• 27.

    כת הסילקן טייגר - כת מסוכנת. היזהרו!

    שמעון בר יוחאי, 26/06/07 09:50

    מקווה שהדיסייפלים של כת הסילקן טייגר קוראים את הכתבה הזאת. אולי דרכה הם יבינו את המלכודת שאליה נפלו כאשר פגשו את המאסטרים או דיסייפלים אחרים שרק אמרו להם ''בואו לשמוע משהו מעניין'' והם לתומם חשבו שפגשו אנשים מוארים, אבל בפועל הם פגשו אנשים חשוכים ביותר, ואלו שמותיהם (הזהרו כאשר תפגשו איתם): מיקו, קור, שיאה, אספר, שוניה, מוהיר, טייגר, רימפושה, קנמא, עידור, שנלה, אמור, בלטאזר, אריי, נדיר, קוטן, שנדור, שבא, יסהר, סייפן, מאלה, פין, דוריה, אנאלין, ליאם, ג'אל, דיינהאור, אמבר, דירדרה, מורדאן, אסקה, סיטה.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    זריחת-השמש..

    שיו, 23/06/07 11:49

    ועל האדם שמת..ולמחרת שהשמש זורחת,והעולם שמתנהל כמינהגו וכהרגלו,ועל היווצרותם של חיים חדשים.........תודה..

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    זריחת-השמש..

    שיו, 23/06/07 11:47

    את האדם שמת ,והשמש שזורחת למחרת,ואת העולם שממשיך להיתנהג כמינהגו,ואת הטבע בהיווצרותו..ואת ההתחדשות...על כל אלה ............דה..ה...

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מה זה הפחד המתמיד

    רמי קרישנה, 20/04/07 09:22

    הזה מכל צורה של סבל והתמכרות - האם הבודהיזם איננו צורה של התמכרות? ואם בן אדם נהרג בן עשרים בריא ועשיר ללא יום של סבל בחייו - האם בדיעבד לא היה צריך להיות בודהיסט? תשובה לסבל הקיומי האמיתי - הידיעה שאין תשובה לשאלת משמעות החיים - אין כאן, פשוט עוד אחד מסמי ההרגעה

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    שאלה למערכת

    ., 15/04/07 14:22

    האם אתם משתמשים במערכת סינון תגובות אוטומטית לפי מילות מפתח ?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    תודה על המאמר

    יהודית, 14/04/07 16:02

    בדיוק בבקר חשבתי לעצמי למה לא רואים באינטרנט כתבות על בודהיזם מפרי עטך והנה זה הגיע. תודה. אשמח לראות המשכיות. יהודית

    הגב לתגובה זו

    • למה צריך ללמוד באוניברסיטה בתשלום את מה שכאן נותנים בחינם? (ל''ת)

      סטודנט עני, 14/04/07 20:54

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אשמיע לך מילים מטורפות ואתה הקשב הקשבה מטורפת (ל''ת)

    עודד, 13/04/07 15:06

    הגב לתגובה זו

    • מזל טוב לג''ניפר!

      אמיר, 13/04/07 17:50

      היא בת 26 פעמיים בת מיצווה+שנתיים בעבודה קשה.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    בן צפון

    אמיר, 13/04/07 14:51

    אל תתפלא אם הבוס העתידי שלך יצנזר סיפורים כמו חלליות של ברי בדרך ללונדון,או,קטעים איתך תישאר,הבחירה בידך השמאלית,נתראה ביום ראשון,הפעם בלי פליטות פה כמו ''מעניין לי את הזרת השמאלית,זאת בדיוק אותה הדרך בה יהודי צריך לטפל בפקקים של קוקה קולה,להתהפנט מבנות יפות בטרמפיאדה עלול להוביל אותך לפקקי תנועה ותאונות שיזקפו לרעתך,במובן מילולי של הקארמה בעולם הבא עלינו לטובה,את הכדור השחור שומרים לסוף - 2012 ב2013 כול מה שהייה לא יהיה עוד?

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    זאת המדיטציה

    טלטל, 13/04/07 08:38

    קמים בבקר ועד שהולכים לישון זוכרים לישם את עקרון המאמר הנל זוהי המדיטציה האמיתית ולא מה שםוחרי המדיטציות השונים מציעים לכם

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הבודהיזם

    בן,דרום, 12/04/07 22:38

    בבואתי האדומה מסתכלת במים הכחולים,כחול אדום גם הסינר יפה אמר החכם שמש גם זה מהחידוש אולי פלאפל שומעים? ירח!

