• 37.

    כן בהחלט זה עוזר

    דוב, 22/03/15 22:26

    בתור אחד שמברר כבר הרבה זמן
    הדבר מועיל גם מועיל.
    תסתובבו קצת אבל קצת ואז תדברו!!!!!

    נ.ב. זה שאתם מודעים לדרך טיפול אחד
    ולא מודעים לדרך האחרת. זה לא
    אומר שזה לא עובד......

    IP: 79.179.37.1דווח על תגובה זו

  • 36.

    להורים יותר נוח לקחת ילד ל''חוג כיפי'' שממומן על ידי קופ''ח מאשר להתמודד

    פסיכולוגית קלינית, 12/01/14 08:23

    לכן הורים מבקשים הפניות לכל מיני דברים עקיפים.
    על הרופא להפנות לפי סדר עדיפויות רפואי ולא לפי החשק של הפונה:
    אם הכרחית הדרכת הורים, שקודם כל ההורים ילכו להדרכה חצי-שנה, שנה. אם הילד זקוק לטיפול רגשי פסיכולוגי, שיקחו אותו לכזה.
    אגב, באופן אישי אני בעד רכיבה טיפולית. אבל רק לאחר, ולא במקום, טיפול ממש.

    IP: 194.90.37.30דווח על תגובה זו

  • 35.

    למה לשקר בכותרת?! איזה עיתונות צהובה זו?!

    דוד, 06/01/14 02:22

    רופא שאומר שאין מחקרים תומכים בעצם קורא לבצע מחקרים ולא מנסה, כפי שהכותרת הלא קשורה טוענת, לטעון שהרכיבה אינה עוזרת.

    IP: 58.111.176.188דווח על תגובה זו

  • 34.

    הרכיבה היא כלי נהדר בתנאי שהמטפל מקצועי

    לימור רייכר, 04/01/14 21:43

    הרכיבה היא כלי טיפולי ובכדי להשתמש בכלי זה יש לעבוד בצורה מקצועית ולהיות כנים וגלויים עם ההורים מה כל אחד "מוכר". מכתב העמדה יצא עקב ריבוי מקומות שעובדים בצורה לא מספיק מקצועית אך יש גם הרבה מקומות טובים ומקצועיים שיש בהם אנשי מקצוע ומקבלים הדרכה

    IP: 89.138.69.110דווח על תגובה זו

  • 33.

    בלבולי מח

    אילן, 23/12/13 11:07

    הורים שהצליחו עם ילד הראשון מביאים גם את השני והשלישי בלי תרופות בלי סטיגמות

    IP: 84.228.217.18דווח על תגובה זו

    • או שאולי הם מביאים את הילד לחוג במימון קופ''ח? (ל''ת)

      , 12/01/14 08:25


      IP: 194.90.37.30 דווח על תגובה זו

  • 32.

    הרכיבה היא התמודדות ולכן משפרת יכולות בכל תחום וחויה נעימה. (ל''ת)

    הקשר עם הסוס אחרי הרכיבה שווה כל רגע, 15/12/13 22:02


    IP: 87.68.54.199דווח על תגובה זו

  • 31.

    נו בטח שרכיבה לא מועילה

    , 15/12/13 00:16

    השאלה למי זה לא מועיל? התשובה היא ,זה לא מועיל לרופאי ילדים ולכל אלה שהרוויחו לא רע , מצבם של ילדים מזקנים!!!

    IP: 79.182.152.131דווח על תגובה זו

  • 30.

    רכיבה טיפולית אכן יעילה ומשפרת מיומנויות ממגוון רחב

    חופית, 14/12/13 23:08

    כן !!!רכיבה טיפולית,זה מועיל וכן יש גם מחקרים שמוכיחים
    את יעילותה של הרכיבה הטיפולית למגוון רב של תחומים לילדים ומבוגרים,במאגרי האוניברסיטאות בארץ ניתן להשיג את המחקרים שנעשו בארץ,
    יש גם מחקרים וספרות בנושא בעולם.

