• 51.

    כתבה מטומטמת!!! (ל''ת)

    טבעונית, 20/03/08 12:08

  • 50.

    WTF?!?!?

    סופי, 15/03/08 01:00

    אני צמחונית מגיל 12....
    מסיבות אידיאולוגיות ומצפוניות בלבד.

    לא הבנתי מה הקשר... זה לא שאנורקסיות נמנעות מאכילת בשר ואוכלות את כל שאר הדברים.....
    אז כן להגיד אני צמחונית בארוחת ערב שישי זה אחלה תירוץ למה לא לאכול את העוף של אימא...
    אבל מה בקשר לתפוחי האדמה המטוגנים סלט הטחינה וקינוח השוקולד??

  • 49.

    קצת נסחפתם אנשים

    אלון, 13/08/06 20:39

    הגוף האנושי הוא חי הוא לא צומח לכן קיימת חשיבות עליונה לאכילת בשר(יותר מידי בורגרים זה גם לא בריא)
    המזון הצמחוני התפרסם בשל חוסר כבד בערכים תזונתיים ולכן צריך להשלים את הכל בתוספי תזונה שיקרים יותר מ500 גרם בקר נכון אני לא מטיף לאכול את מה שרשמתי
    שורה למעלה אבל התנזרות מוחלטת
    מאכילת בשר גורמת לחוסר בויטמינים ברזל ועוד הגוף דורש ודאי שאכילה חזירית גורמת למחלות לב עודפי שומן וכל השאר אבל צריכה מאוזנת של בשר יכולה להואיל ולהאריך שנים (במידה והבשר הוא לא עם יותר מידי חומרים משמרים ואנטביוטיקות) בעיקר העוף התעשייתי
    ידוע כמכיל כמויות מטורפות של חומרים לא בריאים לגבי רצח של חיות
    מה לעשות ומה לגבי כריתת עצים לכיסאות ורהיטים זה לא אכזריות
    ולקרטונים אולי לא נשתמש בקופסת קרטון לאיחסון כי ''התעללו בו'' מה פשע העץ שצריך לכרות אותו????
    ידעתם ממה מיוצרים הקלסרים במשרד שלכם מעץ שנכרת ''בחוסר רחמים'' אולי לא נשתמש בקלסרים שמקורם בעץ כורסאות עור גם מקורם
    ''בברבריות'' תיקים ארנקים ועוד רשימה ארוכה בסופו של דבר הטבע משמש מקור להנאה לאדם בין השאר
    באמצעות ''התעללות'' אולי זה פשע לשבת על כורסת עץ או עור תחשבו קצת אנשים הטבע הוא הכי מזוכיסט שיש תנסו לא לקנות רהיטים מעץ או עור מה תגידו?????
    למה אכילת בשר זה חוסר רחמים וכורסא מעור זה כשר למהדרין שבמהדרין אני לא רוצה לחשוב איך החיים היו נראים אם לא היינו ''מתעללים'' בטבע בלי ארונות
    בלי ארנקים בלי רהיטים בלי קלסרים
    ובלי קופסאות קרטון מסקנה אין תחליף לבשר למרות הכל ועוד יותר בזול לעומת אינספור תוספים שצריך ליטול לכל החיים

    • איזו השוואה

      יוסי, 22/08/06 22:11

      אם תשווה בעלי חיים לעצים. זה אולי ישקיט לך את המצפון, אבל זו לא השוואה נכונה. בעלי חיים, בעיקר יונקים, דומים יותר לאנשים מאשר לצמחים. יש להם גפיים ועצמות מחזור דם, מוח, מערכת עצבים ומערכת עיכול בדיוק כמו לאדם והם חשים סבל בדיוק כמו האדם.
      תנאי הגידול שלהם במשקים מתועשים(אנטיביוטיקה, הורמונים, צפיפות וברירה מלאכותית ההופכת אותם למפלצות) מבטיחים שהם יסבלו במשך כל חייהם הקצרים. אכילת צמחים היא צורך קיומי לאדם. אכילת בעלי חיים היא מותרות.

      הכתבה לא אובייקטיבת ומציגה צמחונות כסוג של ''הפרעה'' שיש ''לרפא'' - זו שטות גמורה. אני ''סובל'' מצמחונות כבר 25 שנה ואני מרגיש מצויין. אני הרבה יותר בריא מהרבה אוכלי בשר שסביבי.

  • 48.

    כתבה מטומטמת וחד צדדית

    מירית, 13/08/06 11:42

    ממש לא אמינה. להתגאות בכך שמכריחים מישהי לאכול גופה של חיה אחרת זה ביזיון.

  • 47.

    מה הקשר בין זה לזה

    שלומית, 12/08/06 15:05

    אנורקסיות משתמשות בכל התרוצים שבעולם כדי לקבל לגיטימציה לא לאכול, בצמחונות יכול להיות עוד תרוץ.
    מכאן ועד לקישור בין השניים ?.... מאוד לא מקצועי ומוצדק.
    מהיכרות עם אוכלוסית מתבגרים, עם צמחונות ועם אנורקסיה אני יכולה לומר שבגיל ההתבגרות הצמחונות מופיעה כחלק מההגדרה העצמית האופיינית לגיל זה, ולעיתים גם כהתרסה.
    הלוואי שכל המתבגרים שהופכים לצמחונים בגיל זה ישארו כך גם לאחר גיל ההתבגרות, הדבר יעיד על כך שז אינו טרנד חולף המושפע ממאפייני הגיל והצורך בהתרסה או יחודיות.
    מוזר שכל האנשי מקצוע המהוללים ''שוברים את הראש'' לחפש סיבות בלי לחשוב שאולי אנחנו פשוט לא מאמינים ברעיון לפיו יש לנו זכות קיום מוצדקת יותר מזו של האחר.

  • 46.

    אני צמחוני גאה יפה ובריא מגיל 20

    רוני, 07/08/06 19:22

    ואל תנסה למצוא צידוקים לאדישות שלך לסבלם של בעלי החיים !

  • 45.

    כתבה מטעה וחסרת אחריות

    נורית, 07/08/06 12:56

    שלא לומר יותר מזה.
    צמחונות אינה גורמת לאנורקסיה ואינה נגרמת על ידי אנורקסיה, אלו שני דברים שונים. אמנם צריך להקפיד על תוספי מזון ועל בדיקות קבועות, אבל מה שגורם לאנורקסיה הוא לא צמחונות אלא שטיפת מוח כדוגמת הכתבות המתפרסמות במגזין אינטרנט זה חדשות לבקרים, ומציג כאידיאל יופי נשים בעלות רזון חולני. כך מאמינות נערות ונשים רבות שהן שמנות מדיי רק כי הן אינן עונות על האידיאל הזה (למרות שגזרתן נורמלית) ומרעיבות את עצמן.
    אז די עם הצביעות. גם לכם יד בדבר.

    • indeed!!!

      Noa, 07/08/06 16:43

      been a vege since the age of 5 and never had any problems with weight or health.its all about knowing what food groups to eat and being very responsible.
      parents should help their children rather than put fear of malnutrition in them.
      stupid article...I'm NOT convinced!

  • 44.

    איוולת ועלבון לאינטיליגנציה

    משה, 06/08/06 18:48

    אנורקסיות פחות או יותר מפסיקות לאכול - בין היתר, הן מפסיקות לאכול גם בשר. אבל גם המון דברים אחרים. אני בטוח שיותר אנרוקסיות מפסיקות לשתות קולה. האם דן אבן הגאון יסיק מזה שכל מי שמפסיקה לשתות קולה היא אנורקסית ויש להוריה מה לדאוג ואולי אפילו לדחוף לה קולה בכוח? - קצת שכל ישר לא יזיק.

  • 43.

    איפה המחקר האמיתי?

    אורטל, 06/08/06 15:18

    רק כאשר התחלתי לקרוא, הבנתי עד כמה הכתבה הזאת נעשתה ללא מחקר אמיתי, ורק כדי להדאיג הורים, ולא כדי לפתח חשיבה שונה, אמיצה, בעלת מצפון, וכן גם בריאה. המשפט ''התמקדות בתפריט הכולל בדרך כלל רק ירקות ופירות ושאר עשבים'' רק הדגיש עד כמה הכתבה נעשתה בזלזול ולא כדי להראות פנים אמיתיים לכל צד שהוא. בשלב הראשון עוד נתתי צ'אנס לכתבה, אבל מרוב כעס הפסקתי. מבקשת אני מכם, אנא, את הכתבים בחרו בקפידה, אם לא כך, לפחות את המילים בתוך הכתבה. תודה.

  • 42.

