• 65.

    מדהים. איזה עומק!

    רונן, 21/12/09 21:31

    כל הכבוד. ממש התרגשתי עד עמקי נשמתי ונקרעתי מצחוק במקביל.

  • 64.

    זו דרך ללא מוצא

    יפית, 17/12/09 20:16

    סרטון: המדען מחברת התרופות חושף את מה שתעשיית המיליארדים מנסה להסתיר מאיתנו

  • 63.

    מה הילדים שלך יעשו כשלא יהיה להם אבא לגשת אליו אחרי התרופות???

    אוהליה, 17/12/09 20:15

    סרטון: המדען מחברת התרופות חושף את מה שתעשיית המיליארדים מנסה להסתיר מאיתנו

  • 62.

    יופי בנוסף לאבא מדוכא תהיה גם מסומם

    לימור, 17/12/09 19:44

    חשבת אולי לעבוד קצת על החיים שלך ולא לפנות לדרך ה''קלה'' כביכול. אני אומרת כביכול כי זה ממש לא קל אתה הורס לך ולילדים שלך את החיים וזה עצוב מאוד.
    בדקת אולי אם הדכאון נובע מחוסר בויטמנים מסוימים? או עשית בדיקות גופניות?
    אני מאחלת לך שלא תסיים כמו שאר המקרים שאנו קוראים ותעשה משהו בלתי הפיך.

  • 61.

    פרוזאק מסוכן וממכר!

    שירה, 17/12/09 19:30

    שיפור זה בוודאי לא יביא לך

  • 60.

    במילים אחרות ערן,אתה אומר שאתה הולך להתאבד...

    שירלי, 17/12/09 17:40

    כי לשם את הולך אם תיקח תרופות פסיכיאטריות,זה יהיה הסוף שלך ,של העתיד שלך,ושל משפחתך כי אחכ' יהיה קשה יותר להשתקם.אני כולי תיקווה שתימצא את דרכך בשיטות אחרות.

  • 59.

    אל תעשה את זה ,אל תלך לכיוון הזה-מצבך רק יחמיר

    שירלי, 17/12/09 17:20

    ערן,אתה בחור מקסים.כתבת בכנות ורגישות וזה מקסים- אבל אל תעשה את זה ,אל תלך לכיוון הזה של תרופות וכדורים כי מצבך רק יחמיר .חפש דרכים אחרות,ספורט,תזונה נכונה,וויטמינים,עשה דברים שאתה אוהב לעשות...רק אל תלך לכיוון הזה של כדורים.כי מצבך רק יחמיר.

  • 58.

    הורים שצרחו טרופות הרגו את ילדיהם... (ל''ת)

    לנה, 17/12/09 16:13

  • 57.

    פרוזאק לא פותר שום בעיה-מקסימום מטאטא מתחת לשטיח

    חפש את הסרט, 17/12/09 13:32

    ''רווח קטלני'' ביו טיוב, ותבין למה ולאן אתה הולך... לא מאמין? תשאל את דודו טופז, הוא היה במקום שלך

  • 56.

    אל תהרוס לך את החיים!

    סיל, 17/12/09 11:59

    http://www.youtube.com/watch?v=qNLdqftHB4g&feature=related

  • 55.

    גם דודו טופז היה על פרוזאק (ל''ת)

    יוסף, 17/12/09 10:34

  • 54.

    האם ראית מישהו שמבריא מלקיחת סמים פסיכיאטריים?

    דני, 17/12/09 10:32

    לפני הכימיה המסוכנת והמדרדרת הזו-תעשה ספורט אירובי ואחרי זה נדבר-ריצה של שעה בפארק עשויה לעזור לך-אלה אנדןרפיים הכימיכלים הטבעיים שהגוף משחרר בזמן פעילות אנארובית.רד מהסמים וצא וריצוה קלה.אחרת אין לך ובעיקר לילדיך עתיד טוב.בהצלחה

  • 53.

    פרוזאק תחליף מהיר ומסוכן

    סיון, 17/12/09 08:20

    פרוזאק לא ''מטפל בבעיה'' אלה רק בסימפטומים מעבר לכך תופעות הלוואי הם מזוויעות אני ממליצה לך ערן היקר לעשות גוגל ולבדוק בעצמך מהם תופעות הלוואי של פרוזאק וכדורים פסיכיאטרים בפרט
    אני מדברת על טשטוש השמנת יתר ישנוניות חוסר שקט ת פגיעה בתפקודים המוטרים ועוד המחיר הוא כבד האים זה שווה את זה?

    • You are ruining your future by taking Prozac (ל''ת)

      Doron, 17/12/09 09:00

  • 52.

    לקחת סמים ואתה מספר לנו על זה כאילו שזו באמת תרופה ?

    גבי, 17/12/09 00:25

    זה יהרוס אותך, יגביר את האי שפיות שלך ועלול להרוס גם את המשפחה שלך. ואל תספר סיפורים.

    וכל מי שמאמין לבלוף הזה של ''תרופות נגד דכאון'' כדאי שיתעורר ויצא מהתרדמת.

  • 51.

    אתה תהיה הרבה יותר מדוכא עם הפרוזאק האמן לי (ל''ת)

    לימור, 17/12/09 00:04

  • 50.

