• 33.

    בתור גבר וחרמן גאה (לא כזה..) אני בעד חשיפת ציצים בכל זמן ובכל עת

    ומי שלא חושב כמוני הומו, 29/07/09 13:50

    ציצים!

  • 32.

    פז יקירתי, תעשי טובה ותשמרי את החרדות שלך לעצמך

    אבא בקרוב, 21/04/09 01:11

    את כותבת מאד משעשע, ויכול להיות שהכל נכון - עבורך.
    אבל למה את צריכה להכניס את רגשי הנחיתות הפסיכולוגיים שלך בקשר להנקה ושאיבה (''מחזה שלא נופל מביקור של הצלב האדום באחת ממדינות העולם השלישי'', ''רק שלא יראו אותי שואבת. אין מחזה משפיל ומעורר רחמים מזה''), לראש של נשים אחרות, כולל אשתי למשל שנמצאת בחודש תשיעי עכשיו ושלחה לי את הלינק לכתבה שלך עם הכותרת: ''אמא'לה, מה אני אעשה?''

  • 31.

    הנה 16..

    לא מעוניינת בילדים, 17/08/08 03:29

    הוא בטוח מאלה שהופך צעירות לפצצות מין, אמהות לשפחות נרצעות ונישואין לדבר ''קדוש''.

    איכס איכס איכס.
    הגברים המסריחים האלה מצליחים עם הערמומיות שלהם.
    נא להזהר.

    חרמן קטן שובניסט ואדיוט.

  • 30.

    לדתי ''קארי ברדשו'', לך תניק ג'וקים

    ציצי קופצני עומד, 17/08/08 03:24

    הרי אתה רוצה שהאישה הזו תתכער ויהיה לה חזה נפול ומכוער.
    מה לא תעשה בשביל שנשים יניקו? ''קארי בראדשו''? טרנדי?
    שונא נשים, ישראלי מכוער.


    איך נשים קונות סיפורים של גברים?
    איך הם תמיד מצליחים לעבוד עליהן שהריון זה טוב והנקה זה בריא וכל שאר הבולשיט?
    איך?
    טיפשות.

  • 29.

    דתיים=שונאי נשים

    לא משריצה, 17/08/08 03:20

    כל מי ששמח על עוד שרץ ועוד שרץ, או עוד אישה שהורסת את עצמה ואת חייה בשביל השרצות - שונא נשים בדם ושמח לאיד.

  • 28.

    קוראת ומגיבה תוך כדי שאיבה.. כל הכבוד למי שהולכת עם האמת שלה

    מיקה, 09/06/08 10:20

    צודקת, לא מחדש כלום, אבל כל כך בא לי להגיד לכל המתחקרים בפרצוף חמור האם אני מניקה ''לא, מערבבת רמדיה ושאריות מזון''. מה זה עיניינכם? אני מניקה גם מטעמי עצלות, וגם כי זה הלך לי בקלות. אבל אני שונאת את הפרצוף של ''כל הכבוד לך!'' תעשו לי טובה, כל הכבוד לאלו שמחליטות שלא מתאים להן והולכות עם זה. אחרי שהגוף שלי הפך כבר מזמן למשהו שכל דיכפין ורופא ימשמש, יפשפש או סתם ייתן עצה כי הוא יודע (לרוב- היא יודעת), מה עוד נותר לי לעשות? להשתדל שלא להניק בפרהסיה או לפחות לכסות?
    חג שבועות שמח, מחלבת הבוטיק הקטנה

  • 27.

    חג שבועות שמח לכל המניקות

    קארי ברדשו, 08/06/08 19:06

    אכן מפלס החרדה רק עולה...
    אני חושבת שאין מחזה יפה יותר מלראות אם מניקה.
    אהבתי כל מילה ומילה בטור.
    חג שבועות מזין ושופע לכל האמהות והתינוקות,
    קארי
    ניו יורק סיטי

  • 26.

    Amazing - every word is true

    Dana, 07/06/08 20:16

    I had problems with breastfeeding but the pressure, especially my husband that everytime I gave the baby similak looked at me like I am feeding her poison.

    I used the plastic nipples for 3 months and then moved slowly to bottle alone -

    Was happy to give the baby 3 months of natural milk and very happy it was over.

