• 36.

    ניטצ'ה אמר אדם חופשי ואין אלוהים

    יעל, 06/09/07 17:19

    אדם חופשי לעשות ככל העולה על דעתו. כאשר אדם בוחר לעשות רע אליו לקחת בחשבון שיהיה לזה מחיר.אם הוא מוכן לשלם אז שיפעל.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    פגשתי את אמא תרזה בכלכתא בשנת 95 . אשה מדהימה

    עמיר, 04/09/07 01:53

    לחיות יום יום בקרב החולים, המפגרים, המונגולואידים, המצורעים וכו'. לאסוף את כל התינוקות שנעזבו על סף דלתה.... ולהצליח להתמיד במשימה 50 שנה. אין הרבה אנשים כאלה.

    הגב לתגובה זו

    • But she is GOYA!

      Moishe, 04/09/07 08:43

      But she is GOYA! she is a sect !!! a cult anti jewish !!!!!!!!!! But she is GOYA! But she is GOYA!

      הגב לתגובה זו

      • אממ. מה זה היה?!

        גלעד, 23/09/07 19:04

        RRRIGHT.....

        הגב לתגובה זו

  • 34.

    אתה מרגיש נכון

    שוחרת, 03/09/07 23:42

    ככל שהאגו נראה דמיוני יותר, הטוב עולה מעצמו. לא צריך לבחור.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    קצת בגרות

    מורטישה, 03/09/07 18:54

    גם אדם שמפקפק בדרכו וחיי בבדידות מכאיבה אך מטפל באלפי אנשים יודע חמלה מה היא, חיוכו לא מאולץ אך יש בו המימד האנושי של כאב פרטי. ובמקום לפנטז על אם גדולה אוהבת ללא תנאי ששום דבר לא כואב לה קבל את הגרסה האנושית, איזו אמונה בדרך ואהבת אדם היתה בכל זאת צריכה להיות לה כדי להתמיד למרות כל הכאב, הפקפוק ותחושת הנטישה, בחיית ראבק grow up

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    גם תרזה וגם ראמש לא אנשים טובי לב

    גד, 03/09/07 18:14

    גם תרזה לא עשתה את כל מה שעשתה אלא בשביל עצמה ,בשביל להיות יותר קרובה לאל, להרגיש את כאבו ולא לטובת אותם אנשים מסקנים, גם אם לא היה יוצא לה מזה כלום אני למד מדבריך כי אם היינו אומרים לתרזה שהיא לא תתקרב לאל ,היא לא היתה עושה מה שעשתה וגם ראמש לא לוקח שום אחריות על מעשיו ואתה כבר ציינת בצורה יפה את העניין

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    יחסית לכמות התרומות שקיבלה עשתה כנראה מעט מאוד

    משה, 03/09/07 16:58

    לפי המבקרים שלה - היא קיבלה כמויות ענקיות של כסף שעדיין נמצאים בחשבונות בנקים שונים - שרק חלקים קטנים מהם הגיעו לאן שהיו אמורים להגיע ובאמת עזרו לאנשים. כך שביחד עם שאר הביקורות עליה יתכן בעצם שהיא גרמה יותר נזק מתועלת , בגלל שפעלה באדיקות עיוורת מתוך אידיאולוגייה נוצרית מאוד שמרנית ללא שימת לב לצרכים האמיתים של אנשים ולכוונות התורמים .

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ''מעורערת''? כך אומר מר עיתונאי שעשה מה? אלפית ממה שהיא עשתה?

