• 49.

    איפה אפשר לראות שוב את כל התוכניות שלו עם רונאל פישר? זה נורא מעניין. (ל''ת)

    רן, 30/08/14 02:13


    IP: 109.253.32.32דווח על תגובה זו

  • 48.

    באמת מדובר בגבר אולד סקול. אם אפשר יהיה לשדר שוב את כל התוכניות שלו עם

    רן, 30/08/14 02:11

    רונאל פישר זה מעניין מאוד.

    IP: 109.253.32.32דווח על תגובה זו

  • 47.

    יורם, מתחננת שתקרא

    אנה, 09/03/12 23:54

    שלום, אני בת 21
    אני כ''כ מעריכה אותך ומודה לך על מי שאתה, הידע שלך והשקפותיך מהווים השראה ומודל לחיקוי,
    אני מרגישה שאתה כמו חלום, אי אפשר לתקשר איתך במציאות, אני רוצה להיות מטופלת שלך או לפחות להתייעץ איתך בקשר למקצוע ואני מרגישה שזה לא אפשרי, התקשרתי למספר בית שהשגתי באינטרנט ולא ענית בו ואני נשארת חסרת אונים
    אני יודעת ומבינה שאני לא מפורסמת ולא מישהי עם המון כסף אבל כן יודעת שאני מוכנה לעבוד כמה שצריך כדי לממן טיפול אצלך, להחלים ולמצוא כיוון לעתיד בעזרתך, אני מאמינה בך יותר מכל דבר שהאמנתי בו אי פעם.
    קניתי עכשיו את הספר שלך '' מה זאת אהבה'' אני מקווה שתינתן לי הזדמנות לפגוש אותך ביום מן הימים

    אם אתה/מישהו שמטופל אצלך/קרוב משפחה קורא את ההודעה בבקשה עזרו לי להגיע אליך טלפון אימייל משהו..כל דבר..

    IP: 87.68.72.152דווח על תגובה זו

  • 46.

    הפסיכואנליטקה

    בעדיפה להשאר בעילום שם, 30/12/09 14:54

    קראתי בעיון רב את הראיון עם פרו'פ יורם יובל, האיש הוא אדם, נעים הליכות, נראה אוהב אדם ,עושה עבודתו נאמנה ,באופן אישי ובאופן תקשורתי ציבורי, נעים לי לראות ולשמוע אותו.
    בלי פסיכולוגים, הגעתי לספרו של אריך פרום אומנות האהבה, שם נפתח לי עולם שלם על תפקידנו בעולם הזה ותפקידם של מולידנו לעולם הזה, משם אימצתי את לימודי הקבלה
    כתבי בעל הסולם ,פירוש לזוהר, קיבלתי תשובות לשאלת השאלות בשביל מה אנחנו כאן? התשובה אחת ויחידה ואהבת לרעיך הכמוך, כותב אריך פרום בספרו, כי ללמוד לאהוב זה כמו כל אומנות, כך בקבלה ללמוד לאהוב זאת העבודה הקשה התמודדות עם האגו הרע ,הרצונות לספק את האגו לא נגמרים,שיהיה בהצלחה לפתוח את הלב לאהבה

    IP: 79.182.33.236

  • 45.

    מעונינת לפגוש את פרןפ יורם יובל

    נילי מוצא, 28/12/09 17:13

    אני גרה בניו יורק קראתי את הספר שלו ואני צופה בתכנית שיחת נפש על גבי האינטרנט
    אני מגיעה לישראל באפריל 13 ויש לי סיפור חיים מענין שהייתי מאד מבקשת לפגוש את פרופ יובל בבקשה כתבו לי חזרה אם אפשר להיפגש עמו
    הדואר אלקטרוני שלי nmoza@nyc.rr.com
    תודה ומחכה לתשובה

    IP: 98.14.113.178דווח על תגובה זו

  • 44.

    חלומ שחוזר (ל''ת)

    זהבהכנען, 24/10/09 20:14


    IP: 77.125.134.237דווח על תגובה זו

  • 43.

    גלפנד

    זוהר, 03/10/09 00:16

    שאלתי ליורם יובל היא, ששמתי לב שבכול הפרקים של שיחת נפש הוא יושב מול האנשים שבאו לבקר בתוכניתו בפוזיציה אחת קבועה .מה שקרה שמול רם אורן הוא ישב יותר בצורה שמאפיינת נקרא לזה ''ישיבת מטופל'' .רציתי לשאול קודם למה?

    IP: 77.127.16.17דווח על תגובה זו

  • 42.

    ליצור קשר עם פרופסור יורם יובל

    יעל ריבק, 28/09/09 16:19

    הייתי רוצה ליצור קשר עם יורם יובל על הספר שערת נפש מאוד היתחברתי אליו וזה אחד הספרים הכי טובים שקראתי בחיי
    יעל אשמח עם תחזרו המייל שלי yaely890@wlla.com

    IP: 84.108.245.35דווח על תגובה זו

  • 41.

