• 27.

    אחת הכתבות שיותר אהבתי בחיים

    איציק, 24/10/08 08:12

    לשלוח לכנסת

  • 26.

    הוראות היצרן לשימוש בצמחים מרחיבי תודעה ניתנו כבר בספר בראשית, כשהאדם

    אבי צנעני, 09/10/08 18:14

    הראשון טעם מעץ הדעת. אלא מה ? בא הנחש והרס לו את הטריפ הטוב. הנחש הוא יצר הרע, כיוון המוות, האנוכיות השחורה, האורבת בדרך לגן העדן. וכידוע, את התפוח לא הנחש הגיש לאדם, אלא חווה אשתו, כי בנשים מסתתרים נחשים המפתים את האדם לסטות מדרך הישר.

    • טרנס מקנה אמר שסיפור גן העדן זה מעצר הסמים הראשון בהיסטוריה (ל''ת)

      יניבה, 11/10/08 08:10

  • 25.

    בקרוב גם אתם תשתחררו מהפחד

    hallucinogen, 08/10/08 23:08

    חבר כנסת יקר...איש שנוסע רחוק .
    קח שאכטה אחת ותגיע רחוק,
    תכניס את זה לבטן ותחזיק בריאות,
    ופתאום תבין איך הכל צריך להיות.

  • 24.

    שימוש מושכל

    עוד, 08/10/08 20:03

    מי שישכיל להשתמש בחומרים אלה,
    בלי פחד, ובצורה חכמה ומחושבת,
    יוכל להפיק מהם תועלת.
    לעומת זאת, אווירה לא מתאימה, בעת חוויה
    פסיכדלית, עשויה לגרום נזק!

  • 23.

    תודעה תרבות וסמים פסיכדלים

    רון, 08/10/08 19:02

    כל הכבוד, מאמר מעולה
    לפחות סלויה דובינרום נשאר חוקי בינתיים :)

    כתבתי מאמר על זה גם, רק באנגלית
    http://rgersh.blogspot.com/2008/06/age-of-psychedelics.html

  • 22.

    הצמחים הפסיכודאילים

    שערי התודעה, 08/10/08 18:22

    הם רכבים הלוקחים את התודעה והאגו אל תוך הפרדס הפנימי. המוח נפתח לסוג אחר של התנסות במציאות, המוח עצמו מכיל חומרים פסיכודאלים, אנחנו מצויים ומוזנים בכימיקאלים מולקולות
    שאחריות לקליטת האינפורמציה החיצונית ופענוחה, ההוויה הזו כל כך טבעית לנו שאנחנו לא יכולים להיות אחרים, אי אפשר לגרום לעצמך חוויה פסיכודאלית רק מכוח הרצון והדמיון וכו.
    התוודעתי לעוצמות הללו כשלקחתי מריחואנה די היה בגמות מזערית כדי להעביר אותי למימד תקשורתי אחר לגמרי. זו הייתה אנרגיה מנטלית אחרת, השעורים הכי מענינים חוויתי והתחושות ההתחברות
    כמובן המסרים וההתודאות למציאות אחרת שלא הייתה פרי דמיוני. זכרתי את ההתנסויות הללא וישמתי אותם מבלי לצרוך את הסם. הבנתי שהבעיה הכי מורכבת היא האגו. האגו מנכס לעצמו את ההתעלויות הרוחניות, הוא רוצה בתוצאה, בפרס בהתעלות, באופוריה ולא בתהליך והלמידה
    לכן הפסיכודאליה גנוזה. ההשגחה שומרת על התודעה האנושית ולא מאפשרת גישה לכל אדם
    מכיוון שכלנו כל כך שונים ביכולות שלנו לעמוד בעוצמת המפגש בפרדס.
    לו הצמחים הפסיכודאלים היו מקדמי עדן ואבולוציה אנושית, העמים האנדיאנים היו המתקדמים שבתרביות, החומר הגוף והרוח חייבים להיות באיזון מתמיד. האנושות עדיין לא יכולה לקלוט ולהכיל בתוכה את העוצמה האנפורמטיבית שיש בצמחים הפסיכודאלים.
    כשהאנושות תפרד מתודעת האגו ותקדש באהבה את ההווה, ותאמין שזו התפיסה התודעתית שתהפוך את האנושות למקום של שלום, הם יוכלו להעזר באותה החוכמה הקיימת בצמחים הללו
    הם יבינו שבסך הכל הצמחים הפסיכודאלים הם טלפונים סלולארים תרתי משמע,
    המצחים הפסיכודאלים הם מכשירים טכנולוגיים מפותחים יותר מכל מחשב שקיים ביקום,
    בתוכם אצור כל הידע של היקום, הם מעבירים ומוליכים את החוכמה האלוהים הקדושה דרך האנפורמציה הגנוזה במולקולות שלהם, קליטת האנפורמציה שלהם ישירה ופנימית ללא כל פילטרים ישר אל הקולטנים שבבמוח. בכדי להבין לא רק ברמה השכלית רציונלית אלה כדי ממש לחוות מימדי תודעה אחרים, אדם חיב לפנות את עצמו, חייב להיות נקי ממאבקים ומאנרגיה פנימית שלילית, מאמביציות הקשורות לאגו, הוא חייב לבוא בשלום
    רבי עקיבא נכנס לפרדס בשלום ויצא בשלום, כשאהרון הכהן עמד מול קודש הקודשים בבית המקדש, הוא היה מאוזן ובמלוא חושיו, לא באופוריה ולא ברטט, הוא היה פתוח להכיל את העוצמות
    גמר חתימה טובה