    Yes - breastfeeding is not for everyone and better to have relaxed mother and baby than stressed mother and a screaming baby

  • 25.

    איזה חרדדדדהההה!!!

    מורן, 07/06/08 19:52

    מזל על ההומור ששומר על השפיות (וחבל ש''זר לא מבין זאת''...). עם כל כתבה עולה מפלס החרדה, ברם אולם, ההומור שומר על איזון מסוים (דיי, תמשיכי...)

  • 24.

    הנקה בפומבי מגעילה אותי. זכותי! עזבו עם הפרופוגנדה! (ל''ת)

    אני אשה ואם., 07/06/08 16:01

  • 23.

    לא הנקתי אף לא אחד מ-4 ילדי. הספיקו לי ההריונות...

    זכות להחליט, 07/06/08 15:50

    האמת? לא יכולתי לחכות שיצאו כבר.כולם גדלו ב''ה בסדר מבלי שהפכתי לפרה.

  • 22.

    אני לא הנקתי כי לא יכלתי (תרופות) אבל אני חייבת לאמר שאני מבינה כל

    אני, 07/06/08 13:12

    מילה, זה כ''כ קשה ואני כמעט חודשיים לאחר לידה ועוד לא מניקה!! ככה שנשים מניקות סובלות יותר ממני אני מניחה....
    לאנשים קל לומר לאחרים מה לעשות ולחשוב שזה אמור להיות קל, קודם כל תנסו להיות בנעליים של אמא לתינוק קטן, הקושי והמאמץ העצום והאמא שלא זוכה להערכה מספיק,גם לעיתים מצד הבעל (שזה הכי מעצבן)..

  • 21.

    התעמולה להנקה היא פרופגנדה שוביניסטית.

    ניבה, 06/06/08 22:09

    שנועדה לדחוף את הילדים על האישה, כדי שהגבר יוכל להמשיך לישון בשקט, לעבוד כרגיל, להתקדם וכו', בזמן שהילדים על האישה, ואז אחר כך, הילדים כבר רגילים אליה ואז יש לו את התירוץ הקלאסי של ''זה לא שאני לא רוצה , פשוט הילד רוצה אותך!''.
    כי אותו גבר שכל כך תומך בהנקה ''למען הבריאות של הילד'' לא יטרח ויקנה ירקות אורגניים או יחטא את הבית מליון פעם למען בריאותו של התינוק עצמו. אבל מה אכפת לו להיות ''אב השנה'' על חשבון האם?
    (והעיקר שהחיים שלו נשארים דבש?)

    • פשוט לא יכולתי להתאפק- את כל כך מטומטמת.... (ל''ת)

      רעמסס, 13/04/09 14:35

  • 20.

    הנקה בפומבי לא חושפת שד

    הילה, 06/06/08 19:53

    אני מסכימה שלוקח קצת זמן עד ''שתופסים אומץ'' להניק בפומבי, אבל אצל מניקות מנוסות לרוב לא רואים בכלל שהן מניקות וזה נראה שהתינוק סתם מעורסל עליהן. כל אחד רואה מה שהוא רוצה - מופע חשפנות או אמא שמאכילה את התינוק שלה, הכל בעיני המתבונן....

  • 19.

    אולי די עם מסע ההפחדות?

    שפיות, 06/06/08 18:57

    האם אין לאמהות חדשות שום דבר טוב לומר חוץ מלהחפחיד את אלה שעוד לא בקטע? די לקטר, תעשי מה שבא לך, ויש דברים שלא כווולללם חייבים לדעת.

    • זה הכי שפוי שיש

      אי שפיות, 06/06/08 19:39

      זה לא מסע הפחדות,זה הומור.אולי מרב פחד פספסת את זה...

  • 18.

    גלולה להפסקת יניקה

    דוקטור לרפואה, 06/06/08 13:29

    אם את יודעת מראש שאינך רוצה להניק בקשי מהרופא כדור שיפסיק את יצור החלב וימנע את הכאב

    • מה הקשר

      אישה מניקה, 06/06/08 18:17

      דוקטור יקר/ה לרפואה,
      לא הבנתי את הקשר של התגובה שלך לטור. הכותבת כתבה מפורשות שהניקה ולא התרשמתי כי לא רצתה להניק מראש. למרות הרצון להניק, יש בהנקה גם קושי ועל כך מדבר הטור. הרפואה כנראה מתעלמת מהקושי ועוסקת בפתרונות בלבד וחבל ד''ר על חוסר הרגשיות הזה...

