• 37.

    אני הייתי שם חצי שנה כל יום רק בידוד

    א, 30/10/09 16:00

    אני הייתי שם יש שם אחלה מדריחים אני איתי בבידוד איזה 17 פעם לא זוכר כיצר המקום הזה עוזר אני בפמיניה הכי טובה שיש ביי
    ,א,

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אני הייתי שם חצי שנה כל יום רק בידוד

    א, 30/10/09 16:00

    אני הייתי שם יש שם אחלה מדריחים אני איתי בבידוד איזה 17 פעם לא זוכר כיצר המקום הזה עוזר אני בפמיניה הכי טובה שיש ביי
    ,א,

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אני הייתי שם חצי שנה כל יום רק בידוד

    א, 30/10/09 15:59

    אני הייתי שם יש שם אחלה מדריחים אני איתי בבידוד איזה 17 פעם לא זוכר כיצר המקום הזה עוזר אני בפמיניה הכי טובה שיש ביי
    ,א,

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לכל המסנגרים על מחלקת ילדים

    עופר דגן, 26/09/09 19:59

    גם אם הצוות עובד קשה - לחלק גדול מהם יש מדיניות של הפעלת כוח והם מיישמים אותה על כולם.

    אני עצמי הייתי שם לפני 37 שנים, והם נהגו לתת לי סטירות על כל דבר קטן ועל כל שטות. בנוסף לכך גם ''זכיתי'' לשמוע מהם אמירות כגון ''מטומטם'', ''אידיוט'', ''אתה אחרון בכל דבר'', ''אתה המטומטם של המחלקה''.

    אמירות כאלה היו בעיקר מצד המדריכים ולא מצד האחיות. האחיות התייחסו יותר יפה, יחסית.

    נכון שלא כל המדריכים מתנהגים כך, אך אין מדובר במקרים חריגים, אלא בנורמה מקובלת: בערך חצי מהמדריכים שהיו שם בשעתו (כשהייתי שם) היו אלימים, וכשהיתה אלימות לא היתה שום התנגדות משאר אנשי הצוות.

    את היחס החם קיבלתי רק מהפסיכולוגית שעבדה שם (בשעתו היא היתה בחורה צעירה והיא עשתה שם את הסטאז', והיא טיפלה בי ובעוד שני ילדים שהיו מאושפזים שם).

    על-פי הכתבות שראיתי, נראה לי שהמצב היום הוא אפילו גרוע יותר מאשר היה כשהייתי ילד: בשעתו לא היה חדר בידוד, והיום יש.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    להורים להיתעורר וליסגור את הבית חולים ולעמיד לדין את כל מישעיתעלל

    בעילום שם, 14/11/07 22:18

    אני פונה להורים כאבא הסיפור ביקצרה ההיתי בביקור ניכנסתי לקחת ילד הביתה הוא לא היה מוכן ביקשתי איפה השירותים דוך כדי הליכה שמעתי צעקות . תוצאי אותי מיכאן לא עשיתי כלום היו מכות חזקות על הדלת ששאלתי את אחד הרופאים למה הילד צועק הוא ענה,,,,, זה הילד שבעונש אמרתי לו עונש לא מענשים בחדר סגור .... הרופא המשיך ללכת ולא ענה לי הלכתי למישרד ושאלתי למה הילד מרביץ חזק בדלת האחות ביתגובה ענתה לי זה ילד שהירביץ ומגיע לו עונש .לא יכלתי להישאר כי הייתי צריך ליסוע עים הילד הביתה. תוך כדי נסיעה שאלתי את הילד מזה הצעקות מהחדר הוא אמר לי שזה חדר בידוד כל מי שעושה בעיות ניכנס לשם ל4 שעות להרג אים הוא לא ננירגע המצב מחמיר עושים לו זרקה בטוסיק וכך הוא בוכה ונירגעע ויושן עד הערב הילד סיפר לי שלפעמים מרביצים ולוקחים תרופות שהם כמו סמים . ואני מבקש מההורים יש עוד הרבה מה לספר ולא תאממינו לאוזנכים מה שילדים יכולים לספר על הבית חולים חולי נפש אז כדי לכם שתיפתחו את העניים שלכים ותיראוו מה הילד שלכם באמת סובל ותאמינו למה שהוא מספר ואמר מה שקורה בבית חולים ותישאלו אותו אים הרביצו לו או שהחליפו לו את הכדורים והם עושים את זה בדרך כלל שהיה להם שקט נפשי ואף פעם על תאמינו לפסיכולוגית למה שהיא אומרת לכם כיי זהה שקרר אחד גדול שאתם באים לקחת את הילד הם מיתנהגים בצורה יפה אל הילדים ושמחזרים אותם לשם הם מיתנהגים אלהים כמו כלבים משפילים אותם פוגעים בהם נפשית ופיזית הסיימם את דבריו כדיברי אמת לאמיתי להורים אני פונה עוד פעם תיפקחו את העניים שלכם דחוף ותיראו מה שהילד שלכם סובל אבקש מההורים להוצי כמה שיותר מהר את ילדהים ליפני שהיתמכרו לכדורים והיה מאאווחרר מידייי אזז ואז תיצטערו על זההה תודהה רבה מיקרב לב על המיכתב שקראתם אשמור איתכם עלל קשר כינוי אוהב ילדים תודה רבה זהו

