
    3. לפעמים אני תוהה לשם מה הורים מביאים ילדים לעולם, הרבה פעמים אני חושבת שזה פשוט עוד אחד מהשלבים שמקובל לעבור בחברה המודרנית.
    4. לגדל את הילד שלך בלי טיטול, זה מחזק את התקשורת בין ההורים והילדים. הם לא צריכים להתבוסס בקקי שלהם, כי הם נפטרים ממנו לפני שהוא נמרח להם על כל הטוסיק והפיפי. הם לא צריכם להשתין כמו כלבים, גם אתם המבוגרים משתינים ומחרבנים כל פעם שאתם מרגישים צורך.
    5.לכל המבני עניין בתחבושות הגייניות, תנסו אתם לשים תחבושת במשך חמישה ימים בחודש, כשהדם מתנקז שם וגם מסריח. בנוסף לזה זה לא נוח בכלל!!!! ולגבי טמפון, זה ממש לא טוב לבריאות.
    6.עכשיו תנסו לדמיין שעברתם ניתוח או קרה לכם משהו. ואתם חייבים לשים טיטול כי אתם לא יכולים לקום כל רגע לשירותים ויכולת ההתאפקות שלכם נפגעה. ועכשין תחשבו מה זה להיות עם טיטול מלא קקי, אפילו רק 5 דקות....
    לא נעים. אז תחשבו על זה שכל יצור נולד עם היכולת לשלוט בצרכיו, בהתחלה זו יכולת מזערית, אבל קיימת. ואתם עסוקים ונאורים ומאוד לא פרימיטיביים , שוללים מהיצור הקטן הזה את האינסטינקט הטבעי שלו ונותנים לו להתבוסס בצרכיו,דקה, שתיים, ואם אתם בנסיעה זה יכול גם להיות רבע שעה במקרה הטוב.

    בהצלחה!

  • 22.

    במשפחתון

    מטפלת, 28/01/09 14:20

    צריך להגיע אליי ילד בגיל שנה למשפחתון אימו טוענת שנגמל מחיתול בגיל 3 חד'ומאז הוא עושה את צרכיו בעזרתה לכל הילדים במשפחתון יש חיתול כיצד עליי לנהוג?ולהיות הוגנת כלפי הילד וכלפי האם?

  • 21.

    אני מתרגלת קשב וזה מדהים

    ענת, 27/01/08 09:25

    ולמי שכתב שזה ג'יפה: לעשות קקי על עצמך זה מגעיל. לעשות קקי בסיר/ שירותים/ כיור זה הרבה יותר אסטטי ונעים ונקי.
    גם אני לא האמנתי שזה אפשרי, אבל העובדה היא שהתינוקת שלי כבר בגיל חודשיים היתה מסוגלת להתאפק כמה דקות עד שנוריד לה את הבגדים.
    ובקשר ל''פגיעה הנפשית'': תינוק שנאלץ לעשות את צרכיו על עצמו ולהישאר עם חיתול מלא בקקי, זו פגיעה נפשית. תינוק שמקשיבים לצרכיו מרגיש אהוב וחשוב.
    ולמודאגי הפמיניזם: גם אבא יכול לתרגל קשב, וגם סבא וסבתא או מטפלת.

  • 20.

    כל הכבוד , למי שזה נראה מוזר אז שיתעורר

    יואב, 26/01/08 19:42

    שאלתם את עצמכם מניין כל המחלות (בעיקר הסרטן לסוגיו) נוצר בגופינו.
    האוכל מהונדס ומלא חומרים רעים , הירקות מרוססים, המים מזוהמים, הטיטול מפריש רעלים.
    אז .......
    חזרה למקורות זה מה שיציל אתכם.
    ודבר שעדיין לא חילחל להרבה אנשים - כדור הארץ זה משהו מוגבל , ואם נמשיך ליצר זבל בלי חשבון , ונרעיל אותו בעשן וחומרים רעים אז מצבנו יהיה רע ומר.
    בשיטה שמוצגת - כדה''א מרוייח , והתינוק מרוויח .

  • 19.