  • 21.

    כל הכבוד

    ולאדי שליו, 08/10/08 11:03

    אני תומך לגמרי בשימוש מבוקר בצמחים האלה. אבל, ויש כאן אבל, רק בצמחים. לגבי החומרים הכימיקליים המסונתזים, מה שנקרא סמים מתוחכמים, עדיין אין לי דיעה.
    חוץ מזה, אני מקווה שתסלח לכל הטוקבקים המשתלחים שהפחד שבהם הוא בהחלט מובן ומעורר סימפטיה ובכלל הגישה שלך, יש בה משהו חתרני וזה מרתיע אנשים. לפעמים.

  • 20.

    זה פרדוקס

    עמית, 08/10/08 10:44

    אם הם יתירו את הצמחים שמאפשרים להביא אותנו למצב שבו שנחנו סולחים להם אז כבר לא נצטרך לסלוח להם בכל מקרה כי הם כבר התירו את השימוש... כנראה שנצטרך למצוא מישהו אחר לסלוח לו?

  • 19.

    כל הכבוד עידו,איזה אומץ! (ל''ת)

    מירבי, 08/10/08 09:42

  • 18.

    !!! גגלו ''כאנאביס מריחואנה וחשיש'' ושם תמצאו את כל האמת !!!

    אשר יגורתי, באלי, 08/10/08 08:38

    כל מי שמעונין להרחיב לא רק את התודעה אלא גם את הידע מוזמן לקרוא ולהעמיק בנושא.

  • 17.

    Good Job

    Ido, 08/10/08 04:37

    Don't u worry soon or later the truth and nthe eara of the gray people with the grey suits will be OVER for good will be revealed

  • 16.

    אם משהו לא נפתח בך דרך תהליך רוחני, כנראה שאתה לא שם (ל''ת)

    יהב, 08/10/08 00:16

  • 15.

    מבריק וחכם. רק מי שלקח טריפ כותב בביטחון כזה (ל''ת)

    רונן, 07/10/08 23:28

    • אתה מתכוון, רק מי שלקח טריפ - ונשאר בחיים... (ל''ת)

      מאונן, 08/10/08 00:35

  • 14.

