• 54.

    מרגיז שמתערבים בכל דבר (ל''ת)

    שירן, 09/07/12 15:35

  • 53.

    כמה שטויות בכתבה אחת. תחליפי חלב בבי"ח הם פרסומות

    אמא לשניים, 09/07/12 11:50

    וטוב מאוד אם יוציאו את המפרסמים משם.
    אשה צריכה להגיע לבי"ח לפני לידה עם החלטה מה מתאים לה ולא להיות שבויה לפירסומות והנחיות.

    בנוגע למוצץ- זה ידוע שבשבועות הראשונים הוא יכול להחריב הנקה, ואני מאמינה שאמא שמבקשת לתת לבנה מוצץ יתחשבו בבקשתה.

    אין פה כפיה, יש פה מודעות ועידוד לפתח אימהות הכי טובות שיש

  • 52.

    כשמחייבים זה סתם יוצר אנטי להנקה וחבל

    טלי, 08/07/12 14:25

    כל אחת צריכה לעשות את השיקול הנכון והטוב ביותר עבורה ועבור תינוקה, ההתחלה היא תקופה קשה בעיקר בילד הראשון ושפיות זה דבר חשוב אחרי לידה, אני הצלחתי להניק את בתי השניה עד גיל שנתיים לעומת הראשונה בקושי חודש וחצי ולאחר מאמצים רבים לא הלך אז היא קיבלה תמ''ל והכל בסדר, לכן כל אחת ובחירתה וצריך לכבד את זה ולא לחייב בכל מיני תקנות וחוקים זה יוצר מלכתחילה אנטגוניזם להנקה שלעיתים היא קשה בישומה.

  • 51.

    אני חושבת שהכותבת לא מבינה על מה היא מדברת

    מיכל, 06/07/12 07:30

    לא רוצה להניק - לא צריך.
    לעומת זאת - אם אתה רוצה להניק - זה לא מספיק. את צריכה ממש להשקיע בזה בשבועיים שלושה הראשונים וזה מאוד מאוד קשה. צריך הדרכה וצריך גם להימנע ממוצץ או בקבוקים כי זה מפריע להתבססות ההנקה.
    עם הבן הבכור שלי שהיה בתינוקיה ואילצו אותי לתת לו תמ״ל אחרי כמה ימים - לא הצלחתי להניק.
    עם הצעיר - שאותו הנקתי מהרגע הראשון אחרי הלידה שהיתה בניתוח קיסרי - הצלחתי להניק בעקביות ובאופן מלא. התעלמתי מהקשקושים על זה שהילד ירד במשקל ולא התפתיתי לשלוח אותו בחזרה לתינוקיה. ה״מנוחה״ לכאורה עולה אחר כך ביוקר - גודש בשדיים, תינוקות עם יותר גזים וגם הרבה מאוד כסף.
    מדובר במאות ש״ח כל חודש שמסתכמים באלפי שקלים.
    אגב - סתם קטע מצחיק: עם הגדול קניתי עגלה מפונפנת ויקרה ועם הקטן הלכתי על טיולון שנשכב ב-180 מעלות ועלה גרושים. מה שנקרא הפקת לקחים

  • 50.

    ליצמן גם יודע מה טוב לעניני הבטחון למרות שהחברה שלו ל מתגייסים (ל''ת)

    מדינה הזויה, 06/07/12 00:20

  • 49.

    חבל שלא דואגים ליועצות הנקה אמיתיות בבית החולים.

    אלמונית, 05/07/12 18:48

    אבל איך שאת כותבת זה נראה שאין לך כוח לילד,יש מקרים שאי אפשר או יותר נוח להשתמש בתחליפי חלב וזה לא מוכיח אם את אמא טובה או לא,יש חסרונות ידועים ולא ידועים לתחליפי חלב אבל רוב התינוקות שאוכלים תחליפי חלב גדלים טוב יחסית עם בקבוק אך הטיעונים שלך לא תופסים מים.

  • 48.

    הכל טוב ויפה. אם שאינה רוצה להניק שתלך לקנות חלב ללא

    מלי, 05/07/12 14:48

    הפרסומת חינם שהם מקבלים בבתי החולים. זה מה שאני עשיתי בזמנו.

  • 47.

    הציור השבועי לילד - מי ימצא את 3 (!) הפרסומות של מ$$רנה (ל''ת)

    הכי רחוק מאמא, 05/07/12 14:12

  • 46.

    תראו תראו מי מפרסם כאן!

    אמא, 05/07/12 13:18

    בימים האחרונים אנחנו חווים מתקפת כתבות
    מגמתיות שכנראה ממומנות/מוזמנות ע"י חברות הרשע. ארורים תהיו אתם ושכמותכם, וכל מי שמשתף פעולה עם הרשעות הזאת!!

  • 45.

    משרד הבריאות מתייחס אל נשים כפרות לחליבה. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל, 05/07/12 12:17

  • 44.

    הכתבת הינה אשה לא בשלה. ברמה של טינאייג׳רית, גיבוב של שטויות

    מיה, 05/07/12 05:57

    וחצאי אמיתות
    1 תינוק בן יומו שקיבל בקבוק לא יחזור לינוק מניסיון
    2 עד כה בתי החולים דחפו תמל לתינוקות ממש בכוח גם אם כתוב הנקה בלבד.
    3. בית יולדות זה לא בית הבראה או נופשון, תתרגלו זוהי נקודת המפנה מאדם חופשי הפכת לאמא שיצור קטנטן תלוי בך ואת צריכה לעשות מליון ויתורים כדי לגדלו.
    4. במקרים בהם לא מתאפשרת הנקה יתנו תמל אני לא מבינה על מה המהומה ?

    • מחזקת!! (ל''ת)

      אמא לשניים, 09/07/12 11:47

  • 43.

    תינוק שקיבל בקבוק בתינוקיה לא יחזור לינוק!!!! כתבה מטופשת (ל''ת)

    רעות, 05/07/12 05:51

    • שטויות! התינוק שלי גם ינק וגם קיבל בקבוקים.. (ל''ת)

      טל, 05/07/12 08:27

    • מטופשת?

      עוד אחת, 05/07/12 08:57

      התינוקת שלי לא הצליחה לינוק מספיק בשעות ובימים הראשונים מכיוון שנולדה קטנה. היא קיבלה בתינוקיה בקבוקים, וינקה אחר כך בלי בעיות. כך דאגו האחיות גם לשלומה וגם לשלומי. די לדיקטטורת המניקות!

  • 42.