    כמה קשקושים

    צמחונית, 06/08/06 15:04

    המנעות מבשר איננה מובילה לאנורקסיה.אנשים עם הפרעות אכילה ימנעו מרוב סוגי המזון ובשר בין היתר.כך שנערה שלא אוכלת בשר ודגים(ואולי גם ביצים וחלב)אבל לא נמנעת מג'אנק כמו צ'יפס ופלאפל,אין שום סיבה לחשוד שעלולות להיות לה הפרעות אכילה.

  • 41.

    צמחונות זה לא הבעיה

    ג'ון, 06/08/06 12:51

    אני פעיל לזכויות בעלי חיים כמה שנים, אני חייב לציין שצמחוניים הם באים בכל מיני סוגים. יש כאלה שמקפידים יותר על בריאיות, יש כאלה שפחות. יש שמנים ויש רזים. יש כל מיני סוגיים של אנשים.

    יתכן מאד באנורקסים מחליטים בצמחונות כדרך חיים שבה הם אוכלים פחות שומן, אבל צמחונות עצמה היא לא הבעיה.

    חשוב לזכור שצמחוניים צריכים, באמת, לשים עין קצת על מה שהם אוכלים כדי לקבל תזונה נכונה, שהרי אוכלי בשר מקבלים את הברזל וכדומה שהם צריכים מהבשר (בהמחיר שהם מקבלים שומן לא בריא ועוד הרבה זבל) וצמחוניים חייבים לחקור קצת את הנושא של האוכל שלהם. אבל בימינו מבינים יותר ויותר - במיוחד בכ-10 שניםן האחרונות - שצמחונות, אם עושים אותה נכון, היא הבחירה היותר בריאה.

    • ''אוכלי בשר מקבלים ברזל''

      ע, 07/08/06 10:51

      טעות נפוצה. רוב הברזל - גם אצל אוכלי הבשר - מגיע מתזונה צמחית.

      העובדה שמישהו אוכל בשר לא מבטיחה שהוא מקבל כמות ברזל נאותה. מודעות לתזונה צריכה להיות קיימת בכל מקרה, והיא הכי פחות קיימת אצל מי שאוכל בשר.

      אני הייתי אנמית רוב חיי, במיוחד כשאכלתי בשר. היום כטבעונית המצב השתפר - פשוט בגלל המודעות.

      תקרא משהו: הפרכת מיתוס הברזל http://www.anonymous.org.il/nut-iron.html

  • 40.

    הצמחונות היא בעצם הבסיס לאובססיה לרזון

    הגר, 06/08/06 11:47

    ולא לרגע, תרבות הרזון שמטביעים בנו המפרסמים השונים.
    זה לא שלכל כיוון שתסתכל תראה בחורות רזות ודקיקות אוכלות המבורגרים שמנוניים ועדיין יכולות לרוץ בבקיני לבן וקטנטן על החוף, זה כנראה באמת ובתמים הרצון שלנו להיות צמחוניים שמביא ילדות בנות 16 להיות אובססיסיות לרזון.

    מדהים שכתבה שלמה עוסקת באנורקסיה ותולה את הצמחונות כנורת אזהרה להורים, ולא לרגע מעמידה את התרבות כגורם העיקרי והמרכזי לאנורקסיה.
    הורים הנה לכם נורת אזהרה - פרסומת לתפוזיה, פרסומת לפוקס עם יעל בר זוהר בגופיה ותחתונים, פרסומת לבורגר קינג עם מירי בוהדנה בחולצת בטן.

    האחות לבית משפחת אולסון היתה פשוט דוגמא לאיך בחורה נראית כשהיא אנורקסית, לא לרגע לדבר על ההשפעה שלה למשל על ילדות בעולם שרוצות להראות כמוהה...

  • 39.

    איזו פרופגאנדה זולה!

    דניאל ל., 06/08/06 10:57

    לא יאמן, כנראה מישהו בתעשיית הבשר בלחץ אם מפרסמים ''כתבה'' דמגוגית כזו שפועלת רק על אינטלגנציה של ילדים בני שמונה...

  • 38.

    אומנם אני צימחונית אבל...

    אנורקסית, 06/08/06 10:47

    אני הפכתי לצמחונית בגלל אהבתי לבעלי חיים,לא שאני טוענת שמי שאוכל בשר לא אוהב חיות .
    למשל אמא שלי עושה למען בעלי חיים יותר מרוב הצמחונים!פשוט עבדתי בחווה והיה לי קשה לחזור הביתה ולאכול שניצל או המבורגר.
    האנורקסיה שלי לא התחילה מצמחונות.
    רק רציתי להגיד לכם שהכתבה נכונה...אומנם לא כל הצמחונים אנורקסים אבל רוב האנורקסיות צמחוניות...וזה בדוק!!!
    יש קשר בין אנורקסיה לצימחונות גם מכיוון שאז מתחיל ההתעסקות האובססיבי.

  • 37.

    אף אחד מהמצוטטים אינו תזונאי

    כרמל, 06/08/06 10:17

    ד''ר לצר וד''ר צוברי הן פסיאכטריות, מה שהופך אותן מוסמכות לדיון באנורקסיה, אך מוסמכות פחות לדיון בתזונה באופן כללי.
    הגברת פורז המצוטטת בתחילת הכתבה מזהירה מפני כנות האורבות לנוער צמחוני ואוכל בשר כאחד- מזון מהיר וממותג. קראו בזהירות ותגלו שהנתון המצוטט לגבי תת צריכה של סידן (פיסקה ארבע), מתייחס לאוכלוסיה הכללית ולא לחצמוחנים בלבד.

    • העובדה שמדובר בפסיכולוגיות ולא תזונאיות מסביר הכל, תודה. (ל''ת)

      C-cyclist, 06/08/06 14:31

  • 36.

    כתבה מזעזעת - צמחונות מצילה חיים!

    הדר פתאל, 06/08/06 09:26

    קצת חמלה! קצת חסד ורחמים!

  • 35.

    אלוהים אדירים!

    נועה, 06/08/06 08:48

    פשוט צרור של שטויות! לכותבת אין שמץ של מושג, הא?
    4 אגוזים ו-3 צימוקים בתור תחליף בשר? סלטים וחסה?
    על קטניות ופחמימות שמעת, גבירתי הדיאטנית? ועל כך שהן מהוות חלבון מלא?
    מג'דרה, אורז עם שעועית, תפוח אדמה עם שעועית, רבאק, אפילו פיתה עם חומוס או פלאפל, טובים יותר מ-4 אגוזים ו-3 צימוקים ויעניקו חלבון מלא.
    אגוזים זה ממש לא רע בתור תוספת, את הצימוקים היה כדאי להמיר בענבים, בקיץ. לקינוח.
    מלבד זאת, קיים בשוק חלבון מן הצומח, זול בהרבה מטופו למיניו (בחבר'ה שלנו קוראים לו חמ''צ). 70% חלבון. ניתן ליצור ממנו שניצלים, מוקפצים, קציצות וקבאב... מי שצמחוני מספיק זמן גם לא יבחין בינו לבין בשר.
    מה גם שיש גם אצות בעולם, שמספקות גם B12.

    שלא לדבר על זה שאם כבר מנסים לדחוף בשר, במקום בשר אדום ועוף עדיף דגים. בקופסת טונה יש את אותה כמות חלבון שיש בסטייק, והטונה סבלה פחות בחייה.

    אגב, רוב הציבור בארץ אוכל בעיקר עוף, ובשר אדום בחגים. אז הם נחשבים לפסאודו-צמחוניים?
    שלא לדבר על כך שאוכל של בתי חולים מסוגל להפוך כל אדם בריא וחובב אוכל לאנורקט.

    • הטונה סבלה פחות?

      ע, 07/08/06 10:47

      כשתיהי במקום הטונה, או כשתלמדי קצת על סבלם של דגים בתעשיה, אז תוכלי לדבר בנושא זה.

      הנה, תקראי קצת http://www.anonymous.org.il/fish.htm

      • אני יודעת, תאמינ/י לי

        נועה, 08/08/06 12:35

        אבל אין ספק שזה עדיף על סטייק. ברור שהאידיאל המלא הוא טבעונות.

    • נו באמת...

      גדי, 23/08/07 13:23

      אין מאכל שהחלבונים/בי 12 נספגים טוב בגוף כמו בשר אדום(פרט לחלבון ביצה רק שבביצה יש סה''כ6-7 גר')

  • 34.

    אבא לגרגל'ה צמחוני...

    נעם, 06/08/06 06:57

    הבן שלי בן 10 והוא ''צמחוני'' כ-שנתיים. את האנרגיה שחסרה לו הוא משלים במיץ ענבים טבעי.

    מחד, הנושא מאד מדאיג ומאידך כותבת הכתבה היא שטחית ומלאה בקביעות כלליות.

