• 70.

    בושה

    יעל, 11/07/13 13:26

    תגידי, את רצינית? גם בחרת במודע למנוע מהתינוקת שלך את מה שהכי טוב בשבילה ואת גם מתלוננת על כך שניסו לשכנע אותך שלא לעשות זאת? טוב, מישהו צריך לחשוב על מה שטוב לתינוקת אם את עצלה/מפונקת/בורה מידי מכדי לעשות זאת. בחרת להביא ילדה לעולם? תני לה מה שמגיע לה. אז תהיי משועבדת כמה חודשים, וואו! זה בשבילה ולמענה! איזו אנוכיות, אלוהים.

    IP: 24.59.191.162דווח על תגובה זו

  • 69.

    תתחתני איתי ותלדי לי ילדים יפים כמונו (ל''ת)

    להילה קובו האלמונית הרווקה שגרה עם ההורים בתל-אביב, 25/05/13 12:32


    IP: 85.65.34.156דווח על תגובה זו

  • 68.

    אתן מפונקות ועצלניות ולא מניקות

    Ahron, 28/03/13 17:23

    צריכים להתייחס אליכן יותר באגרסיביות.

    הכל אתן מביאות על עצמכן

    IP: 62.90.159.110דווח על תגובה זו

  • 67.

    אמא'לה המדינה מעודדת אותך לעשות מה שטוב לתינוקת שלך ולך...

    יעל, 13/10/12 20:00

    מוגזם לחלוטין...

    IP: 109.160.252.153דווח על תגובה זו

  • 66.

    מוטב כי במקום האובססיה למקלדת, תחלצי שד ותתפני לתינוקך...

    המועצה לזכויות התינוק, 22/09/12 22:48

    הרי כל העניין הוא סדר עדיפויות לקוי.

    זו בעיה רווחת בקרב אנשים כותבים: שבמקום להתמסר לחוויות שלהם, הם חושבים איך יוכלו למנף אותן לטור בעיתון.
    והעוול הוא כפול: גם תינוקך מפסיד חלקים ממך,וגם את משחירה את בית החולים לשווא.

    במילים אחרות (ובשם תינוקך), צאי לחופשת לידה!

    IP: 2.55.124.27דווח על תגובה זו

    • ביזיון!!!!

      אם לתינוקת שממשיכה לינוק גם בגיל שנה!, 23/09/12 08:32

      פשוט מזעזע לקרוא תגובה כזו של המועצה לזכויות התינוק!!!!!!!!!!!!!!
      זו זכותה של כל אם לבחור בעצמה את האופן שבו תזין את תינוקה וזה יפה מצידה וכל הכבוד לה שבחרה לעלות את דעותיה לכתב ולשתף נשים נוספות אם כאבה. ואני אומרת זאת בתור אם שמניקה תינוקת כבת שנה!!!
      איש איש באמונתו יחיה!!

      IP: 213.8.63.32 דווח על תגובה זו

      • אין באמת מועצה כזו! (עדיין לא), כתבתי זאת כי היה נראה לי מתאים

        המועצה לזכויות התינוק, 23/09/12 10:52

        ליצג באופן סימבולי את קולם הבלתי נשמע של התינוקות.

        זה שאת מניקה כבר שנה, לא מקנה לך זכות יתר לקבוע כי זו זכותה של כל אם להחליט כיצד לטפל בתינוקה. כי אם אלו היו פני הדברים, אז גם לכל גבר הנשוי לאישה חסרת ישע ואמצעים, היתה זכות לנהוג באישתו ככל העולה על רוחו.- ומיותר לציין כי זהו רעיון חולני ושגוי!

        ואין בתגובתי שום בזיון!!!

        וגם אין לי כוח להסביר לך את תגובתי ואת אי הבנתך.
        כי אם לא הבנת זאת בפעם הראשונה, אין סיבה שתביני בפעם השנייה.

        ''איש איש באמונתו יחיה''???
        גברת, תינוק זה לא ספר תורה!
        והוא לא נתון לאמונת אימו!!

        תינוק הוא אורגניזם בעל צרכים מאוד מוגדרים שמוטב להצמד אליהם כמה שיותר!

        את אישה יהירה.
        והבנתך מוגבלת.

        IP: 2.55.136.209 דווח על תגובה זו

        • הבנתך מוגבלת, ואתה מלהג באוויליות

          ונוהג ברשעות באדם שנתקל בקושי, 24/09/12 02:31

          לא מדובר פה חלילה, בהרעבת התינוק, אלא בבחירה לגיטימית שאף מגובה ע''י הממסד הרפואי. מיליוני ילדים ניזונים מתחליפי חלב ונהנים מבריאות טובה, ויחסים חמים ואוהבים עם אמם. לעומת זאת, איזו קרבה ואהבה יכולה להווצר בין אורגניזם במצוקה ( היולדת, גם היא בעל חיים ולא רק צינור להבאת תינוקות לעולם ) שהוא תשוש, כאוב ופצוע, וצרכיו הבסיסיים נלקחים ממנו, למשל שינה - לבין אורגניזם אחר, שמהווה מקור לאותה מצוקה?
          כשיולדת היא תשושה, ומרגישה שאינה יכולה לקחת על עצמה עוד משימה, צריך לעזור לה, ולא לשפוט אותה בגועליות ולהטיח בה שאינה מתאימה להיות אמא. אולי אחרי יומיים של מנוחה וחוסר שיפוטיות, היא תתאושש ותרצה לנסות להיניק? אולי אם בלילה בעלה ייתן בקבוק, אז היא תישן 7 שעות רצופות ותתעורר בבוקר, מלאת עזוז ורצון להניק? יש הרבה דרכים לגדל תינוק בריא ושמח, הנקה היא לא תנאי הכרחי, אבל אמא בריאה ושמחה כן.

          IP: 173.70.68.135 דווח על תגובה זו

          • מה שכתבת זו דמגוגיה. מדוע? כי הרי ברור לך

            המועצה לזכיות התינוק, 25/09/12 16:17

            שאיני מדבר על אותם מקרים בהם לאם יש קושי גדול להיניק, או בעיה פיזיולוגית המונעת הנקה סדירה.
            הביקורת שלי היא על כל אותן נשים שהפכו את תחליפי החלב וההנקה לאידאל החדש, והן משווקות את הנרטיב הזה כאילו היה לגיטימי.
            זה לא לגיטימי!!
            אותן נשים הן גם אלו הסבורות שמגיע להן פרס על כך שהולידו וגידלו ילדים.
            הן גם אותן נשים שלא רואות ביכולת להוליד ולטפל בתינוקות זכות גדולה. הן חשות כי זהו עול. ורבות מהן היו מוותרות על כך אילולא הויתור היה מסב להן התמודדות קשה ומורכבת עוד יותר.

            יש לזה שם.
            קוראים לזה ניוון האינסטינקט.
            אנו חיים בתקופה בה האדם הולך ומתנוון.
            ישנם את אלו המנסים להצדיק את הניוון, ובונים סביבו מערך סנגורי של נימוקים.
            וכזו היא תגובתך!- נסיון להמציא צידוק לניוון.

            אני כמובן לא קונה את זה, כי אני עומד על כך שאינסטיקט האדם והמכניזמים של הטבע מקבלים עדיפות על פני כל אופנה ותקופה חולפת.

            אי הרצון להניק הוא רק סימפטום אחד ממערכת שלמה של התנגדות לא מודעת לתפקד כאם.

            הסנגוריה היחידה שאני מכיר בה כמוצדקת היא, שהנשים בימינו נדחקו לתיפקוד אימהי לקוי בגלל רוח התקופה ואורך החיים המודרני, החולני.

            IP: 2.54.231.128 דווח על תגובה זו

  • 65.

    המדינה כל כך רוצה שתניקו כי זה בריא יותר?

    רוי, 22/09/12 06:19

    זה כנראה כדי שבעתיד יהיו כמה שיותר בני 18 עם פרופיל 97 שהמדינה תוכל לשלוח למות. אחרי שטובי המוחות והאנשים האיכותיים ירדו מהארץ וממשיכים לרדת, צריך מישהו שישמור על החרדים והמתנחלים והערסים שיישארו בארץ.

    IP: 182.55.237.11דווח על תגובה זו

  • 64.

    משטר האימה של קופת חלב

    לא מייצרת מספיק חלב? אין כזאת!!!, 21/09/12 18:01

    שחלילה עם הילד לא ישמין בקצב שיהפוך אותו לגרסה של דביר בנדק בטיטול. כל יולדת מייצרת בדיוק את כמות החלב שהילד שלה צריך. גם אם זה לא נראה לאחות!

    IP: 79.176.212.124דווח על תגובה זו

    • יש כזאת (ל''ת)

      יועצת הנקה, 22/09/12 20:16


      IP: 89.139.199.102 דווח על תגובה זו

  • 63.

