• 21.

    האם יתכן ADHD ביחד עם פיברומיאלגיה ותסמונת תשישות כרונית במבוגרים? (ל''ת)

    dorit, 13/08/07 18:57

  • 20.

    נדון שני מור

    הדס חומסקי, 18/02/07 10:05

    ציערים חסר מנוח

  • 19.

    yuong as old all the same (ל''ת)

    drow catz, 23/10/06 08:46

  • 18.

    האמתעל הפרעות קשב וריכוז

    מתנגדת לריטלין, 18/09/06 17:30

    אני לא יודעת מה אתם, הקוראים יודעים על כדורים, אך אני עבדתי עם ילדים עם הפרעות למיניהם, שהיו מטופלים בכדורים, והם פשוט היו אפתיים וכמעט שאי אפשר היה לתקשר איתם. גם הילדים עצמם וגם הוריהם סיפרו לי שהכדורים לא באמת עוזרים להם, והם לוקחים כדורים כתנאי להשאר בבית הספר. אתם קולטים? לבתי הספר של ילדיכם יש את הסמכות לסמם את ילדיכם ולהאשים אתכם בהזנחה אם לא תעשו את זה!!!

    • לא לכולם זה מתאים אני מסכימה (ל''ת)

      זאבית, 21/11/06 08:30

  • 17.

    ''אליס'' ולא ''עליזה'' (ל''ת)

    עדי, 24/06/06 13:24

    • דווקא עליסה (ל''ת)

      alis, 26/06/06 16:45

  • 16.

    איפה אפשר לבצע אבחון להפרעת קשב וריכוז?

    ערן מוסקוביץ', 18/06/06 18:38

    הייתי רוצה לבצע אבחון להפרעת קשב וריכוז אני בן 32 ,אני רוצה מס' טלפון או כתובת שאפשר לתאם אבחון ,כמו כן האים מישהו יכול ךתת המלצות לגבי מכון או מכונים כאלו?

    • רחובות (ל''ת)

      g, 22/06/06 16:37

    • נסה במכבי זהב (ל''ת)

      זהבית, 21/11/06 08:31

  • 15.

    איפה מטפלים

    נורה, 20/03/06 17:12

    האם יש קבוצות תמיכה או משהו כזה
    איפה יש טיפול מסודר למבוגרים.
    אני בת 45, בעלת מקצוע חופשי , כותבת, משווקת, עושה דברים יצירתיים, ובקיצור עושה 20 דברים יחד כדי שכל פעם שהמיקוד ילך אפשר יהיה מיד לעבור לדבר הבא. זה קורה בממוצע כל 10-15 דקות. ואני עושה הכל יחד

    • www.keysure.org

      נתי, 02/04/06 15:20

      היכנסי ל www.keysure.org

      • לא נפתח? (ל''ת)

        ירון, 26/06/06 16:46

  • 14.

    ל''יהודי הניצחי'' או ''להורים שניכוו''

    שי, 12/03/06 10:20

    הדרך היחידה היא דרך האהבה

    ולכל אדם יש את הנתיב היחודי לו

    מי שימנעו או שיפחדו ולא יעזרו בחייהם, בבני זוגם, ובילדיהם כדי לחשוף את האהבה הקימת בהם

    יחפשו פתרונות קסם ויהפכו למאויימים נוכח מי שבוחרים להתמודד בצניעות באחריות ובאומץ

    ואפרופו חשיפה ואחריות, קימת אותה שגיאת כתיב בשתי תגובות שונות תחת שמות כביכול שונים

    אני אינני מסתתר מאחורי האנונימיות וללא ספק שאם אתם לא הייתם מסתתרים ניתן היה לחשוף היכן פעלתם כפי שביקשתי והיכן לא

    קחו אחריות ונסו בכל זאת לאהוב באמת את ילדכם

    במקום לעסוק בוויכוחים פחדניים מבלי לחשוף את זהותכם האמיתית

    כותבים ''הועילו'' ולא ''הואילו''