    IP: 84.110.36.34דווח על תגובה זו

  • 29.

    כאן כתוב הסוד הגדול והעלוב מאחורי הכתבה הזו והוועדה הזו

    כנסו ותדעו, 13/12/13 01:12

    בלי הרבה ברבורים:
    יש אינפלציה של הפניות של ילדים לרכיבה טיפולית. העלויות לקופת חולים כללית הם מטורפות, על סף פשיטת רגל. הם עושים ככל שביכולתם לצמצמם את כמות ההפניות, בלי להסתבך מבחינה מקצועית ומשפטית.
    זו מטרת הוועדה וזו מטרת הכתבה, ליצור דעת קהל מתאימה לסירוב להורים שרוצים להיעזר בטיפול ברכיבה לילדיהם.

    IP: 85.250.156.235דווח על תגובה זו

  • 28.

    ההתנשאות של רוכבי הסוסים על רופאים מנוסים מצחיקה או עצובה תחליטו (ל''ת)

    , 12/12/13 23:24


    IP: 93.173.233.205דווח על תגובה זו

    • התבלבלת, אולי התנשאות הרופאים על הרוכבים, ואכן זה מקור חוות הדעת

      א, 07/01/14 02:47

      הבלתי מלומדת שלהם. קודם כל שיבואו לשיעור ראשון וילמדו איך נראה סוס ואחר כך יתנו המלצות למה עוזר ולמה לא עוזר הסוס.

      IP: 77.127.53.211 דווח על תגובה זו

  • 27.

    מנקודת מבט של מדריכת רכיבה טיפולית

    נוי, 12/12/13 21:32

    מרגישה שיש לי כל כך הרבה מה להגיב על מאמר כל כך קצר.
    דבר ראשון אירוני לחלוטין לקרוא את זה שעתיים אחרי שיחה טלפון עם אמא של מטופל שאומרת שהגננת רואה בגן שיפור גדול בהתנהגות הילד, שהוא מאופק יותר ומצליח לשמור על ריכוז לאורך זמן.

    אם חסרים מחקרים בנושא תבצעו אותם במקום לצאת בהצהרות כי הטיפול לא עוזר ומקדם את הילדים.
    שכחתם להתייחס לתחושת המסוגלת של הילד כשהוא רק הצליח לטפס עד לגב הסוס בכוחות עצמו (סוף סוף משהו שהוא עושה לגמרי לבד) ושכחתם את החיוך כשהסוס מקשיב לו.. (הרי מי עוד מקשיב לו במשך היום? הגננת שנמאס לה? המורה שאיבדה סבלנות?!?)
    אז לפני שיוצאים בכאלה הצהרות, כדאי לבוא לראות קצת מה קורה בשטח.. לדבר עם ההורים, או אפילו עם המטופלים הבוגרים יותר שמעידים יום יום על השקט, הריכוז ותחושת המסוגלת שרכיבה אפילו של חצי שעה יכולה לתת..

    IP: 213.57.210.12דווח על תגובה זו

    • בשביל לעלות על הסוס שמקשיב לו לא צריך להשקיע הרבה כסף

      יעל, 29/10/15 08:09

      בשביל ההרגשה שהילד עולה על הסוס והסוס מקשיב לו לא צריך רכיבה טיפולית שהיא עסק יקר למדי

      IP: 79.182.18.31 דווח על תגובה זו

  • 26.