    עם ניוון רוח-האישה, גם שדיה מתנוונים!

    כל הכבוד לבית החולים איכילוב, 21/09/12 13:46

    מצער לראות ולשמוע ביטויי התנוונות נשיים כפי שהטור הזה מציג.
    מצער עוד יותר שיש את אלו שיגדילו לרתום זאת כחלק ממאבקן הפמיניסטי.

    האישה החדשה, ה''פוסט מודרנית'', הפמיניסטית, לא דיי בכך שהיא שכחה כיצד להיות רעיה ראויה, אלא גם את מלאכת האימהות המופלאה היא שוכחת.

    ''אני, על כל פנים, כנראה מאז ומעולם לא ראיתי את עצמי מיניקה. החיבור בין איבר מאוד ספציפי בגוף האישה לאספקת מזון תדירה לבן אנוש אחר נראה לי מבהיל''.
    כאב לי לקרוא את השורות הללו, המעידות כי לא הכאבים בשדיים הם סיבת ההימנעות מהנקה, אלא סיבה עמוקה הרבה יותר. סיבה הקשורה לרוח האישה המודרנית. רוח של ניוון.

    אני לא מקנא בילוד שאימו הנרקיסיסטית רואה בהזנתו באמצעות גופה- ''עניין מבהיל''.

    מילא זה..

    אבל להקים על כך צעקה, ולהשתלח בבית חולים המנסה להתמודד עם אמהות מודרניות נוירוטיות שהוציאו עצמן מהקשר קיומן...
    זו כבר נבערות שהטעם הטוב מתקשה לסבול.

    (והדברים אינם מיוחסים בשום אופן לנשים שההנקה נמנעת מהן בגלל סיבות פיזיולוגיות. ויש לא מעט כאלה.)

    חבל לי שזו חווית האימהות שלך קובו.
    אני דווקא אוהב את הטורים שלך בדרך כלל.

    מאחל לך ולתינוקך שנה טובה!

    IP: 2.55.123.89דווח על תגובה זו

  • 62.

    ממליצה לנשים בהריון להתחיל למרוח משחה נגד פצעים כבר בחודשי ההריון

    עצה חשובה, 21/09/12 13:24

    ואחרי הלידה להמשיך מיד אחרי כל נסיון הנקה (ולא לחקות שהפצעים יופיעו)
    עוזר מאוד למנוע פצעים.

    אפשר לקנות בכל סופר פארם או בחנויות של צמחי מרפא.

    IP: 79.176.7.96דווח על תגובה זו

  • 61.

    צחוקים, גם לאימי רופאת השיניים יש מבטא זר (ל''ת)

    עדרי, 21/09/12 13:21


    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 60.

    כדאי לך ללמוד קצת יותר על החשיבות של הנקה טבעית

    אזרח-1, 21/09/12 12:14

    גם אני עקרונית לא אוהב התערבות בחיי הפרט - אבל במקרה הזה החשיבות היא באמת גבוהה.

    IP: 79.181.32.102דווח על תגובה זו

  • 59.

    עיצה מניסיון. שהאב ייתן בקבוק בלילה כדי שהם תישן רצוף.

    אב מניק, 21/09/12 12:14

    אחרי התקופה הקשה של לילות ללא שינה מגיעה תקופה של הנקה פעם ב3 שעות. מה שאנו עשינו עם שני הילדים זה שאשתי הייתה הולכת לישון אחרי ההנקה של9. אני הייתי נותן בקבוק אחד ביום בחצות ולאשתי היו 6 שעות שיה רצופות. גם לי כמובן. שמעתי על חששות שהתינוק ירצה רק את התרכובת. לא קרה אצלינו.
    אני לא מיסיונר. תעשו מה שאתם רוצים. רק אל תהיו מסיונרית כמו כותבת הטור. ובטח שאל תחששו מהנקה. זה כואב פחות מהלידה.

    IP: 84.110.10.157דווח על תגובה זו

  • 58.

    המדינה והצבא רוצים ילדים בריאים

    אורגני, 21/09/12 12:13

    כדי שיוכלו לשלוח אותם למות בגיל 18 עם פרופיל 97.

    בלי קשר, ראיתי כבר מספיק אמהות שהניקו ומגיל שנתיים דחפו לילד שלהם כל כך הרבה אוכל זבל ומסרטן שהופך את כל הויכוח על הנקה למגוחך. את כל מה שאולי עשיתם בשביל הילדים הילדים שלכם עם ההנקה, הרסתם עם חלב, ביצים ועוף מלאים באנטיביוטיקה, עם ירקות ספוגים בחומרי ריסוס ואפילו סבון ושמפו תעשייתי (כן, שמפו, החומר הזה שנספג לאט לאט במוח של הגאונים הקטנים שלכם).

    IP: 182.55.237.11דווח על תגובה זו

  • 57.

    בכל הנוגע ללידה וילדים, תשתדלי לא לשים לב לאנשי מקצוע.

    שדגכ, 21/09/12 12:12

    כל אחת צריכה לקרוא ספרים ולקבץ מידע ולגבש לעצמה גישה, בלי קשר לקשקשנים מסביבה.
    אני יכולה לספר לך אינספור סיפורי זוועה על הצוותים בבתי החולים שבהם ילדתי, וכל זאת בלי שום קשר להנקה. עוד הרבה לפני.
    אז עזבי, זה חסר טעם.
    כל אישה - שתגבש לעצמה עמדה וזהו.
    ולגבי ייבוש חלב - פשוט עלי כרוב בחזייה. זה הכול.

    IP: 109.65.189.243דווח על תגובה זו

  • 56.

    לא רוצה - אל תניקי. רק את תהיי מיסיונרית ואל תתלונני שמנסים לעזור

    אב שהניק, 21/09/12 12:03

    איכילוב מקבל מיליונים מחברת תמ''ל (תרכובת מזון לתינוקות - לא תחליף חלב כי גם היצרנים טוענים שאין תחליף. מוזר שאיכילוב קורא לזה כך). אבל עם כל הכסף ששולט ברפואה של ימינו, עדיין רוב הצוות הרפואי מחוייב לאמת הרפואית. לכן הם מנסים לעזור ולעודד הנקה. ברוב המקרים הנקה היא לא עול - היא הרבה יותר נוחה מהתעסקות עם בקבוקים ומים רתוכים ומקוררים. כמובן שאם הנקה מכאיבה יותר מדי , גורמת לחוסר שינה ומצב רוח שפוף של האם - אז סביר שהיא פחות בריאה לתינוק. אבל אם זה כואב בפעם הראשונה - זה עדיין כואב פחות מהלידה. אז לא תדלי יותר? זכותך. רק אל תבואי בתלונות לאיכילוב שהלידה כואבת.

    IP: 84.110.10.157דווח על תגובה זו

  • 55.

    לא הנקתי וילדי גדלו לתפארת מדינת ישראל, וושינגטון וקליפורניה! (ל''ת)

    ליהי, 21/09/12 12:02


    IP: 68.225.238.153דווח על תגובה זו

  • 54.

    לא הענקתי וילדי גדלו לתפארת מדינת ישראל, וושינגטון וקליפורניה!

    ליהי, 21/09/12 11:59

    הפעלת הלחץ על הנשים זאת ממש חוצפה!

    IP: 68.225.238.153דווח על תגובה זו

  • 53.

    מהר להעביר למינקת ולמשפחה אומנת (ל''ת)

    לחזור לקריירה, 21/09/12 11:59


    IP: 79.176.224.132דווח על תגובה זו

  • 52.

    יש מה נוח ויש מה טוב לתינוק. (ל''ת)

    רחל, 21/09/12 11:42


    IP: 46.120.211.84דווח על תגובה זו

  • 51.

    אכן עדיף לפתוח קופסת שימורים של אבקת חלב

    קופאית בסופר, 21/09/12 11:25

    ולערבב עם מים פושרים.
    מי צריך את ההנקה הזו כשמדפי הסופר מלאים בקופאות שימורים של מטרנה וסימילק

    IP: 109.160.166.216דווח על תגובה זו

  • 50.

    איזו חוצפה! ביקשו ממנה להיות אמא. ממש חוצפה! (ל''ת)

    כמה מטומטמות הנשים היום. איחחס., 21/09/12 11:24


    IP: 99.99.230.249דווח על תגובה זו

  • 49.

    נשים היום הפכו לזבל נוראי. להיות אמא הפך גם עם תנאים...

    נשים היום זה בית שימוש, 21/09/12 11:22

    רק דבילים מתחתנים היום רק דבילים

    IP: 99.99.230.249דווח על תגובה זו

  • 48.

    באמת חוצפה שבית החולים ממליץ לטובת התינוקות

    ולא לטובת האמהות, 21/09/12 11:21

    ועןד יותר חוצפה זה שהוא אומר את האמת וגורם לרגשות אשם...

    IP: 109.160.166.216דווח על תגובה זו

  • 47.