    העיניים - ראי לנשמה. כל כך הרבה טוב לב וחביבות באיש המקסים. (ל''ת)

    מנורה, 11/08/09 13:33


    IP: 77.126.207.87דווח על תגובה זו

  • 40.

    טיפול

    אתיה, 07/08/09 16:03

    לפרופ' יורם יובל,
    הייתי שמחה לדעת באם אתה מקבל מטופלים אך אין לי מושג כיצד ניתן ליצור קשר.

    IP: 89.138.248.142דווח על תגובה זו

  • 39.

    איפה נמצאת הקליניקה שלו? (ל''ת)

    אני, 05/07/09 08:31


    IP: 84.229.182.148דווח על תגובה זו

  • 38.

    מזל שיש אנשים כמוהו.

    בן הרוש ציון, 03/05/09 13:34

    ....אני מלא קינאה.ואני מברך על כך
    שישנם אנשים ענקים בחכמתם ופשוטים כל כך,
    שכל עינינם בחייהם הוא בני אדם והעזרה להם.
    עוד יותר מיכך השארת חותם ודרך לבאים אחריו
    לעסוק בתחומי הטיפול והעזרה בכל תחום שהוא.
    כן ירבו אנשים ניפלאים כמותוומה שנותר הוא
    לאחל לו המשך הצלחה ובריאות נפשית ופיזית טובה מאוד. כולי קינאה ורצון עז להרוות צימאוני מחכמה וידע של כבודו ובימיוחד על דרך יחסו ליבני אדם.
    תודה.

    IP: 77.125.161.245דווח על תגובה זו

  • 37.

    סערת נפש (ל''ת)

    שירי סבן, 31/03/09 12:31


    IP: 192.118.11.112דווח על תגובה זו

  • 36.

    פסיכולוגים הם חטטנים שמצאו דרך להתפרנס מהאובססיה שלהם

    זה פשוט, 05/10/08 11:48

    הם נהנים מחולשותיהם ותמימותם של אחרים- להפתח בכדי למצוא מזור, בעוד שהפסיכולוגים עסוקים בצורך החזק שלהם לחטט ולהרגיש טוב עם עצמם באמצעות חיטוט והצצה למחשבות הפרטיות ולקשיים של אנשים אחרים.

    IP: 71.234.133.22דווח על תגובה זו

  • 35.

    לכל המוקסמים למיניהם (32, 33, 34 ועוד) - תתפכחו

    דניאל, 04/10/08 13:32

    כל המוקסמים והמתענגים למיניהם, מהעדינות, מהחוכמה, מהספרים, מהתוכנית, מפסיכולוגיה ופסיכותרפיה, - כדאי להתפכח. יש צד שני. התוכנית הזאת ויוצריה, המרוצים מעצמם, בנויה על יצר ההצצה הצהוב, על ההנאה מכאבם של אחרים, ביחוד של מפורסמים. הן אם הסלבס היו מדברים רק על אושרם, איש לא היה צופה.
    אז אולי נכניס מצלמות למחלקה בבית-חולים. ונסתובב שם קצת בזחיחות, בלי שהכאב יגע בנו. מוסריות התוכנית תקבע לפי הרייטינג.

    פרופ' יורם יובל, מה זה נקרא ללכת ליד הגבול ולבדוק אותו בזהירות. מה תוצאות הבדיקה. מה הסיכונים. מי הנפגעים. כרגיל, מטופלים (אנונימיים).

    IP: 79.178.131.14דווח על תגובה זו

  • 34.

    כמה מילים של תודה

    דליה ברנובר, 02/10/08 10:52

    שלום לך פרופסור יובל
    אני מקווה שאתה קורא מדי פעם מה הגיבו אליך...אני התוודעתי לספרך שיחת נפש לפני כמה חודשים, במהלך תקופה מורכבת. לא רלוונטי כרגע. מה שרלוונטי זו העובדה שהבאת אית כל כך הרבה אופטימיות ליכולת שלנו להשתמש באנשי מקצוע ולהנצל. ואני ניצלתי.
    כל בוקר מחדש. ואני מטופלת, ועובדת בזה ומתענגת.
    ואתה, הרוח שמלווה. במסר שלך שאפשרי
    ואני כל כך מודה לך על זה.
    תודה
    דליה ברנובר, בנימינה

    IP: 87.68.144.210דווח על תגובה זו

  • 33.

