• 24.

    בלתי אפשרי לרובינו

    מלנכולי, 25/08/09 19:47

    הדיכאון תוקף אותי לסירוגין
    לפעמים ניתן להעביר אותו בסבירות כלפי החיי יום יום
    ואז יום בהיר אחד דיכאון עמוק מופיע
    אני מפסיק להגיע לעבודה לענות לטלפונים פחדים משתלטים האור בבית נישר כבוי שאפילו השכנה לא תדפוק בדלת,
    יוצא מהבית רק למכולת פעם בשבוע, לא אוסף דואר לא הולך ללשכת התעסוקה..

    לאחר חצי שנה של דיכאון עמוק עם מספר פעמים על סף התאבדות אני מתחיל לחזור לחיים לאט לאט אבל ממש לאט.
    את החובות שיצטברו יקח לי כמעט שנה לסגור, זה אם אני יחזיק שנה בעבודה.
    כל פעם שאני עובר תקופה כזאת אני יודע שזה נס שאני עדיין בחיים.. אבל עד מתי

  • 23.

    פסיכולוג ילדים דרך מאוחדת

    דלית, 27/06/09 10:02

    האם מישהו יכול להמליץ על פסיכולוג ילדים דרך מאוחדת באיזור ירושלים?

  • 22.

    מניפולציה ותרוצים מבית היוצר הפסיכולוגי

    ד''ר סנייק, 28/06/08 17:23

    וכי מה ציפיתם?, מי אם לא הפסיכולוגים מתמחים בתאוריות (פסיכולוגיות) שמתאימות עצמן לשכר-האימים עבור ''טיפול''.
    ותמיד ישכנעו אותנו שהתנגדות ו/או מחאה על גובה התשלום מקורה ''בבעייה שיש לדון בה'' (בד''כ גם מתקשרת ליחסים הבעיתיים שלנו עם הסביבה)
    והס מלהזכיר את הפסיכותרפים, המאמנים, ושאר שרלטנים שללא הסמכה מוכרת מנצלים פירצה בחוק, ומטפלים בבעיות מורכבות, בשיטות שאין להם למעט תאוריות הזויות שום קשר למציאות.
    שכנוע עצמי של סקטור שמתמחה במניפולציות נפשיות.

  • 21.

    טיפול פסיכודינמי אינו יעיל (למטופל)

    דביר, 06/11/07 19:28

    באירופה ובארה''ב עברו מזמן לטיפולים שהוכחו מחקרית - הטיפולים הקוגניטיביים התנהגותיים. הם קצרי מועד וזולים יותר ובאירופה גם מסובסדים בד''כ.
    הטיפול הפסיכודינמי-אנליטי השכיח בארץ ,נותן לגיטימציה לאדם להאשים את סביבתו ובעיקר את הוריו במצבו הנוכחי, הוא מבוסס על מיסטיקה ופילוסופיה , מופרך מחדש במחקרים על מחקרים ויעלם גם מהארץ עם הדור הצעיר של הפסיכולוגים.
    האבסורד הוא שאנשים משלמים את מיטב כספם למטפלים בשיטות שכבר ידועות כבלתי יעילות והצידוק לתשלום הוא הסמכה ותואר, למרות שהיום כבר לא מלמדים את החומר הזה באוניברסיטאות.

    • כמה שאתה צודק (ל''ת)

      משה, 04/12/07 17:55

  • 20.

    מישהו/י מכיר פסיכולוגית טובה דרך מכבי?

    ליאת, 12/08/07 10:48

    מישהו יכול להמליץ לי על פסיכולוגית טובה באזור ת''א? אני שייכת למכבי.

  • 19.

    בחייכם, תחסכו מאיתנו את ההשקעה הלימודית של הפסיכולוגים

    .., 11/07/07 11:21

    יש מישהו במדינה הזאת שלא משקיעה בלימודים או במשהו אחר? חסרים אנשים שעשו תואר שני בכל מיני תחומים והם מחוסרי עבודה או מקבלים שכר מינימום? שום דבר לא ישכנע אותי שאדם שגובה 400 שקל ל-50 דקות כדי לעזור לאנשים הוא אדם מוסרי. בעיני הוא פשוט רודף בצע, והשכר המופקע שהוא דורש פוסל אותו בעיני מלכתחילה כאדם שאני רוצה להעזר בו, או אדם שאני יכולה להעריך אותו.

  • 18.

    טיפולים וייעוצים מוזלים לקהל הרחב

    יישומים קליניים, 09/12/06 22:02

    לפרטים: 054-4544868

  • 17.

