• 28.

    הוספת סויה לכל מוצרי המזון

    , 01/07/13 06:04

    משרד הבריאות מתמקד אך ורק על אלרגיות אצל ילדים מאכילת סויה אף שתהיה בכמות מזערית.מדוע לא מזהירים מבוגרים,כולל הגיל השלישי?למשל אני,זו הפעם השניה שנפגעתי מאכילת סויה,לא ידעתי שבכל מוצר מזון מוחדרת סויה.מסוגרים אלרגרים לקיטניות.לא הייתי מודעת שסויה הינה קיטניה.לתומי חשבתי שהיא כמו - סולת.אנשים בגיל השלישי לעתים אינם קוראים הכתוב על קופסאות מאכל ושקיות כמו "מנה חמה","מאמא עוף",והיתר.גם בני הגיל השלישי ברובם לקויי ראייה.חושבני כי אסור להשתמש במוצר מסוכן זה.לי יש פריחה כבר למעלה מחודש מסויה.זה מסוכן לאכילה וחובה על היצרנים להפסיק להשתמש בסויה לאלתר כי אנשים בגין רגישות לסויה עלולים אף ללת לעולמם.זאת לא הייתי רוצה לאחרים ואף לא לי.תודה.בתיה.

    IP: 79.180.176.143דווח על תגובה זו

  • 27.

    סויה במוצרים מהחי - האוכל של בעלי החיים במשקים

    הילה, 28/05/07 12:09

    שכחת לציין, אני לא יודעת למה, שתעשיות המזון מהחי משתמשות ללא הרף בסויה - הן נותנות לבעלי החיים את זה כאוכל במשקים המתועשים. ולכן, בגלל ש''צריך להאכיל'' הרבה בעלי חיים מייצרים הרבה יותר סויה, מה שגורם לכך שצריך יותר שטחים לגידול סויה = כריתת יערות גשם.
    ככה שכל בן אדם כמעט שאוכל בשר, בעצם אוכל את כל מה שאכל בעל החיים לפני ששחטו אותו, או חלק ממה שהוא אכל.
    ולכן לפי שיטתך, אם סויה היא כל כך נוראית, ואני לא מפקפקת בכך שיש בה בעיה או שתיים, אבל לא יותר - אדם לא צריך לאכול בשר. אבל על זה אתה לא מדבר.

    מעניין למה לא מדברים גם על נזקי החלב הבשר והביצים, אשר הוכחו במחקרים רבים ונכתב המון על זה שהם אינם בריאים.
    אבל לתעשיות יותר נח ככה, תנובה לא רוצה שאנשים יפסיקו לקנות את המוצרים שלה (ע''ע קניית כל הספרים של דר' אבני שגינה את החלב, ''עזוב ת'עטינים שלי'', תנובה קנתה את כל העותקים של הספר תוך שלושה שבועות אחרי שהספר יצא לחנויות) וכנ''ל לגבי שאר החברות שמייצרות את המוצרים האלה.
    אני לא טוענת שבסויה אין חסרונות בכלל, אבל אני כן טוענת שזה מאד מאד בלתי הגיוני שמדברים רק על החסרונות של סויה, כשמוצרים מהחי גורמים כל כך הרבה נזק לגוף.וגם אם מדברים על סויה, לא אומרים שיש את זה במזון מהחי.
    תחפשו על זה מידע, ותמצאו בלי סוף.
    למשל, זה שלא פרסמו בטלויזיה (לפחות לפי הידוע לי) את אחד המחקרים הגדולים והמקיפים שנעשו בתחום המזון מהחי, שנמשך מס' שנים, והגיע לתוצאות ממש חדשניות בנושא.
    אחת הסיבות לכך שהמחקר לא פורסם בארה''ב, הארץ בה עשו את המחקר, היא מכיוון שהחברות הגדולות רצו להמנע מהפסדים כלכליים.
    הספר שנכתב על המחקר נקרא ''the china study'' והוא נערך ע''י דר' קמפבל, פרופסור אמריטוס לביוכימיה תזונתית באוניברסיטת קורנל, אחת הדמויות הסמכותיות בתחום מחקר התזונה בארצות-הברית ושותף בחיבורם של למעלה מ-350 מאמרים מדעיים. ניסו ממש להמנע מלדבר על המחקר הזה, בגלל מניעים כלכליים ושמרנות.

