• 24.

    השאלה היא אם להיות זנב לאריות או ראש לשועלים....

    אנה, 25/08/12 14:47

    ברב המקרים אם משאירים את הילד שנה נוספת בגן זה בעיקר מרגיע את ההורים, כיוון שהם יכולים לדחות את ההתמודדות עם הקשיים של כיתה א'. אבל רק ההורים הם אלו שיוכלו להקנות הרגלים ומסגרת של למידה, לא בשביל לקבל ציונים טובים אבל כן כדי להיות תלמיד טוב, תלמיד שטוב לו. התמיכה והחיזוק מצד ההורים יעזרו לעבור את הגשר, ולמצוא מקום בקבוצת האריות, וגם אם לא מקום בראש . חיזוק ותמיכה ללא ביקורת שיפוטית. חיבוק מגן ומחזק, אוהב אבל לא מרחם. להיות ראש לשועלים יכול להרגיע, אבל זה אולי מקבע את הקושי, כי זה מעודד הזדהות עם ילדים בעיתיים . בנוסף, אם הילד אינו שותף להחלטה ומקבל אותה בהבנה, ההישארות בגן עלולה לפגוע בדימוי העצמי שלו. מה רע בלהיות זנב לאריות? זה יפריע להורים תחרותיים, אבל לא להורים שרוצים שהילד יגדל ויתפתח, יתאמץ להתגבר. ישנו ערך חשוב בלחלוק את היום יום עם ילדים באותו הגיל, אם לא כל כך דחוף להצליח אבל כן חשוב להתפתח לגדול, ולתפוס מיקום בקבוצת של ילדים השייכים לאותה שנה. הקשיים אינם דרמה, הם בעיות שצריך להיתמודד איתן, אחת אחת, בלי לחץ ובלי חרדה. צעד אחרי צעד.
    להמשך המאמר www.achvana.com

  • 23.

    הבעיה היא משרד החינוך - לא ההורים

    גיל, 23/08/12 00:30

    אם היו תקציבים לכיתות קטנות, והורים היו יודעים שהילדים שלהם כן יקבלו יחס אישי, אז לא היתה חרדה מכל קושי של הילד. אבל במצב הנוכחי עם כיתות הומות, ומורים שלא מוכשרים להבין קשיים בויסות תחושתי, קשב, התנהגות, וויסות רגשי, מה הפלא שהורים רבים (וגננות) מעדיפים שהילד ירויח עוד קצת בגן, חלק מקשייו יפחת ואז יעבור למסגרת זו.

  • 22.

    כל ילד זכאי ל-13 שנות לימוד (לפני טכטנברג). מדוע שילדים אלו יקבלו 14?

    בעד שוויון בנטל, 15/08/12 23:09

    צריך לחייבת את ההורים שמשאירים את הילד עוד שנה בגן - בעלות שזה עולה למדינה. משהו בין 800-1000 ש''ח לחודש.
    ואז נראה כמה הורים משאירים את הילד ל''שנת ילדות נוספת''...

    • הצחקת אותי...

      אמא, 27/08/12 12:43

      שהמדינה תשלם את השנה הזו ועדיף לה... להחזיק את הילדים שלא מדביקים את הפער במסגרות מיוחדות כגון כיתות מקדמות וכיו''ב ,יעלה לה יותר. חוצמזה שהמדינה אחראית לכל הפניקה הזו מכיתה א'. אילו היו מלמדים את הילדים בלי לחץ, ותכנים מיותרים ,נותנים הרגשת ביטחון לכל קשת הילדים, ולא רק למצטיינים... כל הילדים היו עולים לכיתה א' בזמן.... אבל המערכת מ ת ע ל ל ת בנפשות הרכות של הילדים ושל ההורים כאחד !!!!!!!!!!!!!!
      אם הייתי יכולה הייתי משאירה אותם בגן חובה לנצח, מערכת החינוך בישראל היא מהמושחתות בעולם בפן הרגשי, מחפשים אצל הילדים הפרעות קשב וריכוז, מאשימים את ההורים שהם לא תומכים בילדים ... הלוואי , שבאמת הכל היה עניין של כסף....

