• 82.

    תודה!! קצת מעודד שאני לא לבד

    אניה, 03/12/14 15:56

    מתקשה להתרגל לזה נפשית, חבל שאי אפשר להתחרט ו"למכור" כמה שנים לגוי. מפחיד לחשוב שנגדל ונהיה דור הורים בעצמנו ונצטרך לטפל בהורינו המזדקנים.

    IP: 46.120.191.228דווח על תגובה זו

  • 81.

    מרכז ד'ר טל לא מומלץ

    אלה, 01/01/12 09:46

    אם חשוב לכם חיסיון רפואי ויחס חם לללללאאאא מומלץ.

    IP: 93.173.140.230דווח על תגובה זו

  • 80.

    זה לא מדויק

    אשה אחת, 12/01/11 14:56

    הכתבה לא מדויקת
    אולי לא חשבה הפסיכולוגית
    על הבעיה הכלכלית...
    לא כולם נולדו עם הורים מבוססים....
    וראיתי גם בני שלושים
    שכבר יצאו מהבית וחזרו....

    IP: 79.177.160.183דווח על תגובה זו

  • 79.

    בת 26 ועדיין מרגישה ילדה... מה עושים?

    ליאור, 04/09/10 02:05

    אמנם אני לומדת, עובדת והספקתי דבר או שניים בחיים, אך אני מרגישה עדיין בשיאו של גיל ההתבגרות - בלבול, מצבי רוח, חוסר ודאות לגבי העתיד - מה אני רוצה לעשות עם עצמי וכו'.. והכי גרוע - לא מרגישה בשלה בכלל להקמת משפחה, שכן יש עוד כ''כ הרבה דברים שלא הספקתי ושאני רוצה לעשות, לחקור, לגלות...

    איך יוצאים מזה??

    IP: 84.94.57.207דווח על תגובה זו

    • my story

      נחום, 22/08/14 02:07

      ואני בן פאקינג 28

      IP: 5.22.130.216 דווח על תגובה זו

  • 78.

    הייתי אצל פסיכולוג והוא אמר שלא יכול לטפל בי, איזה מן פסיכולוג זה??

    שמישהו יעזור, 04/05/10 19:28

    אם יש מישהו שמכיר והיה אצל פסיכולוג טוב אשמח שישאיר פרטים.

    IP: 192.118.11.112

  • 77.

    שלא יסעו לטיול מסטולים בהודו

    אורה, 02/05/10 14:50

    אלא שילכו מיד אחרי הצבא ללמד מקצוע, להתחתן ןלהקים משפחה. במקום זה הם זרוקים בבתי קפה בשינקין, שעות על גבי שעות, ולא מתבישים לחיות על חשבון ההורים המסכנים.
    ולמה? לא נוח להם לעבוד עבור 5000 שקל לחודש. נכון שזו משכורת רעב, אבל עדיף מאשר לדחוף יד לכיס של האמא.
    בתור אם אני מכה על חטאי.

    IP: 93.172.42.73דווח על תגובה זו

  • 76.

    אז מה חדש ? תמיד יהיו כאלה ותמיד יהיו אלה שיודעים מה הם רוצים

    יהודי פשוט, 01/05/10 20:28

    מהחיים ... שוב דבר לא השתנה !
    כל אחד בזמנו , כל אחד לפי אופיו , כל אחד בדרכו !
    לא להתייאש

    IP: 212.179.165.129דווח על תגובה זו

  • 75.

    זה בגלל שלילדי 1980 יש גנטיקה שונה מדורות קודמים. (ל''ת)

    ציני, 01/05/10 20:20


    IP: 77.127.239.252דווח על תגובה זו

  • 74.

    הכל נכון מאד אבל פסיכולוגיה לא תעזור כאן

    אין פתרון למצב, 01/05/10 16:19

    אני מסכים עם כל מלה מהכתבה ותאמינו לי זה כואב מאד. אבל פסיכולוג לא יעזור כאן מנסיון. אני רק מצר על החיים שלי שהם מבוזבזים ועד היום למרות הרצון הרב שלי לנסות לשנות את המצב לא הצלחתי. אם יכולתי לבחור לא להוולד בכלל זה בדיוק מה שהיתי עושה.

    IP: 80.230.113.81דווח על תגובה זו

    • כאילו אני כתבתי את זה בעצמי (ל''ת)

      רווק בודד, 01/05/10 16:32


      IP: 109.64.31.99 דווח על תגובה זו

    • ממש כדאי שתפנה לקבלת עזרה.

      ענת, 01/05/10 20:37

      העובדה שניסית פסיכולוג אחד לא אומרת שלא ניתן לעזור לך. אל תתייאש ותנסה לפנות לעוד גורמים מקצועיים.

      IP: 217.132.104.107 דווח על תגובה זו

    • מסכימה עם כל מילה, לצערי הרב (ל''ת)

      רווקה, 04/05/10 19:27


      IP: 192.118.11.112 דווח על תגובה זו

    • חס וחלילה לך מלחשוב כך!

      מירב, 23/04/12 20:21

      אתה צריך לדעת שלכל אדם יש ייעוד בחיים האלה. ואף אחד לא לבד. אם יש אמונה שיש בורא לעולם, אז תאמין לי הוא הפסיכולוג הכי טוב. תקבע איתו מידי פעם לייעוץ ותספר לו כל שעל ליבך. יהיו תוצאות טובות, בעזרת ה' :-)

      IP: 217.132.87.173 דווח על תגובה זו

  • 73.

    אי צדק סוציאלי

    משלמת משכנתא, 01/05/10 14:35

    טמון בכך שרווקים משלמים מידי יום ביומו מס על כך שאינם הולכים בדרך ה''נורמלית'' ואינם מתחתנים.רווק שמחזיק לבדו דירה משלם פי 2 ארנונה, ועד בית, חשמל, אגרה, ערוצים, וכמובן משכנתא.זוג משלם את זה משתי משכורות. מעמד הרווקים אינו מקבל כל הכרה בצורת תמיכה או קצבה לצרכים אלו.
    בקשר לטיפול, הרווקות הרבה פעמים מחוברת לבעיות בתקשורת או מחסומים רגשיים שמצריכים טיפול. אלא שאדם כזה מוגבל ביכולתו לפרנס את עצמו. ודווקא הוא נדרש לעמוד בתשלום לטיפול יקר וממושך.
    באשר לזהות, הילד המבוגר שגר עם הוריו לא עמד עדיין על מלוא המרכיבים של זהותו ולכן, בבית ההורים הוא חי בזהות חלקית של הבן שלהם, שהיא לפחות יציבה.

    IP: 79.182.5.1דווח על תגובה זו

    • תגובה לנכונה מאוד.לעניין (ל''ת)

      גלית, 01/05/10 20:41


      IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

  • 72.

    בני 30 ? דור מיוחד..ומאוד מאוד רגיש.. 1980 שנה מיוחדת (ל''ת)

    יוגי, 01/05/10 13:13


    IP: 212.199.60.99דווח על תגובה זו

  • 71.

    קורבנות הקפיטליזם החזירי??אולי כנסו!!

    יוסי ג, 01/05/10 09:50

    אני רוצה להודות על פרסום הכתבה הזאת.כי יש לי את הבעיה הזאת בבית בצורה חלקית.ואני מקווה ש''הבעיה שלי'' יקרא את הכתבה הזאת.
    אני גמרתי שירות צבאי לפני 45 שנה,ביום חמישי השתחררתי בבקו''ם.וביום ראשון לאחריו
    כבר הלכתי לעבודה.(תעופה).עברתי עוד מקום עבודה,(תעופה)הכרתי בחורה מקסימה,וביום שקבלתי קביעות עבודה,קניתי טבעת הלכתי אליה הבייתה כרעתי ברך,ומאז אנחנו נשואים.
    לילדים של היום אין את ה''לוקסוס'' הזה,
    הם אומנם עובדים ומרויחים יותר ממני,(רכב חברה,פלאפון חברה)אבל מחר בבוקר הם יכולים להיות מובטלים.
    אני יכולתי לקחת התחייבויות לטווחים ארוכים
    בבנקים הייתי לקוח מועדף.
    ולכן אני יכול קצת ל''הבין'' את אלה שמפחדים
    לצאת מהבית.ולכן תמיד הטפתי לילדי אל תרכשו
    מקצוע שבנוי על ''שכר שעה''.

