• 66.

    הריטלין הרג לי את הילד, אל תהיו חכמים בטרם עת (ל''ת)

    יוסי, 27/09/09 22:39

  • 65.

    אתם אוצים לגדל זומבים?

    הריטלין מייצר רובוטים, 20/06/09 22:28

    תנו להם ריטלין ותרופות פסיכיאטריות מגיל צעיר ואז אנשים יעשו הכל בלי להתווכח.

  • 64.

    ציפור הנפש

    זיוה, 08/12/08 02:28

    זו שנפגעת במיוחד אצל ילדים ועוד יותר בילדים רגישים אני מצטרפת לזעקה אישית אני די נלחמת במע החינוך וביחס הקר וכמטפלת בתמציות אתריות ברור לי שיש אפשרן
    ות לשנות את ההולכה החשמלית למוח ללא ריטלין ללא תופעות לוואי ובשילוב הרבה סבלנות סובלנות ואהבה ללא גבול אני מצליחה להחזיר לילדים מסויימים את האמון שלהם ביכולתיהם ובונה להם מערכ
    ך חינוכי בשליטם בלבד אף גיליתי שכאשר נ
    מאתגרים אותם הם קשובים ומרוכזים גם אם הם מעט תזוזתיים אז מה?גם ההורים מחייכים והגננות והמורות לא מוכנות לשתף פעולה מבחינתם אני ''מאיימת'' כנראה על מעמדם רק מתוך רצוני לבדוק איך הילד נתפס בעיני חבריו וההפך ואיך הוא מתנהג מחוץ לביתו כדי לדייק באבחון ולבנות טיפול. חבל אני רשומה בעצומה של תיכון מקיף ה ראשלצ של קבוצת תמיכה להורים לילדים בכל הגילאים מילה יכולה לשנות מצב פזיולוגי ו/או נפשי. אתם מוזמנים 0528884511

  • 63.

    זה נוער זה? זה ...

    זיוה דינה, 07/12/08 06:15

    ללילך שלום רב.
    בכל דור ודור מתלוננים שהנוער רדוד ואגואיסטי.
    בכל דור ודור יש מטרות ואידאלים שהנוער מורד בהם ומחפש את דרכו בחיים.
    ובכל הדורות יש ילדים, נערים ומבוגרים אשר קשה להם להתרכז וצריכים לקחת ריטלין רק בשביל הריכוז. לא בשביל שאלות קיומיות,

    בלי קשר לעם או בלי ריטלין, עם או בלי תרופה זו או אחרת, אנחנו צריכים לשאוף לחברה מקבלת יותר אשר מספקת אידאלים לחיות לפיהם.

    אני מקוה שהתוכנית אשר את מפתחת תתרכז במטרות ולא בתרופות.

    בברכה,

    זיוה דינה
    קשב ADHD

    • חחחח

      בכל דור ודור?, 20/06/09 21:05

      הריטלין היה פה מאז ומעולם נכון?
      אלוהים נתן אותו לילדים עוד בקדמת עדן נכון?
      מספיק לקשקש.
      יש דברים הרבה יותר בטוחים לשימוש מריטלין אם כבר חומר שמשפיע על ריכוז שהם אפילו בריאים.

      את משווקת של סם מסוכן
      (תוית שחורה)

  • 62.

    לדעתי, יש פתרון מצויין לכל הנושא

    מיקי, 17/11/08 06:17

    יו, תראו פרפר

    • יש פתרון סופי מצויין לכל הנושא

      מי קיא, 18/11/08 08:16

      ואין פרפרים בו

  • 61.

    זה יכול להיות מסוכן

    מיקי, 15/11/08 19:01

    בלי תוכנית חלופית אסור לוותר על הרטלין.
    יופי שהצלחת בלי, אבל תני את הדרך החדשה, אחרת את דנה רבים לחיים קשים מאוד.. בעוד אין דרך להתמודד עם התופעה אין טעם להפסיק את כדור ההרגעה שלה.

  • 60.

    שינוי

    אורית, 14/11/08 15:24

    לא צריך לפסול לגמרי את השימוש בריטלין אבל יש צורך בשינוי במערכת שלרוב הילדים אינה מתאימה,ואת זה שמעתי ממורה לחינוך מיוחד בעלת נסיון רב

  • 59.

    כן, אנחנו יכולים גם בלי ריטלין

    אלכס, 14/11/08 15:00

    אני אישית לא הייתי רוצה שהילדים שלי יקבלו ריטלין אבל מה לעשות? במה למלא אותם כל הערכים שלנו נהרסים.

  • 58.

    אז כנראה משהו דפוק במערכת החינוך

    אור, 14/11/08 10:51

    ולא בילדים

  • 57.

    מתי

    אדון פרוזק, 14/11/08 10:44

    שישנו את ה''הבעיה'' של קשב וריכוז שתהפוך מסטייה לנורמה, אז נקבל גם אותם בכיף ונתאים להם תוכנית ל ימוד שמתאימות להם..

    אין פלא שכולם ''משתגעים'' כאן, הלחץ והציפייה, והתחרותיות הופכות את האדם בעל סטרס תמידי מה לעשות עם החיים שלו, במיוחד שהמדינה כבר פשטה רגל מזמן, וכולנו כאן בתהליך השרדות כמו החיות בג'ונגל.

  • 56.