    אני מבין מדוע חייבים לאכול נכון, אבל ללא התגובות לעולם לא ניתן לנחש מהוא הרכב התפריט הדרוש כדי שהילד ייחשב ''אוכל נכון''.

    כדאי שהכתבים יבחנו את ה''מומחים שלהם''. אני מבולבל עכשיו, האם לתת לבן שלי ארבעה אגוזים או לדחוף לו בכוח פולקה..

    אגב הבת הגדולה שלי 18.5 סובלת מהפרעת אכילה - עודף משקל, גם היא צמחונית מוחלטת. לבן לאומת זאת לא ניתן לייחס הפרעת אכילה.

    • תן לו טבעול, סויה, טופו, גבינה, - כפי שכתבתי ב7.

      C-cyclist, 06/08/06 13:59

      אתה צודק שהכתבה שטחית ומתעלמת לחלוטין מהעובדה שכבר 20 שנים יש בכל סופר בארץ יש מוצרי טבעול וזוגולובק טבע שמכילים כמויות חלבון זהות למה שמכיל בשר.

      אבל כמה דברים:

      מיץ ענבים נותן אנרגיה בצורת פחמימות, סוכרוז, וויטמינים. אין בו חלבון, שחיוני לבניית השרירים.

      חלבונים צמחוניים קל מאד להשיג ממקורות חלבון צמחוניים, וצריך לשים על הצלחת כמות חלבון צמחונית שזהה בגודלה לכמות הבשר שאתה שם על הצלחת.

      באשר לילדיך - אתה יכול לאכול איתם את אותה תוספת - פסטה, אורז, תפוחי אדמה, סלט - וההבדל היחיד יהיה שבאותו מקום על הצלחת שלך יש בשר להם יהיה תחליף בשר צמחי.

      לצערי ברור למה בלי מספיק חלבונים הבת שלך משמינה. החלבונים בונים את השרירים, והשרירים הם אלו שאחראים למטבוליזם, לשימוש באנרגיה, ושריפת השומן. אדם בוגר צריך איפשהו בין 50גרם חלבונים ליום (FDA) או 1 גרם לכל קילו משקל (Zone). למרות שקל מאד לקנות טבעול בכל סופרמרקט, קשה מאד למצא שף אחד במסעדה שיבשל סויה, כך שאם היא יוצאת ואוכלת במסעדות - היא לא תקבל שם חלבון צמחי. עדיף לה לאכול קצת חלבון צמחי בבית לפני יציאה לארוחה כזאת.

      אני מקווה שיכלתי לעזור...

      • ''תחליף בשר צמחי''?

        ע, 07/08/06 10:45

        לא צריך תחליף לבשר. בשר הוא תחליף למזון אמיתי, וכשלעצמו הוא לא מזון בשבילנו.

        מה שצריך זה קצת לקרוא וללמוד לבד בענייני תזונה.

        גבינה? חלב בכללותו גורם לבריחת סידן בגלל הקזאין שיש בו. לא הייתי ממליצה על מוצרי חלב כמקור לאנרגיה.

        • ע. היקרה, במקום להתווכח עלינו לעזור לאנשים כמו יערה 10

          C-cyclist, 07/08/06 13:34

          קודם כל - סליחה שכתבתי ''אתה'' בתגובה שלי אליך בדיון 20.

          מה שהכי זיעזע אותי בכתבה היתה ''אשת המקצוע'' שחשבה שצמחונים אוכלים ''5 אגוזים, 4 צימוקים'' כדי לקבל חלבון, ותגובות ממגיבים שברור שאין להם מושג מהו חלבון צמחוני/טבעוני. הבורות בקשר לחלבון היא בעיה רצינית שאנחנו צריכים להלחם בה ביחד במקום לנהל בינינו וויכוחים על קוצו של י'.

          אותי תגובתה של יערה 10 מזעזעת פי כמה וכמה מכל תגובה אחרת פה. ואם תפישתה את הצמחונות רווחת בציבור הכללי - עלינו להציל אנשים אחרים מהנזקים אותם צמחונות ללא חלבון תגרום.

          תקראי את התגובה ותביני מדוע אני מודאג. היא מניחה שצמחוניים אוכלים ''דברים ירוקים מגולגלים'' כאשר גם את וגם אני יודעים שחלבון צמחוני הוא בדרך כלל חום (סויה, טופו) במדינה בה יש טבעול בכל סופרמרקט כבר 20 שנה. חוסר הידיעה שלה פשוט מסוכן, והסיבה העיקרית שאני חוזר למאמר הזה הוא לראות אם היא הגיבה שוב.

          אני מודע שהיא חזרה לבשר ושזו לא הבעיה שלה יותר, אבל אני רוצה להבין מאיפה היא קיבלה את הרושם המוטעה הזה, ואיך אפשר להלחם בתפישה המסוכנת הזאת.

          מגיב 34 שותף לתפישה הזו. הוא מדבר כאוכל בשר וצריך לפנות אליו בצורה שתהיה מובנת. כאשר הוא נותן לבן שלו מיץ ענבים ''במקום בשר'' הוא אולי נותן לו ויטמינים, פחמימות, וברזל, אבל חלבון אין שם.

          המשוואה הפשוטה - כמות חלבון צמחוני לילדיו הצמחוניים ששווה לכמות הבשר שהוא שם על הצלחת שלו תעזור לו להבין מה הכמות הנכונה, ומי יודע אולי הוא ינסה קצת מהחלבון הצמחוני שילדיו אוהבים בעצמו. אם לא - עדיף לי לתת לו עיצה שתעזור מאשר להתווכח איתו.

          חוסר המודעות לחלבון הצמחוני הוא העניין המרכזי פה. כל דבר אחר - משני.


          לגבי 20 - שנינו מגיבים בעלי ידע כללי ואישי רב, אבל איננו עוסקים ברפואה. איננו יכולים לבדוק לעומק מה שאדם אומר על עצמו ברשת, רק לקבל את זה, ולתת עצות שימושיות. לפי התגובה, המקסימום שאפשר לעשות למענה הוא להזכיר לה שיש חלבון בתוצרי חי.

          • טוב, אתה צודק בכל מה שאמרת

            ע, 07/08/06 23:01

            באמת אין לנו על מה להתווכח, אלא להסביר כמה שאפשר. כך שלא נותר לי אלא להסכים עמך :)

  • 33.

    עצוב

    שרית, 06/08/06 02:07

    חשכת ימי הביניים משתקפת מהנאמר בכתבה - עצוב שאנשים נאורים במאה ה-21 צריכים לחשוב ככה על אנשים שבחרו לא לאכול בעלי חיים - חיו ותנו לחיות - ומי שדווקא רוצה לטרוף פרות או לזלול תרנגולות ועוד לחשוב שהוא שפוי - שיבושם לו - את האמת הרי יודעים הצמחונים

  • 32.

    בת 41 וצמחונית מאז גיל 8

    אחת העם, 05/08/06 23:53

    הכתבה נקראת - גם אם מסייגת את עצמה - כהכללה פזיזה אחת גדולה.

  • 31.

    וכמה מבין הצמחוניות הן אנורקטיות???

    ישי, 05/08/06 23:47

    חבל שמחקר כזה לא מצידים פה
    הגיון מדעי לקוי
    אין לסמוך על תוצאות ומסקנות המחקרים שצוטטו כאן

  • 30.

    מי שאוכלת רק המבורגר, צ'יפס וקולה

    ישי, 05/08/06 23:46

    מורידה את הבורגר ונשארת עם צ'יפס וקולה - יותר טוב שלא תהפוך לצמחונית

  • 29.

    הכתבה הזו היא אוסף שטויות

    חן, 05/08/06 22:54

    אני צמחונית כבר כמה שנים טובות
    ולא חסר לי שום ויטמינים בגוף
    (אני עושה בדיקות כל כמה חודשים)
    ואני לא אנורקסית...
    מגוון האוכל של צמחונים הוא גדול מאוד ובריא מאוד....
    אנשים שטוענים שצמחונות זה לא בריא
    זה אנשים מקובעים בדעות שלהם שדואגים רק להציג את היתרונות הבודדים של הבשר
    ולא את מספר החסרונות הגדול שלו

  • 28.

    אני לא מבינה למה אין תגובה מצד תזונאים צמחונים?

    יעל, 05/08/06 20:26

    הכתבה הזו היא פשוט בדיחה. זה שנערות בעלות הפרעות אכילה נוטות לצמחונות (במסגרת התנזרותן מסוגים רבים של מזון), לא אומר שכל צמחוני הוא בעל נטיה להפרעת אכילה.

  • 27.