    ספרים שעוסקים בנושא של הסכנות הבריאותיות בצריכת חלב: ''שוטי החלב'', ''עזוב ת'עטינים שלי'' (אפשר לקרא באינטרנט), יש את ''מחקר סין'' שיש עליו סיכום ואפשר לקרא אותו באנגלית.

    IP: 80.178.163.13דווח על תגובה זו

  • 26.

    סויה יותר מסוכנת ממה שאתם חושבים

    דן, 27/05/07 13:52

    ברשת ניתן למצוא הרבה כתבות על הסיכונים שבסויה ומוצריה. הינה לינק אחד מיני רבים : http://www.healingcrow.com/soy/soy.html

    IP: 87.68.61.38דווח על תגובה זו

  • 25.

    מה זה חשוב מה אוכלים??

    אסף, 25/05/07 17:41

    עוד מעט יבוא אחמדינגאד ויגמור את הסיפור שלנו..מה אתם רבים על אוכל...

    IP: 84.228.98.122דווח על תגובה זו

  • 24.

    כל אחד נהיה פה מומחה ומומחה שכנגד

    ענבל, 24/05/07 14:14

    מה שצריך להבין מהכתבה הוא שכדאי שנפסיק לצרוך כל כך הרבה מזון מעובד.

    IP: 89.1.51.244דווח על תגובה זו

  • 23.

    מילירד סינים לא טועים אבל ממשיכים לאכול

    עדיח, 24/05/07 09:25

    עם מקלות...

    IP: 80.178.182.107דווח על תגובה זו

  • 22.

    הכי משעשע זה ה''באנר'' של מקדונלדס מתחת לתגובות... (ל''ת)

    אייל, 23/05/07 20:39


    IP: 217.132.187.37דווח על תגובה זו

  • 21.

    הרמבם כבר אמר -

    אריה, 23/05/07 12:08

    כמות האוכל שאני שם על הצלחת - מתחלקת כדלקמן - שליש עבורי ושאר שני השלישלשים - עבור רופאי...
    אנחנו אוכלים יותר מדי

    IP: 85.250.21.117דווח על תגובה זו

    • רמבם וכמויות

      moren natan, 24/05/07 01:17

      מומלץ לאכול שליש ולגוון

      IP: 199.203.92.86 דווח על תגובה זו

  • 20.

    זה מה שמדאיג את משרד הבריאות ?

    האדם הפשוט, 23/05/07 11:59

    מה עם :

    הירקות והפירות המורעלים בחומרי הדברה שאסורים בעולם ?
    מה עם איסור מכירה של מרגרינה ?
    מה עם קוקה קולה ?
    מה עם בשר ביצים וחלב ?
    מה עם קמח לבן ?
    מה עם סוכר לבן ?
    מה עם שמן מזוקק ?

    שאמשיך ?

    IP: 82.81.213.53דווח על תגובה זו

  • 19.

    השפעה על פוריות פרות

    בן, 23/05/07 11:39

    לפני 20 שנה היה מחקר בארה''ב שפרות שכלו סויה היו פחות פוריות מפרות אחרות. התוצאה: מגדלי פרות הפסיקו להשתמש בסויה.

    מותר לעשות ניסויים בבני אדם אבל אסור לעשות ניסויים בבעלי חיים?!

    IP: 217.132.189.30דווח על תגובה זו

    • הם דוחפים להם הורמונים במקום. אוי ואבוי לנו שנלמד מהאמריקאים

      מימי, 24/05/07 14:18

      תעשיית הבשר שם זה לא משהו שאנחנו רוצים ללמוד ממנו לקחים

      IP: 89.1.51.244 דווח על תגובה זו

  • 18.

    איך לוקחים מקסימום כסף מהצרכנים-במינימום השקעה !!!

    שם המשחק, 23/05/07 11:26

    זאת המציאות העגומה שלנו ..... דפוק כפי יכולתך .... !!!
    ותמיד תצטייר כהכי אוהב הכי איכפתי והכי בריא !!!!
    שקר שקר תרדוף - זאת המציאות הישראלית !!!!!!!!!!