    אחריות אישית וחופש הפרט לקחת ריטלין

    פסיכולוגית מומחית להפרעות קשב, 14/11/08 00:18

    כל אחד לוקח אחריות על חייו. הכותבת מאשימה באופן ילדותי ''אנשים בראש המערכת'' שקובעים את כללי המשחק . להיפך, דווקא הפיכת התרופה לנגישה גם למבוגרים מאפשרת יותר חופש ואחריות אישית.אוף אחד לא קובע לך כללי משחק. איש לא אמר שאין לתת לילדים עטיפה של חום ואהבה ולמידה מעניינת. זה בלבולי ביצים להגיד שריטלין שולל יחס חם ומיטיב בחינוך. תארי לך שיאסרו לאנשים שזקוקים למשקפיים לקנות אותם בחופשיות, כי יחליטו שעדיף תרגילי עיניים. כך גם הריטלין הוא כלי עזר שזכותו של כל אדם להגיע אליו.

  • 55.

    חייבים להוציא חוק נגד התרופות האלה.

    הדס, 13/11/08 18:14

    אם העם יחליט שהוא רציני,
    הוא יוכל למנוע את השמדת היצירתיות של הדור החדש באמצעות תרופות הרג כמו ריטלין.

    אל תתנו שבעלי מקצוע ישטפו לכם את המח בנוגע לילדיכם,
    שאלו את ילדיכם מה הוא רוצה,
    מה הוא אוהב,
    נסו ללכת עם קו המחשבה שלו,
    אני בעד חוק נגד ריטלין,
    וכמה שיותר מהר זה ימומש בכנסת,
    כך יהיה יותר טוב לנו ובמיוחד לעתיד ילדינו.

    • על מה את בכלל מדברת?

      מיכה, 06/12/08 06:21

      הדס, את מעולם לא נטלת את התרופה נכון?
      את מסוג האנשים שלא.. זקוקים לה, נכון?
      אני בתור אחד שנוטל את התרופה באופן יום-יומי מאז שהייתי קטן מאוד מרוצה ההשפעות החיוביות של התרופה על חיי, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה חברתית

      צריך להוציא אולי אם כבר חוק נגד אנשים שנותנים תרופות לידלים מבלי לאבחן אותם

      ...
      ...

      אבל מכיוון שאין אנשים כאלה מהסיבה הפשוטה שהתרופות מגיעות לילדים אך ורק לאחר אבחון מקצועי של פסיכולוגים או אנשי מקצוע רלוונטיים כאלה או אחרים
      ...
      זה לא קורה


      ילד מגיע לעולם שלנו בלי ידע על מה הוא צריך ומה עושה לו טוב ומה לא עושה לו טוב
      היד יכול לומר שהוא נורא רוצה שוקולד
      כן, בואו נקשיב לו ונתן לו את כל השוקולד שבעולם כי הילד יודע הכי טוב מה הוא רוצה.


      ההורים יודעים כביכול מה הכי טוב עבור ילדיהם
      ומכיוון שההורים עצמם לא יכולים לדעת הכל יש לסמוך על הרפואה.


      אם הילד לא מיועד להיות כזה שנוטל ריטלין מידי פעם או באופן קבוע למרות שאובחן כאחד שזקוק לתרופה
      אז האחראיות היא בידי ההורים - תשימו לב מה התרופה עושה לו
      תקחו אותה בעצמכם (רק פעם אחת, כשאתם בבית) ותראו אם אתם חשים את אותם ההשפעות ה - לא חיוביות - שילדכם עובר.

      התרופה 'ממסטלת' אנשים רגילים שלא חשופים לאותם הבעיות של סוג האנשים שזקוקים לתרופה באמת.

      אם הילד זקוק לתרופה רק מידי פעם
      הנטילה שלה נשזרת בהמון אחריות והיכולת לדעת תמיד מתי צריך ומתי לא

      לא בטוח שזה משהו שההורים יכולים לדעת תמיד ב100%, ובטח ובטח שלא הילד בגילו הצעיר.



      אם הילד לא טוב בלימודים
      יכול להיות שהוא פשוט לא גאון הדור
      אין תמיד מה לעשות לגבי זה
      אפשר לשלם יותר כסף על איכות יותר גבוהה של מורים מזו שמתקבלת ממערכת החינוך
      זה בהחלט יעזור (וזה גם קל בהתחשב ברמה הנמוכה של רוב המורים הוותיקים בארץ)



      אבל לשלול את התרופה מבחינה חוקית? זה פשוט רעיון פשוט מטופש!


      יש אנשים שעצם לקיחת התרופה היא מצרך נחוץ ביום יום כמו אוויר לנשימה

      ואי נטילת התרופה מעתה והלאה תגרום להם נזק רב ביכולת תפקוד היום-יומית

      שנמוך של הרמה האינטלקטואלית והתפקודית לא בא בחשבון עבור אותם אנשים

      ולמזלנו יש מספיק אנשים כאלה כך שהצעה מהסוג שלך תשאר בגדר פנטזיה!

  • 54.

    אי אפשר בלי

    הפראקטיבי, 13/11/08 18:13

    אני לומד לתואר שני פסיכולוגיה ובלי ריטלין לא הייתי מגיע למקום הזה. אז אל תבלבלו בראש

  • 53.

    המערכת לא מתאימה

    אורית, 13/11/08 17:40

    המון ילדים מוגדרים היום כסובלים מבעית קשב וריכוז והרבה אחרים סובלים מלקויות כאלו ואחרות שלא מאפשרות להן ללמוד כמו ''כולם'' גם אני חושבת שיש שימוש יתר בריטלין ודומיו ושהמערכת היא זו שצריכה לשנות עצמה אל מול הילדים ולא להתאים את הילדים למערכת.