    בטיפול, גרסת המציאות: פרופ' יורם יובל על ספת המגיש מאת אליען לוזובסקי

    תמר יינן palmtree@zahav.net.il, 01/10/08 13:08

    קשה לי לבטא במילים את גודל ההיקסמות שלי מכל ''שיחת נפש'' המוצגת ב''הוט'' שבו פרופ' יורם יובל מראיין - ברגישות מופלאה ובעינים בורקות ומבינות - את מרואייניו המענינים, שעל כולם הוא יודע הכל ממחקר מוקדם ויודע עוד יותר מה לשאול, בשיא העדינות, מבלי לפגוע או לפצוע וגם בלי יומרות לרפא ולהחלים תוך כדי שיחה אחת.

    יישר כוח!

    אוהבת ומתפעלת בכל תכנית, תמר יינן.

    IP: 87.68.144.191דווח על תגובה זו

  • 32.

    הכירות דרך ספר

    גנאים נזים, 23/09/08 16:54

    אני מאוד מוקסם מהאישיות שלך והכתיבה שלך היכרתי אותך דרך שני הספרים המדהימים לדעתיצריך לשמור על כלים איתיים בטיפול ובהגשת תוכניות מהסוג האלה אני בתור מטפל באמצעות בעלי חיים ותואר פסיכולוגיה התמכרתי לאינושיות שלך מרוב התעניינות בכתיבה הנוצצת שלך חלומי להיות סטודנט לתואר שניבחוג שאתה מלמד ולזכות בהזדמנות לגרוף מהזרם שאתה מנפיק בחיים האקדימיים אזכה בכבוד ללמוד אצלך בהצלחה והמון בראיות ואושראתה מודל אישיות טיפולית

    IP: 77.125.80.119דווח על תגובה זו

  • 31.

    משוב הזמנה למפגש מאליהו

    התחדשות אליהו יצחק, 14/09/08 23:30

    משוב הזמנה למפגש מאליהו
    פסיכותרפיסט קוגנטיבי הוליסטי טבעי
    ערכתי אינטואיטיבית קוגנטיבית את המאמר עם יובל
    נכון להתבונן במאמר
    לאחר שניקיתי מהמאמר ערמות מלל טפלות
    נכון שאתייחס במשובי לעיקרים
    אליהו מתבונן בך זה כשבע שנים
    מהוצאת ספריך סערת נפש
    מתבונן בחברך למקצוע ארבעה עשורים
    נכון לומר עצוב כאוב מחריד
    עד כמה לא יודעים את מהות הנפש
    נכון אנכי לזמן כל אחד מכם
    כפרט כקבוצה לדיון במהות הנפש
    בהליך הטיפולי היבטיו והעוסקים בו
    כותבים לאליהו:
    סייעת לי להתפתח לימדת אותי להתמודד
    הינך מאפשר ביטוי לדיאלוג נפש לב תובנה
    גילוי כמיהת הנפש דעת סודה שורשה
    מפתח תודעתנו אישיותנו
    מאפשר גילוי לעולם קסום מופלא
    להיגמל להזדכך
    מתפקוד האימפולס הכאב צער פגיעות
    מהרצון להיות אני היוצר צמצום עניות
    משחרר דפוסים עכבות חסימות
    חווה את האדם
    יותר מכל פסיכיאטר פסיכולוג רופא
    מטפל בשורש ההוויה
    מדבר אל נפש נשמת האדם
    אין הטובים ברופאים עושים זאת
    מתעניינים במוצא פיך
    הבסיס לאישיותך אהבת הנפש הבריאה
    נוכחתי לראות לדעת
    אתה נוגע בנקודה הכי אמיתית
    לפרופ' יובל 50 פסיכואנליטיקאי פסיכיאטר
    חוקר מוח חבר החברה הפסיכואנליטית בישראל
    כמאה שנה מפרויד ממציא הפסיכואנליזה
    מאות אלפי חניכים מיישמים התורה
    מנווטים דרכם בנפש האדם
    בזהירות עדינות
    תורה שלמה הפסיכואנליזה הביאה לו הצלחה יפה
    שני ספרים רבי מכר סערת נפש, מה זאת אהבה
    ממנף הצלחה לתוכנית טלוויזיה שיחת נפש
    ממצאים נפשיים יובל מחלץ ממרואוינו
    בהחלט סכנה לטשטוש גבולות
    מודה יובל החשש לא מופרך
    מאמין שיש לפסיכואנליזה הרבה מה להרוויח
    אין כלי חזק מטלוויזיה
    להגיע לנפש
    כל הזמן שואל את עצמי
    לגבולות שעברת אחרי שקרה
    מה הפתרון
    כשיש מצלמה הדלת לא סגורה
    אין פסיכואנליזה
    הרבה מאוד מטפלים לא יופיעו בטלוויזיה בחיים
    ללכת ליד הגבול מעניין אותי רוצה לבדוק בזהירות
    תקשורת בידור שולטים בחיינו מעניין להתמודד איתם
    אם יש משהו שהטיפול לימד אותי להבין
    השערות יכולות להתגלות כמוטעות לחלוטין
    חושב יש פעמים מה שלא נאמר חזק
    כל מטפל יגיד
    יש אמונה חזקה מוטעית
    יכול לקרוא את נבכי נפשם
    בשיפוט לומד מנסה להשתפר
    הייתי מאוד ביקורתי שיפוטי

    IP: 79.178.224.92דווח על תגובה זו

  • 30.

