• 50.

    הזדהות

    ציונה דב, 01/12/09 18:23

    מוקסמת מאופן תאורך את ההתקף...אמסור את הספר לבני שמאושפז כעת כבר בפעם הרביעית-אולי יסכים לקרוא ולהתעודד
    חשוב להקים קול צעקה רמה בנושא חולי הפסיכוזה.אין מודעת ציבורית לנושא.
    אנשים כמוך יכולים לקדם את המודעות הציבורית לחולים המתביישים והסובלים.
    יישר כוחך.

  • 49.

    מבקשת עזרה דחוף מאד''

    miri, 30/05/08 21:01

    קודם כל מאחלת לך ולאשתך הרבה מזל ובריאות ואל תשימו לב לדברים רעים שאנשים רעים כותבים יש הרבה אנשים חסרי רגישות וטקט . אז ככה אישפזו את בת דודה שלי במחלקה סגורה בבית חולים מוכר בארץ כי אמא שלה חשבה שיוכלו לעזור לה שם עקב משבר שהיא עברה בעקבות פרידה מחבר שבעקבות כך היא הפסיקה לאכול לא ישנה וכניראה כמו שלך קרה נוצר לה איזשהו מצב פסיכותי שאם לה זה קרה אז זה יכול ליקרות לכל אחד עכשיו היא נימצאת כבר חודש וחצי בבית חולים ובמקום לעזור לה הם מזיקים לה ממצב שהיא היתה בסדר הם עשו אותה ממש חולה עם כל הזריקות ווהכדורים שהם ממלאים אותה שם היא כבר מאבדת כל צלם אנוש .אני יודעת הרבה דברים על איך שהמערכת עובדת בגלל ידיד טוב שהוא ע''וד ויש לו חברים טובים שהם רופאים בתחום בריאות הנפש הם לא עושים את העבודה שלהם לרוב כמו שהיו צריכים לעשות אין להם שום סימפטיה אמיתית לחולים והמ ממש חסרי רגישות כלפיהם אם חולה מיתנגד כלפי טיפול מסוים לא כמו שאר המחלות שאתה מסרב לטיפול אז יהיה לך חופש בחירה כחולה פה זה לא ככה אתה נמצא בעולם אחר אם חוקים אחרים ואם מישהו מיתנגד קושרים אותו מזריקים לו זריקות בכוח ותרופות וברור שכל בן אדם אם ינסו לדחוף לו זריקה בכוח יתנגד לכך הם מעדיפים שהאנשים לא יפריעו להם ואם יש מי שמפריע ידחפו לו עוד תרופות רק שישתוק אני יודעת עוד אבל לגוף הזה שניקרא פסיכאטריה יש הרבה כוח ולא ניראה לי שאני יכולה להוכיח כלום לכן אני מבקשת עזרה דחופה כידי לשחרר את בת דודה שלי משם ולתת לה את הטיפול שהיא זקוקה לו באופן פרטי בלי כל ההיתעללויות וההשפלה שהיא עוברת כרגע אני כבר לא יודעת למי לפנות וממי לבקש עזרה בתודה מראש מירי.

  • 48.

    תגובה

    לוחם, 14/01/08 12:51

    היזדהתי מאוד עם ספורך

  • 47.

    שם זהה, אנשים שונים

    דוד רונן, 23/11/07 12:17

    קוראים יקרים.
    שמי דוד רונן, עתונאי, ואין כל קשר משפחתי או אחר ביני לבין מר רונן נשוא הכתבה.
    אני מעריך מאוד את מאבקו ואת אומץ ליבו, אך אשמח לדעת שלא''משדכים'' בין שנינו.
    בברכה, דוד רונן, מנהל הרשות לחקר מוזרויות.

  • 46.

    רונן היקר

    סילבי, 29/08/07 13:58

    קראתי את סיפורך ופשוט כל כך כואב אבל אני מאמינה בכוחות שלך שהכרתי אותך בקבוצה באנוש כל כך התחברתי אלייך ולדברים שאמרתה אני מאחלת לך עוד המון שנים של עשיה

  • 45.

    נדון

    הדס חומסקי, 25/03/07 12:30

    אז אפי מלמד הוא אותו אחד מחפש איתן

  • 44.

    זקוקה לעזרה

    שירה, 31/10/06 00:15

    שלום רונן הסיפור שלך נגע לי אשמח אם תיצור קשר במסנגר או במייל יום נעים שירה hazanski@walla.co.il

  • 43.

    הגשמה עצמית

    צחי, 03/09/06 18:49

    לקוראים שלום רב,

    לא אאריך במילים, אך דעו שהחיים ממשיכים, ואין שום מניעה שתתקדמו בחייכם, ותגשימו את עצמכם ואת ייעודכם, אף על פי שאושפזתם או טופלתם ע''י המערכת הפסיכיאטרית, ולאחר שעמלתם תקצרו לבסוף את פירותיכם, אני מבטיח ! ! !

    לצערי הרב המערכת הפסיכיאטרית (כמו מערכות רבות במדינתינו), רקובה מהיסוד, וחייבת להשתנות בהקדם ! ולא מעט אנשים 'אנטי פסיכיאטרייה' ובצדק (כולל לא מעט אנשי מקצוע בעצמם) !

    אך ישנם לא מעט אנשים בארץ שאושפזו בבי''ח פסיכיאטרי, ואף על פי כן הגשימו עצמם ואף הפכו לרופאים, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים, עורכי דין, רואי חשבון, והרשימה ארוכה...