    הגב לתגובה זו

    • יום לילה איש אישה בוקר ערב מוות חיים (ל''ת)

      הומאז', 13/04/07 00:55

      הגב לתגובה זו

    • כול הכבוד בן

      שדרן, 13/04/07 01:08

      דרישת שלום ממייקל סטייפ על הירח ברוס ספרינגסטין ברוס ספרינגסטין ברחובות פילדלפיה בונו בגירסת mtv הודו לרחובות ללא שם..ומובי .. כולנו עשויים מכוכבים!

      הגב לתגובה זו

    • אהה ימית!

      הולי מולי, 13/04/07 02:40

      איך ציפי ליבני קשורה לזה?

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    שיחות מטורפות

    לאו צה, 12/04/07 22:31

    קראתי את סיפרו של יעקב רז ''שיחות מטורפות'' בדיוק היום ספר אדיר או בשפת הזן בההההההההההההההההההההההההההה......

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    השביל הזה נגמר ומתחיל כאן,מחדש. (ל''ת)

    שביל הפרוטוקול, 12/04/07 22:10

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    נהדר

    עודד, 12/04/07 22:07

    שמח לראות כאן את יעקב רז. אשמח לעוד מאמרים מאלפים שכאלה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    יפה

    רבקה, 12/04/07 21:16

    אבל הבודהא המליץ, כידוע , להפטר מכל הרצונות, מכל מה שמרכיב את התודעה, מתודעת ה''אני'' מכל מה שגורם לסבל. שאלתי אליך היא, האם ניתן לדעתך ליישם את הבודהיזם במלואו בחיים שאנו חיים ולא רק במנזר מרוחק?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אחלה מאמר

    רון, 12/04/07 20:34

    תודה יוסי רז.

    הגב לתגובה זו

    • זה לא יוסי רז זה יעקב רז. (ל''ת)

      יוסי רז כבר לא, 13/04/07 01:19

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    יופי של כתבה.

    אשבל, 12/04/07 20:29

    אכן צלילות הדעת היא המפתח לדרך חיים בריאה. מוצגות פה בכתבה, המון מילים נורא יפות שארוגות במישנה נאה , אבל בינן לבין המציאות היום יומית לא תמיד יש קורלצייה. אולי המעשה הבודהיסטי נעשה מתוך ריקות, אבל בחיי היום יום, צלילות הדעת מגיעה לעתים דווקא ממקום של המחשבות והפחד (כמניע לפעולה) ולא מהריק. מסעות אגוצנטריים של הגיגים ושרעפים שניזונים מעצמם ולא מחיכוך עם המציאות וקשיייה מובילים להגות שיפה על הנייר. אבל שם (על הנייר) היא גם מסתיימת. לדאוג לעצמנו זה גם מעשה בודהיסטי. לא ? החמלה היא קודם כל כלפי עצמינו, ורק אחר כך כלפי הזולת. ומה יותר חומל מלהתחבר הכי חזק שאפשר ליצר ההישרדות ? למחשבות ? ולפעמים לפחד ? הפוך ממה שכתוב פה בכתבה שרק ההתנתקות מכל אלו תוביל לצלילות דעת. אם אני מנסה לחשוב על דוגמא לשחרור מסבל תוך צלילות הדעת, אז הראשון שעולה לי בראש זה Aron Ralston - כמי שפעל מתוך צלילות הדעת שהונעה על ידי ייצר קיום עצום ופחד ויכולת הישרדות . (הוא טייל במדבר של מדינת יוטה, סלע התדרדר על ידיו והוא היה לכוד כך שבוע, כשהבין שכלו כל הקיצים ואם הוא לא יעזור לעצמו - אף אחד לא יעזור לו, הוא ניסר באולר כיס את ידו ושיחרר את עצמו מהסלע. וכל זה אחרי שבוע של רעב וצמא ותשישות של להיות לכוד ותלוי כשיד אחת תפושה לו תחת הסלע והשמש קופחת על ראשו). שמדברים על צלילות דעת משום מה אני לא מתחברת לכל הבודהות למיניהם. אלא לכל מיני סיפורים מהחיים (הבאתי דוגמא אחת מיני רבות) של אנשים שאכן הגיעו למצב של צלילות דעת והשיגו לעצמם בכך חירות -אבל לא מתוך הריק. החירות היא דווקא התשוקה העצומה להתחבר למחשבות ולשכל הישר גם אם לעיתים הם מונעים על ידי פחד. ולא שחרור מכל אלו.