    ועוד דבר

    מאסטר עוגייה, 05/08/06 17:45

    ''יש תיאוריות פסיכולוגיות לפיהן אכילת בשר מצביעה על דחף לתוקפנות וקניבליזם, וחלק מבני הנוער שמפתחים הפרעות אכילה מכוונים את התנהגותם להפחתת התוקפנות והדחף המיני.''
    אוי ואבוי, מה נעשה אם בני נוער יפסיקו לשלוף סכינים ולאנוס בחורות במועדונים¿

  • 26.

    צמחונות גורמת להפרעות אכילה?!

    דנע, 05/08/06 16:08

    אם כבר הפרעות אכילה גורמות לצמחונות.
    צמחונות ממש לא גוררת הפרעות אכילה, לא יודעת מאיפה הם הקריצו את זה.

  • 25.

    צמחונים מזהירים: דיאטות בגיל הנעורים הן סימן להפרעות אכילה (ל''ת)

    ערן, 05/08/06 14:28

  • 24.

    רב המגיבים פה לא הבינו את הכתבה בכלל

    צמחונית, 05/08/06 13:48

    בתור צמחונית מגיל צעיר אני דווקא לא רואה שום פסול בכתבה, אף אחד לא יוצא נגד צמחונות, רק מעירים את תשומת לב ההורים שיש נערות שכאשר הן רוצות שלא יחשדו בהן שהן אנורקטיות הן מתחזות לצמחוניות, זה הכל.
    אני מכירה את הנושא באופן אישי מחברה טובה ויודעת שהיא לא היחידה שהשתמשה בטריק הזה, כי כשהנערה מסבירה להוריה שהיא רוצה לרזות זה מחשיד, במיוחד אם היא כבר רזה, אבל כששולפים קלף כמו צמחונות, אז ההורים לא נוטים להתווכח.
    חבל שרובכם כאן לא השכלתם להבין את זה ואתם ישר מרגישים מותקפים ומתגוננים.

    • ההתרעמות היא על בורותם של מי שחושבים שאנו אוכלים ''5 אגוזים''

      C-cyclist, 05/08/06 15:33

      כאחת משלנו את וודאי מבינה מדוע אנחנו מתרעמים על כך שבראש יחידה שמטפלת בבעיה רצינית כמו אנורקסיה ''אשת מקצוע'' שחושבת שהתחליף הצמחוני לחלבון בשרי הוא ''5 אגוזים ו4 צימוקים''.

      נכון שיש מי שמשתמש בצמחונות ככיסוי לאנורקסיה ותו לא, אבל זה לא אומר שאין צמחוניים אמיתיים עם הבעיה הזו, ושבמקום לטפל בהם בדרך הנכונה - קרי להכריח אותם לאכול טבעול, טופו, סויה, בכמויות נכונות - כלומר בכמות שווה לכמות הבשר שבדרך כלל מגישים עם הירקות שבארוחה - מכריחה אותם לאכול בשר.

      באופן אישי, מה שהכי הרגיז אותי היה הרעיון שהאישה הזו, שאנשים תלויים בה, לא מבינה שיש מי שהגיע לצמחונות מאי אהבת בשר, ומהעדפת תחליפים אמיתיים כמו מוצרי סויה. על עצמי אני יכול להעיד שאכלתי טבעול מילדות, אך לא הייתי צמחוני עד גיל 20, מעולם לא אהבתי בשר בלתי מעובד, ותמיד העדפתי את הטבעול על פני מוצרי הבשר. אנורקסי אני לא, אבל זה קשור יותר לנושא תגובה 23.

      פתחתי את הכתבה כדי לקרוא על משהו אמיתי, וכל מה שראיתי זה שטויות מאדם שלא שמע על טבעול.

      האמת היחידה שמדאיגה אותי היא תפישת הצמחונות של מגיבה 10 - יערה. אם זו תפישה נפוצה, הרי שעלינו כצמחונים להלחם בחוסר הידיעה הזו כדי שלא יהיו אנשים שירצו לאמץ את אורך חיינו בלי לדעת איך להשיג את התזונה הנכונה להם (ואני מדגיש - להם, כל אדם שונה ויש ספקטרום שלם בין אוכלי ביצים לטבעונים)

      זה מתקשר אולי לתגובה שפרסמתי בעבר הרחוק בנושא כתבה על אוכל צמחוני במסעדות, על הצורך ב ''חוק חלבון צמחוני'' שיקבע שבמנות צמחוניות שנמכרות בשם ''מנת בשר - צמחונית'' יש לשים סויה או תחליף בשר אחר שכמות החלבון שלו מקבילה לזה של מנת הבשר המקורית.

      כמו בכל תחום בחיים, הבורות הורגת.

    • אני מצטטת מכותרת המשנה של הכתבה:

      יעל, 05/08/06 20:47

      ''חוקרים ודיאטנים מזהירים כי התנזרות מבשר, במיוחד בגיל הנעורים, עלולה לגרום להפרעות אכילה.''

      אז כן - מה שמוסבר בכתבה זה שצמחונות עלולה להוביל להפרעות אכילה.
      וגם הטיפול בנערות כמו שמפורט בכתבה, כולל אילוצן לאכול בשר, כאילו זה הפתרון היחיד לבעיה.

      וזה בדיוק הפוך. הפרעות אכילה יכולות להוביל לצמחונות (בשלב ראשון). אבל אם לא לצמחונות אז למשהו אחר, אבל הפרעת האכילה עדיין שם - כי הפרעת אכילה זו בעיה נפשית ולא גופנית.

  • 23.

    לשמוע לדיאטנים זה להיות שמן כל החיים

    רזה בלי דיאטה, 05/08/06 13:09

    פגשתם מישהו שעשה דיאטה ונשאר רזה? או בריא?

    הם מפמפמים במוח אכילה כל שעתיים אפילו תינוק לא עושה את זה. אוכלים כל היום אוכל לא טעים וכתוצאה חיים בחסך וכל היום חושבים רק על אוכל - מה אוכל, ומתי אוכל. זה נורמלי זה?
    ואל תשכחו שהם מרוויחים מזה והרבה כסף. בטח שיטיפו לדיאטה.
    אגב, האסכולות החדשות היום גורסות - אין דיאטה. בלי דיאטה.

    די פשוט: איכלו כל מה שאתם אוהבים חוץ משני דברים (הדיאטנים תיכף יתנפלו עלי): אל תאכלו ממתקים ועוגות, אל תאכלו לחם.
    בא תפוחי-אדמה? איכלו. בא פסטה? איכלו. גבינה לבנה 9 אחוז שומן? איכלו. חלב נורמלי? שתו.

    אם תעשו ככה, אתם תרזו ובחיים לא תשמינו חזרה!
    באחריות. כדאי להיעזר בתוספי מזון (ויטמינים ומינרלים) רצוי מחברה אמריקאית. הם כולם בסדר. כדאי גם לעשות פעילות גופנית - מה שאתם אוהבים. לא להתאמץ במיוחד.
    ככה תחיו חיים נורמלים ומהנים - ותהיו רזים, חתיכים ובריאים.




    • זה כי בניגוד אליך, הם מתעלמים מהסוכר ומתעסקים רק בשומן

      C-cyclist, 05/08/06 15:37

      צריך לקרוא משהו על דיאטת הGI כדי להבין שסוכר הוא חומר ממכר, שאכילתו מעלה את רמות הסוכר בדם, וגורמת לקריז לעוד מזון עתיר סוכר מספר שעות אחר-כך, כשרמות הסוכר בדם יורדות.

      הפשע הגרוע ביותר הם אותם מוצרים ''דלי שומן - עתירי סוכר'' כמו יוגורטים דיאטטיים המכילים 20%+ סוכר ועוגיות דיאטטיות המכילות 30%+ סוכר. מוצרים אלו נקנים בעיקר על ידי אנשים שרוצים להוריד משקל, אך כמויות הסוכר שבהן גורמות להם לקריז סוכר שמתבטא בהתקפת רעב אחרי כמה שעות.

      העובדה הפשוטה היא שאין דבר כזה ''עוגיה אחת'' כמו כל חומר ממכר, אחת מובילה לשניה, לשלישית, לעשירית.

      כל עוד הדיאטניות מתמקדות רק בשומן (שהוא אכן מזיק, אך לא ממכר) אין תקווה. הדבר המסוכן ביותר היא דיאטנית שאומרת ''רק עוגיה אחת''...

      • מחקר אחרון בנושא דיאטות-בלי-שומן הראה

        רזה בלי דיאטה, 07/08/06 10:55

        שגופם של אנשים שאוכלים מוצרים דלי שומן - אוגר שומן! בעוד שבקבוצת ביקורת שאכלה מוצרים רגילים לא נצפתה אגירת שומן בגוף.