    אל דאגה, נאלץ בינתיים להמתין בסבלנות אך בסופו של דבר השינוי יגיע, והחברה הישראלית וכן הקהילה ''המדעית'', תשתנה, ולא תאלצו להמשיך ולהסתתר ולחשוש.

    תקוותי שהשינוי יגיע בעתיד הקרוב, היות ואחוז נכבד מהציבור במדינתנו נעזר בטיפול פסיכיאטרי וחלקם אף היו מאושפזים !

    אני שותף לכאב שלכם, והטראומה לא קלה !
    אך עצתי לכם, להמשיך לחיות ! לעמוד על הרגליים בראש זקוף, ובגאווה !
    ואם חלילה וחס, תרגישו ותחששו שהמערכת שוללת מכם זכויות (רק בגין אישפוז), רומסת אותכם, ואונסת את הגבולות שלכם, אל תחששו להגיד 'לא' ! ! !
    ואם זה יגיע לידי מאבק אל תחששו להילחם 'עד המוות', ואם יש צורך גם תשכרו עורך דין טוב, וחוות דעת מומחה, כי לצערי רק כך תישמרו מהמערכת, תעזרו לשנותה, ותשמרו על זכויותכם !!!

    האמינו לי, ניתן להילחם במערכת, וזוהי חובתכם ! זה לא 'מדע מדוייק', זה לא מדע בכלל, והדעות המקצועיות הן השערות פילוסופיות ולעיתים גם חסרות כל ביסוס !

    אני מכיר את המערכת מבפנים היות ואני בעצמי עובד בה (זה זמני בלבד... חלק מהתמחות) אני לא מאמין בה, אך משתדל לשנותה כשזה אפשרי, ולהביע את דעתי !
    (אגב, לא כולם 'מושחטים', יש אנשי מקצוע שמאמינים בנפגעי הנפש ותומכים בהם !)

    ישר כוח !
    אני מאמין בכם, אז אנא, האמינו בעצמכם !


    בכבוד רב ובברכה,

    צחי.

    נ.ב.
    תקוותי שעודדתי אתכם מעט.

  • 42.

    בני אורן

    לאה אדטו, 26/08/06 15:25

    אניאם לבן חולה סכיזופרניה מזה כ-11 שנה. מצבו מוגדר יציב ומאוזן ואין כל התקפים מזה כמה שנים. אך מבחינת תהליך השיקום - הכל נעצר. אין לי כל תקווה, הוא אינו עובד או לומד ולא עושה דבר , למעשה חי חיים ריקים מתוכן ובבדידות מזהרת איני יודעת לאן לפנות בכדי לשפר את מצבו אנא במידה ויש לך עצה אשמח לקבלה

  • 41.

    תודה לך רונן תודה על הכל

    מתמודדת, 18/05/06 23:16

    ההצלחה שלך נותנת כוח ותקווה שכל כך זקוקים לה ברגעים קשים ועוזרת לשבור את הסטיגמה בחברה מי יתן וירבו אמיצים כמוך
    מאחלת לך רק טוב והצלחה
    מאמא שבתה עברה התקף פסיכוטי

  • 40.

    כל הכבוד...

    יוגב, 05/05/06 14:23

    כל הכבוד לך
    אקרא את הספר
    פתאום נזכרתי בסיפור שאני מכיר משירותי בצנחנים על חובש בסיירת צנחנים(קובי...) שהיה בהיתקלות שבה גם נהרג מפקד הסיירת, איתן בלחסן, שהיה במצבך ולא קיבל טיפול גם...
    אסור להפקיר פצועים בשטח...
    אני אישית הפסקתי ללכת למילואים

  • 39.

    רק 12 קילו? תגיד תודה

    חסוי, 02/05/06 05:10

    אני עליתי 30 [!!] קילו, מ-65 ל 95 [למה לא 100 בעצם?] בגלל התרופות.
    אבל זה שווה את זה. עדיף להיות שמן ומתפקד ולא רזה ו''מחוסל''
    אני הייתי שם.

  • 38.

    כתבת וידאו בנושא

    אריאל, 30/04/06 03:09

    www.cchr.org.il
    של עמותת מגן לזכויות אנוש

  • 37.

    נא לקרוא :)

    מעדיף בלי, 30/04/06 01:57

    החברה נמדדת ביחסה לחלשים.

    אל תכשלו בשיעור הזה..

    אני נכה צה'ל כבר כמה שנים טובות - גם מהתחום הנפשי - ועם כל כמות האיכויות שיש לי - אני מודע לעובדה שאני חלש *נפשית* מאחרים.

    זה לא הופך אותנו לנחותים - אבל הנכות הנפשית מגבילה את ההתקדמות בתוך חברה 'בריאה'.

    כל דבר שארצה לעשות ייעשה בצעדים איטיים יותר.

    וכל אדם שנותן לי יחס שאיננו מסביר פנים כי שם לב שאינני חזק נפשית [בגלל הטראומה שעברתי - ולא ממש משנה מה גרם ואיפה זה התחיל כי אלה נבירות מיותרות ] צריך לעשות חושבין בינו לבין עצמו אם רע לו עם עצמו עד כדי כך שמצא בי משהו שמאיר את פניו בצורה שאיננו מסוגל לעמוד בפניה.

    נכות היא גם אושר.

