• 18.

    mother nature

    yifat nizri gabay, 12/04/09 07:17

    I can see today as I am a mother , how on every person walking on this planet was someone who influenced on it's life in such a great degree .
    this person is MOTHER
    we all want to be good mothers loving and attentive .
    however how come in our society we lost our vital instinct such as knowing how to braestfeed our offsprings ?
    from the moment of conception sibyostic relationship start between the mother and her developing baby . the western medicine knows that hormones influence mood and behavior and the vice verca ,ignoring this important fact in delievries rooms. there is no much of support in natural birth (no drugs) and breastfeeding which gs hand in hands ,and both crucial for the bonding process of mother and child .
    prolacting (the hormone who produce milk ,has other roles but producing milk ,one of those roles is to help the mother be emotional available for her child,mothers who dont breastfeed have harder time to care for their baby, it will make sense no?
    in our society we so lost our instincts so badly that we always need to support things with researches ...one research contradict the other and it is all depends on who found it and pay for the research to be done! the results are known before the research began !!!
    we are all slaves in Ejypt , it seems like we need much longer then 40 years in the midbar so we can reach the promise land ...so many years it seems like maybe we will never get there .....

    yifat nizri gabay

  • 17.

    Hanaka oh muuaka

    Dr. Keren Epstein-Gilboa, 19/03/09 08:16

    One of most important points was left out of the article. Not nursing(. breastfeeding)and not nursing properly (exclusive nursing for six months and continued nursing for at least two years) puts human beings at risk for many health problems in the short and in the long run. Many health problems that people who were not breastfed encounter only become evident when they are adults
    .In addition,mother and breastfeeding infants/children interact with one another differently than those who do not nurse.
    One notes an immense difference between the nuring dyads, particularly when the children are older and their non breastfeeding counterparts.
    Moreover,research has clearly indicated that many mothers mourn when
    they lose desired nursing relationships.
    This mourning is not resolved with ease, especially when health care professional
    belittle the meaning that nursing
    has for many women.

    Dr. K. Epstein-Gilboa PhD MEd BSN RN FACCE LCCE IBCLC RLC

  • 16.

    בהנקה אין הנחות, במשך חודשיים כולם סובלים עד שהמצב מתייצב,

    יעל, השלישי בדרך....., 19/03/09 08:10

    לאף אחת זה לא בדיוק חלק, לכולן קשה בהתחלה, כל שטיפות המוח שלא חייבים אם לא הולך רק מורידות את המוטיבציה להתאמץ, ממילא מרבית הנשים אף שמודעות לערך של ההנקה לא מניקות, אז למה כל הלא צריך ולא חייבים!
    אם את אמיצה וחושבת על המערכת החיסונית שלך ושל תינוקך תתאמצי לא תצטערי זה שווה, אף מדריכת הנקה לא תלמד אותך מה שהתינוק שלך ילמד אותך, מלבד זה לכל אחת נוח להניק אחרת, אין בזה תורה סדורה, וזאת האמת כולה!

    • לשון קשורה

      טליה, 19/03/09 16:10

      את 4 הראשונים הנקתי תוך פצעים בשבועיים הראשונים.
      לחמישי ניתקנו לשון קשורה ושפה קשורה בגיל יומיים, והפלא ופלא! הנקה נעימה בלי מועקה!
      תבדקי עם השלישי - אולי תחסככו לכם חודשיים קשים.
      ממליצה על ד''ר רועי פורר מירושלים. הוא לא לוקח על ייעוץ, אלא רק אם הוא מנתק (450 ש''ח)

  • 15.

    The baby needs it, and it need to have it done well (ל''ת)

    Read Anna Freud, 19/03/09 05:37

  • 14.

    חבל לי

    דולנה, 18/03/09 15:51

    חבל שאין דגש יותר על החשיבות שלקבל מידע ותמיכה נאותה לאם הטרייה וחשוב שזה יתחיל כבר בבית החולים וימשיך בבית ,עדיין אין מספיק תמיכה לאמהות ולקטנטנים.
    נהדר לקדם את הספרון הנפלא של שיין אך לרשום משפט כמו למי שלא מעוניינת להוציא מאות שקלים...
    פורמולה הוא די יקר וביקור או שניים של יועצת הנקה מתקזז יפה מאוד.
    כמובן מי שרוצה את זה ואני לא אומרת שאין לנשים רבות אתגרים רגשיים ופיסיים אך חשוב מאוד מאוד לעודד ולתמוך.
    בהצלחה לכולן.

