• 11.

    אתם צוחקים עלי?

    גיל, 09/07/08 20:20

    מהקורסים שלמדתי פה: אמבריולוגיה, פתולוגיה, מיקרוביולוגיה וביולוגיה של התא די השתעממתי. אמנם יש רגעים נחמדים במיקרו ובביולוגיה של התא אבל זה קורסים שכוללים בעיקר שינון של המון פרטים (שרובם, מה לעשות, משעממים).
    איפה הקורסים שכוללים קצת הבנה? גנטיקה, פיזיולוגיות למינהן, וכאן אני מסתכן בסקילה: כימיה אורגנית ופיזיקלית ואפילו סטטיסטיקה.
    קורסים שאפשר לשאול קצת למה, שאפשר להתעמק בכל דבר ולא ללעוס את מה ש(לא)מאכילים אותך.

    • מסכים עם כל מילה

      איש אחד, 10/07/08 09:48

      מיקרו? פתולוגיה??? כנראה שעבר הרבה זמן מאז שראית איך נראה סלייד במיקרוסקופ. שעמום רצח.
      לעומת זאת - פיזיולוגיה, גנטיקה, סטטיסטיקה - יש קורסים שדורשים מחשבה ולא רק שינון, וזה לא הופך אותם לפחות מעניינים.

  • 10.

    רק בדיקה (ל''ת)

    חיים, 02/07/08 12:37

  • 9.

    כמו שמלמדים בתל אביב לפחות, מעט מאוד מעניין

    דני, 02/07/08 10:35

    כל היום מול אותם מרצים משעממים, שמלמדים בדיוק כמו שלימדו לפני 100 שנים, וגרוע מזה לא ממש מעניין אותם ללמד, הסטודנטים והשיעורים הם רק מטרד שתקוע להם באמצע הלו''ז.

  • 8.

    אכן קורסים מעניינים שהקנו לי פטור מלימודי הרפואה המערבית

    MD הומאופת, 02/07/08 09:25

    בלימודי ההומאופתיה הקלאסית.

    שאין כמותם מרתקים - ביחוד כאשר רואים את התוצאות המרהיבות.

    נ.ב. ההיסטוריה של הרפואה לא לוקחת בחשבון את בחירת הרפואה הנכונה שהיא עדיין הרפואה ההוליסטית ההיפוקרטית.

    במילים אחרות הגוף והנפש חד הם והכל קשור בהכל אם הרפואה היתה ממשיכה בדרך זו ולא בדרך ההפרדה של גאלן היינו נמצאים במקום הרבה יותר בריא כיום.

  • 7.

    באיזה אוניברסיטה למדת?

    מי, 01/07/08 17:28

    אצלנו בירושלים רוב הקורסים הללו היו מהמשעממים שיש

    • בן אדם משעמם נמשך במיוחד לקורסים משעממים -

      תומפסון טווינס, 01/07/08 22:02

      חוקיות כזאת... והרופאה הזאת נשמעת לי רדודה להפליא. הספיק לי לקרוא כמה מהדברים שכתבה כדי להבין שמדובר במישהי שמתעוררת כל בקר ומנשקת את עצמה רק מהסיבה שהיא נושאת בתואר הנכסף. לא עושה רושם שמדובר באדם עם תחושה של שליחות שמה שבאמת עומד לנגד עיניו זה לרפא אנשים. ריפוי ד''ר,ריפוי.העולם הזה זקוק לריפוי של אמת,לא לדאווין.

  • 6.

    מרגש מאד..

    סטודנט לספרות, 01/07/08 16:39

    אפשר לחשוב שרפואה זה המקצוע הכי מעניין ואינטלקטואלי שקיים.

    בסך הכל תחום קליט ונגיש שמחמת תדמית של יוקרה וכסף הפך להיות מושא להערצה של צעירים רבים.
    רופא זה רק טכנאי של בני אדם.

    • לא, ספרות זה המקצוע. בעעעעע

      MA בספרות, 01/07/08 17:53

      שעות על שעות להתעסק ביצר רע ובסטיות ובתאוות אבל במעטפת אסתטית, תילי תלים של מחקר על כ ל ו ם אחד גדול, מילייה רקוב ועוד ועוד.
      הספרות לרוב נפלאה, המחקר והחוקרים והקומבינטורים בחוגים לספרות - זוהמה וסחי. לא פגשתי שם אדם אחד שאני מכבדת, אולי חוץ מפרופ' בודיק, הגבר. וגם זה כנראה בגלל הכיפה.

      איך אמר וויטמן? גוף האדם הוא השיר הגדול ביותר.
      רפואה הוא המקצוע הכי מעניין שקיים הכי חשוב והכי משמעותי. ישר כח גדול לכל הסטודנטים לרפואה. אשריכם.

