• 38.

    אני ממש מרחם על אותם נשים ! (ל''ת)

    אבי, 20/04/14 19:53


    IP: 79.176.116.27דווח על תגובה זו

  • 37.

    סיפור שלי על ילד בן 6, עוד לא בכיתה א'....

    סיפור אמיתי, 09/03/14 00:59

    האימא רצתה שאלמד אותו לשחות בחופשת סמסטר קיץ שלי.
    ניסינו לקבוע זמן משותף. אני הייתי פנוי 6 ימים אחר הצהריים, כולל יום ו'. לילד היקר היה פעמיים בשבוע הכנה לכיתה א', פעמיים בשבוע חוג ג'ודו, עוד יום שיעור מוזיקה.
    כך נוצר מצב, שבו היומן שלו היה עמוס מכדי ללמוד משהו נוסף, וגם הוא עצמו היה מותש באופן תמידי. קצת מוגזם, לא?

    IP: 79.183.103.6דווח על תגובה זו

    • כן (ל''ת)

      מומחה בקנוניות, 11/04/14 23:04


      IP: 46.121.77.37 דווח על תגובה זו

  • 36.

    חוג משבש את סדר היום?לא נעים מהשכה?נו...באמת??????

    ליאור, 20/09/13 14:21

    לקחת את הלילד לגי'מבורי או ליום הולדת/ברית עם ליצנית צעקנית זה בסדר? זה לא מפר את סדר היום?זה תורם להתפתחות?????

    IP: 79.183.130.12דווח על תגובה זו

  • 35.

    וזו עוד הבעיה הקטנה והזמנית...

    זבולון, 10/07/13 23:33

    הבעיה האמיתית היא שאתם דופקים את החיים של הילדים שלכם לצמיתות עם שמות מופלצים דוגמת:
    מאי, דין, תום, אמה, עלמה, הילאי, יהלי ושאר ירקות...
    אחיי הישראלים, מתי תפסיקו להתנהג כמו עדר כבשים שוטות באחו?

    IP: 77.125.125.99דווח על תגובה זו

    • כן כי זבולון זה שם מדהים.. סע סע יא ממורמר..כורסת בטטה מאחורי מקלדת.. (ל''ת)

      מווווו, 30/07/13 17:28


      IP: 80.179.209.243 דווח על תגובה זו

  • 34.

    לא יודע אם החוגים מעשיר את הבן שלי אבל חיי החברה שלי השתפרו.

    אבא שמח, 19/06/13 16:43

    אולי לא ציינתי פרט קטן:
    בכל אחד מהחוגים של הילד הכרתי אמא אחרת שמאד מצאה חן העיני ומאז כיף לנו לבוא עם הילדים לחוגים.מאד כיף.
    אנחנו מחכים להם עד סיום החוג באוטו.

    IP: 46.33.75.148דווח על תגובה זו

    • תמשיך לפנטז (ל''ת)

      אבא פחות שמח, 08/07/13 12:55


      IP: 212.199.154.194 דווח על תגובה זו

    • שום חוג לא יעזור לבן שלך עם אבא כמוך. (ל''ת)

      אבנר., 22/12/13 10:37


      IP: 46.121.54.178 דווח על תגובה זו

  • 33.

    אני מחפשת מפגשי חברה לילדים ולא חוג! כרגע קטנים אין מה למהר (ל''ת)

    ג, 06/06/13 21:56


    IP: 46.116.207.185דווח על תגובה זו

  • 32.

    כתבה שטחית

    אב לפעוט, 30/05/13 15:20

    אני אב לפעוט בן שנתיים וחצי שנולד עם חגורת כתפיים חלשה ולכן היה לו נטייה בצוואר.
    הרופאה שלחה אותנו לשני דברים פיזיוטרפיה והידרותרפיה.

    היום נפתרה לו הבעיה בצוואר,אנחנו עדיין בהידרופתיה (פעם בשבוע לא יותר ,בימי שישי) והבן מחכה לחוג.

    דרך אגב זה לא מפריע לי לשחק איתו בגינה, כדור וכו' בשאר הימים וכן אחרי צהריים של יום שישי

    IP: 82.80.168.23דווח על תגובה זו

    • אתה קורא לזה חוג? זה טיפול אורטופדי זה לא חוג צלילי מוזיקה של באך (ל''ת)

      ע, 06/06/13 21:54


      IP: 46.116.207.185 דווח על תגובה זו

  • 31.