    ומה יעשה גניקולוג עם החסך בזמן מסך?

    ליאור, 09/09/08 01:30

    ערוץ הבידור הישראלי - אולי תצלמו סלבס באיזו בדיקה רופאית פולשנית?
    רייטינג יהיה, זה בטוח.
    ריאליטי צהוב תמיד מנצח.

    יורם יובל - אוהב ללכת ליד הגבול ולבדוק אותו בזהירות.

    ולהכניס את המצלמה לקליניקה שלו.

    ולחצות בגסות גבול של מטופלים, שקולם נאלם.

    קסם, כריזמה כובשת, ומלים יפות.
    העיקר שבינתים קיבלנו זמן מסך..
    להצדיק - תמיד תמצא הדרך.

    קולגות, שמטופלים יקרים לליבם באמת, ולא רק לכיסם - תתעוררו.

    התוכנית נזאת היא קפיצת מדרגה חדשה בזילות -בעיקר זילות של כאב.

    IP: 83.60.62.160דווח על תגובה זו

  • 29.

    מסקרן לראות צד לא מוכר של אנשי המדייה (ל''ת)

    אלון, 07/09/08 23:50


    IP: 83.130.255.94דווח על תגובה זו

  • 28.

    תודה ליורם יובל

    ניצן, 07/09/08 23:46

    עד שקראתי את הספר הראשון שלך, מיד כשיצא, דעתי על תחום הפסיכולוגיה היתה שלילית ביותר. בעקבות הקריאה, התחלתי טיפול פסיכולוגי שהיה אולי הדבר המשמעותי והמקדם ביותר בחיים שלי. ברצוני להודות לך על כך מכל ליבי.

    IP: 212.25.83.250דווח על תגובה זו

  • 27.

    hi from new york

    avner & shlomit, 06/09/08 23:33

    Hi Yoram, hope all well we miss you in
    new york

    Avner Shlomit & eytan

    IP: 64.12.117.15דווח על תגובה זו

  • 26.

    גם אני עד היום מבואס מזה שהמציאו את המכונית (ל''ת)

    ליפא העגלון, 06/09/08 22:23


    IP: 79.182.255.78דווח על תגובה זו

  • 25.

    האנלוגיה ל-GPS לא במקום.

    סינבד המלח, 06/09/08 19:23

    ה-GPS הוא מוצר נפלא שעוזר טכנית ומקל על החיים. כמו מדיח כלים ומכונת כביסה. הנסיון לעשות אנלוגיה בין GPS לקואצינג מגוחך ומטופש.
    כבוד הפרופסור יכול לבטא את שריטותיו בנסיונות סרק של ניווטים בעיקולי הכבישים, אבל להקיש מזה על צורת טיפול של הקואצינג זו מניפולציה זולה. הקואצינג מצא לעצמו חרך לשהתחל דרכו אל ליבם של האנשים כי הוא עונה בדיוק על מה שכל הטיפולים הפסיכואנליטיים לא ענו עד עתה. הוא בונה תוכנית עיסקית של קביעת מטרות מוגדרת ופתירתן. הבנת הנפש האנושית, הכרת מנגנוני ההגנה והמודעות להם - כנראה שלא מספיקות. בלי בניית תוואי ברור ומוחשי שיכלול דרכי פיתרון ממשיות ומעשיות ובלי האחזות חזקה בפתרונות פרקטיים - כנראה שלא יחול תהליך הבראה מלא (או שינוי או כל מה שכל מי שבא לטיפול מחפש).

