• 29.

    מסכן (ל''ת)

    טבע, 18/10/06 13:53

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    היפראקטיביות ורפואה סינית-שווה לקרוא

    צמחי מרפא, 15/02/06 01:11

    מאמר נבחר מתוך הבטאון ''קול הנטורופתיה'' בהוצאת האגודה הישראלית לנטורופתיה

    היפראקטיביות והרפואה הסינית
    מאת:ד''ר גדעון רון, נטורולוג ומרפא סיני


    ''השימוש בצמחי מרפא סיניים בהיפראקטיביות מותנה בדיאגנוזה מדויקת הקובעת את הגורם האנרגטי לתסמינים. למשל: במקרה של 'חסר' בכליות במקביל ל'עודף' ביאנג של הכבד, ניתן להשתמש ב- Mu li (Calcined Oyster Shell) ו- Long gu (Dragon Bone), הנחשבים לצמחים המרגיעים את ה'רוח'. הוספת Chai hu (Bupleurum) לשני הצמחים הנ''ל, הופכת את השלושה לפורמולה ידועה למקרי היפראקטיביות, ששמה: 'הרגעת הדרקון'. צמחים אחרים הנודעים בהשפעתם החיובית בהיפראקטיביות הם: שיסנדרה (פטרייה המשפרת את תיפקוד המוח והמכונה בסין 'מקור החיים'); ג'ינסנג סיבירי (המחזק את מערכת העצבים) וקמומיל (המרגיע את מערכת העצבים).
    שלושת הצמחים האחרונים מצויים בקוקטייל סיני, המיוצר במערב בשם 'אינטרא' והכולל 23 צמחים. רופא הילדים ד''ר ישראל הדרי (מנהל המרכז הרפואי בדימונה ומרצה בפקולטה לרפואה באונ' בן-גוריון) דיווח (דצמ' 1998), כי בעזרת ה'אינטרא' ניתן לגמול ילדים מריטלין.
    אגב, חלק מהצמחים שהוזכרו לעיל מרכיבים את ה-'Yizhi syrup', שהיא תמצית שהוכיחה את השפעתה החיובית על ילדים היפראקטיבים - בניסוי שנערך בשנגחאי ושדווח עליו בביטאון הבריטי לרפואה סינית (יוני 1994).''

    מצ''ב למטה הקישור לכתבה המלאה

    לפרטים נוספים אודות
    אינטרא - משקה צמחים
    ניתן לפנות בשיחת חינם לטלפון
    1-800-25-28-28
    www.globaldrink.com
    לינק לכתבה המלאה:
    http://naturemed.co.il/mag/article_03.html

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    כמה ילדים מתו כי הם לא לקחו

    ריטלין?, 13/02/06 15:24

    25 ילדים מתו עד 1999 ועוד 25 עד ל2003 (זו אינה בהכרח סיבת המוות אלא קשר נסיבתי-ואת הקשר האמיתי יש להוכיח)- יתכן שסיבת המוות היתה היתה השמנה ממנה סובלים כ 20% מהילדים האמריקאים כיום! (מוזכר ברמז בכתבה), לא מדווח באיזה מינונים ניתנו התרופות (בארצות הברית בשנים האחרונות המינונים הניתנים הם גבוהים פי כמה מהמינונים הניתנים בארץ). כך שהמידע הוא חלקי בלבד!!
    אני רוצה להעלות שאלה שאף אחד לא שאל כאן- כמה ילדים מתוך הילדים (דגילאי בית ספר) שמתו מתאונות בשנים הללו בארה''ב לא טופלו בריטלין שהיה נותן להם את הרגע להתרכז ולהציל את חייהם?
    מה יודעים על התרופות והאמצעים האחרים לטיפול ב ADHD , מישהו חקר וגילה כי אין להם תופעות לואי?, מישהו בכלל חקר אם הילדים שמתו בארה''ב השתמשו בתכשירים אלטרנטיביים (שאינם מחייבים דיווח) ושאולי שילוב שלהם ביחד עם הריטלין הוא שהרג את הילדים?
    אז להרגע ולחכות למחקר המתאים שישגדיר את הסיכון בתרופה

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כותרת לא הולמת-צריך לדייק !!

    ברוך, 12/02/06 16:18

    רק 25 מקרים ב-30 שנה ובארה''ב הגדולה זה הישג אדיר
    איזו דמגוגיה של עיתון חסר אחריות זו דוגמה של ניצול חששות של ציבור לצורך רייטינג. להסתמך על דוח שלוקח נתונים שנצברו משך למעלה מ30 שנה 1969-1999 בארצות הברית הגדולה . ורק 25 אנשים נפטרו מתרופה זו. הרי זה הישג אדיר . מפני שבדיקה של כל תרופה אחרת תוכיח על תמותה יותר גדולה מתופעות לואי או ממתן תרופה לא מתאימה לאדם. ולכן הכותרת מטעה לחשוב שמדובר בשנה אחת ובאוכלוסיה יחסית קטנה.

    לעצם הענין כאב לבן שאובחן כמי שסובל מקשב וריכוז שמקורו נוירולוגי. ADHD . הטיפול התרופתי הציל את בני. נכון יש תופעות לואי- פגיעה בתאבון. ולכן יש א' להקפיד על איבחון מתאים מפני שיש התנהגויות על רקע רגשי או מצוקות אחרות שטיפול זה יכול להזיק. כמו כן יש להקפיד על מינון מתאים, שיהיה אפקטיבי . יש להיות במעקב הנוירולוג בצמוד לדוח חינוכי של המחנכת- היועצת שיתארו את ההתנהגויות במצבים שונים בנוסף להתרשמות שלו לבחון שוב את הצורך והמינון. כמו כן בדיקות ביחס למצב התזונה. בדרך כלל הילד משלים את החסר בתזונה באותן שעות שאינו נזקק לריכוז וקשב מיוחדים כלומר מעבר לשעת הלימודים. כמו כן, ארוחה טובה בבוקר לפני נטילת התרופה.
    לסיכום זו תרופה נפלאה שמסייעת למנוע בעיות התנהגויות חמורות ובעיות לימודיות שיש בהן לפגוע ביכולת התלמיד לפעול ולהתרם ממערכת הלימודים הרגילה .
    ואתם עיתונאים הזהרו בדברכם . כדאי לבדוק אלו נזקים חמורים ארעו לילדים שלא לקחו הטיפול התרופתי להם או לאחרים בסביבתם הקרובה.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לכן כדאי לקחת אומגה 3 !!

