• 16.

    אז אם זה כל כך טוב למה לא משתמשים בזה תמיד??

    קרוסלה, 22/04/09 18:39

    למה לא כל פסיכולוג משתמש בהיפנוזה כחלק מהכלים העומדים לרשותו?

    זה קצת מפוקפק בעיני.

  • 15.

    למעשה זה כמו דמיון מודרך, הרפיה ומסע.

    אני, 29/11/08 23:26

    בקורסים שאני מעבירה אני עובדת עם דמיון מודרך ואוטוסגסטיה, ה דומה למה שתארת במאמר.
    ראשית הרפיה עמוקה ואז דמיון מודרך, התוצאות מדהימות.

    • אבל כאן כתוב במפורש שזה לא דמיון מודרך (ל''ת)

      קרוסלה, 22/04/09 18:39

  • 14.

    Hypno Birthing

    Daz, 24/11/08 17:06

    It's a higly recommended method to relax in pregnancy and labour, where the mum-to-be is going under a deep relaxation process called Hypno-Birthing.
    This also eliminate pain, as the body is relaxed and the muscles are relax and limp.

  • 13.

    היפנוזה קבוצתית

    מה זה משנה, 20/11/08 23:15

    רבותי כקוסם אכן ניתן לגרום לבני אדם לבצע דברים מכוונים בהיפנוזה קבוצתית , הם נכנסים לדמות אותה מגרים אותם להיכנס ומבצעים את הדברים שהמאפנט רוצה שיבצעו מבלי שיגיד להם זאת במילים .

    די להכניס קבוצה להפנוזה ולעשות להם טיול דמיוני לשמש כדי לגרום להם להתפשט מהחום שהם מדמיינים שהם מרגישים .

    זו השיטה של ההפנוזה הקבוצתית מה שעושים מול קהל וזה עובד ,

    קוסמים רבים , וכמובן מיודעינו אורי גלר משתמש בשיטות פשוטות כדי לגרום לאדם לכוון את המחשבה לכיוון שהוא מעוניין בו וכך הוא יודע מה האדם חשב ,,,

    ישנם טריקים מאוד פשוטים אבל הם סודות של קוסמים אז לא אגלה לכם

  • 12.

    לא כל פסיכולוג יכול להפנט

    הסתדרות הפסיכולוגים, 20/11/08 10:11

    לאיתור פסיכולוגים מאושרים על ידי משרד הבריאות כנסו לאתר הסתדרות הפסיכולוגים http://psychology.org.il/

  • 11.

    שאלה לד''ר נבון

    נ, 20/11/08 09:47

    בשנות ה-50 ארע בדנמרק רצח על ידי בן אדם בהיפנוזה (מהופנט). במשפט רצח העיד מהפנט מוביל באותה תקופה וטען שניתן לשכנע בן אדם מהופנט לפעול בניגוד לערכיו אם משכנעים אותו בצידוק הפעולה (מה שנכון במידה מסוימת גם על אנשים לא מהופנטים) מה ידוע היום על סוגייה זו? לרוצח אגב קראו פלה הרדראפ

    • שאלה לד''ר נבון

      דר' שאול נבון, 20/11/08 12:30

      לא מוכר לי המקרה בדנמרק.מה שמוכר לי הוא בשום פנים ואופן אדם יעזה משהוא בניגוד לרפונו לאחר טיפול בהיפנוזה.
      אין דבר כזה!

      • נראה שאתה לא מבדיל בן יכולתך שלך ליכולתם של מהפנטים אחרים

        אא, 20/11/08 19:49

        לד''ר נבון
        אם משהו אינו מוכר לך או אין ביכולתך לבצע אותו
        זה לא אומר שזה לא קיים או שאין ביכולתם של אנשים מיומנים ממך לבצע
        ישנו מהפנט מסויים שיקיים בפברואר קורס מיוחד בן חמישה ימים
        לטכניקות היפנוטיות לשיעבוד SLAVERY
        שמו MARK CUNNINGHAM אים תחפש אני בטוח שתמצא הדרך להגיע אליו ולהרחיב את אופקיך לגבי מה אפשרי

        • א.א.