    מאמין, 03/09/07 12:31

    עם כל הספקות, האם תרזה עשתה הרבה יותר מכל אחד מאיתנו. מי אנחנו שנעז להתייחס אליה בהתנשאות כזו? ישוע דיבר אליה ''רק '' פעם אחת? כמה פעמים דיבר אלינו אישית? ולגבי בלסאקר - ה''גורו'' שמאשר לשקר - הכל קבוע מראש? בא אדם ושואל אותו שאלה בכדי להחליט ולשקול מה לעשות והטמבל הזה אומר לו שלא ישקול דברים אלא יעשה מה שבא לו? ככה הוא מחנך את הילדים שלו? הנכדים שלו? בא לנכד לקלל את סבא בלסאקר, אז בסדר חמודי. תעשה מה שבא לך? . בעולם ללא מחשבה, באמת הכל קבוע מראש. כי האינסטינקטים החייתיים והאנוכיות שולטים. כל הורה ממוצע מלמד את הילד שלו לחשוב ולהיות טוב. אבל ''גורו'' צריך היום לומר דברים יוצאי דופן, שלא מאתגרים אף אחד. כי זו האופנה. סחורה נוחה לשימוש.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    תרזה הגיעה למסקנה הנכונה: אם אלוהים כ''כ אכזר, אז לא ייתכן שהוא קיים (ל''ת)

    חוזר בשאלה, 03/09/07 00:03

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    כולם מייצגים אספקטים שונים של השלם

    עוד אספקט, 02/09/07 23:58

    אולי תרזה לא הייתה ''מוארת'' (גם כן מילה), אבל עזרה לאנושות באופן מעורר השראה, מה צריך יותר מזה??? ראמש - מה אמר לבן אדם?! שיהיה שלם עם מה שהוא עושה כדי שלא יחפור לעצמו עם רגשות אשם וכדומה, הרי הוא אמר שהעתיד נקבע כבר מראש, אז הבן אדם צופה בסרט ובוחן את ההתייחסות לסיטואציות בחיים. אבל במסורת היהודית ושל שי טובלי ישנו דימוי של מה זה ''מואר'' (או צדיק), מה זה להתגבר על האגו - מי רוצה להתגבר על האגו אם לא האגו??? בחייאת תומר... שחרר

    הגב לתגובה זו

    • צדיק והארה

      פסיק, 03/09/07 10:16

      צדיק אמיתי אינו מודע לצדקתו, מה גם שהארה יכולה להתבטא באופנים שונים ואינה נחלתו הבלעדית של תחום הרוח. איינשטיין לדוגמה היה מואר בתחומו. הארה יכולה להיות רגעית, חולפת, קבועה, לפרקים ואפשר למעשה לתרגל כניסה ויציאה ממנה. אדם מואר הוא אדם שחווה הארה / זריחה וזה יכול להתבטא ברעיון, בתחושה, התחברות ועוד. תרזה הייתה צדיקה ולא תמיד צדיק מודע לצדיקותו ולא תמיד יש ביכולתו לפרש זאת ולהבין זאת. מה גם שנאמר - ''צדיק ורע לו רשע וטוב לו'' ויש לכך סיבה אבל יש גם אפשרות של ''צדיק וטוב לו רשע ורע לו'': הכל תלוי בגישה ואת הגישה הגיע הזמן לשנות. יום טוב.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    הטוב הרע והמכוער

    מרים, 02/09/07 21:36

    קצר ולענין . האלוהות מכילה את הכל ראה כותרת . התחפושות שלנו פרי בחירה אז מי אני באמת? הצצה פנימה , עמוק עמוק פנימה תפגיש אולי עם דברים שממאנים לראות ולחוות . אלוהים רוצה אמת ואז כאשר מגלים את האמת יש להשלים איתה וממקום של השלמה לשחרר . אולי אמא תרזה התעלמה מכמה הבטים שלא שחררה.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא יווניה אלא אלבנית (ל''ת)

    המתקן, 02/09/07 19:50

    הגב לתגובה זו

    • לא אלבנית אלא מקדונית (ל''ת)

      המתקן, 03/09/07 17:12

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    תרזה כן או לא

    כמה לאור, 02/09/07 18:40

    אחרי הכל, שיראה לי מישהו אדם/אשה כמוה והוא/היא יהודי/יה. נדמה לי יותר ויותר שהדת היהודית כפי שהתפתחה משך הדורות עיקרה חומר ולא רוח. איפה יש יהודי כמו אמא תרזה על כל ספקותיה. כולם אצלנו ממתינים למשיח, וידוע משיח לא בא וכנראה גם לא יבוא.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אם הייתה מאמינה