    IP: 89.1.23.143דווח על תגובה זו

  • 17.

    פשוט לאכול פחות

    ליאת, 23/05/07 11:18

    שמתם לב עד כמה החיים שלנו סובבים סביב אוכל? הרבה הרבה מעבר לצורך התזונתי לאכול כדי לשבוע. אנחנו אוכלים כדי לחגוג, כדי להתמלא , כדי להעביר את הזמן, כדי שיהיה על מה לדבר...

    לדעתי מרבית האנשים המערביים יכולים להפחית ממזונם כ 30% ואולי אף 50%. ובאותה הזדמנות להפסיק להלעיט את ילדיהם במזון כל הזמן.

    אם תאכלו פחות=פחות שומנים, פחות סויה, פחות בשר. מהכל פחות. לא חייבים לאכול רק כי זה נמצא על השולחן. אלו כמויות לא שפויות ובהכרח על כן לא בריאות.
    יוגורט בבוקר
    ירקות
    אורז ועדשים לצהריים
    פירות
    פרוסה עם משהו
    תה
    וזה מפסיק! תרגישו הרבה יותר טוב.

    IP: 85.250.131.151דווח על תגובה זו

  • 16.

    כיתבו לי כדי לקבל את האמת על סויה

    ארי, 23/05/07 10:05

    יש לי חומר בנושא שמספר על הסויה וצריכת יתר שלה.
    אני טבעוני החי בקליפורניה

    IP: 76.170.204.57דווח על תגובה זו

    • URL? (ל''ת)

      BILL, 23/05/07 11:35


      IP: 217.132.189.30 דווח על תגובה זו

  • 15.

    בכל מוצרי הצריכה כמעט כולם יש רעלים

    ש.לוין, 23/05/07 04:19

    ריסוס הפירות והירקות , היא אדירה כמות הג'יברלינים (הורמונים מעוררי צמיחה)שמקבלים פירות וירקות היא עצומה , הפיקוח על זה הוא כמעט אפס. בסבון ובשמפו יש חומרים מסוכנים, ואנשים אפילו לא מודעים, בבשר ומוצריו המעובדים יש חומרים לא בריאים, שלא לדבר על הסויה , יש מצב כזה שאי אפשר לעקוב אחרי כל הפירסומים הגלויים והלא ידועים, לכן התחלואה הולכת ורבה .

    IP: 217.132.142.131דווח על תגובה זו

  • 14.

    תודה על המאמר (ל''ת)

    דיתה, 23/05/07 00:34


    IP: 160.133.1.228דווח על תגובה זו

  • 13.

    חלב = רעל. (ל''ת)

    בן, 22/05/07 23:31


    IP: 77.124.17.129דווח על תגובה זו

  • 12.

    אם יש להם מה להסתיר (הכמויות של הסויה במזון)

    עדיף להיזהר, 22/05/07 23:15

    עדיף לצרכן להיזהר !!

    חייבים לגוון את מקורות המזון.

    IP: 212.199.63.162דווח על תגובה זו

  • 11.

    עוד כתבה של תעשיית החלב.

    צמחוני, 22/05/07 22:35

    תעשו לי טובה, אתם חושבים שהציבור מטומטם?!

    אני אמשיך לצרוך סויה, וכמה שיותר ממנה.

    IP: 88.154.41.151דווח על תגובה זו

  • 10.

    עובדות

    א, 22/05/07 21:30

    תמשיכו להתווכח אם בריא או לא.

    שתי עובדות:
    1. בריא או לא, סויה פשוט מגעיל ותפל.
    2. כל דבר שתפריזו בצריכה שלו בסופו של דבר יעשה אתכם חולים.

    צריכה מתונה ומבוקרת של חלב, סויה , בשר ושאר המזונות היא התשובה לפולמוס האין סופי .

    IP: 89.0.91.176דווח על תגובה זו

  • 9.