    אוי ואבוי לאן הכנסת את עצמך השם ישמור את הילדה שלך (ל''ת)

    לימור, 17/12/09 00:04

  • 49.

    רשמית - הרסת לעצמך את החיים ולמשפחה שלך. (ל''ת)

    יוני, 17/12/09 00:03

  • 48.

    סרטון שחובה לראות על פרוזאק!!!

    גדי בן לביא, 16/12/09 23:40

    http://www.youtube.com/watch?v=-5uVrbH9lME

  • 47.

    אל דאגה אתה לא היחיד

    נ, 16/12/09 22:49

    בתור נשואה + אמא טריה לתינוקי קטנטן + 4 שנים על הפרוזאק אני יכולה להודות על הכדור הזה, שאלמלא הוא רוב הסיכויים שלא הייתי פה היום, ולא ארחיב.
    עשית בשכל.

  • 46.

    אתה מקסים, רגיש וכנה. (ל''ת)

    אמא ל-3, 16/12/09 13:53

  • 45.

    אתה רק שכחת דבר אחד...

    מזכיר לכם, 16/12/09 11:43

    היכולת של הילדים שלך לזהות היא מושלמת ולא חלקית כמו שלך...
    כלומר מה שהילדים שלך מבינים הוא לא ''אבא עכשיו שמח''
    מה שהילדים שלך מבינים הוא ''כשאבא עצוב הוא לוקח כדור''
    וזה המסר שהם מבינים !
    בלי לבקר, אולי תשקול להעביר את המסר
    ''כשלאבא יש בעיות הוא מנסה להתמודד איתן ולהפנים שהוא לא מושלם''
    כי לדעתי המסר שלך הוא נסיון לחפות על פגם וזה מסר ממש ממש לא חינוכי
    יומנעים ובהצלחה

    • הגזמת

      דנה, 16/12/09 12:51

      א. הם לא צריכים לדעת.
      ב. יש אנשים שיש להם בעיה, והם צריכים את התרופה כדי שהם והסובבים אותם יעברו את היום בקלות.

      • תופעת לוואי התאבדות - מסכנים הילדים

        אמיר, 17/12/09 17:48

        סיכוי פי 12 להתאבדות אצל נוטלי הפקוזק לעומת (ושימו לב) אדם שלוקח טיפול תרופתי דומה - קריא לא מישהו מהרחוב אלא מטופל אחר.

  • 44.

    לאאאאאאא

    אל תיקח כדורים, 16/12/09 11:40

    נראה לך שכדור יפתור לך את הבעיות? מה זה זבנג וגמרנו? מה עם התמודדות?! מה גם שתופעות הלוואי בטווח הקצר ולעיתים הארוך (תלוי במשתמש) בלתי הפיכות ומזיקות. תנסה לחיות ולהתמודד. עצה מכל הלב!

  • 43.

    אני בהריון, ואני חוששת בדיוק מהתחושות האלה. מחכה להיות אמא, אבל מודעת (ל''ת)

    מקוה שיש גם רגעים טובים, 16/12/09 11:13

  • 42.

    רק תרגיש טוב.אל תפסיק להרגיש!!!

    אני, 16/12/09 10:39

    מאחלת שרק תרגיש טוב פיסית ונפשית אבל, זהירות מכדורים שמסרסים ומעקרים את המערכת הרגשית ומפילטר הופכים להיות מסך עבה ואטום.

  • 41.

    אתה אדם אמיץ ונפלא.

    רינת, 16/12/09 10:18

    ומה שאתה עושה רק עושה אותך אבא נהדר.

  • 40.

    דווקא מאד אהבתי! אתה ממש לא לבד בסיפור הזה (ל''ת)

    ל, 16/12/09 09:31

  • 39.

    כל הכבוד לך !!!

    תמר, 16/12/09 09:27

    גם על האחריות שגילית כלפי ילדיך , וגם על הכתבה שמביאה כזה נושא כאוב ושכיח למודעות !

  • 38.

    בבקשה רק תוריד את התמונה של הילדה ללא בגדים. (ל''ת)

    אני, 16/12/09 09:25

  • 37.

    בהצלחה עם הפרוזאק-אך תנסה למצוא גם דרכים חלופיות

    yafaz (אמא ל-2), 16/12/09 09:14

    ספר מעולה שעזר לי אישית, לפני אישפוז מרצון בגהה..., הוא '' כללים להורים הנבוכים'' של נאן סילבר.
    קניתי אותו בערבו של יום מטורף שביליתי עם בני הבכור בגיל שנתיים וחצי שפשוט לא הפסיק לעשות דוקא ולהיפך מכל מה שביקשתי באופן שיטתי ומעצבן.
    אותי הספר הציל, בלי פרוזאק. תנסה להציץ ולראות אם אתה מתחבר אליו- כל מי שהעברתי לו אותו הודה לי מאוד

  • 36.

    ברוך הבא למועדון

    מאיה, 16/12/09 09:04

    יש כניסה, יציאה, אפעס, לא בטוח.
    אבל חם ונעים ואין שדים-כל-רגע.
    עזב אותך מה אומרים כולם. תעשה מה שהכי טוב ומתאים לך. ואם זה כולל כדור כחול כל בוקר- אז למה לא.