    איזה טור עצוב

    שחר, 21/09/12 11:03

    אני ילדתי בבית חולים בניתוח קיסרי ואפילו לא ניתנה לי האפשרות להיניק בחצי היממה הראשונה אחרי הלידה. האחיות מסתובבות במחילקה עם עגלות עמוסות בבקבוקי תמ''ל ממותגים וכולם שוכחים שיולדות אמורות להיניק תינוקות, ממש כמו שהם שוכחים שנשים אמורות ללדת דרך הנרתיק ולא בניתוח, וכן, הנקה ולידה זה כואב בהתחלה, אבל זה טבעי ובריא לכולם.
    בבית החולים אמנם עודדו הנקה, אבל לא רק שלא כפו אותה, אפילו לא סיפקו מספיק עזרה, בעוד שלכל מי שבוחרת לא להיניק חברות התרופות ישמחו לתת את כל ה''עזרה'' שבעולם.
    הנשים שיוצאות נגד הנקה בטענות עלק פמיניסטיות שוכחות שמה שהרחיק אותנו מהנקה זה מדיניות חברתית אנטי-נשית, חופשת לידה קצרה להחריד וקמפיינים שיווקיים שמטרתם היא הכיס של היצרן - לא בריאות האם ולא בריאות התינוק.
    זכותך לא להיניק, זה הגוף שלך והילד שלך, אבל נמאס כבר מהפרופוגנדה המטופשת הזאת שאין בה שום היגיון רפואי או תזונתי

    IP: 84.228.90.217דווח על תגובה זו

    • חזקי ואמצי שחר! מאחל לך ולילדייך בריאות גדולה! (ל''ת)

      איזו תגובה משמחת, 21/09/12 15:12


      IP: 2.55.123.89 דווח על תגובה זו

    • חותמת על כל מילה שלך, שחר.

      אסנת, 22/09/12 20:26

      חותמת על כל מילה שלך, שחר.

      IP: 217.132.244.142 דווח על תגובה זו

  • 46.

    יש לעמוד על שלך

    שרה, 21/09/12 10:57

    לאחר 2 לידות ראשונות שניסיתי ונכשלתי בהנקה בלידה השלישית כבר הודעתי לאחיות בנחישות לא להביא את את התינוקת אלי באמצע הלילה להאכלה, ולתת לה בקבוק מטרנה ושאני לא מתכוונת להניק בכלל ואל תטיפו לי מוסר.
    אני שמחה להגיד שזה עבר בשלום ועזבו אותי למנוחות. בית חולים משגב לדך ירושלים.

    IP: 212.179.245.132דווח על תגובה זו

  • 45.

    איתך לחלוטין!!!

    עדי, 21/09/12 10:56

    תנו לאמהות להחליט לבד!!!!! כל אמא ותחושותיה ורצונה, אנו לא פרות חולבות!!שיהיה לך מזל טוב!!

    IP: 95.86.117.88דווח על תגובה זו

  • 44.

    בארה''ב הוציאו כדור לעולל/תינוק ללא הנקה עד 1/2 גיל שנה (ל''ת)

    ממש פשע/פלילי/אסון להניק מה?, 21/09/12 10:35


    IP: 37.142.82.242דווח על תגובה זו

  • 43.

    נשים יקרות, אתם לא הבנתם שמחלקת יולדות זה לא מלון??

    המום מהתמימות, 21/09/12 10:35

    לאשתי היו בעיות קשות הרבה יותר מקצת הנקה אחרי הלידה, אתם חושבות שאשתי קיבלה טיפול אישי?? תפקיד האחיות במחלקת הלידה הוא לדאוג לתינוק הקטן והרבה הרבה פחות לכם, לא רוצה להניק - אל תניקי, רק אל תחשבי לרגע שהאחות תעצור ותפתח איתך בשיחה על הרגשות שלך, רוצה טיפול אישי - לכי למלון ליד איכילוב ותשלמי.

    IP: 87.69.165.19דווח על תגובה זו

  • 42.

    התינוק צריך לינוק כדי לקבל נוגדנים מהאם

    מחזק את מערכת החיסון, 21/09/12 10:16

    כאשר התינוק נולד מערכת החיסון שלו לא מפותחת והוא צריך לקבל נוגדנים מהאם, לכן חייבים להניק.

    IP: 37.26.147.130דווח על תגובה זו

    • תינוק של בן אדם לא מקבל מאמו נוגדנים בחלב

      ענבר, 01/10/12 13:38

      כל הנוגדנים שתינוק יכול לקבל מאמו הוא מקבל ברחם. זה נכון אצל פרות וכלבים שתינוק מקבל נוגדנים הדרושים לו מאחלב האם, אבל זה לא נכון לגבי בני אדם.

      IP: 81.218.100.218 דווח על תגובה זו

  • 41.

    אכן כדאי לעודד הנקה

    גלית, 21/09/12 10:15

    אבל רק ברגישות, בכבוד ובאהבה.
    אי אפשר בכוח.
    לא לכל אחת קל להניק מההתחלה ולעתים זה סבל פיזי נוראי עד שזה מסתדר. נשים לא חייבות לעשות את זה! הדרך הטובה ביותר היא לפרגן, לעודד , לחזק ולא לגרום לנשים לחשוב שהן חייבות לעשות את זה.
    נשמע ממש ''האח הגדול''...ולא תכנית הריאליטי..

    IP: 79.179.136.90דווח על תגובה זו

  • 40.

    מעניין שכל התגובות התוקפניות

    אחת שהיא נגד, 21/09/12 10:10

    הן של גברים או של נשים שלא היו להן בעיות בהנקה. קל כל כך להעביר ביקורת כשזה לא כואב בגוף האישי שלך, נכון? לכו כולכם לכל הרוחות ולאימהות שבוחרות לא להניק, ולא משנה מאיזו סיבה: לכו עם מה שנכון בשבילכן, ושהשאר ילכו לחפש אתכן מאחורי הסיבוב - אולי אתן שם.

    IP: 85.64.217.16דווח על תגובה זו

  • 39.

    אישה טיפשה

    אחד שמכיר, 21/09/12 09:34

    אישה שלא רוצה להניק שלא תביא ילדים בכלל לעולם . מה את עושה טובה? את מנסה להילחם כנגד אחד מתפקידייך החשובים בחיים?
    לא רוצה להניק אל תתחתני אל תביאי ילדים ואל תעשי שום טובה. ובלי כתבות הזויות מסכן בעלך והילדים.

    IP: 79.181.248.231דווח על תגובה זו

  • 38.

    העיקר - לשמור על פרופורציות

    אמא אוהבת, 21/09/12 09:32

    נכון, מופעל לחץ על אמהות להניק, לא כל יועצות ההנקה מועילות, ויש אמהות שלא יכולות או לא רוצות להניק מסיבות שונות. בינינו, זה לא המרכיב החיוני הבלעדי בקשר בין האם לתינוק. אני לא הנקתי והילדים גדלו בסדר גמור - אהובים, מוכשרים, שמחים ובריאים. וגם אבא שלהם חלק בנטל, שזה לא פחות חשוב. ולגבי ייבוש החלב - ניתן גם בבית לבד בלי כדורים, והמצב משתפר תוך יומיים-שלושה. תינוקות צריכים אמא רגועה ושמחה, ולא פקעת עצבים.

    IP: 212.25.84.200דווח על תגובה זו

  • 37.

    אסור תחיליפים!!!

    רוית, 21/09/12 08:53

    רק הנקה טובה לתינוק. תשמעו לאמא לחמישה, כל אחד יותר בונבון מהשני. רק אם הנקה הרגשתי בטוחה לגדל אותם כי ככה הטבע בחר

    IP: 84.228.201.171דווח על תגובה זו

  • 36.

    מה שעשו לך זה פשוט מזעזע!!! השתגעו לגמרי עם עניין ההנקה

    איילה, 21/09/12 08:43

    רוב הילדים שהניקו אותם היו קטנים, פחות מפותחים ורעבים רוב הזמן ולכן גם עצבניים ובוכים הרבה. מה גם שחטפו מחלות לא פחות מאלה שקיבלו תחליב חלב. חבל שזה מה שעושים לאמהות וטוב שאת כותבת על זה, מאוד חשוב!!!

    IP: 77.126.80.202דווח על תגובה זו

  • 35.

    זו ההוכחה שברית מילה זה לא בריא - אף רופא לא לוחץ על ההורים לבצע ברית

    יוסי, 21/09/12 08:23

    נכון אמנם שמרבית היהודים, עדיין, עושים את הטעות, וחותכים לבנם חתיכה מאיבר המין, תוך כדי התעלמות מכך שהרמב''ם אמר שהמטרה במילה היא הקטנת ההנאה ממין, אבל אף אחד לא מנסה לשכנע את הדרוזים ואת הנוצרים לעשות ברית מילה לתינוקות שלהם - אין הוכחה או המלצה שזה בריא - הנקה זה בריא ולכן בישראל ובעולם לוחצים לעשות את זה - הגיע הזמן להפסיק לחתוך איברי מין של תינוקות!!