    טיפולים פסיכולוגיים

    אתי רחמים, 16/09/06 12:56

    ישראל היא אחת המדינות בעולם, שהמונח חיים שלווים על מי מנוחות זר לה, וזה כמובן נובע מכמה סיבות: אבטלה ומצב כלכלי קשה שמפרק בתים יציבים, בעיות בזוגיות, בעיות התנהגותיות עם ילדים בבית הספר מגן ילדים ועד אוניברסיטה, והסתגלות קשה של חיילים למסגרת הצבא.
    כל המאפיינים האלה משפיעים על היחיד ובגדול על האומה, לכן קברניטי המדינה שיושבים שם למעלה יתנו את הדעת על נושא כאוב זה, וידאגו שהטיפול הפסיכולוגי יהיה נגיש לכל כיס, תודה !

  • 16.

    שקט נפשי

    גלית, 12/07/06 16:35

    למה ין לי שקט נפשי

  • 15.

    כמה הערות

    סטודנטית, 21/04/06 13:14

    1) לגבי המחירים: הנימוקים של המרואיינים נכונים. אין לכם מושג איזה מסלול הכשרה עובר פסיכולוג קליני. תשאלו בסביבתכם סטודנטים אם אתם לא יודעים. אין מה לעשות:
    א. 10 שנים של השקעה ראשונית בלי שום רווח זה המון. אין הרבה מקצועות כאלה בשוק.
    ב. בנוסף, לאורך כל הדרך המקצועית יש כל הזמן השקעות נוספות, לימודים נוספים, שגם עולים די הרבה וגם לוקחים הרבה זמן (פחות זמן לקבל מטופלים=פחות פרנסה)
    ג. אי אפשר לקבל 30-50 מטופלים ביום עבודה (כמו רופא משפחה), גם עקב הזמן שלוקח לפגישה, וגם עקב ההשקעה הרגשית והאינטלקטואלית הרבה מצד המטפל
    צריך להבין, יש אמנם הרבה שרלטנים בחוץ, כמו בכל מקצוע, אבל עבור אנשי המקצוע האמיתיים, הרציניים והכנים מדובר בעבודה מאוד קשה, ועבור המטופלים ברווח עצום לחייהם.
    ועדיין, כמו שאמרו 700 שקל זה מוגזם. יש לאפשר טיפולים גם לאנשים שלא יכולים, אבל אין לצפות שהפסיכולוגים יעבדו בחינם או במשכורות רעב על עבודה שבפירוש דורשת השקעה מאוד מאוד גדולה: נפשית, שכלית וכן, גם כספית

    2) לגבי הטענה שהביקוש לטיפול עולה אך אין מספיק פסיכולוגים: מי אחראי לזה?בין השאר אותם גורמים שאחראים להכשרתם של הפסיכולוגים לעתיד. אני לתומי חשבתי שהסלקציה הגבוהה במסלול לפסיכולוגיה (כ-8-10 בלבד מתקבלים כל שנה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית בכל אוניברסיטה) היא בגלל שאין ביקוש. ועכשיו את אומרת שיש ביקוש אבל אין פסיכולוגים. או אולי תגידי לי שבאמת מתוך המאות שפונים כל שנה אתם לוקחים את עשרת האנשים הי-ח-י-ד-י-ם שמתאימים למקצוע? נו? אז מי זה ששם רגלים? יכול להיות שיש שיקולים נוספים שאני לא מודעת להם, אני אשמח לשמוע עליהם

    • מי מבקש ממך לקבל 35 מטופלים ביום. בו נעשה חישוב: 5 מטופלים ביום

      כפול 150 ש''ח, 11/07/07 11:31

      בו נניח שפסיכולוגים יקחו 150 ש''ח לפגידה, ויהיו להם 5 מטופלים ביום. מה רע? 750 שקל ביום על 5 שעות עבודה, 15,750 ש''ח לחודש. זה לא מספיק??? כל שכיר ממוצע במדינה הזא יכול לחלום רק על משכורת כזאת. אז למה תאוות הבצע שלהם? איכשהו היא עומדת ביחס הפוך לכל מה שהם אמורים לייצג (רצון לעזור לאנשים)

      • מה עם ההוצאות

        חנה, 14/11/07 23:03

        החישוב הנ''ל הוא ילדותי לדעתי
        מטפל שמקבל 4-5 מטופלים ביום- צריך לממן גם את הוצאות הקליניקה..וגם השתלמויות אין סופיות
        וכמובן שמשלם גם מיסים לכן-בהתחשב גם בכל ההשקעה בעבר וגם בהשקעה הרגשית הנוכחית.. ראוי שירויח משכורת מכובדת והיא אינה עולה בסופו של דבר על מקצועות חופשים אחרים בשוק

      • אני בעד

        אני בעד-מלכה, 15/02/09 09:39

        אני בעד .כדאי להגיע לכנסת ולחקיקה בנושא

    • רק בגלל מסלול הכשרה?