    כתבה מטופשת ומיותרת פרי עטה של אישה ברמה של ילדה בת 12

    דנה, 05/07/12 05:50

    כאם לשתי בנות מקסימות, אני הנקתי את במותי עד גיל שנה וזה הדבר הנכון בעיניי ללא על פנטיות, מגיל חצי שנה הן התחילו חקבל מזון רגיל וגם בקבוק בצהרי היום כשהייתי בעבודה. חשוב שנשים תדענה שחובה להניק תינוק !!! מי שלא רוצה או לא יכולה שתתן תמל אבל תמיד צריך לזכור את ילדי רמדיה!!!!! כל עניין התמל הוא שטיפת מוח מסחרית. כשאנחנו היינו תינוקות לא היה תמל וכולם הניקו עד שקמו חברות שמתפרנסות היטב מלדחוף בתינוקיות תמל. חשוב להבין שכשתינוק בין יומו מקבל בקבוק אםילו פעם אחת קשה מאוד להיזיר אותו להנקה

    • נסחפת!

      קרן, 05/07/12 13:02

      באמת כל הכבוד לך שהנקת את 2 בנותייך. כאשר ילדתי את בני הראשון, היה ברור לי שאניק אותו אך מכיוון שסבלתי מכאבים ומהתפרים, ומהלחץ בעקבות לידה ראשונה, תפוקת החלב שלי היתה מועטה מאד ובני נשאר רעב, בלית ברירה נתתי לו תחליף חלב כדי שיישבע. לא התייאשתי וכאשר ילדתי את בני השני, הייתי נחושה להצליח להניק, כל כך נחושה הייתי ושאבתי חלב בסבל עד להווצרות דלקת שמנעה ממני להניק. בלידה השלישית כבר הבנתי שעדיף להשתמש ישירות בתמ"ל על מנת שגם אני וגם התינוקת המתוקה נהיה רגועות. למרות שהאחיות במחלקה עשו מאמצים רבים לשכנע אותי להניק ואפילו לא רצו לתת לי מרשם לתרופה מייבשת חלב, הפעם התעקשתי. הפעמיים הראשונות השאירו בי טראומה, אני לא חושבת שאני לא מפותחת מספיק ולא בוגרת. דרך אגב, נכון שבילדותינו לא היו תמ"לים ובכל זאת היו נשים שלא הניקו (אמא שלי למשל) את יודעת במה האכילו אותנו? חלב פרה! בשקית מהמכולת! ומגיל 3 חודשים עברנו לאוכל מוצק מרוסק! אז אל תכתבי סתם דברים שאין להם ביסוס

  • 41.

    פשוט חסר כח אדם של אחיות - ומלבישים את זה באידיאולוגיה

    אבי, גבעת שמואל, 04/07/12 22:26

    אני אבא לארבעה ילדים מקסימים, ובאמת החוויה של אחרי הלידה היא לא פשוטה בכלל עבור האם. אני יכול לומר שבלידה האחרונה (לפני כשלושה חודשים) ממש הרגשתי חסר אונים - אשתי הייתה תשושה ביותר, הגענו למחלקה לפנות בוקר ומיד היא נדרשה להיניק. אני חושב שזה פשוט ניסיון לתפור אידאולוגיה למצב הקשה מאד של חוסר באחיות. אני מסכים שלאחר הלידה האמא בעיקר צריכה לנוח. אפשר להתחיל עם ההנקה מספר ימים לאחר הלידה - תאמינו לי שלא קורה כלום, ההנקה זורמת והכל מסתדר.

  • 40.

    יש כאן מקהלה עליזה ....

    אבא, 04/07/12 21:02

    כאב ל-3 הכל שטויות. גם תחליפי המזון מצויינים. ועל העסק הזה של ההנקה החלו לקום כל מיני תפקידים הזויים כמו יועצת הנקה. מחזיקה את ציץ ימין וזו שמחזיקה את השמאלי. תנו לאנשים לחיות במקום הזה מבלי שתחליטו בשבילם. סלקל באוטו כן וחובה. הנקה - האם תחליט לבדה. אני הייתי מביא תחליף מזון לבד ולא שואל אף אחד.

  • 39.

    אני לא מבין כל כך על מה את כל כך כועסת

    מוקי, 04/07/12 19:56

    בעבר היה נהוג שבית החולים היה נותן בלי לשאול את האם תמ''ל לכל התינוקות, היתה על זה מהומה מרובה ותלונות על כך שבית החולים פוגע בהנקה ורמיזות על כך שהמטרה היא קידום האינטרסים של חברות התמ''לים השונות. עכשיו הולכים לכיוון ההפוך, כלומר, רק אם האמא מבקשת אז התינוק מקבל תמ''ל. אין איסור על מתן בכלל של תמ''לים אלא איסור על מתן אוטומטי בשביל לא לפגוע ביכולת ההנקה. בסופו של דבר אם גם זה לא בסדר אז מה אמור בית החולים לעשות? נראה לי שיש פה אלמנט של רגישות יתר מוגזמת בעיניי.

  • 38.

    משרד הבריאות לא מכריח אותנו להניק (ל''ת)

    עומר מלי הנגבי, 04/07/12 19:47

  • 37.

    כדאי לקרוא את התגובה שלי ולהבין מהי האמת

    חנה, 04/07/12 17:55

    תחליפי חלב ניתנים לביה''ח חינם אז זה לא עניין כלכלי. יינתנו תחליפים לפי הוראת רופא כמו כל כימיקל/תרופה שניתנת לתינוק. פעם מישהי בדקה לעומק מה מכיל התחליף? כשמאמינים לפרסומות, התחליף נשמע מפתה אבל האמת היא אחרת. משרד הבריאות סה''כ מנסה בכל כוחו להגן על תינוקך. כמו סלקל לבטיחות בנסיעה. היום לא משחררים תינוק מבי''ח ללא סלקל.

    • כתבת שטויות. כל אחד יעשה מה שטוב לו. לא לך. (ל''ת)

      שטויות במיץ, 04/07/12 20:58

  • 36.

    נו באמת, איזה קשקוש

    נעמה, 04/07/12 16:14

    מונעים מחברות מסחריות לנצל את המצב של היולדות ולחלק תמ''ל, זה עדיין לא אומר שמכריחים להניק! בבתי חולים לא רק שלא מכריחים אפילו מעודדים את היולדת לתת לתינוק בקבוק בלילה כדי שתוכל לישון. וכמובן שבבית החולים מחלקים בקבוקי תמ''ל לכל דורש.

  • 35.