    הגב לתגובה זו

    • יופי של תגובה

      צלוליט, 12/04/07 23:03

      אני מסכים איתך לגמרי שצלילות דעת היא פריו הבשל ביותר של ה-ר-צ-ו-ן.(ולא של ריקות ופאסיביות.) צלילות דעת היא אג'נדה אידיאליסטית!

      הגב לתגובה זו

      • נכון מאוד

        הנה אני מסכים, 13/04/07 01:14

        ולזכות המחבר יאמר שהוא מדגיש את העמל והאימון המפרך (הרצון והאג'נדה). מזמן לא הופיע כאן מישהו שאינו מבין את הריקות במובנה המילולי, המופשט, המוחלט, כאילו הייתה פשוט אין, התאיינות פסיבית, אלא מדבר על ריקות מ-. ריקות מטעינה במשמעויות למכביר, ריקות מאשליות וממחשבות שווא. זו ריקות שמלאה באג'נדה, באידיאל של צלילות הדעת, בדריכות, ברצון.

        הגב לתגובה זו

      • מה זה אג'נדה אידיאליסטית? (ל''ת)

        צלילות דעת, 13/04/07 17:16

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    ל - ''מישהי''

    בן, 12/04/07 20:07

    המאמר הקודם ירד לארכיון ולא שמתי לב שהגבת בו. אז הגבתי לך לתגובות באיחור קל. אם את רוצה להמשיך בדיון, אפשר להמשיך כאן, המאמר הזה ראוי בהחלט לשמש כבית לדיונים פורים.

    הגב לתגובה זו

    • היי בן

      מישהי, 13/04/07 12:41

      הזמנה לדו-קרב מילולי? מבטיחה להגיב כשיהיה לי מה להגיד:)