  • 13.

    יש דבר כזה ''אין חלב''

    האחת, 18/03/09 15:37

    כמה פעמים שמעתי את המשפט ''אין דבר כזה שאין חלב''... תתפלאו. יש.
    שתי יועצות הנקה מוסמכות ניסו לעזור לי, התינוק התחבר יופי אבל חלב - אין. אפילו לא טיפה!!! אפילו לא לחלולית. לא רמז לחלב. כלום.
    אז שתדעו - יש דבר כזה.
    וזה מאד מעצבן לשמוע את ההיפך.

  • 12.

    אין דבר כזה ''אין לי חלב'', ויתור עצמי נטו !!! (ל''ת)

    נשים עלובות, 18/03/09 13:58

    • מותר לוותר על הנקה

      רונית, 21/03/09 22:56

      זה לא פשע

  • 11.

    ממש חוצפה של הגברים-למה הם לא מניקים למה הם לא בהריון ?

    מעמד האישה, 18/03/09 12:58

    ממש חוצפה של הגברים-למה הם לא מניקים למה הם לא בהריון ?
    מן הראוי שגם גברים יהיו בהריון לפחות 20 שבועות

  • 10.

    כמי שהניקה 2 ילדים יותר משנה

    שגית, 18/03/09 12:52

    נמאס משטיפת המוח הנוראית הזו שעושים לאמהות לחוצות, כואבות ופצועות אחרי לידה.
    להניק זה קשה. אני מסרתי את נפשי במשך חודשיים עם כל אחד מילדי עד שהצלחתי להגיע להנקה יציבה. (אח''כ כבר היה כיף), אבל לא כל אחת חייבת לסבול כל כך כדי להצליח בדבר הספציפי הזה.

    • תגובה

      הניקה מעט, 19/03/09 10:42

      ממליצה!!!!!!!!

      • baroor

        lol, 12/04/09 08:51

        it doesnt suprise me that this is ur advice other wise u'll feel guilty if u see otherw emon breastfeeding ha?

  • 9.

    הכי חשוב זה להיניק בציבור ולחשוף שד

    א.ב אליהו, 18/03/09 12:51

    הכי חשוב זה להיניק בציבור ולחשוף שד
    ואם שמים את זה בעיתון עוד יותר טוב

    • שד נפול , בזמן הנקה מגעיל

      חנה, 18/03/09 14:08

      כנראה לא ראית אף פעם אשה מניקה, השדיים נפוחים , ורידים אדומים, ופטמות סדוקות - אם זה מה שמעורר אותך מבחינה מינית לך לראות פרות חולבות ברפת !

  • 8.

    כשלא היתה ברירה...

    אורית, 18/03/09 12:27

    פעם,לא ממש מזמן,כשלא היתה ברירה,כולן ''הצליחו'' להניק! אם לא היית מניקה או שיכולת לשלם למינקת,התינוק שלך היה פשוט מת.אז נשים יקרות,תגידו תודה שאתן חיות עכשיו ושיש פורמולות לתינוקות ואפשר כן להניק או לא להניק,העיקר שתהיו מאושרות,כחו את ההנקה בסבבה,כולנו יודעות שזו באמת התזונה הכי הכי טובה לתינוק,אל תתיאשו וגם אל תקחו את זה קשה אם זה לא מצליח.בכל מקרה הם גדלים,מתוקים ומקסימים!

    • טעות חמורה בידיך- פעם היו מיניקות בשכר

      מאירה, 19/03/09 10:14

      וגם היו נותנים חלב פרה. זה ממש לא נכון, לאורך כל ההיסטוריה- שכולן היניקו. וגם לא כולן מצליחות להיניק- עובדה.

  • 7.

    למניקות - חשוב חשוב חשוב לשקול את התינוק כל כמה ימים

    אמא צעירה, 18/03/09 11:24

    בתור אחת שניסתה להניק ולאחר כחודש גילתה שכנראה אין לי כמעט חלב כי התינוק לא עלה במשקל - כל מי שמניקה, תקפידו לשקול את התינוק כל כמה ימים - זה יכול לחסוך מכן וממנו הרבה הרבה סבל.

