• 27.

    חלב רע

    גני, 20/02/13 10:21

    הפרות שותות חלב? לא! הן אוכלות עשב! העגל יונק מעט ואוכל עשב כאשר הוא בן חצי שנה ! אז למה אנחנו צריכים לאכול ולשתות חלב?

    IP: 84.108.21.245

  • 26.

    חתעלי (ל''ת)

    חף, 19/01/13 17:55


    IP: 79.182.110.171דווח על תגובה זו

  • 25.

    אני לא יודע מה איתכם, אבל...

    מתנגדי החלב, 18/01/13 12:52

    אנחנו מתנגדי החלב, יו!

    http://go.to/nomilk

    IP: 85.64.239.229

  • 24.

    מדוע אינני מופתע מן המתנגדים

    אפי, 18/01/12 14:28

    חדשות לבקרים אנו מופצים בחומרים, מאמרים, הרצאות נגד אכילת מוצרי חלב לחלוטין.
    שמתי לב לתופעה מוזרה: כותב המאמר, או נותן ההרצאה המתנגדת לאכילת מוצרי חלב, הוא כמעט תמיד נגד גם אכילת בשר/עוף וכו'.
    כלומר, מבחינת המתנגדים, אם לא אוכלים אזי אין צורך לגדל עדרי בקר/צאן. אם אינך מגדלם אזי אינך גם אוכל בשר. ואם בקר/צאן לא קיימים על פני הארץ, היקום כולו משתקם ומבריא, הנפיחות לא פוגעות באקלים ובאוזן - בסופו של תהליך, המטרה להחזיר את האיזון לטבע.

    IP: 79.181.44.197דווח על תגובה זו

  • 23.

    על ההבדלים בין רופא לנטורופת

    עומר, 23/02/10 23:02

    בקרב הגרסאות של רופא מול נטורופת/הומאופת בנושא החלב (ובכלל) אני תמיד אלך עם הרופא. הסיבה פשוטה: רופא הוא איש מקצוע עם דיפלומה, שעבר קרוב ל-10 שנים של לימודים, התמחות וסטאז'.

    לעומתו, הנטורופת/הומאופת לא מבסס את דבריו על שום דבר מדעי. הוא רחוק מלהיות רופא קונבנציונלי, כך שאין להתייחס לדבריו ברצינות. בפרט כשהוא מאשים מזון בסיס בריא במיוחד בכל המחלות עלי אדמות.

    המטפלים האלטרנטיביים מזלזלים במדע ולא מתביישים להמליץ לאנשים בענייני בריאות. ברור שהם מומחים לבריאות, אחרי שנה-שנתיים במכללה קטנה ובראש טוב. הקבלה, אגב, היא ללא פסיכומטרי- קצת שונה מרף ה-750 של הפקולטות לרפואה באוני'.

    IP: 87.68.51.182דווח על תגובה זו

  • 22.

    על ההבדלים בין רופא לנטורופת

    עומר, 23/02/10 22:57

    בקרב הגרסאות של רופא מול נטורופת/הומאופת בנושא החלב (ובכלל) אני תמיד אלך עם הרופא. הסיבה פשוטה: רופא הוא איש מקצוע עם דיפלומה, שעבר קרוב ל-10 שנים של לימודים, התמחות וסטאז'.

    לעומתו, הנטורופת/הומאופת לא מבסס את דבריו על שום דבר מדעי. הוא רחוק מלהיות רופא קונבנציונלי, כך שאין להתייחס לדבריו ברצינות. בפרט כשהוא מאשים מזון בסיס בריא במיוחד בכל המחלות עלי אדמות.

    המטפלים האלטרנטיביים מזלזלים במדע ולא מתביישים להמליץ לאנשים בענייני בריאות. ברור שהם מומחים לבריאות, אחרי שנה-שנתיים במכללה קטנה ובראש טוב. הקבלה, אגב, היא ללא פסיכומטרי - קצת שונה מרף ה-750 של הפקולטות לרפואה באוני'.

    IP: 87.68.51.182דווח על תגובה זו

    • עד לפני 10 שנים לא למדו בפקולטות לרפואה בישראל תזונה

      עדיף לטפל אצל בוגרי ''תלפיות''..., 04/05/10 07:04

      כי זה נחשב תחום של דיאטניות....
      ואתה משווה בין רופא לנטורופט שלומד על כל אורח החיים הרצוי לאדם.........
      נטורופט אינו מהנדס אנושי ולא צריך ללמוד10000 סוגי מחלות /זיהומים פתולגים אלא לומד שינויים של מצבי הגוף ומטפל לפי הכשרתו בנושא,אתה יכול להעזר בו או לבחור טיפול אחר
      אבל בוודאי לא לקשקש את השכל בתחום

      IP: 77.126.163.248 דווח על תגובה זו

  • 21.