      הגב לתגובה זו

      • טוב

        בן, 14/04/07 15:58

        אני הולך לסתור מספר דברים שאמרתי בזמנים אחרים, אני לא הולך להיכנס לשום דבר פיזיקלי או ''מטאפיזיקלי'' ,אני לא מדבר על תפיסות של מוארים ואני הולך לסתור את עצמי מספר פעמים מבחינה מילולית במהלך התגובה, זה לא משנה כי אני נותן את הפתח להבין את המשמעות שלי להגדרות הגמישות האלה, משמעות שלא סוטה במילימטר לאורך כל התגובה ולא סותרת את עצמה משום בחינה. טבע ומציאות זה אותו דבר מבחינתי - זה הקיום הראשוני שלא נזקק לשום פרשנות בשביל להתקיים. ואני מדבר בנוגע לכל דבר, אם זה עץ, אבן או דחף אנושי. אמת - הפרשנות המדוייקת של אותה מציאות כפי שנחוותה על ידי היחיד, מבחינת היחיד הטבע והמציאות לא נחווים לעולם ללא פרשנות. מהטבע שלי להימשך לנשים, אבל יש גברים אחרים שמהטבע שלהם להימשך לגברים. שני המקרים טבעיים לחלוטין באותה מידה אצלי ואצל ההומו אבל מנוגדים, ובגלל זה אני בכלל לא נכנס להגדרות בקבוצה, שלרוב מגדירה כטבעי רק את המקרה של גברים שנמשכים לנשים - הגדרה שהיא תלושה מבחינתי מכיוון שישנן דוגמאות שמפריכות אותה. אני קורא למשיכה הזאת טבע, כי כרגע זאת המילה היחידה שטעונה רגשית מספיק בשביל להעביר את המסר, מבחינתי אפשר לקרוא לזה אמת או מציאות, אבל זה לא עומד ללא פרשנות מצידי או מצד ההומו ובגלל זה אי אפשר להגדיר את זה כטבע או מציאות כפי שהגדרתי בפיסקה הראשונה. בקשר לדרך יצירת אותה פרשנות לטבע ולמציאות ולמה זה שונה מאדם לאדם - זה כבר נושא שאין לי את הכלים להסבירו. בקשר לניסוי, אני מסכים, אכן יש רמות שונות של חוסר ביטחון עצמי, מעולם לא דיברתי על הפן הקליני. כל רמה של חוסר ביטחון עצמי, אפילו הקלה ביותר, נובעת מחוסר יכולתו של האדם לאהוב את עצמו כפי שהוא במלואו, גם כגוף וגם כנפש. חוץ מזה, שמכיוון שהאמת של כל אחד ואחד לא מואר (ולדעתי, גם מואר) אומרת שהוא מזוהה עם הגוף שלו, יצירת אמונה שהוא נפרד מהגוף רק תוסיף עוד אשלייה. ככה שזה לא משנה אם זאת מציאות או טבע האדם, כרגע הפרשנות אמת לאותה מציאות אצל בני אדם שלא חוו את אותו שינוי תפיסתי בהארה היא שהאני קיים והוא מזוהה גם עם הגוף. כפי שכבר הדגמתי לך בניסוי ההופכי שלי, הניסוי אפילו לא חושף אמת. זה ניסוי מודרך וטעון שאי אפשר בכלל להגדירו כניסוי, אלא אם כן אנו באים לבדוק כמה קל לנו להשלות את עצמנו. אדם המציג את עצמו כמואר ומוכר על ידי מספר אנשים, אפילו אם מליונים, ככזה לא בהכרח באמת כזה. בקשר להשפעה על אדם - קודם כל, אין אדם שלא מושפע מה''מציאות'' שהקבוצה מציגה לו. אדם שהולך ללמוד אצל מואר הולך ללמוד על מציאות, אמת ועל נושאים מנטליים רגישים, אותו אדם גם רואה מלכתחילה במואר כסמכות עליונה לפירוש של אותה מציאות וידיעה של אותם תהליכים, בגלל זה ההשפעה של המואר באופן כללי תהיה יותר גדולה משל מורה בבית-ספר, אבל זאת השפעה שבאה מהתלמיד עצמו ומתכני הלימוד, לא מהמוארים באופן כללי. כמובן שיכול מאוד להיות שיש אדם מואר שההשפעה שלו חזקה מאוד כמו שגם יכול להיות מורה בבית ספר באותה רמת השפעה... אפילו שהיום מורים בבית ספר לא כל כך עונים על ההגדרה הזאת. אדם לא יציב שמרגיש אבוד יכול ליפול דווקא על מואר אמיתי שייצב אותו, מה ההבדל בין ללכת למואר או ללכת לפסיכולוג, חוץ מזה שלמואר אין תעודת הכשר מהמוסדות המערביים ולפסיכולוג אין תעודת הכשר מהטבע? גם ההבנה שלי בנושא מוארים דלה, אבל מספיקה בשביל להבין שישנם מספר מוארים שהמשיכו לחיות באורח חיים מערבי. הפיסקה האחרונה שלך מעידה שעלייך למואר לא תהיה יותר השפעה ממורה בבית-ספר, מכיוון שאת לא נתלית בו לשיפור או שינוי עצמי אלא על הבנה של המציאות. וזה טוב.

        הגב לתגובה זו

        • תשובה

          מישהי, 14/04/07 17:46

          הבעיה העיקרית בעיניי בהגדרות שלך היא שהיא לא מיישבת את הסתירה בין האמת של היחיד לאמת של הקבוצה. אם ליחיד יש אמת משלו, שהוא רואה אותה כאמת אוניברסלית, תקפה לגבי כלל האנשים - כטבע האמיתי, הקבוע והבלתי משתנה של המציאות, שלא תלוי בפרשנות אישית, ולכל יחיד יש תפיסה שונה של אמת, איך אפשר למצוא אמת משותפת וקבועה? מלבד הצורך בלהגדיר את הטבעי כמושג שתקף לגבי כלל האנשים, צורך אנושי אוניברסלי, כדי שתהיה אמת המשותפת לכולם, קיימים גם תפיסות שונות אישיות של הטבעי, שהן אינדיבידואליות. בגלל זה, מה שטבעי לגבי גברים סטרייטיים לא טבעי לגבי גברים הומסקסואלים. הבעיה פה ובנושאים אחרים, שהרוב, ולעיתים גם המיעוט, מנסים לכפות את הגדרת הטבעי שלהם על כלל האנשים, על כלל הקבוצה. (ובין המקרים הזכורים לרעה - השואה, עבדות השחורים, אפלייה מגדרית) דוגמא קטנה לראייה של אמת פרטית כאמת התקפה לגבי כולם - הזיהוי שאתה עושה בין גוף לנפש. אני לא בטוחה שבמהלך כל התקופות בהיסטוריה היה זיהוי כזה, או אפילו אם גם כיום הוא קיים בכל התרבויות. לי אישית נראה שניתן לתת צ'אנס לניסוי ההוא. ולסיום, אני מסכימה שההשפעה של המואר דומה לזו של הפסיכולוג, אבל מי אמר שאני רואה בחיוב טיפול פסיכולוגי?:)