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    בחיים שלי לא ראיתי צוות מדהים כזה

    טיטי טובולינה, 30/10/07 05:05

    בתור מישהי ממש חדשה מבפנים זה מטורף לראות את עבודת הקודש שהצוות הטיפולי והסיעודי עושה שם, אם יש משהו שאי אפשר להאשים אותם בו - זה בחוסר אמפטיה לילדים! יתכנו מקרים חריגים בהחלט ומנהלת המחלקה בודקת אותם ביסודיות ופועלת בהתאם. אבל האהבה והמקצוענות שיש לצוות בנס ציונה עולה על כל הציפיות שלי, מדהימים. ובעניין תלונות הילדים, חשוב לזכור שחלק מהם חולים מאוד עם תסמיני רדיפה - צריך להקשיב היטב אבל גם לקחת בחשבון את אופי התחלואה שלהם אחרת זה להתעלם מפרט משמעותי בדווח.

    הגב לתגובה זו

    • ממש צוות מדהים

      עילום שם, 19/11/07 22:55

      מה זה ההורים מה זה אין לכם לב ושאת שולחים את הילד לנס ציונה מישם לאא יוצאים פסיכים אלעע משוגים מיכל הכדורים האלה וביכלל למה אתם נותנים לילד שלכם ליסבולל ועים אתם לאא יכולים לגדל את הילד כיי קשה לכם אז עלל תישלחוו אותוו לשםםם אתה לאא שומעים מה הם עושים לילדים שלכם וביכלל למה אתם שולחים כאילו שאין עוד פלמיה ישש מלא אבל למהנ דבקה לנס ציונה זבב בית משוגעיםםם ומזה להזקיק זריקה ולהכניס לחדר בידודו כאילו שאין עונשים אחרים אזז תיפקחוו את העניםם שלכם ותירואא באמת מה הילד שלכם סןבללל אני ישמור איתכם על קשר כנוי : קרית קתית תודה רבהה

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    ההיתי שם

    יונה, 20/07/07 17:57

    אני מכירה את המקום מבפנים,פעלתי שם מספר שנים.הצוות נותן את נישמתו,הרופאים עובדים 24 שעות ביממה ע''מ לסייע.כאשר רציתי לשאול את הרופאה הבכירה אלה,הופנתי לנייד שלה גם בעה מאוחרת במוצ''ש.לא רואה כל נסיון לשיקוף מלא של הנעשה שם,נהפוכו-נטייה להקצנה מצד ילדים עם קשיים נפשיים.רחימיי כעת על הורים שילדהם עדיין שם,לא חשבנו מה זה עושה להם ולדידלים ששם.ובפרט לצוות למתמחים שצריכים להגיע להתמחות שם ולקבל המלצות או סטודנטים לסיעוד שמצפים לראות את המודל האמיתי.חבל זה לא משקף.אני חושבת שצריכה להיות כתבה משקפת יותר.לצוות הרב מקצועי-רופאים,סיעוד,ע''וסים וכו..שה' יחזק את ידייכם-ישר כח.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    שקר/אמת

    ס., 19/07/07 16:48

    יתכן ווישנם מקרים בהם אנשי צוות חורגים מסמכותם. ישנם מקרים ואין זה בא לתרץ כמובן, אבל, התמודדות עם ילדים המאושפזים במוסדות שכאלה קשה מהרגיל. כלומר , רוב השיטות והטיפולים מוצו וכעת זוהי הברירה האחרונה.
    מרבית אנשי הצוות שם מגלים אנושיות ואמפטיה כלפי המאושפזים והוריהם. אם כי עדין קיימים מטפלים ''קפואים'' אשר מלאכתם טכנית למדי ועל כך כולי צער.
    כעת על הצוות ללמוד מן העבר ולהמשיך ולראות בטובת הילדים.
    אל יאוש, מי שצריך לדעת יודע על כל הפעילויות הנפלאות המאורגנות במחלקה, על יחס אישי ואנושי על פעילויות המגיעות מתרומות חיצוניות ומגורמים פרטיים אשר פתחו את סגור ליבם לטובת הילדים.
    מי שחטא... צריך לשלם ולכל השאר.. חיזקו ואימצו.
    המשיכו לקדם את הילדים המקסימים המאושפזים במחלקתכם.
    המשיכו לתרום תוך בדיקות עצמאיות של עצמכם. רפלקציה אישית היא דרך להתקדם הלאה והיא מביאה להתקדמות והשתפרות.
    תחזקנה ידי המטפלים אשר ידם לא טמנה בצלחת...