    עידו באם יקח טריפים יגיע לאישפוז פסכיאטרי,יאבד את כושר ההשתכרות שלו

    שריטות חריטות ותעלות, 07/10/08 21:45

    ויהיה טפיל כמו החרדים החיים מקיצבאות וגם ידוע שחלק מההומלסים סובלים מבעיות נפשיות.הבנת עידו את הסרט שמחכה לך ולכל סטאלן.

    • כמה פחד בתגובה אחת

      ארחטון, 07/10/08 22:52

      נשמע כאילו אתה צריך איזה שחטה אח שלו

  • 13.

    אולי נכון אבל....

    בועז.פ, 07/10/08 21:22

    גם אם זה יהיה חוקי תמיד יהיה מי שיחפש מה לא בסדר בממסד ולהמציא סיבה מדוע אנחנו נגדו.
    פעמים רבות זה פשוט תירוץ להמנע מהתודעה הרגילה שלנו, זאת שהחוויות הפסיכודאליות מחווירות לעומת הפוטנציאל הגלום במצב הטבעי שלה.

  • 12.

    נסחפת קצת עם ההתלהבות מהצמחים הפסיכודליים. מנין לך שבתרבויות

    אבי צנעני, 07/10/08 20:58

    המשתמשות בהם יש פחות מחלות נפש ? אני יכול להעיד מנסיון והכרות מקרוב עם שבטי אינדיאנים בדרום אמריקה שהם הרבה יותר מועדים לפורענויות, מריבות אלימות וטירופים מאשר בחברה המודרנית.
    אבל למה להרחיק עד דרום אמריקה? מספיק לבחון את ארץ אבותיי, תימן, שבה לעיסת גת - צמח מסמם קלות אבל בטוחות - נפוצה עד היום.
    מנהג לעיסת הגת - צמח חוקי בישראל ולא חוקי בצפון אמריקה - גרם וגורם לנזק אדיר לכלכלת תימן והתפתחותה.
    מדי יום, בשעת הצהריים, נסגרים כל העסקים ומשרדי הממשלה, והגברים מתפנים לכמה שעות של לעיסת מאכל הבהמות הזה, ואחר כך הם מנסים אבל לא מצליחים לחזור לעבודה.
    כמה שעות של היי מפוקפק, שגרמו וגורמים סבל נחשלות ופיגור אדירים לארץ שלמה !!
    עוני, מחלות, בערות, אלימות, רעב (מחצית מאוכלוסיית תימן מתה ברעב בין השנים 1903 - 1905) -
    וכל זאת למה ? לא בגלל האיסלאם / יהדות / ערביות - אלא סתם בגלל התמכרות - לא מודעת אולי - לצמח מסמם קלות (מספרים שראש ממשלת תימן הנוכחית הוציא את הגת אל מחוץ לחוק, אבל חזר בו לאחר שהודה שאינו יכול לעמוד בגזירה בעצמו...)

  • 11.

    טימותי לירי הוא הוכחה ש LSD בסופו של דבר דופק ת'שכל

    witwicy, 07/10/08 19:50

    שימוש על תווך של שנים יוצר ירידה קוגנטיבית משמעותית רק צקיך לראות ראיונות שנערכו עימו בשנות ה-60 ולעומת ראיונות שנערכו 20 או 30 שנה אחרי אלו מראות ללא צל של ספק שהבנאדם איבד את זה שוטה גמור

    • כל בן אדם בן שמונים חכם פחות ממה שהיה בגיל ארבעים

      אריה, 08/10/08 03:02

      המוח מזדקן כמו כל איבר אחר בגוף. כנראה שאצלך הוא הזדקן מוקדם מדי.

    • הוא לא הוכחה, הוא דוגמא, ד''ר הופמן הוא הדוגמא ההפוכה

      אמנון, 08/10/08 03:36

      האיש ניסה על עצמו LSD בכמויות גדולות בהרבה מהמינון הנוכחי וזכה לחיות בצלילות עד לגיל 97

    • הלוואי על כל אחד לכתוב ולתת הרצאות מעולות כמו שלירי נתן בגילאי השבעים

      יניבה, 11/10/08 08:14

      שלו

      הבנאדם המשיך ליצור מחשבה פורצת דרך בגילאים חמישים ושישים והוא תמיד שמר על מצב רוח טוב

      אם כבר טימותי לירי הוא ההוכחה לדבר ההפוך בדיוק - כשרואים באיזה ראש טוב הוא חי בשנותיו האחרונות אפשר רק לקנא

  • 10.