    מזל שלא אמרו אז לבני ישראל לא לשתות חלב עיזים בטענה שהם לא בנויים לזה

    אורן, 23/02/10 19:16

    ומה היתה תוחלת החיים אז?
    האם תאשימו בכך גם את חלב העיזים?
    ואלי הם כן שתו חלב פרה, ואת פשוט לא יודעת על כך??? איפה זה שם את אמינות המסקנות שלך?
    די לבורות.
    די לפרשנות לא מדעית של העובדות.
    די להסקת מסקנות לא נכונה.
    זו הבעיה - כשאמונה אישית מתערבבת עם עובדות, משהו מתעוות. הסקת מסקנות היא דבר מאוד מועד לפורענות.

    IP: 85.64.144.243דווח על תגובה זו

  • 20.

    זה פשוט עניין של רגישות

    יוש, 23/02/10 14:19

    הדיון הוא לא כללי, אוכל זה דבר פרטי לחלוטין. יש אנשים שרגישים לחלב ויש לא. מי שרגיש עליו לטפל ברגישות שלו, לא תמיד אפשרי אבל חשוב לנסות. בדרך כלל משהו שטעים לנו טוב לנו אבל אם זה לא טעים, אסור לאכול רק בגלל שמישהו אמר שזה בריא.
    לפעמים הרגישות היא ברמת הגנטית ולפעמים ברמת תורשה, אבל הרבה מקרים זה תהליך של התנייה (פחד מתוך שטיפת מוח).
    על כל אדם פשוט לבדוק על עצמו כל דבר שטעים לו ולראות איך הוא מרגיש ולהפסיק להתיחס בפחד מכל מאמר.

    IP: 109.64.25.60דווח על תגובה זו

  • 19.

    מחקר סין

    עוזי יער, אשדוד, 23/02/10 13:41

    מחקר התזונה הרציני היחידי שנערך על צריכת מזון מן החי הוא ''מחקר סין''. כעת ישנו גם הספר בעברית. כל השאר לא רציני. המסקנות החד משמעיות של מחקר סין הן שצריכת מזון מן החי ( בשר בקר, עוף, דגים, ביצים, חלב ומוצריו), מגביר באופן משמעותי את הסיכון למחלות לב, סרטן לסוגיו, סכרת, בריחת סידן ועוד מחלות מערביות. מי שרוצה לטמון את ראשו בחול, שיבושם לו.

    IP: 217.132.27.199דווח על תגובה זו

    • בדיוק. מי שלא קרא - מפספס עובדות (ל''ת)

      ג'קסון, 23/02/10 15:44


      IP: 85.65.99.167 דווח על תגובה זו

    • האם קראת את כל ''שאר המחקרים''?

      דור, 23/02/10 16:59

      ישנם אלפי מחקרים בנושא תועלות החלב וכמה מאות נגדו. האם קראת את כולם כשיצאת בהצהרה שחצנית ולא רצינית כמו: ''כל השאר לא רציני''.? האם יש לך יכולות וכישורים לנתח מחקרים?
      ולכןל שאר הבורים - לא כל המחקרים ממומנים על ידי מועצות החלב ויצרניות החלב ולא כל המגיבים כאן הם ממשרד פרסום.

      IP: 84.109.222.193 דווח על תגובה זו

      • אתה טועה

        ג'קסון, 24/02/10 11:00

        אמנם נערכו מחקרים רבים, אבל אף אחד מהם לא מתקרב אפילו להיקף ולעומק שאליו הגיע מחקר סין. מה לעשות, אלה העובדות.

        IP: 85.65.99.167 דווח על תגובה זו

      • האם קראתם את הדוח של דוקטור אבני ? חפשו בגוגל (ל''ת)

        מגי, 28/05/12 12:24


        IP: 147.237.70.104 דווח על תגובה זו

  • 18.

    קודם כל אני בעד חלב.. כנסו

    פרה קדושה, 23/02/10 12:58

    1. ''שוטי חלב'' הוא ספר פופוליסטי שלא מבוסס על שום דבר ולכן אין להסתמך עליו.
    2. לגבי סינים ויפנים-זו אוכלוסיה שבאופן גנטי יש בה אחוזים גבוהים של רגישות ללקטוז ומבחינה תרבותית לא נהוג בה לצרוך חלב, הגוף סיגל את עצמו לזה אבל הם לא ''בריאים יותר'' כי לא צורכים חלב. הם צורכים הרבה ירקות, קטניות ודגים ואולי שם התשובה..
    3. אין הבדל מבחינת לקטוז וכד' בין חלב עיזים וחלב פרה (רק הבדל קל במולקולות השומן) ולכן אין להמליץ על חלב עיזים על פני חלב פרה. רק אם זה טעים לכם יותר..
    4. באופן כללי לא הייתי סומכת על כל הנוטורופטיים וה''רידמנים'' למיניהם. תבססו את הבחירות שלכם על עובדות מדעיות בדוקות! וגם מאמרים צריך לדעת לקרוא (תבדקו נתונים סטאטיסטים, מי מימן, כמה אנשים השתתפו וכמה זמן נערך הניסוי...)