    תודה

    IP: 109.64.242.21דווח על תגובה זו

  • 34.

    טור הדיעה הזה מעיד על טיפשות ובורות (ל''ת)

    אסנת, 21/09/12 08:17


    IP: 217.132.244.142דווח על תגובה זו

  • 33.

    בתי החולים נוהגים נכון. הנקה ראשונית חשובה מאד לתינוק וגם לאם

    רווית, 21/09/12 08:10

    ברוב המקרים (אם אין צהבת) מדובר במכסימום שלושה ימים בבית החולים - אז על מה הרעש?.

    אח''כ בבית שהאם תעשה מה שהיא רוצה.

    IP: 79.177.219.1דווח על תגובה זו

  • 32.

    אין לך זכות לשלול מתינוקך את בריאותו

    ורד, 21/09/12 07:39

    אם את לא חולה במחלה שאינה מאפשרת להיניק, אין סיבה שתוותרי לעצמך ותחשפי את תינוקך לסכנות מיותרות. בית החולים צודק בהתעקשותו. את טועה. הפמיניזם המטומטם על חשבונו של תינוק חסר ישע הוא מעוות. את השוואת העול הטיפולי עם הגבר חסר השדיים תעשי בשלב קצת מאוחר יותר.בתור אמא את חייבת להפנים שאמא ואבא לעולם אינם שווים ביחס לתינוק, ובהחלט לא כל אשה חייבת להיות אמא. בעולם יש נשים רבות שאמהות אינה מתאימה להן והן מוותרות על כל החווייה שדורשת מאמף רב ויכולת רגשית רבה.

    IP: 77.125.131.153דווח על תגובה זו

    • תגובתך נכונה וחכמה! הקול שהשמעת חשוב ביותר.

      רוצה להיות הבן של ורד :), 21/09/12 14:22

      כיף לראות שעוד יש נשים אצילות, שלא מאצילות את תפקידן הטבעי על ''העולם החיצון''.

      IP: 2.55.123.89 דווח על תגובה זו

  • 31.

    אין ספק שחלב אם הוא הטוב ביותר! ...

    אמא ל 2, 21/09/12 07:04

    אבל מפה לטענות כמו: השמנת יתר.... חיבור עם התינוק...מערכת חיסונית... ועוד שטויות שאני שומעת מהמטקבקים פה יש דרך ארוכה.
    מכירה מספיק אמהות שהניקו והתינוקות שמנים בצורה קיצונית, כאלו שחולים יותר מתינוקות שלא ינקו ועל חיבור עם התינוק אין בכלל מה לדבר, חיבור נוצר עם את מבקבקת או מניקה כך שזו שטות גמורה. אחת הבנות שלי ינקה והשניה לא. שניהן איטליגנטיות, לשניהן יש לי חיבור עמוק שרק אם וילדיה מכירים שניהן בעלות מודעות לאוכל בריא ולא שמנות, ולגבי מחלות?- שניהן אותו הדבר כמוכל ילד שהולך לגן... אם את מצליחה להניק ומתחברת-תניקי. אם לא-אל תניקי והכי חשוב מכל עניין ההנקה- תהיי אמא טובה וקשובה לילדים שלך, תדעי לומר להם גם לא לפעמים ולכעוס שצריך ולחבק שזקוקים ולהראות להם תמיד אהבה ובית בטוח זה מה שחשוב לא הנקתי או לא הנקתי...

    IP: 77.125.116.186דווח על תגובה זו

  • 30.

    פשוט להקיא מהתגובות פה. להקיא מכל האנשים במדינה הזו. להקיא מהמדינה

    טל, 21/09/12 06:50

    ואני כן עוזב אז אני לא צריך טוקבקים שיגידו לא טוב לך אז לך. לא טוב לי ואני הולך. איך המדינה ואנשים מרשים לעצמם להתערב לנו בדברים כל כך אינטימיים?

    IP: 84.109.45.198דווח על תגובה זו

    • מעוצמת התיסכול עולה שאימך לא היניקה אותך כשהיית תינוק. (ל''ת)

      פיטמטולוג, 21/09/12 13:57


      IP: 2.55.123.89 דווח על תגובה זו

  • 29.

    להניק בכפייה זה אונס. לכל אישה יש זכות על גופה!!!

    מיטל, 21/09/12 05:02

    עם כל הכבוד, זכותה של אישה להחליט בעצמה אם מתאים לה להניק או לא והיא לא חייבת דין וחשבון לאף אחד!!!
    וכשאישה מניקה בכפייה, בגלל לחץ סביבתי זה אונס לכל דבר!!!

    IP: 79.181.203.129דווח על תגובה זו

  • 28.

    אולי במקום לדבר על יתרונות ההנקה, תדאגו לתנאים הולמים להנקה, לציוד

    דווקא בעד הנקה, 21/09/12 01:28

    ולסיוע של יועצות הנקה שמבינות בטכניקות הנקה?

    למשל, אם יולדת תוכל לישון בחדר לבד לצד התינוק ולא תצטרך להגיע דואבת לחדר עם המון נשים אחרות, גמורה מעייפות במקום להניק לפי דרישת התינוק- זה יעודד הנקה.

    במקום לבזבז זמן מיותר על הסבר על יתרונות הנקה (שכולן יודעות וזה לא ממש עוזר בשביל להתגבר על קשיי הנקה), אולי תקדישו יותר זמן להסבר על טכניקות והתגברות על כאבי פטמות, ציוד שיכול לעזור וכו'?

    IP: 109.64.35.19דווח על תגובה זו

  • 27.

    אין כל הוכחה מדעית שלהניק זה יותר טוב מחלב בבקבוק

    אלי, 21/09/12 01:28

    יש לי שתי בנות ובן ושלוש נכדות כולם קבלו חלב מבקבוק מרגע הלידה. שתי הבנות והבן וגם הנכדות בריאות לחלוטין. לא רק שזה הוריד עול מאשתי זה גם עזר להרגיע את התנוקות משום שהאוכל הגיע בזמן קבוע כל מספר שעות קצוב. זה אפשר לאשתי לנוח משום שלא היתה צריכה לקום להאכיל את התנוק. מבחינתי זה היה מדהים לתת אוכל לתנוק ולהרגיע אותו. עד היום אני המרגיע המשפחתי בגלל זה שנתתי אוכל לילדים ולמדתי להרגיע אותם. חויה שמאחל לכל אבא.
    לכל אחד יש את העדיפיות שלו ואני לא מטיף בכל צורה זהיא רק אומר את דעתי כגבר בנושא.
    זה שרמדיה נתנה מזון מקולקל זה יכל לקרוא אצל כל ספק מזון שהוא

    IP: 108.195.148.33דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד לתגובתך. אתה הוא מה שמכונה היום: ''הגבר החדש''. (ל''ת)

      ז, 22/09/12 13:29


      IP: 93.173.181.62 דווח על תגובה זו

  • 26.

    בשורה הרביעית הבנתי שהכותבת הילה קובו נמצאת בדכאון שלאחר לידה

    כנניהו המיסר, 21/09/12 01:26

    כמה המלצות:

    1. אם אין מה לכתוב - אל תכתבי.
    2. אם יש תסכולים - תוציאי על הבעל. לא על בית החולים שטיפל בך בהצלחה ובו ילדת את ילדך. זוהי כפיות טובה מדרגה ראשונה לירוק לבאר ממנו שתית.
    3. יש לך דיכאון לאחר לידה. אין הסבר אחר לתוכן הדברים שכתבת. על הבוקר תתקשרי לקופת חולים וקבעי תור אצל פסיכיאטר לצורך טיפול תרופתי.

    IP: 46.19.81.205דווח על תגובה זו

    • נוטה להסכים איתך, מלבד עניין הפסיכיאטר. פסיכותרפיה יעילה הרבה יותר

      במקרים כאלה., 21/09/12 14:40

      תרופות עלולות רק להחמיר את המצב.

      IP: 2.55.123.89 דווח על תגובה זו

  • 25.

    יאלה איזו בכיינית.... אוי אוי אוי רצו שתניק את התינוק שלה...

    לוחם, 21/09/12 01:04

    איזה אסון. אולי גם הכריחו אותך ללדת?

    אני בטוח שאת גם בוכה על מחיר הקוטג' ועל מחירי הדיור ובטוח גם על הכיבוש ועל כל דבר שיפי הנפש במדינה שלנו בוכים עליו.

    IP: 212.76.118.229דווח על תגובה זו

  • 24.

    כל הכבוד!