    Purple OM

    ואל, 07/10/08 19:40

    ''הטריפיונרים יכולים להרשות לעצמם את תרבות הסטלה שלהם כי הם חיים בחברת שפע שמתקיימת בזכות הסחים'' שמאיימת לאסור אותם, דהה.

  • 9.

    אתה תמים

    אלעד, 07/10/08 19:21

    הדיבורים על הCIA הם עוד סוג של תאוריית קונספירציה אינפנטילית. היו ניסויים עם הLSD אבל המשפט עם המניע של הCIA להוציא אותו מחוץ לחוק.... כמה בעיות עם הסמים המדוברים- על כל אחד הם משפיעים אחרת. כמות מזערית של אסיד היא מאוד פוטנטית, וקל לצרוך מנת יתר. ההקשר שבו הסם נצרך גם חשוב מאוד, בנאדם יכול לחוות לא רק חוויות מדהימות, אלא גם לראות איך סיוט לו מתגשם בצורה מוחשית לחלוטין (ואז למשל יקפוץ מאיזה גשר כדי שחרק ענקי לא יאכל אותו- חבל להגיד שאין הזיות כאלה). נכון שהסמים האלה לא ממכרים, אבל להגיד שאין להם השפעה נוירולוגית קבועה זה שטויות במיץ עגבניות- כמו כל סם, הם משפיעים על מבני סינפסות ועשויים לגרום נזקים בלתי הפיכים, ושוב אצל כל אחד התגובה והאפקט משתנים.
    במישור השילטוני- מישטר צריך לדאוג לסדר ושליטה על האזרחים שלו, סמים כאלה כתופעה נרחבת ומקובלת, בלתי אפשריים במשטר מערבי. לעומת זאת, סמים מרגיעים ובינם האלכוהול והטבק, המשטר חייב לאפשר אותם כדי ''להרגיע'' את אזרחיו. בנוגע למריחואנה, כנ''ל, נכון שהיא לא ממכרת, פשוט היו צריכים למתוח את הקו איפשהו.

  • 8.

    כמה שאתה צודק

    סן פדרו, 07/10/08 18:55

    לצערי ישנם אנשים צרי אופקים, הפוחדים מכל מה שאינו מוכר ולכן דואגים להשמיץ את כל מי שאינו מקבל את דעתם ואין זה משנה כלל אם מדובר בהומוסקסואלים, משפחות חד מיניות, סמים פסיכדלים וכן הלאה. חבל שמי שמחוקק את החוקים האוסרים שימוש בסמים פסיכדלים מכיר את השפעתם רק משמועות או מדיווחים. איש ממקבלי ההחלטות בעניין אינו מדבר לאחר שהכיר וחקר את הנושא. אין ספק ששתיית אלכוהול מביאה לאלימות ולהרס הגוף פי אלף מונים משימוש בסמים קלים וטבעיים. התנהגות שכזו השוללת ומסתגרת בפני כל מה ששונה ממנה מזכירה בעיני את התנהלותם אנשי דת, הגורסים שיש אמת אחת ואינם מוכנים לקבל שום דיון הנערך מחוץ למסגרת המחשבה הזו. בעקבות כך הם מתכחשים ליהדות החילונית, לציונות וכופים את דעתם האחת בכל עניין. מעניין ששנאה ורדיפה מהסוג הזה מתרחשים בדרך כלל בקרב מאמיני הדתות המונותואיסטיות.במקומות בהם קיימת הבנה ופתיחות מתקיימות זו לצד זו מספר דתות, מספר תפיסות המושתתות בראש ובראשונה על סובלנות ועל קבלת האחר.