    שטיפת המוח שהיתה נהוגה עד היום

    מורן, 04/07/12 16:05

    הייתה בעיקר של חברות התמ''ל בימים הראשונים של אחרי הלידה כשהאם חלשה וחוששת מכך שהתינוק לא מקבל מספיק מזון דוחפים לה את התמל ויודעים שמרגע שהתחילה עם תמל כבר אין דרך חזרה. יהיה נחמד שסופסופ שטיפת המוח עובדת לכיוון הנכון. חבל שאת רואה את זה כלהיות מחלבה ניידת בעוד שבפועל מדובר על הדבר הטוב ביותר עבורך תינוקך וגם עבורך. וזה לא משרד הבריאות החליט, זה מחקרים של שנים שהוכיחו שהטבע עובד בצורה מסויימת ושהאדם היום עוד לא מספיק חכם כדי להנדס תחליפ לאיזון המדהים שקיים בין חלב אם המיוצר ולבין התינוק שאוכל אותו. תבינו שזה כלכך גאוני שחלב האם משתנה בהרכבו כשיש חוסרים מסויימים אצל התינוק וכדי לענות על צרכים משתנים. חבל לי על תינוקך שאוכל תמל רק בגלל שלאמא שלו לא בא להיות מחלבה. אני בטוחה שעל עגלה מותגית ממיטב כספך לא חסכת בטענה שטובת התינוק מנגד עיניך

  • 34.

    לא מכריחים: אם האם לא רוצה להיניק, יתנו תחליף חלב אם

    דודי, 04/07/12 15:23

    ואם היא לא בטוחה? אז לא יתנו. אבל לא מכריחים.

  • 33.

    כתבה צודקת! ההחלטה פשוט מקוממת! (ל''ת)

    אם לילד בן 3 חודשים, 04/07/12 14:55

  • 32.

    הנקה

    טליה, 04/07/12 14:24

    יפה שלי, את כל כך מגזימה! אני אמא לתאומים בני חודשיים שניזונים רק מהנקה. בסך הכל רוצים לטובתך ולטובת הילדים שלנו. קודם כל זה חוסך לך הרבה כסף בחודש, טרחה לסחוב דברים כמו בקבוקים ואבקה ולחפש מים חמים כאשר את יוצאת והכי חשוב- זה בריאות של הילד שלך אז אם את לא רוצה את לא חייבת, אבל כאן מדובר ביתרון בלבד...

  • 31.

    מה את רוצה? אמרו במפורש לא רוצה-לא חייבת

    אבי, 04/07/12 13:56

    אבל מאחר ומגפת טמטמת ההריון משתוללת במחלקה-צריך שדברים יהיו ברורים, בדיוק כפי שלא הגיוני לתת לכל טיפשה ניתוח קיסרי רק כי מישהו הפחיד אותה מכאבי לידה-כך גם לא הגיוני לתת לאשה לבחור לקפח את התינוק שלה מבלי לוודא שהיא מבינה מה היא עושה. אם היא מצהירה שהיא מבינה אבל בכל זאת לא רוצה-יתנו תמ"ל.
    "אם מתנגדת להנקה בצורה מפורשת, בית החולים ייתן תחליף מזון".

  • 30.

    אם באמת רוצים לעודד הנקה-

    רוצה להאיר, 04/07/12 13:44

    אני מסכימה איתך לחלוטין על כך שזו צריכה להיות בחירה חופשית שלנו האם להניק וכי עליהם לכבד החלטה גם שלא.
    אבל-
    מניסיוני האישי, אחרי קשה מאוד מאוד וטראומטית שהסתיימה בניתוח קיסרי חירום, סיבוכי אפידורל שגרמו לי לכאבי ראש קשים שבגללם לא יכולתי להרים את הראש מהכרית שלושה ימים, אני רוצה לומר שאם לא הייתי מרגישה את הלחץ של האחיות להניק לא הייתי מניקה. הייתי מבקשת תמ"ל וחסל- וחבל, כי אז גם אני וגם התינוקת היינו מחמיצות את חווית ההנקה והיתרונות שלה.

    אם הם באמת רוצים לעודד הנקה, שיתנו סביבה ותמיכה מתאימה לכך כבר במחלקת היולדות: יועצות הנקה מקצועיות, כורסאות הנקה, ערכות שאיבה למי שבכל זאת רוצה לנוח כמה שעות להתאושש.

    • צודקת

      פלונית, 05/07/12 18:50

      יפה אמרת

  • 29.

    "מהיום את מחלבה ניידת?????"

    לילי, 04/07/12 13:09

    את רצינית? כן, בהחלט מומלץ להניק חצי שעה אחרי הלידה, כי זה טוב לתינוק, וככה יש סיכוי גבוה יותר שההנקה תתקבע...ומעירים כל שלוש שעות כדי להניק לא כדי לא לתת לך לנוח, אלא כי זה טוב לתינוק!!! אז אני לא יודעת באיזה עולם את חיה, אבל אני באופן אישי שמחה לשמוע שטובת התינוק עומדת לנגד עיני משרד הבריאות, וחבל לי שבעינייך זה סותר את טובתך.... אם לא בא לך לקום כל שלוש שעות להניק, את בהחלט מוזמנת לבחור בברירת המחדל של התמ"ל.... אבל אני מעדיפה ברירת מחדל שמטיבה עם היצור המקסים הזה שרק הגיע לעולם...

    • את יכולה להיות מחלבה ניידת, אין לי בעיה, אבל לא בא לי לנהל (ל''ת)

      מו''מ מיד לאחר הלידה. לא הנקתי - הילדים יצאו נהדרים, 04/07/12 16:01

    • מי קבע שזה טוב לתינוק? את? באיזו זכות (ל''ת)

      אבא, 04/07/12 21:03

    • את רק מחלבה? את מחליפת טיטולים ניידת, מרגיעה ניידת

      אמא לשניים, 09/07/12 11:52

      או בקיצור- אמא.
      למה להיבהל מההנקה???

  • 28.

    כתבה לא נכונה בכלל ואל תפחידו נשים שלא מבינות

    אמא טריה, 04/07/12 13:00

    סליחה אבל בבתי חולים כאשר אמא לא מניקה נותנים תחליפי חלב. תינוק ב24 שעות ראשונות אחרי לידה לא צריך לאכול כלום. וכן, אף אחד לא מכריח להניק אלא מעודדים כי זה הכי טוב לתינוק. אז תפסיקו לבלבל במוח לנשים שלא יודעות ולהפחיד אותן

  • 27.