    אושר וזכות גדולה לשמש מראה לחברה כולה. :(

    • וואו

      בור ועם הארץ, 24/05/06 01:37

      שמע, קלעת בול.
      יישר כח גדול מאוד על התגובה הזו.
      ממש דיברת עליי.
      (לא שאני מתגאה על כך , כן?)
      זו אחת מהפעמים שמישהו קולע בדיוק לדברים שאליהם אני חושב/מרגיש.
      אני חייב לצטט במה בדיוק הדהמת אותי:
      ''צריך לעשות חושבין בינו לבין עצמו אם רע לו עם עצמו עד כדי כך שמצא בי משהו שמאיר את פניו בצורה שאיננו מסוגל לעמוד בפניה.''

      באמת כל הכבוד לך.
      אם תרצה לומר לי משהו בתקווה שתחזור לקרוא כאן:
      want.salvation@gmail.com

  • 36.

    חשיפה ותמודידות!!!

    שקד משה, 27/04/06 11:56

    רונן יקר, כפי שידוע לך צפיתי בראיון שלך בתוכנית הספור שלי בערוץ 10 ולדעתי הצורה שבא היגת את הדברים , מוסיפה הרבה נקודות מוארות לך ולנו המיתמודים ואני ממש מאחל לעצמי ולאחרים את האפשרות ויכולת ללכת בדרכך.
    כתבתי כאן בפורות על הנושא של חשיפה והתמודידות בעיקבות זה שצפיתי בתוכנית שבא רואיינת כך שאתה יכול לזקוף הרבה לזכותך בנדון אני שמח שאתה כאן איתנו , גלוי אמיתי ואהוד וכולי תיקווה שרובינו נמצא את הכוחות לחשוף ולספר את הסיפור האישי שלנו '' כל מסע ארוך מתחיל בצעד אחד.
    שלך בהערכה וחיבה ,
    משה שקד, מל''מ

  • 35.

    עלה והצלח

    טל, 24/04/06 18:43

    לרונן היקר
    אני מצטרף לצרור הברכות והאיחולים,
    אין בפי בכדי לתאר את ההתרגשות שעוררת בי,ואין מבין יותר טוב מה הרגשת באותה תקופה ''מבזה'' מאשר אחד שעבר מקרה דומה לשלך כולל נטישת האישה ברגעיי הקשים.
    מי ייתן ועוד יקומו הרבה כמוך עם כוחות עצומים אלו להתמודד עם הסביבה הלא תומכת שלנו...

  • 34.

    גם אני קב''ניסט

    הצועד בנעליו, 21/04/06 10:46

    פרופיל 21 - האנשים הכי טובים בארץ !

    ומי שלא הבין עדיין אני בקבוצה המובחרת הזאת!

    ליבי לך רונן דוד היקר.

    • למרות שכותב התגובה הקודמת הוא חרצוף

      הצועד בנעליו, 23/04/06 14:36

      (וכל מי שקורא באתר הארץ מכיר אותו):
      לדוד רונן: פרופיל צבאי אינו הכל בעולם, ואם קיבלת פרופיל 21 זה לא סוף הדרך, אפילו במדינה מיליטריסטית כמו שלנו.
      כל הכבוד לך ואני מאחל לך הרבה הצלחה בחיים בדרכך החדשה.
      ול''אבי מירוחם'' - תישאר שם.

  • 33.

    אבי מירוחם

    אריאל, 20/04/06 12:49

    לאחר שקראתי את דבריך הזדעזעתי אתה יצור שפל ומתועב וכסיל שאין כדוגמתו ומה שבטוח בכל תחומי החיים אתה נוהג כך . לאחד כמוך אין זכות בכלל להביע דיעה כי אתה אדם נחות מיסודך

    • תגובה לאבי מירוחם 33

      ריקי, 01/05/06 15:21

      לדעתי אתה יצור שפל מתועב וכסיל שאין כדוגמתו. מה שאומר שלחיה כמוך אין זכות להביע דעה. יום אחד גם אתה תגיע למקום הזה אני מקווה.
      רק אז אולי תבין במה מדובר.כי היום אתה יצור נחות מיסודך.

  • 32.

    יוסי , מל''מ בתנופה אדירה תראה בקישור

    ויויאן, 19/04/06 10:23

    אתה טועה חבר , מל''מ בתנופה
    במלוא הקיטור , ''התמודדות'' בזמנו היתה בלי חוט שידרה .

    • המחמאות לצביאל רופא

      יפתח, 19/04/06 13:14

      צביאל מגיס אנשים ומנהל את מל''מ הכל בזכותו.

  • 31.

    עלה והצלח ללא מורא ופחד.

    ליאור, 17/04/06 20:43

    הינך סמל ומופת לאומץ-לב ונחישות, חנוך ועזרה לזולת,
    בהערכה רבה,
    ליאור.

  • 30.

    כבוד לרונן דוד

    אורנה, 17/04/06 15:34

    רונן יקר
    אתה נושא הדגל אני מעריכה אותך שיצאת מהארון לכולם לדוגמה ומופת גיבור מילחמה הלם קרב זה קשה

  • 29.

    אני ההיתי מאושפזת באברבנל

    סמדר, 17/04/06 15:17

    אני גם ההיתי בפסיכוזה המזל שלו היה בתוך מילואים עם לאן לוקחים לקשירות מחלקה סגורה כול היום זריקןת זורקים לכלבים הפסיכיאטרים באברבנל רעים

  • 28.

    כל הכבוד

    אסי, 16/04/06 15:41

    חשוב מאוד להעביר את הסיפור הזה לאותם אלו שמתמודדים ברגעים אלו עם אותו התקף חרדה או ככל דבר אחר.