    שיהיה יום נפלא לכולם

    IP: 93.172.84.187דווח על תגובה זו

    • בקיצור ,להסתמך על אפידימיולוגים ולא על שמועות. (ל''ת)

      א, 23/02/10 13:31


      IP: 94.230.80.84 דווח על תגובה זו

    • חבל שאינך עומדת בדרישותייך.

      ע, 23/02/10 15:48

      המחקר היחיד, ואני מדגיש - היחיד - הרציני שנערך אי פעם על השפעות המזון מן החי על בריאות האדם הוא מחקר סין (אל תתנו לשם שלו לבלבל אתכם, הוא נערך ע''י אחד מקובעי המדיניות של משרד הבריאות האמריקאי). מי שלא קרא, שלא יגיב כי הוא מתבסס על ספרות זולה, תחושה סובייקטיבית, שמועות אינטרנטיות ורגשות סלידה מרוח העידן החדש (שאין לה כל קשר למחקר סין). הוא לא מתבסס על מדע. במחקר סין מובאות הוכחות חד משמעיות לכך שמזון מן החי (כן, כל מזון מן החי) גורם לאינספור מחלות. קראו ותבינו. ולא, אין לי אינטרס בספר, פשוט קראתי ונדהמתי.

      IP: 85.65.99.167 דווח על תגובה זו

      • מחקר סין הופרך כבר מזמן (ל''ת)

        אושר, 02/02/11 07:30


        IP: 84.228.230.242 דווח על תגובה זו

  • 17.

    התגובות בעד החלב יוצאות ממשרד פרסום

    sigal gross, 23/02/10 12:36

    יש להם תוכנת מעקב אחרי טוקבקים והם פשוט שותלים תגובות בשכר.

    IP: 82.166.29.146דווח על תגובה זו

  • 16.

    תקשיבו לגוף שלכם ותבינו מה טוב לכם

    נועה, 23/02/10 12:29

    אחייניתי סבלה מדלקות אזניים חוזרות ונשנות עד גיל שנה, שנעלמו לחלוטין עם המעבר לפורמולה צמחית.

    אצל לא מעט אנשים נמצא קשר, שאולי לא הוכח מדעית, אבל הם מרגישים אותו היטב, בין צריכת חלב ומוצריו וליחה, המעלה את הסיכון לדלקות אזניים.

    אני לא מיסיונרית של מתנגדי החלב, ומי שטוב לו- שיהנה מחלב. אבל תהיו מודעים לאפשרות שחלב עלול להעלות אצל אנשים מסויימים את כמות הליחה, ולפני שמתייאשים מתדירות דלקות האזניים - שווה לנסות חודש בלי חלב.

    ומי שנמנע מחלב, צריך לדאוג לעצמו למזונות אחרים. טחינה מלאה מכילה כמויות מדהימות של סידן.

    IP: 62.90.84.73דווח על תגובה זו

  • 15.

    בני אדם הם גם היחידים שנוטעים נטיעות,בגלל זה פרות וירקות

    נעמה, 23/02/10 12:07

    שנוצרו מחקלאות הם לא בריאים?

    הויכוח מעניין, אבל בלי טענות מרחפות

    IP: 212.179.159.168דווח על תגובה זו

  • 14.