          דר' שאול נבון, 21/11/08 10:39

          מש יש לאדון קאניגהם שאין לי או למהפנטים אחרים?

  • 10.

    מהפנט מיומן יכול לשכנע את המטופל לעשות דברים נגד רצונו

    אא, 19/11/08 20:25

    מטפל מיומן בהחלט יכול לשכנע את המטופל לבצע דברים נגד רצונו. היו כבר הרשעות על רצח כדוגמת
    http://query.nytimes.com/gst/abstract.html?res=9D0CEFD61339E033A2575BC0A9629C94649ED7CF
    מי שטוען שאי אפשר מתכוון שהוא כנראה לא מספיק מיומן לעשות זאת.
    המנטאליסט האנגלי דרן בראון שיכנע מספר אנשים לשדוד בנק עבורו.

    • בניגוד לרצון

      דר' שאול נבון, 19/11/08 22:50

      אבל זה היה חריג. בדרך כלל אי אפשר להכריח אדם לעשות משהוא נגד רצונו.
      חוקי האתיקה כך או כך נוקשים

  • 9.

    האם נכון שלא כל אדם יכול לעשות היפנוזה? (ל''ת)

    אביגיל, 19/11/08 18:26

    • כל אדם יכול לעשות היפנוזה

      דר' שאול נבון, 19/11/08 18:55

      חוק ההיפנוזה בישראל קובע שרק 3 מקצועות מורשים לטפל בהיפנוזה:פסיכולוגים מומחים, רופאים ורופאי שיניים.
      פרט לאלה אין החוק מתיר לעסוק בהיפנוזה.

    • ישצורך ברישיון של המדינה. גם אדם ללא רשיון יכול אבל הוא יקרא עברין (ל''ת)

      אא, 19/11/08 20:12

      • רשיון

        דר' שאול נבון, 19/11/08 22:52

        נכון מאד.

    • מא רשאי לטפל בהיפנוזה

      דר' שאול נבון, 19/11/08 22:52

      רק: פסיכולוגים מומחים, רופאים ורפואי שיניים. זהו. נקודה.

  • 8.

    היפנוזה היה הדבר היחיד שעזר לי

    מטופלת, 19/11/08 17:43

    סבלתי במשך שנתיים מבעיות עור וניסיתי הכל- משחות, תרופות, טיפולים לפסוריאזיס, רפואה סינית, דיקור, הומופאתיה- באמת הכל. אפילו פניתי ל''מרפא'' שמרפא עם אנרגיות, וכלום.
    הלכתי ל-3 פגישות היפנוזה שם לימדו אותי איך להפנט את עצמי ותוך חודשיים הכל נעלם! הייתי במצב של ללכת עם שתי הידיים חבושות לחלוטין ורגישות למים אפילו והיפנוזה פשוט הצילה אותי. עד היום אני משתמשת בזה כשכואב לי משהו או כשאני סתם מוטרדת.
    אני ממליצה באמת בחום.

    • היפנוזה הסבר היחיד שעזר לי

      דר' שאול נבון, 19/11/08 18:56

      מסכים עם כל מילה!

    • ולי עזר הומאופת קלאסי לבעיות עור קשות

      ליאור, 19/11/08 19:50

      כל חורף ואביב הייתי נתקפת בעור ידיים קשה ופצוע.

      הודות לטיפול ההומאופתי אין יותר בעיות בחורף וגם הזיעה שהיתה לי בכפות הידיים נעלמה.

  • 7.

    האם היפנוזה היא כיפית?

    רועי, 19/11/08 16:14

    כלומר האם, למשל, מטופלים שדמיינו את ''אגם המים היפה בטבע'' דיווחו על תחושות דומות לאלה שלקחו סמי הזיה?

    האם אפשר לעשות היפנוזה לשם ההנאה? כמו נופשון למוח? או שזאת בדיוק המשמעות של דמיון מודרך?

    • האם היפנוזה היא כיפית?

      דר' שאול נבון, 19/11/08 16:57

      כן. היפנוזה היא כיפית, אבל תחת התנאי של רלוונטיות לטיפול ולשאלה הטיפולית. לא עושים היפנוזה לשם תענוג סתם וההיפנוזה לא דומה ללקיחת סמים כי יש תמיד בקרה ושליטה.