    במשרד החינוך עוד לא הבינו את זה

  • 52.

    פת

    רונן, 13/11/08 09:17

    איזה שטויות
    עובדה שהכותבת נטלה ריטלין הצליחה ללמוד... אבל היא רוצה למנוע מאחרים להצליח ....
    שלא לדבר שיש לה גם אינטרסים כלכליים...

  • 51.

    פת

    רונן, 13/11/08 09:15

    איזה שטויות
    עובדה שהכותבת נטלה ריטלין הצליחה ללמוד... אבל היא רוצה למנוע מאחרים להצליח ....
    שלא לדבר שיש לה גם אינטרסים כלכליים...

  • 50.

    נכון מאוד (ל''ת)

    טלי, 13/11/08 06:56

  • 49.

    נכון מאוד

    מיכה, 12/11/08 22:09

    הגיע הזמן להפסיק לטטות את הליכלוך מתחת לשטיח.

    צריך להגיע לבסיס הבעיה!!! ולפתור אותה...

  • 48.

    צריך להקשיב

    חנה, 12/11/08 20:43

    ילדי ואנשי הריטלין באים כדי להעביר מסר לעולם. בואו נקשיב להם. במקום להקשיב למסר שלם, שהם מעבירי בעצם נוכחותם וקשייהם- אנחנו נותנים להם ריטלין, ומנסים לתקן אותם באופן מלאכותי. אם נקשיב לתופעה הגורפת הזו של קשיי ההסתגלות לקצב- נלמד משהו על עצמנו, על החברה שלנו. חברה, שמנסה להתאים את כולם לזרם ולמטרות העל שלה. חברה, שלא מסוגלת להכיל כאב. חברה, שמתנגדת לקבל משוב עמוק על הקלקול שלה, אולי כי היא לא יודעת איך לתקן.

  • 47.

    מה שכתבת כאן הזכיר לי את השיר:

    דורדור, 12/11/08 19:35

    ''ילדים של החיים'' שגם מדבר על התמכרות לסמים (רטלין) ומדבר על זה שאהבה תפתור הכל.
    מי שר את זה. איינשטיין לא?

  • 46.

    כן גם אני שמעתי על זה וזה עורר בי גועל

    יצק, 12/11/08 19:33

    ממש דור שלם על ריטלין כאילו מה קרה??? אני לא ידוע אם הפיתרון הקבלי שהגעת פה הוא הפיתרון ולא יודע אם הסיבה להתמכרות ההמונית היא הסיבה, אבל בלי קשר לריטלין, זה נשמע נכון.

  • 45.

    תגובה לכתבה ריטלין

    סיגל, 12/11/08 18:18

    כתבה מעולה-הסבר קצר וקולע ברור
    אני כל-כך גאה להיות שיכת לבני-ברוך
    שיביאו את הגאולה לדור העתיד לחיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 44.

    ילדים ללא ריטאלין - פגע סביבתי

    בני, 12/11/08 15:33

    תפסיקו להתלהם על הריטאלין מי שלא התמודד עם ילד חסר שליטה לא יודע מה זה ילד ללא ריטאלין,
    פוגע ומעליב ומכה את החברים לכיתה,
    מפריע משתולל בלתי מכוון לעולם בו הוא נמצא,
    הילדים נפגעים ממנו קשות, השיעור נהרס,
    הילד - מסכן כי הוא יודע שהוא אינטלגנט אבל כולם מעצבנים אותו כולל המורה המנהלת על מה אתם מדברים?
    אין לכם מושג!!!!!

    • ולא מהסימפטומים שלה.

      לכן יש לטפל בתופעה משורשה.., 13/11/08 18:19

      צריך לספר לילד מהי חוקיות הטבע שפועלת עליו,
      ולמלא את רצונו החדש שלא הופיע בדורות הקודמים.

      הילדים האלה לא חולים,
      הם פשוט דורשים רצון מיוחד וגבוה יותר ממה שהעולם הזה יכול לספק להם.

    • פעם, ילד משתולל היה חוטף מכה. היום הוא חוטף ריטלין.

      ריטלין זה מכה, 18/11/08 10:11

      מי שמכה ילד משתולל - הוא רשע.
      מי שנותן לילד משתולל ריטלין - הוא צדיק.

      אבל היום בגלל הצפיפות בכיתות, ילד זז שני סנטימטר מהמשבצת שלו - וכבר נחשב משתולל. מי שנותן לילד כזה ריטלין, גם כן רשע. כי שווה לו ללמד כיתה של ארבעים ילד שחצי ממנה זומבים בחסות הריטלין. כי ככה הוא מורה יותר טוב, ככל שיש לו יותר ילדים בכיתה ככה הוא מורה יותר טוב, או לפחות עשיר, שזה אותו דבר.

  • 43.

    יש לכאן ולכאן

    אורית, 12/11/08 15:21

    למזלי לא נתתי לבני ריטלין
    אבל חוסר ריכוז זו בעיה שמשפיעה מאוד על נפשו של הילד.יש בדבריך הגיון..

  • 42.

    ריטלין - מדכא את הילדים שלנו, שלא נעיז , תזכרו !!!

    מפחדת מריטלין, 12/11/08 14:23

    גם לבת שלי המליצו על ריטלין, ואני כל כך שמחה שאני לא נותנת לה זו.