    צרם לי שבכתבה כמעט שאין התייחסות למצוקת הפרות עצמן

    אוהבת חיות, רמת גן, 23/02/10 11:12

    לא מציינים שייצור החלב כרוך בסבל רב לפרה וכן לעגל. את הפרה מעברים באמצעות הזרעה מלאכותית, ולאחר ההמלטה לוקחים ממנה את העגל, מה שגורם סבל נפשי קשה הן לפרה והן לעגל (ואני ראיתי זאת במו עיני). בנוסף לכך, מכניסים את הפרה לרצף של הריונות בזה אחר זה, דבר שברור שהוא גרוע לבריאותה. כל הריון כרוך בסיכון מסוים, כמו למשל קדחת החלב, קשיים בהמלטה, דלקות עטינים, זיהומים שונים ועוד. רצף של הריונות מעלה במידה משמעותית את הסיכון הזה. זאת ועוד, החלב שנוצר בעטיני הפרה, ''לוקח'' סידן מעצמותיה, מה שגורם להיחלשות העצמות ופעמים רבות גם לשברים.
    כל הגורמים הללו מקצרים את חיי הפרה במידה משמעותית – תוחלת חייה הנורמלית של פרה היא כ-20 שנה. אבל במשקים תוחלת החיים הממוצעת של פרה הוא כ-5-6 שנים פלוס מינוס. כלומר, כרבע מתוחלת החיים הנורמלית.
    חלב הפרה נועד לעגל ולא לבני אדם, ובני האדם למעשה גוזלים מפי העגל את האוכל שנועד לו, ובמקומו מאכילים את העגל בתחליפים עלובים.

    IP: 84.228.6.54דווח על תגובה זו

  • 13.

    לעולם לא לבחור בקיצוניות-לאכול מוצרי חלב באיזון

    טל סימון, 23/02/10 10:00

    אבי החל דיאטה ללא מוצרי חלב. יותר משהדיאטה הטיבה עימו, היא גרמה לו לדכדוך עד שאתמול הוא ''טרף'' לבן !!! והרגיש פתאום נפלא ... ככל הנראה אלפי שקלים הושלחו לאשפה

    IP: 80.74.125.231דווח על תגובה זו

  • 12.

    מועצת החלב בחרה במשתמט חסר כישרון כמו מייקל לואיס- זה מעיד על בעיה

    קרן, 23/02/10 08:05

    אם אנשים שעומדים בראש מועצת החלב מגלים שיקול דעת כל כך לקוי אולי זה מעיד משהו על מה שצריכת החלב עושה למוח האנושי (ולא לטובה).

    IP: 109.64.131.46דווח על תגובה זו

  • 11.

    קראו את מחקר סין ותבינו הכול. יש גם בעברית. (ל''ת)

    בובי, 23/02/10 07:05


    IP: 85.65.99.167דווח על תגובה זו

  • 10.

    קראו את מחקר סין ותבינו הכול. יש גם בעברית. (ל''ת)

    בובי, 23/02/10 07:05


    IP: 85.65.99.167דווח על תגובה זו

  • 9.

    תלכו לבדוק ויטמין D!!

    עמית, 23/02/10 06:35

    מתברור שלרוב האוכלוסייה חסר ויטמין D.
    הוא חיוני לספיגת סידן!!
    רמה נמוכה עלולה לגרום לבריחת סידן גם אם שותים חלב וגם אם נמנעים

    IP: 84.109.222.193דווח על תגובה זו

  • 8.

    כתבה חשובה ומאוזנת

    סימה, 23/02/10 06:33

    אפשר היה להרחיב קצת במחקרים בעד ונגד וגם להזכיר את דר' אריה אבני, נושא הדגל במלחמה בחלב.

    IP: 84.109.222.193דווח על תגובה זו

  • 7.

    הנושא שנוי במחלוקת!!

    דור, 23/02/10 06:29

    כפי שהתזונאי צביקה קורן ציין, הנושא שנוי במחלוקת.
    ישנם אלפי מחקרים בעד צריכת החלב וכמה מאות נגדו.
    כל אחד מאמץ לעצמו את המחקרים שמתאימים לו.
    ועל כך נאמר: ''דעתי נחושה - אל תבלבלו אותי עם עובדות''.
    לצערי חלק ניכר מהטבעונים המבוגרים סובלים מ''בריחת סידן'', למרות כל הטחינה והשומשום שאכלו כל ימי חייהם. (מידע אישי - לא ראיתי מחקר בנושא).

    IP: 84.109.222.193דווח על תגובה זו

    • אבא שלי לא היה טבעוני מימיו

      טבעונית, 23/02/10 11:02

      כל חייו הוא צרך חלב ומוצריו, ולמרות זאת, בשנים האחרונות הוא סובל מבריחת סידן חמורה. מה שמעיד על כך שצריכה של מוצרי חלב לא בהכרח מונעת אוסטאופרוזיס.

      IP: 84.228.6.54 דווח על תגובה זו

  • 6.

    בחלב אין יותר זרחן מסידן

    דינה, 23/02/10 06:25

    למעשה יש בו אותה כמות זרחן כמו סידן.
    כדאי לדייק בעובדות ובנתונים.

    IP: 84.109.222.193דווח על תגובה זו

  • 5.