    IP: 71.123.131.134דווח על תגובה זו

    • ואני דווקא חושבת

      מיקה, 07/09/08 14:30

      שהGPS כמו הקאוצ'ינג נותן מענה לבעיה שלפני עלייתם של מוצרים אלו לשוק הישראלי רבים בכלל לא ידעו שיש להם בעיה שמצריכה איזה פתרון. מה גם, שמי שמצליח ללכת לאיבוד במדינת ישראל וזאת אשר, רוב הישראלים רוב הזמן נוסעים באותן הדרכים מדבר על צורך אחר לגמרי שכנראה לא יכול לבוא לידי פתרון ע''י מכשיר שיורה להם איך לנסוע.
      לדעתי, ההבדל המשמעותי בין הפתרון הרגשי שיש בקאוצ'ינג לעומת כזה של טיפול פסיכולוגי או פסיכואנליטי אמיתי נמצא בתחושת החסר של רבים למלווה לחיים.
      כי אם עד לא מזמן גם אנחנו חיינו ב(תחושת) קהילה, היום התחושה (ויש שיגידו( שגם הקהילה עצמה התנדפה לה ואנחנו מוצאים את עצמנו לבדנו בעולם האכזרי (גם אם אלו אנו שיצרנו אותו ככזה וממשיכים לתחזק אותו ככזה).
      הבעייתיות הנוספת במתן פתרונות פלסטר לבעיות רגשיות עמוקות יותר מלבד העניין שפתרון אמיתי לא מוגש כאן הוא בזה שלכל בחירה שלנו יש מחיר וכמו שאנשים שכחו אתמספר הטלפון של החבר הכי טוב שלהם (כי זה נמצא על הזכרון של הנייד) בקרוב, הם גם ישכחו את כתובת המגורים שלהם (כי יש את הGPS) כמו גם את הדרך לתקשר עם עצמם בכנות ולמצוא פתרונות קצת יותר רחבים לבעיות רגשיות שמלוות את הכלכלה הניאוליברלית שדוחפת אנשים לקנות את אושרם במוצרים שונים כדי להפיג את תחושת הבדידות, חוסר הדרך וחוסר המשמעות.

      IP: 87.68.249.81 דווח על תגובה זו

  • 24.

    וואו, לוילוז'ני עצוב שאבא שלו נפטר ולרונאל פישר קשה

    שאול, 06/09/08 18:32

    עם הגמגום, ולאלנה דיין יש חרדות. למה לא הלכתם יותר רחוק, אני יודע, למשל, לוילוז'ני עצוב כי יש לו זין קטן, לרונאל פישר קשה עם השפיכה המוקדמת ואילנה פשוט לא גומרת (עובדה!). פרופסור יובל הוא לא יותר מליצן מניפולטיבי עם קול שקט וזקנקן משרה בטחון. ד''ר פיל עם חיבה לתנועה הציונית. אגב, גם הסבא המפורסם שלו סבל מאותם קווי אופי, ומביני עניין יודעים שהוא לא היה גאון ולא בן גאון, לא השאיר אחריו מורשת מדעית מרשימה ולמעשה השפעתו מחוץ לתקשורת הישראלית שכה אהב, היתה מינימלית-ישעיהו ליבוביץ היה איש מדע ופילוסוף פחות מבינוני שידע איך להפעיל את התקשורת. זה הכל.

    IP: 67.194.32.147דווח על תגובה זו

  • 23.

    ראיתי את התוכנית

    אלון, 06/09/08 18:21

    מאוד מאכזבת
    שעיתונאי יהיה מראיין
    ופסיכולוג - פסיכולוג

    IP: 217.132.119.147דווח על תגובה זו

  • 22.

    כולנו, ברגעים מסויימים, חשים חרדה עמוקה, בוכים

    מנחם, 06/09/08 18:09

    קצת או הרבה ומתביישים בחולשותינו הגופניות (בין אם אנחנו מגמגמים, נמוכים, קצת מקריחים וכיוצא באלה). לא רק סלבריטאים. בדרך כלל גם לא צריך נוכחות של פסיכיאטר בעל שם במרחק חצי מטר מאיתנו כדי שזה יקרה. בקיצור על מה ההתפעלות? אין פה הישג עיתונאי, אין פה תהליך ריפויי. סתם מציצנות מטומטמת ותאוות פרסום של אדם המתמחה ומתפרנס מתחום שאין כל הבדל בינו לבין תחום התמחותו של אורן זריף למשל. הפסיכואנליזה היא קשקוש חסר תמיכה מדעית ותועלתה אינה גדולה מזו של מרפא בפסיכוקינזיס. אני רוצה לראות את ירון לונדון קורא בפומבי לאדון יובל נוכל, תאב בצע ופרסום בלי מורא בדיוק כמו שעשה לקולגה שלו אורן זריף. פרופסור יובל הוא לא חוקר מוח. הוא פסאודו-סלב ופסאודו-מדען ואת זה אני אומר בתור אחד שהוא באמת חוקר מוח.

    IP: 67.194.32.147דווח על תגובה זו

  • 21.

    דבר עם הסוכן שלי שידבר עם הפסיכיאטר שלו.

    ד''ר זיגמונד פוילע-שטיק, 06/09/08 16:16

    ונשב על פיילוט שבו אני סוגר חשבון עם אבא, סוגר מחיר על אמא, וחושף את המאבק האינטימי שלי לפרטיות בגיליון הבא של רייטינג.

    IP: 84.228.203.7דווח על תגובה זו

  • 20.

    פרופ' יובל! אולי בהזדמנות תביא לנו כמה דמויות מירוחם,מצפה רמון,עכו

    טורונטו טורונטו, 06/09/08 16:03

    קרית שמונה,שדרות,שלומי,ניצולי שואה עשוקים וכו', גם להם יש מה לספר לנו ובעיקר לך, מספיק עם אותן דמויות שאין זה המקום להגדירם גם אחרת....

