• 16.

    תיפלו כבר עם כל השקרים וההתעללות וניסויים בבני אדם - פושעי מלחמה (ל''ת)

    אחד, 26/01/13 00:51


    IP: 85.178.181.19דווח על תגובה זו

  • 15.

    לא מסכים עם 12

    יוסי ד., 27/08/09 09:17

    כחבר קרוב של חולה
    אני מכיר את הסבל הכרוך במחלה ובטיםול התרופתי
    אבל מה אפשר לעשות ?
    צריך להיות אופטימיים
    במקרה של חבר שלי אחרי הרבה ניסיונות היה שיפור עם תרופת דור שני ( סוליאן )
    והיום מצבו בהחלט סביר ותפקודי

    בריאות לכולם

    IP: 85.65.40.234דווח על תגובה זו

  • 14.

    ריספרדל נוזלי

    ליאור, 21/04/09 18:01

    אני שותי רישפירדל וזי מזאזאה
    אני לא צריך את הנפש אני ברי נמס יזונות

    IP: 217.132.187.85דווח על תגובה זו

  • 13.

    דרושה רפורמה מקיפה: לא ''שיגעון'' אלא מחלה נוירולוגית

    יסמין, 15/12/08 18:36

    לפרופ' שמיר, הגיע הזמן במאה ה-21 לשנות את המינוחים המטעים היוצרים סטיגמה קשה ולצאת בהסברה לכלל הציבור וכן לחולים ולמשפחותיהם (ולא יזיק גם לכמה מהפסיכיאטרים כמו דר' מרק ויזר שממשיכים לעשות נזק לחולים ולמחלה ולהציגה בצורה שטחית ונבערת). סכיזופרניה אינה מחלת נפש כפי שאלצהיימר, זאבת או טרשת נפוצה אינן מחלות נפש. כיום ידוע שזו קבוצת מחלות נוירולוגיות שהאטיולוגיה שלה עדיין לא ברורה ושנויה במחלוקת.כמובן שכאשר מערכת העצבים נפגעת (למרות שהטכנולוגיה הקיימת עדיין לא מאפשרת אימות ע''י בדיקות מעבדה או הדמיה ולכן האבחנה מתבססת רק על תצפית קלינית)אזי תפקוד הנפשי-קוגניטיבי נפגע. חשוב שהמומחים ישנו את המינוחים המיושנים: שיגעון, מחלת נפש וכו', וגם לעשות רפורמה בשיקום- דגש על שיקום פיזיולוגי-קוגניטיבי. ולבסוף, אולי רעיון אוטופוי כיוון שאינטרסים פוליטיים וכלכליים קיימים גם בתחום הזה, אבל הגיע הזמן לאחד את הפסיכיאטריה עם הנוירולוגיה או הרפואה הפנימית, וגם להקפיד יותר בהכשרה הרפואית של פסיכיאטרים, שלפני הכל הם רופאים אך חלקם פנימאים מאד גרועים ומבינים בעיקר ב-DSM.

    IP: 85.64.15.253דווח על תגובה זו

  • 12.

    התרופות הישנות והחדשות - רעה חולה (ל''ת)

    מימי, 16/11/08 19:59


    IP: 79.182.174.146דווח על תגובה זו

  • 11.

    סכיזופרנייה -לא מילה גסה

    סהר, 09/11/08 20:43

    בתור אחות של חולה, גם אני רוצה לדעת אם אפשר לפעול למען, אל מי לפנות? אשמח לקבל פרטים

    IP: 85.250.247.178

  • 10.

    רק בארץ יכולים שיקולים כלכליים לגבור על טובת הציבור.. (ל''ת)

    גיבורים על חלשים, 04/11/08 01:01


    IP: 77.125.78.187דווח על תגובה זו

  • 9.

    מדינה המתנהלת ברשעות בכל התחומים (ל''ת)

    ובמיוחד כלפי החלשים, 03/11/08 22:01


    IP: 77.125.78.187דווח על תגובה זו

  • 8.

    מאחלת לכל עם ישראל בריאות הגוף והנפש. (ל''ת)

    שירה, 03/11/08 21:35


    IP: 213.151.40.64דווח על תגובה זו

  • 7.