    לוקחת את בתי בת ה 4 חודשים להידרותרפיה. זה נהדר ומסייע להתפתחות

    אמא לתינוקת, 20/05/13 15:33

    אז כן, אז זה לא ממש זול...אבל שווה כל פרוטה. חוגים מגיל 6?!?! אפשר הרבה קודם

    IP: 79.180.142.9דווח על תגובה זו

    • אני לוקח את ילדתי בת השנתיים ללימודי נהיגה מונעת וזו יסיע לה...

      אב לפעוטה., 25/05/13 08:56

      להיות נהגת מרוצים כשתיגדל.
      נכון, זה מאוד יקר אבל באם היא תגיע לאינדי 500 בארה"ב ותיזכה במקום הראשון היא תרוויח מילינים אז ככה שזה כדאי.

      IP: 71.202.214.110 דווח על תגובה זו

      • זה לא כל כך משוגע מה שכתבת

        יוספוס, 17/06/13 09:52

        אתלטים רבים ובולטים "הונדסו" מילדות להישגים בספורט מסויים במשטר קפדני של הורים מכוונים שידעו בדיוק מה הם רוצים ולא ויתרו. טייגר וודס "תוכנת" מגיל צעיר להיות עילוי בגולף. הוא התאמן משחר ילדותו. התאומות וויליאמס "אולפו" להיות טניסאיות מגיל "אפס" כמעט ללא הפסקה עד להישגים ע"י הורים דוחפים.

        לא רק אתלטים, גם פסנתרנים ועוד.

        IP: 198.144.127.150 דווח על תגובה זו

      • ניסיתי לקחת את בני בן ה-50 לחוג הידרוטרפיה והוא כמעט הטביע אותי (ל''ת)

        עדד, 10/07/13 21:59


        IP: 79.179.112.139 דווח על תגובה זו

        • תנסה רכיבה טיפולית

          אל ייאוש!, 10/04/14 13:10

          על פיל...

          IP: 81.218.118.126 דווח על תגובה זו

    • תני לה להינות מהינקות, חוג בגיל 4 חודשים?!

      לגדול בשקט, 12/12/13 14:40

      די עם הרדיפה לשלמות, תני לה לגדול בשקט, תני לטבע לעשות מה שהוא יודע לעשות מיליארדי שנים. תהני מהזמן האיכות שלך איתה תהני מלראות אותה גדלה! היא תגדל לתוך עולם של לחץ ותגדל לתוך חברה תחרותית ומלחיצה. עכשיו את מנחילה לה את זה?!

      IP: 192.114.67.140 דווח על תגובה זו

  • 30.

    כתבה לוקה בחסר

    h, 06/05/13 03:46

    מצד אחד אומרים שלא מומלץ לשלוח לחוגים עד גיל שש מצד שני רוב הנימוקים מתייחסים תינוקות. שלחתי את בתי לחוג התעמלות כבר בגיל ארבע, וזה גרם, תוך זמן מאוד קצר לשיפור אדיר ביכולות הטיפוס שלה בגינה ובבטחון שהיה לה על המתקנים. היא ממש איבדה את הפחד, ולכן קשה לי להשתכנע מרצינות הכתבה ככל שלא מדובר בתינוקות.

    IP: 212.143.221.79דווח על תגובה זו

  • 29.

    ללכת עם הילדים לגינה,שם הוא יפגוש ילדים,ישחק ינשום אויר

    אמה, 26/04/13 15:39

    שעה בחוץ- הילד ירוץ, יוציא מרץ ויחזור הבייתה רגוע,רעב ועייף.אין כמו כדור,אופניים,מגלשה ונדנדה .נכון שזה לא קל אחרי יום עבודה,אבל גם לרוץ לחוגים זה לא קל.

    IP: 109.67.20.32דווח על תגובה זו

    • יש הרבה דרכים טובות לגדל ילדים. כל "אמת נחרצת" היא דמגוגיה. (ל''ת)

      לכל ילד ולכל בית מתאים משהו אחר., 23/05/13 09:56


      IP: 84.228.156.165 דווח על תגובה זו

  • 28.

    אני לוקחת את ביתי בת 4 לחוג אחד

    ויש אמהות שלוקחות ליותר, 25/04/13 11:18

    אני לא מרגישה שום תחרות או קנאה בהם
    אלא להיפך!!
    כששאלו אותי למה חוג אחד-אמרתי שלטעמי זה מספיק ולא צריך להעמיס, בשאר ימות השבוע
    היא נפגשת עם חברות, הולכים לגינה או משחקים בבית בכייף.