    את מה שחסכתם על חיתולים תוציאו על (ל''ת)

    פסיכולוג, 26/01/08 18:50

    • למה?

      גלי, 31/01/08 15:49

      כי אנחנו לא מתעלמים מהתינוקת כשהיא מסמנת שהיא צריכה לעשות פיפי או קקי ואז מתפלאים שבגיל 3 היא לא מבינה למה פתאום זה לא טוב לעשות את הצרכים על עצמה ונגמלת בגל 8 מטיטול בלילה?

  • 18.

    זה לא טרנד זה ג'יפה!!

    טרנד, 26/01/08 14:48

    ואין כמו הפלצנים האלה לבוסס את ילדיהם בג'יפה!!

    • ג'יפה זה כשתינוק עושה קקי על עצמו

      נורית, 27/01/08 08:55

      ואורזים את זה על הגוף שלו בחבילת ניילון כדי שחס וחלילה אנחנו לא נריח ונראה. כשהתינוק בלי טיטולי הוא לא עושה קקי על עצמו...מה יותר ג'יפה לעשות קקי בסיק/בשרותים/על הריצפה או לעשות קקי על עצמך????

  • 17.

    שוביניזם במסווה של חזרה לטבע

    איש מגבעתיים, 26/01/08 11:59

    הדבר המפתיע ביותר בכל הטרנד המפוקפק הזה של חזרה לטבע ל''פרימיטיביות'' וכו' הוא היעדר המחאה הפמיניסטית המתבקשת. הרי כל המגמה הזו הכוללת הנקה בכל מחיר עד גיל בר-מצווה, שיטת הרצף וכמובן מגמת הפיפי קקי בכל מקום מתבססות כולן על הקרבה מלאה ומוחלטת של העצמאות הנשית והאימהית לצרכי הצאצאים. הפועל היוצא של מגמה זו הוא ויתור על קריירה, הגשמה עצמית, זוגיות מאוזנת ושיוויונית ושאר הישגים של המאה ה-20.
    אתן לא קולטות מה קורה כאן???

    • ברור שקולטות

      נורית, 27/01/08 18:50

      ולכן זה לא מתאים לכל אחת.
      אני יודעת שבחיים אני לא אצליח לגדל ככה ילד כי חשוב לי מאוד גם לעבוד ולפתח את עצמי.
      מה שמקומם אותי זה שכל תופעה כזו מוזכרת כ''טרנד'' בעוד שמדובר, אולי, בכמה מאות אמהות.

    • בדיוק ההיפך

      גלי, 31/01/08 15:53

      זה מאפשר לנשים לגדל את הילדים כמו שהכי נכון ונעים להן ולא כמו שהחברה השובינסטית שלנו החליטה שצריך לגדל ילדים - עם כמה שפחות מגע וכמה שיותר תחליפים מפלסטיק.
      פמיניזם אמיתי הוא לאפשר לנשים לגדל את הילדים ולפתח קריירה במקביל - למשל מקומות עבודה שאפשר להביא אליהם ילדים, עבודה מהבית וכו'. נראה הזוי? אולי אתה שוביניסט בעצם?
      בינתיים, שמתי לב שהרבה מהבוחרות בשיטה הן יותר מבוגרות שכבר למדו ומצבו את עצמן ויכולות להרשות לעצמן את הפריבילגייה.

  • 16.

    גידול ללא חיסונים - אסון!

    אבא, 26/01/08 11:58

    מאות מקרי חצבת בשנתיים האחרונות במגזר החרדי בירושלים ,המאמינים כי לא צריך לחסן.לגבי הגידול ללא חיתולים, תמיד יש אי אילו טרנדים שכל תפקידם הוא לגרום להורים להשוויץ בנתון שאין לו שום השפעה על בריאות הילד וחינוכו.כמו ההורים שמלמדים את הילד משוואות ריבועיות בגיל שנתיים...מה זה נותן? כל דבר בעיתו...

    • לאבא - יפה אמרת דברך ! (ל''ת)

      אמא, 26/01/08 16:53

    • כל מילה בסלע- הכל נרקיסיזם של ההורים

      אבא 2, 26/01/08 18:57

      אנחנו יותר טובים ויותר מבינים מכולם.