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    שקר

    111111, 18/07/07 16:34

    לא יכול להיות שהכל שקר........

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    להד''מ

    לב רחב, 18/07/07 00:35

    ברצוני לציין שהכתבה נראתה חד צדדית ומגמתית ובמקום לשרת מטרה טובה היא מחבלת גם במטופלים גם בהורים ובוודאי שבכל הנוגעים בדבר.מאחר והיזדמן לי לבקר שם מספר רב של פעמים אני חולקת על הכתבה.ישנם במחלקה אנשים נפלאים שעושים עבודתם נאמנה.מטפלים מכבדים ואוהבים את הילדים ונותנים כתף חום ואהבה להורים שבאים עם לב שבור ולילדים שמגיעים עם נפש פצועה.כך שחבל מאוד שלא מראים את הצד השני שקטף פירות ונהנה מרוחב הלב וההכלה של צוות העובדים מדריכים אחיות רופאים וכולם בכלל.

    הגב לתגובה זו

    • מושתלת מנוולת !!!

      dafna, 18/07/07 11:21

      הנני בטוחה שתגובתך הושתלה ואת חלק מהצוות הנוראי שעובד שם ,הכתבה שפורסמה נכונה ,אני הייתי שם עם בני כחודשיים ימים ואיתי טוב מאוד מה קורה שם שום חום ואהבה ,שום אמפטיה להורים ,יחס קר מזלזל מתנשא ,חוצפני ,התנהגות של אנחנו האלוהים כאן ואתם תלוייים בנו ,מהפחד שיצמצו את הביקורים של ההורים או לחילופין יתנקמו בילד רובנו שתקנו ,אז לפני שאת מדברת שטוייות ומשקרת במצח נחושה תחשבי על כך שיש מי שרואה דברים ולבסוף כול האמת יוצאת לאור ,הלוואי שיפטרו את כול הצוות ויביאו צוות חדש שיטפל היטב בילדים ובהורים האומללים
      חלאה אחת תעשי חשבון נפש

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    חבל....

    פ, 17/07/07 23:22

    זה ממש לא נכון. יש שם אנשים מדהימים שמשקיעים כל כך הרבה מהחיים שלהם.מארגנים לילדים פעילויות ומסיבות- הכל רק שיהיה טוב לילדים!!! זה מעצבן שאנשים מוציאים סתם שם רע....

    הגב לתגובה זו

    • בולשיט

      א, 20/07/07 15:56

      אז מה את רוצה להגיד שכל הילדים משקרים ! בולשיט!!!.
      הגיע הזמן שיטפלו בגורם ולא רק בסימפטום

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    הכל שקר

    ר, 17/07/07 22:24

    הבן שלי נמצא במקום שלושה שבועות ויש שינוי במצבו לטובה כאשר הוא בא לחופשה
    הצוות נהדר ומקסים
    המשיכו בדרככם יישר כח

    הגב לתגובה זו

    • תרגיעי

      זיוית, 18/07/07 01:07

      אשךי המאמין אבל את לא יכולה לדעת בודאות אם התלונות שקריות אף אמא לא תרצה לשמוע מהבן שלה תלונות על אלימות פיזית או מילולית ולא להאמין לו כי הרי אנחנו יודעים שכמעט תמיד מתברר שהם צודקים אז בבקשה זה שהבן שלך ואת מרוצים אשריכם אבל זה עדייו לא אומר שהתופעות הנ''ל לא קימות.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הילדים שם חולים

    רוזי, 17/07/07 22:00

    הילדים שם חולים וזקוקים לטיפול תרופתי בדיוק כמו שצריך תרופות לבעיה גופנית. ילד שמרגיש חרד, שומע קולות מפחידים, לא ברור לו מה מתרחש בראש שלו, זוהי תחושה איומה ונוראית. הביטוי של זה הוא האי שקט הקיצוני. מכאן שהטיפול הוא לא באלימות ובהשתוללות אלא במה שגרם לה וזה המחלה הנפשית האיומה. לשם כך התרופותץ

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כעובד בריאות הנפש לשעבר..

    אריה, 17/07/07 11:03

    החדרים המרופדים נותנים מענה הולם וטוב יותר למטופלים מאשר חדרי קשירות שלעיתים נראים לא כל כך אנושיים(כמובן מחוסר ברירה)
    שלא נדע.....