    חלב רעל לגוף! הקלידו בגוגל ''נזקי החלב'',ולמדו.היפנים והסינים לא צורכים

    יעקובי. אל תאכלו חלב ומוצריו!, 23/02/10 02:34

    היפנים והסינים לא צורכים חלב, וכמעט אין אצלם אוסטרופאוזיס.
    אכלו טחינה מלאה (חמאת שומשום) כדי לקבל סידן.
    אגב, אכלו סויה אורגנית (לא יקר).

    IP: 87.70.87.25דווח על תגובה זו

    • האם זה רק בגלל הימנעות מחלב?

      דור, 23/02/10 06:19

      או אולי מהימנעות מאוכל זבל אחר ש''זורק סידן מהגוף''?

      IP: 84.109.222.193 דווח על תגובה זו

    • ידעת ששכיחות סרטן הקיבה בסין הוא מהגבוהים בעולם?

      אורן, 23/02/10 19:10

      ההסתכלות שלך צרה מאוד, צרה מדי.
      קל מאוד להתפתות לפרשנות לא נכונה של העובדות ולמצוא אשמים שאולי הם חפים מפשע.

      IP: 85.64.144.243 דווח על תגובה זו

    • היפני והסינים גם לא צורכים חילבה ואין אצלם אוסטאופורוזיס

      אורן, 23/02/10 19:54

      נא להפוך את החילבה לאויב הציבור החדש!!

      IP: 85.64.144.243 דווח על תגובה זו

      • גם חומוס הם לא אוכלים.. (ל''ת)

        אייל, 14/12/11 16:07


        IP: 82.166.44.200 דווח על תגובה זו

  • 4.

    ''מרצה בבי''ס לנטורופתיה'' מתנגדת לחלב? שתו בלי הגבלה!

    חלבן, 22/02/10 22:00

    ''חלב גורם דלקות אזניים''. קביעה שמבוססת על מחקר מעמיג שכולו התרשמות ה''מרצה'' מבתה הקטנה... מענין! אולי הוא גם גורם ליבלות ברגלים? מומלץ לקרוא את סיפרו של סינג: ''ריפוי או פיתוי: רפואה אלטרנטיבית במבחן'' כדי להבין עם מי יש פה עסק.

    IP: 93.173.3.0דווח על תגובה זו

  • 3.

    עשו ניסוי מדהים עם מוצרי חלב-כנסו

    איציק, 22/02/10 20:41

    ראיתי מחקר שנעשה בבריטניה הכתב של הסידרה אכל שבוע תפריט רק פחמימות ושומנים
    ובשבוע אחריו אכל רק מוצרי חלב (חלבון) ושומנים שתי התפריטים היו בעלי קלוריות זהות לחלוטין.
    עשו בדיקה בצואה.וגילו שבדיאטה של הפחמימות בצואה התגלה 1.5 אחוז שומן ל-100 גר
    ובשבוע של החלב התגלה 3.9 אחוז שומן בצואה

    כלומר:אכילת דברי חלב סופחים יותר שומן ליציאה כפסולת.
    ומונעת את ספיגת השומן בתאים

    האמת לאדם שאוכל שומן איכותי כפית או שני כפיות שמן זית
    כפית טחינה
    אז השומן נספג מהר יחסית בגוף והחלב לא תמיד קולט את השומן הזה ומוציא אותו בפסולת

    אלה מדובר רק באכילת שומנים בכמיות העולות על 30% מתפריט תזונה תקנית ליממה.

    IP: 85.65.58.210דווח על תגובה זו

    • לא הבנת מה בדקו..

      מוריה, 25/03/10 22:57

      התפריט שנתנו בשבוע השני היה עשיר בסידן!!
      ואכן גילו שסידן גורם שפחות שומן יספג בגוף ויצא בצואה.
      כמקור טוב לסידן נתנו לו הרבה מוצרי חלב!!
      האישו כאן זה הסידן ולא מוצרי החלב.

      IP: 89.138.22.183 דווח על תגובה זו

  • 2.

    די לחיסול הממוקד והלא מדעי של החלב!