    • אין קשר בין הדברים

      אלעד, 08/10/08 17:18

      מאיפה ההשוואה בין הכרה בזכויות של הומוסקסואלים לבין הרשאת השימוש בסמים פסיכדלים? מה הקשר לצרות אופקים? לסמים האלה יש השפעה לא צפויה על כל אחד שייקח אותם ולא תמיד יש קשר לאיזה תגלית רוחנית או בכלל רצון לחוות אחת... אדם תחת השפעת סם פסיכדלי יכול להיות מאוד אוהב לסביבתו ויכול גם להיות מסוכן לה ולעצמו.

  • 7.

    דמגוגיה

    Purple OM, 07/10/08 18:10

    אני מכיר באופן אישי שני אנשים שונים שחיים על ביטוח לאומי כתוצאה משימוש בסמים פסיכדליים ושימוש בצמחים למיניהם. העובדה שישנם דברים מזיקים יותר שמסיבות מעשיות אי-אפשר להוציא מחוץ לחוק, היא לא סיבה מספיקה כדי להתיר את הסמים הפסיכדליים. מה גם שהנזקים של הסמים השונים לא ניתנים להשוואה, כי הנזק של הסמים האלו הוא רציני למרות שלא גורם למוות. כל התיאוריה עם ה-CIA כמקור לאיסור נשמעת מצוצה מהאצבע. (''...התערב ה-CIA, שלא רצה שהסם החביב עליו יהפוך לסם המוכר לכל, ושלח את צוות הפסיכיאטרים שלו...'' – נו, באמת...) והטענה שבחברות לא מערביות יש פחות מחלות פסיכיאטריות היא פשוט לא נכונה. מי שתומך בשימוש רחב של בסמים האלו הם אנשים ממגזר שהפרנסה שלו תלויה בציבור אחר שנשאר פיכח ומנהל את העניינים בראש נקי. הטריפיונרים יכולים להרשות לעצמם את תרבות הסטלה שלהם כי הם חיים בחברת שפע שמתקיימת בזכות הסחים. אבל זה לא מפריע להם לצייר את עצמם כמגניבים עם ראש פתוח שכביכול חותרים תחת התרבות המערבית.

    • צודק, נכון מאוד. אפשר לציין שבסמים/צמחים הפסיכודליים יש תועלת רפואית

      אבי צנעני, 07/10/08 20:49

      מסויימת, או לפחות תועלת של הנאה ובילוי, אבל בינינו, אף אחד לא היה יושן בשקט אם היה שומע שהטייס/ רופא שיניים/ שוטר / נהג מונית שלו עולה מדי פעם על טריפים...

  • 6.

    מאמר מעולה

    יפהשפה, 07/10/08 17:30

    כל מילה בסלע.יש לי שאלה: מבחינה רציונלית וחוייתית אני מזדהה עם כל מה שנכתב פה (ובהרבה מקומות אחרים) שתומך בשימוש בצמחים הנפלאים הללו. הבעיה הפרטית שלי היא שלמרות זאת יש איזושהיא סוג של התנגדות.שאלות כמו למה אני צריכה דברים חיצוניים כדי להגיע פנימה? אני יודעת שזהו כלי חשוב בהתפתחות הרוחנית שלי אבל למה זה לא יכול להגיע דרך מדיטציה ? למה מדיטציה ''טבעית'' (שגורמת לי סבל) כל כך מהוללת בעוד שמדיטצית הצמחים המהנה הזאת כל כך מוקעת? למה ההנאה שלי תלויה בדבר? למה אני לא מפחדת להתמכר לשוקולד ולזה כן?
    אני מבינה שלחלק גדול של התשובות אחראית מערכת האמונות שנחקקה בתוכי ע''י החברה הצבועה שבה סמים זה רע ואסור. בכל זאת, איך משתחררים מהפחד?