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    לצערי ,הבידוד עדיף על קשירה

    אריה, 17/07/07 10:30

    בניית החדרים המרופדים/ הבידוד הוא פשוט אנושי בעשרת מונים מאמצעי הקשירה שהיו נהוגים בעבר.
    בחדרים יש ריפוד ואמצעים רבים שמגנים על המטופל מחד ומאידך שוללים את חרותו ברמה פחותה יותר.
    כעובד ברה''ן לשעבר אני יכול להעיד שהקמת החדרים הללו נעשתה מכוונות טובות בלבד.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אלה שנר שייכת לכת הסיינטולוגית וזה אומר הכל- כתבה מגמתית

    שגית, 16/07/07 23:54

    שבאה מהפאן של הסיינטולוגים אשר יוצאים חמס נגד כל מה שקשור בפסיכיאטריה
    דמגוגיה ותו לא

    לא מאמינה למילה שיוצאת מהפה של השרלטנים הסיינטולוגים

    הגב לתגובה זו

    • מה שייך לסנטולוגים

      לילך, 17/07/07 08:38

      יש עדויות של הורים שהיו שם ויש עדויות של ילדים .מזל שהילדים האלה מדברים ויכולים לספר .יש ילדים חריגים שלא מדברים ולא יכולים לספר מה קורה שם את מתארת לעצמך איזה מסכנים הם ומה עובר עלהם.כל דבר שלא נראה לחכמולוגים כמוך ועוד מכניסים את הסנטולוגים מדובר בילדים חסרי ישע קצת מחשבה.אתם כל האוהבי רטלין נהייתם כת

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    הכל שקר

    ר, 16/07/07 22:41

    הבן שלי נמצא במקום הזה מזה חודש
    וחצי , יש שיפור רציני במצבו , וגם מצב רוחו השתפר , חבל שלא מראים את תעודות ההוקרה שההורים משאירים שם , הם טלויות ממש בכניסה , אחלה צוות .
    רופאים , וכל הצוות המשיכו כך .

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ויפה שעה אחת קודם

    שוש, 15/07/07 23:12

    לפי דעתי עם תלונות קשות כאלה המשטרה צריכה לטפל, אני מקווה שהורים ישכילו לעשות זאת!

    הגב לתגובה זו

    • 55555

      רוני, 18/07/07 01:14

      את צודקת זה לא טיפול לפי התאורים זה כמו בית כלא למבוגרים..
      את המטפלים הפסיכופטים יש למגר

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    תנו להם שקולד

    שרית, 15/07/07 23:08

    אני מזדהה עם האימהות
    איך נותנים לילד שוקולד אני מצטטת את דברי סגן מנהל בית החולים ''והם מדברים מה שאומרים להם אם כך הילדים האלה אינם זקוקים בכלל לטיפול תרופתי ונשמעים לי בריאים לחלוטין ומי צריך בכלל בית חיולים שכזה''. על ההתעללות, זה מאוד מוכר לי מידיעה אישית משרד הבריאות חייב לטפל בעניין הזה בחומרה.
    שרית מהצפון

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מבט מפנים..

    עובדת לשעבר, 15/07/07 22:55

    בתור אחד שעבד במוסד בעבר אני יכול להגיד שהכתבה לא מוגזמת בלשון המעטה ואולי מישהו יתעורר ויבין שהדג מסריח מהראש. ולאמהות אני אומרת לכו להגיש תלונה במשטרה! ישר כוח על הכתבה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הסגל

    משה, 15/07/07 22:09

    ההנהלה מתיחסת לסגל בצורה דומה

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    והאחיות שם מתפלאות שאף ילד לא יוצא משם נורמלי?!! ממש מוזר!!!

    ץץץץ, 15/07/07 17:40

    הייתי בטוחה שאחרי שיחנקו ילד, יאיימו עליו ויסממו אותו בתרופות הוא ייצא נורמלי! ממש מוזר

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בשער מנשה זה קיים (ל''ת)

    יודעת, 15/07/07 15:07

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    צריך למקד את הטיפול- באופן חיובי

    חלי, 15/07/07 12:53

    כבר יומיים אחרי שקראתי את הכתבה וזה לא נותן לי מנוח ולא משנה אם רק חלק נכון עדיין יש דברים שלא צריכים להעשות. איזה התקדמות משיגים אם משתמשים בסימום הילד יש דרכים אחרות לדעתי כמו שנותנים פתרונות אצל פסיכולוג או דרכים דומות אבל לא התעללות כי כך לא מגיעים לשום דבר מועיל וילד זה יסבול לכל החיים ולא יאמין במערכת הממוסדת

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    תחקיר חשוב

    ד''ר לביא, 15/07/07 09:47

    זה לא הנושא הכי סקסי בעולם, ועדיין הוא חשוב בצורה יוצאת דופן. כל הכבוד לאתר שלכם על המאמץ בתחקיר החשוב הזה

    הגב לתגובה זו

    • תגובה

      xxxx, 16/07/07 08:15

      רצוי מאוד לא לירוק לבאר ממנה שתית וזיהמת

      הגב לתגובה זו

    • תגובה

      bbb, 16/07/07 18:41

      אתה לא מעוניין שכולם ידעו מה אתה עשית!!!!!!