  • 27.

    מזדהה מאד איתך רונן יקר

    vivi, 15/04/06 16:29

    אנשים שלא היו במקום שהיית לא יכולים להבין
    אל תשית לבך למלעיזים כי סטיגמת הפחד נימצאת בישותם
    אתה צריך להמשיך קדימה עם אותו ניצוץ אחראי ונחוש שיש לך ואנו נהיה אחריך
    ניפתח ונראה לעולם שהפגועים בנפשם בעל לא עוול בכפם, שווים וראויים כמו כל בן אדם אחר ולדעתי אף יותר מדוע?
    כי הם התחשלו עברו את בגהנום! ומי שעבר והיה 'בסלע האדום' נחשב לגבר ולגיבור ! לחכם לרגיש ומבין יותר משאר בני שיחו-כמו בני היקר.
    ואגב שתארים וההשכלה שלך רק מוסיפים לך יכולות וכבוד.
    ולמי מבין החולים שאין לו יכול לרכוש בבוא העת וגם נחשב בעיניי לגיבור. מבלי יוצא מן הכלל!

    שלך בהצלחה להמשך הדרך
    ויוי

  • 26.

    מעריץ את האומץ שלך

    אלן, 11/04/06 20:34

    מעריץ את האומץ והכוח הנפשי שלך
    להתמודד .

    בידידות
    אלן

  • 25.

    כל הכבוד לך רונן!

    פסיכולוג, 11/04/06 16:53

    המטרה שלי בעבודתי היא אחת: לעזור לאלה שצריכים אותי.
    והלוואי והייתי יכול להיות שם לעזר בזמנים הקשים הללו!
    כולי שמחה שבחרת בחיים ושגם הצלחת לרתום אותם!
    בשמם של הפסיכולוגים והאנושות- אנו מצדיעים לך ומקווים לעזור לאלה שעדיין לא הגיעו לנחלה, ואלה שלא יגיעו.אנחנו פה!

  • 24.

    חג שמח ובריא לרונן האמיץ

    אחד שיודע מה זה, 11/04/06 10:29

    לכל אחד יש את הפוטנציאל להתמוטטות מה שקובע זה הנסיבות והן היו לרעתך, שמח שחזרת לחיים ואני מקווה שהספר והחשיפה שכנראה לא יהיו קלים יעשו את השינוי המיוחל בדעת הציבור.
    הרבה הצלחה

  • 23.

    רונן בהצלחה וגם תודה!

    גיא, 11/04/06 01:04

    נראה לי שהספר הזה יגרום להרבה אנשים להבין שהם לא לבד, ובסופו של דבר הכל בסדר, ואפשר להתגבר על הכל.

    אז רונן ידידי מכל הלב... בהצלחה! סחת'ן על החשיפה, ולוואי שתצליח לגרום לשינוי הסטיגמות והטפשות שמופיעה כאן בחלק מהתגובות.

  • 22.

    גאה בך ושמחה איתך (ל''ת)

    מיפקין, 10/04/06 23:55

  • 21.

    כל הכבוד

    מישהי, 10/04/06 23:53

    מאחלת לך שהחיים יאירו לך פנים וכבר מצפה לקרוא את ספרך חג שמח

  • 20.

    זאת רק הוכחה שאף פעם לא צריך לאבד

    איש בריא מאוד, 10/04/06 23:19

    את התקווה. עלה והצלח, וחג שמח!

  • 19.

    גאה בך המון!! כל הכבוד לך!! משמש דוגמא!! (ל''ת)

    שירלי, 10/04/06 23:04

  • 18.

    צריך להבין בשם האל!

    H, 10/04/06 18:10

    לא כל אדם מסוגל לתפקד במסגרת צבאית נוקשה כמו צבא לוחם כמו צה''ל. אסור שזה יהיה לרועץ לאזרח שלא עמד בקריטריונים! פרופיל 21 נפשי הוא לא אות קלון! כקצין אני מברך על כך שחיילים שלא עומדים בלחץ משוחרים. אנו זקוקים ללוחמים ללא בעיות נפשיות. אנחנו מסגרת לוחמת שלא אמורה להתעסק עם חיילים עם בעיות נפשיות! אנחנו יחידה לוחמת ואין לנו היכולת להתעסק בבעיות מסוג זה. אנחנו מצפים מצה''ל לשלוח לנו לוחמים ללא בעיות נפשיות. פשוט אין לנו זמן להתעסק עם בעיות מסוג זה.
    קצין שריון במילואים

    • אתה חמוד אתה (ל''ת)

      אתה חמוד, 10/04/06 19:20

    • בצבא רוצחים אנשים!

      פרופיל 21, 10/04/06 23:37

      והרצח הזה בא מלמעלה.הצבא היא מסגרת שמטפחת כוחניות ומעודד לרמוס את החלש מעצם מהותה.אני רק שונא את עצמי על זה שחיכיתי כל כך הרבה שנים עד שהסקתי את המסקנה והתחפפתי משם.אבל המחיר של ההשתהות הזאת וההרס העצמי שהבאתי על עצמי כי לא רציתי להודות בזה הופכים את הכל לתפל כל כך.לא יזיק לרונן ולאשתו להיות הגונים ולראות איך המסגרת הצבאית יכולה לרסק אנשים ואחרי זה להגיד שזה היה לפי הנהלים.אני מאחל לך אבל כל טוב בהמשך ושמח שאתה מתפד וחי טוב.בהצלחה בהמשך

  • 17.