    רופאים יקרים

    הלוחש לסוסים, 12/12/13 21:32

    אני אבא גאה לילד אוטיסט גאה. בני רוכב סוסים מזה כבר שנתיים. לגופו של עניין, אינני חולק על הנאמר בכתבה כלל וכלל. ייתכן ואין מחקרים שמעידים על יעילות הרכיבה הטיפולית. רק חבל שמחברי המסמך לא בחרו להתרשמם מהשטח ממש. כלומר להתרשם מחוות הדעת של המדריכים ושל ההורים. ניתן בקלות להעלות טיעון לוגי פשוט שאיננו מחמיא למחברי המסמך-זה שלא נערך מחקר (שוב, שלא נערך מחקר) לא יכול לומר דבר או חצי דבר על עניין שלא נחקר (שוב, שלא נחקר). זה ממש מביך. הניסיון האישי שלי מראה מעל לכל ספק כי רכיבת סוסים תורמת רבות לבני. אינני מדמיין וטועה כי רכיבת הסוסים לבדה היא זו שגורמת למהפך טיפולי, אלא מעטפת טיפולית מקיפה שאנו דואגים לבננו. אבל אני רוצה להדגיש שוב כי כן (בענק) רכיבת סוסים משפרת תיפקוד (ריכוז, שליטה, ביטחון עצמי, קורדיאנטציה, ותורמת לתחושה הכללית ש"אני יכול"). אני מזמין את חברי הוועדה להיפגש ולפתוח להם עיניים ...
    נושאים אחרים שהועלו בכתבה כגון הגדרת המדריכים, בטיחות ועוד אכן ראויים התייחסות וטוב שעה אחת קודם.
    הבנת הנושא רק תתרום לכולנו.

    IP: 84.94.115.11

  • 25.

    למה מוחקים לי את התגובסות !?!?!!? למה ?!!?! כלבים ארורים (ל''ת)

    תראו מה אחרים כותבים ולי אתם מוחקים !?!?! מבלות סר, 12/12/13 21:30


    IP: 79.182.218.94דווח על תגובה זו

  • 24.

    מי כתב את הכתבה?? חברת תרופות...?

    קרן, 12/12/13 20:50

    אני מדריכה רכיבה טיפולית מזה 3 שנים (משך הלימודים שלי היה 3 שנים, ובנוסף התנדבתי בחוות שונות באותו זמן). אי אפשר לומר שרכיבה טיפולית לא עוזרת! הקשר המדהים שנוצר בין הילד לסוס למטפל (משולש טיפולי) מרשים ותורם רבות בפן הפיזי ובפן הנפשי.
    ילד בעל "הפרעות קשב וריכוז" מקבל מענה (מלא או חלקי) לתזזתיות יתר שלו, מעצם תנועת הסוס ובכך מתפנה לעסוק במשימות השונות במגרש.
    מעבר לעובדה שהרכיבה תורמת לכל אחד ומהנה בו זמנית

    יש לי 10 ילדים שרוכבים אצלי ביום, רובם מאובחנים בהפרעת קשב כזו או אחרת (מה גם שאני עצמי מאובחנת בהפרעות קשב וריכוז ורוכבת מגיל 7 ויכולה להעיד על כך- שלי הרכיבה שינתה את החיים)...

    ולאדם שכתב את הכתבה יש לי את הפיתרון היצירתי ביותר- לך אתה ושלח גם כל אחד מהרופאים המפנים לערוך 3 מפגשי רכיבה טיפולית בחוות השונות... כי אין מראה טוב ממראה עיניים ואני בטוחה שהתחושה שתחווה על הסוס תהיה עוצמתית ומובהקת יותר מכל מילים יפות...
    נ.ב
    רופא המשפחה שלי רוכב מאז שהיה ילד- כנראה שיש רופאים שכן מאמינים ברכיבה הטיפולית...

    IP: 79.181.63.91דווח על תגובה זו

    • מעבר למידע אנקדוטלי אשמח לממצאים מחקריים

      דני, 12/12/13 21:40

      האם במהלך הלימודים שלך נחשפת לממצאים שמראים יעילות של רכיבה טיפולית?
      החוויה האישית שלך חשובה, אך לא מספקת.

      IP: 212.76.101.169 דווח על תגובה זו

      • מידע אנקדוטלי?!?!?