    מאיה.
    (13 שנה עם כדורים כחולים)

  • 35.

    אל תיקח את הכדור על קיבה ריקה !

    נגד הבחילה, 16/12/09 08:57

    קח אחרי האוכל (כוס קפה כנראה לא נחשב אוכל) ואני מקווה שאתה לא מאלה שמדלגים על ארוחת בוקר,כי מכאן צומחות כבר כמה בעיות (כלומר הלחץ והזנחה עצמית מתחילים מיד בבוקר,הרבה לפני שרואים את הבוס)

  • 34.

    פרוזאק ממכר ומיועד לרווחים של חברת התרופות. סם עם אישור !

    יול, 16/12/09 08:53

    עדיף שתבלע אקסטאזי. לא ממכר !

    • פרוזאק לא ממכר חד משמעית!!!

      גיא נוטל פרוזאק שנים, 16/12/09 11:22

      פרוזאק לא ממכר בשום אופן!!!

      ניתן להפסיק עם פרוזק מתי שרוצים,
      בתנאי שמורידים את המינון בהדרגה
      תוך מספר ימים.
      אני נוטל פרוזאק זה מספר שנים, וזה
      עוזר לי מאד מאד מאד.
      במהלך השנים הללו הפסקתי את השימוש
      מספר פעמים, למשך תקופות עד שנה, על פי רצוני, הפסקתי בהדרגה כמובן,
      ולא היתה שום היתמכרות ולא תופעת
      גמילה או איזו שטות אחרת.

      אני יכול להגיד בפה מלא, שאני מכור לקפה
      שאינו דורש מרשם אך לא לפרוזק.

      ישנם אנשים שלא מבינים וכותבים שטויות
      במיץ ששמעו מחברים של השכנים של סבתא שלהם. חבל כי זה פוגע באלו שהתרופה
      יכולה לעזור להם. התרופה עוזרת ועובדת
      על מספר רב של הפרעות ובעיות שונות לא
      רק דיכאון.

      מי שזקוק לתרופה - נא לא להתייחס
      לשמועות שאנשים מפיצים.

      • לך לבדיקה נראה מה יצא לך !!!

        אור, 17/12/09 00:50

        אם תעשה בדיקה יסודית של המינרליים שלך בגוף חמוד תגלה שהזקת בצורה חמורה לגוף שלך ובעיקר למוח שלך שכנראה יתנוון מהר יותר משאר האנשים אחרי הכל אתה לוקח כימיקליים שמוחקים לך ת'מוח וזאת עובדה !!! צר לי על אנשים כמוך שמשכנעים את עצמם שזאת הדרך היחידה להתמודד בחיים !!! מאחל לך שיהיו סביבך אנשים שיגרמו לך להאמין בעצמך מספיק כך שלא תצטרך שום סם כזה או אחר חוץ מסם החיים !!!

  • 33.

    תודה

    שירלי, 16/12/09 08:49

    תודה על הכנות, הפתיחות והרגישות, מקנאה בך על כל אלה.

  • 32.

    בעוד 3 שבועות תוכל לומר לעצמך תודה ענקית

    אחת מהמיליונים, 16/12/09 08:40

    כי עשית משהו חשוב.
    אני משתמשת בתרופה ממשפחת הSSRI כבר חודשיים וזה עושה לי טוב. בשלושת השבועות הראשונים יש הסתגלות לתרופה (קצת יובש בפה, עליה בחרדה, זרמים בצוואר) אבל ההסתגלות מסתיימת ואחרי 2-3 שבועות התרופה מתחילה להשפיע. ואז תגיד לעצמך תודה ולא תבין איך לא לקחת קודם.
    התרופות אינן ממכרות, הן אינן ממסטלות, הן פשוט עוזרות לארגן את פעילות הסרוטונין. הן בעצם עוזרות לך להזיז הצידה את הפילטר של הדכאון/חרדה, ואתה פשוט חוזר לעצמך - לכוחות, לאנרגיה ולמוטיבציה שלך, שאותן לא הצלחת להרגיש בגלל הדיכאון.
    או כמו שאומרת הפסיכיאטרית שלי: תחזיקו מעמד בשלושת השבועות הראשונים - כי זה שווה, וזה טיפול, וזה טיפול טוב.

  • 31.

    ממליצה לך לקרוא את הספר

    מישהי, 16/12/09 08:33

    בגן האמונה המבואר - מדריך מעשי לחיים.

  • 30.

    כתבה מרגשת. היכולת שלך לנתח ולתת לעצמך דין וחשבון

    לילי ב לום, 16/12/09 08:28

    כה נוקב על הבעיה מעוררת הערכה וכבוד.לצערנו יש מיליונים בעולמנו שנמצאים במצבים נפשיים קשים ושאינם מטופלים בשום צורה והתוצאות אכן עגומות. התברכו ילדיך באבא כה אוהב וחרד לעתידם ולרגשותיהם.

  • 29.

    בימקום לחנך עדיף לסמם את הילד שישב בשקט !