    בהצלחה

    • לשי

      גיא, 22/06/06 16:56

      יקירי:
      האהבה שלך מאוד תובענית. לאהוב ולאהוב ולאהוב כל הזמן.
      מנסיוני הפעוט למדתי שמי שלא כואב גם לא אוהב.
      ולתכל'ס:
      אני רוצה לראות אותך ''אוהב'' ילד שצורח ומשתולל במשך שעות ואם הוא דורש משהו (הוא לא מבקש) ואומרים לו ''מיד,'' הוא הולך לדפוק את הראש בקיר.
      אני מציע לך בפעם הבאה כשתידבק בחיידק (זה קורה), פשוט לאהוב את עצמך ולהמנע מאנטביוטיקה.
      אם תכתוב לי שאתה חולה, אני מבטיח לאהוב אותך מרחוק.
      הייתי מזמין אותך לראות את בני הנפלא, ילד מחונן ומדהים עם לב רחב ואהבה אין סופית, רצוי שתראה עד כמה הוא וסביבתו סבלו עד שהתחיל להיות מטופל בריטלין, דבר שמאפשר לו לבטא את כל התכונות החיוביות שלו ולסביבתו, לאהוב אותו באמת ולא מתוך התנשאות טיפולית. ולידיעתך, אנחנו לא רואים בו חריג או בעייתי, חלילה, אלא רק ילד שצריך לקחת כדור וזכאי לקבל את היחס החם המגיע לו מתוך הבנה של התופעה.
      חשוב לדעת, נראה שבעבר הרחוק, ה''סובלים'' מהפרעות קשב היו המנהיגים הטבעיים של השבט בשל יכולתם להתרכז שעות ארוכות בדבר אחד, כמו ציפייה לציד.
      אני מקווה שלא כתבתי בשגיאות כתיב. אם כן, אל תכעס עליי, זו חלק מהתסמונת שלי, דבר שלא הפריע לי לסיים תואר ראשון בהצטיינות.
      אולי אתה קצת שרלטן?

      • גיא יקר. אני איתך ב100 אחוז. חבל שאנשים כמו שי מתיימרים לדעת

        יואב, 25/06/06 07:25

        הכל ובעצם לא יודעים כלום. אהבה זה דבר נהדר אבל לצערי הכימיקלים במוח לא בדיור מסכימים עם זה. לצערי כשהייתי צעיר לא ידעו על מצב זה וחשבו שאני תלמיד רע וכשגילו שהIQ שלי מאוד גבוה מצבי הפך ליותר גרוע כי אז הייתי רק ''עצלן שלא רצה ללמוד'' למזלי הייתי מספיק חזק ומודע כדי לא להדרדר לדרך לא נכונה כי זה קורה עם חלק לא קטן מאנשים במצב כזה. אני מאחל לך הצלחה ואל תוותר

  • 13.

    לשי

    היהודי הניצחי, 12/03/06 07:46

    מקריאת התגובות נראה לי שאתה בטוח שדרכך היא היחידה, מה שמזכיר לי סקטור שלם, הרפואה בכלל והפסיכיאטריה בפרט שמנסים מכח סמכות לא לאפשר לאחרים לטפל.
    האם הפוסל במומו הוא פוסל אן שמא אתה בטוח שאם לא היית מגיע לכאן גם החכמה היתה נשארת ברקיע.
    קצת צניעות עוד לא פגעה באף אחד
    ובדרך כלל הואילה.
    בהצלחה בדרכך.

  • 12.

    מבוגרים עם ADHD

    זיוה דינה, 11/03/06 09:58

    תודה רבה לד''ר שוורצמן על תרומתו למודעות לקיום הפרעת קשב במבוגרים.
    תודה לך גם על טיפוליך המוצלחים בחבריי המבוגרים עם ADHD.

    אני מקווה שהעלאת המודעות למבוגרים ADHD תביא סוף סוף את משרד הבריאות להכניס את התרופות להפרעה לסל הבריאות של המבוגרים, מעבר להכנסתן לסל של הילדים.

    בזכות רופאים כד''ר שוורצמן יש היום יותר מבוגרים אשר מממשים את הפוטנציאל האינטלקטואלי היצירתי שלהם במקום להסתפק בעבודות כפיים כפי שהיה קודם, בגלל חוסר טיפול בהפרעת הקשב אצל מבוגרים.