    אמא, 21/09/12 01:00

    כל הכבוד על הכתבה
    אני לא ילדתי בארץ אז אני לא יודעת בוודאות מה קורה אבל אני יכולה לדמיין. כל ההד שמסביב להנקה ולאמהות שנאבקות ובוחרות שלא להניק, נוראי ונמצא מעלינו ( הנשים) כמו ענן שחור.
    שכל אחת תחליט את שטוב לה ולילד שלה.
    אלפי מחקרים מתגמדים לעומת אמא שרק הביאה חיים לעולם ובוחרת מסיבותיה שלה שלא להניק.
    אני בחרתי מסיבותיי שלא להניק ולכל החכמולוגים שתמיד יהיה להם מה לומר- אם הייתי מניקה הייתי מזיקה לילד שלי הרבה הרבה יותר מאשר כשלא הנקתי ( ואני את סיבותיי אשאיר עימי לשם הפרטיות ולשם המנעות מאנשים משוחררי לשון שחושבים שכל פנינה שלהם חייבת לצאת לאוויר העולם). אף אמא לא יכולה להחליט בשביל אמא אחרת ועם כל הכבוד לגברים אף גבר לא יכול להביע את דעתו בצורה נחרצת ופוגעת ( כמו כמה מהמגיבים לכתבה זו) מפני שלא עברו את החוויה הזו על כל מה שמרכיב אותה
    כמו שאנחנו חותרים לדמוקרטיה חופש פעולה וחופש ביטוי כך צריך להיות גם כשמדובר בדברים אלו.
    תהני מהאמהות זו חוויה יוצאת דופן ותמשיכי לעמוד על שלך ולעשות את מה שאת בוחרת לנכון גם בהמשך ( כי הציניקנים והחכמולוגים עוד יעמדו בסיבוב לצערי הרב)

    IP: 76.240.169.65דווח על תגובה זו

    • לך היתה סיבה. מה עם אלו שאין להן סיבה?

      נועם, 21/09/12 14:47

      ''שכל אחת תחליט מה טוב לה ולילד שלה''???

      ילדות בנות 25 מתקשות להחליט מה ללבוש לעבודה...
      את באמת חושבת שהן יודעות מה טוב לתינוק שזה עתה הגיח לאויר העולם?

      מה הן מבינות מחיי הפייסבוק המטופשים שלהן.

      (הדברים נאמרו בהכללה גסה. כמובן שישנו גם קומץ אמהות נפלאות.)

      IP: 2.55.123.89 דווח על תגובה זו

  • 23.

    בלה בלה בלה,, את לא רוצה להניק? אל תניקי !

    דנה, 21/09/12 00:12

    אבל הפסיקי ליגע אותנו עם יללותיך זה לא נעים לנו לשמוע,, כי רובנו התאמצנו להניק על אף הכאבים המסויטים,,זה כאב עד בכי אבל בסוף היתה שמחת ההצלחה ופני התינוק המאושרות שאחזנו סמוך לליבנו ההולם :)

    IP: 71.125.33.43דווח על תגובה זו

  • 22.

    פשוט לא להאמין, איזו דיקטטורה!!!

    זווית חדה, 20/09/12 23:59

    כנראה שהרגרסיה שולטת בבתי היולדות.
    כשילדתי את בתי (מס' 4) בקיסרי, הרופא שאל אותי מייד לאחר הניתוח אם אני רוצה להיניק או לקבל זריקה על מנת שלא יגיע החלב.
    זה היה לפני כמה שנים טובות.
    ולגבי משטר ההנקה, לא נראה לי שמישהי הייתה מעזה לגעת בחזה שלי. היד שלה הייתה מועפת בשנייה שהייתה מתקרבת אלי.
    אולי תפסקנה לתת לשלוט בכן כבר? וממש זה לא משנה אם אלו גברים או נשים!
    שכל אחת תחליט מה היא מעדיפה ואני בטוחה שכל אחת שתפנה לבקש הדרכה - תקבל אותה.

    IP: 109.186.4.44דווח על תגובה זו

    • ל''זווית חדה''

      בעל אינטלגנציה אחת, 21/09/12 15:05

      כבר התכתבתי איתך בנושאים אלו בעבר (בטורים של מוסקונה).

      צר לי לבשר לך, אבל כאשר עושים שיכלול של דברייך, המסקנה מזדעקת לאור היום:
      חביבתי, את סובלת מתסביך סירוס ומקינאת פין.
      כל התגובות שלך שזורות אסוציאציות וסמלים לא מודעים המעידים על כך. אפילו הכינוי שבחרת לך כאן מקפל בתוכו משאלה סמויה.
      אני כותב לך את הדברים מתוך אמפתיה והערכה לאנרגיות הלוחמניות שלך. ממליץ לך לגייס פתיחות מינימלית ולקרוא ספרות הקשורה לתסביך הסירוס אצל גברים ונשים. מלבד זה שזה מרתק, זה גם עשוי לשפר באופן מהותי את איכות החיים, המחשבה והרגש.
      תסביך הסירוס הוא בעיה קולקטיבית של בני האדם. זה טבוע בנו מעצם היותנו בני תרבות.
      יש כאלו שזה מתאפיין אצלם בצורה חריגה ומערער את השקפת עולמם ופוגם באיכות חייהם.

      הסיפרון של ''גרין'' ''תסביך הסירוס'' מומלץ מאוד. הוא מתאר את תסביך הסירוס אצל הגבר וגם אצל האישה.
      ויש עוד ספרות ענפה על התסביך הזה-שהוא השכיח ביותר אצל בני האדם.

      שבת שלום

      IP: 2.55.123.89 דווח על תגובה זו

      • יקירי, הפעם לכלכת ובענק!!

        זווית חדה, 22/09/12 13:25

        קצת מצחיק אותי שאתה מייחס לי תסביך סירוס וקנאת פין (מה הרקע שלך? קריאת שנים וחצי משפטים מספר נשכח של פרויד?).
        ולגבי הניתוח הפסיכולוגי שלך, אני לא ממליצה שאעשה לך כזה, האמן לי (ואני במקצוע).
        אמפתיה לעולם איננה משלבת בתוכה ניתוח על פי סטריאוטיפים של מי שמנסה לשדר אותה. לך למילון וראה מה פירושה המדוייק של המילה: אמפתיה.
        ולבד מכך, הענק מרגשותיך למי שרוצה לקבלם.
        שמע, פעם שעברה היה נעים לשוחח איתך. הפעם אתה מראה כזו התנשאות שזה פשוט מעלה בי רגשות שאין לי רצון לבטאם.
        צר לי על התגובה החריפה אבל ממש נמאס לי שגברים מרשים לעצמם לתת עצות והמלצות ולנתח מצבים ואופי על סמך הראייה הכל כך צרת אופקים שלהם.
        צום קל

        IP: 93.173.181.62 דווח על תגובה זו

        • חביבתי, חבל שאת רואה בדברים ''ליכלוך''.

          בעל אינטלגנציה אחת, 22/09/12 14:51

          זו לגמרי לא היתה כוונתי!

          את מוזמנת לנסות לנתח אותי על סמך דברים שכתבתי. מסופקני אם יעלה בידך להאיר לי מיגבלות פסיכולוגיות שלי, שטרם עליתי עליהן בעצמי. ואגלה לך סוד, יש לא מעט כאלה.

          ואף על פי כן, כיניתי את תגובתי כאמפתית, מאחר ולא היה לי כל עניין להוכיח אותך או להשתלח. אלא דווקא לנסות להביא פרספקטיבות נוספות לחילופי הדברים איתך- כי חיבבתי את האנרגיות שיוצאות ממך.

          אגב, קראתי ''קצת יותר'' משניים וחצי משפטים של פרויד.

          צר לי שמתוך אינסטינקט שמת אותי בשורה אחת עם ''כל אותם גברים שמרשים לעצמם לתת עצות והמלצות...''
          האם זו לא ראייה צרה ותגובה אינסטינקטיבית, להכליל כך?

          וכמו שאמרתי, תסביך הסירוס הוא עניין אוניברסלי. כל בני האדם סובלים ממנו בצורה כזו או אחרת.פשוט חשבתי שאותך זה עשוי לעניין יותר מאשר את האדם הממוצע.
          אגב, קליין לא נתנה לתסביך הסירוס פחות מקום מפרויד.

          מאחר ואני לא צם אף פעם, אסתפק בלהתנצל כאן ועכשיו אם נפגעת בצורה כלשהי מתגובתי.
          כוונתי הייתה הפוכה לגמרי, (על אף שאני מסכים שיכולתי לכתוב את הדברים עם מעט יותר עדינות.)

          IP: 2.55.122.198 דווח על תגובה זו

  • 21.