    אבאלה, 16/12/09 08:13

    יש סם חוקי ששמו פרוזאק ..הילד יושב מסומם בשקט ולא עושה בלאגן ואני יכול ליראות טלויזיה ולעבוד בשקט !
    חינוך? דרך ארץ? מישמעת ?
    זה פאסה..זה היה פעם בדור הישן היום מסממים את הילדים שהולכים כמו זומבים לגן !
    ובגיל 16 מחפשים סמים אחרים ונישארים עם הפרעות נפשיות והתפרצויות אלימות של זעם עקב הפרוזאק !

    • הבנת הנקרא- הוא לוקח פרוזאק. לא נותן לילדיו. תרגיע (ל''ת)

      yafaz, 16/12/09 09:23

  • 28.

    כל הכבוד לך

    נועם, 16/12/09 08:12

    אשמח לשמוע איך הכדור השפיע ואם זה עזר

  • 27.

    צריך לפנות למועצה לשלום הילד לגבי הטור הזה.

    מודאג, 16/12/09 07:38

    רוצה לקחת כדורים, סבבה. יש לך קשיים בגידול הילדים, זה בסדר, לכולם יש וצורת ההתמודדות שלך נשמעת טובה. אבל למה לעזאזל הכל מופיע באינטרנט? שאלת את ילדיך אם הם מעוניינים שחייהם האישיים יהיו פרוסים בפני כולם? שאלת אותם אם הם מוכנים שתמונות שלהם בעירום יפורסמו (חגיגה לפדופילים!)? אולי לא יהיה איכפת להם שהם יגדלו, אבל אולי יהיה אכפת להם מאוד, אולי יעשו להם את המוות בבי''ס עם האבא הזה שלהם? מספיק עם תאוות הפרסום המטופשת הזו. רוצה להיות מפורסם? לך תעשה משהו חשוב.

  • 26.

    המגיבים

    תרופתי, 16/12/09 07:31

    כבודם במקומם מונח, אבל הם הדיוטות בענין של דיכאון קשיים ותרופות. כי! מי שצריך אותם את התרופות ולא לוקח הוא מסכן אמיתי. מי שנזקק להם ולוקח איננו מאושר מהם אבל הוא מסודר.
    מי שלא צריך ולא לוקח, איננו יודע על מה מדובר בכלל. הוא לא יודע מה זה דיכאוני בכלל.
    בקשר להתרופפות ההשפעה. א. זה לא נכון אין התרופפות יש התרגלות והחיים נראים ומורגשים מסודרים ופשוטים. ב. מי שבכל זאת מרגיש התרופפות צריך לגשת לרופא ולהעלות את המינון ויטב לו. ג. אלה שנהנים מהתרופות וחייהם נראים הרבה יותר טוב לא מדברים על זה ולכן לא שומעים שום דבר עליהם.

  • 25.

    ערנצ'יק חמוד, אינך לבד, ישנם מיליונים שנמצאים במצבך.

    בן., 16/12/09 07:10

    עם טיפול נכון זה יעבור,אחי, אבל לי זה לקח כעשר שנים עד שיצאתי מזה ואם אשתי האמריקאית לא היתה מקבלת ירושה כבדה, הייתי היום הומלס.
    הייתי בעל עסק מצליח, נשוי+3, כל הזמן לחוץ, עובד סביב השעון ומטפל בילדים כל הזמן ( אישתי האמריקאית היא אשה נהדרת אבל מפונקת לאללה, באה מבית עשיר ושותה ג'ין עם טוניק כבר משעה 3 אחה''צ)...
    יום אחד, בגיל 45, לא יכולתי לקום בבוקר מהמיטה ומאז העסק התדרדר והלך לו. בלי תמיכתה של אשתי והאהבה הרבה ששורה בביתנו – המצב היה יכול להגמר גרוע מאוד.

  • 24.

    בהצלחה, מחזקת את ידייך (ל''ת)

    נינה, 16/12/09 06:18

  • 23.

    ל.ס.ד. פעם בחודש עדיף, זה עובד מהר וביעילות

    Dr. Timothy Francis Leary, 16/12/09 06:06

    ל.ס.ד. פעם בחודש עדיף, זה עובד מהר וביעילות

  • 22.

    כל הכבוד, הלוואי שלכולם היה אומץ להודות בדיכאון ולקחת תרופה

    הלוואי שאבא שלי היה לוקח פרוזאק בזמנו, 16/12/09 05:52

    כל הכבוד לך
    אני רק חושבת איך היו נראים החיים שלי אם אבא שלי היה לוקח פרוזאק
    בלי צעקות, צלחות עפות באוויר, צרחות אימים והתקפי זעם
    היו לי חיים אחרים לגמרי.

    מה שעשית זה גורלי, זה יכול לשנות חיים שלמים, שלך ושל אחרים, כי הילדות מעצבת אותנו והיא גזר הדין שלנו בחיים. לטובה או לרעה.

  • 21.

    טוב עשית! לא רק בשביל הילדים, אלא בעיקר בשבילך!