    • דר שוורצמן נראה אדם מאוד טוב

      שי, 11/03/06 21:22

      אבל כמו פסיכיאטרים רבים אחרים הוא שבוי באשליות של מי שלא למדו באמת להיות רופאים לנפש

      וכך יחד עם ציבור שלם
      מטעה ומכשיל רבים

      כולל אותך ואת חבריך
      יקירתי

      • שי. איזה ידע מיקצועי יש לך???ניראה לי שאתה כמו טום קרוז חושב ש

        יואב, 25/06/06 07:32

        הוא יודע הכל כי עבר איזה שהיא שטיפת מוח כמו בחוג הסיינטולוגי ובגלל זה מתיימר לדעת. מצטער אבל לאהבה יש השפעה מעטה על הכימיקלים במוח.

    • גם אני מסכים אחרי התודעה יש דרכים להתמודדיות

      אוהד, 19/03/06 11:10

      אני בן 38 לפני כחמש שנים אובחנתי כבעל הפרעת ריכוז. המון שנים סבלתי, בדיעבד.בתור סטודנט היה לי ממש קשה לסיים את התואר, בדיעבד.
      לפני חמש שנים התחלתי לקחת אומגה 3 בהמלצת אשתי, והיום המצב בהחלט השתפר.

    • אני מקווה שהעלאת המודעות למבוגרים ADHD תביא סוף סוף את משרד הבריאות (ל''ת)

      שמי, 26/06/06 16:46

  • 11.

    תודה רבה לד''ר שוורצמן על הכתבה

    זיוה דינה, 11/03/06 09:50

    חשוב שאנשים ידעו ש-ADHD לא עובר בגיל 18. אולי גם משרד הבריאות ישתכנע סוף סוף להכניס את התרופות להפרעת קשב לסל הבריאות של המבוגרים, ולא רק של הילדים?

    תודה נוספת שלוחה לד''ר שוורצמן בשם הרבה מבוגרים ADHD אשר טופלו אצלו בהצלחה.

    • את נשמעת כמו פסיכיאטרית (ל''ת)

      שי, 11/03/06 10:50

      • אני ADHD מבוגרת עם טיפול מוצלח (ל''ת)

        זיוה דינה, 11/03/06 16:59

        • לא קיים דבר כזה

          שי, 11/03/06 21:16

          ממליץ לך לבדוק על איזה מהקשיים בחייך הכדור מאפשר לך לקבל את האשלייה שאת מדלגת

          אין קיצורי דרך יקירתי

          את האושר משיגים רק בעבודה קשה ובהתמודדות הדרגתית עם אתגרים

          לא תוכלי לטשטש זאת עם כדורים - ימים יגידו

          • כנראה שאתה יודע טוב מכולם מה טוב להם

            זיוה דינה, 11/03/06 23:28

            לידיעתך, אני אובחנתי רק בגיל 45, כך שראיתי עולם גם ללא ריטלין כך וכך שנים.

            לא ברור לי מאיפה נובעת הסמכות הרוחנית הגבוהה שלך לייעץ לאנשים מבוגרים שאינך מכיר איך צריך לחיות.

            • לא מדובר בסמכות רוחנית

              שי, 11/03/06 23:44

              רק בניסיון

            • האם ל''נסיון'' שלך קוראים סיינטולוגיה?

              זיוה דינה, 12/03/06 21:19

              כי הדיבורים האלה על אהבה ושלילת הטיפולים הקונבנציונליים שהוכיחו את עצמם בשטח, משחקים היטב לידיה של הכת הזאת, שאוהבת את כל ה''מסכנים'' (ובעיקר את כספם).

              ה''אהבה'' הזאת לא עשתה במשך מאות שנים את מה שעשה כדור קטן אחד במשך 60 שנה.
              אבל כמובן שלכל ה''אוהבים'' נוח מאוד שיהיו להם חוטבי עצים ושואבי מים ''מסכנים''.

            • מצטער לאכזב

              שי, 12/03/06 21:32

              לא מדובר בסינטולוגיה
              ואם הנושא מענין אותך באמת

              ואת לא מאויימת מהעובדה שיתכן שיש מידע אחר
              מדויק יותר מזה שאת אוחזת בו

              היכנסי לאתר www.ithaka.co.il
              אם את עסוקה אך ורק בדיאלוג עם פחדים אישיים ובצורך בשליטה

              אודה לך אם תחסכי ממני את הצורך לענות לשאלותייך

              בברכה

            • תודה על האבחון הפסיכולוגי המעמיק

              זיוה דינה, 13/03/06 01:29

              גם אלף פסיכולוגים/פסיכיאטרים לא היו מצליחים לאבחן אותי במומחיות כזאת.