    אבן הדומינו

    צביאל רופא, 10/04/06 16:45

    רונן יקר,

    אין לך מושג מה אתה עושה לאנשים ששנים ארוכות חיים בחשש וחרדה עמוק בתוך הארון.

    ואתה לא יודע עד כמה בחשיפה האישית שלך אתה משחרר אלפים מכלא רגשי לוחץ וסוחט.

    אכן, אתה לא יודע ולא יכול לדעת, כי אתה בחשיפתך רק מבצע הפלה מדוייקת של ''אבן דומינו'' אחת, אשר תגרור עוד רבות ובעוד חודשים ושנים תישא מלוא פירותיה...

    חג שמח לך ולמשפחתך ידידי הטוב,
    צביאל רופא

  • 16.

    רונן עלה והצלח כל הכבוד על האומץ

    אחד שמסתתר, 10/04/06 16:43

    בתור אחד שעבר משבר ומסתיר אותו כדי להתקבל לעבודה, אני רוצה לשבח אותך על האומץ, הכתבה ריגשה אותי מאוד

  • 15.

    צריך אומץ לקום על הרגליים ולהתמודד,וצריך להוריד את הכובע ולהצדיע! (ל''ת)

    מיטל, 10/04/06 15:49

  • 14.

    תגובה ל-4 האמיץ

    בקיא בנושא, 10/04/06 15:29

    א.ג.נ.
    היות והצבא מגייס גיוס נרחב הוא כן צריך ''לטפל בכפפות משי'' בכל ''משוגע'' - כי לא כל אחד מתאים למסגרת צבאית
    חשוב לי גם לציין כי ילדים חולים נולדים מאין שלל סיבות ,המתאם הגנטי לא עובר רק דרך מחלות נפשיות .אני מקווה שנבדקת היטב

    קשה לשמוע שבארץ עדיין מתקשים לקבל את השונה בעוד שבמדינות מערביות האנשים הללו נוטלים חלק פעיל באוכליסיה -אני אומר את זה כהתייחסות לתגובתך

    ויש לי אזהרה אחרונה אליך : מחלות נפש אמנם לא מדבקות אבל כל אחד יכול להשתייך יום אחד לקבוצה הזאת.....אז תדבר קצת פחות בביטחון עצמי כי בניגוד אלי אני מתאר לעצמי שאתה חי בארץ ושם חולי נפש באמת אוכלים חרא

  • 13.

    כל הכבוד לאנטליגנט המלומד אבי מירוחם

    אורלי, 10/04/06 15:23

    אשר מביא כבוד רב לעירו בכתיבתו השנונה והבעת דיעה מלומדת ועניינת לכתבה!
    באמת יישר כח לך.
    והלוואי שיכלאו וישמידו את כולם: חולי הנפש, הנכים, השחורים, ההיספנים ואם כבר אז את כל אלו שאין להם שיער בלונדיני ועיינים כחולות... וגם את היהודים! אה... אופס היהודים זה של היטלר... אין לזה שום קשר אליך....

    • נשמה אני מלומד מספיק

      אבי, 10/04/06 16:36

      אל תזלזלי בי ככה אני מנהל אני
      ויש לי קצת מושג על העולם הזה

      • נשמה -כפרה- עיניים, אני רואה כמה אתה מלומד!

        אורלי, 26/04/06 13:56

        הרי כמו שאמרת - אתה מנהל אתה!
        גם אני מנהלת (... אני...) ובניגוד למה שאמרת שיש לך קצת מושג על העולם הזה- לי יש 'הרבה' מושג על העולם הזה! ואני יודעת שבעולם הזה יש מקום לכל אדם שאין לו כוונה רעה בליבו (שוב- בניגוד אליך...).
        תהיה בריא כפרות!

  • 12.

    מחלות משוגעים

    ששי, 10/04/06 15:20

    מרחם על ההורים של הבחור הזה אוי ואוי לצרה

    • את הרחמים שלך - להשליך לפח ומהר (ל''ת)

      חסר רגשות שכמות, 10/04/06 16:46

    • הצרה האמיתית היא אנשים כמוך.... (ל''ת)

      מוטי, 10/04/06 17:17

  • 11.

    ל-8 תתבייש לך, תגובתך לא ראוייה בכלל

    נירית, 10/04/06 14:40

    בהזדמנות זאת אאחל לרונן רק טוב אמן

  • 10.

    גאה בך, תלמידי היקר!

    דויד חקק,, 10/04/06 14:27

    קראתי בעיון רב את הכתוב, ואכן מדובר באחד האנשים, שהבחלט הוגדרו בבית הספר, כתלמיד משכמו ומעלה.
    צר לי על הנסיון הקשה שעברת, הן בהתמודדות האישית-נפשית והן בהתמודדות הסביבתית. קריא: הצבא, הסביבה (כולל האשה).

    אבל מה שלא הורס - בונה אותנו!ונראה שיצאת מחוזק.
    יישר כח. למד להתמודד עם החיים וקבל כל יום כמתנה.

    ושיהיה לך בהצלחה רבה!

    • דויד, מורי היקר !!!

      רונן, 10/04/06 21:32

      תודה לך שקפצת לבקר בכתבה.
      שמור על עצמך שם באנגליה...

  • 9.