        קרן, 12/12/13 22:45

        דני, במשך הלימודים והעבודה שלי נחשפתי למגוון רחב של בעיות כמו חוסר ביטחון עצמי, הפרעות קשב וריכוז, טראומה, אוטיזם, פיגור, הפרעות נפש שונות ועוד... אני חייה את יעילות הרכיבה הטיפולית...

        אני לא חוקרת דני היקר, אני מדריכה רכיבה טיפולית. וכאחת שמנסה להיות טובה בתחום שלה אני קוראת מחקרים רבים בנושא (אין מאמר מדעי מובהק שטוען אם יש יעילות או אין) אתה מוזמן ליזום מחקר שכזה...

        ותרשה לי לשאול, המים שיש לך בבית? מי עדן? תמי 4? נביעות? לקחת אותם תחת מיקרוסקופ וחקרת מה הם מכילים? יש מחקר מדעי מובהק שקובע אילו מים הכי טובים לשתיה???

        IP: 79.181.63.91 דווח על תגובה זו

  • 23.

    הכול חרטה- אבל לפחות הילדים מפסוטים

    אלי-הורה לילדים ברכיבה טיפולית, 12/12/13 19:44

    כול טמבל ממציא שיטה
    וכול יום אישתי באה עים רעיון אחר
    בכלל כול ילד שני היום צריך כול מיני
    טיפולים. כולנו גדלנו בלי כול השטויות הנ"ל
    (הקטנה שלי קצת איחרה ללכת וכבר
    שלחו את אישתי ל"פסכולגית תינוקים" הבנתם?
    וכרגיל הרופא היה הזמן-כול ילד ההיתפתחות שלו)
    הילדים שלי קצת חלשים-ואני מאמיו בעיקר
    בדבר אחד- שעורי עזר פרטיים
    כול השאר שטויות -כעת הם הולכים לרכיבה טיפולית גם לא עולה הרבה כי קופ"ח מסבסד
    וגם הם מבסוטים אבל ביננו הכול שטויות

    IP: 87.68.30.125דווח על תגובה זו

    • אני מאמין או שהבעיה אצלך או שהמדריך לא עשה את תפקידו

      דוב, 22/03/15 22:32

      תציב לעצמך מטרות רציונליות ותעקוב ביחד עם המדריך תגיע רחוק.
      נ.ב. שמעתי שחוות רוכבי חמד זה מקום מקצועי..

      IP: 79.179.37.1 דווח על תגובה זו

  • 22.

    רכיבה טיפולית

    לורן איקן, 12/12/13 18:57

    הרכיבה הטיפולית מוכיחה את יעילותה ברחבי העולם. רק בישראל הולכים אחורה. האם המניעים כלכלים? הרי מנכ״ל מכבי שרותי בריאות יצא בהצהרות לפני כחודש. מצד אחד מציעים לעלות את כמות הטיפולים לאנשים הנרשמים לביטוח בריאות נוסף במכבי, מצד שני לא פותחים הסכמים עם החוות והמועמדים לרכיבה טיפולית ממלאים את רשימות ההמתנה.

    IP: 172.30.0.236דווח על תגובה זו

  • 21.

    נו מה, הרופאים רוצים לדחוף להם "תרופות" זה הכל

    ד, 12/12/13 15:59

    מה קרה, זה מאיים לכם על הפרנסה? גם לנהוג ברכב זה מסוכן. לחיות בישראל זה מסוכן בכל גיל רק דרך אגב שתדעו.

    IP: 85.64.64.53דווח על תגובה זו

  • 20.

    שטויות. אני רואה שינויים דרמטיים כמעט כל יום.