    ילדה בכתתה, שכן קבלה זו, מורגש שההתנהגות שלה לא נורמלית. ילדה שכזו על בטוח עלולה ללקות בדיכאון טרם זמנה

    זה כמו פרוזאק למבוגרים - שבסופו של דבר לא עוזר
    אז עכשיו לתת את זה גם למבוגרים???

    תגידו לא לריטלין

  • 41.

    ריטלין בתחת שלי

    מדינה אריאל, 12/11/08 14:20

    הלוואי שרון חולאי ידחוף איזה ריטלין לתחת וירגע עם הקנסות שלו.

    • שידחוף גם גזר על הדרך!

      פפו, 12/11/08 17:13

      דפקו לי דו''ח ברוטשילד!

  • 40.

    אם אפשר לדחוף ריטלין,

    מיואש מהמצב, 12/11/08 14:00

    למה לשנות דיעה ? אנחנו חיות אגואיסטיות ועצלניות ורק אסון נוראי יוציא אותנו מהאדישות ! כנראה מה שקורה עכשיו לא מספיק לנו !

  • 39.

    התפתחות

    ויגדור רכניץ, 12/11/08 13:20

    אם לפני המאה ה 18 לא ידענו כי על נפלאות המוח,ההתפתחות ממשיכה.
    נגלה כי תרופות לא יעזרו!!!!
    הם עזרו? אולי בעבר וגם בספק.
    אבל ההתפתחות תיטרק לנו בפרצוף אם לא נבין שנדרש פיתרון כולל, ידידותי, מערכתי ומפותח.
    עלינו למצוא שיטה חדשה לבעיות היקום.

  • 38.

    לא רק תרופות

    מיכל, 12/11/08 12:32

    זה פשע לטפל בילד עם הפרעת קשב רק בריטלין. ילד עם הפרעת קשב זקוק לאירגון של סביבת הלימודים שלו בכתה (דבר שלא כ''כ יודעים לעשות בביה''ס), הוא גם זקוק לאסטרטגיות ארגון בכלל כדי להתמודד עם מטלות שונות ועוד.
    יחד עם זאת, לומר באופן גורף שיש להפסיק את השימוש בריטלין, גם הוא אינו נכון מכיוון שיש כאלו שבשבילם הוא הצלה ומאפשר להם תפקוד בצורה יעילה יותר.
    שילוב של הדברים תוך בדיקה מחודשת ותקופתית נראה לי כיעיל ביותר.
    אי אפשר להפסיק את השימוש בתרופה בלי ללמד את הילדים דרכי התמודדות יעילות עם ההפרעה ועם העולם בו הם חיים.

    מקווה שיגיע היום במהרה, שבו נוכל להעניק לילדינו את החינוך לו הם זקוקים, שיעזור להם להבין את העולם בו הם נמצאים ויעזור להם לארגן את חייהם בצורה הטובה ביותר ללא תרופות.

  • 37.

    זהירות מכת הסיינטולוגיה שנלחמת בריטלין

    ארז, 12/11/08 12:17

    כת הסיינטולוגיה מאמינה בחייזר בשם ''זינו''
    ובכך שבכל אחד מאיתנו יש חייזר קטן שצריכים לחיות איתו בשלום

    על פי התיאוריה של הסיינטולוגיה - ריטלין פוגע בנפש החייזר.

    מוטרף נכון?

    נכון!

    שימו לב שכל מי שמתנגד לריטלין יש לו קשר כזה או אחר עם הכת שפעם אחת קוראת לעצמה ''עמותת מגן לזכויות אנוש'' ופעם ''דיאנטיקה'' ועוד ועוד.

    ושמרתם על נפשותיכם

    • מה הקשר לסיינטולוגיה?

      שימי, 12/11/08 17:24

      אתה לא רואה שהכותבת שייכת לארגון מטעם ''קבלה לעם''?

    • סיינטולוגיה

      הדס, 16/11/08 12:36

      אני לא מכירה חייזרים בנפש שלי,
      אבל אני מכירה ילדים שמחים היפראקטיביים שאוהבים לחיות.

      אתה תמנע מהם?..

  • 36.

    חייבים בלי

    טליי, 12/11/08 11:58

    רק חינוך נכון לערכים של נתינה יביא שינוי

  • 35.

    מסממים את הילדים שלנו

    חמוטל, 12/11/08 11:57

    אף אחד לא אוהב לדבר על זה בראש חוצות----
    אבל הריטלין הזה זה כמו סם,מספיק כבר עם זה!!!!!!!!
    ההורים לא יודעים איך להתמודד עם התופעה הזאת והם חושבים שלמערכת החינוך יש תשובה וסומכים עליה------
    לא דובים ולא יער
    הם יודעים שם עוד פחות מההורים
    כל פעם מדבר איזה דוקטור או פרופסור שהתרופה הזאת טובה ובסדר,כדי להרגיע
    הם לא יודעים הכל,עם כל הכבוד להם!!!!!

  • 34.

    שיוציאו את הרטלין מהארון

    גרשון, 12/11/08 11:14

    כולם לוקחים ולא מדברים.
    שבעלי הרטלין יתאגדו ויתחילו לדבר.
    שכולם ידעו שזה רע!

  • 33.

    הפיתרון

    נורית, 12/11/08 10:59

    כמובן, שינוי. דעה !
    קל לדבר ולהציע הכל,אבל קשה ליישם !

  • 32.