    IP: 109.64.194.122דווח על תגובה זו

    • אתה יכול להיות יותר פרקטי מה כן ללמוד? (ל''ת)

      דויד, 01/05/10 16:31


      IP: 109.67.124.142 דווח על תגובה זו

    • יוסי ג. צודק

      שוש, 02/05/10 07:06

      אי אפשר לתכנן למרחק

      אנשים תקועים בהייטק בתנאי עבדות, לא יכולים
      לקיים משפחה מבחינה רוחנית, לא נמצאים מספיק שעות עם הילדים ולא יודעים אם בכלל תהיה להם עבודה בשנים הקרובות.
      הדור הקודם יכל להתחיל את חייו הבוגרים במקום עבודה כלשהו ולצאת משם רק בפנסייה.

      IP: 77.127.140.168 דווח על תגובה זו

  • 70.

    לחיות בתוך ריקנות וחוסר תוחלת, תיכון, צבא, אוניברסיטה (ל''ת)

    VULVA, 30/04/10 16:55


    IP: 80.230.19.188דווח על תגובה זו

  • 69.

    שמתי לב לדבר אחד:כנסו

    ללא שם, 30/04/10 16:04

    אין פשוט אין אוכלוסיה מקופחת יותר מהרווקים/ות בישראל.הכל נגדם.תפתחו עיתונים ותראו:כל הפרוייקטים לבניית דירות (לא דירות יוקרה) הם לדירות 3 חדרים ומעלה!
    עוד דירות,ועוד דירות, אלפי חדרים, על גבי שטחים נרחבים בתוך ערים מה שנקרא מהוגנות, ומנגד לרווקים לא יבנו אפילו קופסת גפרורים אחת לקנייה.רווקים שרוצים לקנות דירה אנוסים לקנות דירות 3 חדרים!מה יש? מה קרה? האוכלוסיה הזו הם לא בני אדם?תתביישו לכם שם בממשלה.
    ולא תגידו שהם לא יודעים שיש הרבה רווקים ורווקות כאן.הם יודעים טוב מאוד מה המצב ומתעלמים.

    IP: 217.132.245.69דווח על תגובה זו

  • 68.

    מכירה המון כאלו!!!

    עעע, 30/04/10 12:51

    הכרתי המון כאלו!
    למשל, בחור שצעיר ממני בשנתיים אולי, הסתכל עלי כאילו נפלתי מהירח, כשהייתי בת 35 נשואה + 3 ילדים, עובדת כבר כ- 12 שנה... הוא באותו זמן גר עם מישהי (נפרדו תוך זמן קצר), חיו בדירה של סבתו ז''ל, השתמש ברכב של הוריו, היה רשום כעובד בחברה של אביו ובפועל לא עבד שם יום אחד, כל ערב יציאות לבילויים ועישונים למיניהם... פעם בשנתיים עשה נסיון ללמוד משהו, הפסיק אחרי כמה חודשים, פעם בכמה חודשים הכיר בחורה, התלהב, נסע איתה לכמה חודשים בחו''ל, חזרו ונפרדו. תמיד היה שבור מכך שמפריעים לבחורות דברים חומריים כמו שהוא לא עובד/לומד באופן מסודר, לא החליט מה הוא רוצה מהחיים שלו...
    אני לא אומרת שהחיים הם תחרות, מי מתחתן יותר מהר, מי מביא יותר ילדים ויותר מהר ומי מתבסס בשוק העבודה יותר מהר. אבל יש המון אנשים שפשוט התרגלו לחיות כמו פרזיטים, ההורים ממילא מממנים אותם, אז למה שיילכו לעבוד בשביל איזה 5,000 ש''ח נטו, בתור שכר התחלתי, שצריך לקום בשבילו ב- 6:30 בבוקר ולחזור מהעבודה גמור ב- 18:00?
    להורים אין יכולת לעמוד בפניהם, נראה לי שהטיפול צריך להתחיל בהורים, שיבינו שהמצב מזיק לכולם, גם ל''ילד''.

    IP: 85.250.157.119דווח על תגובה זו

  • 67.

    השכר שלי נשאר עשר שנים אותו דבר

    אחד העם, 30/04/10 10:03

    ודירות עלו פי 3 בדיוק
    הדלק גם וגם האוכל ומה לא הכל עלה פי שלוש
    אז המדינה גורמת לאנשים לא להתחתן ולא להתקדם לדירה חדשה משלהם ומנסה בכוח לאלף אותנו לקחת משכנתא!
    בקיצור המדינה מפסידה מכך וגם אנחנו
    אני רווק בן 38 חי עם הורי מנסה לחסוך לדירה עם שכר ממוצע ולא מצליח להגיע לרבע מערכה!
    תחשבו על זה שאני גם מנסה למצוא בחורה טובה ולא מצליח אז יאללה הרמתי ידיים

    IP: 84.108.51.245דווח על תגובה זו

    • כל כך נכון.. (ל''ת)

      דן, 01/05/10 20:43


      IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

    • 67- הפתרון נשואים, עם חסכונות שלך+שלה תקנו דירה(לא חיב להיות בת''א) (ל''ת)

      דו קיום, 02/05/10 01:04


      IP: 77.127.126.109 דווח על תגובה זו

  • 66.

    כמעט כל התגובות הן סביב המבט הכלכלי - היה דור קודם שידע ערכים

    אלון ל., 30/04/10 10:02

    אותם בני השלושים גדלו עם כפית זהב בפה או לפחות פנקו אותם עד כמה שהשיגה ידם של ההורים. ה''ערכים'' שספגו היו בעיקר מהחומר, ובמיוחד להסתכל על מה שיש לשכן.
    התוצאה - רדיפה בלתי נגמרת אחר החומר שאין לה סוף היות ותמיד תמצא משהוא יותר עשיר ממך.
    והעיקר - הבושה. היות והחברה מודדת היום את ''שוויו'' של הפרט לפי מודל הרכב שהוא נוהג, נוצר לחץ חברתי על המסכן שלא יכול להגיע למעמד הכלכלי כדי להחשב כ''מצליחן'' ומוכשר.
    מהוא חלומו הרטוב של המתוסכל?
    לעשות ''מכה'' של 50 מליון דולר בהייטק או איזה קומבינה ''מתוחכמת'' שתבטיח לו ''מעמד'' בחברה החומרנית עד סוף ימיו. אם זה יקרה לו, יתעצם האגו שלו, הבטחון העצמי ירקיע ממבטי ההערצה של החברה הסובבת אותו ואז יהיה ''המאושר באדם'' למרות שאוביקטיבית הוא לא שווה כלום.
    היו גם ימים אחרים בארץ הזו כאשר כמעט לכולם לא היה כלום ולא היה שום שכן עשיר בנימצא כדי לנקר לאחרים את העיניים. הצבור היה יותר יצרני, יותר גאה במה שהוא מייצר ויותר ''שמח בחלקו''.
    הלחץ החברתי באותם ימים לא אפשר יצירת פרזיטים. היום זה מתאפשר היות והצבור לא רואה בזאת שום בושה.
    ועל זה קונן הנביא: הולך ופוחת הדור..

    IP: 201.240.142.151דווח על תגובה זו

    • בדיוק כך! (ל''ת)

      עדי, 30/04/10 12:35


      IP: 85.250.157.119 דווח על תגובה זו

    • אלון אני לחלוטין לא מסכים.

      מי שהו, 01/05/10 02:35

      רוב האנשים רוצים חיים בריאים ונעימים לעצמם וזה לגיטימי ומתבקש.

      ככל שאני יודע היום קשה בהרבה להתפרנס מעבודה הגונה והחיים קשים הרבה יותר. יותר קשה להגיע לדירה ויותר קשה להשיג עבודה בטוחה.

      זה חבל מאוד. הבעיה אינה עם הדור, הבעיה עם המדינה.

      IP: 84.228.19.236 דווח על תגובה זו

      • צודק!ממש ככה (ל''ת)

        צילה, 01/05/10 20:44


        IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

    • תקרא את התגובה שמעליך ותבין למה (ל''ת)

      דליה, 01/05/10 20:44


      IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

  • 65.

    גיל 30 בבית זה כלום אני מכיר כאלה שעד גיל 40 וחמישים נשארו בבית

    רווק, 30/04/10 09:58

    כי לא מוצאים זיווג ואין היום אפשרות לקנות דירה וחבל לזרוק כסף על שכירות אז הם פשוט מזדקנים בבית

    IP: 84.108.51.245דווח על תגובה זו

  • 64.