    IP: 99.237.186.149דווח על תגובה זו

  • 19.

    תמיד חשבתי שאותם מטופלים באמת צריכים לראות פסיכיטר, וגם לא לשכוח לקחת

    טורונטו טורונטו, 06/09/08 15:42

    את התרופות.

    IP: 99.237.186.149דווח על תגובה זו

  • 18.

    עם כל החוכמה של יובל ,סבו וחבריו,והמדינה ומנהיגיה נראים כך, אולי כל

    טורונטו טורונטו, 06/09/08 15:30

    אותם מומחים יתחילו לעשות משהו רציני, ויפסיקו לבלבל את המוח עם השטויות שלהם.(להוציא יוצאים מהכלל)

    IP: 99.237.186.149דווח על תגובה זו

  • 17.

    שאלות ליורם יובל - ודעתי בעניין

    ליורם יובל, 06/09/08 14:51

    1. מדוע אתה מוכן לעולל לאחרים - את מה שאינך מוכן לעולל לעצמך ??

    או כדבריך שלך :

    ''אני, למשל, לא הייתי מגיע להתראיין בתוכנית שלי''

    על הפסוק ''ואהבת לרעך כמוך'' שמעת ??

    על הפסוק ''אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך'' שמעת ??

    זהו ההבדל בינך לבין סבך.

    אצלו, דבריו היו דברי אמת לחיים - לטווח הארוך.

    אצלך, דבריך הינם דברי טלויזיה - טובים הם מהיום עד מחר . אולי.

    2. כל שיטה נעלמת כשמופיעה שיטה חדשנית תחתיה ופותרת את אותה בעיה בקלות ובמהירות.

    אינני בעד הקוצ'רים ואיני בעד הפסיכולוגיה.

    שניהם ''מדעים'' שהדיוק היחידי שבהם הוא שהמטפל יעמוד תמיד במדוייק על סיום שעת הטיפול והסכום המדוייק שברצונו לקבל - ללא כל קשר להצלחת הטיפול.

    תמיד ניתן להאשים את המטופל על חוסר ''התקדמותו''.

    סוג של ''מדעים'' שהאפשרות להטעות באמצעותם בני אדם ולהתפרנס מזה - גדולה.

    אדם רגיל עם נכונות פשוטה לעזור, יעשה הרבה יותר מסוג ''המטפלים'' הללו הדואגים בעיקר לכיסם ורמת חייהם - ללא קשר לתוצאות.

    פסוק תנכי פשוט גובר על כל התרבות השיקרית ''המקצועית'' הזו הנקראית ''מקצוע''.

    IP: 87.68.95.73דווח על תגובה זו

    • כמה שאתה צודק, (ל''ת)

      טורונטו טורונטו, 06/09/08 16:08


      IP: 99.237.186.149 דווח על תגובה זו

      • תודה על תגובתך (ל''ת)

        תודה, 06/09/08 22:58


        IP: 87.68.95.73 דווח על תגובה זו

        • תודה על תודתך (ל''ת)

          טורונטו - מונטריאל, 03/01/09 19:57


          IP: 77.127.201.201 דווח על תגובה זו

  • 16.

    אחד הדברים שהוא הכי מצטער עליהם בחיים זה שהוא ויתר על תפקיד היועץ

    המקצועי של ''בטיפול''?! זה אומר הרבה על הבן אדם לא?, 06/09/08 14:23

    ולא דברים הכי טובים...

    IP: 84.108.104.9דווח על תגובה זו

  • 15.

    שאלה-האם הוא מקבל אנשים לטיפול?ואם כן כמה עולה? (ל''ת)

    אבודי, 06/09/08 13:46


    IP: 80.230.146.98דווח על תגובה זו

  • 14.

    הריאליטי חוצה את כל הגבולות.

    סגב, 06/09/08 13:46

    ברור שלתוכנית כזאת יהיה רייטינג גבוה, הרי מדובר בידוענים. אני מקווה שהקולגות של הפסיכולוג תאב הבצע שהסכים לשתף פעולה עם מייבשי המוחות הטלוויזיונים, ייתנו לו בראש על זילות המקצוע.

    IP: 77.126.11.184דווח על תגובה זו

  • 13.

    פסיכואנליזה? פסיכותרפיה?

    מישהו, 06/09/08 13:41

    התחומים הללו כל כך מפוקפקים. העובדה שהמקור להם באקדמיה דווקא מחייב את התקשורת משנה זהירות והצגה גם של הביקורות הרציניות כל כך על התחום הזה. במקום זאת, התקשורת עושה לתחום הזה יחסי ציבור.