    , 12/12/13 15:20

    גם תלמיד שרוכב רכיבה רגילה, נדרש לריכוז גבוה על מנת להצליח ברכיבה הדורשת ריכוז וקואורדינציה גבוהה ביותר. אחרי שנים בתחום, אנחנו רואים שינויים דרסטיים, לעיתים כבר אחרי שיעורים ספורים, וגם ההורים מדווחים על שיפור בבית ואף בביה"ס. גם במקרים הקשים של היפראקטיביות גבוהה מאוד, ההורים מדווחים שהילד/ה למד לשבת בכיתה שיעורים מלאים ואף ימים שלמים, ולרוב גם ציוניהם במבחנים נוסקים. בואו ותיווכחו בעצמכם!

    IP: 93.172.33.44דווח על תגובה זו

    • איתור לטובת כתבה

      לי, 12/12/13 18:12

      ערב טוב,

      לטובת כתבת טלוויזיה שתעסוק בנושא הרכיבה הטיפולית וההשפעה שלה על הילדים המטופלים נשמח לאתר הורים שאכן רואים שינויים דרסטיים אצל ילדיהם ויהיו מוכנים להתראיין.

      אשמח לפניות. תודה, לי0543220895
      lelosh666@walla.co.il

      IP: 212.179.146.134 דווח על תגובה זו

  • 19.

    שטויות. אני רואה שינויים דרמטיים כמעט כל יום.

    , 12/12/13 15:19

    גם תלמיד שרוכב רכיבה רגילה, נדרש לריכוז גבוה על מנת להצליח ברכיבה הדורשת ריכוז וקואורדינציה גבוהה ביותר. אחרי שנים בתחום, אנחנו רואים שינויים דרסטיים, לעיתים כבר אחרי שיעורים ספורים, וגם ההורים מדווחים על שיפור בבית ואף בביה"ס. גם במקרים הקשים של היפראקטיביות גבוהה מאוד, ההורים מדווחים שהילד/ה למד לשבת בכיתה שיעורים מלאים ואף ימים שלמים, ולרוב גם ציוניהם במבחנים נוסקים. בואו ותיווכחו בעצמכם!

    IP: 93.172.33.44דווח על תגובה זו

  • 18.

    כנראה שמי שכתב את הכתבה לא עלה מימיו על סוס! (ל''ת)

    אפרת, 12/12/13 14:45


    IP: 82.102.141.199דווח על תגובה זו

  • 17.

    מה קורה אבי?חיפשתה משהו לכתוב ? יצא לך לא טוב!! (ל''ת)

    ak, 12/12/13 14:26


    IP: 68.194.192.53דווח על תגובה זו

  • 16.

    מניעים פסולים

    יונה, 12/12/13 14:12

    המניע של הכותבים לא ברור וכנראה מסיבות פסולות בעליל! מזמינה אותם לכנס על אוטיזם בקיץ הקרוב בו יוצג מחקרי בנושא השפעת הרכיבה הטיפולים על ילדים אוטיסטים.... הכתבה הזאת פשוט מקוממת ולא נכונה כלל!!!

    IP: 95.35.57.214דווח על תגובה זו

    • אלה הם ה"רופאים" בעלי ראיה כל כך צרה... מסכנים

      ד, 12/12/13 16:02

      כנראה מי שהולך להיות "רופא" בימנו זה אלה שאו הכסף והמעמד קורצים להם או שיש להם בעיות קשות עם עצמם אז הם הולכים "לטפל" באחרים כהשלכה פסיגולוית כדי להמנע מטיפול אמיתי בעצמם!

      IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

      • התכוונתי להשלכה פסיכולוגית תיקון טעות כתיב (ל''ת)

        , 12/12/13 16:03


        IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

    • אפשר יותר פרטים על הכנס בבקשה (ל''ת)

      , 03/01/14 02:53


      IP: 93.173.60.92 דווח על תגובה זו

  • 15.

    מניעים פסולים

    יונה, 12/12/13 14:04

    נראה שהכתבה בעלת מניעים לא ברורים בעליל! מוזמנים להגיע לכנס האוטיזם בקיץ הקרוב בו יוצג מחקרי על השפעת הרכיבה הטיפולית על אוכלוסייה אוטיסטית! הכתבה הזאת היא הרסנית ותו לא!