    ככה זה גם בחו"ל וזה לא דבר רע....את מגזימה

    אמא שהניקה, אנגליה, 04/07/12 12:49

    ככה בדיוק זה עובד שנים באנגליה...כאן רוב הנשים מניקות והמדינה מעודדת את זה בסוג של שטיפת מוח אבל גם יש המון הדרכה אם צריך לפני ובמיוחד אחרי הלידה. נשים שיש להן בעיה להניק או לתינוק מציעים להן בבי"ח פורמולה אבל לא באופן אוטומטי (אגב כאן התינוק עם האם מרגע הלידה - תינוקיה זה רק תינוקות עם בעיה רצינית ואם לא היו סיבוכים השחרור מבי"ח הוא תוך 24 שעות...הלואי וזה היה כאן כמו בארץ שנותנים לך לנוח אחרי הלידה. אבל קצת פרופורציות....אנחנו הישראליות רגילות לסטנדרט גבוה בלי להיות מודעות לכך) אני מסכימה איתך שכל אשה זכותה להחליט אם להניק או לא אבל מנסיוני אם לא הייתי נותנת צאנס להנקה ולא מתחילה מיד אחרי הלידה אלה נותנת בקבוק ספק אם היתי ממשיכה בהנקה כי זה לא קל בהתחלה לאף אחת אבל לדעתי שווה את המאמץ. חבל שהכתבה שלך נשמעת כך כך אנטי הנקה. אם מצליחים לעבור את השבועות הראשונים של הכאבים זה דבר נהדר ובעיניי עושה את החיים יותר קלים. אני ממש לא פנאטית ומשרד הבריאות לא משלם לי עם הקטן שלי שילבתי גם פורמולה מגיל 3-4 חודשים אבל ממליצה לכל אם חדשה קודם לנסות להניק - אחרי השבועיים הראשונים זה בד"כ משתפר!

  • 26.

    אז אל תניקי, תביאי מהבית

    מיכל, 04/07/12 12:44

    אף אחד לא יעצור אותך על זה שאת מעדיפה לתת לתינוק שרק נולד אבקה תעשייתית כמזון בלעדי שאת לא היית נוגעת בה. תנוחי לך בזמן שהתינוק, עוד מבולבל מהמעבר החד ישכב לו בתינוקייה עם עוד כמה וכמה (כן, אפשר לקבל חדר לבד, אבל זה כרוך בביות מלא, קצת נוגד את העקרונות שלך כנראה) ובמקום אמא יקבל מוצץ גומי לפה. הכי טוב.
    גם ילדתי, שתי לידות לא קלות, נלחמתי על ביות מלא, על הנקה בלעדית ועל זה שלא ידחפו להם מוצץ.את צודקת, זה לא קל לאמא, אבל בואי רגע נחשוב על התינוק גם.
    אין צורך לשלוח צלש.
    מי שלא רוצה- שלא תניק אבל למה ליצור קהל שבוי בבית החולים?

  • 25.

    הסבר פשוט-הנקה זה חינם. זה המניע היחיד (ל''ת)

    טל, 04/07/12 12:19

  • 24.

    ומה לדעתך תפקידם של "האנשים" במשרד הבריאות?

    מיקה, 04/07/12 11:52

    זה באמת לא בסדר מצידם שהם מזהירים מפני מוצרים שמסוכנים לבריאותנו (כמו סיגריות) ומעודדים התנהגות בריאה (כמו פעילות גופנית). אולי לא נעים לך לחשוב על זה בצורה כזו ואת מעדיפה לטמון את הראש בחול, אבל תמ"ל מעלה את הסיכון למחלות רבות ולכן משרד הבריאות מחויב ליידע אנשים לגביו. לכן הוא נקרא משרד *הבריאות*.
    אף אחד לא יתן לתינוק שלך לרעוב. בסה"כ יתנו לאמהות קצת מידע, על מנת שיוכלו להגיע להחלטה. ואגב, גם לתינוק שלך יש זכויות, לא רק לך. אני מניחה שלא יעלה על דעתך להשאיר תינוק בן חודש לבדו בבדיקה רפואית - למה כשהוא בן יום זה נראה לך סביר?
    אף אחד לא יכריח אף יולדת להניק. מכסימום יתנו לאלו שמעוניינות להניק תנאים קצת יותר טובים. אל דאגה, תוכלי להמשיך להאכיל את ילדייך באבקה מלאכותית, עתירה שמנים שלא היה עולה על דעתך להכניס לפיך.

    • לוגיקה למתקשים

      חן, 04/07/12 13:59

      עצם העובדה שהנקה היא בעלת מאפיינים חיסוניים, לא אומרת שתמ"ל מעלה סיכון למחלות. זו לוגיקה שהיא פשוט לא נכונה.

      • אין ספק שהוכחת לוגיקה מדהימה

        מיקה, 04/07/12 22:13

        תמ''ל מעלה סיכון למחלות. נקודה. יש אלפי מחקרים על כך, ואת מוזמנת לקרוא אותם. תיהני.

    • בסדר, אבל שלא יחליט שיולדת חייבת להניק אם יש אלטרנטיבה אחרת! (ל''ת)

      ולהזריק הורמונים לעופות זה בריא לדעתך?, 04/07/12 14:58

    • אוי, אוי, אפשר לחשוב שרק את דואגת לילדים שלך!

      גם אני אמא, לא רק את!, 04/07/12 15:04

      בסך הכל הכותבת ונשים נוספות, בינהן אני, מתקוממות על העובדה שמחייבים אותנו להניק, כשיש ואפשר להשתמש בתחלפי מזון.
      אני הייתי אחרי ניתוח קיסרי כשבאה אלי האחות וביקשה ממני להניק את תינוקי. בקושי יכולתי להחזיק את עצמי, אז תינוק בן שעה יכולתי להחזיק?
      אני לא נגד הנקה, אני נגד העובדה שגורמים חיצוניים (כרגיל אותם גורמים הם גברים שלא ילדו ולא יניקו מעולם) מחליטים בשבילנו הנשים מה טוב בשבילנו ובשביל ילדינו. אם את אוהבת שגברים מחליטים בשבילך בבקשה, אבל אני אוהבת להחליט בעצמי מה טוב לי ולילדי, ולא שאיזה גבר יחליט בשבילי!!
      כן, הנקה היא בריאה, אין עוררין על כך!
      מצד שני יש נשים שלא אוהבות להרגיש כמו פרות חולבות -מה לעשות? אולי את אוהבת, אז תגורי ברפת!

      • תשובה נפלאה (ל''ת)

        תשובה נפלאה, 04/07/12 21:04

      • אני מבינה שלדעתך רק פרות מניקות

        מיקה, 04/07/12 22:14

        מה לגבי פילות, סוסות, קופות, לוויתנות, דולפינות, זברות, קרנפיות, כלבות, חתולות, עכברות. שמעת על החיות האלה?

  • 23.

    אז זהו ש...

    סתם אחת, 04/07/12 11:40

    אף אחד לא לוקח ממך כלום. תארזי בתיק שאת לוקחת לביה"ח קצת אבקת חלב פרה ובקבוק. תערבבי ותאכילי. (כשתקני את האבקה בעצמך לפני הלידה תוכלי לחשב כמה היא תעלה לך עד הגמילה).
    לגבי העייפות וההליכה לחדר התינוקות - באמת מן הראוי שיאפרשו לתינוק להיות בעריסה לצידה של אימו. כך יהיה לאם קל יותר להניק/לאבק את תינוקה מבלי לקום.

  • 22.