    מישהו שמע פעם על מטפל שחויב ברשלנות מקצועית? אני לא מדבר על ניצול או יחסי מין אלא על כך שהוא טיפל באופן X ולא באופן Y? התשובה היא שלא. הסיבה לכך שלא משנה מה מטפל יעשה הוא לא יכול לטעות. תחום שלא ניתן לטעות בו הוא גם לא מקצוע. דווקא בתחום מקצועי מדעי אמיתי, כמו רפואה יש כל כך הרבה תביעות רשלנות. כי רק במקצוע אמיתי, ברור מה מותר ומה אסור. אם ברור מה מותר ומה אסור, יהיו גם כאלו שיתרשלו. בתחום הפסיכותרפיה הכל מותר ולכן הוא לא מקצוע.

    הנה כמה ספרי ביקורת קשים:
    House of Cards: Psychology and Psychotherapy Built on Myth
    Robyn M. Dawes

    Therapy's Delusions
    The Myth of the Unconscious
    and the Exploitation of Today's Walking Worried
    by Ethan Watters & Richard Ofshe

    ויש עוד הרבה אחרים

    IP: 81.5.18.121דווח על תגובה זו

    • כמה שאתה צודק ומדויק

      עוד מישהו, 04/10/08 14:15

      דבריך חדים ומדויקים. מוזר בעיני שלא עוררו עוד תגובות. אנשים רבים שנחשפו לתחומים הללו, שלא בטובתם, יודעים היטב כמה אתה צודק.איפה נפגעי טיפול למיניהם.

      ומענין למה התקשורת עצמה קצת מאוהבת בפסיכותרפיה ולא מתגיסת להציג ביקורתיות כלפי התחום כולו ואופן התנהלותו.

      IP: 79.178.131.14 דווח על תגובה זו

  • 12.

    אילנה דיין - דמעות תנין

    אהרן, 06/09/08 13:34

    לפי כללי האתיקה ועל פי עקרון חופש הדבור וחירות המחשבה, נא ציינו את תגובתי כלהלן (נכון, גב' דיין תתקשר ותמחה וכו', והיא מהברנז'ה וכו'):

    לעניות דעתי, מדובר באשה כוחנית ווכחנית שמשחקת אותה דעתנית מהשורה הראשונה. אפס, כי מדובר באשה קטנונית אשר מרבה להתלהם בהופעותיה בתקשורת ולחם חוקה הוא האגרסיביות והדורסנות.

    מעניין, כי טרם שמענו כיצד הסתיימה התביעה שהגיש נגדה קצין צה''ל מעזה בעניין כתבתה מעוררת המחלוקת...???

    IP: 217.132.77.29דווח על תגובה זו

  • 11.

    אני מתפלא על המרואוניים שמסכימים להחשף בצורה כזאת. (ל''ת)

    1, 06/09/08 13:01


    IP: 212.179.54.217דווח על תגובה זו

    • ל-11

      נח, 06/09/08 13:52

      אל תתפלא .קודם כל אלה אנשים שעבר עליהם הכלח.ושנית ללא ספורי המעשיות שלהם שאני מטיל ספק שיש בכלל קשר למציאות, אף פעם לא היו מגיעים לקבוצת אנשים כה גדולה.
      הבינות?

      IP: 62.47.156.30 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ל7

    אביב, 06/09/08 12:32

    התוכנית משודרת מידי ערב בשעה 23 בערוץ הבידור של הוט, שזה ערוץ 7 על המסך. אני לא אובייקטיבי כי אני עובד בהוט, אבל אני חייב לכתוב שערוץ הבידור הפך לאיכותי מאוד בשנה באחרונה, והוא משדר תוכניות מרתקות חכמות, ובהחלט לא אסקפיזם טהור כמו למשל בערוץ 2 או 10. צריך להסתכל לפעמים בקנקן

    IP: 89.139.7.225דווח על תגובה זו

    • תודה (ל''ת)

      נינה, 06/09/08 21:53


      IP: 217.132.111.164 דווח על תגובה זו

  • 9.

    שמחתי לשמוע מפרופ' יובל שהוא מכיר בקואצ'ינג

    יובל, 06/09/08 12:25

    למרות ההסתייגויות, המטרה של האימון היא להיות הרבה יותר פרקטית. האימון עוזר מאוד וחשוב מאוד לקחת מאמן, שלא כמו אלון גל,ממקום מוכר וממוסד. מטרת האימון היא בשום פנים ואופן לא לסייע בהפרעות נפשיות קליניות, כמו דיכאון קליני, הפרעות אכילה ועוד.

    IP: 93.172.70.164דווח על תגובה זו

  • 8.

    יובל- משכמו ומעלה!

    אמית, 06/09/08 12:20

    בדברי נועם ובשכנוע גדול מסביר יובל את החשיבות ברתימת הפסיכואנליזה לפסיכיאטריה, ואת הסכנה בטיפולי הקאוצ'ינג.
    יובל-משכמו ומעלה!
    בהצלחה בתוכנית החדשה!