    מדינה מסריחה !!!!

    ע, 30/04/10 08:12

    בארה''ב הילדים עוזבים את הבית אחרי גיל 18 לקולג' ... פה כולם בטלנים .. המדינה הזאת גרמה לנו להיות ככה .

    IP: 85.65.188.9דווח על תגובה זו

  • 63.

    האמת העצובה היא שמדינת ישראל הקטנה הופכת להיות מדינת עולם שלישי,

    אחד שנמאס לו, 30/04/10 07:35

    שבה אחוזי האבטלה הם ענקיים ולהרבה צעירים אין מה לעשות חוץ מלגור אצל ההורים עד שאחד משני הצדדים נמק למוות. הפסיכולוגית הזאת היא עוד פסיכית שמחפשת עבודה ולכן אומרת ''רק תבואו לטיפול הכל יהיה בסדר''. אבל גם הטיפול עולה הרבה כסף.

    IP: 192.168.50.93דווח על תגובה זו

  • 62.

    המשימה העיקרית של פסיכולוגים אינה בהכרח ליצור אדם בריא בנפשו

    אחד שנמאס לו, 30/04/10 07:30

    - אלא אדם מועיל לחברה, מה שהם מכנים ''פרודוקטיבי''. בשביל זה משלמים להם. אבל יכול להיות שבני השלושים שלא עושים הרבה - עושים בעצם את הצעד הנכון, גם מבחינה כלכלית, כי הם מחכים להזדמנות שתגיע, במקום להפוך לעוד בורג קטן ומטומטם.

    IP: 192.168.50.93דווח על תגובה זו

  • 61.

    משכנתא חובות עבודה.למה מה? (ל''ת)

    אצל ההורים לעד, 30/04/10 05:05


    IP: 77.126.9.190דווח על תגובה זו

  • 60.

    הנה קם דור שלא רוצה להיות עבד לבעלי ההון

    מישל פוקו, דיבורו של המשוגע, 30/04/10 00:00

    לעבוד קשה מאוד בלי להבין שאתם כמו עכברים בגלגל, לממן מאוד אלפי טפילים החיים על חשבוננו, כאשר למעשה אנחנו עובדים למען מישהו אחר שמשלם לנו את הסכום המזערי שהוא יכול, רק בשביל את העבד עם הראש מעל המים שיוכל להמשיך לעבוד...

    כיצד החברה החולה מתמודדת עם המצב? ועם החריגים?

    ''דיברו של המשוגע''

    כאשר אדם אינו מיישר קו עם הערכים של החברה הוא מייד מסומן ומסברים לו למה הוא לא בסדר הוא נמצא מחוץ השיח.

    הכותב בן 25, מסיים תואר ראשון (נחשו לבד במה) מתגוור לסירוגין בין בית הוריו לבית הריה של זוגתו. מתכוון לגור לאיתה יום אחד, אבל כנראה שזה יהיה במדינה אחרת...

    IP: 80.179.192.196דווח על תגובה זו

    • מסכים עם כל מילה. (ל''ת)

      ro, 01/05/10 00:47


      IP: 79.176.43.117 דווח על תגובה זו

  • 59.

    מספר 48 צודק + שכר המינמום שדופק אותנו במדינה + החייים מתחילים בישראל

    שימי, 29/04/10 23:58

    החייים מתחילים בישראל יותר מאוחר קודם צה''ל + טיול גדול + מה ללמוד ואחרי שלומדים מגיעים לסיום תואר בגיל 31 לפחות ואז המקצוע לפעמים לא פרקטי ואתה מסתובב בין עבודות .אבל אומרים לך תלמד הי-טק הנדסה או עריכת דין פרקטי ושוןב פרקטי

    IP: 109.64.25.108דווח על תגובה זו

  • 58.

    שכחת להוסיף ומעשנים גראס על היום

    משה, 29/04/10 23:48

    הממ... ואולי זאת בדיוק הבעיה....

    IP: 79.179.13.241דווח על תגובה זו

  • 57.

    תרבות הצריכה לא מתאימה לי וזהו, לא גר אצל ההורים ולא חי על חשבונם

    זאראתוסטרא, 29/04/10 23:29

    אבל גם לא רוצה להיות עבד למשכנתא דירה בראשון(או בתל אביב) ואוטו משפחתי, מי שרוצה ימצא אלטרנטיבות.

    IP: 132.73.80.149דווח על תגובה זו

  • 56.

    אולי זה בגלל שישראל היא מדינה דרוויניסטית?

    מושון מחולון, 29/04/10 22:00

    ישראל מדינה שלקחה מהקפיטליזם את הדברים הרעים.
    הרוב של הציבור עובד בשכר מינימום, ואין פוצה פה.
    גם מ2 משכורות מינימום אי אפשר לחיות, ולכן לא מעט צעירים לא יכולים להתחיל את החיים שלהם.

    IP: 85.250.183.59דווח על תגובה זו

    • זה לא משנה כמה אתה מרוויח (ל''ת)

      אלא מה אתה *עושה* איתו, 29/04/10 23:18


      IP: 109.253.140.120 דווח על תגובה זו

  • 55.

    לילדים הנצלנים האילו הדימוי עצמי מאד נמוך והם חסרי ביטחון (ל''ת)

    שרון, 29/04/10 21:43


    IP: 87.70.177.222דווח על תגובה זו

  • 54.

    ענבל חזקיה, פסיכולוגית בחסד עליון הצילה את חיי (אחד מהילדים האבודים) (ל''ת)

    שי, 29/04/10 21:04


    IP: 109.186.156.104דווח על תגובה זו

  • 53.

    ההורים אשמים במידה רבה במצב!

    בעל ניסיון, 29/04/10 19:32

    הרבה הורים פועלים מתוך אינסטינקט ולא מתוך חשיבה קרה והגיונית. הם ממשיכים לפנק את הג'חש בן ה-30 כאילו היה ילד בן 3 ולא קולטים שהם רק גורמים לו נזק.
    ברוב המקרים, הם דואגים לכל מחסורו של התינוק המגודל. האמא ממשיכה לבשל/לכבס, לנקות/לסדר לו את החדר, ובשעות הפנאי גם עושה פוציניו מוציניו לתינוקל'ה.
    אז מה הפלא שלתינוק המגודל מאוד נוח במצב הזה והוא לא מנסה לשנות אותו?
    מה שצריך לעשות זה דבר פשוט.
    להבהיר לצאצא כבר בשנות העשרים המוקדמות של חייו, שלהמשיך ולגור עם ההורים זה דבר שאינו בריא לאף צד מהצדדים ואינו תורם להתבגרותו ולעצמאותו.
    בשלב הראשון, על ההורים לעזור לצאצא לשכור דירה ולתמוך בו כלכלית ומנטלית.
    השלב שני כבר יגיע מאליו. עצם היציאה מהבית תקנה לצאצא עצמאות, בגרות ואחריות על חייו.
    בהמשך, כורח המציאות כבר ילמד את הבחור להסתדר בג'ונגל החיים.

    IP: 217.132.19.197דווח על תגובה זו

    • בתור אחד שעדיין גר עם ההורים בגיל 30 פלוס אני ממליץ על התגובה הזאת...

      ניר, 30/04/10 08:13

      אני עדיין גר עם ההורים, אבל לפחות חי ביחידה נפרדת, מכבס לעצמי, מנקה לעצמי.
      יש לי הורים מדהימים, מקסימים, אבל אולי באמת הם היו צריכים להוציא אותי מהבית, לשכור לי דירה, לתת לי להרגיש את העצמאות המלאה, כולל קניות, בישולים, ניהול תקציב, ניהול משק בית וכו' וכו', ובהמשך לתת לי להסתדר לבד.

      IP: 172.16.90.79 דווח על תגובה זו

      • לשכור לך דירה?? חבוב, אתה בן 30

        נורית, 02/05/10 02:49

        תזיז ת'תחת ותשכור בעצמך דירה ותטעם בעצמך את החיים העצמאיים. אתה מחכה שאמא'לה תעשה את זה בשבילך? תפסיק לחכות, זה מפסיק להיות חמוד אחרי גיל 23.