      הגב לתגובה זו

    • ד''ר לביא

      איתה, 18/07/07 01:27

      ד''ר לביא היקר כולם יודעים ש''הפוסל במומו פוסל'' לא כדאי שנבדוק בציציות שלך? אוליי ? מה דעתך? או שהכל כבר בסדר אתה מרגיש גיבור? נכון לא הכל דבש אבל עושים שם עבודה קשה ורצינית להבדיל מכמה אנשים מוכרים..........

      הגב לתגובה זו

    • דר' לביא

      פרופ' משה קוטלר, 18/07/07 13:32

      עזרתי לך בכל מאודי-ולא עוד..

      הגב לתגובה זו

    • חותמת?

      במבי, 19/07/07 16:51

      אפשר חתימה?

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מכירה את זה מבפנים

    ברונהילדה, 15/07/07 08:36

    טופלתי במחלקת ילדים ואושפזתי בנוער, כן, האיום הוא מחלקה סגורה או בידוד, הצוות, שאינו מתאים בשום צורה לטפל במצבים כל כך עדינים מתייחס למטופלים כאל חיות. הדבר היחיד שמוגן ב''מחלקה המוגנת'' (משמע הסגורה) זו תחנת האחיות, יושבים שם כל היום בדלת נעולה, בולסים, רואים אותך דופק על השמשה ורק מסתכלים עליך בבוז וממשיכים בעיסוקיהם.

    כן, יש צוות גדול שמטפל בכמות כל כך קטנה של אנשים, הם עובדים במשמרות. בית חולים שמנוהל ע'י צוות ביריוני, אטום וחסר רגישות.
    הרופאים אוהבים לתת תרופות, המטופלים בולעים אותן בלית ברירה. (במרפאה הפסיכיאטרית בקפלן מתעקשים קודם לעבוד בלי תרופות).

    חוץ מזה שבנס ציונה המחלקה מלוכלכת, המזרונים מלאים בכינים מכל הסוגים, פרטיות היא דבר שאינו קיים.

    יש דרך לטפל באנשים האלה, שנמצאים במצב כל כך עדין, יש אנשים מסויימים שמתאימים לכך אבל בנס ציונה לא קיימים הרבה כאלה.
    מזל שיש את הצוות החינוכי כי זו החיבה והאמפטיה היחידה שהילדים האלה מקבלים, בית הספר שבמוסד הוא המפלט היחיד שלהם מקירות המחלקה האפלה הזו.

    צריך להעשות שינוי דרסטי במקום הזה. במקום לעזור לילדים האלה הם פותחים פצע גדול יותר שעם הזמן רק יזדהם עוד ועוד בזכרונות הילדות האלה מן המחלקה.

    אנשים שנשארתי איתם בקשר אחרי ששוחררו עדיין סבלו מאותן הבעיות שנכנסו איתן למחלקה. אותם דכאונות, אותן חרדות, אותם התקפים. המקום לא עזר, הוא רק החמיר את המצב.
    אני חולמת לפעמים שאני מאושפזת ומתעוררת מבועתת.

    חפרתי אבל יש עוד כל כך הרבה להגיד ולספר על המקום הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    למי שמעוניין באמת ולא באייטמים תקשורתיים.....

    ינית, 15/07/07 03:26

    אני מתנדבת במחלקת הילדים בביה''ח, עצוב מאוד לראות איך בשביל אייטמים תקשורתיים מוציאים דיבה על מקום שכל יושביו עושים מלאכת קודש!!!! אי אפשר לתאר את החום והאהבה והליטוף והאמפתיה שהילדים הללו מקבלים מהצוות. זה פשוט מקומם לראות באיזו קלות אפשר להוציא דברים מהקשרם.....חבל מאוד שמי שיפגע מזה בסוף אלו הילדים שזקוקים לעזרת המקום הנדיר הזה, והכל ''הודות'' לשימוש שהתקשורת עושה בבורות של הציבור הרחב בנושא התחלואה הפסיכיאטרית. אני מציעה לכל ה''מזדעזעים'' למיניהם, כדרך חיים, לא להוסיף חטא על פשע לפני שהם בודקים את אמיתות הדברים. ולכל עובדי ביה''ח: חזק ואמץ כן ירבו כמותכם.

    הגב לתגובה זו

    • זה בסדר אף בר דעת לא מאמין לתשקורת

      לא מאמין לאף, 15/07/07 06:10

      של התקשורת. ברור שדברים ואירועים הוצאו מהקשרם. עצם זה שכתוב שיש 70 (שבעים!!!) אנשי צוות ממגוון רחב של מקצועות שמטפלים בכל כך מעט ילדים מראה שכל ה''עובדות'' בכתבה הזו סולפו, כי לא יכול להיות ששבעים איש עובדים שם ולא רואים כלום. 140 עיניים לא מתכחשות למציאות. אז כנראה שהמציאות היא לא כפי שמתוארת בטור מגמתי זה שמחפש ברווזים עיתונאים ותו לא.