    • הקנאה יוקדת(החלק האחרון של ההודעה-דברי הבל) (ל''ת)

      ב, 01/07/08 18:07

    • מה הבעיה שלך?

      סטודנט לרפואה, 02/07/08 10:33

      לא ברור לי למה אתה מרגיש איזה צורך עז לרדת על משהו שאתה כנראה לא מבין בו יותר מידי. כל תחום והכבוד הראוי לו. אף אחד לא אמר שספרות זה לא תחום מעניין ומכובד... ללא קשר לאמר שרופא הוא סה''כ טכנאי של בני אדם זו אמירה מטומטמת ברמה כזו שקשה להסביר (למרות שלשמחתי ל 99% לא צריך להסביר). אני מאמין שאולי אצלך ירד האסימון אם אי פעם תכיר מישהו שיצטרך טיפול רפואי משמעותי, אז תדע מה משמעות עבודת הרופא.

    • כסף ? על איזה כסף אתה בדיוק מדבר ??? אני עובד במשמרות של 24 שעות

      אורן, 02/07/08 10:36

      בשכר שילד בן 15 בחופש הגדול מרוויח יותר כמדריך בקייטנה או שומר הלונה-גל. עשה טובה.
      יוקרה וכסף הם כבר מזמן לא הביסה הלגיטימית ללימודי הרפואה.
      וחבל שהרוב כל-כך מנותק.

  • 5.

    לשוחח עם החולה , חמלה ? את זה לא נראה שהם לומדים . אי אפשר ללמד . (ל''ת)

    הלך הדור הבא., 01/07/08 16:24

  • 4.

    השלב שבו אתה נאנח ומחייך,ומנדנד את הראש מצד לצד.

    א, 01/07/08 16:17

    אני מבקש מnrg לא לצנזר את ההודעה הזאתי, כי היא לא עוברת על התקנון, ואם אתם כבר עושים את זה להעביר אותה לכותבת,ולעורך.
    אבל בבקשה אל תמחקו אותה, כי אין שום סיבה למחוק אותה. גם אם היא מעבירה כלפיכם ביקורת.


    הרעיון של הכתובת להתמקד בדברים חיוביים הוא חיובי כשעלצמו.

    אבל אם לא משנים את השיטה,אז הכתיבה כשלעצמה לא שווה כלום.

    התוכלי לפרט איך איך אספת הנתונים הנ''ל? עשית סקר? מחקר?

    אני יכול למצוא לך המון סטודנטים שיגידו לך שלפחות חלק מהקורסים האלה משעממים. ומנגד המון קורסים אחרים שמאוד מעניינים.
    לדוגמא קורסי מערכות מסויימים, וגם אפילו נירולוגיה שקטלת בכתבה הקודמת.

    אז נכון שאפשר להגיד שהמדור לא מתיימר, לעשות מחקרים וסקרים מעמיקים, לצורך כתיבת הכתבות במדור, שכנראה נועדו יותר לבדר מאשר להשכיל אנשים.

    אבל זאת בדיוק המשמעות של עיתונות רדודה וצהובה. מילא אם היא כותבת לגבי דברים חיובים, שאז קשה להגיד שהיא עושה נזק.

    אבל כאשר הכותבת כותבת,אל דברים שלילים, כמו הכתבה הקודמת.
    או אפילו קוטלת 7 סוגי רפואה אלטרנטיבית, בלי מחקר מעמיק,ובדיקה של המחקרים המדעיים בעולם, על אותם תחומים שהיא תארה הזויים.
    באמת יכול להיות שחלקם הזויים, אבל אל רבים מהם יש מחקרים תומכים, ומחובתה היה להציג אותם או להזכיר אותם.

    במצב הזה היא עושה נזק עצום!!! תוך כדי כתיבה רדודה וצהובה
    ולכן אין מה להיות מופתעת מהביקורת.

    ולמה nrg כעיתון מקבל כתבות כאלה? לדעתי וזה מחזיר אותי למה שכתבה בכתבה הקודמת על קורסים לרפואה(תגובה 2) זה בשביל שעוד פרסומות יהבהבו לנו מול המסך. אבל nrg לא מבין את הנזק שכתבות כאלה גורמות, כי הן פוגעות במוניטין של nrg ומעריב,וגורומות לזלזול בשאר הכתבות שמתפרסמים על ידי כם

  • 3.