  • 6.

    רק תזכרו מה קרה לתינוקות של רמדיה (ל''ת)

    אני בטוחה שהאימהות שלהם מכות על חטא!, 18/03/09 11:07

    • איזו אכזריות לומר זאת!!!

      אמא מניקה!, 21/03/09 13:16

      את שני הבכורים שלי לא הצלחתי להניק (אחד בשל פציעות חמורות בפיטמה ואת השני בשל דיכאון) והם ''נאלצו'' לגדול על סימילאק.

      מי שצריך להכות על חטא הן לא האימהות המסכנות (!!!) אלא בעלי ומנהלי רמדיה וכל הקשור לרעל שהם ייצרו!
      אני לא חושבת שעצם זה שבניי גדלו על סימילאק עשיתי להם רע בחייהם, להיפך... הם גדלו והינם מפותחים יפה ובריאים (!!!).

      כיום אני מניקה את ביתי ש(תודה לאל)רק אותה אני מצליחה! אני מצטערת שלא הצלחתי להניק את בניי כי מאוד רציתי, אך לפחות שפיותי חזרה אליי והם גדלו עם אמא מאושרת ושפויה, להבדיל מאמא דכאונית!

  • 5.

    בקיצור, שלמו לנו כסף.

    קרוסלה, 18/03/09 10:51

    עדו מקצוע מופלץ. מומחית הנקה. יאללה יאללה.

  • 4.

    הילד יהיה בסדר עם ציצי ועם מטרנה

    גיל, 18/03/09 10:46

    יש דרכים רבות לגדל ילדים. כל עוד אתה לא חי במדינת עולם שלישי, סביר להניח שהוא לא יגווע ברעב. לא צריך להיכנס לסטרס

  • 3.

    לא נחסך מהם דבר??? את לא שפויה ליטל (ל''ת)

    לכי לקרוא ספרים ומאמרים ואח''כ תכתבי כאילו את מבינה, 18/03/09 10:22

    • לא, הם לא מפסידים כלום, אפילו מרוויחים

      אסף, 18/03/09 12:13

      מרוויחים עוד קשר עם האב, מרוויחים אמא פחות מותשת ויותר רגועה, מרוויחים תזונה שאינה תלויה במצב ההורמונלי של האם - שאם היא בסטרס אז גם התינוק חוטף את זה

      • צודק במאה אחוז

        נעמי, 20/03/09 00:46

        די לרודנות ההנקה

  • 2.

    כתבה חשובה

    מירב, 18/03/09 10:05

    לפני שנתיים וחצי ילדתי את בננו הבכור. גם אני חשבתי שפעולת ההנקה היא טבעית, פשוטה וברורה מאליה. התבדיתי עוד בביה''ח. למרות שהיתה שם יועצת הנקה מקצועית, לא באמת היה לה זמן להקדיש לכל יולדת. והאחיות, עם כל הרצון הטוב, רק בילבלו אותי, כל אחת עם שיטתה שלה. גם יועצת הנקה פרטית שבאה אלי הביתה לא ממש הועילה, כי כשנשארתי לבד, שוב זה לא הלך. בכל זאת ניסיתי והתעקשתי והיה לי הרבה חלב כי גם שאבתי. אבל אחרי חודש, כשראיתי שאני מתחילה לאבד את השפיות, הגעתי למסקנה שהבריאות הנפשית שלי חשובה לא פחות מבריאותו של הילד שלי. והנה, הוא בן שנתיים וחצי, ילד בריא, נבון ומתוק אמיתי, למרות שהוא לא ינק חלב אם.
    עכשיו, כשאני לקראת לידת בננו השני אני מלאה בחששות שגם הפעם זה לא ילך. אני יודעת שתמיד יש את תחליפי החלב ושזה ממש לא סוף העולם, ובכל זאת, נורא חשוב לי להצליח עם ההנקה הפעם.

    חשוב לי גם לומר לאחיות טיפת חלב ולרופאי הילדים - אל תפעילו לחץ על אמהות שבוחרות מרצונן או שלא מרצונן להפסיק בהנקה. לכל אחת יש את השיקולים שלה, והלחץ שאתם מפעילים הוא לא נבון ולא מועיל.
    והעיקר - בריאות לכולם!!!