      הגב לתגובה זו

      • 70 אנשים שחוששים למקום עבודתם

        תחשוב, 17/07/07 17:07

        לא יגדילו ראש כשהם עלולים להתסכן בפייטורים...

        הגב לתגובה זו

      • אתה לא מתכון ברצינות אני מקוה

        ש., 18/07/07 01:19

        איזה תמימות?....

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    ובהומאופתיה הקלאסית ניתן היה לטפל בילדים האלו

    מירה, 15/07/07 00:56

    לשפר את מצבם עד לנורמלי.
    לילד שלי היו תופעות אלימות נוראות , חוץ מלשגע אותנו לא עשה הרבה, היום הוא חצי שנה אאחר תחילת הטיפול אדם אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    על צבעי הטלית

    גלית בן אמיתי, 15/07/07 00:54

    תגובה לכתבה 'אז נכניס אותך למחלקה סגורה' ( מוסף סופשבוע 13.07.07) או 'על צבעי הטלית'

    אין דבר מחריד, מזעזע וכואב מילד שצריך אישפוז במחלקה פסיכיאטרית. הדבר קשה ביותר לילד ולהוריו שצריכים להתמודד עם פחד נוראי מאימת מחלת נפש, חוסר אונים ממצב לא מוכר, ומסטיגמה חברתית קשה. שגרת החיים המוכרת והבטוחה נפסקת וצריך להסתגל למצב בו השליטה כבר לא מובנת מאליה. שליטה של הילד בעצמו, של ההורים בילדם, והצורך להסמך על צוות גדול של אנשים שידע לעזור להחזיר את הנורמליות לחיים.
    כפסיכיאטרית ילדים המכירה היטב את מחלקת הילדים בביה''ח הפסיכיאטרי בנס ציונה, אני מוצאת שהכתבה שפורסמה היא חד צדדית, המחזירה את הקורא למוראות 'קן הקוקיה' ועושה עוול לילדים המאושפזים ולצוות הגדול המטפל בילדי המחלקה.
    ילדים הנזקקים לאישפוז פסיכיאטרי הם ילדים שמוצתה כל אפשרות לייצב את מצבם באופן אמבולטורי, או שקיימת סכנה מיידית לשלומם בגלל מצבם הנפשי. החלטה על אישפוז מחייבת שיקול דעת רפואי, וכשיש התנגדות של המשפחה, הדבר נידון בבית משפט כדי לאפשר להורים להביא את דברם. במהלך האישפוז מתקיימת ועדה חיצונית של משרד הבריאות הבודקת אם המשך האישפוז מוצדק, וזאת בין היתר, כדי לבדוק שוב את אפשרויות הטיפול, למנוע מצב שבו יהיה אישפוז לא מוצדק ולאפשר שיקול דעת נוסף ואפשרות למשפחתו של הילד (המשתתפת בועדה זו) להביע שוב את עמדתה. נראה שלשקיפות הנדרשת מהמערכת הרפואית הפסיכיאטרית אין אח ורע בקרב מערכות רפואה אחרות.

    בכתבה היתה התייחסות נשנית לטיפול אגרסיבי שמקבלים ילדים עם בעיות התנהגות. יש לציין שבמחלקת ילדים פסיכיאטרית מתאשפזים ילדים עם בעיות רגשיות ונפשיות שונות ומגוונות. רק חלק מהילדים הנזקקים לאישפוז מגלים בעיות התנהגות קשות, אלימות חמורה כלפי הסביבה שלא ניתן היה לשלוט בה טרם האישפוז. במהלך האישפוז במחלקה יש ניסיון לאבחן את הסיבה לבעיות ההתנהגות של הילד ולטפל בהתאם, הן בשיטות התנהגותיות, בטיפול פסיכולוגי (שמצריך תקופה ממושכת יותר לשינוי הרגשי) והן בטיפול תרופתי. בכל מקרה היעד הוא להבין את הילד, לחבור אליו ולעזור לו לעבור שינוי. לבטח לא דרך הפחדות או השפלות, להזכיר שמדובר בטיפול. חלק לא מבוטל מהילדים שנזקקים לאישפוז לא מגלים כלל בעיות התנהגותיות ועיקר הקושי שלהם מתבטא בפחד, עצב או תפיסה לוקה של המציאות. כך שכל הכללה לגבי אוכלוסיית הילדים הנזקקת לאישפוז חוטאת לאמת. כל ילד זכאי ומקבל התייחסות המתאימה לבעיה עימה הוא מתמודד.
    במחלקת הילדים צוות גדול של אנשים המגיעים מבחירה לעבוד עם ילדים ומשפחות במשבר. מלאכה קשה, הדורשת אהבה רבה לילדים ואמונה ברוח האדם , ולו בגלל הזמן הנדרש לשינוי. כתבה זו חוטאת לכל האמונים על המלאכה ביומיום, ולא תמיד זוכים לשבח. לגבי 'הטלית שאינה כולה תכלת' , כמו ברפואה וכמו בחיים, הרי הם מורכבים יותר מצבע אחד.