      רותם, 29/07/07 13:45

      אז רק בגלל שהאוניברסיטאות מורחות לכם מסלול כ''כ ארוך, המחירים גבוהים? משהו כאן לא נראה לי. גם סטודנטים לכלכלה, קולנוע או כל דבר אחר צריכים ''תקופת הכשרה'' או נסיון (כלומר לעבוד תקופה ארוכה בחינם או בשביל משכורת מינימום) כדי להגיע למצב של הכנסה נורמלית.
      אהחנו בטוח עושים כאן משהו לא נכון.

      אז תעברו להי טק - פסיכולגיית הפי סי והמק (כל אחד והקריזות שלו)

    • גם סקסולוגיה טיפול התנהגותי

      מכון ''סקסולוגית, 15/02/09 09:38

      יש לנו מאגר הפניות לתחומים הבאים-
      קשב וריכוז,מיניות,גירושיון ,בגידות,
      יחסים חולניים
      שעמון בחיים
      התמודדות עם שינויים
      צבא
      משברי חיים סביב פרידה

  • 14.

    חישוב מהיר מראה שמכבי הכי זולה

    דודו, 07/04/06 15:59

    עד 15 טיפולים, לאומית בין 16 ל-24 ומאוחדת בין 25 ל-36, לפי הנתונים הכתובים כאן.

  • 13.

    המחירים מופרזים

    אלי, 27/01/06 18:06

    בלי שום הצדק. היה צריך לאפשר ליותר אנשים להתקבל לפסיכולוגיה קלינית וכך המחירים היו יורדים. הפסיכולוגים מנצלים את הציבור במחירים שהם גובים. בגלל שיש הרבה שזקוקים לטיפול ומעט פסיכולוגים.
    כיום מתקבלים לתואר שני בכל אוניברסיטה בסביבות השנים עשר איש בכל שנה. ותאמינו לי המיונים שהם עוברים לא גורמים לכך שיתקבלו המועמדים הטובים ביותר. לרוב מתקבלים בעלי הציונים הטובים ביותר ולא האנשים האמפטים ביותר וכיום כולם יודעים שלהיות פסיכולוג זה יופי של פרנסה אז אנשים באים למקצוע מתוך מטרה ברורה לעשות כסף.

    • מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

      .., 11/07/07 11:27

  • 12.

    חיים, הגזמת!

    אהרון סואץ, 23/01/06 11:14

    אתה לא בקיא בפסיכולוגיה ויש סיבה לפגישות מרובות. הנפש, אמרו חז''ל היא כמו אוקיינוס אשר אין לו סוף.
    אתה מבין את משמעות הדבר?
    הפסיכולוגים לומדים שנים וזה לא נגמר והכל בשביל להציל אותנו בסוף מעצמנו ועולמנו.
    אז בבקשה ממך, בלי התלהמות שלא במקום

  • 11.

    רוב הפסיכולוגים לצערנו שרלטנים

    חיים לסט, 22/01/06 15:47

    סוחבים פגישות עד אינסוף שהרי אין בנאדם שיכול לסיים טיפול פסיכולוגי.
    המוטו של רובם הוא שטיפול פסיכולוגי אמור וצריך להימשך כמה שיותר.
    זו הרי הפרנסה שלהם גם כן.
    מנסיוני, כמה פסיכולוגים שהכרתי, לא שווים כלום. מברברים ומקשקשים.
    נדמה לי שזה המקצוע עם הכי הרבה רמאים. אולי אפילו יותר מעורכי דין.
    הכרתי אחד ד''ר דניאל, שלא אנקוב בשמו המלא, שפשוט סחב אותי, ומהר מאד גיליתי שהבנאדם, שנחשב מכובד, פשוט תאוותן לכסף בלי בושה. הוא לא נוקב בכסף בצורה גלויה אלא מפנה למזכירות, כביכול, אך מאחורי הקלעים דואג לסחוט כמה שיותר שזה לא ייאמן.
    ''הפסיכולוג'' הזה לימד אותי דבר או שנים על החיים. של הפסיכולוגים.

    • משהו לא פתור

      אלון, 24/01/06 23:37

      נראה שאתה מאוד כועס, ואולי לא רק על המטפל. חבל שלא נשארת לעבוד איתו על הכעסים, זה יכול היה לעזור גם לעתיד.