        לגבי אכילת הסוכרים - אתה מה זה צודק! אותו הדבר גם לגבי אכילת פחמימות (במיוחד על בטן ריקה) שהופכות בגוף לסוכרים, ומביאות לרצון לאכול עוד ועוד פחמימות כמו לחם.

        אני לא צמחונית, אבל אוכלת עוף בלבד אחת לחודש או יותר רק כשאני מרגישה שבא לי, כלומר שהגוף שלי זקוק לחלבונים אלה.

        הכותב גם התעלם מכמויות האנטיביוטיקה וההורמונים שמזריקים/מאכילים בהם את החיות האומללות ועוברות היישר לגופנו.

    • דיאטניות זה עם דפוק

      להלה, 06/08/06 15:28

      כשהייתי ביסודי סבלתי מעודף משקל.הייתי כמה פעמים אצל דיאטנית,מילאתי את הוראותיה,רזיתי ואז שמנתי בחזרה.
      מאוחר יותר התחלתי לקצץ בכמויות המזון,לעשות ספורט ועד עכשיו אני מתמידה בזה.כל הבדיקות הרפואיות הראו שאצלי הכל תקין.

      • עשית חכם. תמשיכי ככה ובחיים לא תהיי שמנה רק בריאה (ל''ת)

        רזה בלי דיאטה, 07/08/06 10:49

  • 22.

    הכתבה הזו מוקצנת מאוד

    ריקי, 05/08/06 12:58

    ביתי צמחונית מגיל 12 (כיום היא בת 22) והקפדתי בכל עת שתאכל כמו שצריך מכל אבות המזון.
    כיום, כבר שנתיים, גם אני ובעלי צמחונים בעקבותיה בגלל החשפותינו למצב בעלי החיים בארץ בזכות ביתנו.. אנו חיים מצוין, בריאים, מאושרים.

    הכתבה לדעתי מנסה להסביר שצמחונות היא לא בהכרח עירבון לתזונה בריאה יותר, אלא אם כן דואגים לאכול כמו שצריך ובריא. לכן, אין שום בעיה עם היות האדם צמחוני, להפך כיום אני רואה את זה כדבר מבורך בהחלט, אבל חשוב שלא יזניח את בריאותו ויאכל נכון.

    שבת שלום

  • 21.

    ועוד משהו, 18- כל הכבוד, עשוי טוב

    שוב אני, 05/08/06 11:50

    חוץ מפרט קטנטן- ''כולסטרול מן החי''- ברור. אין כולסטרול אחר.

  • 20.

    הצמחונות דרדרה את מצבי הבריאותי

    לולו, 05/08/06 11:49

    לפני שאתם מתחילים להתלהם- זה הסיפור שקרה לי: הייתי צמחונית שש שנים. הקפדתי על כל התוספים שצריך ולמרות זאת הם לא נספגו בדם: השיער שלי נשר וכל פעם שהנחתי ראש על הכרית נשערו שם קבוצות שיער. הציפורניים נפלו. הייתי חלשה וחסרת כח לבצע מטלות פשוטות והתעלפתי פעמיים שלוש בשבוע. אני מקנאה כמובן באלה שזה לא קורה להם, אבל אתם צריכים להבין שלא אצל כל אחד החומרים והתוספים נספגים בדם ולכן אלו שיש להם את הבעיות הללו: חייבים לאכול בשר. החלבון שלו, בשונה מהחלבון הצמחי, נספג באופן שונה בגוף וטוב יותר. אצלי, לדוגמא, החלבון הצמחי לא נספג כלל. על כן אי אפשר לראות בכל אחד שאוכל בשר ''רוצח'': כמו בטבע- בע''ח לא טורפים כדי לענג את עצמם במנת בשר עסיסית למרות שהם בעצם יכולים לחיות מירקות. מפני שהטורפים בטבע לא יכולים לחיות על ירקות וכך גם אני ועוד הרבה אחרים: אני לא אוכלת בשר כדי לענג את עצמי במנה ש''נחשבת יותר''. אני אוכלת זאת כי הגעתי למצב שבו יש לי שתי ברירות: לאכול בשר או למות. זה לא התענוג. זה הרצון לחיות. אפשר תמיד למצוא צמחוני אחד או שניים או אפילו 100 שיגידו ש''אצלי הכל בסדר'' אבל ישנם גם רבים אחרים שבעקבות אי אכילת בשר הגוף שלהם קורס. קחו את זה בחשבון...

    • יש חלבונים ''לא מתים'' מהחי כמו ביצים, גבינות, וWhey

      C-cyclist, 05/08/06 14:14

      אני בטוח שיתנפלו עלי, אבל העובדה שאת חייבת לאכול חלבונים מהחי, וצריכה כמות מסויימת של בשר (זהו, כפרתי בעיקר...) לא אומרת שאינך יכולה להנות מחלבונים מהחי כמו:

      - ביצים, הלבן נחשב לבריא יותר מהצהוב, ויש ביצי אומגה 3. העובדה היבשה היא שביצה אף פעם לא היתה דבר חי. נכון שטבעונים לא אוכלים אותן, אבל מדובר באופציה ''ללא פנים'' מהחי.

      -גבינות, יש גבינות רכות דלות שומן עתירות חלבונים (15%+) גבינות קשות רזות עתירות חלבונים (25%+, אבל גם 15% שומן לפחות). יש מי שרגיש ללקטוז, יש מי שלא אוכל מטעמי טבעונות, אבל אפילו אנשי הארי-קרישנה שלא אוכלים ביצים אוכלים גבינה.

      Whey - תוצר חלב עתיר חלבונים ודל שומן, בא באבקות חלבון לספורטאים, אבל השם שלו בעברית הוא משהו מגוכך כמו ''מי גבינה''. בדרך כלל מדובר בשייקים שמזכירים סלימפסט יותר מאוכל, כך שברור מדוע לא תרצי לבסס עליהם את התזונה שלך, יש גם וואפלים של Whey בחנויות לתזונת ספורט.

      טבעונית ברור שלעולם לא תוכלי להיות, אני מכבד את העובדה שאת צריכה כמות מסויימת של בשר (עוף דגים?) לשבוע, אבל יש וגם יש אופציות צמחוניות מהחי שאת יכולה לשלב בתפריט שלך.

      צריך לציין שיש גם תוסף שנקרא L-Carnitine שאינו מפורסם כמו הB12, שחיוני לפירוק שומן ומגיע בעיקר מהחי.

      • חלבונים מן הצומח

        ע, 05/08/06 18:25

        נמצאים בעיקר בדגנים ובקטניות, ובכמויות מספיקות. מקורות נוספים הם אגוזים למיניהם.

        לבני אדם אין צורך בכמויות המוגזמות של חלבונים שיש בבשר.

        לפי מה שכתבת ש''היא לא יכולה להיות טבעונית'', אפשר לחשוב שטבעונים - בניגוד לשאר בני האדם - לא זקוקים לחלבונים.

        אז זהו, שאנחנו כן, וכפי שאמרתי למעלה - יש מקורות צמחיים לחלבונים.

        • קראת את תגובה 20?

          C-cyclist, 06/08/06 13:39

          המגיבה אמרה במפורש ''אצלי, לדוגמא, החלבון הצמחי לא נספג כלל.''

          מדוע אתה מתעלם מנסיון חייה?

          איך אדם שחלבון צמחי לא נספג אצלו יכול להיות טבעוני?

          תחשוב קצת.

          • יש לבדוק את העניין לעומק

            ע, 07/08/06 10:40

            אני מעולם לא שמעתי על בעיה כזו. מה שגם שאי ספיגת חלבון צמחי אינה הגיונית אצל בע''ח אומניבורים - כמו בני אדם.

            כפי שניתן לדעת מהתיחסות בתי החולים לכל נושא הצמחונות והטבעונות, הממסד הרפואי הקונבנציונלי לא מבין יותר מדי בתזונה, לא כל שכן בתזונה צמחית.

            כך שהייתי לוקחת בערבון מוגבל מאוד הצהרות כאלה כמו ''חלבון צמחי לא נספג טוב בגוף''.

    • כצמחוני,ואבא לשלשה ילדים צמחונים .נשמע מוזר לא מדובר בצמחונות .יש

      גולדי, 10/08/06 22:06

      לגשת לרופא.לו אכלת אפילו רק ירקות , ואיזה יוגורט או שניהם.שלא
      לדבר שלמעשה כל המאכלים הם ירק
      .כלומר אוכלים הכל למעט בשר ודגים
      והכל בסדר.לך הייתה בעיה. שאין לה
      קשר.למה שאת מתארת.חיים של
      צמחוני אפילו בכתבה זו הם בריאים
      יותר. ילדי.המבוגר.בן 35 והצעיר 27
      נולדו.וכן אשתי ואני. הבדיקות תמיד
      בסדר .אין שום סיבה לבעיה.כתוצאה
      מצמחונות.בשר לא מוסיף.אלה מוריד.