    דר' גלית בן אמיתי
    פסיכיאטרית ילדים ונוער

    הגב לתגובה זו

    • תודה

      טליה, 18/07/07 09:51

      ד''ר גלית בן אמיתי .תודה רבה על התמיכה .כתיבתך מעוררת הערצה וכבוד ומקצוע ותחום בו אנו עובדים.אני מודה לך באפן אישי לאחר שהשחירו את פנינו ללא צדק ובזדון ובוודאי כשלא נותנים לנו להגיב נכון.הצלמים היו במחלקת ילדים הם שחכו לצלם את הקירות עם מכתבי התודה את התרומות יקרות הערך לאות תודה בטיפול המסור והאוהב שהענקנו להם ולבני משפחותיהם.יש יוצאים מהכלל וחבל שהם אלו שמשחירים את התמונה כולה.ושוב תודה על התגובה שבאופן אישי חיממה לי את הלב.ולכולנו.יש כיום הורים במחלקה שמודים לך מאוד על תגובתך ומאחלים לך סיפוק בעבותך אור ואהבה. ת ו ד ה .

      הגב לתגובה זו

      • טליה וישנה?בבקשה תחזרי לכתוב ברשימות (ל''ת)

        קורא, 18/07/07 23:07

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    די מזעזע (ל''ת)

    חנה, 14/07/07 23:25

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הייתי שם...

    הילה, 14/07/07 22:56

    את השנים 2005-2006 ביליתי שם במחלקת ילדים סגורה בתור בת שרות לאומי ואני חייבת להגיד שיש פה דברים שהם פשוט שטויות!!!!!!!!
    אני לא יגיד שהכול שם טוב ונכון יש שם עובדים שחוקים שעובדים המוווון זמן אבל כל עניין הקשירה שמוזכר בכתבה לא נכון בכלל אני עבדתי בתוך המחלקה הסגורה והיה מקרה אחד שקשרו משהו שבמקרה הזה היה אישור מיוחד אבל ילדים אחרים בחיים לא נקשרו!!!!! כל מתן הsos כלול באישור של הרופא באותו רגע וגם עניין הבידוד (חדר מרופד עם מצלמות שכול מה שקורה שם מתועד בזמן אמת).תסכימו איתי שילד שמתפרע ומסכן את עצמו ואת הסובבים אותו צריך דרך שיעזרו לו להרגע יש כל מיני דרכים ''החיזה מרסנת''-החיזה מסויימת שדורשת אישור מיוחד שמופיע גם במשטרה שאם אתה עושה אותו אי אפשר להתלונן עליך שהכתה משהוא. שאין אופציה כזאת שם. תרופת הרגעה שילד נמצא במצב כזה הוא בחוסר שליטה ממש אז הוא לא ירגע עם כול מה שתגיד לו כך שזה לא ישנה כלום אז מתן תרופת הרגעה תעזור. ולהזכיר לכולם המקום הזה לא המור לחנך אלה לתת איזון תרופתי!!!!
    ולשניה אל תחשבו שאני מצדיקה את המקום אם יש שם עכשיו מכות חניקות וכל מה שמוזכר בכתבה. כל מי שמתנהג בצורה כזות צריך לתת את הדין!!!
    וכל האנשים המדהימים שעושים שם עבודת קודש לילדים האלה אם זה עובדי נקיון מדריכים כוחות עזר בשי''ות אחיות אחים רופאים וכו' חזקו ואימצו!!!!!
    נ.ב- למה לא מסופר על הדברים הטובים שיש שם ויש המון!!!!

    הגב לתגובה זו

    • יש ''דרכים טבעיות'' שאפשר לטפל בילדים. לא חייבים ישר לסמם אותם!!!!!! (ל''ת)

      כככככ, 15/07/07 17:38

      הגב לתגובה זו

      • הייתי שם

        הילה, 16/07/07 18:47

        את מוזמנת לנשות אם לא תחתפי כסאות שולחנות וכו' יש לי מספיק צלקות מהם וקיבלתי את זה באהבה!!!
        נס ציונה הוא מקום לאיזון תרופתי ולא בא להציב גבולות...
        לא שאני מצדיקה את הדברים החמורים שכתובים שם....

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    זה קיים בכל בתי החולים הפסיכיאטרים

    יודע דבר, 14/07/07 22:38

    פשוט לא שומעים כלום. אני יודע על עדות זוועתית של אדם שברח מ''שער מנשה''.

    עושים מעשי זוועות בחולים, באנשים חסרי ישע ויכולת להגן על עצמם. הממסד לא באמת מסייע למי שזקוק לעזרה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    שמישהו יגיד לי שאני הוזה!!!!!!