        IP: 24.128.234.132 דווח על תגובה זו

        • אחרי גיל 23

          סטודנט עני, 10/03/12 17:32

          רק דרישות יש לכן..
          בטח ההורים ממנים לך\\מימנו לך את הלימודים

          IP: 85.64.95.66 דווח על תגובה זו

    • ההורים אשמים (אולי שלא בידיעתם) אבל בכוון הפוך

      אחת שיודעת, 01/05/10 15:56

      לדעתי צריך לערוך מחקר על ההורים ולהבין איך הם משאירים ילד בגיל כזה בבית.(ילד/ילדה)
      דעו לכם שהורים כאלה מעבר לכך שהם רגישים לילדיהם ומרחמים עליהם הם הם במו ידיהם גרמו לכך שהילד יהיה חסר כישורים, חסר יכולת להתמודד עם החיים, עם אנשים,ההורים הם שהפכו את הילד למעין רכוש פרטי שלהם, הם לא משחררים אותו (דיבורים לא שווים כלום) ובגיל כזה האדם כבר לא יודע איך להתמודד עם עצמו ואיתם ועם החיים. אתם לא יודעים כמה עצב נחבא עמוק בפנים בייחוד שאתה מבין את כל זה. לטעמי הפסיכולוגיה פשטה את הרגל ובכלל ספק עם ישנה שיטה שיכולה לסייע לסוג הבעיה הזו. אחת שיודעת - שכל מלה בכתבה היא בול היא (פרט לסמים)

      IP: 80.230.113.81 דווח על תגובה זו

  • 52.

    יוקר המחייה עולה והשכר רק יורד

    אני לוזר?, 29/04/10 18:51

    אני צעירה בשנות ה-30. אני יכולה להתאים לתיאור שלך ויכולה גם לא להתאים לו- הכל תלוי מי מסתכל ובאיזה עיניים הוא בוחן אותי.

    בעיניים קפיטליסטיות-הרי שאני כישלון. בגיל 21 עשיתי יותר כסף (בהייטק) ממה שאני עושה היום , וגרתי בדירות יותר טובות שעלו לי פחות בהרבה מהדירות האחרונות.

    דבר נוסף- לרכוש השכלה עולה המון כסף. המון. אז עכשיו יש לי תואר,ויש לי הרבה פחות מזומנים בארנק-שלא לדבר גם על הזמן שאתה שורף באקדמיה.

    היום כבר אין קביעות. אין תנאים סוציאלים. ככה שברור שממש לא משתלם להיות עבד של איזה חברה שתזרוק אותך לכלבים במוקדם או במאוחר.

    אז אנחנו מתמודדים עם שילוב של כמה גורמים: כשכירים אין לנו אופק מי יודע מה , את זה כבר הבנו. לא כמו בזמן של ההורים שלנו.

    ההשכלה אם רכשנו-עלתה לנו ים כסף ואנרגיה ולאו דווקא קידמה אותנו במונחים של השווי שלנו בשוק.
    יוקר המחייה עלה.

    אז יש מי שמרים ידיים,יש מי שלא מרים ידיים-אלא חי חיים אלטרנטיבים מקבילים, ויש מי שממשיך לנסות למצוא את הדרך האישית שלו בתוך כל זה.

    IP: 77.124.110.208דווח על תגובה זו

    • ***מדוייק ונכון** (ל''ת)

      ארץ אוכלת יושביה, 29/04/10 20:58


      IP: 84.108.133.213 דווח על תגובה זו

    • ממליצה על התגובה! (ל''ת)

      ממליצה לא רשומה, 29/04/10 21:52


      IP: 192.118.11.112 דווח על תגובה זו

    • מומלץ. (ל''ת)

      קוראת., 30/04/10 04:11


      IP: 109.66.109.226 דווח על תגובה זו

    • יש לי פתרון בשבילך , אבל אצטרך עוד מידע

      מושון מחולון, 30/04/10 07:23

      מה עשית בהייטק? האם את רוצה לחזור לשם?
      איזה תואר יש לך עכשיו?

      IP: 85.250.183.59 דווח על תגובה זו

  • 51.

    מעדיף לחיות טוב גם עד גיל 40 עם ההורים שלי בבית ולא להתחייב למשכנתא

    א, 29/04/10 18:44

    ולתת לאיזו בחורה להישען עלי ולנצל אותי בשביל שיהיה לה אבטחת הכנסה לכל החיים.

    IP: 85.65.1.100דווח על תגובה זו

    • אל תדאג, אף בחורה שווה לא תרצה לחיות אתך, אם זו השקפת העולם שלך (ל''ת)

      אל תדאג, 30/04/10 08:58


      IP: 85.250.242.168 דווח על תגובה זו

    • ואת כספך תזרוק על נערות ליווי (ל''ת)

      גליה, 01/05/10 20:47


      IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

    • פלגמטיות וקמצנות לשמה.חבל (ל''ת)

      רונה, 01/05/10 20:48


      IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

  • 50.

    הנשים כאן מחפשות פראייר בגיל 24 שלא גר עם ההורים ולהישען עליו

    א, 29/04/10 18:42

    וגם להוציא ממנו טבעת בגלל זה נשים מפחדות לצאת עם גברים שגרים עם ההורים שלהם כי הן יודעות שהם לא פראיירים וקשה לנצל אותם ואין איך לנצל אותם

    IP: 85.65.1.100דווח על תגובה זו

    • 48 צודק לחלוטין, כבר עדיף מראש לשלם

      הפראייר האחרון, 29/04/10 20:08

      וזהו, העיקר מורחים אותנו עם סיפורי אהבה עאלק

      IP: 87.69.36.209 דווח על תגובה זו

    • אתה מאלה שההורים הרעילו אותם כנראה.מסכן (ל''ת)

      גלית, 01/05/10 20:49


      IP: 79.181.129.212 דווח על תגובה זו

  • 49.

    תודה רבה על כתיבת הכתבה היא עזרה לי המון (ל''ת)

    שטיוצ, 29/04/10 18:31


    IP: 84.228.92.230דווח על תגובה זו

  • 48.

    Free loaders

    Dalit, 29/04/10 18:30

    Free loaders!!

    IP: 70.75.160.95דווח על תגובה זו

  • 47.

    שיבדקו כמו יש כאלו שחיים את ''החיים'' ומרגישים חנוקים!!! (ל''ת)

    דן, 29/04/10 18:04


    IP: 85.250.9.169דווח על תגובה זו

  • 46.

    כתבה רדודה

    דורון, 29/04/10 17:39

    הכתבה התחילה טוב, אבל מהר מאוד ירדה מהפסים לרדידות כואבת. כזו שאפשר למצוא בכל רחבי הגוגל.

    זה בהחלט נראה כאילו יש ניסיון לקטלג אנשים..

    חבל. ציפיתי ליותר מאשר ''הפיתרון הוא טיפול פסיכולוגי דינאמי''... רק שכחתם להוסיף ''פרסומת'' לכתבה.

    כל אחד ימצא את הכיוון שלו בחיים, לא כולם נועדו להצליח, העולם הוא עדיין לא מקום אוטופי.

    IP: 85.250.34.26דווח על תגובה זו

    • לא נכון. כתבה אמיתית וכואבת. אנשים שנופלים בין הכסאות

      אחת שיודעת, 01/05/10 16:00

      לא מאחלת לאנשים להרגיש מה שאני מרגישה כל יום בחיי. ולא אין בי רצון להשאר בבית להיפך! (אבל אין אפשרות לשכירות שלא לדבר על דירה) ולא , לא עושים לי כלום אני עושה הכל בבית!
      כל ילד גדל בסביבה ומקבל ממנה את מה שהיא נותנת לו. ועודף נתינה, ועודף שמירה וכ' בסופו של דבר מביאים אנשים להשאר ילדים בעולם של מבוגרים. אין להם שום התאמה לחיים ולא נראה גם שאפשר לפתור את זה.

      IP: 80.230.113.81 דווח על תגובה זו

  • 45.

    הבעיה היא שוק העבודה

    מכירה, 29/04/10 17:27

    לא כולם מרוויחים הרבה, בקושי חיים ,
    השכירות הגבוהה, הכל יקר בארץ, אוכל, תחבורה, חשמל, טיפולי שיניים,,,,,,
    הבדלי המעמדות ממשיך לגדול, גם אקדמאים מתקשים במציאת עבודה
    בארץ הכל תמיד באי וודאות, בשנים האחרונות יש חוסר פירגון אחד לשני, אנשים כאן שורדים ולא חיים.