    יש דרכים לשיקום

    אריאל, 02/11/08 23:33

    ולהורדת מינון התרופות ובמקרים מסוימים להפסיק את ה תרופות הכימיות ולעבור לתרופות מן הטבע בפיקוח פסיכיאטר בשילוב עם עבודה פנימית וקהילתית (לא תמיד ניתן להוריד את התרופות הכימיות) יש הוסטל שקומי מומלץ בקיבוץ הרדוף שנקרא חירם

    IP: 84.110.176.33דווח על תגובה זו

  • 6.

    אפשר לטפל בסכיזופרניה אבל ישראל היא מדינה של סטיגמות

    נגעל, 02/11/08 20:09

    בישראל הציבור מחולק ל''דפוקים'' ולא דפוקים. זה אולי מתחיל בזה שבישראל כולם חייבים לשרת בצבא, זה לא שיש לי חלילה משהו נגד זה, אבל זה-יחד עם מציאות החיים הקשה והתחרותיות שמאפיינת את החברה החצי מערבית שלנו הופך את החברה הישראלית למאוד גסת רוח ומזלזלת כלפי השונה.

    עוד 50 מיליון שקלים בשנה יכולים להציל חיים של הרבה אנשים. אחי הקטן מוגדר כגאון מתמטי של ממש, הוא אובחן כסיכזופרן, הטיפול התרופתי עוזר לו אבל עדיין אין לו קשרים חברתיים. למה? כי הוא לא מקבל טיפול שיקומי-למה? כי המדינה מממנת אשפוז אבל פחות שיקום בקהילה.

    אי הסדרים בישראל פשוט מקוממים, מה לעזאזל הופך את ישראל למדינת עולם ראשון? חוץ מזה שהתל''ג גבוה הודות לבועת ההיי טק, אין שום דבר שמחבר אותה לעולם הראשון...

    IP: 85.250.51.18דווח על תגובה זו

    • המיגזר הציבורי מתנהל כעולם שלישי והמיגזר הפרטי מתחרה עם מדינות המערב.

      המצב הזה מטעה את הציבור, 02/11/08 21:48

      שרואה את תוצאות המיגזר הפרטי ומדמיין שאנחנו בעולם המערבי.אבל המדינה מתפקדת כעולם שלישי נטו.חמור מזה,זה שפוליטיקאים משתמשים בהצלחות המיגזר הפרטי כדי להציג את המדינה כמדינה מתקדמת,כאשר שום דבר שמנוהל ע''י המדינה לא מתפקד כמו שצריך,גם לא הצבא,לא המשטרה,לא הבריאות,לא החינוך,לא הרשויות המקומיות,כלום.כל מה שמנוהל ע''י המדינה הוא עולם שלישי במאת האחוזים.אנשים עוד לא הבינו את זה ועוד לא הפנימו את ההבדל בין המיגזר הציבורי שלא מתפקד לבין המיגזר הפרטי שהוא עסקים פרטיים של אנשים שלא קשורים בכלל לרמת המדינה אלא רק לרמתם האישית של אנשים אלה.ושהפוליטיקאים הכושלים משתמשים תוך כדי רמאות בהצלחותיהם של אנשים אלה כדי להציג את המדינה הכושלת כמתקדמת.וזה זריעת חול בעיני אזרחי המדינה התמימים.ובשל כך אין טעם לצפות למזור מהמדינה וכדאי להרים את הנושא באופן עצמאי ע''י אנשים רציניים ומתוך תרומות שיגוייסו מיהודים ציונים עשירים מהעולם.אפשר להקים מרכזי שיקום ברמה הגבוה ביותר ולא רק לעשירים בלבד,ולא למטרות רווח כספי.יש מספיק כסף לעם היהודי,יש גם הרבה רצון לעזור בעם היהודי,רק צריך להפנות את המאמץ לאפיקים הנכונים ולהפעיל את האנשים הנכונים.מהאנשים שמפעילים את מוסדות המדינה אי אפשר להגיע לתוצאות משביעות רצון.צריך רק להסתכל איך הם מנהלים את שאר הנושאים במדינה ולהבין שחבל על המאמץ וגם על כל הכספים שיושקעו.

      IP: 79.183.9.193 דווח על תגובה זו

  • 5.