    נראה לי שהן מקנאות בי!!

    IP: 46.117.83.127דווח על תגובה זו

  • 27.

    לא למרוח על התינוק קרם גוף-רק שמן שקדים

    טעות בסיסית, 25/04/13 11:16

    גם לא מיועד לתינוקות
    רק שמנים טהורים כמו שמן שקדים

    IP: 46.117.83.127דווח על תגובה זו

  • 26.

    שמחה לספר לכם ש...

    המ, 22/04/13 21:15

    בגיל 3 הלכתי לחוג מוזיקה ובגיל 4 הלכתי לחוג שחייה.
    שמחה לספר לכם שאני מחוננת, ספורטאית, תלמידה מצטיינת ומבקרת מוזיקה.
    בסך הכל אני די בסדר לא [חוץ מהנרקיסיזם]?

    IP: 77.126.138.50דווח על תגובה זו

    • סטרת את עצמך. להיות מבקר מוסיקה מחונן זה דבר והיפוכו (ל''ת)

      דני, 08/05/13 05:43


      IP: 99.97.115.22 דווח על תגובה זו

    • שמח לספר לך ש....

      אסי, 30/04/14 15:39

      בגיל 3 כבר הייתי צייר קיר מחונן, ובגיל 4 הפכתי ליוצר קובבות מוסמך.
      ואני שמח לספר לך שיצאתי נורמאלי לגמרי, שמח, מאושר ותודה לאל נהנה מהחיים...

      ועדכון קטן, מחוננות היא נגזרת של IQ ולא של חוג שחיה, כך גם הצטיינות בלימודים....

      ומבקר מוזיקה כל גולם יכול להיות... ואגב רובם גלמים....

      אז כן, את בסדר... וזהו... איינשטיין היה עילוי, כם גך מוצארט, ליאונרדו דה וינצ'י ואחרים.... את... את בסדר... אולי קצת נרקסיסטית...

      IP: 62.219.243.155 דווח על תגובה זו

  • 25.

    יש הרשמה לחוגים פלצניים ומיותרים. כל היתר, כתבה שטחית וכוללנית. (ל''ת)

    חוג זה לא רע. בית נעים זה טוב. וכל תערובת כשרה., 30/03/13 14:15


    IP: 46.116.252.195דווח על תגובה זו

  • 24.

    כתבה טובה, תגובות חלשות

    בני, 09/02/13 21:39

    תיקחו את התינוק גם לבייבי רייקי ונומרולוג ואל תחסנו אותו, הרי ההגיון כבר לא מעניין אותנו.

    IP: 213.57.71.60דווח על תגובה זו

  • 23.

    למה בתמונות של הכתבות האלו כולם לבנים תמיד?

    יוסי, 08/02/13 15:36

    מה כל כך טהור ויפה בעור לבן?

    IP: 109.226.13.22דווח על תגובה זו

    • כי שחור מגעיל את אנשי המדיה/פרסום (ל''ת)

      תום אלפר, 17/02/13 17:12


      IP: 80.74.105.154 דווח על תגובה זו

    • כי מאגרי התמונות הם בעיקר אמריקאיים, ככה שרוב האנשים

      הייטקיסט, הרצליה קיפוח, 04/04/13 10:04

      בהן מתחלקות לפי הקטגוריות הכלליות לבנים, שחורים, אסיאתיים.

      אז כשהכתב הישראלי צריך לבחור מבין השלושה, הוא בוחר את מי שנראה הכי דומה לקהל היעד של הכתבה (כדי ליצור הזדהות), כלומר בלבנים.

      לא צריך להפוך כל דבר לדרמה...

      IP: 193.9.13.139 דווח על תגובה זו

      • טעות. דווקא בארה"ב יש מודעות רבה לגיוון התמונות

        היספאני, 16/04/13 13:53

        אפילו בספרי ילדים (מודרניים) מקפידים שיהיה תמיד גם ציור של ילד כהה, ילד היספאני וילדה מלוכסנת.

        IP: 132.64.33.13 דווח על תגובה זו

        • סליחה, צודק. כתבת נכון, שיש שם כל מיני תמונות והישראלים הם אלה שבוחרים

          היספאני, 16/04/13 13:54

          אבל כן צריך לעשות מזה דרמה, כי זה משקף משהו במדיה הישראלית.