    • at rotsa she ze yatsliach ?

      momo, 12/04/09 08:54

      al titni larofim lasot lach zerooz o latet lach samim ! ve simi at hatinook yashar al hatsitsim

  • 1.

    הסיבה -הפרופגנדה, השקרים והניפוץ.

    אנשופלה דובלה, 18/03/09 09:50

    כמו שמוכרים לזוגות צעירים ''ילדים זה שמחה'' עד שמתנפצת להם הבועה, כך מוכרים לנשים צעירות את ''הנקה זה הדבר הנפלא ביותר בעולם''. ואז הן אומרות שהן ''רוצות'' עד שהאמת טופחת בפנים והן מגלות ש:
    1. זה כואב
    2. זה מעייף כי רק הן צריכות לקום בלילה מליון פעם
    3. בגלל שרק הן מניקות, הן למעשה ''אסירות'' של התינוק ואין להן חופש וזמן לעצמן, בעוד האבא של התינוק חופשי להמשיך את חייו כרגיל.
    4. בהמשך לסעיף השלישי - בגלל שהן ''במילא תקועות עם התינוק'' אז הן גם אלה שנאלצות לוותר על עבודה, על תחביבים, על העצמיות, ואם הן ''כבר בבית עם התינוק'' אז ''ברור'' שהן גם יעשו הכל בבית כי ''הן בחופשת לידה'' בעוד המסכן ''הולך לעבודה''...

    כל רגשות האשם והעצב מקורם בפרופגנדה של ''מי שלא מניקה, בעצם רוצחת את תינוקה והיא אמא רעה ומזניחה'', שנועדו לקשור את האישה לתינוק ולאפשר לגברים לחיות בסבבה.
    ומה שעצוב הוא, כמו ב''ברית מילה לנשים'' בחשוכות שבמדינות אפריקה, שהסוכנות שמעבירות ומטפחות את הפרופגדה הזו, הן נשים.

    • ממליצה ממליצה ממליצה!!!

      מיה, 18/03/09 10:22

      כמה פעוטות שינקו עד גיל שנה+ אני מכירה שהיו לא פחות חולניים מתינוקות שלא ינקו.
      והכי מצחיק - משרד הבריאות ממליץ על הנקה עד גיל חצי שנה, אבל האם בחופשת לידה בתשלום רק 3 חודשים.

      • זו כל הפואנטה !

        אמיל, 18/03/09 11:52

        הרבה מאוד אמהות כן היו רוצות להניק, אבל הן אומרות בערך כך: ממילא אני חייבת לחזור לעבודה אחרי 3 חודשים , אין אפשרות לשאוב - אז למה בכלל להתאמץ ? עדיף שאשקיע בילד בדרכים אחרות.

        הגיע הזמן שמשרד הבריאות סוף סוף יעשה סקר ומחקר רציני כמה אי-ההנקה עולה למדינה ולפי זה יוחלט על הערכתה של חופשת לידה.

        למי טובה הערכה: למגזר העובד. לנשים שממילא יכולות להרשות לעצמן לצאת לחל''ת או למגזרים שבהן נשים אינן עובדות החקיקה לא תשנה.

        • הארכת חופשה הלידה הינה רעיון יפה אך לא ישים.

          אמא מניקה., 22/03/09 09:21

          ברום המקומות קשה גם ככה לנשים למצוא מקום עבודה, תאר לך מה יקרה אם המעביד שלי יראה לפניו אישה באמצע שנית העשרים, (ועוד דתיה, לא עלינו) ויחשוב שאני אלד לו כל שנתיים- שלוש ואעלם לחצי שנה.... איש לא יעסיק אותנו!!!
          חוץ מזה, את שלוש ילדי הנקתי מלא במשך שלושה חודשים, חזרתי לעבודה ושאבתי (במקום הפסק עישון של 10 דקות, עם משאבה ידנית או חשמלית בשכירות מ''יד שרה'') והמשכתי להניק אותם עד גיל 8 חודשים (והקטנה לא הפסיקה עד גיל שנתיים!!!) מיום חמישי בצהרים עד יום ראשון בבוקר באופן מלא ובמשך השבוע באופן חלקי (עם מנות שאובות) זה אפשרי ביותר, וגם מומלץ!

    • לא הגזמת..