    סליחה, אבל העולם המערבי מתפתח

    קרוסלה, 12/11/08 10:50

    והופך להיות יותר ויותר עתיר ידע. כמות הידע והכישורים שאדם ממוצע שרוצה לחיות ברמת חיים סבירה צריך לרכוש הולכת וגדלה כל הזמן, וכבר עכשיו היא פשוט עצומה.
    מן הסתם, במצב כזה, כל מיני קשיים שכליים כאלה ואחרים מתגלים. בעיות קשב הם סוג של בעיה חמורה בעולם עתיר הידע של היום, שאפשר להתגבר עליה בטיפול מתאים (טיפול תרופתי הוא רק חלק אחד מהטיפול הכולל, אגב).
    תופעות לוואי יש לכל התרופות. בכל זאת, לרוב האנשים משתלם לסבול מתופעות הלוואי ולקחת את התרופות המתאימות להם.
    תעשי את השיקול שלך, אם את מאמינה שטוב לך יותר בלי ריטלין, למה לא. יש הרבה אנשים שטוב להם יותר עם ריטלין.
    זה לא כל כך עניין של קונפורמיזם כמו שזה עניין של לעמוד בתחרות מול הרבה מאוד אנשים שפשוט לא סובלים מהבעיה, והקשב שלהם מושלם באופן טבעי, ולכן יש להם ייתרון גדול מאוד.

  • 31.

    סליחה, אבל, (ל''ת)

    קרוסלה, 12/11/08 10:45

  • 30.

    מה עושים?!?

    איריס, 12/11/08 10:45

    שיר הלל לבתי ספר אלטרנטיבים למיניהם. מגיעים לשם ילדים לא רק מתוך אידאולוגיה של ההורים, אלא גם לא מעט כאלה שנפלטו מהמערכת ה''רגילה'' ומוצאים פתאום מקום שאפשר לפרוח בו.

    הבעיה שבתי ספר כאלה מהוים ''איום'' בעיני המערכת הקונבנציונלית. כציבור עלינו ללחוץ על מקבלי ההחלטות לעודד דוקא יוזמות כאלה , שיציגו רעיונות וכיוונים חדשים למערכת החינוך הכושלת. ההודאה בכישלון איננה בושה לראשי ה''מערכת'' אלא רק הזדמנות להתקדם למציאת פתרונות טובים יותר.

  • 29.

    בושה

    נופר, 12/11/08 10:43

    עושים מהילדים שלנו שפני ניסיונות בכל מערכת החינוך הזאת כדי שיהיה להם שקט בכיתה,בגלל שהמורים האלה לא יודעים איך להתמודד עם התופעה הזאת של בעית הקשב והריכוז שקיימת היום אצל כל כך הרבה ילדים,אז זה הפיתרון הקל שמצאו להם.שיתביישו להם שם כולם במערכת החינוך הכל עושים על חשבון הילדים שלנו!!!
    בורחים מהאחריות כלפי הילדים,מטאטאים את התופעה הזאת שקיימת מתחת לשטיח,אבל אל תדאגו זה בסוף יחזור אליכם כמו בומרנג לפרצוף!!כמה עוד תוכלו להתמודד עם התופעה הזאת,כשהיא תחמיר יותר,כבר תרימו ידיים ולא תרצו ללמד יותר.ואני אומרת את זה כדודה לילד שקיבל פעם ריטלין.

  • 28.

    מדהים

    חניאלה, 12/11/08 11:34

    עד כמה שכולם חושבים שבאמצעות תרופות - ניתן לפתור הכל. השפעת הסביבה הלוחצת על הכלל והטירוף הכללי גורם גם לי לרצות לפעמים לשתות כדורי הרגעה... הפתרון צריך להיות הרבה יותר אמיתי ומעבר לפיזי.

  • 27.

    אננו בתקופת בלבול

    עלוית, 12/11/08 11:33

    והילדים מבולבלים ואין לנו מה לומר להם. אבל מה שאת כותבת מאשר את מה שנראה בשטח
    וכשרואים את הבעיה - זו כבר תחילתה של דרך חדשה. אמן

  • 26.

    בתור אדם שמכיר את התחום- דעתי

    סילבן קורדוב, 12/11/08 09:59

    לדעתי, הפרעות כמו ADHD ותופעות אחרות הן ביטוי של תהליך פנימי המתרחש באדם.ולכן גם הפתרון צריך לבוא בפנים בתוך האדם. לגבי השימוש בריטלין אני חושב שרק במקרים מסוימים שבהם יש צורך קיצוני, ולא שימוש באופן קבוע שהופך לשגרת חיים, כי הרי זהו לא הפתרון האידאלי.
    בהצלחה

  • 25.

    ללא ספק

    שמרית, 12/11/08 09:59

    ללא ספק עלינו להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות וזה אומר תגמול המורים ודאגה שהמדרשיות יהיו ברמה גבוהה

  • 24.

    שלום לילך

    הדס, 12/11/08 09:58

    נחמד מאוד לשמוע סיפור ממקור ראשון,
    זה מחזק את דעותיי על תרופות באופן כללי,
    ועל מתן תרופות כאלו לילדים בשיא התפתחותם.
    תודה.

  • 23.

    כולם מטומטמים חוץ מבעלי הפרעות קשב

    גלי, 12/11/08 09:58

    איזה קישקוש. הופכים בעיה לאידיאולוגיה!

    אני מכירה בעובדה שהיד קלה מדי על הגדרות פסיכולוגיות. וכל אחד שהוא קצת שונה הופך להיות בעל הפרעה שצריך לתקן אותה. לפעמים דווקא ההפרעה, וזה לא משנה איזו, יכולה להיות מקור ליצירתיות ולמקוריות. לפעמים דווקא המאבק בהפרעה מחזקת את הבן אדם.