    לטעמי בית חולים לא מספיק מסייע למי שרוצה להניק

    אמא שרצתה להניק ולא קיבלה מספיק עזרה בבית החולים, 20/09/12 23:33

    מצחיק אותי לקרוא את הטורים שיוצאים נגד ''טרור ההנקה''. מה שאני חויתי בבית החולים זה דוקא טרור הסימילאק. במשך שעות היום לא היו מספיק יועצות הנקה וגם כשהם היו הם היו מלאות עבודה ונאלצתי לחכות הרבה זמן עם תינוק צורח עד שמישהי תתפנה אלי. ובלילה אין יועצות הנקה ולאחיות של המחלקה אין סבלנות ו\\ או זמן לעזור והן גם לא מספיק מקצועיות. במקום לעזור שמעתי רק:'' נו תני לו קצת סימילאק, לפחות בלילה''. הם לא רוצות שנשים ישבו להם על הראש בחדר ההנקה ויבקשו עזרה. נוח להם לשלוח אותנו לחדר ולדחוף לתינוק בקבוק.
    לגבי הבעיות בהנקה- הקושי הוא גדול בשבועות הראשונים אבל הכל עניין של הסתגלות ולכל הבעיות יש פיתרון. בעיות בלתי פתירות שבגללן התינוק זקוק לתחליף הן מקרה קיצוני ולא צריך להביא אותן כדוגמא. בתקופה של ההסתגלות צריך לנוח הרבה, להקיף את עצמך בתמיכה ולשתף את בן הזוג בטיפול בדברים אחרים(להרדים, לקלח וכו,) ולא לרוץ לקניון ולכתוב טורים לעיתון.
    ההנקה היא המשך טבעי להריון ולידה ובית חולים חייב להתנהג בהתאם. מי שרוצה תחליף יודעת יפה מאד איפה למצוא אותו.

    IP: 109.186.30.196דווח על תגובה זו

    • כל כך נכון

      חגית, 21/09/12 12:25

      ילדתי בתה''ש בניתוח חירום בקיסרי.רציתי להניק אולם לא היתה יועצת הנקה זמינה!!! רק ביום השלישי כשהיה לי גודש נוראי מצאתי יועצת זמינה.בינתיים הילדה התרגלה לבקבוק ולא היתה מוכנה לינוק מהשד.ניסיתי אחכ לקבל סיוע מטיפת חלב+יועצות הנקה למינהם עם כל מיני פיטמות סיליקון למינהם.אולם לשווא.עד היום שואבת ודואבת...הלואי והייתי נתקלת בטירור הזה שנתקלת בו .כשהתלוננתי על חוסר יועצות הנקה אמרו לי להתלונן ואולי יהיה שינוי במערכת..

      IP: 77.127.77.212 דווח על תגובה זו

  • 20.

    לא הנקתי וילדי מצויינים

    אמא טובה, 20/09/12 22:45

    שלושת ילדי בשנות השלושים לחייהם. לא רציתי להניק כי הרגשתי שלא מתאים לי. לא נכנעתי למסיונרים בסביבה. ילדי גדלו לתפארת, בריאים ומצויינים!!!!!!

    IP: 79.182.144.242דווח על תגובה זו

    • :)את מאוד '' אוביקטיבית'':-

      דנה, 21/09/12 00:05

      כולם גודלים ומתפתחים איך שהוא... תני לאחרים להחליט אם הם מוצלחים אגב אני בטוחה שהם אכן מוצלחים מאוד.... ואם אין להם בעיות ריגשיות.. או איזה שהוא חסך שנובע מחוסר הנקה והענקה:)

      IP: 71.125.33.43 דווח על תגובה זו

    • נדיר ביותר (ל''ת)

      אאא, 21/09/12 09:38


      IP: 79.181.248.231 דווח על תגובה זו

    • הילדים שאלי אכלו במבה והם חכמים ויפים.

      אב מניק, 21/09/12 12:08

      אבל אני לא ממליץ על במבה במקום חלב אם או חלב פרה. ואני גם לא מיסיונר. למען הבריאות הנפשית של האם אני הייתי נותן תרכובת בחצות. כך האם יכלה ללכת לישון 6 שעות רצופות. נסו את זה. זה לא גרם לילדים שלי שלא לרצות חלב.
      וחושב עוד יותר - הנקה זה נוח יותר מבקבוק. לא במחיר פצעים בחזה או איבוד שינה. אבל מאד נוח כשיוצאים לטייל.

      IP: 84.110.10.157 דווח על תגובה זו

    • ברור שהם בריאים

      רון, 21/09/12 12:15

      טוב עשית שלא נכנעת ללחצים. כל אחד עושה מה שטוב לו

      IP: 182.55.237.11 דווח על תגובה זו

  • 19.

    הנקה זה מסובך לתת תחליפים זה קל מאד

    שרון, 20/09/12 22:44

    הבעיה מתחילה כשלא מכינים אותנו לקראת זה שהנקה בהרבה מקרים פשוט קשה מאד בימים-שבועות הראשונים. להניק זה קשה, לתת תחליף זה קל. לכן חשוב לעודד הנקה, להתעקש על הנקה, להדריך להנקה וללמד על היתרונות שבה, כי לעבור לתחליף זה קל מאד וברוב המקרים חד כיווני.

    IP: 213.57.123.185דווח על תגובה זו

    • תלוי את מי שואלים

      יועצת הנקה, 22/09/12 20:25

      לתינוק זה לא קל. האכלה בבקבוק לא מותאמת ליכולותיו, הוא אוכל מהר מדי, הרבה מדי ובולע אויר. לעכל תמ''ל לא קל לא כלל וכלל. למען האמת לוקח לו כפול זמן לעכל את המזון הזה שאינו מתאים למערכת העיכול לו וגופו משקיע המון אנרגיה חשובה בעיכול במקום בגדילה והתפתחות נורמלית. נכון שזה מאוד נוח שתינוק ישן ל-4 שעות בין בקבוק לבקבוק, אבל צריך להבין שזה לא לטובתי וזה לא קל לו.

      IP: 89.139.199.102 דווח על תגובה זו

  • 18.

    נשמע לי שהילה קובו היא דוברת של חברות תחליפי חלב אם

    הילה, 20/09/12 22:10

    שמתם לב שבזמן האחרון יש יותר ויותר כתבות מנוסחות אותו דבר על ''טרור ההנקה בביה''ח'', זה התחיל מאז שמשרד הבריאות הורה שלא לאפשר פרסום של תחליפי חלב בביה''ח... אז מה? מנסים להוציא את בית החולים לא בסדר... כאילו שיש זמן לאחיות לריב אם היולדות על הנקה... לא מתאים לך אל תניקי, הילדים שלך ישלמו את המחיר

    IP: 79.179.163.4דווח על תגובה זו

  • 17.

    די להשליך את הקושי שלך עם הנקה על המערכת מסביב

    ענת, 20/09/12 22:04

    יותר ויותר עולה מכתבות מהסוג הזה שנשים משליכות את הקושי שלהן להתחבר להנקה על יועצות ההנקה ובהי''ח. אני מעולם לא ניתקלתי בביה''ח באחות או באיש צוות אחר ש''שטף את מוחי'' ביחס להנקה. גם יולדות שהיו סביבי ובחרו שלא להניק, הונחו לנפשן וקיבלו הסברים לגבי ייבוש החלב. להפך, אחיות שראו שההנקה מתמשכת ומתמשכת המליצו על תחליפי חלב כתוספת... גם בתינוקיה נותנים לתינוקות תחליפים אם התינוק לא עולה במשקל די הצורך. הכתבה הזו מסלפת את המציאות ומונעת מהקשיים של הכותבת. אל תניקי אם את לא רוצה אבל תקחי אחריות על כך שהקושי הוא שלך ולא של המערכת סביבך. ולדעתי, אכן מדובר בקושי כיוון שאין דבר שאינו טבעי בהלניק את תינוקך. ככה הטבע יצר אותנו וככה זה אמור היה להיות. כשיש קושי, וברור גם שהקושי יכול להיות בריאותי/פיזי/נסיבתי... מדובר בחריגה שיש לה השלכות. השלכות שניתן להתמודד איתן כמובן אך הן קיימות. צריכים לפתח מודעות אישית לכך ולא להשליך את הכעסים וכו' על מי שממליץ ובצדק על הנקה כתזונה הבריאה לתינוקך. גם לצרכים של התינוק צריך לדאוג ולא רק לאם!

    IP: 79.179.163.4דווח על תגובה זו

  • 16.

    מה לעשות שהנקה הכי בריא לתינוק...

    יניב, 20/09/12 21:57

    כולם יודעים שיש גם חלב מאבקה אם רוצים לוותר..

    IP: 79.179.206.38דווח על תגובה זו

  • 15.

    תביני אחותי

    גבר, 20/09/12 21:46

    כמו שתפקידו של החייל להלחם עבור המולדת לסכן את חייב וגם למות
    מתפקידה של האישה ללדת וגם להניק.

    IP: 84.229.130.98דווח על תגובה זו

    • טיפש

      @@@, 21/09/12 09:02

      אתה ג'ובניק, נכון?