    ענת, 16/12/09 04:27

    דכאון נגרם בשל בעיה פיזיולוגית. כשם שאנו לוקחים תרופה כשכואב לנו הראש, כך יש לקחת תרופה כאשר מקבלים דכאון קליני.
    ולאלה שהיללו את הוריהם שגידלו 6-7 ילדים בלי תרופה נגד דכאון - דכאון לא נגרם בגלל הילדים. הכותב היה מקבל דכאון בשל הפיזיולוגיה שלו גם אם היה נשאר רווק! הוא רק אמר שהחליט לטפל בעצמו כדי שלילדיו יהיה אבא מאושר.
    בהצלחה והרבה בריאות ואושר!

  • 20.

    תשתה חצי מימיה והכל יעבור (ל''ת)

    אלכס וינרב, 16/12/09 02:57

  • 19.

    מאד בעד

    רחל, 16/12/09 01:32

    אני נוטלת תרופה ממשפחת הפרוזק ומידי יום מצטערת שהיא לא היתה קיימת כשבנותי היו קטנות. הרבה רגעי סבל היו נחסכים מהן והמון יסורי מצפון היו נחסכים ממני על התפרצויות וכעס שלא במקום. החיים שלי ניראים אחרת מאז התרופה ולא, אני לא קהת חושים בגללה נהפוך הוא! ממליצה להוסיף למי השתיה שלנו באופן קבוע.

  • 18.

    תודה רבה. שיהיה לך בהצלחה! עשית בחוכמה! (ל''ת)

    שממית, 16/12/09 00:53

  • 17.

    תודה על החשיפה, הזדהתי מאד

    נישה, 16/12/09 00:51

    ערן, אני נרגשת שעוד אנשים חשים כמוני, ויש להם את האומץ להביע בכנות את הלבטים והקשיים, במיוחד של אנשים שעוטים משקפיים שחורים בד''כ. כדאי כבר לשבור את האימרות השטותיות ש''כל ילד מביא מזל'' וכדאי להביא הרבה ילדים. הורות זה דבר קשה והעולם לא בהכרח יפה, אז צריך לחשוב טוב טוב לפני, ורק אם נתחיל לדבר על הקשיים, התסכול, תחושת ה''ביטול העצמי'' וההקרבה האין סופית, אנשים יוכלו באמת להבין מה עומד על המוזניים ולשקול טוב לפני התמודדות מורכבת כהורות. תודה לך.

  • 16.

    אני נשואה לאחד כזה. ורק כשתפסתי שליטה הגיע לתובנות הנ''ל.

    ניצה שמש, 16/12/09 00:50

    יש תקווה

    • התגרשתי מאחד כזה (ל''ת)

      שמכור לסוגים רבים של תרופות מרשם ונהיה זומבי, 16/12/09 13:28

  • 15.

    כל הכבוד על זיהוי העובדה שישנה בעיה ,

    ניקה, 16/12/09 00:31

    ועל לקיחת האחריות והטיפול. לי אמרו שסביר להניח שעם השפעת הכדור יעברו גם החרדות למיניהם (אין לי נסיון אני בהמתנה לתוצאות בדיוק כמוך).
    דרך אגב לדיכאון קל עד בינוני ישנה תרופת מרשם חדשה על בסיס צמח ההפריקום , ללא כימיקלים וכמעט ללא תופעות לוואי שהוכחה כיעילה במחקרים רבים.

  • 14.

    אין מחיר לחופש - מציאות קפיטליסטית דורסנית

    אבי, 16/12/09 00:12

    מה שאתה מציין כאן הוא תחושות טבעיות שיש לכל אדם שיש לו אחריות לא רק על עצמו אלא גם על אחרים. מירוץ החיים כפי שהוא היום מייצר לא מעט מתחים, פחדים וחרדות שלעיתים קשה מאוד להתמודד איתן בצורה טבעית, אך מטרתן של תחושות אלו הם להניע אותנו ליצור תנאים טובים יותר לעצמנו ולאלו שבאחריותינו.
    הילדים שלנו הם מקור בלתי נדלה של אושר מעבר לכל דבר אחר. אל תתן למציאות הדורסנית והקפיטליסטית לערער לך את הנשמה.
    ממליץ בחום על ספר שאני קורא עכשיו ''אין מחיר לחופש'' של טום הודג'קסון שמסביר בפשטות איך אפשר להשתחרר מלחצי היום יום
    ופשוט להתחיל לחיות.

  • 13.

    פרוזאק הוא לכל היותר פיתרון לטווח קצר

    פרוזאק, 16/12/09 00:08

    הוא יכול לכל היותר לעשות אותך במצב רוח טוב לתקופה מסויימת
    אך לטווח הארוך יש בו סכנות וגם אי יעילות והוא גם יכול לגרום לכל מיני סוגים של פגיעות בנפש או בגוף ובאישיות.

    • הכי חשוב זה לממן את חברות התרופות (ל''ת)

      טל, 16/12/09 06:34

  • 12.

    כל כך צודק וכל כך טועה

    ניר, 15/12/09 23:37

    אתה כל כך צודק כשאתה כותב שמי שאתה יקבע את עולמם הרגשי והנפשי של ילדייך כל חייהם. הפחדים, והדאגות, והחרדות, והאשמה, והדכדוך שלך ילוו את ילדיך כל חייהם! כל הכבוד שאתה מסכים לראות את זה, כי זה באמת לא פשוט.