            • לזיוה דינה היקרה

              שי, 13/03/06 07:23

              כפי שציינתי מדובר רק בנסיון
              שלמעשה
              כל אדם שנושא ההתנהגות האנושית מעניין אותו יכול לצבור
              על ידי עזרה לזולת

              לימדי לאהוב את עצמך ונסי להשתחרר מהצורך לשלוט באופן שבו תופסת אותך הסביבה

              כך
              תחסכי מעצמך כאבים מיותרים

              ותגלי באמת את האהבה
              ממנה את עשויה

              הדיאלוג עימך בהחלט תרם לי
              מקווה שתאפשרי לעצמך לגלות את ההזדמנויות לשינוי המצויות בו עבורך

              למרות שכביכול מדובר בדיון שולי באנטרנט

              לכי אחרי האהבה ואל תוותרי לעצמך
              בחני כל ארוע וכל התנהלות שלך בעדשת האהבה כלפי עצמך וכלפי אחרים

              בהצלחה

            • דוקא כן. (ל''ת)

              דהן שוש, 20/11/06 15:06

            • שי?? אני מכירה אותך מאיפה שהוא??

              שם משפחה טובלי, 20/01/08 21:14

              חחחחחחחחחחחחחחח

              תודה בשם כל באי הכתבה על הניסיון הנהדר לחנך אותנו לאהבה.
              קצת מדיטציה, צניעות וחיסכון במילים יועילו להתקדמות שלך.

              אתה לא רק מורה, אתה גם תלמיד, תעצור להקשיב למה שהמורים בתגובות פה מלמדים אותך

  • 10.

    מה עושים עוד?

    מיוסרת, 11/03/06 03:08

    מפתיע אך גם משמח אותי לגלות שיש עוד אנשים כמוני. כל חיי הצלחתי ''להסתדר'' יופי. אבל לאחרונה הגעתי להבנה ולמודעות לקושי שלי- להתארגן, להתעמק בטקסט, לשוחח, למצוא קצת אורח רוח. ההכרה הזאת הביאה אותי למצב קשה מאד- דיכאון, חרדה, חוסר יכולת לישון.... כיצד אפשר להמשיך להתקיים ולאהוב את החיים?

    • מציעה לך להתחיל באבחון

      מיכל, 12/03/06 11:11

      אצל פסיכיאטר טוב ואז תקבלי טיפול מתאים שיחזיר לך את הרצון לחיות.
      זה עוזר - מנסיון!
      הייתי במצב שלך עד גיל 36 ועשיו, שנתיים אחרי - שוב יש לי חיים!

      בהצלחה!
      מיכל

    • אהבה

      שי, 13/03/06 08:15

      מי שמתקשים בסדר וארגון
      צריכים לתרגל זאת

      בדיוק כפי שמי שמתקשים בתחומים אחרים צריכים לתרגל התמודדות יעילה עימו

      מעשה ההתמודדות היעיל משול לאופן שבו מחליקים המים אבן מחוספסת

      ונכון
      נדרשים הרבה מים

      חפשי את התחומים בהם את הכי אוהבת לעסוק וצרי מגע עימם - לימודים, התנדבות, או בכל דרך אחרת

      אם בחרת באהבה
      נוכחותה תגבר ללא הרף בחייך
      וכך גם אהבת החיים

      בהצלחה

      • לב

        לשי, 15/03/06 02:25

        הלוואי ואצליח לאהוב, אתה איש מיוחד.