      • המדינה לא צריכה לממן את ההורים שלא מדביקים את הפער

        א, 28/08/12 22:50

        וקשה להם להבין שהילד שלהם גדל והוא צריך ללכת לבית ספר. ילדים שאכן יש להם ליקוי צריכים כידוע לך גם טיפול והישארות לבד לא תעזור. עדיין אני חושבת שמן הראוי לא לנצל את הקופה הציבורית על חשבון ילדים אחרים, ושיואילו נא ההורים המשאירים ויממנו את השנה הנוספת מכיסם. קל וחומר כאשר הבעיה היא של ההורה ולא של הילד, שזה מה שקורה ברוב המקרים.

  • 21.

    אני נגד

    גננת, 15/08/12 12:39

    המגמה בקרב הורים, בשנים האחרונות, להשארת שנה נוספת בגן, חלקה נובעת מחוסר הנכונות של הורים להתמודד עם בעיות ילדם. שנה נוספת אולי , כך הם חושבים, תפתור את התפרצויות הכעס של הילד, תקל על בעיותיו הרגשיות- דחיית סיפוקים, קושי בפרידה וכו.
    לידיעתכם, הקשיים ילכו ויתעצמו אם לא יטופלו טיפול יעיל , טיפול שלכם ההורים ולא של המערכת.
    אתם חוזרים מאוחר הביתה, מקלים ראש מהתנהגויות לא ראויות של ילדכם, והמערכת היא זו שצריכה לתת פתרון לבעיה לדעתכם.
    לאחר שתשאירו שנה נוספת , תדרשו מהגננת להכין תוכנית מיוחדת לגאון שלכם, שכן משעמם לו מבחינה אינטלקטואלית, ואז כשיהייה לו קשה להפרד בבוקר תפנו לגננת בתואנה שהילד אומר שמשעמם לו...
    הורים יקרים ,סמכו על ילדכם , הם מסוגלים. ואם יכשלו או יטעו, גם זה יחשל אותם.

    • אבל יש גננות שממליצות

      טל, 23/08/12 00:21

      לנו לא היה שום כוונות להשאיר את הבן (ילדי אוגוסט) עד שהגננת אמרה שהוא לא בשל רגשית. יחד איתו נשארו עוד 4 ילדים ש 3- מהם היו ביוזמת הגננת

  • 20.

    במשרד החינוך דווקא לא מעודדים את התופעה

    שירלי, 14/08/12 09:21

    נכנסתי בזמנו לדף המידע להורים של משרד החינוך http://cms.education.gov.il/EducationCMS/PortalHorim
    וקראתי שם שאין המלצה להשאיר ילד שנה נוספת
    אלא רק במקרים מסויימים

    • אבל דווקא הרבה גננות ממליצות להשאיר (ל''ת)

      מור, 23/08/12 00:20

  • 19.

    אחד מילדי

    אמא אחת, 14/08/12 00:49

    נולד בדצמבר והתלבטתי גם.הגננת טענה שאין סיבה מוצדקת, אני התעקשתי שהפסיכולוגית בגן תראה אותו.כשסיפרה לי כיצד ענה בריכוז על שאלות מצריכות חשיבה חייכתי והשתכנעתי.
    לשאלתי- מה יהיה על ה''קוצים בטוסיק'' הילד קפיץ שובב... ענתה הגננת ''ואם תשאירי אותו עוד שנה, זה ישתנה?...''
    הילד נכנס לכתה השגית ואיכותית מהרגיל והיה תמיד בין הראשונים. בשלות ריגשית מאוחרת אני עדיין רואה בו לפעמים בענינים מסוימים, אך הרבה יותר, אצל חברו הטוב, יליד אפריל...
    אחרי התיכון התעמק בלימוד גמרא מבוקר עד ליל, ואלו לימודים קשים באמת ובגיל 20 התגייס לקרבי.כשחושבים על זה, זה יותר קריטי מכתה א',חייל בן 20 הוא בוגר יותר, זאת יודע כל מפקד...

  • 18.