    אורן, 22/02/10 20:33

    די עם המסע להשמצת החלב! צריך להגיד את זה אחת ולתמיד: מדובר במסע מגמתי ולא מדעי כלל.
    אם תקראו את מרבית מידע עליו מסתמכים אנשי הרפואה המשלימה למיניהם בנושא זה, תגלו שהוא לרוב לא מספיק מקצועי. לרוב אלו אמונות שאינן מבוססות.
    לגבי התוכן:
    מדוע אנחנו לא ''בנויים'' לאכול חלב פרה, אבל חלב עיזים כן? נא לנמק מה ההבדלים הכלכך גדולים ועקרוניים ביניהם. שניהם נוזלים שמכילים חלבון, סוכר, שומן וכו.ולגבי כולסטרול - הוא קיים בכל כך הרבה מזונות, והוא חיוני לגוף. מישהו אמר מגמתיות?
    יוגורט - הוא גם עשוי מחלב! ההבדל - יש בו גם חיידקים ידידותיים. אבל באופן בסיסי, זה חלב. די למגמתיות.
    נשים סיניות - ומה עם השוואה אוכלוסיות נוספות? מאיפה הבטחון ללא עוררין שהחלב הוא הגורם לכל ההבדלים המצויינים לעיל?
    לגבי דלקות האזניים - מבחינה מדעית נטו לא ניתן לחלוטין לבודד את החלב כגורם לדלקות. מהיכן הבטחון הזה? א) חל שינוי כללי בתזונה. ב) יתכן ויש גורמים אחרים שהשפיעו האם ניתן לומר בוודאות כי הדלקות היו ממשיכות אם היתה ממשיכה לאכול חלב? האנטומיה של תעלות השמע השתנתה עם הגיל, ויש דלקות שמפסיקות לאחר תקופה גם ללא שינוי.

    IP: 85.64.144.243דווח על תגובה זו

    • תגובה לאורן

      גבי, 22/02/10 22:21

      אני בן 40 וכמעט מימי לא אכלתי מוצרי חלב לא בגלל בריאות כמו שאני נגעל מהם.לפני כמה זמן הגיע לידי ספר הנקרא שוטי החלב של ד''ר אבני ואז ראיתי כמה זבל זה החלב ומןצריו ממליץ לך לקרוא אותו.עד היום לא הייתי ברופא אפילו פעם אחת.תודה לאל ובגלל שאשתי אמרה לי לעשות בדיקות לראות אולי משהו חסר ויטמינים סידן וכולי עשיתי,אבל יש לי עודף אפילו של סידן האם אתה יודע שבמאה גרם של כרוב לבן יש פי 2 כמות סידן ממאה גרם גבינה כל שהיא?וטחינה מלאה??יש סרט שנקרא food ink.(מזון בע''מ)תוריד אותו מהאינטרנט ואני מבטיח לך שלאחר שתראה אותו לא תגע בחל ומוצריו (וגם בבשר)אז אני יכול לומר לך על עצמי שהסידן שאומרים שיש בחלב אולי יש אותו אבל הוא לא מתאים לבני האדם.שיהיה לך יום טוב.

      IP: 85.130.248.33 דווח על תגובה זו

      • מסכים איתך!! (ל''ת)

        ירון, 23/02/10 00:06


        IP: 77.124.121.201 דווח על תגובה זו

      • תגובה לגבי

        דיאטנית קלינית, 23/02/10 11:58

        הי גבי
        קודם כל שמחה בשבילך שאתה בריא. תמשיך ככה.
        אני רוצה להגיד כמה דברים על רפואה ובריאות :
        מהעובדה זה שאתה בריא ולא אכלת אף פעם מוצרי חלב אי אפשר להסיק על אנשים אחרים כלום.
        כדי שתחשוב לפני שאתה יוצא בהצהרות שאתה לא בטוח בהם.
        כשמדובר בבריאות ובענייני רפואה אנו מחייבים לרפואה מבוססת הוכחות מדעיות. אתה מביא סיסמאות רבות לא מבוססות ולא נכונות ובעיקר מטעות .למרבית מהטענות אין כל בסיס או הגיון מדעי ..
        מנגד עומד כל העולם המדעי ,ההנחיות רשמיות (כולל ארגון רופאי הילדים בישראל ומשרד הבריאות בארץ) ,ארגוני בריאות מובלים בעולם כולם מכירים בחשיבות הסידן ובחשיבות מוצרי החלב כספק עיקרי של סידן. אף לא אחד מהם יוצא נגד החלב ומוצריו. אתה מביא דעה אישית. שאין לה כל אחיזה לעולם המדע או להנחיות רשמיות כלשהן .כל דעה אישית כבודה במקומה, אלא שכאן מדובר במדע , והמדע עוסק בעובדות ולא בדעות.
        בברכה שרית עטיה שמואלי דיאטנית קלינית

        IP: 79.178.5.57 דווח על תגובה זו

        • תגובה לדיאטנית

          אורי, 23/02/10 12:20

          מצד שני גם לא הייתי סומך כל כך על מחקרים
          מי יודע מתי הם ממומנים ע''י תאגידים בעלי אינטרסים

          IP: 84.228.123.209 דווח על תגובה זו

          • תגובה לאורי ולדיאטנית

            sigal gross, 23/02/10 12:44

            אורי, שים לב כי הדיאטנית, אינה סתם דיאטנית משועממת, ויש כאלה רבות..
            היא עובדת בשכר של משרד פרסום, המגיבה בשכר לטוקבקים כנגד לקוחות.
            שים לב איך על כל טוקבק שנכתב נגד, ישר עולה תגובה בעד, שמטרתה הינה הטלת ספק וקעקוע של התגובה שכנגד. כל פעם במילים ושפה שונה.
            זה לא מיקרי, ותאמין לי שאני מכירה את התחום!