        • תודה

          שי, 15/03/06 07:49

          תודה רבה על המשוב

          מנסיון
          רבים לא האמינו שזה יכל לקרות להם

          ולאחר שאפשרו לכך לקרות
          אפילו ברמה של טפטוף מגמגם

          נדהמו לגלות בהדרגה את המעיין האדיר הקיים בהם ופשוט לא מפסיקים לחייך

          הרבה כוח

          ולא לוותר
          גם אם נופלים
          זה בסדר לבכות כדי להשתחרר
          אבל להקפיד לקום ולהמשיך הלאה

          בהצלחה

          • שי אני אוהב את עצמי מאוד ואוהב אחרים מאוד ועדיין שה

            יואב, 25/06/06 07:39

            לא עוזר לחוסר הקשב והריכוז אני חושה שאת סתם מתחזה שרוצה למכור את הספר שלו ולארגן יותר חוגים

      • לשי

        איך, 15/03/06 21:19

        המילים שלך נעימות ונוגעות, הלוואי כל טקסט היה מתנגן לי כך, בהיר ורגוע. נכנסתי לאתר שלך,המציע רק הזמנה שלהספר, האם אתה מלמד דרך באיזשהיא מסגרת- כלומר לא דרך ספר, אולי סוג של הנחיה?

        • הדרכה

          שי, 15/03/06 22:50

          אני סיימתי להדריך ממש לא מזמן
          ואני מקיים כיום מפגשים עם קבוצות במקביל למעשה הכתיבה

          אך ישנם מדריכים מצויינים שהכשרתי ושפועלים באופן עצמאי כיום

          אוכל לתווך בינך ובין אחד מהם במידה ואת מעוניינת בכך

          בנוסף לכך את יכולה להפנות שאלות למייל האישי שלי ואני אנסה לענות כמיטב יכולתי

          info@ithaka.co.il

  • 9.

    חייל קרבי עם בעיות קשב וריכוז

    כדאי לשמוע, 10/03/06 22:52

    לאחרונה אובחנו אצלי בעיות מסויימות בקשב וריכוז, הדורשות, לטעמו של הצבא, טיפול בריטלין. אלא שבישראל 2006 לתרופה המוכרת והפופולרית כל-כך, מתלווים עדיין חששות רפואיים באשר לתופעות העלולות להיגרם בשל לקיחתה וכן סביב ה''סיכון'' להתמכר אליה.

    המשמעות בפועל היא שהפרופיל שלי, העומד כעת על 97, יורד ל-64 באם אזכה לטיפול המיוחל בריטלין. וזאת על אף שמחקרים רבים לאחרונה מפריכים את החששות שמא התרופה גורמת לנזקים ולהתמכרויות.

    בינתיים, אני נופל בין הכיסאות. בגלל הכסת''ח הצבאי המוכר אני נאלץ להמשיך לתפקד כלוחם ללא טיפול (מה שמאוד מפריע לי ביום-יום כמובן) ומצד שני, אני חושש שאם אקבלה - פירוש הדבר יהיה שאוצא מהמערך הקרבי.

    אז ככה זה אצלנו, וחבל. קידמה? לא ממש.

  • 8.

    בן 25 סובל מזה שנים

    סובל מ add, 10/03/06 16:37

    אני סובל מהבעיה הזאת מילדות ולאחר מכן בגיל ההתבגרות טופלתי בריטליו,הריטלין ממש לא עזר לי,ההפך,התרופה גרמה לי להיות עצבני ומתוח במיוחד.
    בתור מבוגר בן 25 אני יכול להגיד שהבעיה הזאת פוגעת ופגעה בי באופו משמעותי.
    קושי לתפקד בחברה,קושי ביחסים עם המין השני (מעולם לא הייתה חברה או אםילו קרוב לזה)ובעצם אין לי בכלל קשרים עם המין השני,קשיים בקבלת החלטות ולו הפשוטות ביותר,דכאונות כבדים חוזרים ונשנים,קשה לי להחזיק מעמד בעבודה/לימודים,התפרצויות כעס פה ושם,מתח וחרדה וכו'
    בחודשיים האחרונים אני מטופל אצל פסיכוטרפסטית ואני ממליץ לכל אחד שסובל מהתסמינים הדומים שלי ללכת לאבחון ולטפל בבעיה,כי גם כבנאדם בוגר היא מאוד פוגעת באיכות החיים שלי ואני מקווה שאתגבר עליה

    • אתה יכול להסביר עוד ?

      dnna, 11/03/06 01:14

      איך זה עוזר ?
      תודה מראש....