          IP: 132.64.33.13 דווח על תגובה זו

    • לא רק בכתבות. גם בפרסומות. חוץ משל החומוס כמובן

      אוהד, 11/04/13 00:14

      כי כל המזרחים כמובן מדברים עם "חחחחחחח".
      "חחחחחחחומוס". כמו בפרסומת הגזענית הזאת של "אחלה".

      IP: 84.94.16.197 דווח על תגובה זו

    • כי גזענות לעולם תישאר....

      אסי, 30/04/14 15:43

      ובגלל מגמה ממשלתית לאורך השנים "לדחוף" את מי שאינו לבן לשולי החברה והאוכלסיה (מה שיצר את שכונות המצוקה) נוצרו מעמדות...

      זו הסיבה שרוב הסיכויים שלא תראי ילד אתיופי בחוג הידרותרפיה... או אחר.

      אבל שששש...!!! אסור לדבר על עדות היום!! זה הרי נגמר מזמן ומי שמדבר על זה בכיין מזרחי שמנסה לשחק על השד העדתי...!

      IP: 62.219.243.155 דווח על תגובה זו

  • 22.

    גברים נכנסים לדיכאון בגלל כתבות ונשים כאלה (ל''ת)

    דוכי, 07/02/13 20:16


    IP: 79.183.202.166דווח על תגובה זו

  • 21.

    נכנסתי לדכאון רק מהעובדה שלחצתי על כותרת אחת וקיבלתי כתבה אחרת (ל''ת)

    גבר. בדיכאון., 06/02/13 11:22


    IP: 81.218.132.108דווח על תגובה זו

  • 20.

    אז למה גברים נכנסים לדיכאון?

    חולי שמולי, 05/02/13 19:42

    לא עניתם בסוף. חוגים. דודות. יוגות. שמוגות. אבל על השאלה בכותרת שלכם לא עניתם. גם כן עיתון.

    IP: 84.94.64.19

  • 19.

    חוגים יגדילו את המזונות במקרה שהזוג יתגרש ולכן נשים תמיד ירצו חוגים וג

    ג, 31/01/13 13:30

    וגברים פחות

    IP: 192.117.143.174דווח על תגובה זו

  • 18.

    עוד זווית על הדקדנציה (ל''ת)

    מורה נבוכים, 31/01/13 11:49


    IP: 192.117.13.78דווח על תגובה זו

  • 17.

    לאתי

    ניצה דורי, 30/01/13 08:26

    לצערי, דבריי שאמרתי בע"פ בראיון לכתבה סולפו. לא אמרתי "בשום פנים ואופן". ולא קבעתי "נחרצות" או "בפסקנות" כפי שנכתב. החינוך אינו מדע מדויק ואת צודקת בהרגשתך. צר לי שלא הביאו את דבריי כפי שאמרתי אותם. אני עדיין טוענת שחוגים לתינוקות מיותרים - כל מה שעושים בחוגים אפשר לעשות גם בבית עם התינוק. ומה שאי אפשר לעשות בבית, יש עדיין זמן - לגדול, להתפתח ורק אחר כך להחליט איזה חוג מתאים.

    IP: 46.117.213.85דווח על תגובה זו

  • 16.

    אצלי הילדים כבר המציאו הרבה חוגים בבית (ל''ת)

    חחחחחחחח, 29/01/13 23:59


    IP: 213.57.190.31דווח על תגובה זו

  • 15.

    למה אתם נתקעים עם החוגים? תשחררו, הכסף יועיל לכם

    השופט, 26/12/12 08:30

    במקומות אחרים....

    IP: 192.114.39.9דווח על תגובה זו

  • 14.

    בהחלט מזיקים - לארנק של ההורים ולתינוק שלא מבין מה רוצים מהחיים שלו. (ל''ת)

    אלרגי לפלצנות, 22/12/12 06:04


    IP: 79.177.14.80דווח על תגובה זו

  • 13.

    חוגים זה דבר נפלא לכל הגילאים.

    מעיין, 30/11/12 18:19

    בתור אמא טרייה לילד בן שנה, אני נהנת מאוד להוציא את ילדי מהמסגרת ומהבית לפעילויות שונות. הילד שלי עוד לא הולך לגן וזה נפלא בעיניי שיש מסגרות אחרות כמו שחייה או עיסוי(שהיה קטן יותר) שמשנים מקום ואווירה גם לי וגם לילד שלי. ולא, להיכנס לבד למים זה ממש לא אותו דבר, מעבר לכך שזה עזר לו להתפתחות המוטורית בצורה מדהימה! זה נכון שכל דבר במידה וגם בחוגים לא צריך להגזים אבל זה חיוני והכרחי הרבה לפני גיל 6!