    לדעתי יש אנשים שאף פעם לא יהיו בשלים רגשית לטראומה הזאת

    כמוני לדוגמא, 13/08/12 23:38

    יש אנשים קצת יותר רגישים מהאחרים שנראים עדינים כאלה וביישנים והאמת זה לא ענין של גיל בכלל. גם אם היו משאירים אותי 10 שנים בגן חובה לא הייתי מוכנה לטראומה הזו שנקראת 'בית ספר' כמו שהוא היום. שרדתי בקושי ואני שמחה שזה נגמר. הפתרון לא בגן אלא בשינוי בתי הספר להתאימם לבני אדם. בבית ספר כמו פעם עם טבע מסביב הייתי מרגישה יותר נוח מאשר במבנים האפורים הקודרים האלה שרק מלהתקרב אליהם חוטפים דיכאון, והאור ניאון בכיתה קר ומדכדך את הנשמה. זה עוד לפני הקול הצועק של המורה שמעיר מתים. מה יעזור פה עוד שנה בגן?? תגידו אתם

  • 17.

    נישארתי עוד שנה בגן ואחרי זה התגייסתי בלחץ לצה''ל..

    יעל, 13/08/12 23:34

    שבועיים ויום אחרי הבגרות האחרונה. ככה זה כשאת בת 18 וחצי וסיימת בדיוק כיתה י''ב. מה שנקרא, אין ארוחות חינם.. מצה''ל לא בדיוק חשבו לתת לי פיצוי על השנת גן הנוספת הזו.

    • פככ...

      אמא, 27/08/12 12:46

      מה אני אגיד לך ממש מסכנה... אולי תכירי טובה להורים שלך, שבזכותם היית מספיק בשלה לסיים בגרויות...

  • 16.

    הכתבה החזירה אותי כ- 40 שנה אחורה..

    ילידת ינואר, 13/08/12 23:29

    ב''ה
    אני זוכרת את עצמי מסיימת גן טרום חובה ומסביבי הורים מדברים: 'הבן שלי יליד כך וכך.. החלטתי לא להשאיר אותו עוד שנה בגן'. אבל אותי החליטו כן להשאיר. זה תיסכל אותי בגלל שראיתי איך כל התיכון אנשים כבר מסיימים ואני עוד שם. אבל עכשיו אחרי שקראתי את הכתבה יכולתי אולי קצת יותר להבין את אמא שלי, שמאד ריחמה עלי ורצתה שתהיה לי עוד שנת שקט נפשי בגן. מה הבעיה? שאת השקט הנפשי מצאתי אחרי שסיימתי עם המערכת המעצבנת הזאת שנקראת חינוך. לא לפני כן! אז תודה לך אמא יקרה על הנסיון להתחשב בי אבל האמת, הייתי די מבועסת רוב התיכון בגלל זה.

  • 15.

    האיור ממש מעולה! (ל''ת)

    מאייר, 13/08/12 22:25

  • 14.

    משאירה את הילד שלי בגן

    אמא, 13/08/12 18:51

    רב המבוגרים לא מבינים עד כמה 'משחק' הוא שלב התפתחותי חשוב שהילד מפיק ממנו גם אם לא ניתן למדוד זאת בהישגים ברורים ומיידיים. אנחנו נשארים עוד שנה בגן פרטי בלי היסוס למרות שהילד כבר בן 6 כי הוא עוד זקוק לכך. אין לנו בעיה לומר 'לא, תודה' למרוץ שנכפה על הילדים בימינו. הילד יספיק כל מה שירצה ואין לאן למהר. אל תשכחו שמערכת החינוך שבה אנחנו למדנו לא דומה לזו של היום.

    • גברת, בכיתה א' לא נכנסים למרוץ לבגרויות ויש המון משחק כמו בכל הילדות

      אמא אחרת, 13/08/12 22:46

      תרגיעי ותשחררי.

      את הפחדים שלך משינוי, אל נא תעמיסי על הילדך הרך.
      משחק הוא שלב התפתחותי שממשיך לאורך שנים רבות ואין שום סיבה שלא להכניס לכיתה א'- כי גם שם הוא ישחק ולא מעט.

  • 13.

    למעט ילדים שקטנים מאוד וגם פיזית, ההורים פשוט עושים עוול לילדיהם

    אמא, 13/08/12 18:02

    במיוחד ההורים מהסיפור הראשון, שהילד שלהם רצה לעלות עם שאר הילדים ושאל שוב ושוב למה לא.
    נשמע שההורים משליכים את החששות שלהם על הילדים ובמקום שהילד ירגיש שהוא כמו כולם, הם גורמים לו להרגיש שונה, לא להתקדם עם חברים שלו, ולזכור שלא עלה עם קבוצת הגיל שלו וחבריו.