      IP: 79.181.246.130 דווח על תגובה זו

    • אפס

      רון, 22/09/12 06:22

      לך אתה למות במלחמה יא נהג בוס

      IP: 182.55.237.11 דווח על תגובה זו

  • 14.

    הנקה מעולה לתינוק ולאם. שווה להתאמץ. נפלא שבית החולים מעודד (ל''ת)

    בעד הנקה ., 20/09/12 21:06


    IP: 37.142.164.221דווח על תגובה זו

    • חוץ מכשלא. לא תמיד הנקה מעולה. לא לאם ולא לתינוק. נמאס מקלישאות חבוטות (ל''ת)

      ונמאס ממטיפים צדקניים., 20/09/12 21:37


      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

    • עידוד איננו שווה ערך לטרור. ואחיות זקנות שלא יודעות כלום חוץ מלדקלם

      את משפטי הדמגוגיה אינן יועצות הנקה, 21/09/12 05:04

      דווקא יועצות ההנקה האמיתיות, אלה שיש מאחוריהן שעות קליניות רבות שהן חייבות לצבור בייעוץ ועזרה אמיתיים, לעולם לא יתייחסו בצורה הגועלית והחודרנית הזו ליולדת שחווה קושי. צריך להבדיל בין ''סתם'' אחות בבי''ח או בטיפת חלב, למי שהיא יועצת הנקה מוסמכת. שווה אפילו להזמין הביתה בכסף מלא יועצת הנקה פרטית כדי לקבל הדרכה, הבנה ועידוד.
      ולמי שקשה/כואב/לא מסתדר אז מותר לוותר. אני הנקתי ילדה אחת, ובילד השני כבר לא יכולתי לעמוד בשיעבוד - ובהשוואה בין שניהם אני לא יכולה לומר שההנקה יצרה שינוי אצלם.
      מה שכן זה יוצר זה שגם האב חולק את המטלות, יוצר קשר עם התינוק, ולא נשאר בחוץ לא מעורב עד שהילד לומד לאכול קציצות - וזה יתרון משמעותי ומדהים להאכלה בבקבוק לעומת ההנקה.

      IP: 173.70.68.135 דווח על תגובה זו

  • 13.

    הנקה היא הענקה. אכן מורכב, אבל כדאי. לא הכל קל (ל''ת)

    בעד איכילוב, 20/09/12 21:04


    IP: 37.142.164.221דווח על תגובה זו

    • איזה יופי של סיסמאות וקלישאות. רוצה להסביר לי מה הענקתי בדיוק לבן שלי (ל''ת)

      שאיבד משקל רב בגלל טרור הנקה?, 20/09/12 21:36


      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

  • 12.

    אכו זכות בית החולים להמליץ ולעודד הנקה. (ל''ת)

    אמא ל 4, 20/09/12 21:02


    IP: 37.142.164.221דווח על תגובה זו

    • זה כבר מזמן עבר את גבול ההמלצה והעידוד. נמאס מטרור ההנקה (ל''ת)

      אמא שלא הצליחה להניק ונמאס לה מהעלוקות, 20/09/12 21:34


      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

  • 11.

    למה? כי קרוב ל-500 מחקרים מוכיחים חד משמעית

    מוש השור, 20/09/12 20:22

    שהנקה ראשונית מורידה את הסיכוי לדכאון אחרי הלידה(ואי מוכנות\\סלידה מהנקה נחשב לסימפטום הראשון והמחמיר ביותר), חיונית ליצירת הקשר הראשוני בין התינוק לאם, עוזר לוודא כי התינוק לא סובל ממספר לא מועט של בעיות התפתחותיות ועוד לא מעט דברים.

    יש לך ציצי מסיבה, אחלה של צעצוע לילדים גדולים אבל לא לזה הוא שם...

    מה הולך עם הנשים היום זה פשוט בלתי יאמן..

    IP: 213.57.94.232דווח על תגובה זו

    • וגם עוזר מאוד לכווץ את הרחם ולשטח את הבטן

      אחת, 20/09/12 21:30

      בהנקות של הימים הראשנוים אחרי כל הנקה יוצא הרבה דם מהגוף, ואפשר לראות שהקיף הבטן ירד קצת.

      מי שרוצה לחזור מהר לגזרה - מומלץ ביותר להניק.

      IP: 79.179.26.81 דווח על תגובה זו

    • אני הייתי בדיכאון כי גרמו לי להרגיש אשמה על זה שלא היה לי מספיק חלב.

      מנסים לדכא נשים כדי למנוע דיכאון אחרי לידה?, 20/09/12 21:44

      כל יועצת הנקה טמבלית שלא הצליחה לעזור לי להניק או לתינוק שלי לעלות במשקל ידעה לדקלם לי כל כך יפה שאשה כשהיא שומעת את בכי התינוק השדיים שלה מתמלאים בחלב. ומה עם כאלה שאין להן מספיק חלב? איך הן מרגישות עם קשקושים מסוג זה? 500 מחקרים מדברים על כך שהנקה מונעת דיכאון? כנראה שאתה גבר שלא ניסה אף פעם להניק או אישה שתמיד הלך לה בקלות. ההנקה חיונית ליצירת הקשר הראשוני? שוב, כנראה שאתה גבר שלא הרגיש מה זה לחשוק שפתיים עם כאבי תופת, להאכיל את הילד בחלב מעורב בדם משד מדמם או לחילופין לנסות ולהניק בכח ילד שצורח מתסכול כי לא מגיע לו חלב רק כי היועצת אמרה שכדאי לא להפסיק כי החלב יגיע...

      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

  • 10.

    אוי ואבוי אם בית חולים באירופה או ארה''ב היה מעיז להתערב ככה

    בושה, 20/09/12 20:16

    נשים, אל תתנו לאף אחד להחליט בשבילכן ולא משנה מה החלטתן! אל תהיו נמושות, אל תפחדו ואם צריך הזעיקו בן משפחה שיוכל לעזור לכן לשים את הצוות הרפואי במקומו!

    רק בישראל מתערבים בחיים, איזו חוצפה!

    IP: 67.164.87.17דווח על תגובה זו

    • ילדתי בהולנד טהמדינה על חשבונה שלחה

      לילי, 20/09/12 22:59

      לי הבייתה יועצת הנקה. גם בבית החולים הייתה לי יועצת הנקה וגם שם יש קורסי הנקה (אני להבדיל מ90% מהנשים שם ילדתי בבית חולים ולא בבית)

      IP: 87.69.228.27 דווח על תגובה זו

    • תתפלאי אבל גם הם התחילו..

      מוש השור, 21/09/12 02:02

      ''As of this summer, hospitals in New York City will no longer make formula available to new mothers and babies unless it is medically indicated, or promote its use in any way. ''Latch On NYC'' is an initiative of the city's mayor, Michael Bloomberg.''

      בלא מעט מקומות מנסים להפטר מהמנהג המגונה הזה, באירופה בוחנים לסווג פורמולות כתופרה חייבת מרשם בכדי לוודא שהשימוש בתחליפי הנקה יבוצע בשביל צורך רפואי ולא בשביל נוחות.

      IP: 213.57.94.232 דווח על תגובה זו

  • 9.

    זה בסדר

    ג'.דו, 20/09/12 20:13

    אין שום סיבה שבעולם שילדך הרך יזכה למערכת חיסונית חזקה, אפשר לדחוף תחליף חלב ולהשתיק את הינוקא כי צריך שקט לראות את הישרדות והאח הגדול.
    גם לא צריך לחסן, למה שהתינוק לא יפיץ קצת מוטציות של וירוסים של מחלות שעברו מהעולם ?
    הרי את יודעת לחפש בגוגל מאמרים, וזה מספיק על מנת להחליט מה טוב עבור ילדך, מה פתאום שרופא משכיל עם נסיון במקצועו ימליץ אחרת, אני הרי קראתי בגוגל ......

    IP: 84.108.182.248דווח על תגובה זו

    • אם הרופא כל כך מבין בענייני הנקה שיבצע מחקר למה זה לא עובד לפעמים

      ושינסו למצוא פתרון רפואי ולא הטפה מתחסדת ומעצבנת., 20/09/12 21:48

      למה כל מערכת בגוף יכולה להשתבש ורק הנקה לא? פתאום ''טבעי'' חייב תמיד לעבוד? אם מתאמצים כל כך לבצע מחקרים על חשיבות ההנקה , שיבצעו מחקרים על הסיבות לכך שזה לא תמיד מצליח ויוכלו כך לעזור באמת. עד אז שיניחו לנו לטפל בילדינו בצורה הטובה ביותר בשקט.

      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

      • את בטוחה שזה לא עובד?