    אבל מכאן עד להנחה גורפת של הכותבת הוא קצת מוגזם.

    יש מקרים הפוכים שבהם אנשים סובלים באמת מהפרעת קשב והיא עוצרת אותם, ואני מכירה כאלו. לא כולם יודעים לנצל אותה. כל ההתלהמות הגורפת הזאת נגד ריטלין גורמת נזק לאלו שיכולים להיעזר בה.

    אברי גלעד סיפר בתוכנית שלו שהוא משתמש בריטלין והוא ממש מאושר מזה. ושהוא מכיר מישהו בן שישים שהצטער שלא השתמש בעבר בריטלין.

    המסקנה היא שלא צריך בקלות לרשום מרשמים, להביא בחשבון שלא תמיד ההפרעה מפריעה, אולי אפילו עוזרת. אבל לפעמים היא כן מפריעה. לפעמים התרופה עוזרת באופן זמני להתארגן, לפעמים, כמו הכותבת, מנסים את זה וראים שזה לא זה ומפסיקים, אבל אסור לעשות עוול ולמנוע הקלה מאלו שיכולים להיעזר ולשנות את חייהם לטובה.

    • מסכימה איתך על הכל, אבל לדעתי

      קרוסלה, 12/11/08 10:51

      אברי גלעד צריך הרבה יותר מריטלין...מה לעשות.

  • 22.

    לא לוותר על הילדים

    יפה, 12/11/08 09:53

    לכל ההורים שהיגבו כאן אל תכנעו למשטר מטומטם ואגואיסטי שחושב איך לעשות לעצמו יותר נוח

  • 21.

    תודה

    דוד, 12/11/08 09:40

    האם משהו במשרד הבריאות מודע לפתרון הבעיה?

    אני חושב שכדי שהם יהיו מודעים לכך שיש פתרון ויפסיקו להיות דילרים

  • 20.

    פרדוקס ההדיוטות

    אורית, 12/11/08 09:07

    בעולם יש אחוז די נמוך של הדיוטות חסרות אינטליגנציה, אך עם כריזמה וכח להוביל את הקהל וגאונים בעלי האינטלגנציה הגבוהה, אך חסרי כל יכולת הנהגתית, אחריהם הולכים רק אחדים.
    2 המחנות שואנים זזה את זה, ושני המחנות חייבים, אבל חייבים לעבוד יחד, אחרת אנחנו הולכים לאבדון. לצערינו כרגע אנחנו בשלטון ההדיוטות.
    והדוגמה עם הריטלין היא רק דוגמה (מצער ככל שיהיה).

    • גאונים /אינטלגנטים/רק שנתאחד ונעשה משהו מעבר

      זיוה, 08/12/08 02:47

      אם זו ההרגשה ''אובדן'' אז יאאלה יוזמה נתאחד כל יפי הנפש ונעשה משהו שיזיז את העלי הכח והשליטה לשנות גישה ואולי זה יתחיל בריטלין ויתרום לקהל עתידי רחב גדול וחשוב (עתיד יךדינו)וימשיך לתחומים אחרים זיוה 0528884511

  • 19.

    דיכוי קטלני

    רוני, 12/11/08 08:45

    המערכת מנסה לדחוס את כולם לריבוע הצר שלה ומי שלא מתאים מתוקף ייחודו- נחשב חריג כמובן. היום רוב האנשים חשים שינוי והוא אכן מתרחש בעולם. אנו עדים למשברים מסוג חדש ברמה הגלובלית ולתופעות שונות הקושרות את כולנו זה לזה. דווקא ייחודו של כל פרט בחברה ייצור את ההרמוניה הנדרשת לאנושות והדיכוי הזה שווה מוות לכולם. הסם הזה הופך אותך לרובוט וככזה אתה אינך בעל השפעה כלל. אני מקווה שנתעורר כמה שיותר מהר למצביינו ונכריז על שינוי בתפיסה שיגרום ליחס אחר לגמרי לפרטי החברה.

  • 18.

    ילדים עם בעיות קשב וריכוז הם תופעה ולכן הפתרון לא

    נעמה, 12/11/08 08:07

    יכול להיות תרופה שתיישר להם את הקוים עם הכלל. אחוז הילדים בכתה עם הפרעות קשב הולך וגדל בכל שנה, הם כבר לא בודדים, חריגים, הם עדות לשינוי שחל בצרכי הילדים היום וככל שנקדים להכין את עצמנו לצרכיהם ,יטיב להם ולנו.

  • 17.

    מזעזע

    יפה, 12/11/08 00:27

    אלה ילדים חכמים אני יודעת לאחותי יש נכד שמקבל ריטלין
    וכמו שאני יודעת זה דיי נפוץ היום ממש חבל על הילדים ,איזה סבל הם צריכים לעבור מידיי יום כאשר צריכים בעל כורחם לבלות יום לימודים ,,ובשביל לעבור יום כזה מלעיטים אותם בתרופות
    גם לדעתי מערכת החינוך מיושנת ,,מה זוכרים בכלל ממה שלומדים ????? הילדים של היום לא רובוטים צריך להשקיע בהם איפה שצריך!!!צריך להבין שזה דור הרבה יותר מפותח ,,ממש כואב לי,,

  • 16.