    דעת המומחים כיום היא חד-משמעית:

    טכנולוג, 22/05/07 14:32

    חלב הוא מוצר הצריכה מתחום המזון המסוכן ביותר לאדם. זה לא החלב המקורי שעשה לנו בעיות, אלא מה שעשו ממנו. פעם חלב היה חלב. עם עליית הצריכה עלתה ביחס ישר הופעת סרטן המעי הגס וסוגי סרטן נוספים. טיב החלב וסגולותיו הבריאותיות מושפעים מכמה גורמים:
    1. מצבה הבריאותי של הפרה - ידוע לכל שבריאות לקויה באה לידי ביטוי בכל איברי הגוף. אצל הפרה זה בא לידי ביטוי גם בחלב. הפרות בישראל, בניגוד לפרות בחו''ל, לא נהנות מחופשות והן נחלבות כל יום, כל היום. במצב זה הבריאות שבחלב היא אפסית והנזק הוא גדול.
    2. מה הוזרק לפרה? - כבר פורסם בעבר שיותר ויותר חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. הסיבה המרכזית לכך היא ההזרקה המאסיבית וחסרת הפרופורציות של אנטיביוטיקה לבעלי החיים במשק ובמיוחד לפרות. התרופה מגיעה גם לחלב הפרה וגורמת לחיידקים של כולנו לפתח עמידות.
    3. מצבה הנפשי של הפרה - כאן לא צריך להוסיף.
    4. אמצעי התברואה והטיפול בחלב - מלבד הרטחה, בישראל אין מנגנונים נוספים לבקרה על הרכב החלב. אם זה לבן ולא מכיל מעל כמות מסויימת של חיידקים - זה כשר למכירה.

    בקיצור, אם כבר חלב - רק חלב תוצרת אירופה ולא מוצרי חלב ישראלים.

    IP: 84.109.63.86דווח על תגובה זו

    • אתה לא טכנולוג אלא קשקשנלוג (ל''ת)

      רפתן, 22/05/07 16:56


      IP: 80.230.44.157 דווח על תגובה זו

      • יופי של תגובה

        רפתן נשאר רפתן, 22/05/07 19:06

        המסקנה מהתגובה שלך, שלא הביאה כל טענת נגד או הוכחה לאי-אמיתות הדברים שכתבתי היא: אתה אינטרסנט.

        אתה מזכיר לי את אנשי בתי המטבחיים, שחובשים כיפה על ראשם, מקדשים את החיים ואת יצירי כפיו של אלוהים ובוא זמנית עורפים ראשי תרנגולים בלי להניד עפעף.
        ולידיעתך, אני כן טכנולוג ואני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי.

        IP: 84.109.63.86 דווח על תגובה זו

  • 8.

    קשקוש

    TFC, 22/05/07 12:15

    אין הוכחות מבני-אדם לכך שסויה גורמת לנזק כלשהו, אלא בעיקר שהיא מגנה מפני מחלות לב וסרטן.

    אולי ''הכתבים'' הללו, שלרוב יש להם קשר לתעשיית החלב, יפסיקו לבלבל לנו את המוח ולפרט בדיוק מאילו מחקרים הם נוטלים את המידע השקרי שמופץ על ידם בציבור?

    IP: 88.155.97.161דווח על תגובה זו

  • 7.

    אני מתגן לי סויה כמו סטיק עם ירקות זה נהדר (ל''ת)

    אור, 22/05/07 11:47


    IP: 87.180.119.3דווח על תגובה זו

  • 6.

    מהיום, אני אוכל רק במקדונלד -המבורגר + ציפס +קולה (ל''ת)

    צמחוני, 22/05/07 11:30


    IP: 91.153.217.242דווח על תגובה זו

  • 5.

    פיטואסטרוגן מסוכן יותר מאסטרוגן של פרה?

    ביולוגית, 22/05/07 10:48

    הרי במקום חלבון סויה י ש הצורכיםחלבון חלב. לפרה יש אסטרוגן שדומה הרבה יותר לאסטרוגן אנושי מאשר פיטואסטרוגן. לכן חלבון פרה מסוכן יותר. מה רוצים מהסויה?

    IP: 132.76.38.144דווח על תגובה זו

  • 4.

