• 11.

    למה חשוב קודם להזמין את מד''א:

    יוסף-כונן מד''א, 22/10/06 09:15

    בעת קבלת ההודעה במוקד במד''א
    מתבצעים 2 דברים:

    1. מוזנק מיידית אמבולנס למקום.

    2. נשלחת הודעה אודות המקרה ומיקומו המדוייק לכל הכוננים באותו איזור (בירושלים יש מאות כוננים).

    כל כונן שיודע שהוא במרחק סביר ויעיל מהמקרה - ''טס'' מיידית להגיש עזרה וברוב המקרים הוא מגיע לפני האמבולנס - אע''פ יעילותם המוכחת של מד''א על צוותיה.

    פעמים רבות הצילו כוננים אלו חיים כאשר ''צצו'' להם ברגע הנכון למקום הנכון.
    יישר כוח לכל אירגוני ההצלה ולמד''א אשר שוקדת לטפחם ולרענן ידיעותיהם בהשתלמויות פוריות.

    IP: unknownדווח על תגובה זו

  • 10.

    ובדיוק היום התקיים קורס בכיתות ח' בישוב אפרת

    אסף, 19/10/06 17:01

    היום התקיים קורס לכיתות ח' ביישוב אפרת. זו השנה השנייה שכיתות ח' ביישוב עוברות קורס נאמני החייאה בן 4 שעות. הקורס מועבר חינם ע''י מד''א אזור ירושלים ובאמת ש-4 שעות זה לא הרבה, מומלץ לכולם!!!

    IP: 62.219.211.56דווח על תגובה זו

  • 9.

    המוות הכי טוב

    אברום, 19/10/06 14:43

    אתה צעיר ובריא, עוסק בענייניך, אוכל, שותה ומזיין.

    פתאום, ללא התראה מוקדמת, אתה נופל ומת.

    כל זאת במקום השגרה המתישה של מחלות, אמבולנסים, בתי חולים, ניתוחים והתדרדרות מנטאלית.

    IP: 87.69.87.168דווח על תגובה זו

    • שטויות !!!

      ניצולה, 29/10/06 08:47

      אני בחורה צעירה שניצלתי מדום לב בעקבות עירנות של בעלי שהחל בהחייאה בסיסית, ותוך שלושה חודשים חזרתי לתפקוד מלא וקיבלתי את חיי בחזרה,
      אז יש גם אפשרות אחרת

      IP: 194.90.237.150 דווח על תגובה זו

  • 8.

    איך יודעים שהאדם קיבל דום לב? (ל''ת)

    שי, 19/10/06 12:15


    IP: 80.230.108.132דווח על תגובה זו

  • 7.

    בירושלים קורסי החייאה ניתנים חינם לכולם

    מני, 19/10/06 11:56

    מד''א י-ם בשיתוף מתנדבי מד''א מעביר קורסים חינם של החייאה 4 שעות לכל דורש בכל מקום.

    פרטים בתחנת מד''א י-ם.

    IP: 195.200.205.22דווח על תגובה זו

  • 6.

    זהו...העניין הוא שיש רפואה מונעת -עוזרר!!!

    שמואל ארז, 19/10/06 11:12

    עוזר לדופק לב בלתי סדיר .

    הפרעות בקצב הלב .

    דלקת בשרירי הלב .

    אנגינה פקטוריס .

    דופק לב מהיר .

    טרשת עורקים .

    חרדות ,נדודי שינה ודיכאון כרוני .

    על הסובלים מבעיות לב להתייעץ עם הרופא לפני השימוש וכן הנוטלים תרופות .

    בכל מקרה יש להתייעץ עם מומחה בתחום!!!

    רק יש בעיה אחת...מה יעשו חברות התרופות אם כולם ישתמשו בזה??

    למי הם ימכרו לוקשים???

    מינון כ 2 כפיות שטוחות לכוס מיים חמים .

    לקנות בכל בית מרקחת שמכבד את עצמו ללא מרשם רופא .

    איזון ישראל---השינוי מתחיל

    IP: 84.108.228.230דווח על תגובה זו

    • לא נתת את שם התרופה (ל''ת)

      יוחאי, 19/10/06 11:48


      IP: 88.152.70.112 דווח על תגובה זו

    • לא כתבת מה המוצר ?

      קורא, 19/10/06 12:03

      לא כתבת מה המוצר ?
      לא כתבת מה הסימוכין לעצה ?
      לא כתבת מה המומחיות שלך ? מה הידע שלך ? מה הנסיון שלך בתחום ?