    IP: 79.177.200.202דווח על תגובה זו

  • 12.

    דבר ראשון - תינוקות או פעוטות חייבים בפעילות תמידית

    בחור ארצישראלי, 27/11/12 12:03

    פעילות תמידית מפתחת את המוח ויוצרת גירויים חדשים לתינוק , ברגע שתינוק מבצע פעילויות כל יום הוא לומד ומתרגל אותם
    יש הרבה אנשים שאומרים שתינוק איננו מסוגל ללמוד ופתח עיניינים בעצמו , אבל זה איינו נכון , תינוק כל הזמן מתפתח ומסתגל לסביבה אחת ואחרת לומד מסיק מסקנות מחבר נתונים מא עד ת ויותר משמעויות חדשות וברורות לגבי המציאות ... מה שכולנו רוצים שתינוקונו יהיה המוצרט או האמדאוס הבא .. חשוב לציין שתינוקות רבים או אפילו כל התינוקות בישראל ובעולם יכולים להגיע לרמה של ניצול מרבי של 100 אחוז ממוחם , זה רק עניין של זמן עד שתינוק יגיע לבשלות ויהפוך לילד !

    IP: 84.229.21.109דווח על תגובה זו

    • תינוקות לא חייבים שום דבר - הם יגדלו בכל מקרה!

      כנראה שאין לך ילדים.., 30/11/12 07:20

      ולא ''צריך פעילויות'' - תינוק ופעוט שרואים, שומעים, הולכים, זוחלים, נוגעים, מוצצים, מלקקים הם פעילים והפעילות המתמדת שלהם יכולה להיות בבית, בפארק ואין צורך לבזבז על זה הרבה כסף.

      IP: 67.164.87.17 דווח על תגובה זו

  • 11.

    ''מומחית'' חסרת אחריות

    אתי, 26/11/12 18:13

    היא לא מבססת את הקביעות הנחרצות שלה על שום דבר. הפעם היחידה שמוזכר פה מחקר כלשהו היא המשפט ''עוד לא נעשו מחקרים שהראו שתינוקות שהיו בחוגים מפותחים יותר מתינוקות שלא היו בחוגים.'' ועל סמך זה היא פוסקת שילדים עד גיל 5 בשום אופן לא צריכים ללכת לחוגים. ומה אם זה כן משפיע עליהם באופן חיובי? כמו שציינו פה, מבחינת החשיפה לאנשים ולילדים נוספים? הקביעה שלה היא פשוט עצה שעלולה להיות הרסנית, והייתי ממליצה לכולם להתעלם ממנה, ולעשות עם הילד שלהם מה שהם חושבים שיהיה נעים להם ולו. זה ממש לא עניין של תחרות. המתנה הכי טובה שנתנו לי אחרי הלידה הייתה חוג לעיסוי תינוקות - הרגיע אותי, נתן לי פעילות נוספת לעשות עם הילדה בבית, חיבר ביני לבין זוגות אחרים באותו מצב, וכו'. פשוט בושה של כתבה.

    IP: 96.49.144.16דווח על תגובה זו

    • את חסרת אחריות וכתבת המון טעויות

      לגב' אתי, 30/11/12 07:22

      הקביעות שלה מוכחות - בדיוק לא מזמן התפרסמו כמה מחקרים בנושא שקבעו ששום חוגים מתחת לגיל 6 (אגב גם מעל גיל זה) לא הוכחו כתורמים משהו להתפתחות הילד.

      משעמם לך? לכי לחוג בעצמך ותעזבי את הילד לנפשו

      IP: 67.164.87.17 דווח על תגובה זו

      • קודם כל, היא לא אומרת ''זה לא מועיל''

        אתי, 04/12/12 02:45

        היא אומרת ''בשום אופן אל תלכו עד גיל 5''. אבל איפה המחקר שאומר שזה מזיק? אם זה לא מועיל אבל גם לא מזיק מה הבעייה?

        דבר שני, אם תקרא מה שכתבתי תראה שכתבתי שאולי זה מועיל לילד מבחינה חברתית - לא הופך אותו למוצרט או לאיינשטיין - בכלל לא התייחסתי לתוכן של החוג - אלא מועיל לו כי זה מרגיל אותו להיות בחברה, גורם לו להיות נינוח בחברה, וכו'. האם זה מה שהמחקרים בדקו?