  • 19.

    אז מי שתל את הכתבה הזו?

    מסתבר שאנורקסית, 05/08/06 11:41

    טיב טעם? מאמא עוף? יאללללללה
    מי שאנורקסית, לא אוכלת בשר בגלל שהיא גם לא אוכלת שום דבר אחר שהוא לא תפוח או מלפפון.
    אין קשר לצמחונות, שהיא דרך חיים שמגשימה אידאולוגיה מסויימת, והיישום הנכון כמובן תלוי באדם. קטניות ודגנים, אחים!

  • 18.

    כנראה שיש אנשים שיודעים הכל

    אבי, 05/08/06 10:13

    שני ילדי צמחונים. שניהם גבוהים ובריאים. לא לקחו מעולם אנטיביוטיקה, לא חולים, למעטי צינון קל למשך יום אחד, פעם בשנה בערך.

    כל התגובות של הטוקבקיסטים הקודמים מעודנות להפליא, כיאה לאנשים צמחונים עדיני גוף ונפש. החלטתי להגיב אחרת, בצורה יותר ''בשרית''.

    בואו נראה כמה דברי הבל שזורים במאמר אחד:

    ''סתם כחלק ממרד גיל הטיפש עשרה'' – אדון אבן הנכבד, גיל הנעורים הוא לא גיל טיפש עשרה. אולי אצלך זה היה גיל טיפש עשרה. כנראה שהרבה לא השתנה מאז.

    “...והתמקדות בתפריט הכולל בדרך כלל רק ירקות ופירות ושאר עשבים...'' – שאר עשבים? הידע התזונתי שלך באמת רחב ומעמיק.

    ''הדוגלים בהימנעות מבשר, צורכים כמות קטנה בשליש של שומן רווי וכמחצית הכולסטרול מאוכלי בשר'' – וואו! נורא ואיום. כנראה שלכל השמנים, זוללי הבשר האדום, יש את התשובה הנכונה לתזונה. ואני לתומי חשבתי שעדיף להפחית בכולסטרול מהחי.

    '' 11.6 אחוז מהמתבגרות מגדירות עצמן כצמחוניות, נתון שצריך לשמש נורת אזהרה'' – למה הנתון צריך לשמש נורת הזהרה? כי הכותב המלומד טוען זאת?

    ''הפחתת הבשר כשלעצמה, אינה ערובה לתפריט בריא. נוטים לחשוב שצמחונים הם אנשים בריאים מאוד, אבל צריך לזכור שהם לרוב שומרים על הרגלי חיים בריאים ועל משקל תקין, לא מעשנים ומבצעים פעילות גופנית, כך שלא ניתן לזקוף את בריאותם רק לזכות הרגלי האכילה''. – איזה ממזרים הצמחונים האלה! הם רוצים שנחשוב שהם בריאים בגלל התזונה, אבל אנחנו יודעים את האמת. זה בגלל שהם עושים ספורט! ושלא יעבדו עליכם.

    ''יותר ויותר מחקרים שנערכו לאחרונה מעידים על קשר מסוים בין צמחונות לאנורקסיה'' – אולי יוכל הכותב לצרף מספר קישורים כאסמכתא? ''קשר מסוים''? האם העובדה שחולים באנורקסיה, כמעט שאינם אוכלים דבר מצביעה על ''קשר מסוים''?

    ''על פי מחקר שבוצע במרכז הרפואי ''רמב''ם'', 96 אחוז מהנערות הישראליות שמפתחות אנורקסיה נרווזה נמנעות מאכילת בשר אדום'' - אוי ואבוי! זהירות נערות תמות – אכילת בשר אדום ידועה כפעולה שמיטיבה עם הגוף ולכן זוהי בהחלט נורת הזהרה להורים.

    ''כאחוז אחד מהנשים במדינות המערב מאובחנות כיום כאנורקסיות'' – מעניין מה אחוז הסובלים ממשקל יתר במערב.

    ''הרעיון בבסיס אי אכילת הבשר הוא מחשבה דמונית, לפיה המשך אכילת בשר עלול לגרום להשמנה, כי הבשר הרי מורכב משומנים'' – אכן, מחשבה דמונית. למרות הפיתוי שבתות בקצפת (דוגמה של הכותב, כמה פסקאות קודם לכן), אינני מכיר הרבה צמחונים שמנים. לעומת זאת לא חסרים שמנים שמרבים ומגזימים באכילת בשר. האם המלה ''דמונית'' אמורה להפחיד את הקוראים, או את ההורים המודאגים של המתבגרים הצעירים? אכן כתיבה מדעית כהלכתה...

    ''רק בהמשך עלולים הצידוקים לקבל גוון אידיאולוגי, כדי לכסות על רצון לשליטה בגוף''. – מכאן, שרצון לשליטה בגוף הוא שלילי. ואולי עדיף המצב ההפוך, השכיח כל כך במערב. חוסר רצון לשליטה בגוף, או חוסר יכולת לשליטה בגוף. כלומר, אכילת יתר כפייתית.

    ''כשמחייבים אותן לאכול בשר, אין צורך לתת להם תחליפים תזונתיים כמו חמישה אגוזים וארבעה צימוקים, שגורמים להתעסקות יתר באוכל''. משפט מגוחך שכבר התייחסו אליו בתגובה קודמת.

    ''כשמסתכלים על מבנה גוף האדם, צורת העצמות ומערכת העיכול, רואים שתוכננו לאכול בשר, לכן גוף האדם אינו מעכל סיבים צמחיים''. – הטענה המקובלת היא הפוכה. כשמערכת העיכול ארוכה יותר (ואצל האדם היא ארוכה מאד), החיה היא צמחונית ולהפך. לאריה יש מערכת עיכול באורך שלושה מטר בלבד, בעוד שלאדם מערכת עיכול באורך של 12 מטר (ואף יותר, תלוי מה מודדים.
    סיבים צמחיים אינם מיועדים לעיכול אלא להעלאת נפח המזון, ספיגת נוזלים וכו'. אין הרבה צמחונים שסובלים מעצירות כרונית.


    • תגובה מצוינת!

      ע, 05/08/06 18:16

      פשוט כיסית הכל בכתבה הלא מקצועית הזו

    • צודק לחלוטין. כל הכבוד על הסבלנות להגיב. (ל''ת)

      צמחונית בריאה, 06/08/06 13:44

    • תגובה מצויינת

      צמחונית, 06/08/06 15:22

      הרבה יותר טובה מהכתבה המטופשת הזאת

    • תגובה מדהימה ומצויינת (ל''ת)

      רוני, 07/08/06 19:28

  • 17.

    בשר קשור לסרטן ולמחלות לב

    ירוק בעניים, 05/08/06 09:44

    הכנסו לגוגל והקלידו בשר וסרטן מעי הגס ותקבלו מאות מחקרים בנושא. הקלידו בשר ומחלות לב כנ''ל, הקלידו בשר וטרשת עורקים כנ''ל. רשימת המחלות הקשורות לאכילת בשר הינה ארוכה ומגובה במחקרים מקיפים. לעומת זאת קיימים אין ספור מחקרים הקושרים אכילת ירקות לבריאות הלב, המעיים, כלי הדם ועוד.
    מחקרים מאוד מקיפים קושרים אכילת חלב ומוצריו, כן כן ,חלב!!! לאיבוד סידן. במדינות בהן צריכת חלב הינה גבוהה שם גם מקרי האוסטאופרוסיס מין הגבוהים בעולם. במדינות בהן צריכת החלב מינימלית בעיית האוסטאופרוסיס כמעט לא קיימת. אז נראה לי שאנשי משרד הבריאות לא קוראים את המחקרים שהם עצמם מפרסמים. נראה לי שהאנשים שם צריכים חולים כדי לדאוג לפרנסתם.

  • 16.

    קבלו את סמל הבריאות החדש: המבורגר במקדונלד'ס

    מה קורה פה?, 05/08/06 02:10

    מה קורה לנו? הפרסומת שטפה לאנשים את הכרוב בראש? אולי אנורקטים ואנורקטיות אוכלים מעט בשר אם בכלל, אבל לא להיפך. אני צמחוני המון שנים ושוקל כמה קילו יותר מהאופטימום, סססמק.
    למה לא מביאים את הקול שלנו? הצמחונים השמנמנים?
    אנחנו חייבים להסתתר, להתחבא, להתאים לדעה הקדומה שאין יצורים כמונו!
    או.קיי. ועכשיו לדרישות מהממסד שהתנכר לנו כל השנים:
    א. מקומות חניה חינם בערים הגדולות
    ב. כניסה חינם לתיאטראות. ביחוד כאלה עם בחורות ערומות
    ג. כבוד
    ד. פרסום מודעת התנצלות בעיתון יומי מרכזי

    תודה

    • חחח... (ל''ת)

      :), 05/08/06 09:24

    • חחחח.... (ל''ת)

      אתה מצחיק, 05/08/06 16:59

  • 15.