    אז מה הפלא?
    צריך פיקוח במחירי שכירות הדירות, יותר מקומות עבודה בשכר הוגן, יותר זכויות לעובדים.
    אבל אין צורך בטיפול פסיכולוגי כי זה רק ירושש את הצעירים , גם ככה אין להם הרבה כסף

    IP: 109.65.43.131דווח על תגובה זו

    • בדיוק! - התגובה הכי חכמה פה. (ל''ת)

      ד.מ, 29/04/10 22:08


      IP: 77.126.7.198 דווח על תגובה זו

    • צריך להוריד את ערך הדירות למחיר הראילי שלהם ואני מיד קונה דירה

      חיים, 30/04/10 10:09

      המדינה לא מבינה שכל עוד הדירות כל כך יקרות אנשים יתקעו בבתים שלהם!
      אם המדינה תבנה דירות ותטיל מיסים על מי שמחזיק יותר מדירה אחת ותחייב אותו לשלם מס הכנסה על הכנסות מדירות להשקעה
      אז ישתחררו דירות וערכן ירד וכולם יכולו לקנות בית ולהתחתן
      רק בישראל ערך דירה ממוצעת שווה ל150 משכורות ממוצעות בעולם כולו זה לא עולה על 75 משכורות ממוצעות
      לא זאת אלה המשכנתאות פה הן רצחניות ויוקר המחייה הוא מהגבוהים בעולם!
      לכן כולם הופכים לגנבים וזה כדור שלג שחור
      ביבי תתעורר
      כל אלה למעלה כמו אולמרט נהנים מהחיים הטובים שלהם וצוחקים עלינו מלמעלה

      IP: 84.108.51.245 דווח על תגובה זו

    • חינם

      קלרינה, 02/05/10 07:27

      זה ממש לא נכון. כל אדם זכאי לטיפול חינם דרך מרפאות בריאות הנפש, וזה כולל שיחות עם עובדות סוציאליות שיש להן הכשרה מיוחדת, הכרתי הרבה אנשים שנעזרו בזה בתקופות משבריות בחיים. העניין הוא שלדעתי החברה הישראלית היא בלתי הומאנית, רודפת בצע ואכזרית , ולצערי אנשים רבים חווים קשיים רבים בהתבגרותם, לא זוכים לאהבה בבית ולא מפתחים כישורים כדי לשרוד את התחרות המטורפת שקיימת בחוץ, אנשים נמדדים רק לפי כמה כסף יש להם . אבל שוב, יש אלטרנטיבות חינמיות.

      IP: 109.66.24.141 דווח על תגובה זו

  • 44.

    נושא רגיש ומעניין אבל כמובן לקחתם אותו לכיוון הכסף

    דניאל, 29/04/10 17:21

    מעציב ...

    זה מה שיש לומר על כתבה כזו !

    נושא כזה באמת ראוי לכתבה איכותית ומעניינת

    ומה קבלנו ?

    כתבה חלולה ריקנית ושטוחה שכל מטרתה היא אחת

    לתת במה לאיזה פסיכולוגית .

    מה שממש ברור ''מהכתבה'' = פרסומת שאכן

    אין גבול לזלזול בגולשים .

    אם כבר אתם בכיוון של פרסומת אז מן הראוי לרשום שזה כתבה תדמיתית ולא למרוח את הגולש

    IP: 109.67.47.12דווח על תגובה זו

    • דניאל , רדוד רדוד אבל קראת עד הסוף (ל''ת)

      פרוייד, 01/05/10 20:17


      IP: 77.124.242.196 דווח על תגובה זו

  • 43.

    פלונרטין מלאה באנשים כאלה

    אביבה, 29/04/10 17:20

    עצוב לראות אותם, רווקים רווקות בגילאי השלושים המאוחרות, גרים בדירות מעופשות שנראות כמו דירות סטודנטים, עם לונגי על הקירות, ו ארבעה פריטים במקרר, עבודה זמנית, שכר מינימום, חתול, רביצה קבועה בבתי הקפה בשכונה, מעבירים את הזמן. מוכשרים נורא, כל אחד בתחומו, אבל אבודים...

    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

    • פלורנטין מאודדד התייקרה, הידע שלך קצת עתיק

      פלורנטין, 29/04/10 18:41

      נתחיל מזה שהחן בפלורנטין הוא המגוון של האנשים-עובדי הייטק רואי חשבון,עורכי דין, לצד אמנים,מוזיקאים , מעצבים, קולנוענים,
      צעירים אחרי צבא והודו, וגם בני שלושים פלוס.
      ולכולם יש פה מקום.זה מקום עם סובלנות ופשטות.

      יש עדיין דירות כמו שאת מתאת-ויש גם חללים שווים ביותר ומעוצבים.

      בגלל ההתייקרות מי שאין לו כסף עבר לשכונת שפירא או לסביבות שוק עלייה.

      סקטור נוסף הוא אנשים , בייחוד בעלי המקצועות החופשיים שהם עצמאים בתחילת דרכם, ועל כן מעדיפים לחיות בפשטות ובצניעות יחסית , במקום לעבור לצפון תל אביב ולהיות זנב של עשירים עם ג'יפים.

      רוב הרובצים בבתי הקפה השכונתיים הם מחוץ לשכונה...מסביבי כולם עובדים. לפעמים בכמה עבודות והרבה שעות.

      IP: 77.124.110.208 דווח על תגובה זו

  • 42.

    מדובר בעצלנות נטו

    בת 30 ומאופסת, 29/04/10 17:02

    כל מי שלא מתאים לו לעבוד קשה, להתחייב ולהשקיע יושב אצל אמא במקום לגדל חיים משל עצמו, כי כשהיה קטן סיפרו לו שהוא הכי מוכשר ועכשיו מסתבר שוואלה, כנראה שלא.

    זה לא אשמת השוק, הגלובליציה או העליה או כל תירוץ אחר שוהעלה כאן, זו העובדה שמאפשרים זאת ההורים והחברה. מי שלא רוצה לעבוד ומחפש את עצמו בגיל 30 שלא יתפלא שמצבו עגום ביותר בגיל 40. בשלב מסויים זה כבר לא חינני אלא פשוט פתטי.

    IP: 213.8.95.19דווח על תגובה זו

    • מה שיותר פתטי זה להיות בת 30 ועדיין לחכות לאביר על הסוס הלבן

      א, 29/04/10 18:47

      ועוד לחשוב שאתן עוד בגיל 20. אחרי גיל 24 אתן לא שוות בכלל

      IP: 85.65.1.100 דווח על תגובה זו

    • 42 דוד שלי היום בן 57 אמר לי בפירוש שפעם היה הרבה יותר פשוט

      הפראייר האחרון, 29/04/10 20:11

      לשכור דירה ולקבל קביעות בעבודה, הטכנולוגיה מאוד התפתחה, אבל זכויות העובדים והנדל''ן רק נהיו במצב הרבה יותר גרוע, אל תשכחי גם שיש הורים מבוגרים שצריכים עזרה פיזית.
      במה את יותר טובה ממישהו שגר עם הוריו וחוסך כסף או עובד פחות אבל יותר עוזר להם?
      עבודה קשה היום בשכר מינימום מאפשרת לך לשכור אולי דירה עם שותפים ורק לשרוד בלי לחיות

      IP: 87.69.36.209 דווח על תגובה זו

    • לא נכון . ממשכורת מינימום אי אפשר לשכור דירה

      כמה נח להגיד, 01/05/10 16:05

      את מודעת למחירי הדירות בת''א? את מודעת לעובדה שדירת חדר עלובה היא דירה שחולקה ל4 דירות? את יודעת שהיציעו לי לגור במחסן??
      ממש מחסן לא יאמן בלי חלון בלי אפשרות להכניס ארון. ממש מסדרון. יום שלם הייתי המומה שלזה קוראים דירת חדר!!!
      למדינה יש אשמה שלא חושבים גם על אולוסיית הרווקים לפחות לתת להם דירות ''ברות השגה'' אבל לא זה רק עוד 3 שנים לנשואים בלבד.
      מי אתם הרווקים? אתם שקופים! תעבדו, תשלמו מסים ותשתקו!!!

      IP: 80.230.113.81 דווח על תגובה זו

  • 41.

    כלללללללללל החברים שלי ככה נשואים אבל הרעיון אותו דבר (ל''ת)

    מהנדס, 29/04/10 17:02


    IP: 217.132.163.79דווח על תגובה זו

  • 40.