        IP: 96.49.144.16 דווח על תגובה זו

      • נכון ממש מוכחות... מדע מדוייק ממש - בריא אהה לא בריא בריא לא...

        אתי צודקת לגמרי, 09/03/13 17:26

        תלוי מתי... נו באמת...

        IP: 79.181.187.78 דווח על תגובה זו

      • היא רק מחזקת את הכתבה שזה נועד לעצמה ולא לתינוק...פחח (ל''ת)

        ח, 06/06/13 21:57


        IP: 46.116.207.185 דווח על תגובה זו

    • נכון, שוכחים שלאמא גם קשה מאד בשלבים כאלה וחוג יכול לעשות שינוי

      אמא, 30/11/12 09:50

      לא הכל חד מימדי או שחור ולבן.

      אם האם יוצאת נשכרת מהחוג והוא נותן לה תחושת שייכות והנאה יחד עם התינוק שלה אז זה נהדר, אז מה אם התינוק לא ייצא איינשטיין מהחוג, אני בכלל לא מאמינה שרוב האמהות באמת מצפות למשהו כזה.

      גם ככה קשה לאמא טרייה למצוא את עצמה בימינו, אז אם חוג עוזר, שיבושם לה ולכל הנוגעים בדבר, לא צריך לשפוט כל הזמן.

      IP: 79.182.96.35 דווח על תגובה זו

      • שתעשה משהו מועיל במקום לבזבז זמן בחוג פלצני (ל''ת)

        ל, 06/06/13 21:58


        IP: 46.116.207.185 דווח על תגובה זו

    • מוצרט היה בחוג? ומה עם ניוטון?

      דני, 08/05/13 05:39

      נולדנו כמו שנולדנו ושום עיסוי לא יעזור

      IP: 99.97.115.22 דווח על תגובה זו

      • מוצרט למד נגינה מגיל אפס והיה בחברת מוסיקאים. אז לא קראו לזה חוג . (ל''ת)

        תלוי בילד,בבית ובמצב. הכתבה שטחית., 23/05/13 09:53


        IP: 84.228.156.165 דווח על תגובה זו

    • חוג לילד או לאמא?

      אסנת, 24/10/13 22:37

      את אפילו לא שמה לב שאת מדברת על כמה החוג הועיל לך ורק לך

      IP: 79.176.8.175 דווח על תגובה זו

  • 10.

    הילד שלי בגיל 5 ומאוד רוצה ללכת לחוגים

    אפרת, 26/11/12 08:07

    הילד שלי בגן חובה, וממש התחנן שניקח אותו לחוג. דוקא כן בקטע החברתי. אחרי התלבטות בין ג'ודו (רצה) וכדורגל בחר בכדורגל. אם היה לי כסף הייתי רושמת אותו גם לג'ודו. כל החברים שלו בחוג והאינראקציה החברתית בינהם נהדרת. הכנה מעולה לכתה א'.
    כתבה גרועה וטיפשית

    IP: 109.186.227.5דווח על תגובה זו

  • 9.

    ''תינוק לא זקוק לאינטראקציה חברתית'' - אבל האמא כן

    מיה, 25/11/12 22:08

    ואם האמא בוחרת ללכת עם התינוק/פעוט למסאג' תינוקות או חוג מוסיקלי ותוך כדי מעבירה איתו זמן בכיף ומכירה אמהות אחרות מה רע בזה? אני לא חושבת שאף אחת מהן מצפה שהחוג באמת יפתח את התינוק.
    אם היו מקומות מפגש נוחים אחרים לאמהות ולא יקרים (כמו טודלרס גרופ שיש בחו''ל), אז אמהות היו הולכות לשם ולא לחוגים.

    IP: 37.142.132.54דווח על תגובה זו

  • 8.

    כל ההורים המתלהבים מעיקים על הילדים שלהם עם חוגים במקום לתת להם להנות (ל''ת)

    היינה, 25/11/12 17:49


    IP: 77.126.165.176דווח על תגובה זו

  • 7.

    מסכימה עם 1

    ליאור, 25/11/12 16:56

    נכון שלא חייבים בכלל חוגים אבל אם להורה זה נחמד אז למה לא פעם בשבוע, ולו רק בשביל להתאוורר, וגם התינוק אוהב לצאת, כמובן בשעות שיתאימו.

    IP: 62.219.193.211דווח על תגובה זו

  • 6.