    אשמח לתגובות ענייניות ולא בסגנון ''בן דוד שלי חולץ מהודו ע''י חיליק והיה 3 חודשים באברבנל''

    תודה

    • הבעיה אינה בצמחים האלה כשלעצמם, ובידע והריפוי שיש בהם, אלא ביחידים

      אבי צנעני, 07/10/08 21:05

      חלשי דעת שמתקשים לראות את התמונה הגדולה (ואולי זו הסיבה שנמשכו ל''מדיטציה'' הזו מלכתחילה) והופכים את הצמחים האלה לאלוהים, תוך שלילת הערכים המקובלים ונשירה מעול החברה והשגרה.
      סיבה אחרת היא שהתודעה המסוממת אינה מסתדרת עם החברה המערבית התחרותית וההישגית. אם משתמשי הסמים היו נשארים בשמורת טבע אינדיאנית או במערות הודו, הם לא היו מפריעים לאיש, אבל כשהם מתחילים לזיין את השכל על ''תחלואי החברה'' ו''למה טבק ואלכוהול כן ופטריות לא'' - מעמידים אותם במקומם !!

    • תגובה מעולה למאמר מעולה

      ניר, 08/10/08 01:34

      שלום יפהשפה,

      תדעי לך ש סבתא שלי חולצה מטז'יקיסטן לאחר שלעסה הרדוף נחלים שחתול השתין עליו וחולצה ע''י חברת ''המחלץ בע''מ'' שהיו צריכים להטיס אקוורים גדול וארוך במיוחד עם מים עכורים כדי לשכנע אותה לחזור לארץ כי היא חשבה שהיא שפמנון הנחלים...

      אני לא חושב שההתנגדות באה דוקא ממערכת האמונות שהונחתה עלייך מהחברה.
      יכול להיות שמשהו בך יודע שדברים שבאים בצורה חיצונית הם לא באמת שלך ולא חוכמה לקבל אותם. אם התנסית במצבי תודעה ערים וצלולים שבאו לאחר מאמץ ועבודה קשים ביותר והליכה נגד הזרם ונגד הדפוסים של עצמך מול התנסות במצבי תודעה גבוהים שבאו לאחר שהייה ליד מורה או אדם ער או לאחר שימוש בסמים אז משהו בך יודע מה שייך לך באמת ומה לא.

      נראה לי שהשימוש בסמים הללו בעבר היה פריבליגיה מיוחדת לאנשים שהיו ראויים לכך ועבדו על עצמם בצורה כזו שרק הם יכלו באמת להשתמש בעוצמה התודעתית החיצונית שהביא הסם וזאת כדי לחדד תודעה גבוהה שכבר הייתה קיימת.ורק הם יכלו להעריך באמת את מה שהסם יכול להביא להם ולא להתרגש יותר מדי מהיכולות הגבוהות שזה גורם להם ולהישאר שווי נפש לכך.
      ז''א שמי שנמצא במצב תודעתי רגיל צורך את הסם לשם צריכה ושעשוע יותר מאשר הרצון הכנה והעז בחיפוש אחר האמת.
      ומשהו אמיתי בך ובסתר ליבך אולי יודע שהשימוש שלך בסמים האלה (למרות מה שלא היית רוצה לחשוב) הוא לשם עוד צריכה וריגוש שלאחריהם כלום...

      בקיצור, רק מי שבאמת נמצא במצב שלא לא עושה כזה עניין גדול משימוש בסמים כאלו ובשבילו השימוש של הסם זה עוד כלי עבודה תודעתי לקבל איזשהם תשובות, חזיונות וכו' ראוי להשתמש בו.

      • וואללה? כאילו למה לי לראות סרט או לקרוא ספר אם אני יכול לדמיין לבד? (ל''ת)

        תלי, 08/10/08 08:52

  • 5.