            IP: 82.166.29.146 דווח על תגובה זו

          • תגובה לאורי - על מסקנות הגיוניות ופרשנות של עובדות

            אורן, 24/02/10 12:44

            מצד שני, אתה מאמין למחקר שמבוסס על ילדה אחת עם דלקות אזניים, ללא פרוטוקול מדעי שעומד באף קריטריון?
            אין ספק שצריכים להיות ביקורתיים גם כלפי מחקים מדעיים גדולים, אבל מכאן ועד להסיק שאי אפשר לסמוך על אף מחקר?
            יש לא מעט סיפורים ברפואה על מחלות מסויימות שנהגו לטפל בהן והמטופלים החלימו כעבור כמה ימים. שנים חשבו שזה בגלל הטיפול. ואז, מישהו עם שכל מדעי החליט לערוך מחקר נורמלי. זרוע אחת של חולים מטופלים וזרוע שניה של לא מטטופלים. הפלא ופלא, בחלק מהמקרים גילו שהחולים משתי הקבוצות החלימו באותו זמן ללא הבדל. כלומר המחלה היתה עוברת גם בלי טיפול. האם הנטורופתית בדקה בצורה מדעית את טענותיה בקשר להימנעות מחלב והפסקת דלקות האזניים? האם היא ערכה מחקר מקיף והשוואתי בין אנשים שהפסיקו לצרוך חלב לבין כאלו שהמשיכו, וראתה את ההשפעה על תחלואה בדלקת אזניים? האם היא בדקה עוד גורמים נוספים שיכולים להשפיע ולהטעות את המקנות, מה שנקרא גורמים מערפלים?
            איזו מסקנה מדעית הגיונית אתה יכול להוציא מאוסף האמונות הלא מבוסס הזה?

            IP: 85.64.144.243 דווח על תגובה זו

        • תגובה לשרית

          יהודה, 23/02/10 12:25

          למען הגילוי הנאות כדאי שתזכירי שאת ''מומחית למוצרי חלב ויועצת תזונה של מועצת החלב''...

          IP: 84.109.222.193 דווח על תגובה זו

        • גילוי נאות נדרש!

          דודי, 23/02/10 13:32

          שרית, בעולם של גוגל- לא נית להסתיר שאת דיאטנית של מועצת החלב

          IP: 84.228.209.208 דווח על תגובה זו

        • שרית עטיה שמואלי – דיאטנית קלינית, יועצת למועצת החלב.

          חיים, 23/02/10 15:57

          מה הבעיה לעשות גוגל? אינטרסנטית, נו מה? כך כל תעשיית החלב פועלת ומשגשגת. לצערי הרבה דיאטנים באמת ובתמים חושבים שהם מסייעים לפציינטים ושהם מסתמכים על מחקרים אמינים. עצוב.

          IP: 85.65.99.167 דווח על תגובה זו

      • כדי להפוך משהו לאויב הציבור צריך יותר מזה

        אורן, 23/02/10 19:08

        גבי שלום.
        גם אני אוכל תזונה מגוונת. גם אני אוכל טחינה מלאה, סרדינים, כרוב וכו. ברור שחלב הוא לא המוצר היחיד שיש בו סידן. אבל מה קרה שדווקא הוא הפך להיות אויב הציבור? תן לי סיבה מדעית ומבוססת אחת מדוע הוא כל כך מזיק לאנושות. אני מתקומם נגד התעמולה המוגזמת. הטענות שמועלות כנגד החלב לדעתי הן לרוב משפטים לא מבוססים מדעית, שהאומרים אותם לוקים בחסר בכל הקשור לביקורת עצמית. האם הנטורופתית מרידמן מעלה על דעתה שייתכן וההבדלים אצל נשים סיניות יחסית לישראליות נובעים אולי מדברים אחרים? הידעת שבסין שיעור סרטן הקיבה הוא מהגבוהים בעולם וגבוה מישראל? אולי זה בגלל שהם לא אוכלים חלב, מי יודע? גם אני לא יודע. צריך לבדוק ולא להאמין במשהו באופן כה עיוור וטוטאלי. יש בידך באמת הוכחות מדעיות חותכות מעבר לכל ספק שהחלב הוא אויב הציבור? יכול להיות שאתה צודק, אבל יכול להיות שאתה גם טועה. הבעיה היא שאנשים בדעתך לרוב לא מודעים לכך שיש סיכוי שהם טועים. דוד שלי שותה כל יום כוס חומץ תפוחים כי מישהו אמר לו שזה מנקה את כלי הדם. אתה חושב שהוא ביקש הוכחות לכך?