  • 6.

    אז מה הסיכוי להפסיק לעשן עקב היפנוזה? (ל''ת)

    אפרת, 19/11/08 15:14

    • הפסקת עישון

      דר' שאול נבון, 19/11/08 17:49

      יש תוצאות מצוינות בטיפול בהיפנוזה בהפסקת עישון.
      אם תירצי לטפל בכך,התקשרי: 052-4266890 וכן דוא''ל: snavon@netvision.net.il
      דר' שאול נבון

  • 5.

    הסיבה לחוק ההיפנוזה זה שקוסם כן גרם לאישה לעשות דברים נגד רצונה

    יוסי, 19/11/08 15:04

    היו צריכים לקחת אותה לבית החולים אחרי שנבחרה מהקהל להשתתף במופע שלו. אחרי זה היו צעקות והפכנו למדינה היחידה בעולם שבה אסור להפנט בלי רשיון.

    בארה''ב כל קוסם יכול להפנט במופע שלו (כמו פה לפני החוק). אותו קוסם אמריקאי אם יבוא לפה יעצרו אותו.

    • חוק ההיפנוזה

      דר' שאול נבון, 19/11/08 17:00

      נכון. הסיבה לחוק ההיפנוזה היא שהיה קוסם.
      היןם זה אסור

    • לא נכון

      אא, 19/11/08 20:11

      הנערה השתתפה במופע של היפנוזה בידורית
      בבית החולים הזריקו לה חומר הרגעה שגרם לכן שתתעורר רק לאחר יומיים.
      אדם לא יכול להשאר תמידית במצב של היפנוזה. הוא יתעורר בכוחות עצמו. אם הוא מאוד עייף - הוא ישקע בתרדמה ויקיץ מעצמו לאחר מספר שעות.

  • 4.

    ספקנות

    דר' שאול נבון, 19/11/08 14:18

    התוצאות החיוביות של מיליוני מטופלים בהיפנוזה מאוששים את הרצינות, המקצועיות והשיפור של מהופנטים.
    למה להעמיד פנים שאפשר אחרת?

  • 3.

    יש טענה שההיפנוזה היא העמדת פנים של המהופנט

    ספקן, 19/11/08 13:12

    יש מחקרים הטוענים שהיפנוזה איננה קיימת במציאות. המצב ההיפנוט הוא, לפי הטענות האלה, רק העמדת פנים של המהופנט.

    • אם המהופנט ממלא אחר בקשותיו של המהופנט מה זה משנה אם הוא מעמיד פנים?

      אא, 19/11/08 20:17

      בהיפנוזה בידורית אין חשיבות אם האדם מעמיד פנים או לא - העיקר שהוא משעשע את הקהל.
      בהיפנוזה טיפולית יש דרכים להבחין מי מעמיד פנים ומי לא.
      ובכלל הספקנות שלך לא במקום כי זה כלי מוכוון תוצאות. התאוריה של ההיפנוזה עומדת על כירעי תרנגולת (כמו כל התאוריות במדעי הנפש) אולם התוצאות בשטח טובות מאוד

  • 2.

    שאלה למבינים, האם ניתן למדוד את ההיפנוזה באופן מדעי? (ל''ת)

    בטח לא תגיבו, 19/11/08 12:02

    • תגובה

      דר' שאול נבון, 19/11/08 12:29

      יש מחקרים.המחקרים הבודקים היפנוזה, בודקים את הרמה הפיזיולוגית של היפנוזה (גלי מוח)
      כמו כן אנו משערים כי יש השפעה של הלא-מודע של המטופל על מצב גופו ועל מצב נפשו.

  • 1.

    שאלה למבינים, האם מידע אשר נחשף בהיפנוזה, קביל בבית משפט? (ל''ת)

    משה, 19/11/08 11:15

    • תגובהו

      דר' שאול נבון, 19/11/08 12:34

      הפנה את שאלתך לדר' אלכס אביב - 03-5244170
      הוא יו''ר הוועדה המייעצת לחוק ההיפנוזה.
      דר' שאול נבון