    ואתה כל כך טועה בפתרון. לקחת את הכדורים לא באמת יפתור את הבעיות. רק יכניס אותן מתחת לפני השטח. רק ייתן לילדים שלך אבא שלא באמת מרגיש עד הסוף, ולא באמת שם בשבילם עד הסוף, תמיד קצת מנותק- זה מי שאתה רוצה שהם יהיו? כי כמו שכתבת- הם יהיו מי שאתה היום.
    יש דרך אחרת- אתה יכול לעבוד בפנים על הקשיים שלך- על הפחדים, הדכדוך, האשמה והכעס. יש לך עכשיו את המוטביציה הכי גדולה בעולם- חיי הילדים שלך תלויים בזה! (וגם החיים שלך)
    זה יכול לקחת זמן, וזה דורש יותר מאמץ נפשי מלקחת כדורים, אבל התמורה באיכות החיים של ילדיך ושלך כל כך שווה את זה.
    יש היום המון דרכים לעשות את העבודה הזו- פסיכולוגים, סדנאות מודעות ומדיטציה שונות ומגוונות, אימון אישי, עבודה עצמית עם ספרים. רק תבחר את הדרך שמתאימה לך.
    בהצלחה
    ניר
    נ.ב.
    יש מקרים שבהם הכדורים הכרחיים. ממה שאתה כותב, אתה רחוק משם מאד...

    • nir

      om, 15/12/09 23:57

      nir, you're an idiot who doesn't know what he's talking about. Learn a little about antidepressants before you shoot your mouth off like a jerk.

      • Om, ה–Jerk הוא אתה !!!

        אדם שכבר עבר זאת., 16/12/09 00:43

        ראשית, מדוע לקפוץ כמו אידיוט? קח ווליום ולך לישון קצת. לך להרגע, אחי.
        שנית, ניר באופן עקרוני צודק. Anti-depressants drugs מאוד עוזרים בתקופה הראשונה של מצב הדיכאון והחרדה, אבל הם בהחלט לא הפיתרון לבעיה.
        כאחד שלקח פרוזאק במשך שנה+ אני מודע אישית לכך שהפרוזאק מפסיק לפעול לאחר שמערכת העצבים הורגלה אליו, ולכן כל מי שסובל מדיכאון וחרדה חייב לעבוד על מצבו הנפשי ע''י מדיטציות, לימוד נשימה נכונה, שיחות עם פסיכולוגים ובעיקר לעסוק בספורט, הרבה ספורט, ולמי שיכול לאמץ כלב, שיעשה זאת, הכלב שלי לוקח אותי להליכה של שעה וחצי כל ערב וכשאני חוזר הביתה, לאישה ולשלושת ילדי, אני מרגיש הרבה יותר טוב.
        בקיצור, אני מסכים לחלוטין עם ניר, על אף שהוא טועה בקשר ללקיחת פרוזאק. פרוזאק עוזר המון בהתחלה.

      • מה זה פרץ האלימות הזה?

        לבנת, 16/12/09 01:23

        הוא כתב ברגישות.

        • I have to correct you

          Dave, 16/12/09 06:47

          I take zoloft (same familly ) for 15 years!!! Nevr stopped to work. Every time I stopped I needed to go back. I do think that I am progresing in my work with myself and one day I'll stop taking it, but to say that it doesn't work for a long time is a mistake.

      • Look who's talking

        Tal, 16/12/09 06:38

        just this kind of talk shows who's the idiot.

        • מה קורה כאן? כולם פתאום אמריקקים שמגיבים רק באנגלית? (ל''ת)

          Om, Dave & Tal...?, 16/12/09 08:12

      • Looks like u r beyond Prozac. U need forced commitment (ל''ת)

        Rough, 16/12/09 13:29

    • ניר, אתה טועה! אלה סטראוטיפים מעוותים!

      גם לחולה סכרת היית אומר שהאינסולין מטשטש אותו?, 16/12/09 05:54

      גם לחולה סכרת או לחץ דם היית אומר שהתרופות מונעות מהאני האמיתי שלו לצאת ולהרגיש עד הסוף?

      אנשים, תצילו את חייכם, התשמשו בכימיה, קחו תרופות, בלי פחד, בלי סטראוטיפים. אפשר לצאת מדיכאון.
      צר לי שיש עדיי בורים שחושבים שדיכאון פירושו להרגיש עד הסוף.
      תרופות מאפשרות להרגיש הכל, גם שמחה. בלעדיהן, הדיכאון הוא משתק מספר אחד ומחריב חיים.

      • כן, למרבית חולי הסכרת הייתי אומרת לשנות את התזונה (ל''ת)

        ליאת, 16/12/09 08:09

  • 11.