    קרה לי אותו דבר

    לא חשוב, 10/04/06 14:23

    תשמע ... נגעתי לליבי. לפני כמה שנים (ממש לא מזמן) עברתי בדיוק את אותה חוויה. זה גם התחיל כ''היפר'', לא ישנתי 3 ימים, התעסקתי בלהמציא ''פילוסופיות קיומיות'' וחשבתי שמה שאני מדבר זה דברי חכמה בעוד שבפועל דיברתי שטויות.

    למזלי - ההתקף התרחש ביום שישי, וביום שבת בערב אשפזו אותי בביה''ח., כך שלא עשיתי ''שטויות'' בעבודה.

    גם אותי העמיסו בתרופות שהפכו אותי לזומבי, בלי יכולת לחשוב ולתפקד - עד כדי כך שכששחררו אותי מביה''ח (לאחר כחודש) הייתי כל-כך זומבי שלא הצלחתי להתרכז בלקרוא עיתון למשך יותר מדקה (ממש הסתחררתי).

    היום, בחלוף כמה שנים, כשאני נוטל תרופות (שלא גורמות להשמנה) באופן קבוע ותודה לאל לא עברתי עוד התקפים, אני מתפקד היטב, חזרתי לעבוד בלחץ, ואני מתפקד ככל האדם.


    אני כותב את כל זה, כדי לתמוך בסיפור שלך ולהגיד למי שהחוויה ה''נעימה'' הזו עוברת עליו - תהיה חזק, אפשר לצאת מזה, וחוזרים לתפקד רגיל. יותר מזה - אני חושב שהחוויה אפילו חיזקה אותי והפכה אותי לאדם שמבין מה חשוב בחיים.

    (למי שרוצה לשלוח לי מייל - הכתובת היא knuntyokur@kriocoucke.mailexpire.com )

  • 8.

    חולי נפש מקומם במקום סגור

    אבי, 10/04/06 14:17

    אני לא מבין מה זו כל האהדה לאנשים חולים שצריכים להיות סגורים במוסד
    שלא עלינו כל דברים האלו ושלא נדע שיש כאלו אנשים

    • שלא נדע מאנשים כמוך שאכן לא מבינים

      יעלה, 10/04/06 14:49

      רצוי שבעייתים כמוך יכלאו מאחורי גדר, כדי שהחברה האנושית לא תינזק ממך.

      • תתבייש!!! (ל''ת)

        שירית, 10/04/06 23:47

    • עד שלא תחווה לא תיכווה (ל''ת)

      ר., 10/04/06 14:49

    • מרחם עליך אבי ועל הלב שלך שכנראה לא פועם (ל''ת)

      מרחם עליך, 10/04/06 16:45

    • יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא

      דליה, 10/04/06 17:16

      אדם איכותי, יצירתי, משכיל ותורם לחברה כמו רונן (ועוד רבים מאוד מאוד) מקומו המכובד שמור לו בכל חברה. בחברה יש מקום של כבוד גם לאנשים פחות מוצלחים, כמוך למשל.
      ואולי ראוי יותר שאנשים כמוך יהיו סגורים מאחורי סורג ובריח, כדי שלא יזהמו את החברה בבורותם וברוע לבם!

    • תגובה לאבי מירוחם

      R, 10/04/06 19:31

      נראה שאתה ממש בור ועם הארץ ,
      רבים הם חולי הנפש שאתה מכיר וכלל לא יודע על כי הם היו חולי נפש .
      1. מנחם בגין 2. פיקסו 3
      4.בטהובן .מוצרד ועוד הרבה אחרים ,
      חולה נפש הוא איננו בן אדם המוגבל בשיכלו אלא בן אדם שיכול להפעיל את השכל בכמה דרגות גבוהה יותר מהאדם הממוצע , גם גלילאו גלילאי היה בעצם לא נורמאלי כי הוא אמר שכדור הארץ מסתובב והשמש עומדת להזכירך הכנסיה רצתה להרוג אותו ואת משפחתו .
      הבעיה שההפעלה של המוח בדרגות גבוהות במיוחד יכולה להביא את האדם למעבר לתחום המני שהוא הדמיון בלבד וזאת הסכנה .
      בקיצור ההגדרה לאישפוז כפוי על פי חוק היא :
      אדם המסוכן לעצמו ולסביבה ,
      אני מכיר המון כאלה תוכל לראות אותם יום יום על הכביש , עוקפים בפראות נדחפים עוברים באדום חונים בחניות נכים וכד' ,
      לעומת זאת אם תשאל את אותם אלה שאתה שולח למוסד סגור כמה עבירות יש להם ברשיון הנהיגה תגלה שהמספר 0 הוא השכיח ביותר ,
      מכאן תוכל להסיק את המסקנה לאיזו קבוצה אתה משתייך .
      רבים הם האנשים שבעצם הם לוקים בפגיעות נפשיות מסויימות אך הם לא יטפלו בעצמם , הם אלו הבריאים שגונבים , רוצחים באכזריות חפים מפשע אונסים ילדות וזקינות וכד ' ....
      תחשוב על כך טיפה .


      • צריך להוקיע את התייחסותו של אבי ה''מנהל'' מירוחם

        חיים, 25/04/06 23:42

        הבעיה של אבי היא בורות עם שחצנות. שילוב קטלני. לידיעתך אבי אחוז אחד מאוכלוסיה בעולם לוקה בהתקפי פסיכוזה (סכיזופרניה). פשפש במשפחתך הקרובה והרחוקה וכנראה שתמצא מישהו אם בעיה דומה.
        תוכל ללמוד ולהחכים.
        גם לך זה יכול לקרות. אין חסינות.
        אם יקרה, מבטיח לא לרחם עליך!

