• 2.

    לפתוח עסק רק כשהממשלה תתמוך בעצמאיים שלוקחים סיכון (ל''ת)

    עסק מונשם בע''מ, 01/01/12 14:02

  • 1.

    על עץ תפוחים לא גדלים אגסים

    עוסק בליווי עסקי, 01/01/12 13:03

    לאחר קריאת הכתבה אני מבין מדוע הסטטיסטיקה של שרידות עסקים כה אכזרית- אם מנהל של מט''י לא מצהיר שתכנית עסקית היא המפתח לכל (כולל בחינת כדאיות ראשונית) אזי ברור שהפער בין היכולת המקצועית של יזם לבין זו המסחרית (שמושפעת לצערי הרבה פעמים מ''יהיה בסדר'') לא ייסגר אלא, העסק ייסגר (אלא אם אלמנט המזל יגיע).
    בנוסף- יש דבר כזה תמחור נמוך, קוראים לזה מחירי חדירה וזה כלי שיווקי מעולה.
    ויש עוד לא מעט...
    זמין לפניות.

    • נכון ולא נכון

      בעל עסק קטן וכושל, 01/01/12 14:46

      נתחיל בטוב, תכנית עסקית היא בהחלט המפתח לכל פתיחת עסק חדש / השקעה חדשה בעסק קיים.
      לעומת זאת, מחירי חדירה לא מתאימים לכל עסק ולא בכל מצב, זה תלוי בהמון גורמים.
      לעומת זאת, הטיפים שנותן פה מנהל מט''י מתאימים לכל עסק חדש.
      אין דבר כזה זהיר מדי בעסק חדש.
      אם אנשים ילמדו לקחת מחירים נורמלים ולא ''להזנות'' את השוק במחירי חדירה, המצב יהיה הרבה יותר טוב מהיום כשכל בעל עסק חדש ומושתן מחליט להיות הכי זול בתחום שלו.

      • תגובה לדבריך

        עוסק בליווי עסקי, 01/01/12 20:45

        בעל עסק יקר-
        מחירי חדירה טובים ומיועדים להשתלטות על קהל יעד, לא כאסטרטגיה ארוכת טווח.
        העובדה שעסקים ''מזנים'' את מחיריהם כנראה לא תורמת להתקדמותם וזה מחזיר אותי שוב לנקודת המוצא- סוף מעשה במעשה תחילה...
        מקווה שתצליח.

      • מחיר חדירה לנצח???

        יועצת שיווק, 02/01/12 19:04

        הבעיה היא שתקופות למחיר חדירה הן לפעמים בלתי מוגדרות וסיבות הן מסוג '' אני חדש בשוק''...ולעלות אחר כך לא תמיד קל ולפעמים נזכרים בלשנות את המחיר רק כשמתחילים להפסיד...
        מחיר חדירה? כדי שתכירו את המוצרים שלנו רק עד... המחיר הוא....
        מ(מועד)...המחיר השתנה אך המוצר/שירות ויחס ישאר אותו דבר כי אנחנו מקצוענים! תמציאו כל תרוץ אחר רק לא ''אני חדש בתחום, במקום...''
        כשאני שומעת את זה, תמיד שואלת את בעל העסק: ''אתה בטוח שארצה לוקחת סיכון...''
        חוץ מזה אני תמיד ממליצה (כשזה אקטואלי) ללכת על חבילות : אם כבר לתת בזול אז שיכירו את כמה שיותר מוצרים...