          הגב לתגובה זו

          • אני לא מיישב

            בן, 15/04/07 22:31

            את הסתירה כי אי אפשר ליישב אותה כל עוד לא כולם יחוו את המציאות ללא פרשנות, זה יכול לקרות רק אם כולם יבינו שהאמת שלהם היא לאחר פרשנות, לא אוניברסלית ופרטנית לחלוטין, רק אז אוליי אנשים יהיו יותר סובלניים כלפיי האמת אחד של השני - כי יבינו שלא שלהם ולא של האחר היא המציאות. אם לבני אדם יש תפיסות שונות ומנוגדות לטוב ורע, איך אפשר להפוך את העולם לטוב יותר בעיניי כולם? בטבע קיימת אנארכיה? (שתיי השאלות האלו, אגב, הביאו אותי לעמוד על הסף.) הזיהוי שאני עושה בין גוף לנפש... הממ.. יפה.. עכשיו הוכחת לי שגם אני חוטא במה שאני מטיף לא לעשות. תפיסת המציאות שלי לא מאפשרת לי בכלל לעבור את הניסוי של בועז ולהגיע לאותן מסקנות.. מבחינתי, אני אפילו לא מסוגל לדמיין איך אדם מסוגל להבין שאין אני.. וכן, זאת בורות מצדי לחשוב שבגלל זה, זאת אותה אמת אצל כולם ומי שרואה אחרת סתם השלה את עצמו. אבל זה עדיין לא מצדיק מבחינתי את הניסוי מכיוון שמבנה השאלות והתירגולים מכווינים ליצירת אמונה דיי מוגדרת ולא לחשיפת איזה אמת פרטנית. בניסוי קיימת שלילה (של זיהוי הגוף עם האני) לשם השלילה ולא שלילה לשם הטלת ספק. ואללה.. לא אמרת.. סתם הנחתי כנראה.

            הגב לתגובה זו

            • פסימיות זמנית..

              מישהי, 17/04/07 23:05

              אכן, בטבע קיימת אנרכיה. העין האנושית מארגנת את בליל הצורות והכתמים שמולה, לצורות מסודרות ומוגדרות בעלות של צבע ובהירות. זוהי פעולה שהמוח מבצע. לדעתי המוח והתודעה שפועלת באמצעותו, מארגנים את הבלגן שבמציאות המוחשית והמופשטת, לתוך מה שאנחנו מכירים בין היתר כתרבות. יחד עם זה, אנחנו לא נבדלים כל כך האחד מהשני, בגלל שנות אבולוציה בכלל והתפתחותו של המין האנושי בפרט. לכן, יש לנו תפיסות דומות באשר לטוב ולרע. אך אנחנו עדיין לא זהים. בקשר לניסוי - נראה לי שדרושה חשיבה עצמאית, אחרת באמת יהיה ניתן להוביל את המתנסה לכל כיוון שהוא. ונראה לי שעליתי על סתירה מסויימת אצלי - אם התודעה האנושית עוצבה כדי לזהות את הגוף עם האני, האין זה לא הגיוני לנסות להפריך את זה?:)

              הגב לתגובה זו

  • 10.

    אחי, היאקוזה.

    Rasputin, 12/04/07 20:06

    אין ספק שאם אבחר ללכת למסלול רוח כלשהו באוניברסיטה זה יהיה קשור בפילוסופיה מזרחית בתל אביב... אני מציע לכם לחפש ראיון שנערך עם יעקובו רז בNRG בקשר לספר האנטרופולוגי שלו ''אחי היאקוזה'' מסע לתוך המאפיה היפנית. זה מדהים כמה הפושעים האלה אנושיים, וכמה חד רז בקשר לבודהיזם. מה שיפה זה שהכל מתחבר. למי שזוכר את הכתבה על בודריאר- הוא טען שאנחנו מחליפים את המציאות בדימויים חיצוניים. פה זה אותו דבר רק שאלו דימויים פנימיים כי אנחנו מדביקים את הדימויים האלו אוטומטית ללא מודעות. למה יש משל זן שאומר על מקל שהוא גם מקל וגם לא מקל? פשוט מאודף איך שאני מבין את זה, זה יכול לשמש כמקל ברגע אחד וכיתד לאוהל ברגע אחר. אם היינו מכנים אותו מקל כל הזמן, היינו מפספסים שימושים נוספים. אני ממליץ על הספר ''פסיכואנליזה וזן בודהיזם'', סדרת ארצהות מפי פסיכולוגים וזן בודהיסטים בקשר לנושא. אבל, וזה הכי חושב, בלי תירגול אין כלום. לצערי אני עדיין בשלב הקריאה החוק(פ)רת.

