• 17.

    מקסים. מקווה שאת מאשרת את החופשה. (ל''ת)

    גלית ה., 24/12/06 09:25

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אולי מעושרת? (ל''ת)

    סיוון, 13/12/06 11:58

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מאושרת, מאשרת- המילים לא חשובות!

    נירית, 11/12/06 18:50

    החיים אינם חידת הגיון או תשבץ. אז בואו נעזוב את הסמנטיקה, ונבדוק אם יש לנו צמא, כמיהה, צורך עמוק שתמיד היה קיים, ושרוצה רק להתמלא- לא במילים, אלא בתוכן אמיתי שאפשר להרגיש ולדעת. ולא משנה איך נקרא לצורך הזה, ואיך נחשוב שקוראים להגשמה שלו, ופשוט ננסה למלא אותו. עכשיו- ניסינו למלא אותו בכל מה שעשינו בחיינו, כפי שמפרטת יפה רוזין. אם אנחנו חשים שעדיין לא הרווינו את הצמא- זה בגלל שהמים, התוכן שיכול להרוות צמא זה- נמצאים בתוכנו. אם נמצא דרך ללכת פנימה ולחוות את מה שבפנים- נוכל להתמלא כפי שמעודנו לא שיערנו שאפשרי. ואז אפילו לא נצטרך להתלבט בין מילים והגדרות- פשוט נשתה ונהנה...

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    רגעי האושר

    ענת י. ה., 10/12/06 10:49

    רוזין יקירתי האושר כמקום ש''מגיעים'' אליו ואז מרגישים שהנה הגענו אל הנחלה ואל השלווה הוא מושג המתאים לאגדות, חשבתי שידעת זאת עוד משנות החיפוש הגדולות...... רגעי האושר לעומת זאת קיימים מעצמם, אני קמה, עובדת, כועסת, אוהבת, מדברת, מחבקת, ומנשקת והיום עובר לו...ובלילה כשאני ממש לפני השינה אני נושמת עמוק ונאנחת אנחה של סיפוק.... אני סוגרת את היום בהערכה של היום, אם היה מצויין אז יופי....אם יש מה לשפר אז מחר הוא יום חדש. התהליך הוא טבעי ואינו דורש מאמץ או לימוד אלא רק הקשבה לעצמי וכך אני ממשיכה כבר הרבה שנים....זה לא שאין כאב ומאבק ותסכול אבל המסגרת היא באמת התחושה שהדברים הם בידי, הבחירה היא שלי, לא רק הבחירה ב''דבר'' עצמו אלא גם בהתייחסות שלי ל''דבר'' והבחירה היא חופש והחופש מאפשר לנו את רגעי האושר תעשי חיים בחופשה אוהבת , ענת

    הגב לתגובה זו

    • את מבינה שה''בחירות'',שלך מצומצמות לעולם המושגים העכשוי שלך?

      אורנית, 10/12/06 18:06

      העבודה היא להרחיב את העולם הזה.להרוס ולבנות מחדש מתוך התאמה עמוקה וחד משמעית עם טבענו.זה האתגר וזאת ה,עבודה, האמיתית

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    איך אפשר ללמוד להיות מאושרת?

    עד הגג, 09/12/06 23:26

    אושר זו תחושה. תחושה לא יכולה להיות נלמדת משום שהיא יצר מולד שקיים בך. זה לא משהו שאת צריכה להתאמץ וללמוד או לרכוש. ומניין הקביעה ש: ''להיות מאושרת זה מינוח שמכוון למוחלט, לסופי, זה לשאוף לשלמות ולהציב אידיאל שאחריו אין כבר לאן להתקדם או לשאוף''. להיות מאושרת זה לא אידאל. זו תחושה יום יומית שאין בעייה לחוות ולהתחבר אליה. אין בה שום שלמות ושום מוחלטות. נהפוך הוא. יש בה יופי ופשטות . ואם את חווה את תחושת האושר אין שום סיבה להתקדם הלאה. אלא רק להנות מהחוויה . בברכת אושר עד הגג :)

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה אפשרי להיות מאושר וזאת לאחר