    שניצלים של טבעול יש בכל סופרמרקט (ל''ת)

    וגם זוגלובק טבע, 05/08/06 01:40

  • 14.

    ממש עידוד לרצח חסר ביסוס

    מוזר, 04/08/06 22:18

    הכל בהגזמה, ידוע שצימחונות היא אורח חיים טוב ובריא שמונע את הרבה מאד מחלות, ורק חייבים לקחת B-12 כתוסף מזון ואם לא אוכלים דגים אז גם אומגה-3.
    אחוז הסובלים מהשמנה ומחלות הקשורות בהשמנה גדול בהרבה מאחוז הסובלים/סובלות מאנורקסיה ולכן הכתבה מוגזמת ביותר.
    במיוחד לאור העובדה שהיא מעודדת הורים להכריח את ילדיהם לאכול בשר, מעשה שמבחינתם הוא (ובאמת הוא) תמיכה בגידול התעשייתי האכזרי ביותר אותו הבשר הזה נאלץ לעבור כל חייו בדרך לצלחת.

    • לא צריך דגים בשביל אומגה 3

      ע, 05/08/06 18:13

      היא נמצאת בזרעי פשתן, כך שאפשר לאכול אותם טחונים או להוסיף לסלט שמן פשתן.

      גם באגוזי מלך יש אומגה 3

  • 13.

    מצטער להרוס לכם...

    צמחוני בעל כרחי, 04/08/06 21:50

    במשך שנים סבלתי מאלרגיות ומאי יציבות של המערכת החיסונית (לויקופניה, טרומבוציטופניה וניוטרופניה למבינים). לאחר התייעצות עם רופאים החלטתי לעבור לתפריט צמחוני והמצב הבריאותי שלי השתפר פלאים. את האלרגיה לא פגשתי כבר הרבה זמן פרט למקרה אחד לפני שנה ובדיקות הדם השתפרו ונכנסו לנורמה אחרי שנים של עמידה מחוצה לה. הבשר שאנחנו אוכלים מלא ברעלים, מפוצץ באנטיביוטיקה ותתפלאו אבל גם המצב הנפשי של הבקר, עקב תנאי הגידול, משפיע על איכותו הירודה.

  • 12.

    תארו לעצמכם

    איתי, 04/08/06 21:38

    שבקליניקה בצרפת ינסו לכפות על מטופלים יהודים לאכול חזיר (אגב - זה כמעט קרה כאשר פלג ימין קיצוני פתח בית תמחוי על טהרת בשר החזיר).

    למען הגילוי הנאות - אני צמחוני השוקל מספר ק''ג מעל למשקלי האופטימלי.

  • 11.

    צמחונות=בריאות, עובדה!

    SZ, 04/08/06 20:34

    כתבה מתלהמת ומנוונת, המביעה עמדות וטענות קלאסיות המתאימות ללפני מאתיים שנה! אני בת 35, אני צמחונית מגיל העשרה ואני האדם הכי בריא שאני מכירה! המוגלובין מופתי, ללא כולסטרול, ללא שומנים בדם וכו' ואני בטח ובטח לא סובלת מכל הפרעת אכילה! מה הקשר בכלל? זה סתם מגמתי ומונע משיקולים זרים לטעון זאת! בואו בהמוניכם והצטרפו למהפכה הבריאה!

  • 10.

    תקראו ותקראו טוב

    יערה, 04/08/06 19:44

    טוב, אז ככה, כאנורקסית לשעבר... ככה התחלתי,
    לא מדובר פה באנשים בני 50 מבוססים כלכלית שחיים במצפה חמציצונים ומנהלים אורך חיים טבעוני שכולל רק דברים ירוקים לרוב מגולגלים, מדברים פה על נערות מתבגרות שרק אתמול חזרו מהגן וטרפו שניצלים
    אני התחלתי כצמחונית והמשכתי למטה ולמטה... זה היה לפני 5 שנים ואם לא אמא שלי לא הייתי כותבת פה היום
    הורים שימו לב זה תלוי רק רק רק בכם

    • הדרך שבה את תופסת את הצמחונות מדאיגה אותי.

      C-cyclist, 05/08/06 00:41

      בלי לפגוע, כשאת אומרת ''דברים ירוקים מגולגלים'' ברור שאינך יודעת שחלבון צמחוני הוא בדרך כלל חום.

      האם הפכת לצמחונית כדי לכסות על האנורקסיה, או שהפכת לצמחונית מבלי לדעת מאין להשיג את החלבון הצמחוני, והדרדרת משם?

      אם חוסר המודעות שלך לחלבון הצמחוני גרם לך לרדת במשקל ויצר מוטיבציה לרזות שהפכה לאנורקסיה - יש סיכוי שגם היום יש אנשים אחרים עם אותה בעיה.

      כפי שפרטתי בתגובה 7 יש שורה שלמה של מוצרים צמחוניים, טבעוניים ומוצרים לספורטאים שמכילים חלבון שמקורו או מהצומח (סויה) או מתוצרי חיות (חלבוני חלב וביצים), שתכולת החלבון שלהם שווה למוצרי בשר מקבילים.

      לפי חוקי התזונה הסטנדרטיים צריך לאכול 50 גרם חלבון ליום, לפי דיאטות עשירות חלבונים כמו Zone אדם לא ספורטיבי צריך לאכול גרם חלבון לכל קילו משקל ליום, לפי רוב המאמנים אדם שעוסק בספורט צריך 1.5-2 גרם חלבון לקילו ליום.

      אין סיבה שצמחוני או טבעוני לא יוכל להשיג את מנת החלבון הנחוצה לו. צמחוני יכול לקנות טבעול בכל סופרמרקט בישראל כבר מאמצע שנות ה80 ו''לטרוף שניצלים''.

      היתה לך בעיה קשה והתגברת עליה. אם את רוצה לשמור על אורח חייך כפי שהוא, חייבים לכבד את זה משום שזה היה הפתרון לאנורקסיה שלך, אבל חשוב שתדעי שיש חלבון צמחוני כדי שאם אי פעם תצטרכי לעזור לידידים או אולי בעתיד לילדיך - תדעי איך להפנות אותם לתזונה צמחונית בריאה במקום להרוג אותם עם סלטים.

      בבקשה תשיבי, אם התפיסה המסוכנת כאילו צמחונים חיים מסלטים עדיין קיימת בציבור הכללי יש סכנה שיהיו אנשים אחרים שיעברו את מה שעברת.

    • יערה, אם את בודקת תגובות, בבקשה תעני.

      C-cyclist, 07/08/06 14:38

      אני באמת מודאג ממה שאמרת, ומכך שנראה שיש תפישה לא נכונה של הצמחונות שאינה מודעת לחלבון צמחוני.

      בבקשה תעני לתגובה המשנית שלי.

      כפי שאמרתי, אם זו תפישה נפוצה, יהיו אנשים אחרים שיעברו את מה שעברת, וצריך לעזור להם.

  • 9.

    עובדה שהגוף האנושי אינו יכול לאכול בשר בלתי מבושל... (ל''ת)

    כך שאיננו בנוים, 04/08/06 17:38

    • סליחה

      דורית, 06/08/06 05:08

      אני אמנם מסכימה שהכתבה מסלפת עובדות אבל גם את מסלפת עובדות או שאולי לא שמעת על מאכל שנקרא קרפצ'יו עגל או על מאכל שנקרא סטייק טרטר, שניהם עשויים מבשר טרי שלא עבר בישול , טיגון , אפיה או או צליה.

    • גם חיטה חייבת בישול... (ל''ת)

      אני, 23/08/07 13:24

  • 8.

    סתם רדיפה

    צמחונית, 04/08/06 17:05

    אני צמחונית שנים רבות וממש, אבל ממש לא אנורקסית. תמיד היו רופאים שניסו להסביר להורים שלי שזה לא בריא וכו'. אני בריאה מאד ואין לי בעיות רפואיות. לא כאלה שידועות לי לפחות. בשר זה באמת מגעיל. בעיני זה רצח.

  • 7.

    הד''ר יעל לצר הזאת לא שמעה על טבעול, שייק חלבונים וכו?

    C-cyclist, 04/08/06 16:42

    חשוב שתדעו: יש מוצרים צמחוניים שנותנים בדיוק אותה כמות של חלבון כמו בשר אם לא יותר.

    הבורות של ד''ר לצר שמדברת על ''חמישה אגוזים וארבעה צימוקים'' פשוט זועקת לשמיים.