    גליה, 12/02/06 10:25

    אומגה 3 בעלת יכולות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, לדעתי עדיפה יותר - היא טבעית, לא מתים ממנה ואין לה תופעות לוואי.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    בזכות הריטלין

    מלי, 11/02/06 23:11

    הילד שלנו בן 11 ומזה שנתיים הוא נעזר בריטלין .שתפנו אותו בהחלטה .מפני שבדקנו את כל האפשרויות את מבחן הטובה הוא עבר ללא צורך בכדור וגם הנוירולוגית התלבטה איתנו יחד עם הילד . התחלנו בנסיון ולמרות כל הנכתב על הריטלין הבן שלנו התחיל לחזור הביתה עם חיוך מבית הספר השגיו עלו וגם מקומו החברתי השת]פר

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    רטלין

    דבי, 11/02/06 22:36

    נכון מדאיג בני מקבל רטלין מכיתה ב' כיום הוא בכיתה ו' (אנו לא בונים רק על התרופה חייבים להשלים בשיחות נפש עם הילד, ''ביופידפק'' עוזר מאוד - אבל בלי כדורים בכלל??? הבן שלי היה נמצא בכיתה מיוחדת אם לא נאבקתי מכל הכיוונים האפשריים - וועדות השמה, טיפול רגשי פרטי, ביופידבאק, - לדעתי כל השילוב ביחד הביא הצלחה שבני היום בכיתה ו' רגילה עם ציונים מצויינים - שאני בעצמי לא מאמינה - באמת הכל פרפורציה ותמיד כדור לבד לא מספיק צריך להמשיך את העבודה הרגשית עוד ועוד

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת,טיפול משולב אכן מביא שיפור

      הכל, 12/02/06 00:17

      אבל העניין הוא ,שאין הטיפול הקוגנטיבי ריגשי משלים את הטיפול התרופתי. אלא ההיפך,המיתוס סביב התרופה ,הוא הערך או הנזק שהיא מביאה איתה.

      ועל זה שעון כל ''הויכוח''. אילו לא היה מיתוס סביב התרופה והיא לא היתה נתמכת ע''י המדע,מערכת החינוך וההורים. אז לא היינו נותנים לה תוקף טיפולי. ובמקום זה מנסים להתמודד עם שורש ''ההפרעה''. שזו מטרת הטיפול הריגשי קוגנטיבי.

      זה בדיוק כמו שסכיזופרן אינו פוחד מטירופו, כמו שהוא פוחד מעצם היותו מוגדר כמטורף.
      רבים הם חולי הנפש שהיו מצליחים לחלץ עצמם ממצוקותיהם הנפשיות,אילולא היו מזדרזים להדביק להם מחלת נפש מוגדרת ומובנית.
      אין חולה נפש שהצליח להחלים ע''י טיפול תרופתי. ההישג היחיד של התרופות הוא הישג קוסמטי.....הקלה בחריפות הסימפטומים ותו לא.


      והבן שלך היה מוצא את עצמו בכיתה ''מיוחדת'' רק בגלל שהמציאו כיתות מיוחדות.
      אילו לא היו כיתות מיוחדות,לא היה לך ולבנך ממה לפחד. והיית יושבת איתו עוד חצי שעה ביום על שיעורי בית, והולכת איתו לאמץ כלב מצער בעלי חיים ובכך מחזקת ומפתחת את עולמו הריגשי מבלי שיהיה באופק האיום החברתי|מגדרי של כיתות מיוחדות.

      בני אדם זה דבר מגוון--אין כזה דבר אדם נורמאלי!
      הפסיכיאטריה רק מגדירה את הלא נורמלי. אין לה (ולעולם לא תהיה) הגדרה לאדם נורמלי.
      הטיעון היחידי שהפסיכיאטריה נשענת עליו הוא, שנורמלי הוא כל מי שאינו מאופיין כלא נורמלי.

      זה כמו שהמדעי הזאולוגיה יגידו שסך כל בעלי חיים בעולם ,זה כל אילו שהיא הצליחה להגדיר עד כה.
      (וזו עוד דוגמה צולעת מאחר והיא חומרית, ולא רוחנית כמו נושא הדיון.)

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    כתבה שקרית ומגמתית

    חגי שור - רוקח, 11/02/06 18:26

    הצגת הנתונים בכתבה מגמתית ושקרית. להציג חלק מהאמת גרוע משקר. לא ניתן להציג נתוני תמותה או תחלואה מבלי להציג את נתוני התמותה הרגילים באוכלוסיה. מיליוני אנשים לוקחים ריטלין והוא משנה את חייהם לטובה. מתוך מיליוני אנשים - כמה נפטרים ללא קשר לריטאלין? בכתבה נרשמו נתונים שנאספו במשך 30 שנה! לפני כשנה הייתה הסטריה דומה בקנדה. לאחר חצי שנה ''ירדו מהעץ''.
    כל הכותבים אשר כותבים על ''סימום ילדים'' לא חיו עם ילד כזה אפילו יום אחד.
    מעריב: יכלתם לעשות כתבה רצינית על בעיה רחבה כל כך. במקום זה פעלתם כצהובון נמוך וירוד.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אם הכותרת היתה ''מתו בגלל אקמול''

    oranger, 11/02/06 16:15

    1. אם הכותרת היתה ''מתו בגלל אקמול'' אז שר הפנים היה סוגר את העיתון הזה ביום ראשון בבוקר...
    2. הבסיס העובדתי לשתי הכותרות הוא זהה - כלומר אין בסיס וכל אמירה כזו היא שקר מוחלט.
    3. אבל בגלל שזה ריטלין אפשר לומר מה שרוצים, בייחוד שיש כ''כ הרבה בעלי אינטרס ''ללכלך'' את הכדור הזה ופועלים תמיד כדי להשאירו שנוי במחלוקת.