    IP: 84.229.250.209דווח על תגובה זו

  • 7.

    ומתי ובאיזה ערוץ ניתן לצפות בתוכנית? (ל''ת)

    נינה, 06/09/08 10:49


    IP: 217.132.111.164דווח על תגובה זו

  • 6.

    דיכי

    מלי, 06/09/08 10:37

    סבלתי 3 שנים מדיכאון ולא היבנתי שזה מצב שמצריך טיפןל.עד שנפל לידי הספר של יובל ולמחרת כבר היתי אצל פסיכיאטר שקבע שאני בדיכאון. כמובן שקיבלתי טיפול תרופתי ועל כך אני מודה ליורם שביזכות הספר שכתב בטוחה אני שעזר להרבה אנשים. ישר כח

    IP: 79.180.14.11דווח על תגובה זו

  • 5.

    מתי יגיע תורו של הוזה מזרח השימון החד''ש מר פרס?יהיה מרתק! (ל''ת)

    קורן נאוה,טבריה, 06/09/08 10:22


    IP: 84.229.119.62דווח על תגובה זו

    • יש לו הרבה על מה לבכות ................. (ל''ת)

      T-Shu, 06/09/08 13:55


      IP: 79.180.121.50 דווח על תגובה זו

  • 4.

    חיבוק

    איש כלבבי, 06/09/08 10:12

    יוצא לי לקרוא ולראות אותך מידי פעם בראיונות.
    התחושה שעןלה בי, היא נעימות אין סופית.
    איש מואר ומקסים,
    חיבוק
    יגאל

    IP: 87.68.155.171דווח על תגובה זו

  • 3.

    לדר יובל שלום

    ליבנת, 06/09/08 09:50

    בתור מטופלת ותיקה מאוד אני מאוד את התעוז\\ה שלך הכנות העדינות והאנושיות שבך שאתה מיסתכל לאנשים בתוך הענים עם הרבה חמלה ורצון טוב והכי חשוב כאדם לאדם אל תשתנה לעולם אוהבת מאוד את הספרים שלך שמסברים הרבה בדיוק כמוך בגבה הענים ישר כוח ליבנת

    IP: 79.178.168.101דווח על תגובה זו

  • 2.

    תבורך. יופי של כתבה. (ל''ת)

    בהחלט דבר גרוע הקוא'צינג. מניסיון, 06/09/08 09:07


    IP: 89.138.137.206דווח על תגובה זו

  • 1.

    הרשעות של אילנה דיין

    רוני לוי, 06/09/08 08:57

    האמת, יש בקרים שאני מתעורר עם הרגשה של גושי גועל בגרון.

    למה? טוב ששאלם: כי אני נזכר באילנה דיין, בצורת ההגשה שלה, בכוחניות, בשאלות המתפרצות והגסות שלה, בחוסר הנימוס המזוויע שפורץ מכל אמירה שלה, בסחבקיות המעושה שלה, באנטגוניזם שהיא מעוררת, בעאלק-ידענות ובכאילו-התעניינות שלה, בלכלוכים שלה (מה נגמר, לעזאזל, עם המשפט שלה???).

    פסיכיאטר? קאוצ'ר? הצטרפו עוד היום (בתת-ההכרה הקוגנטיבית) לעמותה שאקים בקרוב נגד העסקתה של אילנה דיין בתקשורת!

    אשת תקשורת עאלק.

    IP: 217.132.77.29דווח על תגובה זו

    • עודד בן עמי יותר גרוע

      דן, 06/09/08 11:48

      זה שהוא לא נראה כמו רוטווילר, לא אומר שהוא לא ניבזה. באיצטלה של אוהד, מבין ואמפאתי הוא מחטט בנפשות פצועות עד גועל.
      לדאבוני, יש סוג אנשים שמתמסרים לראיונות האלו כאילו באמת למישהו אכפת מהם. עצוב מאד לראות את הזילות בכאב האנושי בראיונות הקיטשים שעודד בן עמי מולך בהם !

      IP: 89.1.35.53 דווח על תגובה זו

    • צודק ! חזק! (ל''ת)

      חיים, 06/09/08 12:01


      IP: 79.177.221.166 דווח על תגובה זו

    • בכל מדינה אחרת- אילנה דיין היתה מוקאת (ומוקעת) מהמקצוע כי אין לה אתיקה

      זה פשוט, 05/10/08 11:37

      זה באמת מבחיל ש''עיתונאית'' מבשלת קלטות בעבור רייטינג, מוכנה להציג באור מעוות ושלילי אנשים רק בשביל הדרמה ועוד מכנה עצמה ''עיתונאית''.

      IP: 71.234.133.22 דווח על תגובה זו