    IP: 95.35.57.214דווח על תגובה זו

  • 14.

    מוזמנים לעשות מעקב מסודר

    ''אין ספרות'', 12/12/13 14:01

    הם עשו מעקב מסודר על רכיבה טיפולים ובדקו על המטופלים או שהם משארים?

    IP: 95.35.57.214דווח על תגובה זו

    • הם מנסים להפחיד את התמימים - אומרים שאין מחקרים

      ד, 12/12/13 16:07

      אז בגלל ש"אין" הם מציעים לחזור ל"תרופות"

      "אין"=מסתירים או שזה לא באינטרס של איזו חברת תרופות שיהיו מחקרים)

      "תרופות" = סמים עם חותמת של משרד ה"בריאות", חומרים כימיים מסוכנים שאף אחד לא יודע באמת איך הם עובדות ומה השפעתם האמיתית לאורך זמן, ממכרות גם ולעתים גורמות להתאבדות המטופל או לנזק אחר בלתי הפיך. מסופקות בדרך של ניסוי ותעיה. תשאלו את "הרופא" שלכם ותראו.

      IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

  • 13.

    הרכיבה ועצם הקשר עם הסוס מאצימים את הילד

    שטויות, 12/12/13 13:59

    כל מה שנכתב בכתבה ההזויה הזו הן שטויות עם הרופאים היו יוצאים מהמשרד מסתכלים על התקדמות הילד ולא חושבים רק על דרך לבטח את עצמם אולי היו מבינים כי מספיק הקשר בין הסוס לילד בשביל לעזור לו הרכחבה עצמה מאצימה עוד יותר.

    IP: 95.35.57.214דווח על תגובה זו

  • 12.

    טעות ענקית!!!

    עומרי, 12/12/13 13:59

    בתור נער שהיה לו קשה להתרכז ולשבת על התחת.. לא הסכמתי לקחת רטלין והרכיבה עזרה לי לעבוד עם עצמי על קשב וריכוז... אני מאובחן adhd והיפר ובלי רטלין הצלחתי להוציא תעודת בגרות עם ציונים גבוהיים והכל בזכות הסוסים!!
    ממליץ לכל הרופאים והמומחים ללמוד לרכב או אפילו לבוא לראות את התקדמות הילדים ולעשות מעקב!!!

    IP: 95.35.57.214דווח על תגובה זו

  • 11.

    זה מועיל רק לכיס של החלאות שממליצים על השטות הזו. (ל''ת)

    דפוקים., 12/12/13 13:25


    IP: 79.179.69.179דווח על תגובה זו

  • 10.

    דווקא כן

    אבשלום, 12/12/13 12:51

    אנחנו רואים שיפור משמעותי בתפקוד של הילד וכן שיפור ניכר בביטחון העצמי
    ממליץ בחום, חוץ מזה חוויה נהדרת לילד ,מהנה יותר מכל חוג שהוא

    IP: 212.143.56.15דווח על תגובה זו

  • 9.

    "לילדים... מומלץ טיפול תרופתי" - הכל ברור, כסף כסף תרדוף (ל''ת)

    מן ההגינות לסווג את ה''כתבה'' כפרסומת, 12/12/13 12:23


    IP: 134.191.232.71דווח על תגובה זו

  • 8.

    עדיף סוס על פני רופא שרושם תרופות ללא הבחנה ואבחנה

    שוקי, 12/12/13 11:42

    אולי מבחינת המועצה המדעית אין בכך הטבה אבל נסיון של הורים מצביע על שיפור בהתנהגות הילדים וזה מספיק.
    גם לתרופות אין פתרון ממשי אלא רק הקלה והטבה ולכן השיטה בטובה באותה מידה ואולי אפילו יותר.
    כל תרופה שנירשמת מכניסה לחברת התרופות כסף ולכן תועמלני תרופות עסוקים מעל הראש בעבודתם

    IP: 79.182.173.173דווח על תגובה זו

  • 7.