    אחד הילדים אפילו שם לב שיש ילדים שקטנים ממנו שעולים לכיתה א' והוא לא נשמע טיפש ויחזור ויזכור את זה וירגיש חריג לאורך השנים.
    לא ברור בעליל, מדוע ילד שאינו קטן בשנתון ואינו קטן במיוחד פיזית, צריך לסבול כי איזו גננת רצתה שישאר עוד שנה בגן או כי ההורים חוששים ובמקום להתמודד עם החששות שלהם, לא מאפשרים לילד להתקדם הלאה לשלב הבא.

  • 12.

    האם להיות בשל הכוונה להיות יותר טוב מכל הילדים האחרים בכיתה? (ל''ת)

    מדובר בתופעה המעודדת תחרותיות בין הילדים מכיתה א', 13/08/12 17:17

    • זה אומר להתבונן בילד שלך ולחשוב מה הכי

      איזה פספוס, 13/08/12 20:34

      טוב ונכון בשבילו!

  • 11.

    כרגיל בישראל

    א, 13/08/12 13:37

    כרגיל בישראל, ההורים בורחים מהמציאות ומחפשים כל תירוץ לעשות פחות.
    זה תפקיד ההורים לדאוג שהילד יעלה לכיתה א' ולא להשאיר אותו עוד שנה בגן כי זה נוח להם.
    צריך להשקיע בילדים, גם בגן וגם בבית הספר ולעזור להם להתמודד עם הקושי, שאכן ישנו לחלק מהילדים, אבל ההורים עצלנים ומעדיפים שהילד יתייבש עוד שנה בגן במקום לעזור לו. יותר חשוב לראות איזה ריאליטי מפגר מאשר לשבת עם הילד.

    • ליבי עליך א'

      אמא, 27/08/12 12:50

      אם זה מה שאתה חושב.... מעניין אולי גם אתה צופה בטלוויזיה באיזה ריאליטי מפגר, לא כל ההורים עצלנים !!! יש ילדים שלא בשלים לגמרי בגיל 6 לדרישות משרד החינוך העכשוויות, בכיתה א'. אין ספק שיש להשקיע בבית בילדים, אבל זה נכון לגבי כל תחום בחיים, לא רק לימודים!!!

  • 10.

    פלצנות

    קשקוש, 13/08/12 13:06

    ילד שאין לו בעיות פיסיות, רגשיות או שכליות רציניות, צריך לעלות לכיתה א. אנחנו מגדלים פה דור מפונק שפשוט לא יודע להתמודד עם החיים. ממה שקראתי בכתבה האם היחידה שדיברה בהגיון היא האחרונה- שציינה שהיא סומכת על הילד שלה וזה הדבר הכי חשוב. כל השאר, תסלחו לי, פשוט אמהות היסטריות.

    • מאיפה לך לדעת על הכלל

      ורד, 23/08/12 00:25

      את הבת השארנו בגלל ביישנות יתר, היא לא יצרה קשר עם צוות ועם ילדים חדשים, לא דיברה עם הורים של חברים. לא ניתן היה לשלוח אותה לבית הספר בידיעה שהיא לא תפתח את הפה ליד המורה (גם לא באחד על אחד) וגם לא תדבר עם רוב הילדים.
      עוד שנה בגן, עם המון חיזוקים, היא יצרה קשר טוב יותר עם הגננת. עכשיו סיימה כבר א' והיתה שנה מאוד מוצלחת, לא מאמינה שהיא היתה מצליחה אחרת.
      בן אחר שאני מכירה נשאר כי הוא קטן פיזית וגם אהב לשחק עם ילדים צעירים יותר. צריך לבחון כל מקרה לגופו ולא להכליל שכולם היסטריים.

    • אמהות אחראיות את מתכוונת....

      אמא, 27/08/12 13:04

      נו... אז מה חידשת לנו גאונה? כל מה שמנית למעלה מייצרת ברוב טובה מערכת החינוך, אני ניסיתי ונפגעתי, את ביתי הבכורה שלחתי לכיתה א' בת 6 מוכנה ובשלה.... והשנה נאלצתי להשאיר אותה בכיתה ב' שנה נוספת , כי היא לא הצליחה לשמור על הקצב המהיר של הכיתה... ואל תקשקשי לי על הפרעות קשב וריכוז וכיו''ב , בקצב סביר היא עובדת נהדר... כל הורה עושה שיקול אם הילד שלו מוכן או לא לכיתה א' ויש לכבד אותו על כך.