    דני, 02/09/07 17:35

    בקיומו של האל היא לא הייתה עוזרת לאף אחד. אלא הייתה משאירה לו (לאל) שיעזור. כמו שכל הדתיים תמיד אומרים ''השם יעזור'' רק אחרי שהגיעה למסקנה אישית שאין אלוהים היא נרתמה לעשות את העבודה שכל המאמינים חיכו ומחכים עד היום, ולשוא, שאלוהים יעשה. המושג (קונצפציה) ''אלוהים'' הוא קנוניה שהמציאו הורים על מנת לגרום לילדיהם להתנהג יפה, הרבה יותר קשה להסביר לילד את כל חוקי החברה, ובגלל שהחוק לא מעניש ילדים על התנהגות רעה הם המציאו את אלוהים בתקווה שעד שיגדלו ויגלו שזוהי סתם מתיחה הם כבר יהיו כל כך שטופי מוח שהתנהגות טובה ומוסרית תהפוך לחלק בלתי מחייהם.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    לא ציווי אלא אמת

    עמרי, 02/09/07 16:59

    ''Do whatever you feel like doing'' האם קיימת אפשרות אחרת? האם אי פעם בצענו מעשה בלי שהקדימה אותו התחושה שצריך לעשות אותו? לפעמים יש הרבה בלבול בבחירה אבל התחושה שמנצחת קובעת את המעשה. לא? אז בעצם הגורו לא ייעץ לו שום דבר, אלא רק אמר את האמת התמידית שהיא הברור מאליו. אז אולי הייעוץ של הגורו הוא להתבונן באמת בלבד?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    כל מי שיש קצת שכל בקודקוד - מפקפק בקיומו של אל! (ל''ת)

    גיל, 02/09/07 15:22

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת, קצת שכל....

      הרבה שכל, 02/09/07 19:53

      אבל, מי שיש לו יותר מקצת שכל, יודע ומרגיש ע''י התבוננות פשוטה בקיומו של אלקים.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    תומר היקר

    אני, 02/09/07 15:15

    תפסיק להשליך את ספקותיך האישיים על אחרים. עמוד מול עצמך...''חוקר''

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אז מה מחפשים שם במזרח? (ל''ת)

    שחר, 02/09/07 14:22

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    איזו פאדיחה.....

    א', 02/09/07 13:09

    עוד מתעסקים בשאלת ה''אל'' בימינו. אולי פשוט תאמינו באלוהים ותסתמו ת'פה. התאולוגיסטים הנבערים.... עד מתי? החולשה המנטאלית של המאמינים, היא היא זו שהוזילה והרגה את איכות ה''אל'' עצמו. בימנו אנו, קל מאוד להבחין בכך שבני האדם בעלי הנפשות הזעומות והדלות- הם אלו שעוד מוסיפים להאמין ב''אלוהים''. מיסכן אלוהים: תגידו לי מי החברים שלו.... ואני אגיד לכם מי הוא!

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לכל מי שחושב שאלוהים קיים שיכנס

    אני, 02/09/07 13:04

    אני חולקת על דעתך ומרחמת עליך אתה חי בשקר אבל מה אכפת לי!!!!!!! לא לצנזר את האמת!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ריקנות

    שלמה, 02/09/07 12:53

    אמא תרזה בן אדם טוב היתה טובה לסביבה היתה טובה לעצמה בן אדם טוב והיא נגעה בריקנות ולא היתה לזה דמות תפילה או קצה רעיון כך שהמוח האנושי יצליח לעכל ולהקיא דרך הפה בצורה של תורה כלשהיא או דרך חיים זו הריקנות לא נצרות לא יהדות זו ריקנות והיא דרגת מודעות עליונה תרזה הגיעה לשם והלוואי עלינו על כולנו

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה רע במיסיונריות?

    ישוע, 02/09/07 12:43

    מה בעצם הופך את הגישה המיסיונרית של אמא תרזה לדבר שלא ניקף לזכותה? האם היא לא פעלה מתוך אמונה שלמה שקבלת אותם עקרונות שהיא הפיצה היא בסופו של דבר לטובתם של אנשים? אם היא היתה מתעלמת מאדם פצוע ולא חובשת אותו זאת לא היתה אכזריות מבחינתנו? אז אם היא היתה מתעלמת מהשלכתו אל הגיהנום זאת לא היתה אכזריות? הרי מבחינת נוצרי מאמין הגיהנום הוא ממשי באותה מידה כמו הצרעת על הגוף של המצורע.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אדרבה..