      • וגם אם זה לא יעזור לו

        הראל, 28/01/06 18:30

        זה לפחות יעזור למטפל. עוד כסף לחשבון

      • דוגמה מוכרת ולעוסה לתשובה פסיכולוגית מניפולטיבית

        לארי בלאק ג'ק, 28/06/08 17:32

        ''נראה שאתה מאוד כועס, ואולי לא רק על המטפל. חבל שלא נשארת לעבוד איתו על הכעסים, זה יכול היה לעזור גם לעתיד''
        המנטרה הקבועה!!

    • i agree

      malka, 15/02/09 09:41

      i agree/

  • 10.

    וכרגיל לאומית הם היקרנים מכולם.

    רוזי', 22/01/06 12:58

    הגיע הזמן לנטוש אותם לתמיד.

  • 9.

    חבל שלא מיידעים אותנו...

    שלגיה, 18/01/06 15:22

    לדעתי, הרבה אנשים בכלל לא יודעים מה האפשרויות שעומדות לפניהם. אם הם היו יודעים שיש מיני הנחות בקופות החולים אולי הם היו מנצלים אותן. מדוע קופ''ח לא מפרסמות זאת? מדוע המדינה לא מיידעת את אזרחיה?
    מזל שאני כל כך בריאה נפשית שאין לי צורך בזה :)

  • 8.

    קודם תדאגי לשקט שלך

    שרול מהודו, 18/01/06 13:19

    ותפסיקי ללטף אותי

    • תתבייש לך...

      נורית, 18/01/06 13:38

      וחוץ מזה, אתה מדאיג אותי כשאפילו מהודו אתה מוצא זמן לקרוא אותנו.
      כשתחזור, נעבוד על המונח התנתקות

  • 7.

    עוד חודש מסתיים לי הטיפולים דרך מכבי

    שמילי, 18/01/06 12:26

    וזה יעלה ל-250 שקל לטיפול
    לצערי אמרתי לפסיכולוגית שלי שאני ממש רוצה אבל אין שום מצב בעולם

    ח ב ל ! ! !

    • במכבי לוקחים 350 ש''ח מהפגישה ה-31

      עדי, 06/06/07 00:18

      .

  • 6.

    כתבה מצוינת ונכונה (ל''ת)

    שרון, 18/01/06 11:11

  • 5.

    חבל שלא הייתי שייך למכבי

    גיא, 17/01/06 22:24

    הייתי בטיפול פסיכולוגי במשך שנתיים במסגרת קופת חולים כללית ונראה שאם הייתי במכבי הייתי חוסך הרבה יותר כסף

    • חיסכון של 6 שקלים לעומת לאומית ומאוחדת כך שכולם שווים למעט הכללית (ל''ת)

      מכבי לא מציאה, 10/02/06 22:32

    • אז תן לי להאיר את עיניך: במכבי נותנים לך 30 פגישות לכל החיים

      זה טיפול?, 11/07/07 11:26

      במכבי הפגישות ממס' מסויים שניצלת עולות 150 שקל, ונותנים לך 30 פגישות לכל החיים !!! נכון יפה מצידם? סה''כבערך 7 חודשים של טיפול כל חייך. מה אני אגיד לך? נדיבות והגיון במיטבם. הרי ברור שלאנשים יש רק משברון קטן פעם בחייהם, וכזה שניתן לפתרון בכמה חודשים. מה שבמכבי כנראה לא יודעים זה שכל טיפול אצל מטפל פרטי הוא לפחות למשך שנה, לעיתים יותר מפעם בשבוע, ואנשים זקוקים לפעמים ליעוץ פסיכולוגי בכמה נקודות בחייהם. אתה יודע, בכל זאת אנחנו חיים 80 שנה לערך.

  • 4.

    כתבה גדולה

    אלון, 17/01/06 19:43

    אני עוקב במשך שנים אחרי נורית רובין, כבר מימי זמן ת''א, והיא תמיד היתה בחורה רצינית וכותבת משובחת.
    מישהו יודע אם היא פנויה?

    • אתה רציני? (ל''ת)

      שרון, 18/01/06 11:12

  • 3.

    טיפול לכולם!

    מטופל מרושש, 17/01/06 16:24

    טיפול צריך להיות בחינם על חשבון המדינה. במיוחד בארץ שלנו....

    • אני חושבת שזהו רעיון פשוט מצויין

      מסכימה לחלוטין, 15/02/09 09:45

      אני מתרשמת מהחשיבה חכמה בתגובות
      כדאי לדחוף את המדינה לתמיכה פסיכולוגית
      שפסיכותראפיה לא תהיה רק לעשירים-אלא ל כ ו לם@ כולם

  • 2.

    TN,

    איז'ו, 17/01/06 16:16

    כתבה נכונה וטובה

  • 1.

    צודקים

    אבי רון, 17/01/06 16:16

    גם לי היה יותר שקט נפשי אם היתה עולה המשכורת שלי