    מציאות יומיומית

    שקמה אלוש, 11/11/08 23:48

    בני יותם חי את המציאות הזאת של לקיחת הריטלין יום יום,והתרופה הזאת גורמת לו להרגשת נמנום, הוא מסוגל לשבת יותר על הכיסא וללמוד,אבל אני כאמא מאוד ממורמרת מכך שלמערכת החינוך אין פתרונות אחרים יצירתיים יותר שיכולים לגרום לבני לא
    להזדקק לתרופה ושבאמצעותם תיפתר הבעיה שלו.
    כל בוקר הוא צריך לקחת את הכדור לפני שהוא יוצא לבית הספר,כי אם לא אז לא יהיה מסוגל ללמוד באותו היום.

  • 15.

    האם אין שום נושא שיוותרו בו על קישור, מופרך ככל שיהיה, לאובמה?!

    אסף, 11/11/08 23:19

    מה הקשר בין הבחירה באובמה לריטלין למבוגרים? רק אלוהים יודע, וגם העורך של NRG.

  • 14.

    בעלי הפרעות הקשב צריכים להוביל את השנוי

    דורית, 11/11/08 23:03

    אם נשאיר את בצוע השינוי לאלו שעומדים היום בראש המערכות, אין הרבה סכויים שמשהו ישתנה, במערכת החינוכית , ובכלל.
    התכניות משרתות את סולם הערכים שלהם ואת מטרותיהם בחיים.
    כדי להוביל שנוי, צריכים אנשים בעלי רצונות וצרכים שןנים מאלה שעומדים היום בראר הממסד!

  • 13.

    צודקת במאה אחוז!!! (ל''ת)

    שדגכ, 11/11/08 22:40

  • 12.

    תודה , מאמר מצוין

    המופרעת, 11/11/08 22:19

    בתור בחורה שסיימה תואר שני ושילמה על כך בטיפוס על קירות כמה שנים, קלטתי כי הדרך היא לא להאביס את עצמי בתרופות ''מטהרות'' מחשבה, אלא להוציא את האנרגיה הזאת בדרך יצירתית החוצה. אם אני כבר כ''כ ''היפר'' אז לעשות עם זה משהו חיובי ולא להכריח את עצמי לשבת על כסא שעות כמו כולם, אולי זה שרש הבעיה, שכולנו שונים, ואנחנו מנסים להיות אותו דבר.

  • 11.

    הריטלין להמונים הפך ל'דת' החדשה

    יעל, 11/11/08 22:17

    ברור שכל דור שונה מקודמו,אבל כיום הפער בין הדורות כל כך גדול, שקשה להורים ולמערכת החינוך להתמודד עם 'הילדים החדשים'הללו. באספקטים מסוימים אנו מבינים זאת: רואים שהם קולטים דברים מופשטים מהר מאוד, הם לא מפחדים מטכנולוגיות חדשות ויחד עם זאת כאמא אני רואה שהילדים יותר מבולבלים ופחות מקבלים את דברי מערכת החינוך כ'קדושים'. יש להם שאלות, השגות והם דורשים תשובות. לנו המבוגרים אין כל כך מה להציע להם.כך מגיעים למצב שאחוז גבוה מהילדים מאובחנים כזקוקים למנת הריטלין כדי לתפקד בביה''ס וכדי שהמורה תתפקד. יש לי תהיות מאוד עמוקות עד כמה יש צורך אמיתי בחומרים הכימיים הללו ומה אנו גורמים לילדינו?

  • 10.

    מה יהיה?

    מיכל, 11/11/08 21:43

    הבן שלי עומד לעלות לכיתה א' ואובחן עם בעיות קשב וריכוז.
    אני לא רוצה לתת לו ריטלין אבל פוחדת שלא יקבלו אותו לכיתה רגילה.
    יפה מה שכתבת, אבל הבעיה היא מה עושים עם הבעיה הזאת?
    איך אני בתור אמא מתמודדת עם זה?
    אני צריכה לתת ריטלין או לא?
    אני רוצה שהבן שלי יהיה נורמלי כמו כולם..

  • 9.

    נותנים תרופות

    מירי פחימה, 11/11/08 21:39

    לילדים שיש להם הפרעות קשב וריכוז על מנת שלא יפריעו במהלך השיעור אבל לא פותרים את הבעיה מהשורש,זה כמו לקחת אקמול,זה רק מקל לדעתי אבל לא פותר את הבעיה עצמה חבל להלעיט את הילדים האלה בתרופות. ילדים לא מתנהגים סתם בצורה כזאת זה מראה על משהו שמפריע ומציק להם מבפנים לדעתי.

    • אם הייתם מטפלים בילדים

      מירב, 18/11/08 20:22

      טיפול ,אהבה , שקט נפשי, חוסר מלחמתיות,נתינה לילד ללא הגבלות מוזרות חברתיות ואחרות, לא לשים לילד הגבלות, או בכל אופן כמה שפחות .,
      גבולות - כן , אך לא הגבלות.
      עצירת היכולת,השימחה, הרצון להתבטא הרצון אפילו לדבר ולעשות שטויות לא מזיקות. .
      אתם ההורים שימו לב להתנהגותכם- לדרך בה אתם מטפלים , מתיחסים ונותנים לילד לפרוח , או לא.
      כל אלה ועוד התנהגויות העוצרות את הילד , יכולות לגרום לילד להיות חסר קשב וכד.

  • 8.