      • תשובה לדנה

        סובל מadd, 11/03/06 19:09

        תשמעי,קשה לי קצת לתת לך תשובה מדויקת.
        כעיקרון הטיפול שאני מקבל הוא באמצעות שיחות עם הפסיכוטרפסטית.
        בשיחות אלו אני מדבר איתה על הקשיים,מחשבות,חלומות,משקעים מבעבר וכו'.
        המטפלת מעודדת אותי ומסבירה לי את הגורמים לתחושות שיש לי וכמו כן מנסה להעלות את תחושת הביטחון העצמי בהסבר על הדברים הטובים שיש לי.
        המצב שלי הוא באמת לא טוב כך שאני אמור לקבל את הטיפול התרופתי והשיחות למשך זמן ארוך.
        אולי זה גם התרופה שאני מקבל (אדרונקס) אבל לאחר כ 3 שבועות של טיפול תרופתי ו חודשיים וחצי של טיפול בשיחות יש הקלה מסויימת בהרגשה שלי .
        שכחתי לציין בהודעה המקורית. שבתור נער צעיר עברתי מבי''ס לבי''ס (6 בתי''ס ב3 שנים !!!!)
        עקב בעיות התנהגותיות ולימודיות,הבעיה גורמת לי גם עד היום לסבול מבטחון עצמי ומודעות עצמית נמוכים מאוד וכמו כן לבעיות בזמו שירותי הצבאי.
        אין לי שום בעיה שכלית,ההפך הוא הנכון בבי''ס היסודי אובחנתי כמחונן ובתיכון עשו לי מבחו איקיוו ויצאה לי תוצאה גבוהה יחסית לממוצע (130)
        כל מי שדומה לי מבחינת התסמינים שילך לאבחון ע''מ להטיב את חייו.
        עד היום (כולל) אני לא יכול להגיד שהיו לי חיים טובים ואני מקווה שהטיפול יעזור לי .
        תודה ובהצלחה לכולם

      • תפנה לדר' במרפאה (ל''ת)

        דניאל, 26/06/06 16:47

  • 7.

    לכן יש רסקיו רמדי - שמרגיע גם מבוגרים

    שי, 10/03/06 15:29

    למה לקחת רק כימיה שאפשר לנסות את הרסקיו רמדי, תמצית ההצלה של ד''ר באך שמרגיעה ועושה נפלאות גם בתלמידים וגם במבוגרים עם הפרעות קצב.

    לאתר הרשמי של פרחי באך

    http://rescueremedy.co.il

    • לי הרסקיו רמדי בכלל לא הזיז

      נעמה, 10/03/06 22:29

      אני סובלת מהפרעת קשב וריכוז שהתבטאותיה הקשות החלו רק אחרי שסיימתי תיכון. את הבגרות שלי סיימתי עם ממוצע ציונים מהגבוהים בבית ספרי ולעומת זאת את התואר הראשון אני לא מצליחה לסיים עקב ההפרעה. השבוע אני מתחילה טיפול בריטלין ואני מקווה שהתרופה תעזורף כרגע אני פשוט מאוד מאוד מתוסכלת.

    • הרעיון הוא להתמודד, לא להרגיע

      זיוה דינה, 11/03/06 23:29

      וגם רסקיו הוא חומר כימי שמכניסים לגוף באופן לא טבעי.

    • רק לאלה שסובלים מעודף מתח וחרדות (ל''ת)

      אתה מדבר שטויות, 23/06/06 08:06

  • 6.

    אלוהים שישמור אותנו מהפסיכיאטרים

    שי, 10/03/06 15:29

    הרטלין וחבריו הוא עדות לאימפוטנציה הקשה ממנה סובל המקצוע שלכם - בעצם גם באמפוטנציה ניתן לטפל עם כדורים.

    • אתה לא יודע על מה אתה מדבר בכזה

      נטע, 10/03/06 18:55

      בטחון, וכנראה שלא חווית את התסמונת הזו. בטח גם לא ניסית כל דבר אפשרי אחר.