  • 9.

    היא גם תיכנס לשוק העבודה מאוחר היא תסיים אוניסרסיטה מאוחר תחסוך לפנסיה

    כ, 13/08/12 12:11

    שנה מאוחר
    אם הוא לא תרצה להתחתן תוך כדי לימודים אז היא גם סביר להניח תתחתן מאוחר מה שמשפיע על הפריון אם היא תמצא את הבעלה בגילאים מאוחרים

    • העיקר שהכל יהיה ברגוע (ל''ת)

      וויי ווי, 13/08/12 18:54

    • אוי איזה גבב של שטויות בחיי

      תילדה, 13/08/12 19:52

      כולה שנה מה הלחץ יא פקק? רק אדם סופר חולה שליטה והיסטרי יכול לכתוב תגובה כל כך מטופשת ולא נכונה.

      • היא תהיה מבוגרת בשנה מהילדים שהיא תגדל איתם, תתפתח מינית קודם

        אמא, 13/08/12 22:48

        וכולם שמים לב ''כולה שנה'' שהיא התפתחה לפני כולם, והיא תמיד תרגיש קצת מחוץ למקום שלה ותהיה קצת חריגה.

        ואולי חוץ מהשנה הזאת, יקרו עוד דברים שבגללם היא תרצה לקחת עוד שנה מסיבות שונות ואז עוד שנה בגלל סיבות אחרות והופ- הכל יתחיל 3-4 שנים יותר מאוחר ויש לכך השלכות.

        הביחה של הילדה, זה שהיא זאת שתשלם את המחיר ולא האנשים חולי השליטה שחוששים מכניסת הילדה שלהם לבית הספר.

  • 8.

    הבעיה שבבי"ס ישראלי לא מספיק "בשלות", הילד צריך להיות מפלדה

    אמא שכירה, 13/08/12 11:58

    דילמה לא פשוטה.
    בחלק מהילדים בכתבה - נשמע שהיתה הצדקה להישאר, וגם אני הייתי פועלת כמו אותם הורים.
    אבל בחלק מהמקרים יש לי תחושה לא נוחה של הורים מגוננים מידיי. שאנשי המקצוע רואים ילד בוגר סקרן וחזק - ורק אמא עוד רואה בו גוזל חסר אונים שנשמר בצמר גפן.
    זה עוול לילד - מסרס אותו, מוחק את הסקרנות שלו, ומנחית עליו מסר נוראי שהוא חלש יותר מחבריו.

    אבל אני לא מאשימה רק את ההורים, אלא גם את גם בתי-הספר המוזנחים והצפופים.
    כתה אל"ף צריכה להיות מקום נעים, צבעוני ואכפתי. כך זה במדינות המערב, ובמדינות מתפתחות שמשקיעות בחינוך. בארה"ב פחות, אבל המיסוי הנמוך משאיר למעמד הביניים כסף לבי"ס פרטי.
    רק בישראל כיתה אל"ף זה שוק של 40 ילד ומורה שחוקה שצורחת על כולם.
    וכך לא מספיק שהילד עובר רף נורמלי של בשלות וסקרנות - הוא צריך להיות עשוי מפלדה, ומסוגל למרפק את דרכו בשוק ההומה שנקרא בטעות בית-ספר.
    כך ילד נורמלי בן 6 צריך לבחור בין להיזרק לשוק הטובעני הזה, או להתנוון עוד שנה בגן עם בובות וחול.

    • אחלה

      אמא, 27/08/12 13:07

      מסכימה עם כל מילה !!!!!
      אמת לאמיתה !!!!!!!!!

  • 7.

    הבן שלי יליד נובמבר

    דניאל, 13/08/12 11:35

    התלבטנו מאוד אם להעלות אותו לכיתה א' היות והיה הצעיר בגן ולא מאוד בשל.
    בסופו של דבר העלינו אותו לכיתה א'.
    ההתחלה הייתה קשה וכמעט נשברנו בגלל הקשיים והסרבנות שלו להכין שיעורי בית (מזל עקרב יודע להתנגד...)
    בסופו של דבר אחרי חודשים רבים הוא השתלב מצוין ונחשב כאחד המובילים בכיתה בכל תחום.