    מיכאל, 02/09/07 12:38

    דווקא הספקנות ושאלת השאלות הם שמעידים יותר מכל על הרמה הגבוהה של האשה המדהימה הזו. אנשי אמונה ועומק אמיתיים היו מסוגלים לאורך כל הדורות לאכלס בתוכם את האמביוולנטיות הקיומית והדיאלוג עם האל : ראו אברהם אבינו בעקידה,יעקב והמלאך,איוב ודוגמאות רבות מספור (ולא רק ביהדות). רק קדושים מטעם עצמם ואנשי ניו אייג' שטחיים רואים רק את ''האור'' ועל פניהם נסוך חיוך שאנטי ממוסטל משהו. מי שבאמת פותח את הלב ומרשה לעצמו להרגיש את הנוראות והנפלאות של העולם הזה עד עומק הסבל והכאב - לא יכול -אם הוא ישר עם עצמו לא לנהל דיאלוג מכאיב ומתמיד עם האל. לוואי שנלמד כולנו ממנה,איך לחיות באמת את האמת..

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מה זה חשוב מה היא חשבה? חשוב מה היא עשתה !!!

    ועשתה המון, 02/09/07 12:27

    עשתה הרבה יותר ממאמינים באלוהים שלא תורמים מעשית לשום דבר, רק נלחמים בשם הדת. הלאה הפנטזיה, יחי המעשה !!! וסוף מעשה במחשבה תחילה.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    על טוב ורע וכל שאר הדברים שאנחנו מדמיינים

    א., 02/09/07 12:18

    יקירי, אלוהים אכן קיים, זאת עובדה. ניתן להתווכח האם הוא חיצוני לאדם, פנימי בתוך האדם, או גם וגם, אבל עובדת קיומו הוא מוחלט, שכן המוחלט קיים, והמילה אלוהים היא רק תבנית לתאר את המוחלט שאין לתארו. טוב ורע, גם הם תבניות, תבניות שנועדו לעזור לאדם לעשות סדר במחשבותיו ובמעשיו, אך בפועל תבניות אלו ריקות מותכן, שכן הן כפופות לחוק הסובייקטיבי של הפירוש האישי. לדוגמא: כאשר אני עוזר לזקן לחצות את הכביש, האם אני עושה בכך טוב? מי יודע, אולי בעיני אני עושה טוב, אולי אפילו הזקן חושב כך. אבל באותה מידה שמבחינת המוחלט אני עושה רע ומפר את סדר הדברים המתוכנן. אולי הזקן הזה סובל ובודד ואילו היה נדרס היה מתקצר סבלו? אולי הוא היה איש קמצן וילדיו היו משתמשים בירושתו למעשים טובים? בקיצר, כל טוב ורע שנעשה ע''י האדם נתון לפרשנות סובייקטיבית, ולכן לא קיים במציאות אובייקטיבית.

    הגב לתגובה זו

    • יקירי, דבר בשם ע-צ-מ-ך

      יקיר, 02/09/07 15:12

      וכשאני אומר בשם- עצמך, אני מתכוון לכך, שאין שום צורך לומר שאלוהים קיים בפנימיותך! מוטב שתכיר בפנימיותך כמצב פנומנולוגי. כל שאר התארים המיוחסים לפנימיותו של האדם, רק מוזילים את הערך הפנומנולוגי הקסום של תופעת ה-ע-צ-מ-י-ו-ת. אל תייחס ל''דבר-מה-שהוא'' את מה שגלום בעצמותך. ריבוי תארים גורם לפיחות משמעות. הנח לאלוהים לנוח על משכבו.

      הגב לתגובה זו

      • תשובה ליקיר

        א., 02/09/07 17:32

        יקיר יקירי, אם לא הבנת את תגובתי, פשוט תגיד. אין צורך לתת תשובה שלא קשורה כלל למה שאני ניסיתי להעביר על מנת שאבין שלא הבנת למה התכוונתי. לעצם העניין, בתגובתי מעלה, טענתי שהכל זה רק תבניות ושמות לדברים שאין להם שמות ותבניות, ולכן אינני מבין מה רצונך?