    הדרכה משמעותית בתקשורת אנושית הם לא מקבלים

    שמעון 101, 01/07/08 16:14

    עובדה! איפוא נשמע שמנהל מחלקה בבית חולים ידוע במרכז לא יתקשר עם חוליו?
    לפני ניתוח מן הראוי וגם מצופה שמנהל מחלקה או אחד הרופאים המנתחים יקדיש מספר דקות לחולה, יעדכן אותו ואולי יעזור לו להרגע. הרי כולנו חוששים מניתוח.לי לא ניתן ''הבונוס'' האנושי האלמנטרי הזה.החתימו אותי על מסמך הסכמה וקדימה לחדר הניתוח. אני מעריך מאד את רמת הרפואה שלנו אך אין בפי מילןת שבח לרופאים מתנשאים החושבים שהם אלוהים!

    • לא מדוייק

      סטודנט, באר שבע, 14/07/08 17:23

      נכון שמשך שנים לא היו קורסי תקשורת בבתי הספר לרפואה בארץ, אבל התחום עובר שינויים.
      בבאר שבע, למשל, הקורס ה''כבד'' ביותר מבחינת נקודות זכות בשנה ראשונה לא שייך למקצועות המדעיים- זהו קורס תקשורת בין רופא לחולה.

      בשנים האחרונות יש מגמה גוברת בבתי הספר בארץ להטמיע את נושא התקשורת. יקח זמן עד שנראה את התוצאות.

  • 2.

    משועממת קרן הא? מחפשת בנרות נושא לכתבה?

    משועמם גם, 01/07/08 15:42

    אני מציע שתשקיעי יותר ברפואה. בזה את בטח יותר מוכשרת

  • 1.

    חסר קורס מחוץ-תקשורת מינימלית עם המטופלים והבהרת מצבם הרפואי

    חולה, 01/07/08 15:08

    חסר קורס מחוץ-תקשורת מינימלית עם המטופלים והבהרת מצבם הרפואי בצורה תקשורתית ולא מתנשאת

    • חובת הצוות הרפואי

      סטודנטית לרפואה, 01/07/08 15:38

      חובת הצוות הרפואי ליידע כל חולה על מצבו ולהחתים אותו על טופס הסכמה מדעת לכל פעולה שיבצע על פי חוק זכויות החולה.
      לומר שכל הרופאים הם חסרי יחסי אנוש מינימליים הינה הכללה שאינה נכונה כלל וכלל, צוות רפואי יכול היה לבצע את תפקידו בצורה מטיבה בהרבה למטופליו אם לא היו מאיימים עליו בתביעה משפטית בכל מטופל שני, ואם היו נותנים לצוות הרפואי את הכבוד המגיע לו ככל אקדמאי אחר, ולא היו דוקרים אותו בדקירות מברג כשהוא מחליט שניתוח הוא אינו הכרחי!

      • צודקת אבל...

        איש, 01/07/08 16:30

        בפועל, הדברים הקטנים אך החשובים. ליידע את החולה על הפרוצידורה, לזהות שאכן זהו החולה (תאריך לידה וכו', להסביר כל שלב ושלב בטיפול (כך עובדים רופאים במערב), את זה לא ראיתי בארץ. להציג עצמך - המינימום !
        האלימות צריכה להיות ממוגרת במקום. אין לה כל הצדקה , ולא משנה מה הסיבה. בוודאי שאין הצדקה לא לאלימות ולא לקריאות גנאי ולא לצעקות. אבל את זה צריכים למגר במקום , במיידי , על ידי מאבטחים מיומנים שיוסמכו למנוע , פיזית , מאדם להתפרע במקום ציבורי לרבות מקום בו אנשים באים לטיפול.
        מסכים איתך שיש בעיה. החולה היום רוצה להכתיב לרופא מה ואיך , וזה לא מקובל לחלוטין.
        לגבי תביעות - אם רופא יעשה עבודתו בדיוק לפי החוק , לפי הנהלים , אני לא חושב שיש לו מה לדאוג.

    • בעיני אנאלפבית, כל דוקטור הוא מתנשא.

      א, 01/07/08 20:11

      אנשים משליכים את רגשי הנחיתות הפרטיים שלהם, על כל ניואנס קטן בהתנהגות הרופא שלפניהם, וזו התוצאה.

      • לא כל חולה שחש בהתנשאות של רופאים הוא אנלפבית!!!

        שרה, 10/07/08 14:40

        שמעתי סטאג'ר מתאר איך הוא התייחס באותו יום למטופלים. התביישתי בו. כל כך הרבה זלזול באנשים שנחשפו לפניו (תרתי משמע).
        רוב הרופאים עמוסים מדי כדי להיות באמת פנויים לתקשורת נכונה עם המטופלים שלהם. ככה בנויה המערכת.
        בנוסף, יש רופאים שפשוט לא מסוגלים נפשית לדבר על דברים מסויימים. רופא התחמק ממני במשך שלושה ימים רק כדי לא להיות חייב להגיד עד כמה קשה המצב של אבי.