    לצד הרגשי ולבטחון העצמי של ילד ADD זה מ א ו ד עוזר

    רותי, 12/12/13 11:13

    הקשב והריכוז הם רק חלק מהתמונה.
    ילד ADD יכול להיות עם בעיות רגשיות וחוזר בטחון עצמי כתוצאה מתחושת חוסר היכולת שלו לתפקד "כמו כולם". מניסיון עם הילד שלי, רכיבה על סוסים יכולה לעשות פלאים.

    IP: 84.108.147.172דווח על תגובה זו

  • 6.

    למחקרים צריך כסף!

    דודו, 12/12/13 11:11

    הטענה אין מספיק מחקרים פשוט מקוממת. הרי למחקרים צריך כסף, ולמי יש כסף? לאלו שרוצים להשאיר את הסטטוס קוו (תרופות, תרופות ועוד קצת תרופות) והם מפרסמים מחקרים על כך שתרופות זה דבר טוב. והאמת, זו האשמה של כולנו, למה? כי שקיצצו את המימון למחקרים אקדמאים (שאמורים להיות נקיים מאינטרסים) כולנו לא רק ששתקנו אלה עוד הצדקנואת המהלך בגלל "שהמרצים\\דוקטורים\\פרופסורים הם פרזיטים שמקבלים משכורות עתק" (לפי ביבי נתניהו). בקרוב: תשבו בחושך (כי עובדי חח"י פרזיטים), תאושפזו במסדרון (כי רופאים אוכלי חינם) וילדכם יהיו בורים (כי המורים גנבים).

    IP: 46.116.155.32דווח על תגובה זו

  • 5.

    הם מ פ ח ד י ם

    דן, 12/12/13 11:01

    בשנים האחרונות איבדה הרפואה המסורתית את ההגמוניה שלה לטובת שיטות ודרכי טיפול נוספים שקיימות בעולם כמו הרפואה הסינית, ההומאופטית... השימוש בכדורים בתרופות הוכח לא פעם כמזיק יותר מאשר מועיל וכיום אנשים נוטים להתנסות בשיטות אחרות , אלטרנטיביות שנקראות השיטות החדשות יחסית שביניהם נכללת הרכיבה הטיפולית. בשל כך מותקפות השיטות האחרות שמכרסמות בפניות הקהל לרפואה המסורתית.
    אני מניח שהרופאים מעדיפים להמשיך לסמם את הדור הזה ואת הדור הבא כדי להמשיך את התלות בשימוש בסמים. כן רטלין מוגדר בחוק הסמים הקשים והשפעתו הממכרת ידועה.
    אני מוחה על הכפשת שיטת רפואה כזאת או אחרת ואני טוען שכל השיטות טובות ובהחלט מסייעות למגוון הבעיות הקיימות.
    האדם שפרסם את המאמר הוא צר אופקים שלא הבין כנראה את התרומה העצומה שישנה בתחום הרכיבה הטיפולית בהיבט הרגשי, האירגוני והבריאותי שמספק תחום הרכיבה. הייתי מציע לרופאים לצאת לשטח ולראות בעיניהם את השינוי ואני מאחל לאותם כותבים בריאות ואורך חיים ושלא יזדקקו למטפל ברכיבה טיפולית בשיקום כזה או אחר...