  • 6.

    2 צודק לגמרי

    שמעון, 13/08/12 11:15

    להשאיר כתה זה הפתרון הקל וזה משהו בלתי הפיך - אוטומטית גרמת לכך שישעו לו בר מצווה כבר ביסודי ולא בתיכון.גרמת לכך שהדיוס של הילד ידחה בשנה ובכך גם הלימודים האקדמים שלו.אף אחד מאנשי המקצוע לילדים לא מכיר את הבעיה של הנערים המתבגרים שמאשימים את ההורים שלהם ובכך הם נשארים לוזרים כל החיים שלהם.

  • 5.

    הורים

    kukv, 13/08/12 10:49

    הורים משוגעים.
    כל כך מגינים על הילד ושוכחים שנפילות והתמודדויות זה חלק מהחיים.
    אז מה אם יפול? שילמד לקום. זה רק יקל עליו את החיים הבוגרים.
    אז מה אם יהיה הכי צעיר? מה הקשר בכלל???!

    בקיצור- הורים מטומטמים לילדים מסכנים.

    • הורים שמפעילים את הראש ולא הולכים כמו עדר

      או אולי, 13/08/12 18:58

      ואוכלים את הקש שמאכילים אותם במערכת החינוך.

  • 4.

    בישראל של פעם היו יודעים ילדים כבר מגיל 3 לקרוא בחומש

    123, 13/08/12 09:32

    מעטים מאוד מילדי ישראל היהודים בכלל יודעים את הא,ב, בגיל 3 אך יצא כך?

    • ומעטים מאד מהילדים שיודעים לקרוא בחומש בגיל 3

      456, 13/08/12 10:42

      יודעים חשבון, אנגלית או מדעים בגיל 18.

    • נכון, כי ''הירבצו'' בהם תורה...

      מימי, 13/08/12 19:53

      אז הם ידעו חומש אבל גם חטפו מכות

  • 3.

    איך בדיוק הוא יהיה הילד הכי צעיר בכתה?

    עידו, 13/08/12 09:28

    הרי הוא יהיה גדול לפחות בכמה חודשים מהילדים שלא נשארו עוד שנה בגן.

  • 2.

    אל תעשו את זה!!! זה מותיר נזק נפשי לכל החיים!!! כולם עולים ל-א'

    ורק הוא נשאר בגן, זה משפיל !!!!, 13/08/12 09:23

    אני קורבן של החלטה " מחוכמת" כזו שנעשתה כמובן "לטובתי"... הנזק שנשאר הוא לתמיד!!!

    • נכון, גם אני זוכר עד היום את הרגע שבו הגננת הודיעה על כך.

      זה באמת מעליב., 13/08/12 10:40

      זה עלול לרסק את הבטחון העצמי של ילד בן 5 כי הוא פשוט "לא טוב כמו החברים שלו שכן עולים לכתה א'".

      • נכון! גם הגננת שלי הודיעה על ההישארות שלי לפני כולם!

        אור, 28/08/12 22:47

        והיה לי כל כך כואב וכל כך עצוב. איזו כתבה! איך היא מחזירה ברגע את כל הבום לפרצוף. כל מה שניסינו להדחיק כל השנים. כל היסודי, החטיבה התיכון בכיתה עם ילדים קטנים, כשכל בני גילך נמצאים מעליך ואחר כך עוזבים ומתגייסים. הורים - אל תנסו להיות חכמים. אלפי ישראלים לא טועים! לא סתם עולים לכיתה א' בזמן של כיתה א' ולכיתה ב' בזמן של כיתה ב'. אל תהפכו את הילדים שלכם לשונים. אל תעשו מה שעשו לנו, כאב לנו הלב על זה ועדיין כואב לנו כשאנחנו נזכרים בזה.

    • ילדים קולטים מה ההורים שלהם

      ע, 13/08/12 18:57

      חושבים ומרגישים. אולי הוריך לא הבינו או הסכימו עם ההחלטה והרגישו פגועים ממנה וזה מה שאתה קלטת

  • 1.

    היתה כתבה ב60 דקות (ערוץ 1) על התופעה הנרחבת באמריקה.

    עידן, שינקיניסטן, 13/08/12 09:15

    נקרא בארה"ב Redshirting.
    http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7400898n