    גם תרופות אנטי דכאוניות גורמות לעליה ניכרת במשקל

    אורית, 02/11/08 17:32

    אם הרופאה הכללית שנתנה לי את הסרוקסט, היתה מיידעת אותי לגבי ההשמנה האיומה הצפויה לי, הייתי זורקת בו ביום את התרופה לפח. אבל לקח לי זמן לקשר. זמן אבוד ונורא שבמהלכו העליתי המון - לפחות 25 ק''ג- והפכתי מבחורה רזה לפרה חסרת צורה.
    מה התועלת שעכשיו אני מדוכאת מאיך שאני נראית? איזה מין פתרון מפגר זה - לתת לי תרופות שיגרמו לעליה כזו במשקל? אני מנסה לא לחשוב כמה אני כועסת על כך שלא ידעתי מראש.
    עברו שנתיים מאז זרקתי את התרופה אבל כמעט ולא הצלחתי להוריד את כל הזוועה העודפת. אולי משהו בחילוף החומרים השתנה לעולם. לא מזעזע? זה לא יאומן לחשוב שבמו ידיי חיבלתי בחילוף החומרים שלי. עכשיו אני נזהרת בצורה היסטרית. תגידו לי איך רופאים יכולים לתת תרופה כשהם יודעים בוודאות שתגרום לכזה נזק? והשמנה זה נזק נוראי!!!!

    IP: 93.172.160.8דווח על תגובה זו

  • 4.

    סוף סוף מתעוררים, יבורך פרופ' שמיר.

    פנינה, 02/11/08 16:23

    איך אפשר להצטרף ולעזור בהתארגנות החשובה הזו?

    IP: 192.168.101.82דווח על תגובה זו

  • 3.

    כל חודש בלגן בבית-מרקחת

    כנען, 02/11/08 16:18

    כל חודש אני מקבל מרשם לחודש. ואז מתחיל לו המרדף אחר התרופות. בכללית נותנים את הוונלה במקום הויאפקס, שלא מזיזה לי הרבה, בבית-מרקחת שני יש רק את האקס.אר.
    בחודש שעבר הוצא הלמיקטל מהסל למחלת-נפש. ונשאר רק לאפילפסיה, היינו צריכים לפנות עם טופס 29 ג'- למשרד הבריאות. ומשם למוקד
    למזלי, הד''ר שלי מעודכן ולא נותן לי ליפול בין הכסאות. זה גובה ממני כל-כך הרבה אנרגיה, תהליך רכישת התרופות. במקום להקל- מקשים. לא מסכים עם שתי התגובות בסוף הכתבה. ומסכים עם תגובות המגיבים לפניי.

    IP: 77.125.236.53דווח על תגובה זו

  • 2.

    כל התארגנות שתסייע לשינוי ההתיחסות לנפגעי נפש מבורכת

    משה, 02/11/08 14:09

    הכתבה תורמת להעלאת הנושא על סדר היום הציבורי,ומעט למען הפחתת הסטיגמה - בחלק מהכתבה מכונים החולים ''סכיזופרנים'' ,מן הראוי להתייחס אליהם כאל אנשים חולי סכיזופרניה כשם שאנשים חולי סרטן לא נקראים ''סרטנים'' או ''מסורטנים''.
    שיעור האנשים החולים בסכיזופרניה הוא כ-1% מהאוכלוסיה, כלומר כ-1000 חולים לכל 100 אלף תושבים ובסה''כ כ-70,000 חולים בישראל שמרביתם חיים ומשולבים בקהילה ולא 11 - 24 חולים כפי שצויין בכתבה (יתכן וזה מספר החולים שמאושפז בבתי חולים בכל רגע נתון).

    IP: 82.81.254.146דווח על תגובה זו

  • 1.

    לא צריך לבנות על עזרה מהמדינה הכושלת,צריך להקים גוף מסודר ולהתרים

    כספים גדולים מיהודים טובים ועשירים בעולם, 02/11/08 13:18

    תרבות השחיתות בארץ לא מאפשרת לאנשים ברמה לאייש את תפקידי ניהול ותיפעול המדינה,ואלה שיושבים שם לא מסוגלים לעשות את העבודה כמו שצריך,בדרך אפקטיבית ולווסת את הכספים בחוכמה.כל המדינה הוקמה ע''י תרומות של יהודים טובים ועשירים,אותה מדינה הפכה למדינה כושלת ואם רוצים תוצאות ברמה,צריך לחזור לדרך הישנה והאפקטיבית.רק צריך להקפיד שלא ישבו מושחתים באירגון שמקימים,שימוססו את הכספים שיגוייסו,ועדיף לתת לתורמים לפקח על מה שנעשה עם כספם.

    IP: 79.183.9.193דווח על תגובה זו