    כל הכבוד על האומץ להגיד משהו שלא כולם מודים בו:

    מורן, 15/12/09 23:36

    החיים לא קלים. יש רגעים שאנחנו מעוכים לגמרי, שוכחים מה אנחנו עושים פה ושאפשר להיות מאושר.
    ברגע שהתחושה הזו, הספק דכדוכית ספק דכאונית נוכחת בתדירות גבוהה, צריך לעצור ולקבל עזרה.
    כמו שכתבת, אם הבנתי נכון, חשוב לך להיות אבא אחראי לילדיו, מעבר לאחריות הברורה מאליה, אלא להיותך אבא שנוכח ומרוכז בחוויות המשותפות שלו עם ילדיו, אבא שיותר מחייך מעצוב.יותר מאושר מחסר שקט פנימי.
    טוב שקיבלת עזרה.
    לא צריך להיות במצב נוראי ובמצוקה איומה כדי לשפר את איכות החיים.
    אתה נשמע אדם עירני ורגיש, ולכן תהיה מן הסתם בתשומת לב גבוהה לכל מה שתחווה.
    וזכור, בתור הורים כולנו מנפיקים אינספור רגעים בלתי מושלמים, בהם אנו לא במיטבנו. אלו החיים. לא המצאת את זה. כל הכבוד על המחוייבות הגבוהה שלך לילדיך.
    בהצלחה.

  • 10.

    נו באמת...

    טרנסנדנטלית , 15/12/09 23:23

    יש שיטות קלות ובטוחות הרה יותר.

    • אז תפרטי יגאונה

      טרנסג'נדרית, 16/12/09 09:15

      אבל בלי זיוני מוח של מדיטציות ובולשיט כזה

  • 9.

    ריגשת אותי עד דמעות, אין לי מה להוסיף (ל''ת)

    אני, 15/12/09 23:12

  • 8.

    יש דרכים אחרות להתמודד עם החיים ובלי כימיקלים. (ל''ת)

    בהצלחה, 15/12/09 22:59

  • 7.

    אמא שלי גידלה שבעה ילדים בלי כסף ובלי כדורים

    דור מפונק, 15/12/09 22:59

    תפסיקו להתעסק בעצמכם כל הזמן ותתחילו להקדיש זמן גם לערכים ואחרים

    • ההורים שלי גידלו 6

      אדם, 15/12/09 23:16

      ןמעולם לא יצאו לחופשה בבית מלון או לחו''ל. כפי שנאמר '' איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא''. אין עוד כאלה אנשים בימינו.

      • אם הדור הזה חלש

        טל, 16/12/09 06:40

        תאר לך מה יהיה הדור הבא.

        • כן דור חלש. מה אנחנו יכולים לעשות ומה עשו ההורים

          דורה, 16/12/09 10:42

          גוננו עלינו ופינקו וזה מה שיצא

      • ואתה ממש גאון..לא יצאו לבית מלון זו סיבה לגאווה??

        אסי המרוקאי, 16/12/09 07:57

        ואם הייתי אומר שההורים שלי נפשו חלילה במשך 3 שנים בגטו וורשה, אז גם אתה צריך לעשות את זה? למה לא לחיות טוב? מה יש להתגאות בחיי נזיר או סגפן?

        • לא חמודי

          אדם, 16/12/09 10:39

          זה אומר שכאשר יש לך אחריות של משפחה אז היא באה קודם. גם מבחינת זמן וגם מבחינת כסף.

    • דור אחר....לצערנו (ל''ת)

      oz, 16/12/09 05:21

  • 6.

    מה הקטע שכל דבר מרוח באינטרנט? למה אתה לא מכבד את ילדיך

    בזכותם לפרטיות?, 15/12/09 22:46

    שאלת אותם אם הם מעוניינים שתמונות שלהם, בעירום, יעטרו את מסכי האינטרנט של כולם? לדעתי אתה לא אבא טוב, אלא אבא מחורבן, רודף פרסום על גב ילדיו. תפסיק עם זה מיד!

    • באמת בושה שהוא חושף את ילדיו למרות שלא בושה שנוטל כדורים (ל''ת)

      עוד אחד שמסכים, 16/12/09 00:06

  • 5.

    אחלה אבא

    טל, 15/12/09 22:31

    שיהיו ימים יפים! עם שפע מודעות עצמית כמו שהוכחת שיש לך ומאמץ לשנות את מה שאפשר לשנות

  • 4.

    אתה בסדר גמור....

    אבא אחר, 15/12/09 22:30

    תמשיך להעניק הרבה אהבה....זה מנצח.

    • רק אהבה, אחי, הרבה אהבה עם חיבוקים ונשיקות וכמובן כבוד הדדי. (ל''ת)

      אבא קליפורני., 16/12/09 00:46

  • 3.

    אתה כפוי טובה

    אדם, 15/12/09 22:27

    לא קראתי את כל הכתבה אני מודה. אלא רק רבע ממנה. מה שאני יכול להמליץ לך הוא אל תהיה כפויי טובה. אלף, אלפי זוגות מנסים שנים על גבי שנים להביא ילדים לעולם ולא יכולים. הנה אתה אבא לשניים, תהייה אסיר תודה. בית, אלפי אנשים שחייהם נקטפו בדמי ימיהם היו מוכנים להתחלף איתך בכל מחיר. תעריך את זה. מה אדם שמת לא היה נותן על מנת לחבק את ילדיו ואישתו עוד פעם אחת. תעריך את מה שיש לך, אתה אחת מהאנשים העשירים ביותר על פני האדמה. אל תקח את זה כמובן מאליו ואל תזלזל במתנה שקיבלת. אם אתה מאמין באלוהים אז תודה לו אם אתה לא תהיה רק אסיר תודה בכללי על כך שאתה שומע את המילה אבא כל יום. למרבה הצער והכאב הרבה מאוד אנשים לעולם לא יזכו לזה שוב.