    זו בעיה עולמית,האינטרנט(פייסבוק)נותן לך להיות בקשר בלי לצאת

    רן, 29/04/10 16:58

    אם יש לך מחשב,אז הוא מספק לך שירותי מין ושירותי חברה.כל מה שאתה צריך זה מיטה.
    עצוב,אבל ככה חיים מליוני בני 20 30 ו40

    IP: 202.90.117.77דווח על תגובה זו

    • אז אולי לוותר על הפייסבוק?

      עדיה, 29/04/10 17:54

      יש חיים מחוץ לקופסא. הם מהנים , לעיתים מענים אבל, חיים נושמים, בועטים ואמיתיים.

      IP: 87.68.144.238 דווח על תגובה זו

  • 39.

    אני בן 50 ועדיין חי על ההורים (ל''ת)

    גיל רוטנברג, 29/04/10 16:56


    IP: 79.180.192.102דווח על תגובה זו

  • 38.

    אני בדיוק כזה, ואפילו מעשן חשיש על בסיס יומי.

    מסטול בן 30, 29/04/10 16:56

    פשוט נמאס לי מהרדיפה של החברה אחרי כסף וכוח. די תנו להיות מאושרים , תנו לי לקום ב10 בבוקר ולעשן ג'וינט , לחייך , ללכת לים.

    לא רוצה חליפה ומשכנתא , רוצה ביקתה מעץ וגינה

    IP: 79.180.192.102דווח על תגובה זו

    • אתה לא חייב לרדוף אחרי החומר .אבל...

      אמא לילד בגילך (כמעט), 29/04/10 17:57

      תקום, תפרנס את עצמך, תחייה (באוהל, בקתה על ההרים???)בבית משל עצמך, אל תשתמש באוטו של ההורים, באוכל שלהם,בפרטיות שלהם. תאמין לי ש, הם יאהבו אותך יותר.

      IP: 87.68.144.238 דווח על תגובה זו

  • 37.

    פסיכולוגיה בגרוש וראיה חד מימדית של נפש האדם

    רועי, 29/04/10 16:35

    קלינית שמינית, ואוסף של בבלת פסיכולוגי.
    הכותבת מבטאת צרות אופקים שמכניסה אנשים לקטגוריות ומקטלגת אותם עם בר קוד , לא מסוגלת להבין שום דבר מחוץ לתחום ה''ניסיון העלק קליני''.

    פשוט עבודה זרה במסווה של מדע. ואוסף של שטויות

    IP: 132.76.38.222דווח על תגובה זו

  • 36.

    האם יתכן שאין הם מוצאים עניין בשאפתנות החברתית המצויה?

    אהוד, 29/04/10 16:34

    מדידת הצלחתם של אנשים להתברג בנורמות חברתיות, ע''י אותם נורמות עצמן מעידה על גישה חסרה . גישה המתמקדת בלהוביל אנשים אל תוך נורמה חברתית הגם שלא בהכרח מתאימה להם.

    IP: 89.138.225.210דווח על תגובה זו

  • 35.

    מטופלים? מוגזם! (ל''ת)

    !, 29/04/10 16:33


    IP: 77.126.164.173דווח על תגובה זו

  • 34.

    מכיר כאלה-הבעיה שהשוק היום אכזרי ודינאמי מאד (ל''ת)

    יהודי, 29/04/10 16:30


    IP: 95.35.10.209דווח על תגובה זו

  • 33.

    וואו. פסקת ה-''לא מעיזים'' בדיוק, אבל בדיוק מתארת את חיי העלובים (ל''ת)

    ואת המטודות שעומדות מאחורי התנהלות חיי, 29/04/10 16:24


    IP: 109.66.187.149דווח על תגובה זו

  • 32.

    הרבה כאלה?? יש מלא כאלה!!!

    ומי אמר שזה רע?, 29/04/10 16:20

    אני מכיר הרבה שדווקא מרוצים מהמצב הזה, למה מי רוצה להתחייב לדירת מליון וחצי שקל עלובה?? מי צריך עבודה קבועה ומשעממת?? גם במחיר של אבטלה מידי פעם, וחברה קבועה או נישואין?? הצחקתם אותי ואותם, מה אנחנו רוצים התקף לב בגיל 40?? כשיוצא זיון מידי פעם סבבה , לא יוצא, מביאים ביד וממשיכים הלאה... ממליץ לכל הצעירים בני ה 20 עם השאיפות , כשתגיעו לגיל 30+ זוהי צורת החיים הכי טובה, נסו ותהנו!!

    IP: 91.135.102.196דווח על תגובה זו

    • looser (ל''ת)

      pw, 29/04/10 16:55


      IP: 213.8.95.19 דווח על תגובה זו

    • ממה את מפחד??

      אמא, 29/04/10 18:00

      ועל חשבון מי אתה רוצה לנהל את חיי התענוגות האלה שיצרת? זאת אולי צורת חיים נעימה כמו שאתה חי, אבל, טפילית ובאה על חשבון אחרים.

      IP: 87.68.144.238 דווח על תגובה זו

    • כל מילה בסלע

      ביבי, 01/05/10 20:25

      פשוט כל מילה בסלע

      IP: 109.65.23.157 דווח על תגובה זו

  • 31.

    יש הרבה סיבות נוספות למצב בני ה-30

    אני, 29/04/10 16:18

    בין הסיבות השונות אפשר למצוא את המציאות הישראלית הלא קלה בה כל אחד נלחם כדי להתקיים והפרשי המעמדות הקיצוניים שמתחזקים בשנים האחרונות.
    אורך החיים הלא יציב של הצעירים במיוחד אלה הגרים בתל אביב אשר מתמודדים עם חיים חסרי מנוחה ועיסוק בסיפוק רגש וייצר רגעי אשר לא נותן להם את היציבות הרצוייה אלה הרדיפה אחרי האושר הלא מושג.
    תוסיפו לזה את כמות האנשים שמתחרים על כל משרה נחשקת ואת האחוז הגבוה של בוגרי תואר ראשון ושני שלא מצליחים להפיק מעצמם את מה שציפו מהלימודים הקשים שעברו.
    לסיכום: יש המון סיבות למצב שנוצר עם בני ה-30 ולא הכל דווקא באשמתם.

    IP: 192.114.67.140דווח על תגובה זו

  • 30.

    אני מכיר המון כאלה שהם בני +40 ... רק השד יודע ממה הם חיים.........

    רוני מהשרון , 29/04/10 16:06

    אני לא מאמין כמה ח'ברה אני מכיר שהם בגילאים של 45 - 35 לא נשואים... בלי זוגיות קבועה... בלי ילדים... בלי עבודה קבועה(ובדרך כלל בלי עבודה בכלל)... בלי כיוון בחיים...

    והכי מצחיק... הם דווקא חיים לא רע בסך הכל... (יחסית לעובדה שהם עושים כלום בריבוע)... פה מסעדה, שם גיחה לחו''ל, פה מסיבה, שם יציאה לפאב... מעניין מאוד...

    מצד שני כל המדינה הזאת מעניינת מאוד: יש בה הכי הרבה פרזיטים, אנשים לא מועילים וסתם מעלימי מס למיניהם ולמרות זאת יש לה את אחת הכלכלות הכי בריאות בעולם...... לך תבין את זה !!!

    IP: 217.132.232.218דווח על תגובה זו

    • רוניל'ה ,מה זה הצחקת אותי!

      רונה שלי רונה, 29/04/10 18:03

      אבל שסיימתי לצחוק, ניגבתי את הזיעה הקרה מהמצח. תגיד, זה באמת נכון, כל הסיפור על הרבה צעירים במצב דומה?טוב, אני די דואגת כי יש לי ילדים שיגיעו בקרוב לגיל.

      IP: 87.68.144.238 דווח על תגובה זו

    • **בישראל יש מגפה הממשלה מסתירה את הברדק*** (ל''ת)

      קטסטרופה של הנהנתן, 29/04/10 21:32


      IP: 84.108.133.213 דווח על תגובה זו

  • 29.

    מאיפה להתחיל

    נמרוד, 29/04/10 16:03

    לא יודע כמה פעמים בחיי, אם בכלל, יצא לי להתחבר לטקסט בצורה כה חזקה
    תודה

    IP: 212.143.171.41דווח על תגובה זו

  • 28.

    הבדיחה עליכם אני בן 29 ו-11 חודשים גר עם אמא ולא יודע מה רוצה מהחיים (ל''ת)

    יורם, 29/04/10 16:01


    IP: 213.233.101.152דווח על תגובה זו

  • 27.