    • תגובה לאבי מירוחם ממני ישירות

      אשתו של רונן, 10/04/06 21:15

      בתור אשתו של רונן אני פשוט נדהמת כל פעם מחדש כמה אטימות יש בחברה שלנו למרות רצוננו להיות
      פתוחים ומודרניים.
      ולך מר אבי תשקול מילים טוב טוב ותחשוב בגינם שנית ושנית לפני שאתה מציג אותם פה לפני כולנו.
      אתה מייצג מבחינתי את הפרימטיביות שבאדם ואם הייתי מתעמק ולו מעט בתוכן הכתבה היית קולט את המסר של בעלי והוא בעצם להראות לאנשים כמוך שהוא תמיד צריך להיות עם האף למעלה בגאווה .
      רונן מייצג את הצד האיכותי שבאדם וחברה בכלל בן אדם עם אידאלים איש צבא למופת שנפגע ולא מתבייש להגיד נפגעתי ולהתמודד מול אנשים אטומים כמוך מר אבי היקר
      עד פה ממני אשתו של רונן אליך נקודה סוף .

      • אף אחד לא רוצה דבר כזה לידו

        אבי, 11/04/06 09:24

        מרחם עלייך ועל משפחתך גברת השם יעזור לך .
        חג שמח

        • צר עולמך, אבי, כעולם נמלה

          אורית, 11/04/06 11:50

          אנשים כמו רונן יכולים להיות טובים, מקסימים, מוכשרים ונעימים פי אלף מאנשים כמוך!!!
          לא חשבת שזה ייתכן, נכון?
          תתפלא.
          מומלץ לך להעמיק את ידיעותיך השטחיות בנושא ולשרש את דעותיך הקדומות והפרימיטיביות.
          הן רק מעידות עליך, ולא לחיוב.

        • אשתו של רונן מחזירה תשובה לאבי ..

          אשתו של רונן, 11/04/06 12:59

          אדון אבי - הלוואי והיית מגיע לחצי מכף רגלו של בעלי ומשפחתי היקרה.
          הלוואי על כל הנשים בעל כמו בעלי ,
          מקסים , יפה תואר, אינטלגנטי , מהנדס מכונות בכיר , כל הדברים החיובים חלים עליו ולא עליך לדאבוני הרב - אתה מייצג מבחינתנו את התפוחים הרקובים שנמצאים במדינתנו ותפוחים רקובים בדרך כלל לא מחזיקים מעמד הרבה זמן וגם נופלים וכשהם נופלים הם נופלים חזק וגם דורכים עליהם , יורקים עליהם וזורקים אותם לזבל אפילו לא למיחזור .
          אז אנא הישמר בפיך מר אבי ''מנהל כביכול'' מלהשמיץ את משפחתי ואת בעלי היקר ..

          • לאבתי ובכלל

            טלי, 16/04/06 01:04

            הךלו
            ''הכרתי'' את רונן באחד הפור ןא מתכתבים למילה משנתיים. התרשמתי מאד מאישיותו של רונן, מכשרונותיו ו ומן האופן הנחוש שבו נאבק על חזרה לחיים נורמליים ..
            אני שעברתי ארועים קשים מאד בחיי, וממש לאחרונה איבדתי את אימי שנפטרה ממחלה ממארת, הייתי רוצה אח הכחות והיכולות . להתמודד כמותו.
            יישר כוח!

          • לאשתו של רונן,מה את מדברת בכלל אל אבי?

            אני, 21/10/06 04:55

            חבל על המאמץ...
            לא כולם נולדו עם שכל..אין סיכוי שהוא יקלוט..

      • אשה טובה וחכמה

        שושנה כהן, 01/05/06 15:43

        לאשתו של רונן
        אני מסכימה עם כל מלה שלך. אנשים כמו אבי מירוחם לא שווים אפילו יריקה כי הם שפלים בעיני. אני מחזקת את ידייך. את אשה אצילת נפש. המשיכי לתמוך ברונן. הוא שווה את זה. אם יש לו ילדים יבוא גם יומו להרגיש מה שכל פגועי הנפש מרגישים. ולכם אני מאחלת שמחת חיים ובריאות.

      • לאישתו של רונן

        ליאורה, 09/01/07 10:55

        בעלי חלה באותה מחלה לפני שנה ואינני יודעת איך מתמודדים אם תוכלי ליצור איתי קשר אשמח

    • על בורות ניתן למחול,

      ילידת הארץ, 10/04/06 23:58

      על רוע ועל אטימות אין מחילה.

    • אבי, בוש והיכלם

      ד., 11/04/06 19:24

      אבי , בוש והיכלם על הניבזות בדבריך

    • שאתה תהיה במצב שלו .....

      קסם, 25/06/06 22:46

      אני ממש כועסת אליך איך אתה מסוגל לדבר כך מה חולי נפש הם לא בני אדם הם כמו כולם ואפילו יותר מבן אדם רגיל הם אנשים מקסימים ומיוחדים עם כשרונות מדהימים אני מאחלת לך בהצלחה רונן תמשיך להתגבר ולהתחזק ואל תיתן לאנשים רעים להתגרות בך ..... מקסם המיוחדת

    • לאבי הטיפש..

      אני, 21/10/06 04:48

      לידיעתך גם אנשים עם דכאון נחשבים לחולי נפש..אז מה הם משוגעים?
      את טיפש ובור,אז כשתשתווה לקצה הציפורן שלי (חולת נפש)..נדבר..