        הגב לתגובה זו

        • רצוני הוא...

          יקיר, 02/09/07 18:21

          שלא תשתמש בתבניות ושמות בכדי להסביר שישנם דברים שאין להם שמות ותבניות. וכמובן שהבנתי את תגובתך- כבר בפעם הראשונה. ואם בתגובתך הראשונה עסקינן..... אז אין דבר כזה ''מוחלט''. ה''מוחלט'' אינו קיים! ''מוחלט'' הוא עוד תבנית שהאדם יצר, על מנת להפוך את העולם ''נגיש'' לתבונה. אתה הבנת את זה ברוך? :-)

          הגב לתגובה זו

    • good or evil

      Bobo, 02/09/07 15:39

      According to you, if I uderstood correctly, talking about a difference betwwn good and evil is meaningless. What is the reason, then, that you don't go around beating old ladies, robbing their money? Is it not that you have compassion to them? If you have such compassion naturally, then you have ''chosen'' what is ''good''. You do that all the time, regardless of intellectual concepts or absolute logical definitions of good and evil.

      הגב לתגובה זו

      • תשובה ל-BOBO

        א., 02/09/07 17:30

        מאותה הסיבה שאני לא הולך ומחלק להן כסף. לא בחרתי במה שטוב, הואו ונהיה כנים, בחרנו, אני ואתם במה שנמצא בנורמה, כי זה משרת את הסדר הציבורי, את התפישה שלנו על עצמנו, ומתגמל מהסביבה. אבל כדי גם לא להשלות את עצמינו שזה הופך אותננו לאנשים ''טובים'' כי זה לא.

        הגב לתגובה זו

        • Still

          Bobo, 02/09/07 18:21

          There are those of us who try to help others without expectation to get anything from scosiety, but simply because the Heart loves

          הגב לתגובה זו

    • no

      bidi, 02/09/07 18:41

      good exists and evil exists. in the same way there are beatiful girls and ugly girls, big houses and small houses, talented singers and terrible singers. good and evil exist, because there are perspectives, many perspectives and useful ones, which rely on these conceps and thus make them real. so you miss the real issue, my dear e.m. the real issue is whether spiritual liberation, liberation from the inner movement of the I-thought, can occur in someone who insists, in advance, to be good, as he understands good in his present i-thought infected mind. Prasico wants enlightenment. Prasico wants to be good. Prasico does not want enlightenment if it does not make him good. or does he?

      הגב לתגובה זו

      • bidi

        יקיר, 02/09/07 19:34

        גם אתה קצת מחטיא את הנקודה. מהסיבה שאין ''טוב'' ו''רוע'', אלא אך ורק פרספקטיבות! עצם המונח- פרספקטיביזם, הוא מעבר לכל שיפוט! וטוב ורוע הם מונחים שיפוטיים. ועוד נספח קטן ל-א.מ. : אילו היה ''מוחלט'' כלשהו בנמצא.... אזי בהכרח גם היה טוב מוחלט ורוע מוחלט. ומכאן שתגובתך הראשונה סתורה! או שתאמין שיש טוב ורוע. או שתשלול את קיומו של ה''מוחלט''. הם אינם יכולים לעלות בקנה אחד.

        הגב לתגובה זו

        • מוחלט זה דבר אחר לגמרי יקיר

          א., 02/09/07 20:42

          יקיר, במוחלט בהכרח לא מתקיימים לא טוב ולא רע, טוב מוחלט ורע מוחלט הם מושגים, תבניות, וזהו, ולכן אין להם יכולות להיות מוחלטים. אם היה דבר כזה ''טוב מוחלט'' מן הסתם רוע לא היה יכול להתקיים...? לא?!? היות ושניהם מתקיימים הם סובייקטיביים, והיות שכך הן תבניות בלבד.