    הבעיה היא בהורים, לא בילד.

    רון הכחול, 29/04/10 16:01

    שיעיפו אותו מהבית וזהו.

    IP: 220.253.57.80דווח על תגובה זו

  • 26.

    אני מכיר אחד כזה

    נועם, 29/04/10 15:57

    אבא קריר.
    הוא בן 30 גר עם ההורים ועושה סרטונים קצרים ביוטיוב. זה תחביב שלו, תחביב נחמד.

    IP: 79.176.127.218דווח על תגובה זו

    • cold dad

      גאון, 01/05/10 19:42

      iam after you cold dad...

      you know that i am....


      love ya

      aba ganov

      IP: 84.108.12.9 דווח על תגובה זו

  • 25.

    מאמר יפה ונכון... (ל''ת)

    אבא של...., 29/04/10 15:55


    IP: 109.64.106.101דווח על תגובה זו

  • 24.

    זה דווקא קשור למצב שוק העבודה הדליל שיש כבר כמה שנים

    זה בדוק, 29/04/10 15:54

    ובנוסף , צביון המדינה והאופי שלה ממש משתנה לרעה בגלל העלייה , זה כבר לא ארץ ישראל היפה והקטנה, כולם במשבר, תחושה של גנבה והשתלטות המונית, הם הורסים כל חקה טובה כבר עדיף לעבור לחו''ל

    IP: 84.229.217.141דווח על תגובה זו

  • 23.

    הכתבה שהכי הזדהיתי איתה אי פעם,כאילו נכתבה עלי

    בן 32, 29/04/10 15:51

    במיוחד הקטעים האלה:

    הניסיון הקליני מראה שהילדים הללו לא מתגלגלים סתם. יש לכך סיבה, חסם רגשי שמעכב את ההתקדמות. לעתים מדובר בחרדה, פחד להתקדם מלהיכנס לעולם המבוגרים, רצון להישאר ילד עוד זמן מה. יש מקרים שהחסם הרגשי הוא בטחון עצמי נמוך - אנשים בלי אמונה שהם יכולים להצליח -


    פעמים רבות על בסיס אמירות שספגו בילדות.

    מתחת לאי העשייה מסתתרים לרוב אנשים פרפקציוניסטים, עם דרישות גבוהות מעצמם, שפוחדים לטעות. הם נוקטים בגישת הכל או לא כלום: או שאהיה המוצלח בתחום שלי, הכי מפורסם, הכי עשיר, או שום דבר. הם מעדיפים להיות שוטפי כלים, מלצרים, לעבוד בניקיון, שם אין ציפיות ולכן אין אכזבות.

    הם לא מעזים לנסות ולהגשים את שאיפותיהם האמיתיות מהפחד שיתגלה שהם לא כאלה מוכשרים. הבינוניות והבורגנות הן עבורם האופציה הגרועה ביותר. הבעיה בנוקשות הגישה של הכל או כלום, היא שפעמים רבות הבחירה היא דווקא בצד של הכלום. האמת היא, שקשה להצליח בלי להסכים מדי פעם לפשל ולטעות.

    IP: 85.65.33.226דווח על תגובה זו

    • who cares??? (ל''ת)

      גילגי, 29/04/10 18:53


      IP: 206.228.109.58 דווח על תגובה זו

    • הכתבה הזו אמיתית וכואבת ורק מי שזה נוגע לו מבין

      אמיתי וכואב, 01/05/10 16:10

      הכל אבל הכל נכון בכתבה הזו (אבל לא כולם מעשנים סמים אל תגזימו)!!!
      אולי תעשו כתבה שנייה בנושא עם פתרונות מעשיים!!!

      IP: 80.230.113.81 דווח על תגובה זו

  • 22.

    כתבתי על זה עבודה עוד בסמינריון אצל מר אלפנט ז''ל

    אהוד בנאי, 29/04/10 15:46

    ''מהרי נא'' הוא שם העבודה אם אינני טועה.

    IP: 212.235.115.21דווח על תגובה זו

  • 21.

    בן 40 +2 ילדים באותו מצב :( (ל''ת)

    אבי, 29/04/10 15:43


    IP: 109.65.200.158דווח על תגובה זו

  • 20.

    ווואוו... תאור מדויק שלי! (ל''ת)

    כ''כ נכון, 29/04/10 15:39


    IP: 84.108.28.244דווח על תגובה זו

  • 19.

    השאלה שתמיד צריכה להשאל היא מה המדד ל''הצלחה''

    בועז, 29/04/10 15:39

    והאם מה שהחברה מכתיבה כ''הצלחה'' אכן מביאה לסיפוק ואושר.
    ייתכן מאוד שהאינדיבידואל מצליח לגבש ''מטרות'' ו''כיוון לחיים'' משום שזה מה שנהוג ומקובל בחברה, אבל 20 שנה אח''כ הוא יכול להתעורר כרופא,עם אשה בית וארבעה ילדים ולגלות שזה לא מה שבאמת גורם לו לאושר.
    האם לא הגיע הזמן שהפסיכולוגיה הקלינית המערבית תעשה עם עצמה חשבון נפש על מנת לבדוק אם היא באמת עומדת במטרות שהיא מציבה לעצמה ?

    IP: 80.230.194.166דווח על תגובה זו

    • אפילו אצלנו באמזונס, קמים בבוקר לצוד וללקט מזון

      אינדיאן גירל, 29/04/10 18:07

      מה הקשר בין הגישה המערבית לבין הזן הטפילי החדש של מתבגרים. לדעתי, הם או פוחדים לחיות מחוץ לחממה או מענישים את הוריהם וכופים עליהם לגדל אותם לנצח נצחים.

      IP: 87.68.144.238 דווח על תגובה זו

    • הפסיכולוגיה המדוברת לא רואה נכון את האינדיבידאל

      תחיו בהווה, 29/04/10 19:04

      אלא מחלקת לקטגוריות - טיפוסי אישיות, מניעים וכו' וכו'.
      היא לא רואה את האנושות כאוסף של אינדיבידואלים- ופה הטעות שלה.
      זה היה רלבנטי לאיך שאנשים חשבו פעם.
      היום אנחנו מבינים שזה לא מתאים לנו, ורואים בעיניים שלנו שאם אדם לא מממש את עצמו הוא בהכרח מתוסכל.
      הפתרון- להכיר את הטוב שבך, לשאול למה באת לעולם ולראות איך אתה עוזר פה לעולם, בזמן שנשאר לך.
      לכן גם כל השאלות על מה גורם לנו להתנהג כמו שאנחנו מתנהגים - תופס חשיבות מזערית.
      פשוט להתחיל לעשות מעשה, ללמוד מטעויות במקום לפחד מהן.

      כתבה חשובה, כל עוד מתייחסים למילה ''הצלחה'' כמימוש עצמי ולא כמו מה שמקובל לחשוב על הצלחה (בכסף, סטטוס בחברה וכו')

      IP: 93.172.39.10 דווח על תגובה זו

  • 18.

    שילכו ללמוד משהו בכדי ליצור התפתחות לעצמם (ל''ת)

    ישראל, 29/04/10 15:38


    IP: 77.127.103.26דווח על תגובה זו

  • 17.

    אולי לא בא להם להיות עבדים או להתשעבד לאיזה אישה למזונות (ל''ת)

    אין דרך אחת נכונה לחיות,אז הרוב עבדים..אד מה.., 29/04/10 15:33


    IP: 109.253.96.131דווח על תגובה זו

  • 16.

    מי רוצה לשלם 300 ש''ח לשבוע, כל שבוע? (ל''ת)

    לא אני, 29/04/10 15:30


    IP: 95.35.197.2דווח על תגובה זו

  • 15.

    את מאד צודקת - סיפור מהחיים

    אחת שהיתה שם, 29/04/10 15:26

    זה נכון - לא יודעת לגבי ההזנחה, אבל אצלינו לפחות הבת היתה בסוג של תקיעות עד גיל 28
    בגיל הזה היא הסכימה סוף סוף ללכת לייעוץ פסיכולוגי שחולל פלאים - נתן לה הכלים להתמודד עם מכלול מצבים ולחוסר הבטחון ששלט בכל פינה טובה.
    היום היא עם עבודה קבועה, מסיימת תואר שני, במערכת יחסים סופר רצינית עם בחור נהדר (חיים ביחד).