    גשו לפקודת העיתונות, נדמה לי סעיף 19 (1) ותראו על בסיס מה אפשר לסגור עיתון.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    פרופורציה בבקשה

    פרופורציה, 11/02/06 15:49

    כדאי שתבינו. זה 25 מתוך 250 מיליון. אני בטוחה שיותר מתו מפאראצטמול.
    תרגעו, תנשמו עמוק ותנסו לחשב כמה זה 25 מתוך 250 מיליון.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    NRG מצנזרים את האמת

    דודידו, 11/02/06 11:21

    מדוע לא פרסמו את ההודעה שלי בנוגע לריגול של מעריב בידיעות ואת הקונספרציה שעומדת מאחורי פרסום הידיעה הזו !!!

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף - מה קרה להודעה הקודמת שלי ?

      דודידו, 11/02/06 11:30

      אני מציג שוב את השאלות:

      א. כיצד נוצר צירוף מקרים כזה מדהים שמעריב מפרסים באותו סוף שבוע כתבה בכותרת הראשית לעומת כתבה ב- 7 ימים של ידיעות (שכידוע נסגר לפני כמה ימים) - האם מעריב יודעים מה ידיעות הולך לפרסם ? אם כן, כיצד ?

      ב. מדוע הכתבה לא ציינת מתי התפרסם המחקר - האם הוא חדש ? ואם לא מדוע התפרסם דווקא עכשיו ?

      ג. מדוע הוסתרו נתונים קריטיים כמו אחוז הנפגעים מתוך האכולוסיה כולה שלוקחת ריטלין והשונות בינה לבין אוכלוסיה רגילה ?

      ד. האם ישנן אג'נדות חבויות (כגון סיינטולוגיה) שעומדות מאחורי הכתבה הזו ?

      נו, נראה אתכם מפרסמים תגובה זו !!

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    תחליף ממוחשב לריטאלין-בדוק כנסו דחוף

    רונית, 11/02/06 11:04

    חברה, אני יכולה למסור לכם שיש תחליף ממוחשב דרך תוכנת מחשב .
    אני מטפלת דרך ''מרכז אפק'' בקרית מוצקין למעלה מחודשיים והורדתי את המינון של הריטאלין לחלוטין. הילד מקבל דרך תוכנה ממוחשבת את האימון הדרוש לגלי הביתא במוח האחראים על הקשב ריכוז וזיכרון, וע''י כך הילד רוכש מיומנות בקשב ריכוז וזיכרון.במידה ותרצו פרטים נוספים גשו לאתר WWW.AFEKCENTER.CO.IL
    בהצלחה.

    הגב לתגובה זו

    • כנסו

      מירב, 11/02/06 12:12

      אני יכולה לציין שרונית צודקת , גם בני משתמש בתוכנה זו.

      הגב לתגובה זו

    • רונית חביבה,במרבית המקרים לא מדובר במיומנויות,אלא במצב רגשי

      תכל'ס, 11/02/06 13:03

      מעורער של הילד.
      הוא לא צריך להתאמן על אפקטיביות חשמלית במוח. הוא צריך לקבל איזון רגשי בלב. מההורים הממורמרים בבית שמצפים מהילד שיגדל את עצמו וייצור בעצמו ערכים. ומבית הספר, שיישנה את השיטה הרובוטית ללימוד הילדים,והעמסת חומר חסרת פרופורציה.
      ובאופן כללי להשיב לילדים את ילדותם. ילדים ובעיקר ילדות בני 13 לא צריכים להתמודד עם בעיות קיומיות ולהשתתף בעולם המבוגרים.

      מרבית הילדים שמאובחנים עם הפרעת קשב,הם פשוט קורבנות של אורח החיים הפוסט מודרני,ושל כשלים והתרופפות של מערכת החינוך.
      איך ילד יהיה מרוכז בשיעור,כאשר בית הספר מלא בנוער ביריון המטיל מורא?
      איך ילד ירגיש שהוא שווה ערך,כאשר הדור הזה גדל על אלילים חברתיים,דוגמניות צעירות להחריד,פירסום כערך עליון,ועוד דפוסים חברתיים המציבים סטנדרטים שלא ניתן ולא ראוי לעמוד בהם.

      הבעיה היא שמרבית ההורים,גם הם קורבנות של המודרניה.

      מי שומר עלינו?

      הגב לתגובה זו

      • קשקוש בלבוש בגרוש

        מומחה, 11/02/06 14:40

        עוד אחת עם סיינטולוגיה ?