    שכחתם לכתוב "מדור פירסומי בחסות סימילק" (ל''ת)

    אלון, 04/07/12 11:39

  • 21.

    כתבה מצויינת. למה הטירוף הזה וכפיית ההנקה. לא מתאים לכל אמא (ל''ת)

    אמא, 04/07/12 11:38

    • כתבה גרועה מאד כי אין שום כפייה

      דודי, 04/07/12 15:26

      מי שלא רוצה להיניק, תינוקה יקבל תחליף חלב. זה נאמר במפורש.

      לא *מעודדים* תחליפי חלב כמו בעבר, אבל גם לא אוסרים עליהם. ממש לא.

  • 20.

    משפט המפתח הוא: מי שמתנגדת להנקה תקבל תחליף חלב

    משפט מפתח, 04/07/12 11:29

    אני לא חשבתי לכאן ולכאן לגבי הנקה וכשהגיע רגע האמת לאחר הלידה, לא יכולתי אפילו לחשוב להפשיל את החולצה בשביל זה.
    מה לעשות - לא כל אחת בנויה לזה.
    אותי מזעזע לחשוב מה הייתי עושה אם לא היו נותנים לי תחליף חלה. לכן - מי שלא רוצה להניק - יש להיות אסרטיבית ולבקש תחליף.
    אני מאוד מתחברת עם הכתבה.

  • 19.

    הפתרון לאפשר לכל החברות התיקניות לחלק דוגמיות

    תחרות חופשית, 04/07/12 11:07

    הבעיה היא אחרת, שימוש בקהל שבוי (יולדות בבתי חולים) למטרות של פרסום ושיווק של תחליפי חלב באם. הפתרון: לאפשר לכל החברות לחלק דוגמיות של תחליפי החלב בשם התחרות החופשית.

    ההנקה ותחליפי החלב יתחרו על לב היולדת והטוב והמתאים מביניהם ינצח. ובא השלום לאם וליולדת.

  • 18.

    הנקה כן אבל לא בכפייה

    כרמית, 04/07/12 11:03

    כמי הניקה את בנה הבכור במשך שמונה חודשים ועדיין מניקה את בתה הבת החמישה חודשים, אני מתנגדת לכפייה הזאת להניק. מדובר בהליך שאינו קל לנשים רבות, מצריך זמן וסבלנות וכמי שמאמינה שכל אשה צריכה לגדל את ילדיה כראות עיניה וגם לצאת לעבוד ולחזור לעבודה בתום חופשת הלידה אני מתנגדת לשטיפת המוח המתבצעת הן בבתי החולים והן בחברה אודות הנקה. מי שרוצה ויכולה שתניק ומי שלא יכולה או לא רוצה שלא תניק, תצאו לנו מהציצי!!!!

    • עולה!!!! (ל''ת)

      עולה!!!!, 04/07/12 14:48

  • 17.

    איך זה שאם הילד שלך בן ה- 3 שנים מתאשפז, את לא תשאירי אותו לבד ותהיי

    עימו בארוחות, אבל כשהוא בן 3 ימים אז לא?, 04/07/12 10:48

    האופציה הבלעדית צריכה להיות ביות מלא.
    בדיוק כמו שכשילד בן 3 מתאשפז תמיד יש איתו מלווה, כך כשגם תינוק מתאשפז - והוא בבית יולדות - צריך להיות איתו מלווה.

    אני אגב חושבת שהיום זה לא ישים, כי יש חדרים ל- 3 יולדות, ופשוט זה גיהנום לכולם לתקוע שם עוד 3 תינוקות - כי אז באמת היולדות לא ינוחו.

    הפתרון צריך להיות שיפור התנאים בבתי היולדות, כך שכל יולדת תוכל להחזיק בחדרה את התינוק שלה, וכך גם האבא יוכל לעזור.

    • ומי את שתחליטי עבור כולם? יש יולדות שמעדיפות לנוח ולצבור כוח. (ל''ת)

      ענת, 04/07/12 13:55

    • נראה אותך קמה לתינוק שלך כל שניה אחרי ניתוח קיסרי! (ל''ת)

      ואני עברתי שניים!, 04/07/12 15:07

      • גם אני עברתי שניים

        אילנה, 10/07/12 10:48

        והתינוקות היו איתי בביות מלא מהרגע שהובאו אליי כשעליתי למחלקה מהתאוששות.
        אף אחות צינוקיה לא נגעה בילד שלי, לא החליפה לו חיתול ולא נתנה לו פורמולה. שניהם היו איתי ביום ובלילה.
        מי שהחליטה שהיא רוצה להיות אמא צריכה להבין שהיא לא יכולה להיות מפונקת.

    • דווקא שתי בנותי היו בביות מלא

      אמא, 05/07/12 06:34

      עם הראשונה היה לי מזל וחלקתי חדר עם בת דודה שלי שבדיוק ילדה גם ועם השניה היינו 3 אמהות ושלושתנו היינו בביות מלא.
      אגב את הראשונה לא הנקתי והשניה ינקה..
      בכל אופן זה לא נושא הכתבה הזכות אם להניק או לא ניתנת לאם בלבד וזו החלטה שלה ורק שלה אבל אם אם לא רוצה לא יכולה להניק אי אפשר לצאת במסע שכנועים שזה לא בסדר שאת לא מניקה או לעשות פרצוף (כן כן נתקלתי בפרצופים) הבחירה היא שלי ושלי בלבד ללא צורך להסביר למה כן או לא!
      ולא יכול להיות שהמיילדת או האחות יעשו מסע צלב לאם על כך שהיא בוחרת שלא להניק.
      אגב החיבור שלי עם בנותי זו שהנקתי ושזו שלא הוא אותו חיבור ואהבה

  • 16.

    איזה כתבה מטופשת!

    טל, רמה''ש, 04/07/12 10:38

    לא נאסר על המחלקה לתת תחליף חלב אם לתינוק. זה גם לעולם לא יקרה. נאסר לפרסם תחליפי חלב.

    אולי האם היולדת מיכל רוצה גם איזו סיגריה ובקבוק וודקה כמתנת לידה? זה בהחלט נשמע שיעזור לה לעבור את השעות הקשות ללא פרסומת למטרנה.

    • אם את משווה תחליפי חלב לוודקה או לסיגריות - אז את הזוייה לגמרי (ל''ת)

      נשים - מה קורה לכן?, 04/07/12 15:08

  • 15.

    2 לידות ללא אפידורל, קיסרי אחד - הנקות מלאות מההתחלה בלי מוצץ

    שולה, 04/07/12 10:33

    את בכיינית להפליא.

    ברור שמי שבאמת לא יכולה - בכלל לא תעמוד בסיטואציה ובדילמות.

    מעבר לזה - אף אחד לא ימנע ממך להניק או לתת מוצץ או בקבוק לתינוק שלך - אם זה מה שאת רוצה.

