• 3.

    כתבה מעולה ומועילה :)

    יעל, 14/12/12 10:01

    לשמחתי גדלתי על ברכי אסכולת אדלר, אמא שלי למדה הדרכת הורים שם בשנות השבעים ויישמה עלינו את השיעורים, וכשגדלתי והפכתי להורה בעצמי יכולתי גם ליישם כללים חשובים אלו עם בתי, שלמרות שהיא בת בכורה (ויחידה) ונכדה ראשונה (ונינה ראשונה) היא ילדה מדהימה ובכלל לא מפונקת!
    ממליצה לכל הורה להגיע להדרכות של מכון אדלר!

  • 2.

    האם יש לתת את הדעת לעובדה שילד בכיתה ב' קורא לעצמו מלך?

    עדה, 12/12/12 21:20

    גם כותב מידי פעם: x המלך צייר את זה.
    אגב ראיתי כמה בנים ובנות כיתתו שמתנהגים דומה.
    אותי כאמא זה מעצבן... אך אינני יודעת איםזה מעיד על בעיה

  • 1.

    לצערי זה לא מיושם על שום ילד, אלא להיפך

    אסף, 12/12/12 20:05

    הילד היום הוא לא פחות ממלך, ההורים כיום הם המשרתים שלו ותו לא. זה ממש לא אשמת הילד, חלילה וחס. זו תפיסה הורית מטופשת שהילד שלהם הוא הכי-הכי והילד שלהם תמיד צודק והילד שלהם יודע הכל. הילד מתקשה בלימודים? קיבל פחות מ-90 במבחן? זו אשמת המורה כמובן, אלא מה.

    טיפ קטן נוסף - מומלץ לא לומר לילד ''אתה תלמיד מוצלח'', אלא עדיף לומר לו ''היה לך מבחן מוצלח'', או ''התמודדת בהצלחה עם המבחן''. הסיבה לכך היא שכאשר אומרים לילד ''אתה מוצלח'' או ''אתה חכם'', לא מעודדים תהליך אלא מעודדים תוצאה, ומה שהילד מפנים הוא שהעיקר הוא הציון, והוא יפחד פחד אלוהים מכשלון (בין אם זה נכשל ובין אם זה מתחת ל-90).
    אם לעומת זאת מעודדים דרך ותהליך, הילד יבין שמה שהיה חשוב זה העובדה שהוא התכונן והשקיע, והציון היה תוצאה של אותה השקעה. כך הוא ימשיך להשקיע, וגם אם פחות יילך - הוא לא יתאכזב כי הוא יבין שמה שבאמת משנה זה הנסיון שלו, ופעם הבאה הוא ילמד יותר טוב.
    ילד שמעודדים אותו לתוצאות לא יידע להתמודד עם כשלון. הורים שאומרים ''איזה חכם אתה'' כל הזמן יביאו לכך שביום שהילד ''בטעות'' יקבל מתחת ל-80, הוא יתפרק ויתבייש ויסתיר את זה.