          הגב לתגובה זו

    • א.מ היקר

      אחרטון, 03/09/07 16:41

      ואני מצטט ''כל טוב ורע שנעשה ע''י האדם נתון לפרשנות סובייקטיבית, ולכן לא קיים במציאות אובייקטיבית'' אם אתה טוען טיעון לוגי , כדי לבדוק שהוא נכון קודם. עצם העובדה שדבר מסויים נתון לפרשנות סובייקטיבית , לא מבטל את קיומו המוחלט , אלא רק את הפרשנות המוחלטת שלו. למעשה , בין אם התודעות שלנו אובייקטיביות או סובייקטיביות , הן בהם בכדי להשליח על אמיתות או מוחלטות המציאות , אלא רק על אמיתות/מוחלטות התפיסה שלנו אותה. וזה הכל.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    על הדילמה

    בועז.פ, 02/09/07 12:08

    המחשבה שעומדת מאחורי מוסר היא שאפשר לתכנן קדימה מה תהיה ההחלטה הנכונה לכל מצב נתון. מחשבה\\תפיסה זו קורית בתוך חלימה שמשרטטת מצב עתידי או מנתחת מצב עבר שאיננו קיים במציאות. היא גם מעידה על כך שאיננו סומכים על מה שיהיה,על עצמנו או על המצב הלא ידוע, שנדע לפעול בו בצורה הכי טבעית. אנו מבקשים להגדירו בטרם עת.זהו פחד. קח למשל את הרגע הנוכחי, בין אם אתה יושב בבית מול המחשב, או בקפה אינטרנט או בכל מקום אחר. אני יכול להניח שלא צריכה להתבצע שום החלטה מוסרית הרת גורל (חוץ מאולי להחליט כמה סוכר לשים בקפה) במקום לראות שברגע זה הכל כשורה, השייכל רץ קדימה או אחורה לנקודה דמיונית ומנסה לשלוט בו או להבין אותו. יכול להיות שברגע זה ממש בזמן שאתה עסוק בלחלום על דילמות מוסריות, תקוע זבוב ברווח בין החלונות ומבקש להשתחרר.

    הגב לתגובה זו

    • חמוד אתה :) (ל''ת)

      עוזי כ., 02/09/07 15:13

      הגב לתגובה זו

    • boaz

      bidi, 03/09/07 08:12

      i like reading your comments. it seems you have found a place, a sober, disillusioned, but not overly sour place, to write from. you have been a fervent seeker in your past, and now that the fire has faded, you enjoy, flaubert style, detecting and correcting the folly of others. tell me, however, what shall we do with prasico? he is brilliant and educated. he is determined to attain full liberation from the i-thought, and yet, he is so childishly in love with this forced image of himself as a future saint. he is just not willing to surrender and see what happens, not willing to stop trying, to stop thinking about what's going to happen once, at long last... do you think we can help him? do you think if he were to admit the darker, shameful sides of his existence, this may expediate his liberation?

      הגב לתגובה זו

      • i'll tell you what i think

        bugu, 03/09/07 12:49

        i think you're right on the money. persico is addicted to being good. the question in who will cure you from your rabid condescention? you badmouth someone you don't know on the net, thinking you can tell from a far how his spiritual life is trangressing itself, using uptown english so a few idiots will think you're smart. of course, i'm doing the exact same thing. that's why i say you're right on the money. but you're also face down in your own feces. keep well :)))

        הגב לתגובה זו

        • thanks, man

          bidi, 04/09/07 08:57

          i appreciated this response. i guess i am condescending. why is it so hard for me to see that, though? well, i guess you'd say that's part of the problem. ok. but the english is because i'm in rural laos. and why do you say ''badmouth someone''? is it so bad to say someone has a blind spot? is it really vicious and hurtful? is not over politeness that leaves everything just as it is, no touching please, much more hurtful?

          הגב לתגובה זו

          • ok, ok,

            bugu, 04/09/07 13:46

            you got something there. still, to talk ''over the shoulder'' about p' with someone, gossiping about his spiritual life... if you got something to say you can address him directly, can't you? anyway, i apologize for that 'feces' thing. that was uncalled for.

            הגב לתגובה זו

          • לאוס ?

            בועז.פ, 04/09/07 16:39

            מה אתה עושה שם, אם אפשר לשאול ? מטייל ?

            הגב לתגובה זו

            • i don't know

              bidi, 07/09/07 08:07

              what i'm doing in laos. but it's not laos' fault, of that i'm sure.