    יגיע הזמן

    בלה, 11/11/08 21:26

    שבוקר אחד עוד נקום למציאות אחרת.
    אני מאמינה שהמצב שקיים היום לא יישאר ככה.הילדים עוד יגיעו בשמחה ללמוד בבתי הספר.צריכים להיות אופטימיים ולהרגיש ולהבין יותר את הצרכים של הילדים של היום.
    לא לנסות להרגיש מה טוב עבורנו,אלא מה טוב עבורם.אנחנו אלה שנותנים להם חינוך,ואם מה שנתנו להם עד עכשיו לא אומר להם כלום
    אז זה סימן שצריך לחדש ולשדרג הכל ולהתאים אותו להם.

  • 7.

    הילד שלי לא מקולקל

    אבא לבן 7, 11/11/08 21:25

    לפני שמתחילות התגובות המתלהמות, תחשבו על זה קצת ... תרופות כדי ללמוד, נראה לכם הגיוני ? לאכול הם למדו לבד ? לקשור את השרוכים הם יודעים ? לשיר ולרקוד הם יודעים ? פתאום הילד בביה''ס והמורה אומרת שהוא מקולקל ? ? ?

    אל תתקנו מה שלא שבור
    תקנו מה שכן שבור - בתי הספר בישראל

  • 6.

    רק האנשים יכולים לשנות את המערכת

    מחכה לנס, 11/11/08 21:22

    כי זה ברור שהמערכת צריכה להשתנות. מסכימה איתך מאוד!! הגיע הזמן לשנוי אמיתי שיבוא מתוך האנשים שמאסו לעבוד כל כך הרבה שעות ביום, שלא רוצים לגדל ילדים שיזלזלו בהם, אלה שכבר רואים שג'יפ ובית גדול לא ייתן להם בסוף היום נחמה. מהפכה חברתית אמיתית, רק שתבוא כבר...

    • ריטלין

      יעל, 20/11/08 10:51

      אני מסכימה עם הדברים, השינוי צריך לבוא מהאנשים, לא לצרוך יותר מדי לא לעבוד יותר מדי לחיות בנחת ולהיות קשובים לילדים שלנו להדריך אותם ולייעץ להם מתוך חברות לדבר איתם בגובה העיניים להתייעץ איתם בכל דבר גם בדברים שנוגעים למשפחה כולה, רק כך לטפל בעניין,אולי זה ימנע צורך בתרופות

  • 5.

    מספיק כבר לדחוף סמים לילדים

    ציפי, 11/11/08 21:20

    מסכימה עם הגישה הזו, אסור לתת לילדים סמים. ואם יש בעיה צריך לפתור אותה בדרכים קצת יותר יצירתיות.

  • 4.

    הייתי שם

    סטודנטית במצוקה, 11/11/08 21:10

    כל כך כאב לי לקרוא לא מזמן כתבה בה פסיכאטרית אחת אמרה שכשהריטלין פג מהגוף הילד לא מרגיש דבר. זה השלב הכי קשה ביום ... מי שלא חווה את זה לא יכול להבין מה הכדור הזה עושה לגוף ולנפש. והמחשבה שילדים משתמשים בזה .... נורא ואיום, אני מתחלחלת.

    סטודנטית במצוקה

    • לא להרגיש שום דבר

      סתם סטודנטית, 12/11/08 09:51

      זה להיות מת

  • 3.

    עוד מעט

    גילת, 11/11/08 21:08

    ויכניסו ריטאלין למים שאנו שותים, פשוט מגיפה.
    יותר משליש ילדים בכיתה ממוצעת זקוקים למשהו מרגיע,הם מאבדים עניין מהר מידי ולא משנה באילו אמצעים תלמד אותם,הם מסתגרים בתוך בועה ולך תוציא אותם מזה. עכשיו הגיע הריטאלין למבוגרים? לא להאמין! הזוי לחלוטין.

  • 2.

    הדור של היום

    דפנה, 11/11/08 20:56

    מצפה שיהיה שינוי לעניות דעתי,ולא רק בחינוך,אלא בהכל.הוא מנסה למצוא סיפוקים בכל מיני דברים שוליים לדעתי ולא מקבל את העיקר שזה חינוך טוב שמושתת על דברים שהוא יותר מתחבר אליהם.מה הוא צריך את כל הכימיה,הביולוגיה,כל הנוסחאות האלה למשל,מי זוכר את זה?הם לא הולכים בחדווה לבית הספר,הם הולכים כי צריך ללכת,וזהו.הגיע הזמן שיתחילו לשנות את כל התכניות שקיימות בחינוך היום ויתאימו אותן לזמן שלנו.מה שהיה טוב לפעם כבר לא טוב ולא מתאים להיום,כי הילדים של היום הם הרבה הרבה יותר מפותחים,ורק לא מקבלים מה שצריכים.

  • 1.

    יש לי סיפור דומה, אני לא רוצה להישמע כמו פרסומת מהלכת

    אמיר, 11/11/08 20:48

    אבל שום דבר לא עזר לי חוץ מלימוד חכמת הקבלה, שהצליחה לרסן את סוס הפרא הזה שהשתולל בתוכי ולא נתן לי מנוח - הרפואה קוראת לזה הפרעת קשב קשה. מעבר לזה נפתח לי עולם ומלואו, אבל זאת באמת כבר פרסומת, אז ביי.

    • סוס פרא זאת הגדרה טובה ..:-)

      אסתי, 11/11/08 21:35

      גם אני באותו מצב כרגע..לוקחת הרבה ריטלין..
      אין ברירה, אני ממש בעייתית

      אבל לצערי כל היצירתיות הנפלאה שהיתה בי (לפחות כך אומרים הקרובים..) נעלמה
      וזה קצת מעציב אותה..