    הגב לתגובה זו

    • משפט עמוק. בלי תרגול אין כלום (ל''ת)

      בועז.פ, 12/04/07 21:45

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    +אחריות של מנתח לב ומוח

    באצ''י בעיניים, 12/04/07 19:57

    תעצמו עיניים תלצו בעדינות את האישונים פנימה - ברוכים הבאים לגלקסיה..

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    חרם על הדולר וכול מה שקשור בו

    צ לילית, 12/04/07 18:04

    תעשו קצת מדיטציה על השטר,תתבוננו בו,תחקרו את כול הפרטים מסביב עם הנתונים הבאים: סמל הפירימידה עם העין - סמל עתיק של הבונים החופשיים המייצג את קבוצת הכוכבים הידועה בכינוי העין של האלוהים. נתונים נוספים יגיעו עם הברקים והרעמים בסוף השבוע..

    הגב לתגובה זו

    • נתונים ועובדות

      סופת ברקים, 12/04/07 18:48

      הבונים החופשיים מכירים בקבוצת הכוכבים סיריוס כלוד''ג הגדול הלבן בגלקסיה,הידוע במחוזותיהם ככוכב הבוער..המשולש הוא סמל עתיק של הבונים החופשיים המתאר את הארכיטקט הגדול של היוניברס הקשור באופן הדוק למה ששבט הדוגון האפריקאי מכנה - ''העין '' של היוניברס - הכוכב הננסי דיגטריה עשו חיפוש - dwarf galaxy

      הגב לתגובה זו

    • בבקשה

      סימפוניה של, 12/04/07 19:46

      סמל הפירמידה והעין בתוכה הוטבע על שער הדולר בתקופת כהונתו של פרנקלין רוזוולט שהיה בונה חופשי בדרגה גבוהה מאוד.. לפני כן אותו סמל היה סימלה של האילומיניטי - במאה ה 18 - האילומיניטי נתפסו ככאלו שהשיגו את ייעוד במשפט בסנסקריט שאומר שכולנו חברה אנושית אחת..למרות שלפי האמונה הם לא עשו זאת מתוך מניעים וכוונות אלטרואיסטיות טהורות ידיעה שהגיע גם אליהם דרך מלאכים מגן עדן 3 כוכבים - סיריוס . . .

      הגב לתגובה זו

    • (ל''ת)

      12/04/07 19:57

      הגב לתגובה זו

    • איך הכתבות האלה ''שולפות'' את כל מטורפי וקונספיקטורי ישראל?

      גל, 14/04/07 15:41

      עשרות תגובות שלא קשורות כלל לכתבה, רק מתחרות על קצת צומי לטירוף האישי. עצוב, מצחיק, משעשע..

      הגב לתגובה זו

      • עצוב,מצחיק,משעשע..

        כמו בחיים, 14/04/07 21:51

        הארה זה כואב.

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    תענוג

    חיה, 12/04/07 16:43

    תודה רבה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    פשוט, נפלא. (ל''ת)

    אביר, 12/04/07 14:34

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    A propos clear mind and a drop of water

    Jaqueline 19, 12/04/07 13:23

    I may recall a humble Arab poet : Khalil Jibran who said : 'In one drop of water are found all the secrets of the oceans ''------Fi Ktrat ma'a wahda tujaduna Ajma'a asrar almuhita't . and secondly ,a propos clear mind :( in Sanskrit :vidyA ;also spiritual truth and aure vision)i. I can recall a wise Greek thinker who said : In clear mind , I found soul serenity and body wellbeing : Allow me to quote it in the original words :'' Sto safes mialo , vriska tin iremia psikhis kai somatiki evimeria''......i

    הגב לתגובה זו

    • jaqouline, why do you remember all this in english?

      avi tzanani, 12/04/07 14:55

      what are you, another arab? or just that your brain got too hot in arad's sun?