              הגב לתגובה זו

      • ביבי

        בועז.פ, 03/09/07 13:37

        יש הבדל גדול בין להביע דעה ולנסות לשנות מישהו, אני מקווה שאני לא נשמע כאילו אני מנסה באיזה שהיא דרך לשנות או לעזור לתומר פרסיקו, זאת תהיה התנשאות לשמה. אז אני מצטער, אני לא יכול להצטרף למאמציך. בידידות בועז

        הגב לתגובה זו

        • no no no

          bidi, 04/09/07 08:22

          there is no difference between ordering an espresso, flushing the toilet and writing something with the intention to make someone else (prasico) get angry, and then, once the initial wave of pride has faded, get wiser, maybe. the arrogance you speak of is not part of the gesture of pointing to prasico's blind spot. the arrogance, if there is arrogance, is to assume one is better off than prasico. but i don't take myself to be free, or to be better off than prasico. i only claim to see something he does not see and should see. and i'm wondering if mentioning that something may help him. you get it?

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    יש אלוהים! וזה ברור כשמש!

    אודי, 02/09/07 12:04

    i rest my case

    הגב לתגובה זו

    • yes

      Bobo, 02/09/07 16:01

      Those who claim no God remind me of the story about the one who went to search for ''Light''. Equipped with a powerful fleshlight he went searching, shedding light in all possible directions, exploring every corner, yet finding nothing. Finally he exclaimed: ''I searched everywhere and found no Light. There is no such thing as Light

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אוי נו די כבר לקרוא לו ישוע...

    ירון, 02/09/07 12:03

    זה רק הופך את כל הפלורליזם הזה ליותר מגוחך וחסר כל קרקע לצמוח ממנו...

    הגב לתגובה זו

    • מי קרא לו ישוע?

      יהושוע, 02/09/07 12:41

      חוץ ממך?

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ''נפתרה''? הלו! תקציב ההגהה קוצץ? (ל''ת)

    אבשלום חום, 02/09/07 11:37

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תרזה קדושה גדולה

    שלום, 02/09/07 10:58

    עצם החיסרון של אלוהים הוא מראה על הידיעה של אלוהים

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    דילמה לא מציאותית

    יוסף.ש., 02/09/07 10:48

    עשיית טוב והארה הם תהליכים בלתי תלויים. רב האנשים שעושים טוב, לא טוב להם עם עצמם. אדם שהתעורר לא ישנה את אופיו, והוא רק יקרין את נוכחותו לכל העולם אבל רק מעטים ירגישו את זה. כלומר, הטוב של המואר הוא טיבעי אבל לא מעשי בהכרח. המואר לא נותן עצות כי אם רק דוגמה אישית ואהבתו היא ללא תנאי אבל הוא לא כופה אותה על איש אדם שעושה טוב ומרגיש רע, הטוב שלו הוא שיטחי, התוצאה של הטוב שלו לא מחזיקה לטווח ארוך, הוא מחלק דגים למי שרעב. המואר נותן למי שרעב חכה, מודעות עצמית שממנה ניתן להגיע לאמת המרפאת.

    הגב לתגובה זו

    • שריר ונהיר.... (ל''ת)

      ליוסף, 02/09/07 12:56

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    ''כבדו את האמת במעשים'' - HPB

    אחד, 02/09/07 10:46

    ''כשאדם עני מת מרעב, זה לא קורה משום שאלוהים לא דאג לו או לה. זה קרה משום שלא אתה ולא אני רצינו לתת לאותו אדם, את מה שהוא או היא היו צריכים.'' (אמא תרזה) http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=115802 http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=15904