    כל מילה בסלע

    Hollander, 07/10/08 16:06

    אתה צודק בהחלט. הכל קונספירציה של ממשלות העולם למנוע את היכולת להתחבר עם האני הפנימי שלנו, ולגלות שם משהו יותר מאשר סתם צרכנים.
    רק מפריע לי קצת שאתה זורק פה עובדות בלי הוכחות: ''למעשה, תרבויות המשתמשות בצמחים הפסיכדלים מאופיינות בשיעורים נמוכים משמעותית של מחלות נפש מהמקובל בחברה המערבית המודרנית''. בבקשה, אם אתה או כתבים אחרים של המדור מביאים כאלה טענות, בבקשה תביאו איזו התייחסות למחקר כלשהו שמראה את זה, כי אחר כך באים האנשים נגד הסמים וטוענים (ובצדק) שאין הוכחות לכך. מישהו יודע במקרה אם יש מחקרים שמוכיחים שמחלות נפש נפוצות יותר במדינות בעלות איסור סמים מאשר במדינות בהן סמים מותרים?

    • research qoute

      POV, 07/10/08 19:18

      The authors' assumption is that each culture has in it a certain social background that is unique in that culture by which a stress or insanity is increased or brought about, but in the same culture there are ways to decrease the stress and to cure the insanity.
      http://isp.sagepub.com/cgi/content/abstract/31/4/267

      perhaps it is not so much a question of the legal status of psychedelics and more about their context of use.

      in tribal cultures there is shamanic use of psychedelics, but it comes with the shaman's soul journey knowledge and the community's inclusive-supportive role and its perception of illness.
      even if we legalize psychedelics, without the knowledge and mutual responsibility our culture will not find the cure for the illness it produces.

    • ההגדרה לטירוף / שגעון היא יחסית ונקבעת ע''י החברה וערכיה. בתרבויות

      אבי צנעני, 07/10/08 23:32

      ילידי יבשת אמריקה, למשל, היה מקובל להקריב קורבנות אדם, להסתובב ערומים כל היום ולקיים יחסי מין עם העצים והאדמה. כל זה כחלק מתפיסת עולמם - מה שנקבע על ידם כ''נורמלי'' .
      שמעתי על פילוסוף חובב אחד שנסע להודו וחזר לארץ לבוש כסאדו עם מקל שיבה ביד. בשדה התעופה נתב''ג שלחו אותו מיד לאשפוז באברבנל, אבל בהודו היללו אותו כאיש בר דעת.
      בגלל זה חשוב לשלב את ההתנסות בצמחי הפלא עם לימוד תפיסות עולם רוחניות / קבליות. בייחוד את עניין הייחוד, וה''אקסטזי'' - מילה יוונית שפירושה ''לראות מהצד'' - לראות את טירוף החברה מהצד - וללמוד לשתוק, שנאמר: סייג לחוכמה שתיקה.
      (באנגלית אומרים '' freak out'' - יענו, כולנו פריקים בפנים, רק שאלה שנחשבים משוגעים או פריקים הם אלה שלא משכילים לשמור את זה בפנים).

    • תחפש באינטרנט את הספר של מוטי ארגמן תמצא שמה מחקרים

      רוברטו, 08/10/08 08:48

      תחפש באינטרנט את הספר של מוטי ארגמן תמצא שמה הרבה מחקרים גם כן תאריכים ומקומות ששמה עשו אותם

  • 4.

    או, תנו לגדל בשקט! (ל''ת)

    יו, 07/10/08 15:40

  • 3.

    אצלי עלית מדרגה. (ל''ת)

    יו, 07/10/08 15:38

  • 2.

    אדיר. מעולה. חבל שלא ישמע ע''י מישהו שיוכל לעזור לתקן. (ל''ת)

    נועה, 07/10/08 13:34

  • 1.

    איזה בזבוז

    המוציא, 07/10/08 13:22

    מילים כדורבנות.בנוסף, הקנאביס הוא כנראה התרופה הרב שימושית העתיקה ביותר (הסינים השתמשו בו כבר לפני 5000 שנה) ויכול לשמש גם כמאכל קל לגידול שלא צורך השקייה מרובה (להתראות רעב עולמי)ולעוד אינספור שימושים -בטוח יעיל יותר מטבק...