  • 15.

    ל-14 - תתפלא! (ל''ת)

    דליה, 26/01/08 09:22

  • 14.

    האמהות שלהן מסתובבות מטעמים אקולוגיים בלי טמפונים? (ל''ת)

    מעניין, 26/01/08 07:49

    • כן, בעיקר מטעמים בריאותיים. תכניס אתה לגופך דיוקסין מסרטן. (ל''ת)

      מעניין בהחלט, 26/01/08 09:41

    • בהחלט,

      מטעמים שונים, 26/01/08 13:07

      לא רק מטעמים ביולוגיים.

      ניתן לוותר על טמפונים/תחבושות.

    • אכן. (ל''ת)

      אמא אקולוגית, 26/01/08 21:53

  • 13.

    שום חיסכון אין בזה להיפך , גם מטעמי

    שטויות במיץ, 26/01/08 01:30

    איכות הסביבה , לא נראה לי שהשימוש באבקות כביסה רבות יותר עם צריכה מוגברת של מכונות כביסה - תביא לאיכות הסביבה.
    וודאי לא חיסכון במים - בעיית המדינה היבשה שלנו ..

    אגב , עד לקריאת כתבה זו אפילו לא שמעתי עד היום ( ומצויות בסביבתי כמה וכמה אמהות לתינוקות רכים ) על השיטה - כשיטה לתחום הגיל הראשון.
    זה אולי יכול לעבוד בעיקר בקייץ, בקומת קרקע , עם אמא צמודה וצינור לשטיפה מיידית ( לא רק של התינוק גם של האמא שמן הסתם גם תכבס יותר את בגדיה , בלאי גדול יותר של בגדיה יביא לקניית יותר בגדים אז איפה בדיוק החיסכון ? )
    ואחרונה לסיום - ממש לא בתחומי ה חצי שנה ראשונה לחייו של התינוק.

    על פי אמא אחת כבר ביססתם תורה שלמה של - ' יותר ויותר ילדים...... ' ???????
    שטויות !!!

    • היא קיימת בסין.... אז יש גם אותם לצורך ביסוס...

      ענבל, 26/01/08 10:34

      יש להם מכנסיים עם חור גדול באזור הטוסיק וככה הפעוטות מסתובבים.
      שורקים להם כשהם עושים צרכים וכך עד גיל שנה הם גמולים, ואין צורך בכביסות כי זה לא מלכלך בגד.
      מה שכן - אסור להם לזחול או ללכת יחפים במקום ציבורי (גן או משהו) - וזה מבאס.

      ת'כלס, תארו לעצמכם כמה חיתולים משומשים היו אמורים להיות במזבלות סין אם הם היו עוברים לשיטה מערבית?

      • חברים זה בסין - אבל פה האימהות מפולניה (ל''ת)

        טיטול מלא, 26/01/08 15:35

    • בעניין הכביסה...

      מלה טובה, 26/01/08 11:54

      לא יודע לגבי עצם הויתור על החיתול - בעיקר בגלל שאין לי עדיין ילדים, אבל בעניין האקולוגי של הכביסה, יש פתרונות: אפשר להשתמש בחומרי כביסה אורגניים וסבונים ידידותיים לסביבה (כאלה שמשמשים בנייני משרדים שמייצרים ''מים אפורים''), אפשר להשתמש לכל כביסה בחצי כמות המים (זו תכנית שקיימת ברוב מכונות הכביסה ולרוב באמת אין צורך בכמות יתרה. השימוש במיכלים המלאים נועד לכמויות כביסה היסטריות או לחילופין- לחולי נקיון היסטריים). לגבי האנרגיה- בהנחה שמשק הבית חוסך באנרגיה בשאר תחומי החיים- לא השיטה המתוארת בכתבה היא זו שתהפכו למשק בית בזבזני (לא צריך להיות פנאטיים בענייני חסכון- פה ושם אפשר לשחרר, במיוחד אם זה מועיל לילד- אם מה שמתואר בכתבה הוא נכון).