        הגב לתגובה זו

    • טיפול משולב יפתור את בעיית קשב וריכוז

      בלידה, 11/02/06 23:44

      רק טיפול משולב של תוכנה+טיפול רגשי+הוראה מתקנת יפתור את בעיית הקשב והריכוז...
      אני מדברת מניסיון רב של 2 ילדיי.
      היום הם אחרי טיפול של 3 שנים ומתפקדים כמו כל ילד אחר בשכבתם.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אני רוצה להודות לעיתון ''מעריב''

    נגד ריטלין, 11/02/06 07:56

    אני רוצה להודות לעיתון ''מעריב'' על שפרסם השבוע את הכתבה הזו בעמוד הראשי, כקונטרה לכתבת השער של 7 ימים בעיתון ''ידיעות אחרונות'' שבחוסר אחריות משווע מפרסם כתבה שמעודדת את מכירת הריטלין שתוצאותיו לאורך זמן הרבה יותר גרועות מסמים: יום יבוא וכולם ידעו את הנזק שנגרם מריטלין ואל תשכחו איזה עיתון תמך בו ואיזה עיתון עודד את השימוש בו.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ההבדל בינינו לבין האמריקאים...

    תופר, 10/02/06 21:30

    ...הוא שהציבור האמריקאי לא מביע דעה על דברים שהוא לא מבין בהם. ואצלנו, כל אחד מרשה לעצמו להביע דעה על כל דבר.
    מי שלא חי יומיום עם ילדים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב, ומי שלא ראה את ההשפעה המצילה של ריטלין על ילד שסובל מהפרעת קשב- אין לו כל זכות להביע דעה.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    תחליף טבעי

    r, 10/02/06 19:36

    מבקש לדעת מהם האופציות הטבעיות התחליפיות הקימות בשוק כגון זו שמוזכרת בכתבה

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    איפה ההגינות העיתונאית?

    דר' עדי אדר, 10/02/06 17:41

    זוהי הודעה ששלחתי לעורך העיתון על הכתבה :
    קראתי את הכתבה וליבי נחמץ איך עיתון מכובד בישראל מרשה לעצמו להפיק כותרות סנסציוניות, הגורמות דמורליזציה ולנזק קשה לילדים המטופלים בריטלין. איך עיתונאי שמכבד את עצמו מרשה לקחת נתון מסוים על מוות במהלך טיפול ולקבוע שסיבת המוות היא התרופה? הרי ייתכנו סיבות רבות שלא קשורות כלל לטיפול, קיימים מקרי מוות פתאומי בכלל האוכלוסיה. אתם מרשים לעצמכם להיות גם חבר המושבעים וגם התליין? הרי הדברים לא הוכחו, איך ניתן להוציא כותרת כה לא אחראית? האם הרייטינג מקדש את המטרה גם תמורת גרימת נזק למטופלים.
    כתבה לא אחראית זו מצטרפת לכתבות דומות שכת הסיינטולוגים (אליהם כמדומני שייכת גם הכתבת שלכם אודטה דנין!) מצליחה לשתול בעתונכם וחבל.
    אני ממליץ למען ההגינות העיתונאית והציבורית שתוציאו הודעת הבהרה בנדון.

    בברכה,
    דר' עדי אדר.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים

      אבא מודאג, 11/02/06 09:37

      אני אבא לילד בן 10 עם צרכים מיוחדים (אוטיסט).
      לאחרונה התחלנו ביעוץ פסיכיאטרי וקבלנו מרשם לתרופה (ריספרדל). החששות גדולים, וכתבה כזו לא מצליחה לפרוש את התמונה בצורה אוביקטיבית.
      חבל......

      הגב לתגובה זו

      • שלום לאב המודאג

        מאמא חכמה, 11/02/06 10:15

        תחשוב שוב ותחשוב טוב .
        אם התרופה שנרשמה לבנך היא בגלל הפרעה פסיכיאטרית כלשהי, האם לא מוטב לך להקדיש לו תשומת לב רבה, לזרום איתו ,במקום להלעיט אותו בתרופות??
        לידיעתך, אין ילד ''מופרע'', יש הורים שאינם יודעים די צרכם להתייחס לילד,לפי צרכיו, לפי דרכו, לפי אופיו ונטיותיו.
        צריך לזרום עם הילד, לאהוב אותו ולהתמוגג באמת מכל הלב מכל מה שהוא אומר, ועושה, ולהיות ב ע ד ו ,להיות התומך ללא סייג בו ,ותראה נפלאות.
        בדוק .
        מכל הלב אני מאחלת לך שכל וחכמה ולב.
        אני אמא לנער שאובחן כאוטיסט מגיל צעיר ביותר, קיבלתי אמנם בדוחק את האבחון שלהם,עד שקבלתי שכל והתחלתי להתייחס אליו כמו שצריך.ומאז אנחנו מאושרים.בינתיים אנחנו לא מצליחים לחלץ אותו מהמסגרת הנוקשה בו הוא נמצא ,גם זה יבוא. כשהוא שם, הוא מתנהג כמו כולם אוטיסט ,מפגר, אבל בבית מייד הוא חוזר ונהיה הילד שלנו איטליגנטי, חברותי, מגיב, בקיצור הלוואי שניפטר כבר מהם ונחזיר אותו הביתה. בודאי שהגורמים המטפלים לא יוותרו בקלות על הדרך והשיטה...הרי זה מקור חיותם.

        הגב לתגובה זו

        • זה עדיין לא סותר את שקר ומגמתיות הכתבה

          משה, 11/02/06 20:07

          או שאולי את מחפשת תרוצים בשביל להגיד את הדברים האלה? אני בטוח שלא היתה לך במה אחרת - לא שערורייתית ומגמתית לומר את הדברים. בושה וחרפה.

          הגב לתגובה זו

        • נכון שאת מהסיינטולוגים?

          ארז, 13/02/06 00:09

          אם כל הADDים היו עם ריטאלין לא היו לסינטולוגים חסידים שוטים כמוך...

          הגב לתגובה זו

          • חס וחלילה

            אמא חכמה, 13/02/06 11:36

            חס וחלילה .אין לי כל קשר .
            להיזהר מהסיינטולוגיה.וגם מהדאלאי לאמה.