    הורות זה כמו כל דבר אחר בעולם - הכל במידה

    זה מההוא , 25/11/12 16:56

    לגונן על הילד במידה ולתת לו חופש במידה
    לקחת אותו לחוגים ופעילויות במידה ולתת לו להעסיק את עצמו במידה.
    כשמאבדים את המידתיות אז יש ילדים שגודלים בכוחות עצמם מצד אחד ויש ילדים שאמא מתקשרת למ''פ בצבא כי הבן שלה לא קיבל זמן שק''ם השבוע מצד שני.

    IP: 89.134.181.188דווח על תגובה זו

  • 5.

    כתבה מאד נכונה. חוגים זו הדרך של ההורה להשיג לעצמו קצת שקט (ל''ת)

    ולפעוט אי שקט, 25/11/12 15:52


    IP: 79.181.235.227דווח על תגובה זו

  • 4.

    אני עד היום אוהב לשחק עם עצמי.

    אלעד, 25/11/12 15:48

    בן 25.

    IP: 80.178.158.133דווח על תגובה זו

  • 3.

    כתבה לא רצינית

    חן, 25/11/12 14:31

    צריך להבדיל בין הורים שבאמת לוקחים את הילדים למספר חוגים בו זמנית, לבין הורים שמעוניינים לפתח אצל ילדם תחום מסוים.
    שחיית תינוקות למשל, נעשית בבריכה מותאמת לתינוקות- אי אפשר להכניס תינוק בן 4 חודשים לבריכה רגילה- גם לא באמצע הקיץ.
    פעילות שכזו, בראש ובראשונה מקנה הרגלי מים, ולא ניתן לדחות את זה לגיל מבוגר כי אז נוצרים כבר פחדים.
    גם מוסיקה- יש ילדים שרגישים יותר למוסיקה ורואים את זה. למה לא לפתח את התחום אצלהם מוקדם.
    הכלל הכי חשוב הוא- האם נראה שהילד נהנה והאם זה באמת לא משבש לו את סדר היום? האם התשובות הן כן ולא (בהתאמה), אז אין בזה שום פגם.

    IP: 62.219.131.130דווח על תגובה זו

    • שטויות

      אמא, 25/04/13 13:01

      דווקא חוגי שחייה לתינוקות מיותרים, גם מפתחים שרירים לא נכונים וגם ממש ל א מונעים מילדים לפחד אחר כך ממים.
      רוב הילדין בגילאי 2-3 מפחדים מעט ממים מי יותר ומי פחות, זאת תגובה הישרדתית הגיונית.
      נא לקחת דברים בפרופורצוית ולא להתעלל בתינוקות

      IP: 46.116.216.242 דווח על תגובה זו

  • 2.

    אתה טועה

    משה, 25/11/12 12:50

    חלק מאלופי העולם באטלטיקה
    מרוסיה או רומניה התחילו להתעמל בגיל
    שנתיים
    גיל מאוחר יותר גם טוב
    אבל כדי להביא מדליה אולימפית צריך בגיל מוקדם כדי לבנות נכון את השרירים והעצמות

    IP: 212.179.27.26

    • ממש לא נכון

      ספורטאית שנולדה ברוסיה, 25/11/12 17:27

      מכירה את הנושא לעומק, ומה שכתבת פשוט לא נכון. אין ברוסיה חוגי ספורט שמתחילים בגיל שנתיים. כן בגילאי 4-5 - מתחילים להתאמן, ולבנות יכולות שבגיל מאוחר יותר קשה יותר לפתח, כמו גמישות.
      בלי קשר לזה, הרוסיה של היום דומה יותר למערב מבחינת הטרנדים, גם שם ההורים בעניין של שחיית תינוקות וכל מיני יוגה לתינוקות, במיוחד מכיוון שחופשת הלידה שם נמשכת שנה ו-9 חודשים (!!) ובאמת קשה להעסיק את הילדים.

      IP: 46.116.35.155 דווח על תגובה זו

    • ממש לא נכון

      אינה, 26/11/12 09:05

      אותי התחילו לאמן בהטלטיקה בגיל שלוש והרסו לי את השרירים והאצמות. חשוב להזהיר את ההורים

      IP: 99.180.8.32 דווח על תגובה זו

    • כן, ספר את זה לאותם אלופי עולם שכל הזמן נמצאים בבתי חולים

      הגוף שלהם הרוס, 30/11/12 07:29

      הצלחה בספורט היא גנטית! גם לזה יש הוכחות - התגלה גן ספורט. שזה אומר שלא משנה כמה תתאמן, לא תהיה אלוף אולימפי אלא אם יהיה לך את הגן.