      IP: 62.0.81.177 דווח על תגובה זו

    • what's the thing that you recomend?

      noa, 19/10/06 12:20

      what should I buy in the pharmacy ?

      how is it called ?

      IP: 223.127.95.35 דווח על תגובה זו

  • 5.

    חיזוי דום לב לאנשים בריאים

    לב, 19/10/06 10:58

    פרופ' בלאסן, מביה''ח איכילוב, פיתח שיטה לחיזוי דום לב לאנשים בריאים, על פי מדדים שונים.

    התופעה שהוא גילה תופעה שנקראת על שמו ''תופעת בלאסן''.

    IP: 192.118.56.2דווח על תגובה זו

  • 4.

    מספרים מפחידים

    דני, 19/10/06 10:52

    8000 איש בשנה המתים בישראל נשמע מפחיד.
    זה כמעט אחד לשעה- ולא מספר המקרים העוברים ארוע אלא הנפטרים.
    אחד לשעה.פשוט מפחיד.

    IP: 84.110.215.122דווח על תגובה זו

  • 3.

    הכל באשמת מד''א

    יורם, 19/10/06 10:32

    אז אולי אם מד''א יתחילו להזיז את עצמם במקום לשבת ולשתות קפה לא ימותו כל כך הרבה אנשים מדום לב

    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

    • אתה בסדר ?

      מתנדב מד''א, 19/10/06 11:29

      מה הקשר להאשמות על מד''א.

      איזה שותים קפה ? נראה לך שיש קריאה אז ממשיכים לשתות קפה ורק אז הולכים ?
      אתה צריך את אברבנל , לא אמבולנס.

      תנחת, דביל

      IP: 212.25.124.154 דווח על תגובה זו

    • אתה באמת לא יודע...

      אלחנן, 19/10/06 15:22

      נראה לי חבר יקר שאתה לא יודע כלום על מד''א.. אף אחד לא ישקר ויגיד שהוא לא שותה קפה, אבל לבוא ולהשמיץ אנשים שאת מלוא זמנם וכוחם משקיעים בלהציל חיים.. בשביל אנשים כמוך מד''א קיים ע''מ להוכיח להם בבוא היום את כישורם הרפואי המהי שיש לציין!!!!! שתהיה בריא!!

      IP: 80.178.4.51 דווח על תגובה זו

    • מה זה השטויות האלה

      N, 22/10/06 22:18

      הם לא שותים קפה במקום להציל אנשים
      מצאת את מי להאשים

      IP: 84.228.209.238 דווח על תגובה זו

  • 2.

    כתבה מעולה. כנסו.

    ירח טוקר, 19/10/06 10:23

    אגב, לידיעתכם, בישראל קיים ארגון ששמו ''הצלה'', חברים בו למעלה מ1000 איש אשר משמשים ככוננים זמינים 24 שעות להצלת חיים. הם פועלים במסגרת מד''א ומצילים חיים מידי יום, בכל הארץ.

    חשוב מאד להעלות את המודעות בציבור, ללמידת ולהדרכת קורסי החייאה, כי זה פשוט מציל חיים.

    תודה על הכתבה המצויינת.

    IP: 84.228.15.212

  • 1.

    לצערי רוב ההחייאות מסתיימות בכשלון

    פארמדיק, 19/10/06 10:16

    מנסיוני כאשר אדם מגיע למצב הדורש החייאה מלאה, ואין לידו צוות רפואי המגיב מיידית, סיכוייו להשאר בחיים אינם משופרים.
    החייאה בשטח נחשבת מוצלחת כאשר ליבו של המטופל חוזר לפעום, אך ברוב המקרים מדובר בפיקציה מאחר והנזק המוחי הוא גדול.
    המסקנה: שימרו על עצמכם, נהלו אורח חיים בריא, היבדקו בזמן, ואם אתם חשים כאבים בחזה אל תהססו ואל תתפנו לבי''ח בעצמכם.
    הזמינו את מד''א - זו יכולה להיות ההחלטה החשובה של חייכם.

    IP: 87.68.12.60דווח על תגובה זו

    • תודה למד''א - המלאכים בלבן

      ניצולה, 29/10/06 08:51

      אני ניצלתי ממוות פתאומי בעזרתם של אנשי מד''א שהגיעו מהר לארוע והחלו בהחייאה קשה וממושכת. למזלי הרב איני סובלת מנזק מוחי וחיי ניתנו לי חזרה במתנה.
      מחזקת את ידיכם, אתם עושים עבודת קודש!!!

      IP: 194.90.237.150 דווח על תגובה זו