      והערה אחרונה- שוב, לא מבין בשיטה, אבל זה שלא שמעת עליה מחברותייך ממש לא אומר שומדבר על טיבה ויעילותה.

      שבת שלום ונחת מהילדים,
      אביעד, חיפה.

    • כביסה וחסכון במים

      אמא אקולוגית, 26/01/08 21:56

      דע שבייצור של חיתולים חד פעמיים משתמשים בכמויות מים גדולות יותר מאשר בכביסה של חיתולים. חומר למחשבה!

    • זה ממש לא אמא אחת

      ענת, 27/01/08 09:28

      תסתובבי קצת בפורומים של הורות טבעית ותראי במה באמת מדובר.
      ואני עושה את זה בחורף, ומגיל אפס.
      ובקשר לאבקות כביסה, אפשר להשתמש בפתרונות אקולוגיים, ולא חסרי כאלו.

  • 12.

    על מה המהומה?

    Stout Viking, 25/01/08 23:30

    גם אני גדלתי בלי חיתול רוב הזמן, בעיקר כי לאמא שלי נמאס לכבס. (נולדתי ב-1985). זה באמת טבעי ונורמאלי אבל, כמו שנאמר, לא מתאים לכל הורה בגלל שצרייך להיות שם עם הילד כל הזמן ולהיות בהיכון.

    מה שמטריד אותי באמת, זה שילדים בישראל אינם נגמלים מחיתולים לפעמים עד גיל 4 אפילו! מה זה השטויות הללו? במקום שממנו באתי, חיתולים או לא, בגיל 8-9 חודשים (בנות) וכשנה (בנים) כבר היו עושים צרכיהם בסיר. כל פעם מפתיעה אותי מחדש ההתפנקות של הילדים בישראל אשר הולכים עם חיתול עד גיל 4, מוצץ בפה עד גיל בי''ס, ואגודל בפה עד כיתה ג' או מעבר! ועם השנים זה רק מחמיר. חברה', באמת... אל תנוונו את הילדים שלכם!

    • ב-1985 כבר השתמשו בחיתולים חד פעמיים (ל''ת)

      אוקס, 26/01/08 14:43

      • בארץ, אבל היא לא גדלה בארץ (ל''ת)

        ענת, 27/01/08 09:31

    • צודקת

      ענת, 27/01/08 09:31

      זאת אחת מתופעות הלוואי של החיתולים החד פעמים, גמילה מאוחרת.

  • 11.

    trends

    trend, 25/01/08 22:47

    how can you say this is not a trend - finding ONE crazy mother who does this does not make a trend

  • 10.

    מטעמי בריאות או קמצנות??? (ל''ת)

    ליאור, 25/01/08 21:57

  • 9.

    אפשר להשיג (בקלות)

    דובון אכפת לי, 25/01/08 21:49

    חיתולים אקולוגיים , מתכלים . ניתן להשיג בבתי מרקחת , ואולי גם בסופרמרקטים מסויימים . הם אינם יקרים יותר מחיתולים רגילים (אפילו זולים יותר) והם ידידותיים לסביבה ! אז אם כבר חיתול חד פעמי אז לפחות שיהיה ידידותי לאמא אדמה ..

  • 8.

    לאחותי יש שלישיה אז מה היא תעשה?

    נו באמת, 25/01/08 21:29

    תרוץ עם 3 ילדים החוצה כל רגע???????
    קשקוש בלבוש. ברוכה הבאה לציוויליזציה, רק חסר שתחזרו לנסוע עם סוס ועגלה. פרימיטיבים.

    • אמרו שלא לכולם השיטה מתאימה היא בטח גם אשת קריריה (ל''ת)

      שרון, 26/01/08 11:11

    • שירותים יש לה?

      גלי, 31/01/08 17:06

      זה עובד אותו דבר - להחזיק ליד עץ או מעל השירותים, אבל שלישייה זה אתגר שאני לא יודעת אם הייתי מנסה להתמודד אתו.

  • 7.

    גם קוף,ג'ירף,היפו,הודי,קמבודי וכמה ישראלים דפוקים (ל''ת)

    אנטי מטומטמות, 25/01/08 19:50

  • 6.