    ש, 14/07/07 22:35

    הלו?! מדובר בילדים קטנים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איך לעזאזל ילד בן 6 הפך לילד עם בעיות כאלה חמורות שצריך לאשפז אותו
    ב כ פ י י ה?!?!?!!?!? שמישהו יעשה משהו!!! זה לא ניתן על הדעת שמסממים ילדים בני 6-13!!!!!!!!!!!
    שמישהו יתערב, ועכשיו!!!!!! רופאים ואחיות חולי נפש!!! אותם צריך לסמם, לא את הילדים!! פשוט מ צ מ ר ר

    הגב לתגובה זו

    • תשאלי את ההורים של אותו ילד איך הוא הגיע לכזה מצב... (ל''ת)

      ההורים אשמים, 15/07/07 06:05

      הגב לתגובה זו

      • למאשים את ההורים

        כוכבה, 15/07/07 13:55

        לפני שאת\ה מאשים את ההורים תקרא\י טוב את הכתבה יש גם את מערכת החינוך שלא יודעת איך להתנהג ואין להם סבלנות הם רוצים זומבים בכיתות ורובם מגיעים לאישפוז פסיכיאטרי דרך המלצתם של המורה או מנהלת בית הספר.אני לא מאחלת לך להתנסות בזה.

        הגב לתגובה זו

      • קראת את הכתבה?? מספרים לך שילדה ראתה את אבא שלה

        ש, 15/07/07 17:37

        טובע וככה היא נכנסה למצב הזה! כן, אבא שלה ממש אשם שהיא נכנסה לדיכאון!!!!!!

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    מזעזע!! היתכן במדינה שלנו? אכזריות !

    מרים, 14/07/07 22:12

    איך מגיעים לכך??? הרי הילדים האלו צריכים טיפול אבל גם חום אהבה איך הם יכולים להשתקם בסביבה ובמצב כזה?? צריך להקים ועדת חקירה ומסקנות מיד!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    פחד אלוהים

    בועז, 14/07/07 22:01

    אין דבר יותר מפחיד מפסיכיאטר. הם שורפים לך את המוח את ה''תרופות'' שלהם, עדיף כדור בראש מאשר מוות איטי

    הגב לתגובה זו

    • אין דבר מפםחיד יותר מילדים מופרעים עם כושר שיפוט לקוי (ל''ת)

      פסיכי, 15/07/07 06:04

      הגב לתגובה זו

      • מה? סתום (ל''ת)

        תתת, 15/07/07 17:36

        הגב לתגובה זו

    • אם אתה לא מכיר אולי מטוב ו...

      טיטי טובולינה, 12/11/07 22:41

      מחלות הנפש של ילדים נעות על ציר רחב ועמוס של מחלות שרובן ככולן מתחילות ונגמרות בסביבה לקוי ברמות לא מובנות, אני חושבת שבוגר לא היה שורד התעללות פיסית, נפשית, הרעבה והזנחה. הבעיות של הילדים הן אורגניות וניתנות לטיםול, סכיזופרניה, דיכאון קליני וכו' הן מחלות טוקסיקואידיות משמע מרעילות את המוח, התרופות ניתנות לעצור את תופעת ההרעלה המוחית והחזרת האדם לתפקוד טוב יחסית ע''מ להוציאו לקהילה. אם יש לך אלטרנטיבות לחולה טורט מפרכס ומדבר ללא הרף אני אשמח אם תארח אותו לשבת, נראה אותך חביבי. המון פקה פקה - צוות מדהים בנס ציונה, המון אהבה ודאגה בגלונים. למישהו שם כואב הלב אצלכם. אם ישנן בעיות הן נחקרות במקום וזה קורה, אבל אל תעשו מהמקום הזה מה שהוא לא. תבואו לבקר, להנתנד - כתוב לי למייל אני אתן לכם מספר.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מחלקות ילדים ונוער בנס ציונה הם מקומות אכזריים ואלימים לחולים (ל''ת)

    נרי, 14/07/07 21:32

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מחליא ! יש למגר תופעות כאלה !

    מיכל, 14/07/07 19:57

    פשוט נוראי. כמה אירועים נוראיים כאלה ממשיכים להתחולל שם עכשיו בזמן שאנחנו יושבים 'מוגנים' בביתנו.
    עם כל הכבוד הראוי למקצוע הרפואה, האנשים המתוארים בכתבה הזו הם סאדיסטיים, אני מאחלת לכל אחד ואחת מהם עונש חמור. ועדת חקירה כזו שתקום צריכה להיות בלתי תלויה, ולתלות את האשמים במקומם, חצוף מנהל בית החולים ומנהלת המחלקה שהם משקרים במצח נחושה ! אמיצה האם על הגילויים. ואמיצים צריכים להיות ההורים ולהרחיק ולמגר תופעות כאלה !

    הגב לתגובה זו