    ההבדל הוא שעכשיו לא ידחפו פורמולה ומוצץ לאמהות ולתינוקות כדבר רצוי שמתקבל כמעט כהכרחי על ידי חלקן, אלא הן יצטרכו להיות אקטיביות בהחלטה לתת בקבוק (ולתת בעצמן מוצץ).

    מתן פורמולה משנה את פלורת המעיים של התינוק וחושף אותו חשיפה לא הכרחית. בעוד תזונה של חלב אם בלבד שומרת על מערכת עיכול חזקה יותר.

    בקבוק ומוצץ כשלעצמם לפני ביסוס ההנקה עלולים לגרום לבלבול פטמות - אולי לך זה לא קרה, אבל זה בהחלטה קורה ואז גם אם האם רוצה להניק התינוק לא רוצה לינוק. להיות צמודה למשאבה ולבקבוקים ולנקיונם הרבה יותר קשה מלהניק כרגיל - מה שאומר במרבית המקרים הפסד לתינוק.

    מי שבוחרת לא להניק תמשיך לבחור לא להניק רק שתצטרך להיות אקטיבית בעניין, לא פאסיבית. זה הכל.

    • לשולה - הצלש בדרך אלייך

      יעל, 04/07/12 11:34

      את כנראה ממש גיבורת על, ובקרוב תזכי בעיטור וונדר וומן. אבל אולי תכבדי נשים שהלידה הפכה עבורן לטראומה? הן יכולות להיות אימהות נפלאות. אבל הימים הראשונים קשים מנשוא עבורן, אז לא יקרה כלום אם בהסכמתן יתנו לתינוק שלהן מוצץ בתינוקיה. הילד שלך לאו דווקא יצא יותר מוצלח מהילדים שלהן / שלנו. כל הכבוד לכותבת על טור נכון ואמיץ.

      • תודה - אבל אם אני יכולה, רק במקרים הקיצוניים אי אפשר

        שולה, 04/07/12 14:06

        כל השאר - שיתכבדו ויגידו ברורות - אני רוצה מוצץ, אני רוצה שלילד שלי יתנו אבקה ומים. אני לא רוצה להניק.

        לא מכח אנרציה ולא בגלל רחמים עצמיים.

        אני גם בעד (ומימשתי) ביות מלא ונגד התינוקיה - כל עוד האמא מסוגלת לקום לתינוק אם הוא צריך את זה, לא טריוויאלי ביממה אחרי קיסרי למשל. בביות - שהאמא תתן לתינוק מוצץ אם היא מוצאת לנכון.

        הורות מגיעה עם אחריות ומחוייבות, מהרגע הראשון.

        • השאלה מתי מגיעה הפנאטיות?

          דורון, 04/07/12 17:05

          הנקה זה עוד אחת מאלפי ההחלטות שהורים עושים עבור ילדיהם. החלטות שמשפיעות הן על ההורים והן על הילדים.

          לא ברור למה לכלכך הרבה אנשים, נראה שדווקא ההחלטה הזאת היא עניינם, אני לא בודק לאיזה בית ספר רשמת את הילדים שלך, לאיזה חוגים, מה רמת הבטיחות הביתית שלך וכמה כריות אויר יש לך באוטו. למה את חושבת שיש לך זכות להכנס לורידים של מישהי אחרת?

          • אף אחד לא נכנס להן לורידים ובטח לא אני

            שולה, 05/07/12 13:28

            איפה אתה רואה ורידים?

            הן חופשיות לא להניק כאוות נפשן. הייתי שמחה עבורן ועבור ילדיהן שזה יהיה מנימוקים אינטיליגנטיים ולאחר החלטה מושכלת.

            הכתבה הזו זורה חול בעיניים ומטעה והתגובות - גרועות עוד יותר.

            ההבדל הוא שעכשיו יצטרכו להיות אקטיביות בענין. לקבל החלטה. לא רק לזרום עם האינרציה ודחיםת תחליפי החלב.

            שינוי המדיניות יאפשר ליותר נשים להניק וליותר נשים לינוק. תלמד קצת את הנושא, נדמה לי שתהיה בעד.

      • מסכימה איתך לגמרי!

        אם לשני ילדים שעברה שני ניתוחים קיסריים, 04/07/12 15:14

        הדרישה מאמא אחרי לידה/ניתוח קיסרי שגם ככה סובלת מכאבים עזים (מנסיון) להיות אסרטיבית ולהלחם על כך שיתנו לתינוקה תחליפי מזון - מקוממת!!! זהו בדיוק הזמן שבו יש להקל על היולדת ולא לגרום לה להפוך לזינה הנסיכה הלוחמת - כי יש כמה גברים בממשלה שבא להם שישמעו אותם, אז מוציאים תקנות מגוכחות להפליא!

        • תפסיקו ליצור רושם שאי אפשר להניק אחרי קיסרי

          די כבר, 06/07/12 10:21

          יש תנוחת הנקה לקיסרי בשכיבה. מאוד נוח. רק צריך שהאחות תביא לך את התינוק למיטה. גם אני אחרי שני ניתוחים קיסרים ומעדיפה להלחם שלא יתנו תמ''ל ולהניק את המלאכים שלי שלהם מגיע הטוב ביותר. ונחשו מה, בסופו של דבר זה גם מה שהכי טוב לאמא שלא צריכה לעמוד ולחטא בקבוקים מרגע השחרור מביה''ח למשך חודשים ארוכים.

        • אז זה בסדר לדרוש להיות אסרטיביות לגבי הנקה

          אם לשלושה ילדים שעברה שני ניתוחים קיסריים, 10/07/12 10:52

          אבל זה לא בסדר לבקש להיות אסרטיביות לגבי פורמולה?
          אני הנקתי אחרי 2 הניתוחים הקיסריים. זה לא קשה, זה לא מסורבל, זה לא בלתי אפשרי. כנ"ל ביות מלא אחרי קיסרי.
          כולכן בכייניות מפונקות. מנסיון!

    • שולה הגיבורה!

      חן, 04/07/12 14:03

      צריך לכתוב ספר עליך- ילדת בלי אפידורל? קיסרי? הנקת? אם השנה, ללא ספק.
      אה, רגע, יש עוד כמה נשים שעשו את זה, לא?
      וברור- מי שלא לקחה אפידורל ומי שהניקה, היא בוודאות אמא טובה יותר. כי אלו הדברים היחידים שמשנים באמהות- אין שום דבר מלבד זה.

      • כמה מגננות, כמה קלישאות. רגשי אשמה?

        שולה, 05/07/12 13:32

        וכן - דורות על דורות הניקו וילדו טבעי (ולא הכל הצליח וכו' - יש יתרונות למודרניות).