    הגב לתגובה זו

    • עשה זאת בכל מקרה / אמא תרזה

      תודה, 02/09/07 11:45

      עשה זאת בכל מקרה / אמא תרזה אם אתה מוצא שלווה ושמחה, אחרים עשויים לקנא; היה שמח בכל מקרה. את הטוב שהינך עושה היום, אנשים נוטים לשכוח מחר; עשה זאת בכל מקרה. תן לעולם את הטוב ביותר שלך, וזה לעולם לא יהיה מספיק; תן לעולם את המיטב שלך בכל מקרה. ובימים בהם זה נראה יותר מדי, פשוט עשה את שתוכל בכדי לעבור את היום; משום שנשמות פועלות דרכך בכל מקרה. אנשים נוטים לחוסר אחריות, חוסר הגיון והם מרוכזים בעצמם; סלח להם בכל מקרה. אם הינך אדיב, אחרים יכולים להאשים אותך באנוכיות ובמניעים ניסתרים; היה אדיב בכל מקרה. אם אתה מצליח, תזכה בכמה חברים מדומים ובכמה אויבים מושבעים; היה מצליח בכל מקרה. אם אתה כנה וגלוי-לב, אנשים עשוים לרמות ולבגוד בך; היה כנה וגלוי-לב בכל מקרה. את שאתה בונה לאורך שנים, מישהו עשוי להרוס בן לילה; בנה בכל מקרה. אתה רואה בסופו של דבר, זה בינך ובין האל; זה לעולם לא היה בינך ולבן מישהו אחר, בכל מקרה. מתוך: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=15904

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    עם אלוהים

    ., 02/09/07 10:03

    ראיתי סרט תעודי על האמא תרזה. לא נראה שהיא ''חיה בחושך פנימי'' אלא שהיא בעלת תקיפות איתנה בדרך שבחרה בה. אולי העיתונאים פשוט לא הבינו את מכתביה ? אדם המנסה להתעלות על הבשר ולדבוק באלוהים בהכרח חווה כישלונות אין-ספור ותחושת ריחוק מאלוהים. החוכמה היא לא להתייאש. רבי נחמן כותב: ''כשאדם נכנס לעבודת ה' אזי הדרך שמראים לו התרחקות''. ייתכן שהאמא תרזה התייחסה במכתביה לתחושות אלה, שאין בהם כדי לערער אמונה, אלא דווקא לחזקה, אם רוצים לעמוד במבחן.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נסה יהדות- תורה, מים חיים

    זיוה, 02/09/07 09:49

    ואין אחר מבלעדי השם ותורתו - לנו ניתנה! אשרנו שזכינו. שנה טובה מוארת ומשמעותית לך ולכל עם ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    תודה על המאמר

    יוסי, 02/09/07 09:37

    באמת מעלה נקודות למחשבה (או מדיטציה). מהתבוננות ראשונית, נראה לי שהאיזון בין העשיה למען אחרים ולבין עשיה למען עצמך, יהיה נכון יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ספקות די מיותרים, אבל נוגעים

    חוהל'ה, 02/09/07 09:37

    תומר היקר. אתה מעלה בהחלט ספקות ראויים, א ל מיותרים. בכל הפלסף אתה טווה קורי עכביש מיותרים, שכן מדובר בלב אישי פרטי, ולא במתודות של גורו מודרני/אחר או פלגים מפוצלים של פילוסופיה כזו או אחרת. מסירות עיוורת טובה לעיוורים, לפרות. אם אתה חש כך לא תגיע רחוק, למרות שאסור חלילה לשפוט דבקים שכאלה, שבגדול עושים טוב, ולא משנה מאיזו סיבה: אם מעיוורון או מתוך פיכחון מלא ותובנה נדירה. עשה טוב, כפי שאתה מרגיש, וכפי שמתאים לך בלבד. ממה תרזה עשתה נפלאות למאות אלפי אנשים מתוך בחירה עמוקה ומותאמות מושלמת ליכולות ולדחף שלה. אף לא אחד מאתנו הוא ממה תרזה. כל אחד עושה אתה טוב באופן שמתאים לו. לכן גם הירידה לסיבות ולתחושות היומיומיות בשנותיה הארוכות, שחלקן כנראה גם מוצא מההקשר בו צצו, מאד לא תורם ואף פוגם מוסרית במפעל שהקימה לעשות טוב על פי ראות עיניה. אז נעשה טוב ככל יכולתינו, גם אם לא נבין בדיוק למה ומדוע, ולא נפגע באחרים בביקורתיות פלספית מיותרת ופגומה מוסרית.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אין אלוהים !וזה ברור כשמש! (ל''ת)

    רוני, 02/09/07 09:30

    הגב לתגובה זו