    • למיספר 8

      xxx, 30/05/08 20:18

      אם אתה אומר דברים כאלו אתה ממש דפוק ואם יקרה לך משבר נפשי אתה כבר לא תיצחק על אחרים תיזהר יש אלוהים בשמיים ממני xxx

  • 7.

    היה היתה פעם ''התמודדות''..

    יוסי פרלשטיין, 10/04/06 14:07

    והיא הציבה לעצמה מאבק למען שינוי כללי המשחק במטרה לשלוף את הסבל הנפשי מצפרני הפסיכיאטריה ולפעול להרחבת קשת המחוייבות והאחריות החברתית כדי לצמצם את כל יכולתו של הממסד הרצחני. משום מה הם החלו להאבק מבפנים ואולי גם נמרחו בשלמונים ואז שינו מסכות ואני היום אדם שנותר בבורותו והם בנו לעצמם קריירות של עוסי''ם ומנחים. ככה יעשה לאיש אשר הזונה רוצה בבתוליו הצייתניים...

    • אתה בכלל לא מדבר לעניין

      מוטי, 10/04/06 17:08

      מל''מ - מתמודדים למען מתמודדים (הממשיכה של התמודדות) פועלת במלוא הקיטור!
      ראה קישור בסוף הכתבה.

  • 6.

    10

    BOBBY, 10/04/06 14:04

    I RESPECT YOU VERY VERY MUCH.
    GOOD LUCK IN THE FUTURE JUST TO STUDY FROM YOUR FIGHT.

  • 5.

    יש לנו 120 חולי נפש בכנסת ואין כתבה (ל''ת)

    פסיכיאטר מחוזי, 10/04/06 13:42

    • חברי הכנסת עושים עבודת קודש

      חבצלת, 10/04/06 16:50

      איך אתה מעז ללגלג עליהם ולומר שהם חולי נפש?? תתבייש

      • לשתי הטיפשים..

        אני, 21/10/06 04:45

        קודם כל חולה נפש זה לא לגלוג,זה כמו שאני יגיד למישהו יא מצונן,רק שזה עובר יותר מהר..
        ולידיעתך חברי הכנסת לא עושים עבודת קודש..לגנוב זאת לא עבודת קודש..

  • 4.

    לא נראה לי שהוגן להתלונן על הצבא

    ט, 10/04/06 13:42

    ארגון גדול שעושה עבודה כל כך רגישה לא יכול להחזיק חולי נפש, ולא צריך לטפל בכל משוגע בכפפות של משי, גם אם הוא היה קצין טוב. אני גם לא חושב שצריך להאשים את אשתו על כך שעזבה אותו. הוא לא יכול לצפות שהיא תדפוק לעצמה את החיים, ותיקח סיכון שיצאו לה ממנו ילדים חולים. הוא צריך להבין את זה, אם עדיין לא עשה זאת.

    אבל דוד עושה רושם בחור לעניין, אינטליגנט ומלא חיוניות. התרומה שלו לחברה מרשימה ונראה שהוא מפצה בה על המחלה שלו. חבל שבן אדם איכותי צריך לסבול ממגבלה כזו, וכל הכבוד לו שהוא מוצא את הדרכים לחיות את החיים בכל זאת, ולהיות אדם יצרני וחיובי.

    בהצלחה!

  • 3.

    כל הכבוד על העזרה לאחרים, על החשיפה, על הספר ועל הבחירה בחיים.

    רמואז, 10/04/06 13:37

    אתה דוגמא נהדרת לכך
    שאין בור שאי-אפשר לצאת ממנו.

  • 2.

    חולה רוח !?... (אין מושג כזה)

    עברית שפה קשה, 10/04/06 13:15

    ''חולה רוח'' הוא מושג שכבר מזמן אינו בשימוש - המושג הנכון הוא ''חולה נפש''

    • מה עם ''יפה נפש?'' (ל''ת)

      אולי זה?, 10/04/06 16:43

    • גם אני הכרתי בחור במצב דומה

      ח., 24/04/06 14:48

      רצתי להודות לך על האומץ,ועל ההסבר ,אני בחורה שהכירה בחור שבמשך שלוש וחצי שנים לא ידעתי על מחלתו ,וכמו שאומרים שסודות תמיד מתגלים ,גם אני בסוף גליתי וכאבתי ולא הבנתי וחקרתי והרגשתי מרומה ועצובה,כי הבחור הסתגר ולא היה עם מי לדבר,הסבתי לו שלא משנה מה היה לו אני מאד אהבתי אותו שקיבלתי אותו כמו שהוא והייתי הכי בשבילו וכאב לי שהוא לא שיתף אותי אבל גם לא יכולתי לשפוט אותו,אבל רצתי לומר לכולם ובמיוחד לאישה של רונן כשאוהבים באמת ,אז שום דבר לא כזה מבהיל ומפחיד כי בסך הכל לכל אדם בחיים יש את הטוב והרע ואת השגעונות והדכאונות הפרטיות שלו ....אז אסור לשפוט אף אדם ולקבל את כולם באהבה כי אף אחד לא יודע מה יוולד עוד יום...חיזקו ואמצו...ותודה

  • 1.

    כבן למשפחה נכה

    ר, 10/04/06 12:48

    כבן למשפחה המונה לא מעט נכים נפשית, אך לא מוגבלים גופנית, אני מבין כל מלה, כל אות....

    לא יודעים להעריך נכות שאינה מתבטאת במראה החיצוני. אטומים היינו ונשארנו