        IP: 85.64.144.243 דווח על תגובה זו

      • גבי - הסידן שיש בחלב הוא בדיוק אותו סידן שיש בכרוב. זה אותו חומר

        אורן, 24/02/10 12:33

        ושניהם מתאימים לבני אדם. מי שאמר לך אחרת הוא בור ומטעה. ואתה פתי שממשיך להטעות אחרים.

        IP: 85.64.144.243 דווח על תגובה זו

  • 1.

    ספיגת הסידן

    א נטורופטית, 22/02/10 20:23

    בחלב ומוצריו יש סידן בכמות ניכבדה אבל שכחתם לציין שיש גם זרחן שמונע מהסידן להספג!

    IP: 94.159.149.11דווח על תגובה זו

    • בחלב יש בדיוק אותה כמות של זרחן כמו סידן

      דוד, 23/02/10 06:21

      כדאי שתבדקי לפני שאת ממחזרת ''שמועות עירוניות''

      IP: 84.109.222.193 דווח על תגובה זו

    • אם היית נטורופתית, לא היית כותבת את השטות הזאת.

      סטודנטית לנטורופתיה., 23/02/10 12:41

      גם בנטורופתיה יש אסכולות שונות לגבי צריכת מוצרי חלב. באופן אישי, לא הייתי הולכת רחוק עד האדם הקדמון שהתזונה שלו הייתה מצומצמת ותלויית גיאוגרפיה. אבותינו בתקופת התנ''ך, גידלו צאן ששימש אותם לאכילה ולכסות כך שאינני מקבלת את התיאוריה שאיננו בנויים לעכל חלב ומוצריו. מצד שני הדרך שבה מגדלים את הפרות, הצפיפות והתזונה הלקויה בהחלט מגיעים לכוס החלב שלנו.

      IP: 87.68.58.208 דווח על תגובה זו

    • באשר לספיגת הסידן ולזרחן

      אורן, 23/02/10 19:52

      בוקר טוב! יש זרחן גם במוצרים נוספים, לא רק בחלב. אולי גם בטחינה יש זרחן? בדקת? אולי בחלב יש דווקא פחות זרחן מאשר במוצרים אחרים שאת אוכלת בתאווה? איך התחילה אצלך ההיטפלות לחלב דווקא? את לא מבינה שזה חסר פרופורציות לחלוטין? בחלב יש מים, שומן, חלבון, סוכר, ויטמינים ומינרלים. הרכב דומה כמעט לכל המזונות בעולם. אז תגידי לי את מה רע בו? מה מהנ''ל את לא תמליצי למטופליך?
      אולי עכשיו נהפוך גם את הזרחן לאויב הציבור?
      אין קשר בין פיסת המידע שאת מביאה כאן לבין הפיכת חלב למפלצת. למה להיטפל דווקא אליו?

      IP: 85.64.144.243 דווח על תגובה זו

    • תשובה לנטורופתית – זרחן וסידן חברים טובים

      לביא, 23/02/10 23:06

      מאיפה בדיוק הגעת למסקנה המלומדת שהזרחן מונע מהסידן של החלב להיספג בגוף?
      כי אני, כסטודנט לתזונה שקרא הרבה מאוד מחקרים, מעולם לא שמעתי על דבר כזה.

      יש בחלב מרכיבים, שעוזרים לסידן להיספג (לקטוז, חלבון ופפטידי חלב). אין שום בעיה עם הזרחן בחלב. להיפך, הזרחן שבחלב דווקא מביא להגברת הספיגה החוזרת של הסידן בכליות ולהגברת כניסת סידן לעצם.

      IP: 87.68.51.182 דווח על תגובה זו

    • תשובה לנטורופתית - הזרחן והסידן חברים טובים

      לביא, 23/02/10 23:15

      מאיפה בדיוק הגעת למסקנה המלומדת שהזרחן מונע מהסידן של החלב להיספג בגוף?
      כי אני, כסטודנט לתזונה שקרא הרבה מאוד מחקרים, מעולם לא שמעתי על דבר כזה.

      יש בחלב מרכיבים, שעוזרים לסידן להיספג (לקטוז, חלבון ופפטידי חלב). אין שום בעיה עם הזרחן בחלב. להיפך, הזרחן שבחלב דווקא מביא להגברת הספיגה החוזרת של הסידן בכליות ולהגברת כניסת סידן לעצם.

      IP: 87.68.51.182 דווח על תגובה זו