        אבל - מתחבאות פה מאחורי תירוצים. לא רצות להניק, בטוחות בזה, תנו פורמולה ובגאון! זו ההחלטה שלכן תעמדו בה. אל תשללו אחרים.

        וכן, לילדים שלי ניתנה התחלה יותר טובה בזכות ההנקה. את היתרון הזה אי אפשר לקחת מהם. אני לא מתיימרת להיות אמא יותר טובה מאחרות אבל אני בהחלט פחות מרוכזת בעצמי מחלקן.

        אני גם לא שוללת דברי אחרים אגב, ובטח לא עושה זאת ללא הנמקה או באופן מתלהם כמו התגובות בו שאני לא יודעת אם מונעות מרגשי אשמה או ממימון מטעם.

  • 14.

    תינוק לא צריך לאכול שום דבר כמה שעות לאחר הלידה

    אמאחת, 04/07/12 10:30

    הם שבעים ועייפים, וגם הם וגם האמא הטריה יכולים לישון כמה שעות רצוף לפני ההאכלה הראשונה.

  • 13.

    את החוק

    הכותבת לא הבינה, 04/07/12 10:26

    יש בבתי החולים מזון תחליפי בשפע ומעודדים את היולדות להשתמש בו (אפילו יותר מידי מלחיצים) המטרה היא רק למנוע את השיווק של חברות תחליפי המזון שהמטרה שלהן היא שיווקית והן יוצרות השפעה להחליף את ההנקה מהסיבות הלא נכונות.

  • 12.

    מי היחצ"ן שכתב את הכתבה?

    אלי, 04/07/12 10:06

    זה מריח מכתבה של יחצנות.

    • להיפך!!!

      ניצן, 04/07/12 11:35

      למה אמא אמיתית וכנה היא יחצנית בעיניך?

    • חפשו את הפרסומות (3 בעמוד אחד!) ותמצאו את התשובה (ל''ת)

      הכי רחוק מאמא, 06/07/12 00:59

  • 11.

    עוד מעט אני אבכה

    אמא, 04/07/12 10:02

    פשוט לא יאומן,בוחרים להביא ילדים לעולם אבל בוחרים תמיד בדרך הקלה,סימפטום לבעיות אחרות. מה יהיה שהילד יגדל? גם תתפשרי על פחות טוב.הורים אל תקנו עגלה ב 10000 שח לתינוק לא איכפת. אין תחליף לאהבה והקשר שאת בונה עם ילדך דרך ההנקה ישתלם כל החיים.
    המשך יום טוב!

    • מי אמר שבוחרים בדרך הקלה? לא תמיד אפשר להניק. יופי לך שהצלחת.

      גם אמא., 04/07/12 11:28

      מה השלב הבא? לעודד נשים להימנע מטיפולי פוריות כי הכי טוב להביא ילדים באופן טבעי לעולם? לא תמיד הנקה עובדת. עובדה. גם בעבר היו מיניקות בשכר. לא יתכן שזה המנגנון היחידי בגוף האדם שאף פעם לא משתבש ותמיד פועל באופן טבעי. מנסיון , לאחר ייסורים ורגשות אשמה רבים אני יכולה להעיד שלא תמיד אפשר להניק. והדבר האחרון שאמא שלא מניקה צריכה זה הטפות מתחסדות ומתנשאות של אמהות שכן הצליחו.

      • אבל ניסית ועל זה מגיע לך כל הכבוד!

        שולה, 04/07/12 14:10

        כאן הכותבת בוכה על זה שבסה"כ מבקשים שהאמא תתן הוראה מודעת לתת תמ"ל. לא מכריחים להניק. יש הבדל. ברור שיש כאלה שלא מצליחות (גם לכאלה שכן מצליחות לפעמים ההתחלה איומה). יש גם מקרים בהם החלב לא מספיק מזין, מצב בריאותי של האם שלא מאפשר הנקה, תינוק שלא רוצה לינוק - לא חסרים מקרים אובייקטיביים.

    • גיבובי שטויות

      לאמא מאמא, 04/07/12 11:43

      יש תחליף לקשר והאהבה שאת בונה דרך ההנקה זה נקרא פשוט להיות הורה...
      לא ההנקה היא זו שתגרום לאם להיות מחוברת יותר או פחות
      מכירה מספיק פנטיות הנקה כמוך שבהנקה נתנו נשמתם אבל בגידול וחינך הילד נפלו חזק
      כן גם מי שמבקבקת אוהבת את הילד שלה לא פחות ממך.
      שבי בלול תאכלי שבלול ואם אין לך משהו באמת באמת חכם או רציני להגיד אזי...שתקי

    • גיבוב של שטויות! (ל''ת)

      התנשאות לשמה!, 04/07/12 15:15

  • 10.

    ממש לא מסכימה

    דנה, 04/07/12 09:17

    לי הייתה התנסות שונה לחלוטין. אני בחרתי להניק ובחרתי ביות מלא אחרי הלידה. ולמרות זאת, כל הזמן האחיות הציעו לי תמ"ל. בנוסף, הלוואי ומישהו יחשוב לקרוא לאם אם התינוק בוכה בתינוקיה, נראה לך שלארבעת האחיות (במקרה הטוב) שמטפלות ב60 תינוקות בתינוקיה יש זמן להתייחס לבכי של תינוק?

  • 9.

    במקום להקשיב ולהתנסות יותר קל לצאת למלחמה. (ל''ת)

    אמא, 04/07/12 09:14

    • להקשיב ולהתנסות? די להתנשאות ולשימוש בקלישאות חבוטות

      לא כל אחת יכולה להניק, 04/07/12 09:57

      יש לי חדשות לכל אלה שטוענות שיש רק לנסות ולהקשיב לגוף. לא כל אחת יכולה להניק. אצלי למשל - למרות רצון עז, וייסורי נפש - לא הצלחתי להניק. הבת הגדולה שלי צרחה ולא הסכימה. בקושי היה לי חלב. שאבתי לה חודשיים כדי שתשתה חלב אם והייתי צריכה לשאוב במשך שעה וחצי כדי לקבל 40 cc חלב. הבן שבא אחר כך כבר הסכים לינוק ומרוב שמחה לא נתתי לו תחליף חלב נוסף בשבועיים הראשונים. בשבועיים האלה הוא ירד מאחוזון 75 לאחוזון 10-25!!!!
      אולי הבת שלי שצרחה וצווחה ולא הסכימה לינוק( עם צי מדריכות הנקה מדופלמות) הבינה יותר ממה שמבינות כל מסיונריות ההנקה? אולי יש נשים שפשוט לא יכולות להניק או שאין להן חלב מספיק או שהחלב לא טוב? אני יודעת מה ישיבו על זה - אין דבר כזה אין, אין דבר כזה לא טוב, זה טבעי. ובכן, גם כניסה להריון היא "טבעית" ולא כל אחת יכולה להכנס באופן טבעי, לפעמים צריך טיפולים . גם החיים הם טבעיים, ובכל זאת לפעמים משהו משתבש במערכות הגוף והבן אדם חולה. אז אולי לא ניתן תרופות? איך יכול להיות שכל דבר יכול להשתבש בגוף, אבל חלב אם - זה טבעי ולא יכול להשתבש? עובדה שבימי קדם היו מיניקות בתשלום. די לטרור ההנקה!!