      רבקה, 18/03/09 10:41

      נכון, לא צריך להפעיל לחץ על נשים שלא מניקות,
      ויש אמת מסוימת בטיעונים שלך אבל גם אי אפשר לבטל ככה את כל יתרונות ההנקה, שמעבר לקשר רגשי, (שכמובן לא חייב להיות מותנה בהנקה) יש להנקה יתרונות בריאותיים מוכחים במאות מחקרים. וכן, זה גורם מספיק משמעותי להמשיך להניק. אין פה שום מערכת שליטה על האשה או סוכנים תרבותיים מסרסים.
      אני סטודנטית, מעולם לא הייתי כבולה לביתי ומצאתי חשיבות רבה בהנקה ממושכת.

    • אמא שלי לא הניקה אותי

      תל אביבית, 18/03/09 10:56

      ויצאתי בסדר גמור. לא הי לה חלב ולכן לא היו נסיונות מתסכלים, ויצאתי בסדר גמור, בלי שום בעיות תזונה או בעיות רגשיות, וגם הקשר ביני לבין אמי הוא מצוין.

    • המשמעות של הבאת ילד לעולם היא אכן להיות אסירים שלו

      סתם אמא אחת, 18/03/09 10:58

      לפחות בחודשים הראשונים, אך במידה רבה עד לבגרותו. לא האב ולא האם אינם רשאים להמשיך בחייהם כרגיל.

      בוודאי שבחודשים הראשונים לחיי התינוק האם אמורה לוותר על תחביביה ואף על עצמיותה במידה רבה. היא תמצא תמורה הולמת בחיוכו ובאושרו של התינוק הגדל. יחד עם זאת, אם כי האב לא יכול להיניק - יש מספיק עבודה לשניים, וגם הוא לא יכול להמשיך בחייו כאילו כלום. אחרי ההנקה צריך להסתובב עם התינוק שעות על הידיים, במיוחד בערבים ולפעמים גם בלילות, ופה האב יכול למלא תפקיד חשוב ובהחלט מתיש בפני עצמו.

      • ההורים שלך אסירים שלך עד ימים אלו כנראה

        סוהר ראשי, 18/03/09 12:52

        ההורים שלך אסירים שלך עד ימים אלו כנראה

    • הנקה חשובה, אבל שפיות גם חשובה

      ממליצה, 18/03/09 11:25

      ואם לא טוב לך ואת רק סובלת- כדאי להפסיק

    • נשים צעירות שלא רוצות מגיעות ב40 להפריה עם הביציות האחרונות

      תשאל את אמא ינשופה, 18/03/09 12:54

      נשים צעירות שלא רוצות מגיעות ב40 להפריה עם הביציות האחרונות

    • כל אחת בוחרת לעצמה

      dididm , 18/03/09 23:11

      1. זה כואב רק בהתחלה אבל זה כיף שאין כדוגמתו
      2. זה לא מעייף כי בלילה לא צריך לקום להיניק את התינוק. ולא צריך לחמם פורמולה. האוכל מוכן וכם, והתינוק שוכב לצידך ויונק.
      3. יש לנו חופשת לידה למטרת טיפול בתינוק. מי שרוצה יכולה להיניק אני נהניתי מאחרי חודש וחצי והיה לי כיף. כל אחד מוותר על משהו כדי לזכות.
      4. זה כמובן להיפך. כי מי שמניקה לא צריכה להכין לבשל לחטא, וכו' ואחרי חצי שנה התיננוק אוכל עוד דברים ויורד מהנקה של כל היום. החופש חוזר ברגע שאנחנו מחליטות שהספיק לנו.
      בין זה לבין ברית מילה לנשים יש הבדל די גדול. ואת לא מוכרחה. ממש לא

    • mothers stuck??????

      yifat, 12/04/09 07:28

      it is painful only if the baby can't suckle properly and there are many factors why it can't one major is interventions drugs and their side effects .
      2. once baby learn few weeks to suckle properly and the drugs washed out of it's system it is not painful it is enjoyable ,and u loos hipps of weight
      3. It is not hard work you dont need to wake up sleep with ur baby he'll find the breast and you can keep leeping ,thats how it should be you get ur sleep and baby get its wormth and nutrition !
      4.If you think that mothers need to be ''STUCK WITH THIER BABYS'' i feel sorry for ur baby ! mother who feel they stuck with the baby are better off not having children and keep drinking their glass of red wine and go out every night and just enjoy life !!!