  • 17.

    מילים כדורבנות

    לילך ש., 06/06/08 11:34

    שוב טור משובח ומעולה...כל מילה חצובה בסלע. תודה פז. מחכה כבר לטורך הבא~

  • 16.

    השד הוא איבר מין !

    אביטבול, 06/06/08 07:08

    ולא רק דתי אינו רוצה לפגוש בו כשהוא מתקרב אליך, גם חילוני כמוני.

    אין שום סיבה להניק עם שד חשוף, אפשר להיות פחות ישראלית - בורה גסת רוח וחסרת כל אלגנטיות להניק בצניעות. לא רוצים לראות את האגס המושטח והנפול שלך ולא רוצים לראות גם את האשכולית הזקורה שלך - רוצים אימא ! לא חשפנית ולא זונה !

    לכן ההנקה רצויה ואפשרית גם באופן צנוע !

    • אביטבול היקר, גם אנו איננו מעוניינות לראות את הקרחת, הכרס

      א., 06/06/08 08:52

      והשערות המבצבצות מאוזניך ומאפך, וזאת מבלי להזכיר את אישיותך הדוחה. נודה לך מאוד אם תואיל להסתגר בביתך ולא להטריד אותנו במראה המבחיל שלך.

    • כמה טיפש בן אדם יכול להיות ?

      מישהי, 06/06/08 11:29

      מה אתה מציע ??? שנשים ישארו סגורות בבית ? או שתחנוק את התינוק שלה ???
      מה זאת אומרת אפשר להניק בצניעות ???

    • היית רוצה ש...

      בעל גאה, 06/06/08 12:20

      מר דעות קדומות ומיוש,
      היית רוצה שאישתי תניק לידך
      מצא לך כתבות אחרות להיב עליהן
      זוף שבוע נעים
      חג שמח
      בעל גאה

    • מסכימה עם כל מילה שלך (ל''ת)

      אני, 08/06/08 17:45

  • 15.

    אחרי חודש של שאיבות

    אמהות שפויה, 05/06/08 22:15

    הבנתי ששפיותי עומדת על הפרק, וילדי קיבלו בקבוקים. ושאף אחד לא יבלבל לכן את המוח. הילדים גדלים להיות בריאים, חכמים ומוכשרים גם עם תחליפים.

  • 14.

    חשוב להמשיך להניק בפומבי ולהרגיל את הציבור

    השדיים נועדו, 05/06/08 22:08

    לפי המלצות משרד הבריאות, מומלץ לתינוק להיות ניזון ע''י חלב אם בלבד עד גיל חצי שנה.
    התינוק יונק כחצי שעה כל הנקה, כשהוא צריך לינוק כל שעתיים - חמש שעות.
    ברור שבמצב כזה, אי אפשר להסתגר בבית למשך חצי שנה, וכל אם מניקה מוצאת את עצמה מניקה גם מחוץ לבית.
    ככל שיותר נשים ירגישו בנוח להניק בחוץ, כך גם לסובבים אותנו יהיה העניין יותר טבעי - כי מה טבעי יותר מתינוק יונק????

    • זה גם טבעי לעשות צרכים. אז?

      מיכל, 06/06/08 22:12

      זה אומר שאם אני עם הילד שלי במסעדה והוא זקוק לעשות צרכיו, אז מותר לו לעשות את זה באמצע המסעדה? בין השולחנות?
      זה שדברים ''טבעיים'' זה לא אומר שהם פסגת השאיפות של כל אדם מסביב.

      • יופי מיכל. יחי ההשוואה

        יעל, 07/06/08 08:47

        תינוק בן יומו שצווח מרעב זקוק לאוכל גם אם האם נאלצת לחלוץ שד באמצע מסעדה.
        ילד באמצע גמילה מסוגל לבקש ללכת לשירותים. לא מצאת נקודה קצת יותר הגיונית להשוואה או שפשוט אין כזו?

        • ומי את שתשפטי מה מגעיל ומה לא?