    תינוקות לא צריכים חיתול בלילה, צריך לטפל בהם מיד כשהם קמים

    נכון מאוד וחשוב, 25/01/08 19:37

    שני ילדיי שלטו בצרכיהם,
    ברגע שהתיישבו בפעם הרשונה הושבתי אותם על הסיר
    והם למדו לזחול לבדם לסיר כשהזדקקו לו,
    אבל,
    מחייב שהאימא תהיה צמודה לילד בשנת חייו הראשונה,
    מה שכמובן נכון, ובכל התחומים, השליטה על הצרכים היא רק פרט אחד מכל המערכת

  • 5.

    ''לשים מעל הכיור''?תזכירו לי לא לגעת בלי המטבח אצל האמא של התינוק הזה

    ירון, 25/01/08 19:30

    היא משתינה בכיור? מה נסגר עם הליברליות הזאת? ומה הקטע שהילד שלך כבר יתחיל לשחק לעצמו בבצים בגיל כזה? אחרי זה מתפלאים איך ילדות בנות 13 כבר בהריון..

  • 4.

    למישהי על השתן לראש

    בועז תייר, 25/01/08 19:04

    נו באמת....
    תינוקות לא עושים פיפי בלילה .....

  • 3.

    מוזר

    אנוכי, 25/01/08 18:51

    הייתי מציעה לאמהות הנ''ל להסתובב בלי תחבושות/טמפונים בזמן המחזור החדשי ולבדוק את התחושה.
    נראה לי אכזרי ביותר 'לאלף'' תינוק בן כמה חדשים להתאפק- השליטה על השרירים הטבעתיים בגוף מושגת רק לקראת גיל שנה או מאוחר יותר. לתת לתינוק להתבוסס ברטיבות וריח כדי שילמד ,,,נראה לי שיש כאן סגנון הורות אגרסיבי במסווה פאסיבי פסאודו 'מתחשב'- הדבר האחרון שהשיטה הזו מתחשבת בו הוא התינוק.

    • לא מאלפים אף אחד להתאפק

      קרן, 26/01/08 12:16

      להפך - מלמדים את התינוק לשחרר בזמן המתאים את הפיפי או את הקקי.

    • ממש לא מתבוססים בצרכים,ההפך

      ענת, 27/01/08 09:34

      אני קשובה לתינוקת שלי וכך מזהה בזמן כשהיא רוצה לעשות את צריכה, ואם יש פספוס בטעות (פספוס שלי! לא שלה), ישר מחליפים בגדים. דווקא תינוקות בטיטולים הם ה''מתבוססים בצרכים''.

  • 2.

    יש בארה''ב חיתולים רב פעמיים, מחליפים רק את הפד בפנים כמו תחבושת

    טל, 25/01/08 18:27

    חבל שלא מודעים לכך שהיום יש אופציה שלישית הכי נוחה - חיתול רב פעמי עם פד פנימי להחלפה כך שזה חוסך את רוב הנזק האקולוגי. תחשבו על זה כמו חיתול בד עם תחבושת סופגת., ככה זה נראה.

    • זה לא אותו דבר

      ענת, 27/01/08 09:35

      לחתל עם חיתול בד זה נחמד, אבל זה לא מחליף את התקשורת עם הילד שלך וההקשבה לצרכיו.

  • 1.

    איזה קישקוש!!

    אורית, 25/01/08 13:52

    מה אתם מביאים כדוגמא חיים באיזה שבט אפריקאי?על מה אתם מדברים? ''תרבות צריכה''? נו,באמת,לפני 30 שנה נשים היו מבלות הרבה מאוד זמן בלכבס חיתולים כמו מטורפות,הזיכרון האנושי כה קצר...אולי במקום לחפש לחזור אחורה תחפשו איך להתקדם קדימה,בלי צביעות ובלי בילבולי ביצים,פיפי בגינה? בכיור?לא לחסן? מה קורה לכם?אתם עוד תדביקו אותנו בנגיפים משופרים של אלוהים יודע מה!! הלו,יש פה עוד בני אדם שחיים כאן,ואנחנו לא רוצים למות מאיזה אבעבועות משופרות רק כי הילד שלך לא חוסן והוא משתין ומחרבן בכל מקום כמו כלב!!