    חיה, 08/12/06 19:30

    ה'מאשר' האישור. אושר אינו נובע ממושלמות ואינו אמור להיות שאיפה שכזו. אושר נובע מקבלת האי מושלמות שלנו ולאחר אישורנו. להיות מאושר זה לא בשמיים, זה בארץ. אפשר להיות מאושרים גם בעצב, גם בגעגוע, גם בכאב. הבעיה היא כשרואים בכך סתירה. כשאישה כורעת ללדת וכולה כואבת - האם היא מאושרת או לא? כשמתגעגעים לאהוב - האם זה סותר את האושר? כשעצוב עם שקיעת השמש או בזמן שינוי - מה זה קשור לאושר? אושר הוא בעצם החיים. אושר נולד יחד איתנו ואנו הבוחרים אם לתת לו מקום לצמוח יחד אתנו. האם אני מאושרת? כן, לפעמים. ואני שואפת יותר יותר להגדיל את טווח האושר שלי ע''י התמקדות ברגע הנצחי.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כתבה טובה

    א, 08/12/06 14:20

    כתבה ששוב מזכירה מה צריך להיות הכיוון. השאלה היא מה הטכניקה שמלמדים בשיטת ימימה, כי השכל שלי כבר הבין מזמן שאת צודקת, אבל אני עדיין לא מצליח ליישם.

    הגב לתגובה זו

    • הדרך :תשובה ל א .

      חווה, 09/12/06 11:44

      הטכניקה של ימימה היא טכניקה שהופכת לדרך חיים זה החלפת האוטומט הקיים אצלך בדבר אחר . אני לומדת 6 שנים . אין דרך להסביר את הטכניקה רק על ידיי לימוד עצמו ועיסוק יום יומי במלאכת העשיה . בהצלחה בכל אשר תבחר/י.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    יש שמחה אין עצב,ה''אושר'' בכתר שיצא מחופש

    dafna57, 08/12/06 00:28

    כן הרבה שנים הייתי כול היום לא ב''דיכי''-גם לא היה זמן להיות בכעס ועצב- אבל שהיה מגיע הלילה חיפשתי ''אושר'' היו כאלה שהיו באים אלי ואומרים לי: אושר זה שמחה. הייתי עונה: אני לא מחפשת את הפרוש. בספר של פאולו קאלו ''האלכימאי'' הבנתי כי מרוב שמחפשים ''אוצר'' מגלים שזה היה לידי ולא ידעתי. יום אחד פגשתי את ניסים אמון שאמר לי:'' בלי חופש אין אושר'' מאותו יום גם שלחתי את ''רחמים'' -גם של עצמי-לארה''ב , ואז החופש התחיל לפעול ,ואז יצא ה''בלון'' האושר מהפנימי שלי, מאז אני מאשרת לעצמי את כול מה שבוחרת , האושר יושב אצלי ב''כתר'' ולכן גם בכעס אני מאושרת,כי למדתי לראות בכול מצב דברים טובים. דפנה

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    רוזין, אין כמוך! תודה ושתזכי לאשר הרבה (ל''ת)

    טוסברהינדי, 07/12/06 22:12

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    למדתי שלכל רגע יש בחירה

    חני, 07/12/06 21:41

    כל מצב אני יכולה לפרש לטוב (שישמח אותי) או לרע (שיכעיס או יעציב אותי). צריך קודם כל מודעות ליכולת לבחור, ואח''כ לעשות את הבחירה הנכונה.. המאמר מקסים- כמו תמיד! תודה רוזין

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    להיות מאשר מאשר מאושר?

    בועז.פ, 07/12/06 17:31

    רגע, את לא יכולה להיות ''מאושרת'' ע''י עצמך? זאת אומרת כל סך חלקייך אינם זקוקים עוד לאישורך כדי להתקיים, אין עוד קונפליקט. כאשר את ''מאשרת'' יש עדיין התערבות בנעשה. את מאשרת ? תהני בחופשה.