    IP: 192.114.179.66דווח על תגובה זו

    • תודה

      ס, 01/10/12 22:08

      האם תוכלי לומר מה שמו??תודה

      IP: 85.64.27.168 דווח על תגובה זו

  • 14.

    לא רק...

    dikla, 29/04/10 15:15

    כל אחד והסיבות שלו, אך גם הכלכלה הגלובלית שהתפתחה היום, מקומות העבודה לא יציבים כבעבר, יש המון פיטורין, הרבה ממקומות העבודה תפוסים עדיין ע''י דור ההורים הקודם שלא רוצים להוציא אותם לפנסיה והשכר נמוך לעומת המחייה הגבוהה ולכן אין להרבה חבר'ה צעירים ברירה אלא להישאר ולגור בבית ההורים. גם לאלו הנשואים מבננו וגם לאלו הרווקים שזה כבר עניין בפני עצמו של הרבה חתנים שלא רוצים להתחתן כי... האינדבידואלים, הפמניזם, השוביניזם, כל הכעסים, שינאה, מטען עבר כואב וכו'

    IP: 192.115.206.194דווח על תגובה זו

  • 13.

    כולנו כאלה, כולל אלו שמסיימים תואר שני ושלישי ובעלי ''עתיד'' (ל''ת)

    ., 29/04/10 15:14


    IP: 132.72.90.49דווח על תגובה זו

  • 12.

    נא לקרא את ילד מזדקן של כוורת

    זיגי, 29/04/10 15:10

    נא לקרא את ילד מזדקן של כוורת
    נא לקרא את ילד מזדקן של כוורת
    נא לקרא את ילד מזדקן של כוורת

    IP: 24.42.107.153דווח על תגובה זו

    • להאזין יהיה יותר נחמד (ל''ת)

      א, 29/04/10 16:49


      IP: 10.125.30.53 דווח על תגובה זו

  • 11.

    מעניין. אכן, יש לא מעט כאלה

    קוראת, 29/04/10 15:08

    וחבל שאין עבורם הכוונה יותר מעשית עוד בבתי הספר התיכוניים.

    IP: 212.199.149.18דווח על תגובה זו

  • 10.

    לא כל איחור הוא מחלה

    יוש, 29/04/10 15:07

    יש אנשים שצריכים יותר זמן, זה הכל, וכדאי לכבד את הזמן שלהם, בסוף רובם מסתדרים ואלה שלחצו ''וטיפלו'' בהם מאחרים עוד יותר לפעמים.

    IP: 109.66.19.109דווח על תגובה זו

  • 9.

    אם אני מכיר?? סיפור חיי (ל''ת)

    אמיר, 29/04/10 15:06


    IP: 212.143.171.41דווח על תגובה זו

  • 8.

    גם אין מספיק אפשרויות לאנשים כאלה

    בסימן שאלה, 29/04/10 15:03

    כמו להתחיל (ולעלות) אט אט כשוליה; בחו''ל זה קיים

    IP: 84.74.140.140דווח על תגובה זו

  • 7.

    סליחה? מה הבעיה בדירה שכורה? זה ממש לא דומה ללגור עם ההורים. (ל''ת)

    תוהה, 29/04/10 15:01


    IP: 212.143.159.120דווח על תגובה זו

    • מה הבעיה בדירה שכורה?

      חושב לעומק, 30/04/10 10:05

      כסף שאתה זורק לפח וממן בעל הון שמחזיק מספר דירות להשקעה וגורם במחסור בדירות ולהעלת ערך הדירות בשוק
      את אותו כסף של שכירות אתה יכול לשלם במשכנתא שהיא גם קללה אבל לפחות הנכס שלך בסוף

      IP: 84.108.51.245 דווח על תגובה זו

  • 6.

    ההורים צריכים לדחוף את הילד שיעזוב את הבית

    י, 29/04/10 15:00

    ומילים יפות ושיחות עידוד לא יעזרו. בית ההורים צריך להפוך למקום בלתי נסבל. הצורך לעזוב צריך לגבור על חוסר הביטחון

    IP: 80.74.101.16דווח על תגובה זו

  • 5.

    ההורים אשמים!!!!!!!!!

    אמה, 29/04/10 14:54

    את ההאגו לשים בצד ואת הילדים במקום הראשון
    ולהתחיל לטפל בהם לאהוב אותם לשחק לטייל
    לספר סיפורים להפעיל את הדמיון ועוד
    ואז יש תוצאות .

    IP: 207.232.27.50דווח על תגובה זו

  • 4.

    כתיבה פסיכולוגיסטית שמתעלמת ממשתנים חברתיים-תרבותיים-פוליטיים (ל''ת)

    סוציולוגית, 29/04/10 14:53


    IP: 94.159.145.114דווח על תגובה זו

    • נכון. ותקראי תגובות שאחריך. (ל''ת)

      קוראת ולא סוציולוגית, 29/04/10 22:01


      IP: 109.67.137.17 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אכן בעיה. אבל אולי זה בעצם הדור הראשון שהבין שהכל חרטה?

    קורא, 29/04/10 14:49

    אני רחוק מאוד מלהיות במצב הבעייתי שמתואר בכתבה. רחוק מאוד. אבל איפה שהו אני יכול להבין אותם. מרוץ העכברים והחברה המודרנית, לא רק בישראל אבל בכלל, מציעים לנו בעיקר שיעבוד, הרבה לחץ, וחומריות כדי לשכוח לרגע את המצב העגום. אולי אלה ששוכבים על הספות פשוט נמנעים מלהשתתף?  או שאולי אני סתם זורק להם עוד תרוץ לבטלנות? קשה לדעת...

    IP: 84.109.182.153דווח על תגובה זו

    • יש הרבה בדבריך (ל''ת)

      י, 29/04/10 23:27


      IP: 84.228.110.162 דווח על תגובה זו

  • 2.

    כן,הכרתי הרבה כאלה..

    אורית, 29/04/10 14:49

    חבורת עצלנים שלא מוכנים להזיז את התחת שלהם מהמיטה בבית של ההורים,נו,בטח,יותר קל לרבוץ אצל ההורים ולחיות על חשבונם עד המוות (שלהם ככל הנראה) מאשר לצאת לעולם ולהתחיל לעבוד למחיתך,ואז גם לגלות שכיכר לחם עולה 5 ש''ח וזה לא הלחם ארז שאתה צורח על אימא שלך אם אין אותו בבית,הוא עולה 20 ש''ח!
    ולעבוד? נראה לכם שאני אעבוד בשביל 30 ש''ח לשעה? למה מה קרה?! אני,אני צריך להיות מנהל באיזה חברה שתשלם לי מיליונים,או בכלל להתחתן עם איזה עשירה....

    בקיצור,הפיתרון היחיד לחבורת האפסים האלה שכל החיים קיבלו הכל על מגש של כסף זה להעיף אותם מהבית!! הורים,אל תדאגו,הם לא ימותומזה,לא מתים כל כך מהר.

    IP: 80.230.200.162דווח על תגובה זו

    • אשה ממורמרת .

      רובץ על בחול החם, 29/04/10 17:25

      כמה מרמור . רואים שאת לא מאושרת.

      ממליץ על פרוזאק פעם ביום :)

      IP: 85.65.21.218 דווח על תגובה זו

    • כמה שאת צודקת, פשוט ניצול. מכאן ואילך הכל תלוי בהורים. (ל''ת)

      1, 29/04/10 18:23


      IP: 77.124.36.21 דווח על תגובה זו

    • חחחחחחחחחחח הצחקת אותי כל מה שאמרת וכתבת זה בדיוק מה שנשים מחפשות

      א, 29/04/10 18:46

      על מי להישען ולא לעבוד ושמישהו אחר יקנה להם ויעשה להם

      IP: 85.65.1.100 דווח על תגובה זו

    • ראית יותר מידי סרטים הייתי אומר (ל''ת)

      מה זה משנה איך קוראים לי, 30/04/10 17:33


      IP: 217.132.180.41 דווח על תגובה זו

  • 1.

    הרפואה הכי טובה לבני ה-30 האלה לסלק את ביבי מהשלטון (ל''ת)

    הון+שלטון רע לילדנו, 29/04/10 14:39


    IP: 89.139.42.6דווח על תגובה זו

    • **ביבי הביא את כל הברדק הכתוב ההפרטות והדרוינזים** (ל''ת)

      קנבליזיציה, 29/04/10 21:36


      IP: 84.108.133.213 דווח על תגובה זו