    לגבי תחליפי בשר ישירים: רוב מוצרי הבשר מכילים בערך 20% חלבון. כך גם רוב מוצרי הסויה של טבעול, זוגלובק טבע, בטופו או בפתיתי סויה יש בערך 15% חלבון. תחליפי הבשר האלו יכולים לספק חלבון בצורה שמקבילה לבשר, שההבדל היחיד בינם לבין מנת בשר מקבילה היא שהם לא מהחי.

    לגבי שייקים של חלבון: ספורטאים רבים (אוכלי בשר כצמחוניים) צריכים לאכול כמויות חלבון גדולות (2 גרם לכל ק''ג משקל) ובמהירות (חצי שעה לפני האימון, ומייד אחריו), והם משתמשים בשייקים של חלבונים שנותנים 20% חלבון למאה מ''ל - כלומר אפשר לשתות שווי חלבוני של סטייק במשקל חצי קילו ב2-3 דקות.

    מזעזע בעיני שנותנים לאישה שמפגינה בורות גדולה כל-כך לנהל את החיים לאנשים עם אנורקסיה שצריכים עזרה מאנשי מקצוע אמיתיים.

    את הטוקבק הזה אני אנסה לשלוח לכתב, כדי שיוכל להרחיב את אופקיה המצומצמים של ד''ר לצר.

  • 6.

    שונה זה לאו דווקא - לא בסדר

    המומה מהטמטום, 04/08/06 16:27

    אני המומה מניסיון ליצור רושם מוטעה מדעה אישית
    הרבה בני נוער שמבינים את המשמעות של צריכה ועידוד צריכת בשר מחליטים להיות צמחונים, החלטה שנובעת לרוב מבגרות ודיעה אישית - ולא מתוך ''גיל הטיפש עשרה'' או מתוך גחמה - ילדים ובני נוער למרות שאינם בעלי כוח והשפעה רבה אינם מטומטמים וחסרי מודעות והבנה.
    בני אדם אלו המחליטים להיות צמחונים אינם מרעיבים את עצמם או עושים זאת מחשש להשמנה ''מה שמוביל לצמצום דרמטי בכמויות המזון ולאורח חיים אנורקטי וסגפני'' אלא הם אנשים שמחים בחלקם ומאושרים מכך שאינם גורמים נזק לאף אדם וחיה בבואם להתקיים, אוכלים מאכלים שונים מכל מרכיבי המזון וצרכי הגוף ונהנים ממטעמים כמו כל אדם אחר, לדעתי אף בשמחה יותר גדולה - מכיוון שלא פגעו באף אחד לשם כך.
    זה שאורך החיים הצמחוני מועדף ע''י אנורקטים אינו הופך אוטומטית כל צמחוני לאנורקטי.
    ''חלק מבני הנוער שמפתחים הפרעות אכילה מכוונים את התנהגותם להפחתת התוקפנות'' - דבר שאני לא מצליחה להבין מדוע הוא רע כ''כ, לא לרצות להתקיים על חשבון מישהו / משהו.
    צמחונים יכולים להיות אנשים בריאים פיזית או חולניים כמו שאנשים הצורכים בשר יכולים להיות כך או כך, השאלה היא כמה אתה מודע לעצמך ולצריכה שלך של כל מרכיבי במזון הנחוצים להתפתחות וצמיחה, ישנן מרכיבי מזון שונים שמספקים עבור הגוף ויטמינים מינרלים וכל צורך אחר - שהם לאו דווקא לקוחים מהחי - ואין בזה דבר שאינו מספיק טוב להתפתחות צמיחה וקיום!!
    מתבגרים צמחוניים אינם ''בעלי נטייה לפתח גישות לא נורמליות לאכילה, דימוי עצמי נמוך, חרדת בחינות וחרדה חברתית'' - הכל תלוי באדם עצמו - ואיך שהוא מתייחס להחלטה שלו, (חוסך מגופו בשר- משלים לעצמו במוצרים אחרים!!).

    אני בחורה בת 28 בריאה פיזית ונפשית, שמחה, מתפקדת, מתפרנסת וחברותית - צמחונית מגיל 12 ועד היום, אני חושבת כי מי שיוצא בהצהרות כאלו - לא מדווח נכון עיתונאית, עושה עוול גם לעצמו וגם לציבור שלם בריא ומאושר של צמחוניים.
    אני חושבת שההכרחה של ציבור זה ''לאכול בשר'' כתרופה משול בעיניי כמו לקחת בחור הומוסקסואל לפסיכולוג שיירפא מנטייתו!!, עד מתי נחייה בתוך תבניות של ''מה ואיך צריך'', האם לא גרמנו מספיק נזק לעצמנו ולאחרים בבואנו להתנשא מעל ציבור שמרגיש שהוא צריל לחיות את חיו אחרת!, יש מקום לכולם, וגם דרך הצמחונות היא דרך חיים, אין בה שום דבר מזיק אם עושים אותה באחריות ובגישה חיובית ולא הרסנית
    וכמו כן אני לא מאמינ ש''תוכננו'' לאכול בשר, מכיוון שאנחנו בני אדם ולא חיות ויש לנו שכל לעשות את הבחירות שלנו מתוך הבנה של מה שאנחנו עושים / גורמים לסביבתנו

    • וקצת יותר עומק מהדמגוגיה של הכתבת.... (ל''ת)

      כל הכבוד, 05/08/06 09:32

  • 5.

    הורים הזהרו- כתבה חד צדדית וחלקית

    טבעוני בריא, 04/08/06 15:54

    מסכנות הבנות (והבנים) שההורים שלהם קוראים את הכתבה הזאת.
    הכתבה מציגה תמונה חד צדדית שמגובה ע''י מספר בודד של אנשי מקצוע שלפי דעתי ממש לא מעודכנים במחקרים רבים שתומכים בצמחונות ובטבעונות. מחקרים רבים, ויותר מכך מיליוני אנשים בעולם שחיים בצורה זו, מוכיחים שצמחונות וטבעונות מונעת ומרפאת כמעט כל מחלה (כמובן תלוי בסוג בתזונה) ושאפשר ע''י תפריט מאוזן טבעוני לחלוטין לקבל את כל המרכיבים החיוניים (להוציא B12 שאפשר להשלים ע''י תוספים). כמו כן חוסר איזון נפשי (שיש לו השלכות פיזיות כגון חוסר רעב) לא יפתר לעולם ע''י אילוצים (להכריח לאכול בשר) ואיומים, הייתי מציע להורים לבדוק איפה יש חוסר באהבה בתור התחלה ואח''כ לבדוק את אחת מעשרות הדרכים השלמות יותר (הוליסטיות) לטפל במיקרים מסוג זה.

  • 4.

    קשקוש מוחלט

    נטע, 04/08/06 14:24

    איזה גיבוב של שטויות..אלוהים,מה הקשר????אנשים בוחרים לא לאכול בשר מתוך מניעים מוסריים ואתם הפכתם את זה לאנרוקסיה!אנורקסיה זו מחלת נפש ולא סתם רצון להרזות! תמשיכו להפחיד אנשים מצמחונות במקום לעודד אותם לדבר עם ילדיהם-ממש מתכון לחיים בריאים!

  • 3.

    כתבה בשירות זוגלובק!!!! (ל''ת)

    יוסי, 04/08/06 14:20

  • 2.

    אזהרה: אכילת חיות בגיל הנעורים מסכנת את ההומניות והחמלה

    לא אני, 04/08/06 13:53

    ועלולה לגרום להתדרדרות מורלית כללית לקראת גילאי הבגרות.

  • 1.

    צימחונות איננה אנורקסיה!!!

    חיה ותן לחיות, 04/08/06 13:46

    אדם יכול לכנות את עצמו בכל מיני שמות ובכללם צמחוני. זה לא אומר שהוא כזה בהכרח!
    צריך לראות מדוע האדם בחר להיות צמחוני. אם זו סיבה אידאולוגית כמו רצון לא להרוג חיות או המחשבה על המשאבים של כדור הארץ המיועדים להאכלת כלל בני האדם, אז אין בכך כל פסול (ההפך הוא הנכון), ויש לדאוג לכך שהתפריט יהיה מאוזן ( ניתן לדבר עם דיאטנ/ית שמכיר/ה בכך שצמחונות זו דרך חיים לגיטימית)ואם יש צורך בתוספים כמו B12 הדברים ילקחו בחשבון.
    אם הרצון להיות צמחוני לא מלווה מתחילתו באידאולוגיה, אלא רק בבעיות אכילה אז יש בעיה שדורשת טיפול!!!
    חבל שהכתבה כל כך שלילית לגבי צמחונות. צמחונות במקרים רבים היא בחירה מודעת של אדם רגיש ומתחשב!!!