      • לא יכולתי לומר זאת טוב (ל''ת)

        אמן, כל מילה נכונה, 04/07/12 17:51

  • 8.

    השתגעתם???

    rachel מפריס, 04/07/12 08:50

    מי אתם כדי להחליט עבורנו ????? תנו לאמא טריה לבחור מה שהכי טוב לה ולתינוק שלה! דיי עם הטרור הנקה!! נכון שזה המזון הכי טוב לתינוק אבל האם האמא לא אוכלת טוב, וחסר הרבה ויטמינים בגוף שלה הוא גם הכי טוב? נראה אתכם, גברים בכנסת, האם אתם מסוגלים גם להיות בהריון, לסבול הכאבים הנוראיים ושל הלידה, ולהניק, אתם חושבים שזה קל?? בכלל לא!מיד אחרי הלידה סבלתי מגודש בשד, לא יכולתי לשכב ולשון.
    הנקתי חודשיים, וזה היה לא קל כי התינוקת שלי היתה כל הזמן רעבה אחרי 40 דקות הנקה,!!בסוף שילבתי ,וכעת היא בת 3 חודשיים ואוכלת רק תחליף חלב ובזכות השם, היא גודלת יפה מאוד!
    תעזבו אותנו כבר! פרימיטיבים אתם!

    • אז זהו שכן

      עוד אחת, 04/07/12 11:43

      גם חלב של אמא שחסרים לה ויטמנים עדיף לתינוק מתחליפים
      הגודש בשד רק מחמיר אם לא מניקים
      את צריכה לבוא בטענות לבעלי ההון ולא לפוליטיקאים שבדר"כ משרתים אותם במקום לשרת אותנו.
      קפיש?

      • חביבתי, פוליטיקאים לא משרתים אותך-אלא רק את עצמם!! (ל''ת)

        באיזה סרט את חיה???, 04/07/12 15:19

    • ברור שהיא גדלה "יפה מאד" (ל''ת)

      שולה, 04/07/12 14:12

  • 7.

    ממש מחזקת אותך

    לא מניקה, 04/07/12 08:38

    אני בחרתי לא להניק אחרי ניסיונות כושלים ואני לא מתחרטת כלל. אני יודעת שהייתי אמא הרבה יותר רגועה ושמחה בלי הלחץ של ההנקה וגם הילדים שהלי הרויחו אמא שפויה .

    • אני מסכימה! את צודקת. (ל''ת)

      אני, 04/07/12 11:24

    • מסכימה ומחזקת (ל''ת)

      אמא מאושרת, 04/07/12 17:10

    • נו אז הסיבה שלך לא להניק זה מחלת נפש

      אמאלה, 04/07/12 20:11

      את לא מניקה בגלל שאם תניקי לא תהי רגועה ושמחה ותהי חולת נפש אז באמת לא צריך להניק

  • 6.

    האם אפשר להכריח? משרד הבריאות ממליץ. תקראי לילד בשמו (ל''ת)

    לימור, 04/07/12 08:38

  • 5.

    מי מימן את הכתבה הזאת?

    הילה, 04/07/12 08:33

    אנא ידע אותנו. רצף של שטויות -

    • תנחשי? התשובה בפנים

      הכי רחוק מאמא, 05/07/12 14:09

      התשובה בתוך הכתבה ובמעלה העמוד

  • 4.

    את רצינית????

    הילה, 04/07/12 08:32

    משרד הבריאות עושה הכל כדי לדחוף לתינוקות את תחליפי החלב הלא בריאים וכל כך יקרים והכל בשביל בצע כסף. אחת הדרכים היא להפריד בין אהות לתינוקות -

    כל כ הרבה אמהות רוצות להניק וההנקה לא מתא]שרת עקב מדיניות בית החולים

    ספרי מי משלם לך על הכתבה? חברת טבע או חברת מטרנה????

    • מה את אומרת? בפעם הבאה לכי להר הצופים! ואז נדבר.

      לא עזבו אותי בשקט מהרגע שיצאתי מחדר הניתוח!, 04/07/12 15:23

      כל פעם שהתינוק רק צייץ קראו לי לקחת אותו להניק - ואני הייתי עם כאבים עזים של אחרי ניתוח קיסרי! היה לי קשה להתהלך כל כך הרבה פעמים לתינוקיה!
      יש לך מושג איזה סיוט זה היה?- חמישה ימים בבית החולים, כשאת רצה 10 פעמים ביום להניק?
      אם את כל כך אוהבת להניק, לכי תלדי בהר הצופים.
      מבטיחה לך ששם תוכלי לפתוח מחלבת ''תנובה'' אם לא ''טרה''!!!

  • 3.

    גם אשתי שאלה: מה אני פרה? כך זה נגמר

    אבא, 04/07/12 08:30

    זה נגמר ''רק'' באשפוז בבית החולים כי התינוק לא קיבל כיסוי והגנה חיסונית שההנקה מביאה איתה (מלבד כל הדברים החיוביים האחרים). תעשי טובה גדולה לתינוק שלך (ולעצמך) ותניקי!!! אם היו לי ציצים שמניבים חלב הייתי מניק בשמחה בעצמי!!! נראה שלא סיימת את תקופת המרדנות של גיל הטיפש עשרה...

    • קל לדבר

      נראה אותך להניק, 04/07/12 10:05

      נראה אותך גבר שמניק, קל לדבר!

  • 2.

    אין שום סיבה לחלק תחליפי חלב בבתי חולים...

    עדן, 04/07/12 08:27

    מי שלא רוצה להניק וסיבותיה עימה שתעשה זאת על חשבונה. טוב שבתי חולים מעודדים הנקה.

    • זה לא קשור לכסף. אין אפשרות להרתיח בקבוקים בבית חולים לאחר לידה. (ל''ת)

      שיתנו בקבוקים חד פעמיים בתשלום מצידי., 04/07/12 10:00

  • 1.

    כתבה קיצונית. מי שלא רוצה להניק=לא תניק. הכתבת מציגה מצג שוא

    יש פה דמוקרטיה, 04/07/12 08:18

    אין פה דיקטטורה.
    ליצמן לא קובע לך אם להניק או לא.
    כל מי שמתנגדת להנקה, תינוקה יאכל תחליף חלב.
    ומי שכן מניקה, תניק.