      מלבד זאת, להתחיל בגיל צעיר מדי זה מסוכן לילד, פוגם בהתפתחות הפיזית והמינית (במיוחד אצל בנות) והורס כל חלקה טובה בגופם. בגילאים מבוגרים יותר, מעל 50 הגוף מתחיל להתפרק. מתחילות פריצות דיסק, סחוסים שחוקים, כפות רגליים הרוסות.

      IP: 67.164.87.17 דווח על תגובה זו

      • הילד שלי הולך לגן ספורט ואני הרוס (ל''ת)

        המשחתן, 03/12/12 17:01


        IP: 207.237.160.191 דווח על תגובה זו

    • מדליה אולימפית ופסיכולוג צמוד

      אמא, 30/11/12 09:45

      מי שמגדל את ילדיו כדי שיביאו לו מדליות אולימפיות בד''כ רק לוקח אותם אל תוך מסלול בטוח של ייאוש תסכול וחיים קשים.

      אנחנו זוכים לראות בתחרויות רק את המוצלחים ביותר ובמצבם הטוב ביותר.

      כל מי שלא מגיע לאולימפיאדה או להישגים שמרצים את ההורה המתוסכל חי חיים מרים וקשים.

      IP: 79.182.96.35 דווח על תגובה זו

  • 1.

    חבל

    א, 25/11/12 11:23

    נראה לי ש''החוגים הם יותר מפגש חברתי בשביל האמא, שהבדידות שלה מופגת כשהיא נפגשת עם אמהות אחרות'' היא סיבה נהדרת ללכת לחוגים.
    אני חושבת שהכתבה הזאת רק מוסיפה להורים רגשי אשמה.
    כתבה מיותרת לחלוטין.
    אולי חשובה ההבנה שאם תכלית החוג היא לפתח את הילד אז החוג באמת מיותר. אבל סיבות אחרות לדעתי הן ממש לגיטימיות.
    טובת ההורים היא הרבה פעמים יותר טובת הילד מאשר לשמור בכפיתיות על שגרה למשל.
    די כבר עם לבקר את ההורים בכל מיני כתבות. גם ככה לגדל ילד זה לא קל. אנשים לא צריכים שיגידו להם כל הזמן איפה הם טועים. רובנו גדלנו לא רע על אף טעויות הורינו!

    IP: 192.115.248.2דווח על תגובה זו

    • נכון מאד

      אמא, 30/11/12 09:47

      אם בחוג יש אינטראקציה בין האמא לתינוק ושניהם מפיקים ממנו זמן נחמד ביחד אז מה נורא?
      הכוונה של האמא שהתינוק ירכוש חברים? מה זה משנה בכלל.

      האמא מרגישה טוב עם עצמה, התינוק נהנה מזמן איכות עם אמא מרוצה ואולי חברים עתידיים.

      הכל טוב.

      IP: 79.182.96.35 דווח על תגובה זו

    • אינטראקציה חברתית לאמא שזקוקה לזה היא מטרה בפני עצמה

      צודקת!, 10/12/12 17:05

      ואחת המטרות החשובות לדעתי. אף אחד לא רוצה אמא בודדה וממורמרת.

      IP: 79.177.198.29 דווח על תגובה זו

    • פספסת את מטרת הכתבה

      אמא לשישה, 28/03/13 18:52

      מה שרצו לספר לך זה שאת לא צריכה לבזבז את ים הכסף הזה. את יכולה להשיג את אותן מטרות גם בלי ללכת לחוג. את יכולה לצאת איתו לגינה או לפגוש חברות בבית בשביל האינטראקציה החברתית שלך.
      אבל אם בא לך ללכת לחוג ושם לפגוש חברות- תהני!

      ובאופן כללי אני ממש מסכימה שכל הזמן עסוקים בלייצר להורים רגשוןת אשמה, יש הרבה מי שמרוויח מזה כסף. אבל הכתבה הזו עושה ההפך, וזה חשוב.

      IP: 95.86.64.128 דווח על תגובה זו

    • והעיקר גזירות המיסים תפסיקו לבזבז כסף לזרוק , תהיו יצירתיים

      מ, 06/06/13 21:59

      תארגנו מפגשי יצירה לבנות או משחקים לבנים או אצלכם בבית או ביחד עם עוד אמהות ותעשו להם מפגשים. מה זה החרטא הזה.

      IP: 46.116.207.185 דווח על תגובה זו