    • מה הקשר?

      שגיא, 15/12/09 22:59

      אתה לא בוכה לפעמים על כסף? שיש ילדים שאין להם לחם.....

      אתה לא בוכה על כאבים ברגליים? שיש כאלה שמשותקים...

      זה בסדר לחוות קשיים עם ילדים ועם עצמו, גם אם לאחרים קשה להביא ילדים לעולם.

      • מה הפשר

        אדם, 15/12/09 23:14

        למען האמת והאירונייה אני דווקא לא מתבכיין על דברים כאלה ואחרים. תאמין לי שאתה לא רוצה להיות במקומי. אבל אתה יודע מה אומרים'' אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים''. אם היית רואה איזה עינויים אחותי ובעלה עברו בכדי לנסות להוליד ילדים היית מבין. בכל זאת אחרי 10 שנים של ניסיונות, הפלה טבעית שקרתה למרבה הצער בחודש השישי וחס וחלילה מלהזכיר את כל הכסף שהם הוציאו ושום דבר לא הצליח. והנה אדם כמו אלפים אחרים שקיבלו ילד ''בדרך הרגילה'' מתלוננים. לכן לפי דעתי ןלפי מה שראיתי בחיי הוא כפוי טובה. אני לא מצפה שתבין אותי שגיא כי שוב פעם לא עברת את מה שאני עברתי אחרת לא היית בכלל חושב אחרת.

        • אתה מטומטם

          שוקו, 16/12/09 00:16

          בעיות נפשיות, קלות או קשות, זה דבר שבא בלי שמזמינים אותם. גם כשיש הרבה דברים טובים בחיים.

          העובדה שאתה שופט את הבן אדם הזה בלי לדעת את ההיסטוריה שלו והמצב הנפשי שלו הופך אותך לחלאה. למי אכפת מהצרות של אחותך? אם היא חולקת איתך גנים עדיף שלא תתרבו.

          • כמה טוב נזרע פה. הוא שפט ואתה קללת והכפשת

            oz, 16/12/09 05:26

            לא יפה אחים שלי.

          • מר שוקו.

            אדם, 16/12/09 10:45

            למרבה הכאב והצער אחותי ובעלה הם זוג אחד מתוך אלפים במדינת ישראל ומתוך מליונים בעולם שאינם יכולים להוליד ילדים. זוג אחר שאני מכיר הצליחו לאחר 15 שנים של נסיונות. אתה קולט את זה? 15 עשרה שנים. תאמין לי שהזוג הזה לא מוציא פיפס אחד ולא מתלונן כהוא זה לגבי העובדה שהם צריכים לקום באמצע הלילה להחליף חיתול או שאין להם זמן פנוי כמו פעם וכיוצא בזה. הם קמים כל בוקר בידיעה שהם קיבלו מתנה נדירה בניגוד לזוגות שהצליחו להוליד ילדים ''בדרך הרגילה ובקלות''. כמו שאמרתי אדם שלא עבר קשיים שכאלה לא יבין לעולם. מה שכן אני סולד מהגישה המגעילה שלך וצורת ההתבטאות. אם לך ולבת זוגתך יהיה קשיים להביא ילדים לעולם אז תבין. כל עוד זה לא ככה מותב שתסתום את הפה שלך או שלפחות תתבטא בנימוס.

    • איזה קישקוש

      d, 16/12/09 02:37

      זה לגיטימי לעשות כל מה שצריך כדי להיותו לחיות ולהינות. ואם הכדור הכחול היא התשובה למצב הפיזי שבו אתה נמצא, אנא עשה זאת! מלא מצבורים וכשתרגיש חזק יותר הפסק. אני מדברת מנסיון. הדכדוך נובע ממצב של מחסור כימי בגוף וצריך למלא אותו. אם אתה חולה במשהו סביר שתשתמש בתרופה- כך גם כאן. אין שום קשר ואין שום צורך להתייחס לתגובות שגורמות לרגשי אשם מיותרים ולא מוצדקים. הרגש טוב אבא!

    • נראה שאתה פשוט לא מבין מה המשמעות של דכאון.

      לילי בלום, 16/12/09 08:23

      לוא אפשר היה לשלוט בדכאון הינו נראים אחרת. דיכאון זה מצב ששולט בך והגיון אינו פותר את הבעיה.

  • 2.

    אני גאה בך

    ענת דובדבן, 15/12/09 22:14

    הלוואי שכולם היו נוהגים כמוך ושמים את ילדיהם במקום הראשון.

    כדי שיהיו ילדים בריאים צריך קודם כל הורים בריאים וטוב מאד שאתה מטפל בעצמך.

  • 1.

    אתה טוב, אבא טוב ובן אדם טוב

    ציפי, 15/12/09 15:18

    לאט לאט, גם היא אוהבת אותך, זה בטוח.