    • אורית

      יניב, 25/01/08 19:26

      תגובתך אינה באה ממקום של הבנה או חשיבה אמיתית , אלא היא פשוט ביטוי של סיסמאות שהפנמת במהלך חייך . אם תנסי להסתכל על דברים מזוויות שונות ומתוך חשיבה ולא מתוך אוטומט תגלי שהאמת על דברים רבים אינה צרה כמו שאת חושבת .
      למשל , את יכולה לראות אפשרות שדווקא לכבס חיתולי-בד רב פעמיים במקום לזרוק כל יום מספר חיתולים חד פעמיים ולתרום לזיהום הקרקע , יכולה להיות הרבה יותר ''מתקדמת'' מהקדמה כפי שהיא נתפסת בעינייך? או למשל , את יכולה לראות כיצד דווקא חיסון אדם מפני מחלות מסויימות דווקא מקשה על גופו להתפתח ולהיות מחוסן ומחושל הרבה יותר ? חשבת (או בדקת?) מה מעודד מחלות להשתכלל ? היית מאמינה שאולי דווקא שימוש בתרופות מעודד אותן לעבור אבולוציה ולהיות אלימות יותר ?
      ממליץ לך לבחון ממה עשויות דעותייך שאת כל כך דובקת בהן , סביר להניח שתגלי שהן לא כל כך שלך ויכולה להפתח לך דלת להסתכלות חדשה על העולם

      • איזה אוסף מילים רמות ללא גיבוי.

        חנה, 25/01/08 22:16

        אני אולי קצת מבוגרת ממך, גדלתי ילדים עם חיתולי בד - ותרשה לי לחדש לך , זה ממש לא כיף, יש אפשרות כזו - אתה צודק , אבל היא מאוד לא נעימה, ולא בטוח שחסכונית - כי צריך לכבס הרבה יותר בגדים.
        ובאשר לעולם ללא חיסונים - היה עולם כזה לפני שנים לא רבות כ''כ ( רק דור או שניים לפנינו) עם אחוז תמותה עצום של תינוקות, ושפע של מחלות שהיום אנחנו מכירים רק מספרים. לשם אתה רוצה לחזור ??

        • חנה יקרה

          יניב, 26/01/08 00:17

          לרגע לא חשבתי שכיף לכבס חיתולי בד , אבל זה עדיין לא אומר שנכון יותר לזרוק מאות חיתולים (או אולי אלפים ?) שתורמים רבות לזיהום הקרקע ומי התהום . חוץ מזה ישנה גם אפשרות אחרת של חיתולים מתכלים (אקולוגיים) שאינם מזהמים את הקרקע .
          ולגבי חיסונים ותרופות , לא כתבתי שאין בהם תועלת , אבל אני רואה ברפואה שני רבדים : רובד אחד הוא בריאותו הבסיסית של אדם (נפשית ופיזית) אותה הוא יכול לטפח , ובזכותה הוא יחלה הרבה פחות מהאדם הממוצע , וגם כאשר הוא יחלה , גופו ידע להתמודד עם המחלה ולהתרפא (לרובד זה קשורים למשל תזונה ופעילות גופנית וגם היות האדם בריא בנפשו ומאושר)
          הרובד השני הוא רפואת החירום : רפואה זו נועדה בעיקר (לא רק , אבל בעיקר) לאנשים שבריאותם הבסיסית לוקה בחסר ובמקרים רבים מפתחים מחלות שהגוף אינו מצליח לשרוד ללא התערבות של תרופות או ניתוחים . במקרים כאלה (שלא לדבר על מקרים של טראומה המצריכים ניתוח מיידי) אני מסיר את הכובע אל מול הרפואה המודרנית , שמצילה חיים .
          לגבי חיסונים - אני מניח שישנם חיסונים שבלעדיהם אנשים רבים לא היו מצליחים להתמוד עם מחלות מסויימות אבל אני גם מאמין שרבים האנשים שבמידה והיו מטפחים בריאות בסיסית טובה (דבר נדיר היום) , הם לא היו נדבקים במחלות שאחרים כן חשופים להן . שימי לב שבימינו רוב האנשים לוקחים תרופות על כל כאב ראש קטן או הצטננות קלה - מנהג שמחליש מאוד את יכולתו של הגוף לשמור על בריאות טובה .
          ודבר אחרון , התגובה שלי לאורית התייחסה בכלל לעניין של פתיחות מחשבתית וראייה בהירה יותר של הדברים ...
          ערב טוב