      הגב לתגובה זו

      • Ein lanu Aravim be'Arad (ל''ת)

        #, 12/04/07 15:54

        הגב לתגובה זו

      • What a silly remark !! ....,o (ל''ת)

        Riki, 12/04/07 15:58

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    עירנות = צלילות הדעת

    טל, 12/04/07 12:10

    אני לא מבין למה לקרוא לכל דבר בשם מסוים, הרי הניסיון בצלילות הדעת בא ומוכיח שאין הוא שייך לאף אחד ולא רק הבודהיסטים גילו אותו, מדוע אז לא לדבר עליו כעל פעילות אוניברסלית שכל אחד יכול לרכוש? הרי כל זה חלק ממשהו הרבה יותר גדול, למה לא לתת אותו להמונים? למה רק לדעתנים? אל תפחידו אנשים פשוטים עם מילים מסובכות, הן יבינו את זה רק אם זה יהיה פשוט יותר...

    הגב לתגובה זו

    • תן קרדיט...

      אביר, 12/04/07 14:32

      או שאתה עצמך לא הבנת, ואז פשוט תשאל ואלי מישהו יענה.(האם זה בן מהצפון,מתאים לך}

      הגב לתגובה זו

      • איזה סיבה

        בן, 12/04/07 19:45

        יש לי להגיב לא בשמי האמיתי? אם אני משתמש בשם אחר, וזה קורה לעתים רחוקות מאוד, אני משתמש בשם שאמור להעביר מטען רגשי מסויים לנושא. אתה מהווה דוגמא חיה איך אפילו העירנות היא מצב שכלי נחוץ שקשה להחזיק בו באופן תמידי. שים לב איך אוטומאטית העלת את שמי בדמיונך כשראית תגובה שלא מסכימה עם המאמר רק בגלל שהגבתי כנגד מאמר מסויים ש''דומה'' לדבריו של הבודהא. תכיר בזה שעכשיו הפגנת בורות אמיתית, תנסה לבדוק למה.. אני מאמין שזה בגלל שהכללת. היסקת בעזרת החשיבה שאם אני טוען שאין-אני או שאושו הוא מכשול אדיר בהבנה רוחנית, אז אני לא אוהב את בודהא. וזאת טעות - אני מת על בודהא, פעם אפילו אמרתי, כאן במדור, שדבריו של בודהא הם ניצוץ באפילה, שאם אנשים מפנים את המבט ממנו הם עלולים בטעות לחשוב שהאפילה היא האור. או משהו בסגנון. לגביי המאמר - ברור שלא רק הבודהא ''עלה'' על זה, שאף אחד לא יטעה לחשוב שבודהא חידש במשהו, כי הוא לא, גדולתו העוצמתית של הבודהא לא היתה בהבאת מידע חדש, אלא בהגשתו הנהירה. נכון, ברובד הבסיסי בודהא מדבר על עירנות שחייבים לסגל לעצמנו על מנת לאפשר מעבר לדרגות הבאות, אבל בחייאת, מי שבאמת חושב שבודהא מדבר רק על עירנות צריך לקרוא קצת יותר לעומק, במאמר מדובר בעיקר על תפיסה אחרת לגמריי נטולת כל שיפוט, דיעה ומחשבה. תפיסה צלולה וטהורה שמעטים מאוד מצליחים להגיע אליה, לא בגלל שזה קשה להגיע אליה, אלא בגלל שזה קשה עד בלתי אפשרי להסביר איך להגיע אליה. אפילו בודהא לא הצליח, לדעתי, להעביר את המסר האמיתי בעומקו המלא להמונים, ועובדה שעדיין, לאחר אלפי שנים, מליוני אנשים עדיין לא מצליחים להגיע לתפיסה דומה לזאת של בודהא, למרות שיכולים הם לצטט מילה במילה כל סוטרה וכל הגיג שיצא מפיו של בודהא.

        הגב לתגובה זו

        • בנצ'וק

          עיניים, 12/04/07 21:12

          אני דווקא מחבב אותך, אבל מי שמפגין בורות זה אתה כשאתה אומר שהבודהא לא חידש כלום. זה ממש לא נכון. לתקופתו המסר של הבודהא היה חידוש אדיר. ממש מהפכה. תומר פרסיקו כתב על זה סדרה של 5 מאמרים, אבל זה היה לפני שהגעת בממממממממה אל תוך חיינו :)

          הגב לתגובה זו

          • פרסיקו

            בן, 13/04/07 06:03

            כתב על זה סדרה של חמש מאמרים!? ואו, אז זה חייב להיות נכון.

            הגב לתגובה זו

            • אנחנו קצת תוקפניים היום

              עיניים, 13/04/07 08:22

              הא בני? בסך הכל תיקנתי שגיאה שלך, לא צריך להתעצבן...