      • לצערי

        שי, 11/03/06 10:48

        אני יודע מאוד על מה אני מדבר
        והבטחון שיש לי
        נוצר בעקבות הניסיון בעבודה עם עשרות ילדים ונוער שניצלו מהשימוש בכדורים הללו בזכות עבודה שיטתית ופשוטה המבוססת על ההגיון הבריא

        מצטער
        אבל עצוב ככל שזה ישמע
        הפסיכיאטרים חסרים את הכלים לסיוע יעיל
        ולמעשה מהווים מקור ליצירת מחלות ואשליות חדשות כדוגמת זו שאת מחזיקה בה

        בהצלחה

        • can u give more details

          tamnoon, 11/03/06 12:13

          you said that you have a systematic and simple way to deal with that can u give more details or refrences to this sort of work therapy

          • www.ithaka.co.il

            שי, 11/03/06 16:27

            take a look at this web site

            • הורים שניכוו

              לשי, 11/03/06 21:01

              לא בכל הצלחת, איתנו למשל ממש לא, למרות הביטחון המוחלט שאתה מפגין.
              ודווקא הפסיכיאטרית עזרה והואילה. גם התרופות, והגישה המאד רחבה של הטיפול עזרה. אין תרופות פלא וקסמים לכל אחד מתאימה הדרך שלו.

            • אני לא קוסם - פשוט מאמין בעבודה קשה

              שי, 11/03/06 21:33

              את מעשה הריפוי מנהיגים מי שזקוקים לו

              אף אדם איננו מרפא אדם אחר

              תפקידו של מי שמסייע להעניק סיוע והדרכה איכותיים

              את השאר צריכה לבצע המשפחה
              לא הייתה משפחה שביצעה את הדברים שביקשתי ושלא השיגה תוצאות מרשימות מאוד בכל קנה מידה מקצועי

              היו מי שברחו מאחריות ואז הפסיכיאטריה אכן מעניקה אשליה של מפלט מתאים

              אינני יודע מי אתם אך לקיחת אחריות
              היא חלק חשוב בתהליך ואני מקווה שאתם עושים זאת כעת

              משום שאם לא, גם בועת הפסיכיאטריה תתפוצץ בפניכם

              וזה רק עניין של זמן

            • להורים שניכוו

              שי, 11/03/06 21:50

              כל ההצלחות וכל הכשלונות בתהליך של התמודדות

              הן של מי שמתמודדים ולא של מי שמסייעים

              לאנשי הסיוע יש תפקיד חשוב אך מאוד צנוע בתהליך

              ההשענות על הכדורים כגורם מסייע מתאימה למי שבוחרים להימנע מהתמודדות וזו אכן זכותכם המלאה

              בהצלחה בהמשך

            • לא אכנס איתך לויכוח פה אבל

              מההורים שניכוו, 11/03/06 22:21

              כאמור לנו לא עזרת למרות שמילאנו את הצעותיך במלואן,
              האחריות כולה עלינו בכל מיקרה גם אם אתה טועה. יש בין העובדים במוסדות הציבוריים שאיתם אנחנו בקשר לאחרונה אנשים מעולים, גם פסיכאיטרים וגם אחרים שלא ממהרים לתת תרופות, לפעמים תרופות תומכות בטיפול שאחרת אי אפשר בכלל להתחיל.
              דרכך מעניינת אבל לא מתאימה לכולם, אחרת זה כבר הופך לדת המדינה המחייבת.

            • בהצלחה

              שי, 11/03/06 22:57

              אני שמח לשמוע על כך שמצאתם הדרכה מתאימה עבורכם

              איש לא יוכל להעניק לילדיכם אהבה במקומכם

              מקווה שאתם מקבלים את הארותי באהבה

              זאת כוונתי

              בהצלחה

        • סריקות spect מוכיחות שהריטלין עובד

          אייל, 23/06/06 08:04

          סריקות spect של המוח מוכיחות בזמן אמת שריטלין עוזר.

          ל 85% מבעלי הפרעת הקשב הריטלין מסייע לשפר את הקשב.

          גם בקרב 85% אלה יש קבוצה שלא כדאי לה להשתמש בריטלין בגלל תופעות הלוואי שלו.
          ועדיין עבור רוב בעלי הפרעת הקשב, תרופות כמ וריטלין וקונצרטה הם תרופות פלא.

  • 5.

    העניין מורכב

    רן, 10/03/06 14:30

    כדי להבין את הנושא יותר טוב קיים ספר טוב על בעיות קשב במבוגרים בשם ''מריטת עצבים. שימו לב ! לכל אחד מאיתנו יש תופעות של חוסר קשב ברמה כזאת או אחרת אך ההגדרה של הפרעת קשב היא ענין כמותי ומי שסובל מהפרעה מוגדר כמי שסובל מהבעיה ונגזרותיה באופן חריף יותר.