    עוד כתבה ''מטעם'' מלחמת חלב פרה ומוצריו בסויה... הציבור מטומטם הציבור (ל''ת)

    ישלם, 22/05/07 10:48


    IP: 88.153.14.48דווח על תגובה זו

    • נכון, גם את/ה מטומטם (ל''ת)

      סתם אחד, 22/05/07 16:58


      IP: 80.230.44.157 דווח על תגובה זו

  • 3.

    כל מזרח אוכל סויה בכמויות ואין שום בעיה (ל''ת)

    שאלה, 22/05/07 09:36


    IP: 82.166.9.18דווח על תגובה זו

    • שטויות !

      הד''ר, 22/05/07 10:27

      במזרח לא אוכלים את הכמויות שאוכלים במערב.
      בנוסף - רובם לא רואים חטיפי ג'אנק ובוודאי לא אוכלים לחמים מקמח לבן.
      כרגע - תוחלת החיים בסין דומה לזו שבישראל (נתוני אירגון הבריאות העולמי משנת 2004) - ובחלק מהמקומות - כמו בשנחאי, אף גבוהה מאשר בישראל.
      בעוד כמה שנים - עם החדירה של מוצרי הג'אנק לסין - נראה ירידה בתוחלת החיים ונצפה בשאר הבעיות של הזללן המערבי השמן.

      IP: 85.250.21.117 דווח על תגובה זו

      • תוחלת החיים בישראל בהשוואה לסין

        הד''ר, 22/05/07 15:16

        אנחנו חיים בממוצע 5-6 שנים יותר.
        בדוק שוב נתונים עדכניים.

        IP: 132.64.43.23 דווח על תגובה זו

        • רק שנשים בארץ

          לה לה, 23/05/07 10:20

          סובלות פי 5 משברים מאשר במזרח.
          והתוחלת חיים הכי גבוהה בעולם היא ביפן איפה שלא צורכים מוצרי חלב ובשר.

          IP: 83.130.79.93 דווח על תגובה זו

      • תוחלת החיים בסין

        דר' נו, 22/05/07 15:21

        תוחלת החיים בסין עולה בהדרגה מכיוון שיש נטישה של הרפואה הסינית המסורתית ומעבר לרפואה המערבית.

        IP: 132.64.43.23 דווח על תגובה זו

    • ממש לא נכון.. זה מיתוס.

      יאיר, 22/05/07 11:01

      מה גם, שהם לא אוכלים סויה ''כמו שהיא'' אלא בעיקר מותרי תסיסה שלה (רוטב הסויה, טופו).

      IP: 88.154.236.220 דווח על תגובה זו

  • 2.

    נהדר - תפסיקו לאכול ג'אנק !

    הד''ר, 22/05/07 09:35

    לחם - רק שיפון/חיטה מלאה/כוסמין !
    לא לגעת באף חטיף - בנוסף לסויה יש בהם עוד ''טונה'' של זבל !
    לחנך לאכילת ירקות ופירות.
    כך - ילדכם יהיה באמת יותר בריא. מערכת החיסון שלו תהיה חזקה יותר - ואפילו בעיות קשב למינהן תפחתנה !

    IP: 85.250.21.117דווח על תגובה זו

    • עכשיו אני תוהה, אולי גם בלחמים ''הבריאים'' יש סויה

      קובי, 22/05/07 10:52

      גם אני צורך לחם שיפון. הוא בעצם היחיד שאני צורך, בלחם לבן (אחיד) אני משתמש רק לצרכי בישול ושומר אותו בפריזר.
      מכיוון שהיצרנים לא חייבים לדווח על שימוש בסויה (מוצר זול יותר מכל דבר) יש בליבי חשש סביר שנעשה שימוש בסויה גם במוצרים עתירי בריאות ומחירים, שכאלה.

      IP: 89.0.220.77 דווח על תגובה זו

  • 1.

    ספרו זאת לאגודת אנונימוס, שרוצים שנתחיל לצרוך סויה במקום חלב ובשר

    י, 22/05/07 09:26

    מדענים מאמינים שצריכת סויה גורמת לירידה בפוריות הגבר ועוד חלוייס נוספים. ולאנונימוס האלה מציק שחולבים את הפרה.