              הגב לתגובה זו

            • בן לא התעצבן, רק לעג לך (ל''ת)

              ובצדק, 13/04/07 12:31

              הגב לתגובה זו

            • לא תוקפני, משועשע.

              בן, 13/04/07 15:29

              מבלי לפגוע חס ושלום בפרסיקו, שאותו אני בהחלט מחבב, מחבב באמת, לא בצביעות המוכרת לעיל, הוא לא האיש שייקבע לי מעל לכל ספק אם משהו שאמרתי נכון או לא. אם רצית להטמין אותי בטעותי, היית צריך לשלוף שם יותר כבד מהמותן, אפילו שכנראה ולא הייתי מכיר אותו.

              הגב לתגובה זו

            • מה הקשר?

              עיניים, 13/04/07 16:19

              את פרסיקו סתם ציינתי. מה אתה חושב שהוא המציא את מה שהוא כתב שם? אני מציע לך לבדוק את הנושא שוב. אתה טעית. ואני דווקא כן מחבב אותך.

              הגב לתגובה זו

            • אם יורשה לי

              ל.ל., 13/04/07 17:51

              אז אותה סדרת מאמרים הייתה שזירה יפה ביותר של עובדות ידועות עם דעות אישיות. יש מלומד או שניים שחושבים אחרת, ולא רואים את הדברים בהכרח כמהפכה, אלא דווקא כהבאה של כל מה שקדם לו אל שיא חדש. כך שבהחלט אפשר להמשיך לשמור על כבודו של הבודהא כמאור גדול, מבלי להכתיר אותו בהכרח כמהפכן.

              הגב לתגובה זו

        • בן הצפוני...

          אביר, 13/04/07 22:35

          איך אומר לך יקירי באופן הפשוט ביותר...התעורר,ואכן תתעורר.ניתן לקרוא את הלבן בין אותיותך ולהסיק שאתה מבריש ומבריק ,הופך ושוקל,ומקדיח את מחשבותיך, אך את התחת שלך,לא תקרע בכדי לחוש את טעמם האמפירי של הגיגך.קום בחור וצא ,צא לעבודה,שאוכל להתרשם{למרות שחלילה אינך מבקש להרשים איש...}שאתה משיג דבר, ולא רק מתימר לדעת.

          הגב לתגובה זו

        • אפילו

          בן, 14/04/07 16:02

          לא שמתי לב שאמרתי שאני טוען שאין-אני. שזאת שטות ממדרגה ראשונה.. עירנות - כל כך חמקמקה...

          הגב לתגובה זו

        • הכל בגלל חוסר הבנה

          טל, 18/04/07 13:34

          אני לא בן, אני טל, ובן נראה לי הבין אותי, סך הכל אנו מנסים להגיד דברים פשוטים אך יוצא והמילים שאנחנו משתמשים בהם לא מצליחים להעביר את המסר כראוי. יש לשים לב כמובן לעובדה שדרוש מאמץ ממי שרוצה להקשיב כי דרוש להפעיל הבנה עמוקה יותר בנושאים שכאלו. אני התכוונתי שעירנות היא דבר שניתן להשתמש בו אם מבינים אותו. זוהי לא שיטה של אף אחד, זהו הדבר הטהור ביותר, כל כך פשוט. ואולי כשמישהו אומר משהו ונראה לנו שהוא מדבר שטויות, נחשוב על האפשרות שאולי אני טועה ומדבר שטויות, ובכל מקרה כדאי לצאת מנקודת הנחה שזה שמולי לא בא ממקום רע (בלב) והוא לא נראה לי טיפש, אז אולי הוא אומר דברים שאני פשוט לא מבין לגמרי ופה אי ההבנה. ולשמחתי אפשר להרחיב על כך עוד ועוד אבל לצערי לא בא לי לעשות זאת כאן

          הגב לתגובה זו

  • 3.

    צלילות הדעת וקשב מודע - ! poetry in motion - תודה. (ל''ת)

    הנה אני מגיב, 12/04/07 11:22

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מר רז היקר,

    קולה של יד אחת, 12/04/07 10:24

    בעולם אידיאלי אני מסובב את אפך כמו חוגה של טוסטר אובן. שב בפנים ותחשוב, מסמיק: למה זה היה טוב? אתה לא יכול הרבה פחות. 30 נקישות כפית על קליפת הביצה, על מה שנאמר ולא נאמר. איטדקימס!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    very pretty and poetic (ל''ת)

    doron, 12/04/07 10:05

    הגב לתגובה זו