            הגב לתגובה זו

    • כל מילה נכונה (ל''ת)

      tbh, 11/02/06 15:24

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    כתבה שלא מאפשרת להסיק מסקנות

    זיוה דינה, 10/02/06 16:54

    א. אין נתון נגדי על מקרי מוות דומים באוכלוסיה דומה שאיננה משתמשת בריטלין, מבחינת הסיבות ומבחינת השכיחות. הגיוני שילדים עם הפרעת קשב, המהווים בין 5% ל-10% באוכלוסייה הכללית, יהוו איזשהו חלק ממקרי התמותה באוכלוסייה הכללית.

    ב. מדובר במוות של אנשים שהתמשו בריטלין. סיבות המוות הן שונות ומשונות. אין שום נתון שמצביע על הקשר בין שמוש בריטלין לבין המקרים האלה, ולכן ה-FDA מתכונן לחקור אם יש קשר בין מקרי המוות האלה לבין השימוש בריטלין.

    העובדות בכתבה לא מאפשרות להסיק מסקנות הגיוניות, אלא רק להחריד את הקוראים. האם זו הייתה מטרת הכתבה?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מרבית ההורים שילדיהם מאובחנים עם הפרעת קשב

    אנטי, 10/02/06 16:47

    צריכים לעשות חושבין על דרך החינוך והתמיכה המנטלית שהם הגישו לילדם.
    באופן כללי מרבית המשפחות אינן יכולות היום לספק הורות אופטימלית.
    המבוגרים הפכו להיות אינפנטילים,ואינם מתפקדים עוד כהורים. לא פלא שילדיהם גדלים עם נוירוזות שבבית הספר מאובחנות ''כבעיות קשב''.
    להורים יש בעיות קשב!
    הם אינם יכולים להקשיב ולזהות את הצרכים של ילדיהם.

    אנחנו מגדלים דור שרוט ונוירוטי,
    ובמקום שהמדע ייפעל למען השבת הילדות לילדים,הוא מעדיף לפוצץ אותם בתרופות ולשלוח אותם לבית הספר מסורסים מכאן ומכאן.

    ביזיון,פשוט ביזיון.
    פעם המדע היה שליחות.
    היום הוא מקור פרנסה המגיב לתנודות השוק.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד !כמה נכון ... (ל''ת)

      אב לבן, 11/02/06 07:47

      הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה לא מבין!

      בעל ניסיון, 11/02/06 22:39

      אנטי פסיכיאטרי,
      אתה כנראה לא מבין שכמו שיש אנשים עם שיער שחור וכאלה עם שיער חום, כך יש אנשים עם מבנה מוח שונה. איך יש לך את החוצפה להגיד להורה שהוא לא מספיק טוב. מאיפה אתה יודע? ניסית להיות פעם אחת עם ילד היפראקטיבי יום אחד שלם? תמיד להורה יש רגשות אשם איך זה שהילד שלי יצא כזה. מה גם שבליקוי הזה יש אלמנט תורשתי. הגישה שלך מנציחה את רגשטת האשם ולא תומת כלום לפיתרון. לפני לקית התרופה היה לי ילד אבוד למרות כל הטיפול והאהבה הענקית שלנו. הוא היה אפס בבית הספר עם רגשי נחיתות אינסופיים. לאחר שהוא אובחן והתחיל את התרופה - הוא נולד מחדש. אתה מבין מה זה נולד מחדש?
      הכתבה מטומטמת והגישה שלך פרימיטיבית וטפשית ומראה על בורות!

      הגב לתגובה זו

      • ''לבעל הנסיון''

        אי אי אי, 12/02/06 00:36

        תראה כמה אתה לכוד בתוך הגדרות חברתיות, או במילים אחרות אתה פשוט עיוור ,ועוד עושה לילד שלך עוול ומכנה אותו אפס,במקום לחשוב האם מערכת החינוך מתאימה לכל סוגי הילדים,ואולי הילד שלך אינו סובל מכלום חוץ מדורסנות המערכת. ועוד כשהוא בא הביתה, הוא שומע שגם אתה מצודד במערכת ומאשים אותו באי כשירות.

        ניסית פעם לחשוב על הסובייקטיביות של המערכות החברתיות?
        או שתמיד אתה נימתח מולן בדום---כחייל מסור?

        וזה בדיוק העניין (מה שאתה אמרת),כמו שיש אנשים עם שיער חום,או שחור ,ואתה עדיין רואה את זה כטיבעי ומתקבל על הדעת. כך אתה גם צריך להתייחס לגיוון של מבני מוח שונים..... מה יותר טיבעי מזה שגם למוח יש מספר וריאציות ומתכונות? מה שעשית זה לטעון שאלו בעלי ''המוח החום'' ,צריך לדחוף להם ריטלין.

        ולכן ,במקומך הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי מאשים אחרים בבורות.

        הגב לתגובה זו

        • לאנטי פסיכיאטרי

          אחד העם, 14/02/06 21:53

          מה זה קשור למערכות חברתיות???כשמתקבלת החלטה לתת לילד ריטלין היא מתקבלת בצורה מושכלת ע''י צוות מקצועי שכולל אכן גם פסיכולוגים אבל גם פסיכאטרים ורופאים שזו התמחותם. בין הרופאים לבין מערכות חברתיות אין ולא כלום. אז על סמך מה את /ה מכליל/ה אמירה כזו שמערכות חברתיות קובעות אם לתת או לא לתת לילד ריטאלין. אני אבא לילד כזה ואני יכול לאמר לך שבלי הריטאלין היינו מגיעים לעברי פי פחת. את מאשימה הורים בכך שאינם קשובים ואינם יכולים לזהות את צרכי ילדיהם. האם מליוני הורים בכל העולם ''אינם יודעים לזהות את צרכי ילדיהם''. נו באמת..
          נראה שאת/ה מדבר/ת מתוך בורות או תמימות.