    הגב לתגובה זו

    • בועז פול? (ל''ת)

      חחחחחחחח, 07/12/06 18:32

      הגב לתגובה זו

    • לבועז

      רוזין, 07/12/06 22:52

      נכון, תיאורטית אני יכולה להיות מאושרת ע''י סך כל חלקיי ולבטל את הקונפליקט, אך לצערי זה לא המצב בחיים. מצב כזה של אין קונפליקט, של שלמות בין כל החלקים - אני לא מכירה את זה כמצב מתמשך. כן, יש רגעים שאפשר לחוש זאת, וגם במדיטציה אומרים שאפשר לחוש זאת, אבל כתחושה מתמשכת - אני יכולה להעיד רק על עצמי - אני לא מכירה את זה וגם לא מאמינה שניתן להגיע לזה, אלא אם כן מדובר במוארים יחידי סגולה. במצב אופטימלי ''מאשרת'' יכול להיות ללא התערבות בנעשה, זאת כש''מאשרת'' הוא במשמעות של ''להיות''. מעצם היותי נוכחת באופן מלא ברגע - המאשרת והמאושרת אחד הם. הלוואי עליי. ותודה, אשתדל ליהנות בחופשה. רוזין

      הגב לתגובה זו

      • אושר

        הבודהא מהפרברים, 08/12/06 03:00

        אל תמהרי לקבוע כי או להאמין כי לא ניתן להגיע לזה, וגם אל תמהרי לתלות את זה על עץ רחוק בדמות מוארים יחידי סגולה. כל אחד יכול זה החוק היחיד בהרשמה לקרקס הזה,ואת עושה כמיטב יכולתיך אז הכל בסדר בעצם!! תהני בחופשה :-)

        הגב לתגובה זו

        • תודה בודהה (ל''ת)

          רוזין, 08/12/06 12:23

          הגב לתגובה זו

  • 6.

    אז מה חדש?

    רמי קרישנה, 07/12/06 17:15

    עוד בודהא, לפני 2500 שנה, הבחין שהצמדות לתופעות חיצוניות גורמת לסבל ולא לאושר, אז מה חדש כאן?

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מאושר/מאשר

    קורל, 07/12/06 17:02

    סוף כל סוף אומרים את האמת ודי כבר עם כל הקלישאות הסקסיסטיות שמבטיחות שתהיי מאושרת. אין כזה דבר.יש -כזה דבר -עבודה פנימית בכל רגע ורגע!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אז רוזין היא וונדרוומן???

    אליענה, 07/12/06 16:24

    סתם....

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    wellcom

    אני, 07/12/06 15:45

    The world Constitution doesn't guarantee happiness, only the pursuit of it. You have to catch up with it yourself. -Benjamin Franklin

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מלמדים מדיטציה בלימודי ימימה?

    תמר, 07/12/06 14:24

    20 דק' של מדיטציה ותחווי אושר. אמיתי. אושר זה כשאננו רוצים דבר. זה קורה סתם כך אבל במדיטציה זה ברור.

    הגב לתגובה זו

    • ומה קורה אחרי עשרים דקות

      של מדיטציה?, 07/12/06 15:06

      שוב מרגיש לא מאושר. ואז שוב אני מתאמץ להשיג את האושר. אושר במדיטציה זה טוב, אבל מה קורה בשאר היום, בחיים עצמם? זאת החכמה באמת.

      הגב לתגובה זו

      • אם כל היום וכל דבר הוא מדיטציה

        אחד, 07/12/06 16:46

        אז אין בעיה.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    לרוזין -

    חייה פולק, 07/12/06 13:51

    אני סבורה שכאשר אנחנו עושים את הבחירות שלנו - אנחנו מאושרים. אני מסכימה איתך שאושר אינו תלוי בגורמים חיצוניים , אלא בתודעה ותובנה פנימית שנמצאת בתוכנו. בדרך כלל העולם החיצוני מעסיק אותנו באופן (כמעט מוחלט) כזה אנחנו נמצאים כל כך מעט עם עצמנו (האני הפנימי) עד שאנחנו שוכחים להיות מה שאנחנו - מאושרים. אין תמיהה שמי שעוסק רוב זמנו בעולמו הפימי ובמדיטציה חש היטב את האושר וזו הבחירה שלו. אורח חיים שכזה מתנגש כמובן עם המציאות של העולם הגשמי,המערבי על כן אני סבורה שמי שמגיע לתובנה שהאושר מצוי בתוכו (כמו גם האהבה)מאפשר לו גם להיות, לחיות באושר. חייה פולק מאמנת אישית בחיפה.

    הגב לתגובה זו