          • צד מדעי

            avi, 26/01/08 07:39

            כאשר בוחנים בזווית ראיה מדעית את מה שאתה אומר המסקנה היא שאין לך שום גב מדעי. לדעתי ואני מגיע מחקר התחום אנשים כמוך מהווים סוג של סכנה אמיתית, בעצם פיתחתם כאן דת שאין לה שום בסיס אמיתי מלבד כמה מחקרים ראשוניים ומאוד צרים בתחום האנטיביוטיקה(שם המצב שונה, חברות התרופות כבר לא משקיעות כי זה לא משתלם). ראה מקרה התפרצות החצבת האחרונה שגבתה מספר קורבנות במגזר החרדי, בסופו של דבר אנחנו צריכים לממן לכם את המיטות בבתי החולים.

            • וואו, התפרצות החצבת! 500 חולים!

              מדעי?, 26/01/08 09:58

              המגיפות של ימינו, שמפילות חללים רבים מדי יום הן טרשת עורקים שגורמת למחלות לב, וסרטן! אז תחסנו את הילדים שלא יחלו בחצבת ותנו להם במבה, מלוואח, המבורגר ומעדני חלב ונראה את המיטות של מי נצטרך לממן!

            • יניב אתה צודק

              עדי, 26/01/08 15:59

              יש פה חבורה של אנשים שכ''כ עסוקים בלכעוס ולהראות כמה הם צודקים, הציניות של החברה הזאת פשוט הורגת אותי אין שום דו שיח רק התנצחויות של אני יותר צודק ואני יותר חכם ואני יודע. אני דוקא רואה לנכון את ההערה שלך לאורית על ראייתה הצרה וכן את שאר נקודות למחשבה שהעלת. אין זה אומר שאני מסכימה לכל אחת מהדעות שהעלת אבל מסכימה איתך ששווה לשאול את עצמנו לפעמים על דברים שבחברה שלנו לוקחים כמובן מאליו. ומה שאני מאד מסכימה איתך ללא שום עורערין זה שאנשים פה (בארץ? בטוקבקים??) צריכים לפתוח את הראש קצת יותר.

            • :-) (ל''ת)

              יניב, 26/01/08 21:50

      • האב הטרי

        בנוגע לחיתולים, 26/01/08 00:29

        דווקא בישראל, ייתכן שהרבה יותר מזיק לסביבה לטחון כל היום כביסות ולבזבז מים ממשק המים הקורס על חיתולים רב פעמיים, מאשר להשתמש בחיתולים חד פעמיים. שלא לדבר על צריכת החשמל המוגברת מהייבוש והכביסה של החיתולים, שרק מוסיפה לזיהום הסביבתי.
        אין לי נתונים מדוייקים אבל זה שווה לעשות את החישוב.

    • אורית-את ענקית!!!!!

      ש/י, 25/01/08 19:53

      קרעת אותי מצחוק@!!!!!!!

    • אורית מס 1

      טוטי, 25/01/08 20:14

      את צודקת..... מה שטוב לאמהות האלא. לא טוב לכלל האנשים האחרים.
      מה התינוק כלבלב קטן שיכול לצאת לחצר או לגינה ולעשות את צרכיו?
      אני לא מבינה את כל הטרנדים האלא של ההורים. אולי כדי שיראו עד כמה התינוק מוצלח ולא עושה בטיטול אלא כבר הולך לשירותים.....
      מצטערת. נראה לי דבר פרוע לחלוטין