          הגב לתגובה זו

      • אוי כמה שאתה צודק

        רונית, 14/02/06 18:27

        ל''בעל נסיון'' אף אחד לעולם לא יבין התמודדות יומיומית עם ילד היפר, ועם כל חום והאהבה שהוא מקבל הימים עדין קשים לנו ולו..
        הלואי שכתבה זו שיקרית כי רטלין שינה את חיינו

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    האשמה היא במורים בלבד!!

    שלי, 10/02/06 15:41

    היום, כל מורה שאין לה כח או שליטה על כלל הכיתה, נוח לה להאמין שהבעיה בילד ולא בשיטת הלימוד, כולם אומרים ליקויי למידה, מי קבע שלקות היא לא בהוראה עצמה?, מי קבע שהשיטה אותה מלמדים היא השיטה הטובה?, ממתי הכיתות צריכות להיות הומוגניות?
    כל ילד היום שהוא קצת חלש המורים ממהרים להשליך אותו לחינוך המיוחד כדי לא ''לזקוף'' לזכותם את חוסר ההצלחה שלהם בשיטות הוראה מעוותות.
    למה ילד צריך להיות מסומם כשהמורה והמערכת עצמה עקומה?
    למה אף אחד במערכת החינוך לא קם סוף סוף לעשות איזשהו שינוי בשיטות ההוראה, בחינוך המורים ליותר סבלנות כלפי התלמידים, למה כל הזמן האשמים הם התלמידים?
    במשפחה, את מי מאשימים בילד לא מחונך?, את הילד או את ההורה שלא יודע לחנך?
    מערכת החינוך בארץ היא מהגרועות בעולם וכשיכירו בכך השינוי יגיע, מה שנקרא - מדע בדיוני קומה שניה.
    המורים הם האשמים היחידים, מורים צריכים לעבור השתלמויות בקשב וריכוז לפני שהם ממהרים להסיק מסקנות עגומות שמתיימרים להיות רופאים.
    בושה למערכת החינוך ולמורים בישראל.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים במאה אחוז! (ל''ת)

      קולע!, 11/02/06 07:46

      הגב לתגובה זו

    • האשמה במורים בלבד??!!

      דבי, 11/02/06 22:42

      אמת ויציב - עם הרבה שנים של נסיון ומלחמות יומיומיות - א מ ת

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    עצות להורים

    מידע, 10/02/06 13:19

    מנסיון
    יש הורים שמכל דבר יעשו עניין וילכו לאנשי מקצוע, והם מצדם יצדיקו את ההשקעה וימצאו כבר משהו לילד.
    כל האיבחונים הם דבר סובייקטיבי לחלוטין,מצד המאבחן.
    המסקנה היא- אין ילדים מאותגרים ,יש הורים המטילים את המעמסה הנוספת הזו על ילדם.
    ההורה מקבל ''אישור'' להתייחס לילד שונה מאל שאר הילדים בחברה ,במשפחה, וכאן גורל הילד נחרץ לכל החיים.
    הורים, בייחוד הורים צעירים לילד ראשון, היזהרו מליפול למלכודת הזו.
    בינינו מסתובבים מיליוני אנשים עם חותם שהכל אצלם נורמלי שהכל אצלם בסדר, והם ראויים הרבה יותר לטיפול מאשר ילדכם הרך שאתם חרדים מכל פיפס שלו האם הוא רגיל ונורמלי או לא. קחו הכל בקלות ובמצב רוח טוב ,ויהיה בסדר. כמובן שתמיד צריך לטפח באופן טבעי את הילד כמה שיותר.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מכון חדשש ניפתחחח !!... ''יעדים''-מומלץ!

    טללללל, 10/02/06 13:13

    088670067. מכוןן חדששש שמטפלללל בילדיים על צרכים מיוחדים
    מומלץץץץ......

    הגב לתגובה זו

    • מהההה לקחתתתתתת

      הריםםםם, 10/02/06 18:12

      אתההה בטוחחח שאתההה לאאא על ריטליןןןן ברגעעעע זהההה ממששש????
      איך אני בכלל יכול להיות בטוח שמספר הטלפון שנתת נכון או שמא גם הוא לוקה בתסמונת האותיות החוזרות על עצמן.
      אה, אין לי כל כוונה לבזבז שיחה בבזק כדי לברר.
      שבת שלום ומבורך!

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    לכל ההורים

    מידע אישי, 10/02/06 13:11

    אם הלכתם למאבחן אחד ואמר לכם שהילד זקוק לתרופות, או משהו לא הכי בסדר אצלו, תלכו למישהו אחר -ותופתעו לשמוע שהילד בסדר גמור !
    אם מורה בגן או בבי'ס מסויים אמר לכם משהו על ילדכם, מייד העבירו אותו גן או בי'ס ,ותראו שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר.
    שימרו על ילדכם !
    כל בעיה נפתרת בעזרת תשומת לב אמפטיה אהבה תזונה ואורח חיים נכון ,העיקר לדעת שהילד הכל איתו במאה אחוז בסדר וצריך קצת השקעה נוספת מצידכם.

    הגב לתגובה זו

    • יופטר נפגש עם מארס? (ל''ת)

      erez, 13/02/06 00:10

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    זההירות מטרולים של חברות התרופות (ל''ת)

    הורביץ גוניור, 10/02/06 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    חברות התרופות עושות הון על פריארים

    מדהים, 10/02/06 12:33

    ילדים זקוקים לאהבה ולא לתרופה

    הגב לתגובה זו

    • ובן אדם שחולה לב, אם הוא יקבל אהבה ולא תרופה הוא יבריא?