        אתי, 21/09/12 02:10

        בתור מי שהתקשתה מאוד להניק את הילדה הבכורה, אני יכולה להגיד שזה לא שזה לא עבד, אלא אני לא ידעתי להניק. אחרי שהצלחתי ללמוד להניק בעזרת חברות שהניקו באותה עת, לא הייתה בעייה. צריך פשוט לשפר את העזרה הניתנת ליולדות, במיוחד אם זו מדיניות בית החולים (במקרה שלי יועצת ההנקה בבית החולים בעיקר הפחידה אותי, שלא לדבר על מה שהמשאבה ששאלתי מבית החולים עשתה לי...).

        IP: 96.49.144.16 דווח על תגובה זו

      • אל תבואי בטענות

        ג'.דו, 21/09/12 08:51

        אל הרופא כאשר המנגנונים בגוף שלך לא תמיד מגיבים כפי שהיית רוצה שיגיבו. אם את לא יודעת או מבינה את האנטומיה של האדם, או את הסיבות שבגללן קורים דברים, אל תקומי ותחליטי שאת זו שיודעת מה טוב עבור כל ילדינו ....
        לדעת לחפש מאמר בגוגל לא הופך אותך למבינה בנושא, יש המון שטויות שם בחוץ ולך אין את היכולת והאבחנה להבין את זה בכלל, את נגררת אחרי כל מיני ''עמותות'' מוזרות והזויות שאומרות לך ''אנחנו יודעים'' והם לא יודעים כלום.

        IP: 84.108.182.248 דווח על תגובה זו

  • 8.

    עשית לי את הערב

    אורית, 20/09/12 19:43

    ולא רק באיכילוב... הדורסנות והחדירה לפרטיות במחשבה שהנה-הנה, אוטוטו את הולכת אשכרה להרוג את הילד שלך, או לפחות להזיק לו מאוד אם לא תניקי אותו, משותפת להרבה בתי חולים בארץ. צריך לבוא עם הרבה מחשבה מגובשת ואסרטיביות כדי להגיד לרופאים ולאחיות ''לא, אני לא מעוניינת להניק, ואני לא מעוניינת לראות עוד יועצת הנקה\\עובדת סוציאלית\\אחות''...

    IP: 79.180.6.73דווח על תגובה זו

    • קשקוש ודברי הבל .

      אחד, 21/09/12 09:37

      אתן נלחמות כנגד הטבע לא יעזור כלום. אישה יולדת חייבת להניק. לא רוצה להניק שלא תביא בכלל ילדים לעולם

      IP: 79.181.248.231 דווח על תגובה זו

  • 7.

    רגישות יתר, שיוצאת על בית החולים

    יעקב, 20/09/12 19:34

    נו, את אחרי לידה, חויה רווית אמוציות, כל דבר יוצא מפרופורציות.
    המליצו לך משהו, שאכן מקובל על כל הקהיליה הרפואית, את ילדה גדולה, ואת יכולה להגיד לא.
    קראתי את כל הרשימה ולא מצאתי מה הם עשו לא בסדר. אם יש לך רגשות אשמה על זה שאת לא מניקה וכל מה שהם אמרו דרך לך על היבלת הזו - זה כבר לא בעיה שלהם.
    את יכולה להבין שהמינון בין עידוד ללחץ שונה מיולדת ליולדת, ואי אפשר לצפות מהאחיות לקלוע בול לגבול הנכון אצל כל יולדת.
    אז קצת סבלנות והבנה, וקצת עמוד שדרה עצמי, והעיקר - שיהיה במזל טוב ושהילד יהיה בריא.

    IP: 213.151.55.36דווח על תגובה זו

    • תודה על תגובה שפויה:)

      דנה, 20/09/12 23:57

      לי היה קשה עד כדי סיוט להניק.. אבל לא התיאשתי,.. ובפרוש סבלתי עד כדי בכי בזמן ההנקה, יש שיגידו מזוכיזם ,. אבל אני טוענת שזה היה שווה לחלוטין! הכאבים עברו אחרי שבועיים ועוללתי היתה מאושרת והתפתחה היטב גם גופי חזר להיות שרירי וגמיש :) מן הסתם מי שלא מנסה יש לה בהמשך רגשי אשם.. כשהיא מנסה להעביר זאת על האחיות המעודדות להנקה וכן על הרופאים בבתי החולים. (לא כולל מקרים בודדים שבהם גם הרופאים אינם ממליצים הנקה)

      IP: 71.125.33.43 דווח על תגובה זו

  • 6.

    עם הילד באה אחריות.

    יוספה, 20/09/12 19:28

    חלב אם באמת הכי טוב לו.
    היחס בבית חולים ציבורי הוא מזעזע, אבל זה כך בכל המחלקות, לא רק ביולדות..

    אם את מחפשת יחס טוב, תלדי בפעם הבאה בבית חולים פרטי.

    אם את מחפשת ליגיטימציה לא להניק - לכי לחפש... התינוק יותר חשוב ממך כרגע.

    IP: 84.229.38.72דווח על תגובה זו

  • 5.

    חלב אם חיוני לבריאות ילדך- אז קחי עצמך בידיים ונסי להניק. (ל''ת)

    ציוני, 20/09/12 19:18


    IP: 89.139.26.163דווח על תגובה זו

    • חלב אם בשילוב עם מטיפנים כמוך כמעט גרם לילד שלי לתת תזונה חריפה (ל''ת)

      אמא טובה, 20/09/12 21:52


      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

      • אמא'לה- אם אין מספיק חלב- אז נותנים תוספת, אבל חלב אם חיוני בימים

        ציוני, 21/09/12 06:02

        הראשונים לפחות. וזו לא הטפה חמודה- זו האמת גם אם לא נעים או לא נוח לך לשמוע אותה.

        IP: 89.139.26.163 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אוי אוי אוי... נמאס כבר מהבכיינות של הצעירים האלה (ל''ת)

    ישראלי 1, 20/09/12 18:51


    IP: 109.65.209.73דווח על תגובה זו

  • 3.

    תני גם לגדלים לשחק בהם

    א, 20/09/12 18:49

    אם תתני גם לגדולים לשחק בהם אז יהיה לך קל יותר אם הקטנים.ותחשבי אל זה.

    IP: 46.121.218.224דווח על תגובה זו

    • להילה קובו, ברור לך שאת הבאת את התגובה הזו על עצמך במו מקלדתך. (ל''ת)

      את פשוט הרמת לו להנחתה, 21/09/12 02:48


      IP: 79.176.175.150 דווח על תגובה זו

  • 2.

    טובת התינוק קודמת לכל וזה אומר הנקה. יש דרכים להתגבר על הכאב (ל''ת)

    מספיק עם אמהות אגואיסטיות מפונקות, 20/09/12 18:40


    IP: 71.202.28.23דווח על תגובה זו

    • מספיק עם לדחוף את האף שלך לחיים של מישהו אחר!

      חצופה, 20/09/12 20:17

      מי את בכלל? תחזרי לחור ממנו באת

      IP: 67.164.87.17 דווח על תגובה זו

      • אם לא שמת לב, היא הגיבה למה שהכותבת כתבה ופרסמה לעיניי כל (ל''ת)

        גיל, 20/09/12 22:05


        IP: 79.179.163.4 דווח על תגובה זו

      • איזו בוטות נובעת ממך (ל''ת)

        דנה, 20/09/12 22:05


        IP: 79.179.163.4 דווח על תגובה זו

      • היית מתה להימצא ב״חור״ שאני נמצאים בו: 59 והשדרה השלישית במנהטן (ל''ת)

        כל אחד עולה להניק אם היא בריאה. רק כוח רצון, 21/09/12 05:47


        IP: 71.202.28.23 דווח על תגובה זו

    • אין דרכים להתגבר על זה שאין חלב, או שהוא לא מספיק (ל''ת)

      מספיק עם מטיפים טמבלים שמדקלמים סיסמאות, 20/09/12 21:53


      IP: 84.229.130.112 דווח על תגובה זו

      • רק מי שחולה אין לה חלב. השאר רק תירוצים מפונקים (ל''ת)

        אין כמו הנקה ! זו לא סיסמא, זו טובת התינוק, 21/09/12 05:48


        IP: 71.202.28.23 דווח על תגובה זו

      • יש דרכים להתגבר על מחסור בחלב. מספיק עם הבורות

        זה שאת לא הצלחת לא הופך אותך למוסמכת בנושא, 21/09/12 10:32

        אם היית מתמידה ומניקה כמה שיותר היה לך חלב.

        IP: 109.186.30.196 דווח על תגובה זו

  • 1.

    The hospital is right but you are more right

    SK, 20/09/12 18:22

    The hospital is right - breastfeeding is better by far for both the mother and the newborn
    The problem is that they, un-intentionally, destroy all possibility for natural breastfeeding (unless the baby gets it right immediately).
    You described that destructive atmosphere
    quite well
    Sadly, they don't have the basic knowledge and attitude although they think they do

    IP: 128.100.199.28דווח על תגובה זו