    • יש ספרים טובים הרבה יותר

      רונן, 23/06/06 08:01

      מהספר שציינת ושנכתב ע''י רופאה ישראלית.
      כמה הרבי המכר העולמיים של המומחים הגדולים בעולם תורגמו גם לעברית.

  • 4.

    יש דרכים לעזור גם למבוגרים

    יעל, 10/03/06 13:55

    בנושא של קשב וריכוז מתוך ניסיון שלי קינסיולוגיה עוזרת ומשפרת את המצב

    • רוצה להירגע!

      איך ואיפה?, 11/03/06 08:57

      אשמח אם תצייני עוד פרטים-איפה טוב מנסיונך..
      תודה!

  • 3.

    אני חי עם זה לא רע

    ADD, 10/03/06 13:40

    לא צריך ריטלין

    • מזלך! לא כולם צריכים ריטלין

      מיכל, 12/03/06 11:07

      אני כן!!!

    • its not fear (ל''ת)

      dr dan, 26/06/06 16:47

  • 2.

    allisone

    satriani, 10/03/06 12:47

    אני ממש מרחם על כל מי שיוולד לעולם בדור המסכן הזה
    הדור שממציא מחלות ותסמונות
    וקובע סטנדרטים לגבי איך בן אדם צריך להיות
    זה התחיל עם המצאת הפסיכיאטריה
    (שעושה עד היום רק נזקים)
    מי הוא זה שיקבע מהי שפיות ונורמליות
    כל אדם הוא אידיאל בפני עצמו ולאף אחד אין זכות להחליט שהוא דורש תיקון כי הוא (מקולקל)
    הפסיכיאטריה תהפוך תאנושות בסוף לזומביים

    • הסיינטולוגיה

      רוננן האוורדסון, 11/03/06 09:17

      צודקת, הביאו אותנו חייזרים ירוקים שיש להם ADD.

  • 1.

    כתבה מצוינת

    מופרעת קשב, 10/03/06 10:25

    חסר הסבר - על מה זה גורם לאנשים כאלה בחיי היום יום.
    הקשיים הם:
    קשיים באירגון וסדר - איחורים ושיכחת פגישות, לא משלמים בזמן חשבנות, לא מגישים בזמן דוחות..
    קושי להחזיק בעבודה בגלל אימפולסיביות והתקשות להתמיד במטלות המשעממות - שהם חלק מכל עבודה.
    לעומת זאת בדברים שמעניינים אותם - או מגרים אותם הם יכולים להתמיד שעות.
    רעש או בלגן יכולים להפריע להם מאד.
    הם יכולים להתמכר לריגושים ( מספורט אקסטרים ועד סמים והימורים)


    אבל יש גם יתרונות.
    הם שמים לב לדברים שאחרים לא. יש להם קישורים ואסוציאציות שונים מלרב האנשים.
    יש להם בדרך כלל חשיבה מהירה
    הם יותר יצירתיים .

    • נכון. צודק 100%.

      צחי, 10/03/06 15:19

      בתור מבוגר עם ADHD אפשר להיסתדר ללא תרופות כל עוד אתה לא לומד או קורא יותר מדי או עובד בעבודות שכוללות למידה, ישיבה וכו'.

      הרבה אנשים עם ADHD פשוט עובדים בעבודות כמו שיווק או פרסום וכד' שלא מצריכות ישיבה או למידה ארוכות.

      למרות זאת, בתארים אקדמיים חשקתי ועל כן שימוש בריטלין באמת עוזר לשבת ללמוד.

      דבר נוסף שלא תמיד מבינים הוא שריטלין הוא לסוג מסויים ב ADD של אנשים. ישנם אנשים שצריכים ההפך ממריץ כמו EFFEXOR בגלל שהבעיה שלהם היא הפוכה, בעיה שהקשב שלהם תקוע בנושא אחד יותר מדי זמן וקשה להם להיתנתק.

      • אפקסור היא תרופה נגד דכאון

        זיוה דינה, 11/03/06 17:03

        עוד לא שמעתי שאפקסור עוזר לאנשים עם ''מיקוד יתר'', שהיא סוג של הפרעת קשב. אבל הוא כן עוזר לאנשים שמתקשים להתרכז בגלל דכאון.

        • yes (ל''ת)

          hari, 26/06/06 16:48