      שירז, 10/02/06 13:31

      מתי תבינו: הפרעות קשב וריכוז קשורים בתהלכים כימיים הנערכים במוח האדם, זו לא תכונת אופי, זה לא מצבי רוח וזה לא התנהגות שבאה יש מאין, זו הפרעה בראש, כמו שיש אנשים חולי לב וסרטן ומוגבלים פיסית וכו וכו יש אנשים עם הפרעות קשב, ושום אהבה לא תעשה אותם לבריאים. כלומר, לא רק אהבה.

      הגב לתגובה זו

      • חבל על הזמן, מי שלא היה שם לא יבין

        אור, 10/02/06 18:05

        יציעו לך 1000 תרופות אליל, יאשימו אותך בהזנחת ילדיך, יעשו הכל בשם איזו אמונה אלילית שתרופות פסיכיאטריות זה פשע של תאגידי תרופות. אנו רק פיונים ניתנים-להקרבה בעיניהם, במלחמתם בתאגידי תרופות.

        הגב לתגובה זו

      • which drug company are you working for

        jj, 10/02/06 18:56

        which drug company are you working for? or are you trying to justify the damage you're causing your own child by feeding him this poison?i

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    70% מהילדים שלוקחים לא צריכים בכלל

    we, 10/02/06 12:21

    רק שתדעו שמדינת ישראל זה ניהיה פתרון נוח תנו לילד ריטלין..
    למרות שמחרים מראים ש 70% מהילדים שמקבלים ריטלין לא זקוקים לו!!!!!
    זה פשוט בגלל המורים הדפ!ק*ם האלה שמכל דבר קטן עושים מהומה וישר שולחים את הילד לקחת ריטלין..
    מורים ז!נ!ת

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הם שכחו לספר לנו דבר אחד

    מיכל, 10/02/06 11:43

    מה שיעורי התמותה הפתאומית בכלל האוכלוסייה.
    בלי הנתון הזה אין משמעות לממצאים.

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד

      נ., 10/02/06 17:16

      וגם חוסר אחריות לפרסם כך דברים. לפחות לעגן את הדברים בצורה נכונה.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    ילדים צריכים א ה ב ה ולא תרופות אל תאמינו לרופאים-כנס

    הכל קשור בכסף, 10/02/06 10:24

    לרופאים יש סיבות טובות לתת תרופות וכמה שיותר-מקבלים אחוזים מחברות התרופות.כיום הורים אין להם זמן לילדים והילד מגיב בהתאם במקום לעצור ולהפסיק לחשוב על עצמינו והילדים מוצאים את הפתרון השקט-תרופות.תרופה זה כימי בסופו של דבר כל תרופה מתחילה להרעיל את הגוף כי מצבו הנפשי של הילד מדרדר.כי עדין הוא לא מקבל אהבה רק עוד תרופות

    הגב לתגובה זו

    • גיבוב של שטויות

      משה, 10/02/06 11:57

      לא נתקלתי בגיבוב יותר גדול של שטויות. הפרעות קשב וריכוז קשורים בתהלכים כימיים הנערכים במוח האדם ( שחרור אנדורפינים). אצל רבים שאובחנו כלקויי למידה בשל הפרעות קשב וריכוז אין אפשרות להגביר את הריכוז באמצעים ''טבעיים'' של אהבה תשומת לב וחיבוקים. האמצעי היחיד הינו הריטלין שפועל לשחרור האנדורפינים ( גלי חשמל למעשה) במוח ומאפשר תקשורת יעילה וללא הפרעות. אם יש סכנה בגין שימוש בתרופה יש לבדוק זאת באופן יסודית אבל לצערי טרם נתגלו תחליפים טבעיים לטיפול בבעיות קשב וריכוז. דרך אגב אני אב לילד מדהים ורגוע שללא שימוש בריטלין לא היה מגיע להשגים שהוא מגיע בכל תחום. ואגה הוא מקבל המון חום אהבה ותשומת לב.

      הגב לתגובה זו

      • אתה מאשר את הקונספציה

        בצער, 10/02/06 13:06

        אתה מצהיר שהבן שלך לא מגיב לאהבה תשומת לב וכו'.
        לידיעתך אין אדם שלא מגיב מתפתח ומתקדם עם תשומת לב אמיתית רצופה אהבה ויחס אמפטי.

        הגב לתגובה זו

        • זה לא מה שהוא אמר

          אור, 10/02/06 18:03

          זה אתה שמשוכנע מראש שהתגובה של ילד לאהבה תהיה היעלמות תסמונות הפרעות הקשב. מסבירים לך שזה לא קורה במציאות, אז אתה מתחיל עם קונספציות?
          ברור שילד מגיב לאהבה ותשומת לב רצופה. למרבה הצער, אין בכך די לפתרון בעיות הקשב.

          הגב לתגובה זו

          • התגובה שלי היא מניסיון אישי

            בצער, 11/02/06 07:37

            התגובה שלי היא מניסיון אישי עם בני .
            להפנים,למען טובת ילדך!
            לשנות מייד טוטאלית הגישה לילד !לפעול עם הלב, לפתוח עצמך כולך , ולהיות לגמרי לטובת הילד.
            בוודאי כבר שנים אתם מתייחסים אליו כך,,כאילו משהו אצלו לא בסדר...
            ההתחלה צריכה להיות הבנה טוטאלית עם הצהרות חד משמעיות שהגעתם למסקנה שהכל 100 אחוז איתו ,שהוא ישמע ,ויפנים גם הוא. ואחר כך, לאט לאט ,עם תמיכה טוטאלית בו ובכל מה שהוא עושה ואומר, ללכת איתו, לזרום איתו .לזרום איתו בכל .ואתם תראו נפלאות.