    IP: 85.64.21.126דווח על תגובה זו

    • איך מעיזים הרופאים לכתוב: אין מחקרים - אין הוכחות - לכן לפסול הרכיבה ? (ל''ת)

      המלצתך שיצאו ויחקרו - זו בדיוק התשובה., 12/12/13 13:23


      IP: 89.139.189.231 דווח על תגובה זו

      • הם מנסים לעבוד על אנשים תמימים שרואים בהם אלהים (ל''ת)

        , 12/12/13 16:10


        IP: 85.64.64.53 דווח על תגובה זו

      • ואם לא רופאים מומחים יבדקו וימליצו מי ימליץ , מגדלי סוסים או לולנים (ל''ת)

        , 13/12/13 07:23


        IP: 93.173.233.205 דווח על תגובה זו

  • 4.

    כלומר בשורה התחתונה אין מושג וחוששים מתביעות (ל''ת)

    יואב, 12/12/13 10:22


    IP: 212.199.108.202דווח על תגובה זו

    • בדיוק כך ! (ל''ת)

      , 12/12/13 10:29


      IP: 85.250.134.69 דווח על תגובה זו

    • בשורה התחתונה יש הרבה פניות לרכיבה טיפולית ולקופות חולים זה יקר! (ל''ת)

      נגמר המימון, 15/12/13 21:59


      IP: 87.68.54.199 דווח על תגובה זו

  • 3.

    קביעה נפשעת של "מומחים"- אין הוכחות מחקריות- לא אומר שרכיבה לא מסייעת!

    בעיה של הרופאים - שיערכו מחקרים ויסדירו ההמלצות !, 12/12/13 10:21

    ..."אין כיום בקרה לאומית המשליטה אמות מידה של בטיחות בתחום הרכיבה הטיפולית, ולכן ההמלצות הן שאין להפנות לתחום זה ילדים החיים עם אוטיזם או עם הפרעות קשב וריכוז. המומחים ציינו גם כי בשנים האחרונות "ישנה תחושה של שימוש מוגזם בהתערבות זו ושל היעדר כלים מתאימים לרשותו של רופא הילדים בעניין".

    IP: 93.172.171.231דווח על תגובה זו

    • אני שממוחה לסוסים אומר

      , 13/12/13 07:21

      אני המומחה לסוסים אומר שטוביהמומחים בנושא לאחר 7 שנות לימודים, שנים של התמחות ובדיקה מקפת בספרות מקצועית שאנני מבין בה כלום, אני המוממחה לסוסים עם השתלמות שבועיים במכללת כלום טוען שהם לא מבינים בנושא התפתחות ילדים.
      מה כסף קל על חשבון אנשים תמימים וילדים שזקוקים לטיפול אמיתי עושה לאנשים 

      IP: 93.173.233.205 דווח על תגובה זו

  • 2.

    הרכיבה הטיפולית מצילה את הבת שלנו. הרופאים מייצגים את חברות התרופות

    אין לי אמון ברופאים בעלי אינטרסים ללא גילוי נאות, 12/12/13 10:13

    אנחנו גרים במרחק 5 דקות נסיעה מאתר הרכיבה.
    בבוקר בשעות הלימודים הבת עם ריטלין.
    אחה"צ ההשפעה חולפת והיא לא מסוגלת לשבת ליותר מכמה דקות.
    בימי הרכיבה, אחרי שהיא חוזרת הביתה היא מסוגלת לשבת שעה וחצי רצוף ולעשות שעורי בית. בימים ללא רכיבה, אין מצב לשום פעילות הדורשת ריכוז ומיקוד.

    IP: 79.179.171.70דווח על תגובה זו

    • המשיכי בדרכך. המסמך שפורסם כל כך שרלטני. (ל''ת)

      לרופאים אין הוכחות... לך יש. וזה מה שקובע., 12/12/13 10:28


      IP: 85.250.134.69 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אנשים מסוג זה צרכים דבר ראשון ליספוג רגישות מבני האנוש הסובבים אותם

    פקק תנועה, 12/12/13 09:47

    וזה דבר שחסר מאוד בחברה הישראלית לכן דברים אחרים לא עוזרים לבעלי החיים יש תפקידים אחרים

    IP: 132.68.18.2דווח על תגובה זו