    IP: 84.229.222.132דווח על תגובה זו

    • גם חלב וגם בשר עושים את הנזק שלהם

      קובי, 22/05/07 10:55

      הנקודה היא, אין תועלת בלי נזק. עובדתית, המין האנושי צורך בשר וצורך חלב עוד מהתקופה הפרה-היסטורית. אנחנו כאן, גדלים, מתפתחים וצועדים הלאה. לא צריך לתקן משהו שלא מקולקל.
      אם יש אנשים שמוצרים X או Y עושים להם רע, שיימנעו מהם.
      אבל זה שחברות לא מציינות רכיבי מוצרים הוא לכל הפחות חטא (אם לא פשע ממש)

      IP: 89.0.220.77 דווח על תגובה זו

      • כל היונקים משתמשים בחלב

        גיל, 22/05/07 11:56

        רק בגיל הינקות וגם החלב שהם משתמשים בו הוא חלב של אמותיהם או מקסימום של חיה מאותו מין.


        מדוע בני האדם צריכים להיות שונים?

        IP: 89.0.201.66 דווח על תגובה זו

        • כל היונקים לא בונים כלים

          יובל, 23/05/07 03:46

          אולי גם אנחנו נפסיק?
          (אם אתה חושב שהתשובה לשאלה זו היא כן, אתה מוזמן להוריד בגדים ולחזור לסוואנה, אה ועל תשכח למסור את המחשב למישהו, הרי זהו כלי)

          כל זן של יצורים משתמש ביכולות שיש לו. אני מבטיח לך שאם זנים אחרים היו מצליחים לביית פרות הם היו משתמשים בחלב שלהם מעבר לגיל ינקות.
          אי אפשר לחשוב שכל הזנים זהים, באותה מידה אתה מוזמן לשאול מדוע האנטילופות לא צדות את האריה, התשובה היא כי הן לא בנויות לזה.

          IP: 82.81.33.19 דווח על תגובה זו

          • גם קופי אדם אחרים ייצרו כלים

            רוית, 23/05/07 10:17

            והאדם הוא לא המין היחידי מההומוספיאנס שפיתח כלים.
            פשוט לאדם היה מזל ומוח גדול עוד לפני ששחטו פרות ושתו את החלב שלהן.
            אם האדם לא היה מפתח את הכישורים האלו אז קופים אחרים היו מפתחים.
            ומה תגיד על הדולפנים - חיה אנטילגנטית - הם לא שותים חלב של פרה ובכל זאת מצליחים ללמוד דברים שרק בני אדם יכולים לעשות כמו להמציא שפה ושמות וגם להשתמש בתחבולות מתוחכמות.

            IP: 83.130.79.93 דווח על תגובה זו

            • נכון, אבל

              יובל, 23/05/07 18:23

              ראשית כל תיקון קטן, אדם הינו Homo Sapiens. אין עוד מין כזה, את מתכוונת למינים נוספים של פרימאטים (Primates)
              שנית, זו הייתה רק דוגמה, רק מינים בודדים משתמשים בכלים, זה לא אומר שהם צריכים להפסיק. באותה מידה, העובדה שרק הבני אדם שותים חלב פרה, לא עושה את החלב למזיק באופן אינהרנטי.

              IP: 82.81.33.19 דווח על תגובה זו

        • כל היונקים שותים ונגמלים... אנחנו ממשיכים (ל''ת)

          מיה, 24/05/07 14:23


          IP: 89.1.51.244 דווח על תגובה זו

    • אילו מדענים?

      מיכל, 22/05/07 14:57

      למה סתם לכתוב שטויות?

      IP: 80.178.28.42 דווח על תגובה זו

    • הנה סיפרת לי. חושב שחידשת לי משהו?

      פעיל אנונימוס, 22/05/07 22:34

      זו טענה שמקורה במחקרים של תעשיית הבשר והחלב, שמפסידות המון המון כסף מתעשיית הסויה.

      הכתבה הזאת מאוד לא מהימנה, מחקרים ארוכי טווח מראים דווקא שסויה היא בריאה מאוד, בניגוד לבשר חלב ומוצריו.

      IP: 88.154.41.151 דווח על תגובה זו