            הגב לתגובה זו

    • יש לחוקק חוק

      דורון, 10/02/06 12:36

      יש, לפי עניות דעתי, לחוקק חוק נגד כותבים/ות כמו ''הכל קשור בכסף'' ודומיהם שבו רק לאנשים עם מנת-משכל מעל 54 יוכלו לכתוב תגובות במדורי האינטרנט.

      הגב לתגובה זו

    • ל 3 ול 1 אתם לא יודעים מה זאת הפרעת קשב

      אמא, 10/02/06 12:48

      לו הייתם יודעים מה זאת הפרעת קשב לא הייתם כותבים את כל השטויות שכתבתם. הורים שנותנים ריטלין לילדים שלהם עושים את זה מחוסר ברירה והאמינו לי - אנחנו מאוד אוהבים את ילדינו. זה לא קשור - במקרה - למשרד החינוך ולאוזלת ידו - מדובר בהפרעה על רקע בריאותי שכל האהבה בעולם לא תוכל לתקן. זו חוצפה ועזות מצח להתבטא כך כשאין לכם כלל מושג מהי הפרעת קשב

      הגב לתגובה זו

    • כולם לקרוא ! (ל''ת)

      מסכים עם כל הלב, 10/02/06 13:06

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    נשמע קשקוש מקושקש

    גג, 10/02/06 10:03

    זה לא מחקר זה ערמה של מקרי מוות שבמקרה גם לקחו רטלין.

    אני בטוח שכולם גם השתמשו במשחת שיניים. אולי משחת שיניים הי קטלנית.

    הגב לתגובה זו

    • נראה אנאלפבית ודמגוג

      העולם, 10/02/06 18:03

      אולי משחת שיניים הי(יייי) קטלנית

      הגב לתגובה זו

      • דמגוג? אנלפבת?

        ש, 10/02/06 23:37

        ההיפך הוא הנכון, דמגוגיה היא בסיסו של מידע שאינו אמפירי ואינו מתוקף (מלשון תוקף), או נבחן למול קבוצת ביקורת. א,ב של מחקר מדעי ונתונים מדעיים סטטיסטיים.


        אני מהאנשים היותר רהוטים שאני מכירה, במיוחד בע''פ, כל כתיבה דורשת ממני מאמץ רב, כל המנעות משגיאות כתיב תובעות ממני משאבי אנרגיה רבים.

        אנלפבתיות לא נבחנת ע''פ שגיאות כתיב, אנפלביות היא אי ידיעת קרוא וכתוב, אדם שיודע לנסח- תחבירית ומבנית, אינו אנלפבית.
        דיסלקט עלול לשגות באיות יותר מאדם ללא דיסלקציה.

        מי שלא רואה מעבר לדיסלקציה והפרעת קשב,
        מספספס אנשים רבים, מוכשרים ובלי כישורים.

        וזה באמת לא מחקר. עיין ערך- הפירוט בתחילת ההודעה.

        דמגוגיה היא לטעון לאווילותו של אדם שטוען טיעונים הגיוניים ועשה שגיאת הקלדה/איות.

        המלך אינו עירום, תפסיקו להפשיט אותו בכח.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    אולי עכשיו תפסיקו לסמם את ילדיכם?

    אירית ב., 10/02/06 10:02

    מה עוד צריך לקרות כדי שתבינו שיש מיליון אחת דרכים לטפל בילדיכם מבלי לתת להם סמים...
    ותפסיקו להיכנע לדרישת המורים של ילדיכם (שמחפשים חיים קלים ושקטים ). תחשהו לטווח רחוק.
    חפשו מסגרות לימודים אלטרנטיביות..הכל, רק אל תסממו אותם.
    תעודת עניות למשרד החינוך בישראל - סרסור הסמים הגדול במדינה!

    הגב לתגובה זו

    • נו באמת

      דמגוגיה, 10/02/06 10:39

      פגשת פעם ילד במצוקה ענקית ? משפחה שיוצאת מדעתה והתרופה מצילה אותה ?
      כנראה שלא פגשת.

      הגב לתגובה זו

      • פגשתי גם פגשתי.... אז מה? רק כימיקלים?

        א, 10/02/06 12:40

        ומה עם צמחי מרפא, אולי תזונה נכונה יותר לילד הספציפי הזה.... למשל, ללא צבעי מאכל או חמרים משמרים.... תמיד יש אופציות, העניין הוא, שלנו, כהורים נח מאד לתת תרופות כימיות, אז זו גם לא האחריות שלנו, אלא של הרופא וחברת התרופות.... עד שלא נבין, שלכל אורך הדרך אנחנו בעצם שבויים שלהם.... לא ייפתרו המצבים האלה.

        הגב לתגובה זו

      • שטויות

        מידע, 10/02/06 13:03

        זה מזין אחד את השני. ההורים באים ל''מאבחן'', הוא קובע שהילד זקוק לתרופות, וכך נחרץ גורל הילד.

        הגב לתגובה זו

      • את מאשרת בכתיבתך

        אב לבן, 11/02/06 07:43

        את מאשרת בכתיבתך את הגישה השלילית.
        ''משפחה יוצאת מדעתה'' ???את לא מתביישת ? את כאדם מבוגר, וילדך שלך ,בשר מבשרך, מחמד ליבך, ''מוציא אותכם מדעתכם'' ???תביני, הגישה הזו שלכם היא זו שמחלחלת לילד. אז עכשיו הילד מרגיש חולה,פגום, לוקח תרופות, כדי לא להוציא המשפחה מדעתה???
        תגידי תודה לאלהים שאני פה מיידע אותך ,וחוסך מילדך סבל ומועקה להמשך החיים.
        קחו עצמכם בידיים ושנו את הגישה לילד -מן היסוד !

        הגב לתגובה זו

        • נסיגה במרקיורי? (ל''ת)

          ארז, 13/02/06 00:11

          הגב לתגובה זו