          מיכל, 08/06/08 16:57

          לי אין בעיה שהכלב שלי ינשק אותי וילקק לי את הפרצוף, בעוד שאת בטח תהיי מזועזעת אם הוא יעשה כך לתינוק שלך, לא?
          אז לראות הנקה יכול להיות מגעיל כמו לראות מישהו עושה את צרכיו ברחוב.
          וההשוואה היא נכונה כי היא מפילה את הטיעון של ''זה טבעי ולכן זה לא מגעיל ומותר לעשות את זה בציבור'' כי יש המון דברים ''טבעיים'' שלא ראוי לעשותם בציבור.

          • יש פה שיפוט הגיוני, גם אם לטעמך הוא לא...

            יעל, 09/06/08 18:24

            מרבית האנשים ברי הדעת יסכימו כי לראות ילד עושה צרכים באמצע מסעדה זו לא דוגמא ברת השוואה לאשה מניקה במסעדה.
            בניגוד לדברים טבעיים אחרים שלא הייתי רוצה לראות בפומבי (ולא נפרט אותם כאן), הנקה היא כורח המציאות. מה את מציעה? שהתינוק יתאפק? שיצווח עד שהאם תגיע איתו הביתה? או שפשוט לא תצא מדלת ביתה כי אנשים כמוך לא יכולים לראות אותה מניקה בפומבי?
            יש דרכים להניק בצנעה גם באצמע מסעדה.
            ולא, אין לי שום בעיה לראות כלב מלקק ומנשק, זה אפילו נחמד אז אנא אל תשפטי אנשים שאת לא מכירה.

            • שתשאב בבית

              עדי, 10/06/08 14:25

              ותביא בקבוק עם החלב ששאבה או שתניק במקום נסתר ולא לעיני כל.

  • 13.

    כמה אמיתי ככה כואב- תרתי משמע...

    אורלי, 05/06/08 21:44

    כל מחול השדים סביב ההנקה צריך להסתיים וכמו שנתנו לפני זמן לא רב זכות הצבעה לאישה אנא, תנו לנו להחליט אם ומתי להתחיל וכך גם אם ומתי להפסיק!
    את גדולה!!

  • 12.

    כל כך עצוב ונכון

    אור, 05/06/08 21:43

    אני לא הנקתי מסיבות רפואיות (למרות שרציתי וניסיתי להלחם) ותמיד עמדתי מול מבטים של גבה מורמת והתקפות הזויות מנשים ומגברים.
    בואו גברים, אתם הרי מבינים מה זה להניק. תנסו להניק אחרי שאפילו על גלגל אי אפשר לשבת עם הגובלן שיש למטה, כשכל הטחורים צצים להם לפתע משום מקום, כששני סלעים של 50 ק''ג יושבים לכם על החזה, בלי שינה רצופה של יותר משעה, עם התקפות בכי לא נשלטות, תסכולי משקל ומצפון לא שקט על כך שבטח כל מה שאני עושה לא בסדר. תנסו רק יום אחד ואז תדברו!!

    • כל מילה שלך סלע! לא הייתי מצליחה לנסח את זה יותר טוב (ל''ת)

      אם לארבעה, 06/06/08 10:40

  • 11.

    את ממש טועה פז

    אמא דתייה מניקה, 05/06/08 21:26

    זה לא נכון שדתיים נגד הנקה בפומבי, תאמיני לי, שנה ושלושה חודשים אני מניקה בפומבי בחברה הדתית ואני מקבלת רק חיזוקים.
    לא ברור לי מה פשר ההכללות האלה. אני מכירה נשים חילוניות שסוברות שזה מזעזע להניק בפומבי.

    חוצמזה, זה ממש לא בעיה להניק בחוץ בלי שיראו לך את הציצי, לא צריך סינר הנקה בשביל זה, רק טיפה מיומנות.

  • 10.

    תענוג של כתבה

    שלומית, 05/06/08 21:26

    מזמן לא הזדהתי כל כך עם כתבה....זה פשוט בול קליעה להרגשה שלי ושל כל כך הרבה נשים....לא הנקתי עם הילד הראשון שלי ואני לא אניק עם הילדה שאמורה להיוולד לי בעוד חודש....ואכן כולם מגלגלים עיניים ומסתכלים עלי כמו מינימום שודדת בנקים או מין סוג כלשהו של קרימינלית....אחלה כתבה ואחלה חוש הומור...

  • 9.

    באמא שלך אין לך מה על מה לכתוב? (ל''ת)

    אור, 05/06/08 21:04

  • 8.

    באמא שלך אין לך מה על מה לכתוב? (ל''ת)

    אור, 05/06/08 21:00

    • אור, באמא שלך, אין לך על מה להגיב

      רות, 06/06/08 10:23

      כאילו, בו נהיה רציניים לרגע - אני מניחה, אור, שמעולם לא הנקת, ולכן הכתבה הזו לא מדברת אלייך, ממש כמו שכתבה על חיזוק הפלאגים בסובארו אימפרזה טורבו, לדוגמא, לא מדברת אלי. ההבדל ביננו הוא שאני לא הייתי בכלל טורחת לקרוא את הכתבה על חיזוק הפלאגים, ובטח שלא הייית מגיבה עליה. כנראה שלמרות שאני בחופשת לידה, לך עדיין יש הרבה יותר זמן פנוי מאשר לי.

      • חח את גדולה!! (ל''ת)

        אהבתי מאד!!, 07/06/08 13:07

    • אף פעם לא הבנתי

      גפן, 06/06/08 14:58

      למה אנשים קוראים את הכתבה ואז טורחים להגיב בצורה כזו. כנראה שאם הכתבה לא הייתה מעניינת אותך לא היית טורחת להגיב. אולי אם היית מניקה (ואני מניחה שאת לא) או בכלל, מישהי שהנושא קרוב לליבה, היית מבינה קמצוץ מהדברים שנאמרו כאן בחוכמה רבה.

  • 7.

    לפז ארבל - תודה!

    בהריון, 05/06/08 20:42

    תודה שסוף סוף מישהי כותבת את האמת. אני נמצאת ממש לפני לידה וכבר עכשיו מערכת הלחצים שמופעלת עלי מכל כיוון שקשורה להנקה, היא בלתי נסבלת. שואלים אותי אם אני מתכוונת להניק (דחילק, הריון ראשון, אין לי מושג!!!!), ומצד שני מפמפמים לי שעדיף שאשן בבי''ח ואתן שיאכילו אותו בתחליף. מזל שיש לי את בעלי השפוי שמנסה לאטום את הרעשים מסביב למעני - אבל כמובן שהוא לא מצליח. עם ישראל שדוחף את האף שלו לכל דבר ועניין עושה את זה בגדול כשזה נוגע להאכלת הדור הבא. בסוף נאכיל אותו בחומוס וזהו.

  • 6.

    חבל על הזמן! מעולה! (ל''ת)

    חלבן, 05/06/08 20:32

  • 5.

    קדום בדרגה

    קפה המעגל, 05/06/08 20:05

    אוף.....איזה כתבה.....צריך למנות את הכותבת לעורכת העיתון ממש מוכשרת

  • 4.

    חשיפה!!

    צילי, 05/06/08 20:02

    ''דתיים רואים בה תועבה, פורנוגרפיה זולה, קונספירציה של החילונים''

    ע''פ הגמרא מותר לאמא לחלוץ ציץ ולהניק ברשות הרבים. כשהשד מוצג בקונטקצט של מוצרי חלב אז הוא מופקע מההקשר המיני. אני אישית מכיר נשים דתיות רבות שמניקות בפומבי (אם כי הן משתדלות לכסות בשמיכה).

    הכותבת (אפשר לנחש שהיא חילוניה?) חוטאת באורתודוכסופוביה זולה. למה להכליל ככה ולהרוס כתבה מעניינת?

  • 3.

    תענוג! (ל''ת)

    קניינית, 05/06/08 18:26

  • 2.

    דתיים לא רואים בהנקה בפומבי פורנוגרפיה

    ציצי וציצית, 05/06/08 18:02

    אני מכירה המון דתיות צנועות וחסודות שמניקות תחת כל עץ רענן- אל תכתבי שטויות!!

  • 1.

    איזה כיף לקרוא אותך!

    חיננית, 05/06/08 16:40

    אני כמעט ולא מצאתי את הטור של שבוע שעבר!! וגם הפעם, אבל אהבתי את הפרק החגיחגי לקראת החג! את גדולה!